אילו שינויים התרחשו בתוכניות הילדים בישראל?

רק מי שיש לו ילדים יכול להבין איזו תרומה אדירה יש לתוכניות ילדים לילדים עצמם, אבל לא פחות – גם להורים. אותם רגעים של שקט שבהם הילד מרותק אל המסך, לא צריך לרדוף אחריו, להפעיל אותו או לדאוג לו הם רגעים אמיתיים של חסד. ועם תוכניות הילדים של
ערוץ הילדים בימינו, הילד נהנה מערך מוסף אמיתי שמסייע לו לפתח את הקוגניציה, ללמוד ולשפר כישורים רבים.

למעשה, תוכניות הילדים הפכו לאיכותיות כל כך שלא אחת מקרינים תוכניות וסרטי ילדים גם במהלך שעות הלימודים בבית הספר. מעבר להנאה ופנאי יש תוכניות רבות שתומכות כיום בתוכנית הלימודים והמהוות דרך מהנה ונחמדה לחיזוק החומר הנלמד בכיתה. השימוש בטכנולוגיה מסייע למקסם את הפוטנציאל המגולם בכל המערכה ומגדיל את המוטיבציה לתרגול ולימוד אצל הילדים.

אז איפה היינו ואיפה אנחנו היום?

תוכניות ילדים במהותן תוכננו תמיד בנסיון להעניק ערך מוסף לילד אבל מעידנו של דן חסכן, המומינים, רכבת ההפתעות או ביבמה הקטנה השתדרגנו בהמון מובנים.

בעידן שבו היה רק ערוץ אחד בטלויזיה שהיה מיועד לכל המשפחה- היה אפשר לצפות רק במה שהציגו על המסך באותו רגע, מה שאומר שהמבחר היה מוגבל ואיתו גם פרקי הזמן שבהם ניתן היה לצפות בתכנים. בעידן שבו הייתה טלויזיה אחת בכל בית ובה ערוץ אחד בלבד, כמות ההנראה או הערך המוסף שאותו יכל היה הילד לשאוב מתוכנית הטלויזיה האהובה עליו היה מוגבל במיוחד. הסדרות שאנחנו גדלנו עליהן היו מקסימות וכל אחד שיזכר בילדות שלו, יזכר בחמימות בכל אותן התוכניות, אבל אם נעשה השוואה קלה נראה שהילדים של היום זוכים לכל כך הרבה יותר וטוב שכך.

היום לילדים יש ערוץ שלם שמוקדש רק להם- ערוץ הילדים. אין הגבלה של זמני שידור ואין צורך בהתאמות. לא צריך לרוץ מהר מבית הספר כדי להספיק לראות את התוכנית האהובה ולא צריך להפוך את העולם בשביל למצוא פתרון לאותן שעות מתות שבהן לא משודר שום דבר לילדים.

גם אם יש תוכנית אהובה במיוחד ובדיוק פספסנו- אל חשש. ניתן להקליט, ניתן לצפות ב VOD, אפשר להתעדכן באינטרנט ועוד ועוד. היום לילדים יש תקליטורי DVD שמותאמים במיוחד בשבילם בהם ניתן לצפות מתי שרק רוצים, פלטפורמות מחשב שמחליפות או תומכות בתוכניות הילדים ועוד שפע של מבחר טכנולוגי שהופך את כל החוויה לעשירה ומעשירה הרבה יותר.

לא הכל אבוד

אנחנו לא שוכחים את הטוב שהיה וכך גם לא שוכחים המפיקים והבימאים, שכן כל אותן התוכניות הטובות שהיו פעם, או לפחות רובן, זוכות כיום לקבל גרסאות מותאמות ומשודרגות. משמעות הדבר היא שמה שאנחנו נהננו ממנו בעבר, גם הילדים שלנו יכולים להנות ממנו היום, רק בגרסא משודרת ומותאמת יותר לרוח הדברים. במקביל, הילדים זוכים לעוד רשימה ארוכה של תכנים איכותיים במיוחד שמהווה תוספת מבורכת ללוח השידורים שלהם.

רצועות השידור ממוקדות ומותאמות לכל גיל כך שישנן תוכניות ילדים שמותאמות מגיל הינקות ועד לגילאי ההתבגרות המאוחרים. התוכניות הללו חושפות את הילדים לשפע של מידע ואפשרויות ומסייעות להם להפתחת מאד.

עד היום הילדים שלנו נהנים מקופיקו, אבל במקביל אליו הם זוכים להנות גם מתוכניות כמו הקייטנה של הופ, המועדון של יובל, הכוורת, הטקטקים, הדגים, שייק ושפע עשיר של תוכניות נוספות.

מעבר לסדרות השונות הילדים נהנים משעשועונים, תוכניות חיות בהנחייה של מנחים ובשיתוף של הילדים ורשימת הבידור והחוויות עוד גדושה וארוכה.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *