חשבתן שבהיי-טק תמצאו גברים משודרגים? טעיתן. יפי הנפש, טיפוסים ליברליים יפים וחכמים, אנשי הדור החדש ימשיכו לעשות לכן את המוות

טסטוסטרון וטכנולוגיה גבוהה

מעמד האישה הוא צירוף מלים קצת מאוס, איך לומר, אשר נוטה להיות משויך לפמיניסטית הלוחמנית שאנחנו לא תמיד אוהבים לאהוב (שלא לומר אוהבות לאהוב).
ובכל זאת, ניכר כי גם בעולם ההיי-טק, בו שותפים בעשייה שמאלנים יפי נפש, טיפוסים ליברליים יפים וחכמים, אנשי הדור החדש, גם שם נתקלת האישה במכשולים רבים עקב היותה אישה.
הבעיות של אישה בעולם ההיי-טק מתחילות כולן מהעובדה שאת העמדות הבכירות מאיישים רוב עצום של גברים.
כך נוצר מצב בו על מנת להגיע למעמד בכיר (ולהישאר בו) צריכה אישה להתמודד עם חבורה שלמה של אנשים אשר שונים ממנה בנפשם, בגופם ובאופן עבודתם.

הצבא כגורם מכריע באישיותך

רבים מבעלי העמדות הבכירות בעולם ההיי-טק הינם בוגרי סיירות מובחרות, טייסים ואנשי קרב מחוספסים.
עובדה זו משפיעה על אופן הדיבור במשרד, על הנהלים השונים ולעתים על המדד לשיפוט בין עובד טוב לאחד שלא.
איפה זה מעמיד אותך? בואי נאמר שגם אם קיפלת מצנחים בצבא, לעולם לא תוכלי להשתתף בשיחת "איך הסתערנו על הבופור", מה שמייד יוצר פערים בהסתחבקות הכללית בה אין לזלזל.
וזה לא שאני בעד שיחות הסרק האביריות, נהפוך הוא, אני בעד החלפת רשמים מהספר השכונתי, אלא שזה אף פעם כנראה לא יתאים לעניבות, שולחן הישיבות המפואר והבאז וורדז שהולכים להתעופף באוויר במהלך השעתיים הקרובות.

תמיד אישה

אף פעם אל תשכחי שאת אישה.
קחי תמיד בחשבון שגבר במשרתך – מישהו עם אופי חרא כמו שלך, חשיבה מעוותת כמו שלך וניסיון מקצועי כשלך (ממש את רק עם זין, או.קיי?) – היה מתקדם הרבה יותר מהר.
הוא היה מקבל סמכויות שלך לא היו חולמים לתת, הוא היה מצליח, ממש עם אותה אסרטיביות כמו זו שלך, לאסוף מעריצים בקרב הלוחמים, ואני לא מדברת על המשכורת. למה להוסיף שמן למדורה?

קבלו את כוכב העל- מאדים

גברים יוצרים פאסון משכנע מבחינה חיצונית באשר לרמתם המקצועית. אולי זהו קולך הגבוה למול העובדה שאת רצה יותר פעמים ביום לשירותים.
התערות ברכילות מקומית תאשש לך גם את העובדה כי תכונות גופך ובעיותייך הנפשיות מעניינות הרבה יותר את הקולגות שלך מאשר ענייני עבודה, בעוד שברכילות שכזו גבר הוא קודם כל גבר.
בעיות שייווצרו לך לאורך הדרך (לתקן משהו בבית, לקחת ילד לגן, ביקור אצל הגינקולוג) ייתפסו תמיד כבעיה אמיתית וכמכשול בעבודתך, זאת לעומת גבר אשר ייקח את ילדו מהגן וייתפס כאיש משפחה משקיע. איזה חמוד.

לו הייתי מחוצ'קנת

נשים סקסיות נתפסות פחות ברצינות, אולי בגלל שיופי פשוט מסיח דעתם של גברים באופן שמקשה על עבודה רצינית. בכל אופן, וותרי על הסטרפלס אם את רוצה שיפנימו את דבריך בישיבות ההנהלה. וישמרנו השם ממתחים מיניים, או חלילה קיום יחסי מין עם מישהו מהעבודה. אם חשובה לך הקריירה שלך, הפרידי בין חיי הסקס לבין מקום העבודה.

מצטערת מותק, יש לי חיים

עולם הבכירים בהיי-טק כולל בתוכו הרבה מאוד אנשי משפחה. עובדה זו היא הבסיס המוצק לכך ששעות העבודה ארוכות כל-כך.
אם לשים את האבטלה הסמויה, מוסר העבודה של הדור החדש בו להישאר מאוחר בעבודה הוא סמל סטטוס, אל מול העובדה שרוב הבכירים פשוט לא מעונינים לחזור לחיק המשפחה כל-כך מוקדם בערב, נקבל חומר למחשבה. בואו נודה בזה בחורים, עדיף לשקוע באתרי הפורנו האהובים או למיין דואר זבל מאשר להתמודד עם אשתך.
למה להיות צבועים? השעות הארוכות שבכירים מבלים במשרד אינן מעידות על כמות או איכות העבודה, הן בעיקר מצביעות על חוסר חיים כללי.
על כן, כשאת יוצאת מוקדם מהעבודה, התנצלי יפה בשם בעלך, שכן הוא חוזר נורא מאוחר מהעבודה, ומישהו בכל זאת צריך לשטוף כלים, להשקות עציצים ולהוריד את הכלב.

תנו לי לרסס כמה כיסויי תחת ואלך לי לדרכי בשקט

נכון שלכל כלל יש יוצא מן הכלל, ונכון שאי אפשר לעשות הכללות, וברור לכולם שהאמור מעלה הינו נקודת המבט האישית החווייתית הבלעדית שלי תוך היכרות יחסית מעמיקה את עולם ההיי- טק, ונכון ישנן נשים בעמדות בכירות בארץ, שלא לומר בעולם. אבל תנו להבטיחכם כי נשים אלו בפרט וכל אשה בכלל צריכות לעבור חושלוקי גיבושון טייס לפני שהן זוכות לשבת בקוקפיט.
ובנות, איחזו חזק כשאתן בפנים, כי טלטלות עולם ההיי-טק הגברי יגרמו לכן לרצות, לא פעם, למשוך בידית כסא המפלט.

חגית גל

אשת פרסום במקצועה, כותבת סיפורים קצרים לעצמה ובימים אלו ממש מתאמנת לקראת אליפות העולם בסקי מים

תגובות

  1. כתבה מעניינת.
    אני רוצה להתייחס לנקודה אחת מתוך אלה שהעלית:
    הצבא.
    אני לא יודע באיזה חברות היי-טק את מסתובבת, ובאיזה אנשים נתקלת, אבל את יכולה לרשום לפניך את העובדה הבאה:
    חיילים קרביים אינם מספיק אינטליגנטיים, או יצירתיים, כדי להיות מנהלים טובים בחברת היי-טק.
    קיימות מספר סיבות לתופעה, אבל הן לא רלוונטיות לדיון, ולכן לא אפרט אותן כאן.

    אם נתקלת במנהל גבר-קשוח-עם-שערות-על-השיניים, נוסי על נפשך.
    לנהל הוא לא יודע.

    • בועז כהן

      צודק אבי. גנרלים, במיוחד אלה שנפלטו בעשר השנים האחרונות מפס הייצור של צה"ל, הם בדיוק ההיפך ממה שנדרש כדי להצליח במקום שבו יצירתיות, קומוניקטיביות ופתיחות (גם מחשבתית) הן הערובות להצלחה

      ובהייטק כמו בפוליטיקה. נפלא יהיה היום שבו יהיו בממשלה יותר נשים שרצות לשירותים לעתים תכופות ופחות קציני צה"ל שדרכו על גויות ערבים, תקעו נאדים יחד במארבים והטרידו מינית את כל הכפופות להם

      • האיש הרגיש

        קרבי זה הכי, אחי / אמר הגנרל
        והלך למטה / לכופף עוד חייל
        תן לי שלושים / התעלל באומלל
        ולקינוח את הפקידה הפלוגתית הוא בעל

      • ג'וליה

        הטרידו גם הטרידו, חולרות. יש חוויות שבחורה בת 18 לא חייבת לעבור, ועוד בחסות "עשי למען המדינה".
        בכלל, לדעתי גנרלים חייבים לעבור תקופת צינון (ואני מתכוונת, צ י נ ו ן ) לפני שהם עוברים מהצבא לחיים הפוליטיים, ומתחילים ליישם על כולנו את הדרך הצבאית הידועה והמאוסה (וכמו בצבא, כל דבר מתחלק לשלושה חלקים: גנרל הוא ראש העיר הבא שלך / שר הביטחון הבא שלך / מפכ"ל המשטרה הבא שלך).
        אני טיפה סוטה מהנושא, אבל עובדה מצערת מאוד היא שכל המדינה הזו בנויה על נפלטי הצבא ושיטות העבודה המיליטנטיות שלהם. לא סתם, אחת השאלות הראשונות ששואל אותך בנאדם בארץ זה "איפה היית בצבא"… והכי מצחיק זה שיש אנשים שבשבילם זה מה שמעיד על טיבו של האדם מולו הם עומדים.

        • בועז כהן

          לפעמים ישראל נראית לי יותר כמו צבא שיש לו מדינה, שיש לו עיתון, שיש לו תחנת רדיו, שיש לו חיילים שבמקרה נמצאים ברגילה קצת יותר ארוכה, אבל הם חיילים רוב חייהם וגם כשהם לא, הם חושבים כמו חיילים ומפקדים, שלא לדבר על צנזור שיכול לחסום פירסומים של כל שטות שלחלוטין לא תפגע בבטחון המדינה (כי היא מתפרסמת כבר בכל עיתוני העולם ובאינטרנט, אבל לא ב"מעריב", "ידיעות" ו"הארץ"), אבל תביך מאוד את הטמבלים הצבאיים.

          עם כל הכבוד לצה"ל, שבזכותו הגענו וכו' וכו', המנטליות הצבאית הארורה חדרה לכל חלקה טובה. גברים מאצ'ואיסטים, מלאים בעצמם ושובניסטים, נשים שהפנימו את המסר הכוחני ואימצו לעצמן גינונים של מח"ט בגולני וילדים שרוצים בגיל 5 ללכת לראות את הטנקים בככר רבין ואת מפגן חיל האויר בבח"א 6 ביום העצמאות.

          • אתה צודק…
            באמת בשביל מה כל הטארארם הזה מצה"ל?
            מי צריך את השטות הזו שנקראת צה"ל? מי צריך חיילים? מי צריך מפקדים שינהיגו אותם? מה? יש פה מלחמה?
            אנחנו הרי בשויץ ב', לא?

            • חגי תקוע

              את לא הבנת אף מלה אחת ממה שהוא כתב, נכון? לא להאמין. תביני, ענת, ציניות לא מוציאה אותך חכמה. להיפך.
              להיפך.

              • אם רק היית מסוגל לדמיין כמה אתה צודק… אם רק….

                • חגי תקוע

                  שהפכת להיות כה מתוסכלת, כוחנית, מרירה, צינית במסווה של חובבת דאחקות בדיחות על גילוי עריות וקלפי טארוט?

                  תתבגרי. תרדי מהעץ. תפקחי את העיניים. יש חיים בחוץ, והם יפים. באמת, ענת. לא חראם על הזמן שמתבזבז לך בהערות ארסיות ובמלחמות מטופשות עם כל העולם?

                  • חגי תקוע

                    ואם את רוצה עזרה בצורה יותר דיסקרטית, אז האי מייל שלי הוא
                    hagitco@hotmail.com

                    • שלחתי אימייל… ואיזה עזרה ואיזה נעליים, התעלמות.
                      ככה עוזרים אצלכם? זה נימוס?

                    • חגי תקוע

                      נפל ההוטמייל, בלגן. איזו תיבת דואל לא יעילה…ככה זה, מה שעולה בזול, עולה ביוקר… לא התעלמתי ממך, בכל מקרה, פשוט לא קיבלתי את האי מייל שלך בגלל בעיות טכניות כלשהן. בינתיים אני על המחשב של העבודה, כשיעבור היומכיפור הזה אפנה לאינטרנט זהב או נטויז'ן, נעשה לי דואר אלקטרוני כמו שצריך

              • בלגניסטית

                תגיד, חושב הרבה על האקסית שלך?… 🙁

          • sorry darlings for the english, but this here comp' dont speak hebrew….
            and seriously – Boaz – i knew i should have married u, thank u for the so refreshing view coming from a man – militarizm is the core of our society's violence, chovenizim, racism and full out insanity

            • בועז כהן

              שמח שרצית להתחתן איתי. אני דווקא טוב בזה, בלהתחתן, עשיתי את זה לא מעט בחיי…כרגע זה מעט, איך לומר, לא רלוונטי… שנה טובה, בכל מקרה

          • חזיז ורעם

            רציתי להודות לך על ההמלצה החמה על ניק דרייק.
            מייד עם המלצתך רצתי ורכשתי שניים מתקליטיו

            הנאה צרופה

      • אני לא מבין

        מה בכלל לגנרלים והיי-טק?

        במקום שצריך שאר-רוח, יצירתיות והתמודדות עם כאוס כדרך חיים, אין ממש לאנשים שטחיים מסודרים וקובייתיים מקום. לא פלא שחברות ההייטק בראשות גנרלים כאלה לא מגיעות לשום מקום

        • אני לא מבין

          אני לא טועה, נכון?
          איזה חברת הייטק ישראלית הייתה בהנהגה "צבאית"?
          אף אחת. הגנרלים הם תמיד פונקציונריים מאחורי ה"מבריקים".
          לא ככה?

    • אלמוני

      that is total bull.. I know so many combat soldiers who later became computer wizes. Don't forget that no all of us come from Mamaram or 8200.

    • הכללה מכוערת ,ידידי היקר
      נסה להיות קצת יותר סובלני

      • אני חייל קרבי בעצמי,
        שום דבר ממה שלמדתי, בסדיר או במילואים, לא משמש אותי בחיים, וודאי שלא בעבודה.
        כידוע,
        ניתן לסתור כל הכללה על ידי מתן דוגמא הפוכה.
        כלומר, הראי לי חייל קרבי אינטליגנט ויצירתי, והוכחת לי שאני מדבר שטויות.

        • אז ראשית המנהל שלי לשעבר היה משהו,של משהו חשוב בצבא,אין לי אפילו מושג בדיוק מה,מנהל דגול,אדם נפלא והייתי מאחלת לכולם לחוות ניהול מהסוג שלו אדם משכמו ומעלה,איש יקר בהחלט !!!
          שנית אני נוטה לא להגיב במקום הזה בגלל כל אותם אנשים שמשיבים אחד לשני באופן כ"כ נוקב וכ"כ לא נעים שהייתי שמחה לדעת שלא מדובר כאן במסכת אינטרנט שנותנת לגיטימציה להתנהגות גסת רוח שכזו,אחרת אהיה מאד מאוכזבת ,לצערי אני עדיין מאמינה באנשים טובים ולא אנשים גסי רוח וחצופים שיורים אחד על השני מילים מכוערות !!!
          ושלישית ,שיהיה לכולם שנה טובה,חגים שמחים וכל שנבקש לו יהי ,לו יהי ,לו יהי !!!!!

          • את יכולה להמשיך את הדיון באופן פרטי, אם את מעוניינת.
            אישית, שניים מהמפקדים שלי לשעבר הם היום אלופים בצהל.
            אחד מהם בעל תארים במתימטיקה ופיסיקה, וללא ספק אדם אינטליגנט.
            אבל, בתוך מפקדים בצהל הם פשוט בזיונות.
            המושגים: דבקות במטרה וחתירה לניצחון (ערכים שצהל אמון עליהם) לא קיימים אצלם.
            אם הם היו פונים לתעשיה, הם לא היו מחזיקים מעמד אפילו רבעון אחד.

      • בועז כהן

        אי אפשר לדון בשום נושא, אם לא נשתמש לפעמים בהכללות – גם אם אפשר לשלב הסתייגות זו או אחרת. הגניוס היהודי – זאת הכללה. נשים מרויחות פחות מגברים – זאת הכללה. הסינים אוהבים אורז – זאת הכללה. וכן, יש יהודים טפשים בארה"ב, נשים כמו אופרה ווינפרי, שמרויחות יותר מרוב גברי העולם וסינים שמעדיפים תפוחי אדמה, אבל …

        • אלמוני

          and a lot of stupid israelis like you, in israel

          • שירלי

            אנונימוס יקר,
            מהיום והלאה כל תגובה שאינה תואמת את תרבות הדיון תימחק. זה אינו גן ילדים, ואין אנו רוצים לכער את אתרינו בתגובות מסוג "צ'אט" זול. רוצה להעליב אנשים – לך למקום אחר.

            • אז למה באמת את לא מנפה את כל גיבובי הצ'אט שמפריעים לאנשים להנות מדיון אמיתי?
              אשה, יש לך את הכוח – עשי בו שימוש ראוי.

              • שירלי

                יש הבדל בין החלפת גיבובים לבין השפרצות הורמונים של ילדים בגיל הטיפש-עשרה והעלבות אישיות. אלו ימחקו.

          • ממולץ שהכינוי שלך יוחלף לבריינלס או בתרגום חופשי לשפה העברית: חסר מוח.

        • Joe was right, you are very naive. Are you sure you're 32? you sound like a 16 year old.

        • I THINK BOAZ MUST HAVE 5 OR 6 NICKNAMES HERE. EVERY TIME YOU POST YOUR STUPID THOUGHTS OR LITTLE STORIES ABOUT YOUR HOUSEHOLD, YOU IMMEDIATELY SEND YOURSELF COMPLIMENTS, SAYING HOW GREAT YOU ARE.
          IF THESE WOMEN, WHO COMPLIMENT YOU, REALLY EXIST, THEY MUST BE BRAIN-DEAD.

          • כמה ארס כמה רעל על מה?

            • עץ הקיפודים האנגלי

              יש כאן – בצד כותבים טובים ומסוגננים – גם בהמות גסות, מה לעשות. ארס ורעל נוטפים מאדם שנפשו מורעלת בציניות, ברוע, בחוסר פירגון, בצרות אופקים, ובעיקר בגלל מחסור חמור באהבה

            • DON'T YOU FIND IT STRANGE THAT 30 MINUTES AFTER HE POSTS HIS MESSAGES, THERE ARE 5 COMPLIMENTS POSTED, TELLING EVERYBODYHOW GREAT HE IS "ELIL", "GADOL", "NIFLA" "GEONI", LOL, AND FOR WHAT? NONE OF THEM WAS REALLY GREAT.
              AND THEN, UP HERE, HE MAKES THIS DUMB COMMENT ABOUT AMERICAN JEWS, WHAT WAS THAT ALL ABOUT? THERE ARE STUPID PEOPLE EVERYWHERE.
              BY THE WAY, EVERY FEMALE CELEBRITY MAKES MORE MONEY THAN MOST MEN, YOU DON'T HAVE TO BE OPRAH WINFREY AND MAKE 100 MILLION DOLLARS FOR THAT.
              ALSO, MOST MEN ARE EITHER CHINESE , INDIANS, OR THEY LIVE IN THIRD WORLD COUNTRIES, SO WHAT IS "MOST MEN" ANYWAY?

              • ג'וליה

                יהודים גלותיים וטיפשים שכמותכם.

                • אלמוני

                  every time you have no answer you insult people, just like the knesset. can't you see that the level of the english comments here is much more sophisticated than your hebrew discussion?

                  • מה כל כך מתוחכם בתגובה של אסתר?
                    אולי תשתף אותנו בהגדרה שלך ל"גועל נפש".

                  • יולי גרין

                    טיפוסים כמו אסתר ואנונימוס מוציאים את החשק לחזור ולגלוש ב"בננות".

                    • אלמוני

                      and reading a poem about cutting off the penis attracts you to bananot?

                    • יולי גרין

                      מה זה קשור? את השיר האמור גם אני לא אהבתי, אבל מכאן ועד הטחת עלבונות בגולשים אחרים והאשמתם בדברים חסרי-שחר (כמו זה שהם נכנסים לאתר בשמות שונים, וכו') יש הבדל גדול.

          • שירלי

            גברת אסתר היקרה. לצעוק צועקים בשוק הכרמל.
            אם לא אכפת לך, בבקשה לא לכתוב
            WITH CAPS on
            תודה.

            מלבד זאת, אם יש לך בעיה כאן עם מישהו, תשאירי את המלחמות הפרטיות שלך מחוץ לדיון, ותשלחי לו אימייל

          • בעיקר אנשים כמוך שלא שמים לב לקפס נעול??
            שזה ד"א, התרבות אהינטרנט (תקראי את האטיקט לפעמים) ממש גסות!

    • they cannot run a country either

  2. יולי גרין

    כמה שאת צודקת… וזה נכון לא רק בחברות הייטק. גם בתקשורת האלקטרונית.
    ושוב: המפתח לשינוי נמצא רק בירושלים, בכנסת. תחשבו על זה בפעם הבאה כשאתן הולכות להצביע, בנות. האם אפשר פעם אחת, סוף סוף, לוותר על הקרב בין הרמטכ"ל (מיל.) אהוד ברק נגד האלוף (מיל.) אריק שרון, ופעם אחת ולתמיד לשנות באמת ולדחוף פנימה את כוחותינו הנשיים?

  3. שלוש נשיקות במצח. מסכימה כמעט עם כל מילה.

    גברים. אי אפשר איתם, ואי אפשר לירות בהם.

  4. אני לא יוצא סיירת, בקושי מקופלת הייתי סוחב בצבא, אלא אם ממר"ם נחשב כסוג של סיירת.
    בכל זאת אני מנהל יופי בסטארט-אפ שלי. ואמת, הרבה יותר כיף אתרי הפורנו מאשר האישה והילדים בבית, איך ידעת?
    קצת נעלבתי אפילו, כנראה בגלל שאת צודקת 🙂
    ובקשר למעמד האישה בהיי-טק: אני אולי לא דוגמא מייצגת אבל בחברה שלי אני המנהל כי אני הכי טוב. וכל השאר – באמת לא משנה לי מין העובדת או העובד. ודווקא לזו שניראת טוב – והיא ניראת טוב – אני מתייחס בדיוק באותה רצינות כמו לאחרון המתכנתים הניראים רע. והיא ממש טובה, אגב.
    באופן מקרי וללא שום אפליה יש חצי חצי גברים ונשים, ומתוך שלושה ראשי צוותים אחת היא (לפחות ניראה ככה) בחורה בכל רמ"ח אבריה.

    ובקשר לסקס במקום העבודה – קרה לי, ואני זה שמצא את עצמו עוזב. כן, היה כיף לעשות את זה על כל השולחנות בערב, אבל כשזה נגמר – אני זה שעזב. (כמובן יש פה הפרזה גברית טיפוסית, זה לא היה על כל השולחנות, בקושי על שניים).

    זהו. לילה טוב.

    • אלמוני

      Shachar, you are so arrogant …

      • את נורא לא נחמדה.

        אם יש לך הערות לא בונות מהסוג הזה, תשתמשי באימייל ששחר השאיר פה בטוב ליבו, מספיק עם ההשתלחות האישית המטומטמת הזאת בכל אחד שמה שהוא כתב לא מוצא חן בעינייך.

        ואולי הוא באמת מנהל מופלא. תארי לך.

    • האיש הרגיש

      חכי לי ברי"ש / הוא אמר
      למתכנתת החדשה, תמר /
      חכי לי ברי"ש / ואני אתגמל/
      את התחת שלך / ב- HTML

      • בלגניסטית

        ענתה לו תמר היפה בשאלה/ מדוע לא תלך לאישתך?
        השיב לה העלם המכריס / אישתי עלי משתינה
        כל היום מסתובבת/ ויזה זהב בארנקה / למה לא תתני לי מציצה?
        חרש ענתה לו תמר/ כה הייתי רוצה / אך אבוי גודלתי באקווריום
        ויש לי שיניי דג פירנייה/ איפה הריתמוס / רגן הבוס העייף
        ענתה לו תמר / אתה אכן מזייף
        אין לך זין/ רק קמט במכנסיים

        • בלגניסטית

          לה לה לה לה לה לה

        • האיש הרגיש

          הייתי אתמול במשרד הרס"ר
          את שדיי הוא חפן וליטף, האכזר
          אך לפתע עצר
          ואלי הוא אמר:
          "כבר רטוב לך למטה,
          תמר?"

          • בלגניסטית

            את אצבעותיו אז עיקמתי
            ומסמר לו בביצים דפקתי
            וכך אותו לקיר מסמרתי
            את המספריים לקחתי
            ואת הזין לו גזרתי
            אז במעטפה שלחתי
            לאשתו

            (שים לב לגלישה )

            מן השקם גאלרי חזרה
            את פיה הגדול פערה
            ואצה רצה אל העבודה
            שם ראתה את בעלה הממוסמר
            צחקה ואמרה :" את גדולה , תמר "

            שאלתי נהנה?

            • PSYCHO, GET HELP SOON!!!

            • עץ הקיפודים האנגלי

              בלגניסטית, מילא שאת חסרת כל כשרון כתיבה, שלא לדבר על יכולת משוררית, אבל האלימות הנאצית בגיבובי המלים שאת מאלצת לתוך חרוזים טפלים – זה כבר ממש עניין לשרינק טוב

              • בלגניסטית

                וואלה אני פסיכית … ואתה שפוי לאללה , וכמה זה קל לך. הרי אתה בחיים , בחיים לא תבין
                מה זה להיות מוטרד מינית , או אולי אפילו להאנס…
                מקסימום תגיש לי כוס מים ( כמטאפורה) .אין לי שום טענות , עץ קיפודים אינטיליגנטי שכמוך ..
                ובעניין כשרון , מה לעשות קיפודי אני לא מוצאת לנכון לשבת כאן באתר ולנסח במשך שעות
                תגובות אינטיליגנטיות הולמות אודות מצב החסה בשטחים , או השלג דאשתקד .

                • זה בסדר, בלגניסטית, לא מפני שהאלימות בשיר שלך לא מרתיעה, אלא מפני שאני מניחה (כמו שאמרת בעצמך) שהיא באה על רקע מסויים. ושיר זו דרך לא רעה לפרוק תחושות כאלה. ובכלל, הלא זה האתר לבנות שמרשות לעצמן, לא?
                  איך קרה שבננות הפך בימה לשלושה זכרים שמתנצחים ביניהם וכמה בננות שמספקות להם חיזוקים והתפעלויות (שכנראה קצת יותר קשה להם לקבל בחיים האמיתיים…)
                  המאמרים, לעומת זאת, במיוחד השניים האחרונים- מעוררי מחשבה ומעניינים מאד.

                • אותי הפיזמורים שלך הצחיקו מאוד,
                  וכנ"ל לגבי האיש הרגיש.
                  הוא הזכיר לי את האיש על התקרה, אבל זה מסיפור אחר.
                  אל תעלבי מביקורת, תמשיכי לפזמר.
                  זה מצחיק.
                  את מצחיקה.
                  ביי ביי.

            • שלי אמא של גלי בת השנתיים

              אויש את ג ד ו ל ה…
              ממש נהנתי לקרוא את השיר..
              🙂

    • הנעלמת

      אם אתה לא נהנה להיות בחברת אישתך אז למה לכל הרוחות התחתנת איתה?

      • לענות, ממש?
        איך הבנת שאני לא נהנה להיות עם אשתי?
        כי אני דווקא כן. לפעמים. ואני חושב שלפעמים גם היא נהנית להיות איתי.
        וכשהלפעמימים חופפים אז נחמד לשנינו וכשלא אז לא נחמד לשנינו.
        אני חושב שזה די מאפיין זוגיות. וכשיש גם ילדים, אז גם אם אחוז הזמן שבו החפיפות מתקיימות הוא לא רב, אז מחכים לחפיפה הבאה בכל זאת. ושאר הזמן זה חפיף.
        חפיף וזה עובר (הייתה כזו פרסומת פעם, לא?).
        וחוץ מזה החיים, והחלטות, ומה שמביא אותך להיות במקום מסוים דווקא, זה לרוב מורכב מדי לתגובה קצרה באינטרנט למישהי שאתה (ואני) בכלל לא מכיר.

        יום נעים.

        • עץ הקיפודים האנגלי

          יפה ענית. ואת נושא הנישואים ומשמעותם כדאי ללמוד בכתבה "אחרי החתונה זה יעבור" של נילי לנדסמן שהתפרסמה באתר "בננות" לפני כחצי שנה. מומלץ

  5. שמיצה

    אין מה לומר, פגעת בדיוק במטרה.

    החיים בשנות ה 2000 לא ורדרדים במיוחד.
    למרות שמנסיוני האישי, לא נתקלתי בסחבקי לבנון עם שערות על השיניים.

    חוסר חיים מוחלט אכן מאפיין את בכירי ההיי טק. שמעתי פעם ברדיו שהיה מחקר על חיי המין של עובדים במשרות שונות. ואם זיכרוני אינו מטעני עובדי תעשיית ההיי טק הגיעו למקום לפני האחרון.

  6. the original anonymous

    WOMEN WHO SEEK TO BE LIKE MEN LACK AMBITION

    (the original anonymous will no longer be anonymous, due to dull imitations)

    SEX IS LIKE BRIDGE GAME, IF YOU DON'T HAVE A GOOD PARTNER, YOU BETTER HAVE A GOOD HAND

  7. הערה שניה על המאמר:
    עולם ההיי-טק אכן מאופיין בשעות עבודה מטורפות.

    אני לא כזה מומחה לניהול, אבל ממה שאני מכיר, בחברות שעבדתי בהן מדובר בעיקר על חוסר מקצועיות.
    מקובל להניח כי עולם ההיי-טק הישראלי עדיין לא למד לנהל חברה כמו שצריך.
    שיהיה ברור, מי שעובד 100 שעות שבועיות יעיל פחות ממי שעובד 40 שעות.
    יוצאות מן הכלל הן שלוש החברות הגדולות. אבל, גם שם נהוג לעבוד לא מעט.
    אני מניח שתוך מספר שנים מועט המצב ישתנה, ונהיה ככל העמים.
    אם למשל, היום אנשים שחוזרים משהיה של 3 שנים בחו"ל, מרגישים לא נעים כי עבדו שם 40 שעות שבועיות, ו"מכפרים" על כך בשבוע עבודה של 100 שעות,
    אני חושב שבעוד כמה שנים אנשים כאלה יובילו את המעבר ל-40 שעות עבודה שבועיות.

    • i beg to differ.

      שעות העבודה המטורפות לרוב הן נגזרת של לוחות זמנים מטורפים וחלון הזדמנויות קצר מאוד מאוד (מאוד).

      אם יש לך רעיון טוב, אז כאקסיומה יש לפחות עוד שלוש חברות בעולם שחשבו על זה, וינסו לצאת עם מוצר טוב משלך ולפניך לשוק. ובשוק שבו הראשון הוא לרוב גם המנצח, לפעמים אחור גם של כמה שבועות יכול להיות סופני.

      כוח האדם מצומצם וקשה למציאה.

      ולכן, 20 אנשים ונשים עושים עבודה של ארבעים, ובשביל הסיכוי לגעת בתהילה ולהצליח, עובדים כמו שעובדים. נכון, יש כאן גם אספקטים של חוסר חיים, של אינטרוורטיות, של חוסר יכולת להנות ו/או לתקשר מחוץ למשרד. אבל הבסיס הרציונאלי הוא פשוט כמויות עבודה מטורפות שצריך להספיק ולגמור בזמן ובאיכות גבוהה.

      מי שעובד המון שעות התפוקה השולית שלו אכן פוחתת, אבל עדיין קיימת. ומשתדלים לבחור אנשים שיכולים לעמוד במתח ובכמות העבודה.

      אני גם לא מסכים לטענה שלך שבחברות הישראליות יש חוסר מקצועיות.
      יש ריכוז היי-טק לנפש מהגבוהים בעולם, אחוז ההצלחות גבוה, כמות הכסף שמסתובב אצל קרנות הון-הסיכון עצום – וכל זה בגלל שהרמה כאן כה גבוהה.

      אפשר לטעון, ובצדק מסוים, שאנחנו טובים בשלב הפריצה, הרמה מהירה ביותר של סטארט-אפ, אבל בשלב השמירה, היציב, גידול איטי – את זה אין לנו. עם זה אני מסכים.
      רוב אנשי הסטארט-אפ חיים עם האף לexit, להנפקה, לרכישה. לא תראה הרבה עם מנטליות של להשאר ולבנות נוקיה ישראלי.

      אני יודע שבחברה שלי, ההתעשרות המהירה היא כלל לא מה שעומד לנגד עיני. אני מחפש את הטבעת החותם. את השינוי. התרומה לתעשיה המתפתחת שאליה המוצר שלי מופנה.
      להיות מוביל בשוק. וכסף? זה כבר יגיע מתי שהוא.

      זהו. אז בקיצור – אני מכיר הרבה מנהלים טובים, ושעות העבודה הרבות הן לא סימן היכר לבינוניות כמו שטענת, אלא ללחצים עצומים – וכל הכבוד לאלו שעומדים בהם (גם אם קל להם יותר מלאדם הממוצע בשל מבנה האישיות הפגום של רובם, מודה ומכיר בכך גם בעצמי).

      יום נעים.

      • זו היתה ביקורת בונה.
        אני, אישית, חלק מהבעיה.
        אני גם משלם את המחיר.

        אגב, תהיה לנו גם נוקיה ישראלית.

      • עולם ההי טק הישראלי, כמו עולם הכלכלה החדשה בכללו, מאופיין בהרבה מאד חברות שנעות לקראת פריצה, ולכן עובדות גם בתוך חלון הזדמנויות צר וקצר כמו שתיאר שחר.
        הבעיה היא שמתוך חברות הכלכה החדשה, אכן רק מעטות יגיעו לכלל התבססות ויצליחו להחזיק מוצר של ממש בשוק, כזה שגם יש לו סיכוי להרוויח.

        הבעיה התרבותית שחגית מתארת, חוזרת גם בחברות היי טק יציבות יותר, וגם בחברות שנמצאות "על יד" ההי טק, כמערך שירותים תומך. אכן בתפתחה מן תרבות כזו של לעבוד מאה שעות בשבוע, ולא רק לקראת דד ליינים או הנפקות או שחרור בטות וכדומה. זוהי תופעה תרבותית שקיימת גם בארגונים יציבים יותר כמו אינטל, IBM רד ואחרים.

        התופעה הזו, דומה בעייני לשיטת ה"למי יש יותר גדול" – מי שיקודם, מי שמחזיקים ממנו, מי שיוצא שאקל בעדכוני שכר ובסבב קידומים, הוא מי ש"דפק כרטיס", ולא בהכרח מי שגם נתן תפוקה של ממש. ממילא הרי לא משלמים לצוותי פיתוח לפי שעות, אז אפשר לדבג גירסה בשעתיים, לצאת להפסקה, ולשבת ולשחק סולייטר עוד שמונה שעות, ובסוף היום להאנק לר"צ שלך כמה שעות השקעת היום וששוב אין לך חיים.

        היתרון של גברים נשואים, הוא שבד"כ יש להם נשים מבינות נורא, שלא מבינות כלום בעבודה שלהם, ואם הם אומרים שהיה להם "יום עמוס" הן קונות את זה, והולכות להשכיב את הילדים לישון.

        אלה שאין להם בנות זוג, פשוט מקטרים, מורידים את הגירסה החדשה של אודיגו, ומבלים את שעותיהם בעבודה בלמצוא פרטנרית מבינה כמו האשה של הבוס.
        נשים, פשוט יותר פרקטיות. אנחנו מבינות שגם אם לא בראש שלנו לטפח את האגו של בן הזוג, או של הצאצאים, יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות בחיים, חוץ מלעבוד.
        אם צריך לתת הרבה שעות אנחנו ניתן, אבל אם צריך לנפק שעות לא יעילות, אנחנו פשוט לא הכתובת.

        ולכן, בדיוני השכר הבאים בחברה (לא של שחר, אבל בשאר) יעלו את השכר לגברים, למרות שהם לא בהכרח יותר יצירתיים, וכמעט בהכרח פחות יעילים – אבל הם מאחלים לבוס לילה טוב בכל ערב, ומתפללים שימצא מאהבת כדי שפעם אחת גם הם יוכלו לצאת מוקדם.

  8. איקרוס

    חגית, חגית, חגית
    עוקב אחריך אני, במשך 3 מאמרים, המשמיצים ללא רחם את עולם "האפסים והאחדים".
    לטענתך ידיעותייך מעמיקות ואמפריות. הנכון הוא? אבקש במאמר הבא רזומה מפורט!
    ניסיון לא מספיק כאן, אוביקטיביות תעזור.
    כולן צעירות, כולן נאות, כולן "ת"א בנפשן" , כולן נטולות משפחה וילדים ולרובן נופל העכבר בשעה 1700, משום מה!. ללא קשר לכמות הלחץ והעבודה.
    שנתיים ראשונות אתה חושב שבאמת יש שם הצלחה באופק, אחרי שנתיים אתה שואל "לאן נעלמו השנתיים?", אבל לא רובן עוברות לשלב 2 בדילוג קליל.
    זה זן חדש של מקצועות שלא נמדדים בשום יכולת פיסית שהמבנה האנטומי השונה יכול לתרץ, ובכל זאת גם שם אתן לא מצליחות. אל תאשימו אותנו boys will be boys תתחילו לדחוף, והפעם חזק, כי הינה הגיע הזדמנות טובה, אל תפספסו אותה ותאשימו את חטאי העבר.
    אתן יותר טובות ממה שנדמה לכן אז תפסיקו למכור לעצמכן שאתן לא יכולות.

    • תרשה לי להזכיר את התירוץ האולטימטיבי,
      באדיבות ננסי פריידיי:

      אמא אשמה!
      תדע כל בת עבריה (ולא רק), שיש לה אם להאשים בכל כישלון ואומללות.

    • חגית, את ממש, אבל ממש, בכיינית ובוגדנית.
      כנאמר "שקמי עצמך"

    • חגית גל

      ניצבת אנוכי כאן בעמידה איתנה, כולי דרוכה ומוכנה להדוף את הגולים שאתה ושכמוך מנסים להכניס, וזה מה שיש לך לומר?
      ריד מיי ליפס: כתביי משקפים אך ורק את דעתי האישית והפרטית שלי, ללא כל חיזוקים מגברת מינה צמח. מה ששלי שלי.
      ותן מנוח כבר מהשטות הזו של תל אביביות שמניחות את העכבר ב 17:00 אוקיי? לא תל אביבית והדבר היחיד שאני מניחה בשעה 17:00 זה שאולי בשעה 22:00 ייפגש הגוף שלי עם כמות אלכוהול שתצליח למחוק לי מהראש תגובות כשלך.
      אני מאחלת לעצמי שנעבוד יחדיו פעם, אני ואתה. אחרי הכל הביצה כאן היא קטנה ובסוף כולם נפגשים….ואז אולי נוכל לשבת לדבר סטראוטיפים וגזענות, ואולי גם אוכל לעשות לך פרזנטציה
      של קורות חיי (בתלת מימד) שהיא, ממש כמו כתביי – לא מרשימה, אבל שלי!

  9. eskimo dog

    הכותבת הנכבדה, השייכת כמובן (כמובן) לסקסיות הסובלות מאפליה, מחשבת את קיצה בתוגה
    מעוררת סימפטיה. אח, לו רק הייתי כונפה או גבר שעיר והכל היה נפתר.
    ובכן בולשיט, אחותי. חייה של אישה יפה טובים לעין שיעור מחייה של מכוערת וכל שכן מכל גבר מחוספס מגודל אשכים ועטור זיפים. עד איפה תגיע החוצפה? הרי בכל מקום עבודה יעדיפו אישה יפה על פני מכוערת, יקשיבו לה יותר ויתנו לה יותר מסיבה פשוטה אחת. אנחנו הגברים, יצורים פאטתיים שכמותנו נעשה הכל כדי לזכות בחיוך של שביעות רצון מאישה יפה. עד כדי כך פשוט.
    במובן הזה מדלגת המהפכה הפמיניסטית בחדווה גדולה בין כל החתונות ומשתמשת ביופי הנשי כחרב פיפיות. ברצותכן אתן "אובייקט מיני חסר ישע בעולם גברי רווי סטוטסטרון וברצותכן אתן
    משתמשות בסקס כקרדום לפלס דרכן בעולם הזה ובצורה מחושבת למדי יש לומר.
    אפשר אולי לומר שבמקומות בהם כושר גופני וידע צבאי הם נתון רלוונטי טיעון "הכונפה" תופס,
    (בעצם למה? זה לא כישור רלוונטי?)
    אבל בעולם ההי טק? עולם שבו השכל, האצבעות והמחשב הם מהות העבודה?
    עולם שבו "מורידי הגשם" הם הם הדבר עצמו ותו לאו? נו באמת.
    אף אחד עוד לא אמר לשום אישה שהיא חייבת לגדל משפחה ולסעוד אותה יום יום מערב עד בוקר. זו בחירה שלכן. ומי שלא טוב לה מוזמנת להישאר בעבודה ולצפות באתרי הסקס החביבים עליה כשבן הזוג (שגם אותו היא יכולה לבחור אם בא לה) מטפל בילדים. ואם החלטתן שלא – תהיו יפות ותסתמו.
    לא ככה?

    • לא ככה, יקירי.
      לפתחה של בחורה יפה אורבים לעיתים מוקשים קשים ומכשילים, שפגיעתם רעה ולעיתים בלתי הפיכה.
      לבחורה יפה יש סיכוי הרבה יותר גבוה לסבול מהטרדה מינית. לבחורה יפה יש סיכוי יותר גבוה שדלתות מסויימות תפתחנה בפניה רק בשל יופיה- וכאן המוקש הנורא- הן יכולות להיסגר, פתאום, ללא הודעה מוקדמת, רק מפני שמי שפתח אותן פחות מוקסם ממנה, פתאום, או גילה שהוא לא יקבל בתמורה את מה שציפה לו, או סתם כי פתאום הוא נורא מוקסם דווקא מאחרת…
      האמן לי, נוכחות נשית צעירה ואטרקטיבית זה משהו שניתפס כמסוכן בעיני הסביבה בהרבה מקרים. נשים עשויות לקנא בך (ולהכשיל אותך. מניסיון. ניסיון עצוב נורא. האמן לי) גברים עשויים לנסות את מזלם ולהתנקם בך אם לא הצליחו.
      נסה לנהל שיחת נפש כנה עם כמה בחורות "שוות" בסביבה שלך… אתה עשוי להיחשף לזוית שלא חשבת עליה.

      • eskimo dog

        לפתחה של בחורה יפה אורב לו אסקימו. מה חדש? מה זה קשור לעולם ההיי טק?
        נהול ניהלתי שיחות נפש עם בחורות יפות (אל תטעי, רק כדי שימצצו לי אחר כך מתוך ידידות)
        ונתקלתי בזוויות קשות שאת לא מאמינה. תנסי פעם לדבר עם בחורות עם שומות, תראי באיזה זוויות תתקלי שם – פחד אלוהים. תסתכלי לאסקימו בעיניים ותגידי שהיית מוכנה להיות מכוערת כדי לשפר את מצב הקריירה שלך. את יודעת מי מוכן? גברים! גברים שעובדים שעות נוספות ולא הולכים לחדר כושר, גברים שאוכלים חרא בפיתה (טוב טוב, חרא תיאלנדי בקרטון) כי אין להם דקה לנשום. ואת המחיר הזה אתן (בהכללה איומה) לא מוכנות לשלם. אנד אוף סטורי.
        קשה? בטוח. נראה מה הייתם אומרת אם היה רך.

        • אם היית פחות יהיר
          אולי היתה לך כאן הזדמנות לשמוע על דברים שלא נתת את דעתך אליהם קודם
          אבל כמו שאני מתרשמת כרגע-
          חבל על הזמן שלי.

      • קצת סטטיסטיקה, אם אפשר.
        לפי מחקרים שנעשו לאישה מושכת אמנם קל יותר להתקבל לעבודה, אך קשה יותר להתקדם לתפקידי ניהול כי היא איננה נתפסת ברצינות מבחינה מקצועית.

    • חגית גל

      אסקימו איז אין דה בילדינג, בנות!
      הכינו את חצאיות המיני, שייפו את ציפורניכן ומרחו אודם אדום לוהט, כי הוא כאן!
      האמת אסקימו, לא ממש הבנתי מה הקשר בין כמויות הריר שאתה מוציא בעבור אשה יפה לבין התופעה עליה הצבעתי.
      מלבד לכך, אבקש לציין, ומי כמוך יודע, שאני אינני בחורה סקסית או יפיפיית הנילוס כך שנחסכות ממני בעיות שכאלה…
      אה, ודבר אחרון- אתה מדבר על חישובי הקץ הנוגים שלי לאחור….ואני כל מה שיש לי לומר בענין הוא: יו וויש!
      לא יפה ככה אסקימו, ציפיתי ליותר.

      • eskimo dog

        אכן. אסקימו כאן.
        דל ורפה, סתור ומקליש, תשוש ומועק, אבל כאן.
        ובמבצע סתיו מיוחד הוא יקבל אתכן במעונו גם בטרינינג. את הליפסטיק האדום אפשר להשאיר בתיק, להחביא בתוכו סמים ולהפתיע.
        ולגופו של עניין (נשמע כמו הטרדה מינית, לא?)
        הטענה שלי מאוד פשוטה. מהפכת שוויון המינים בעיצומה. קשה? נכון. קשה במיוחד בעולם ההי טק? לא בטוח.
        דבר אחד כן בטוח. נשים יפות הן הסיבה שאסקימו עצמו בא לעבודה כל בוקר ומוציא בחדווה גדולה את עמל יומו.
        תקחו לנו את זה, תישארו לבד עם כל הכונפות והמבעסים.
        ועוד דבר, אל תתנו לחגית להטעות אתכם. חוץ מהחיבה הלא ברורה שלה לאנגלים חיוורים וכלבים שחורים היא שווה שחבל על הזמן.

        • וכבר חשבתי להתעלם. אחרי הכל, העולם הרי מלא אדיוטים, למה להתעצבן.
          אבל נו, אולי פשוט לא הבנת כאן איזו נקודה, ואתה נורא מנסה, ונורא משתדל.
          אז תקשיב.

          נכון, "מהפכת שויון המינים" שלך לא קשה במיוחד בעולם ההיי טק (דה-הה!). אבל לפעמים לא ממש קל להיות אישה בעולם שמנוהל על ידי גברים.
          על זה המאמר מדבר. אתה יותר ממוזמן לקרוא אותו שוב, ותנסה הפעם להבין מה כתוב בו. לא רק לעמוד על רגליך האחוריות ולדרוש את היפות שלך.

          הנה מה שאתה עלול למצוא שם, במאמר. למשל-
          שהצבא הוא גורם הסתחבקות. את העובדה שאת, כאישה, תמיד תמצאי את עצמך מחוץ לשיחות האלו. וזה סוג של בידול חברתי. קטנצ'יק, לפעמים, אבל קיים. את "מחוץ לחבר'ה"

          למשל העובדה שאשה נתפסת (ע"י כל מני עצים עם קוצים, ולא רק על ידם) כזאת שתעשה את הכל גם בבית, נכנסת לפעמים בין אישה ובין העבודה שלה. זה נורא מיטרד בעיני מי שמעסיק אותה, אבל כשגבר סוף סוף עושה את אותם הדברים הוא "מתחשב", ו"מקסים" ו"רגיש" ועניינים.

          אלו דברים שמוזכרים בכתבה. אתה בודאי לא באמת יכול להרגיש אותם, ונורא יהיה לך קל לעמוד מולי ולהגיד: בולשיט, זה לא קיים, בכיינית.
          רק מה?
          זה יותר מקיים.
          ואני, הרבה דברים אפשר להגיד עלי, ובכיינית זה לא אחד מהם.
          אבל העובדה שאני מוכשת נורא, עובדת קשה, אינטיליגנטית-משהו-רצח, לוחמת צדק אכזרית ועובדת שכל בוס היה מתקנא בה, לא משנה את העובדה:

          אי אפשר להיות אישה בעולם של גברים בלי להרגיש כל הזמן שאת אישה.

          • ליאת יקרה
            כל הכבוד לך שהצלחת להתגבר על הבחילה שמעורר הסגנון היהיר והדוחה של אסקימו וניסחת תשובה רצינית…. אותי הבחילה הכריעה…
            אל תקחי את זה קשה אם הוא יגיב בצורה שתעיד שהוא לא ניסה להבין לעומק אף אחת מן הטענות המדוייקות שלך (כפי שהוא עשה לתשובה שניסיתי לענות לו בדבר בחורות יפות…) כלב, כבר אמרת.

          • יולי גרין

            היתה לי חברה שאמרה לי שחלום חייה זה להיות סקסית נורא, שכולם חושקים בה, רק ליום אחד, רק כדי להרגיש איך זה…הייתי מאוד נבוכה בשבילה. הבנתי אותה. לא יכולתי להסביר לה שגם מהצד השני של המתרס יש תיסכולים. כי זה נשמע מאוד יללני ומתחסד. תמיד כשאני אומרת שלא קל לי, כי בכל פעם שאני צריכה להגיש דו"ח אני צריכה לחשוב על זה שמנהל האגף (איש סימפטי ובכל זאת…) מסתכל לי על השדיים, וזה מביך אותי, ואני צריכה להתעלם, ואני יודעת שהוא מסתכל, והוא יודע שאני יודעת שהוא מסתכל, וכל מה שאני רוצה זה רק לקדם הלאה את הפרוייקט. נו

            אבל לא הייתי מוותרת על מה שאני. הייתי רוצה חברה שבה הגברים הם יותר מעודנים ופחות מאצ'ואיסטים ופחות תוקעים מבטים מביכים ואומדים את אורך החצאית או גודל החזה שלך (ואחר כך, בשירותים, גם לדבר על זה…)

            טוב, אז הייתי רוצה. אני מודעת לזה שאני חיה בישראל – ולא בארץ אירופית. יש לזה פלוסים ויש בזה מינוסים. כללית – אני חושבת שהחוק למניעת הטרדות מיניות שינה משהו, אבל את התפיסה הבסיסית של הגברים הישראלים הוא לא יכול לשנות, וצריכות לעבור שנים רבות – אם בכלל – עד שזה יקרה

            • זה לא יללני ומתחסד..
              זה מהחיים. אין לך מושג כמה אני מבינה אותך.
              היה זמן, כשהייתי בת שמונה עשרה בערך
              שהדבר היחיד שרציתי זה לחזור להיות הילדה הרזה והחיוורת שהייתי
              כשלנוכחות הפיזית שלי לא היתה שום משמעות
              מעוררת יצרים או קנאה
              רציתי לחזור להיות ילדה
              שנשפטת לפי האישיות שלה
              הכשרונות, המעשים, התבונה, ההתנהגות…
              כשהסקסיות או הנשיות לא היו בכלל חלק מהעניין
              ולא היה צריך לשלם עליהן מחירים
              נמוכים או גבוהים.
              העולם לא תמיד יכול לקבל את זה שאת נקבה צעירה ומושכת
              וגם אישיות שיש בה עומק ותבונה ועוד צדדים….
              זה נראה לו יותר מדי
              ואז הוא מתחיל לקזז אותך
              לקזז מימך…
              ואני, בחיי, אני רציתי לוותר על כל הנשיות הזו
              שרק לא יקחו לי את האישיות
              שרק לא יראו את הציצים לפני שמקשיבים לי
              בסוף הצלחתי
              זה היה קל כי הייתי דתיה.
              הגוף לא חשוב.
              הוא רק מביא צרות….
              ככה חזרתי להיות חיוורת
              עד שהבנתי
              ששום דבר זה לא לתמיד
              גם לא החן הזה של הנעורים (שמתעופפים מהר..), גם לא הקסם הנשי הזה שלא היה לי כילדה
              וגם לא יישאר אותו דבר לתמיד…
              לא פשוט.

          • אבל היא מדגדגת לי באצבעות
            פעם אחת, זאת אגדה, היתה ילדה שלי חולה. באתי לבוס להגיד לו, שמע נא, היום אין אני. אמר לי הבוס, זה בלתי אפשרי, בלה בלה בלה. אמרתי, ילדה שלי חולה. אלה החיים. אמר לי, תגידי לי, למה אני אף פעם לא אומר ילד שלי חולה ועף מכאן? אמרתי לו, תסביר לי אתה, מה אתה עושה כשילד שלך חולה? ענה לי בוס בלי אפילו לעפעף, אה, ילד חולה זאת בעיה של אשתי.

            • זה מסביר יותר מכל דבר איך לפעמים יש דברים שהם פשוט לעולם לא יבינו.
              איך העולם מלא קיפודים צבועים.
              אויש
              רבה המלאכה.

            • eskimo dog

              בפעם הבאה תלמדי מהבוס שלך.
              תתחתני עם אדם שיהיה מוכן לשלם את מחיר הקריירה שלך ולטפל בילד שלכם כשהוא חולה.
              זה בדיוק מה שהוא עשה.

          • eskimo dog

            או הו! חתיכת אינתיפאדה קטנה ארגנתן לי.
            אז כמו שאומרים – פרה פרה.
            ES TEE , את כמובן לא כוס התה שלי. בחמש שורות הצלחת לקרוא לי גם אדיוט וגם כלב.
            מה כתבתי שהביא לך כזה סעיף? (הדוגמא של השומות פגעה בנקודה רגישה אייס טי?)
            אחרי התפרצות כזאת את ראויה לפרוזאק לא לתגובה.
            ליאת (יש כל מיני אדיוטים?! בשביל היום כיפור – נניח),
            אולי זאת הטראומה מהברית מילה אבל אני באמת ובתמים מסרב להאמין לעובדה שעתידך המקצועי כאישה בתחום ההיי טק נחסם כי את לא מסוגלת להסתחבק על מארבי הכוכב שלך בעיישייה ולהפליץ.
            אז בואי נחזור לעובדה ידועה ומוכחת.
            לאישה יפה שכישוריה שווים למכוערת או לאסקימו, קל יותר להתקבל לעבודה.
            וזה רק בגלל שהיא יפה. עוד לא שמעתי על מישהי שהתכערה לכבוד ראיון עבודה. להיפך. למה? תחשבי לבד. ונניח שזה בסדר, מכאן והלאה עתידה המקצועי של אישה יפה בידיה.
            רוצות להישאר שעות בעבודה? רוצות שהבעל יגדל את הילדים? אלו החלטות שלכן והן כרוכות בוויתורים. תוותרו על הפאן. תוותרו על הספינינג, תתחתנו עם שומר לילה, תתחתנו עם חולה טייק אווי, תתחתנו עם גננת. מי אמר לכן בכלל את לנהל את החיים שלכם?
            כולכן משכילות ודעתניות ומוכשרות, מאבק השוויון הנשי (המוצדק המוצדק) לא תופס אתכן בהפתעה. אבל האם יכול להיות שהמאבק שלכן הוא קודם כל נגד הסטריאוטיפים שנמצאים אצלכן עמוק בפנים? במה שנשאר בפנים כשימא שואלת מתי תתחתני? בהרגשה שלכן כשהחברה המורה שלכן מתחתנת? כשאתן אומרות לעצמכן "אני טוחנת פה בעבודה לשבת עם בעלי בבית ולעזאזל בשביל מה? בקיצור, האם יש סיכוי שמה שאוכל אתכן היא העובדה שאתן, כנשים עצמאיות, קרייריסטיות, חופשיות, בוגדות בתחושה הפנימית של הייעוד הנתפס שלכן כנשים?
            המםםם..?

            • "כלב", מותק, הרי כינית את עצמך….
              מה זה
              eskimo dog ?
              נחש?
              תמנון?
              פרת משה רבינו?
              וממילא אתה לא פרטנר לדיון משמעותי.
              מה קרה לבננות??
              לפני שנסעתי היו כאן בנים
              שהיה תענוג לדבר איתם.

            • די בנות, איך נפלנו – חבורה של פרות סתומות שאין מילים לתאר. אם רק היינו מקשיבות לאסקימו כשהיינו קטנות…

              ליאת ואסתי, הרי אין ולא היה שום זמן בעולם, אי פעם שבו נשפטנו על פי כישורינו, גם אם נשמע לעצת ידידינו אסקימו ונשלח עצמנו מעדנות חזרה לכיוון המטבח ומסדרונות חדר היולדות, הרי שאת הקרדיט תמיד – אבל תמיד – יקבל האיש, זה שהיה לו שכל לקנות כזאת פרה כוסית, שהצליחה להשפריץ מתוכה בן זכר, שעליו כמובן רק לו עצמו מגיע הקרדיט.

              והאוכל, אך האוכל – אם היה לנו שכל פשוט היינו מחפשות לעצמנו רעיה ולא בן זוג, אחת שנוכל להיות הבעלים הבלעדיים שלה, כתובה אנד אול, שתטפל בילידים כשהם חולים, תאכיל, תנקה, תבשל ותסתום לנו את רגשות האשם על שהיא היא שעוסקת בקריירה שייעד לנו בורא העולם, בעוד אנו שוחקות לריק את שעותינו תמורת שכר של היי טק, מאזדה של החברה ועסקית עם החבר'ה.

              הרי אסקימו כל כך צודק, מי שגם רוצה להיות אשה של מישהו, וגם להיות עצמאית, מכניסה לעצמה הרי את הסתירה (והסטירה) עמוק לתוך החיים.

              ולכן, על כל גבר מצליח אני ישר מחפשת את האשה שמאחוריו (ובמקרה של גיל שוויד זו אמא שלו), ובמקרה של כל אשה מצליחה אני ישר מסירה את הכובע בהערצה.

              וסלח לי אסקימו על שאני לא יורדת על ברכיי ומבקשת מחילה ממך על שאתה נאלץ לסבול כל כך תחת עול הקריירה, ומזונות הקרטון מהטייק-אווי-על-חשבון-החברה.

              פשוט – שים לב, שאתה הגעת לבננות כדי למצוא פורקן – אנחנו הסתדרנו מצויין בלעדייך ונסתדר גם כשתלך. ככה שמי צריך את מי??

              • eskimo dog

                עיניים, את מוזמנת למצוא לך בעל שיטפל בילדים אם בא לך. רק אל תפילי את בעיות הזהות הנשית שלך על הגברים שמסביבך. העובדה הפשוטה היא שאת הוויתורים הכרוכים בעבודה תובענית רוב הגברים מוכנים לעשות ונשים לא. למה לא? לשם אף אחת מכן לא מוכנה ללכת
                ומעניין למה.

                • אני אגיד לך למה- מפני שהיא יודעת שסיכוייה למצוא בעל שיטפל בילדים קלושים עד אפסיים. ככה שאם היא תתמסר לקריירה תובענית ולכל מחיריה- היא תצטרך לבחור בין ויתור בכלל על ילדים (בחירה אכזרית ונפוצה בארה"ב) לבין הבאת ילדים שיגדלו בעיקר במעונות וכו'.
                  אתה יקירי- לא עומד בפני דילמה כזו. אתה תתמסר לעבודה ותוכל להיות אבא מאושר במקביל- מפני שזו לא בעיה בשבילך למצוא בת זוג שתדאג להתמסר לטיפול בהם (ותעבוד, אבל לא תגיע רחוק בעבודה שלה…)

                  • אסתי, הסיכוי למצוא או לא למצוא בעל כזה הוא לא העניין.
                    הסיבה היא אחרת לגמרי.
                    אם הבעל הוא זה שיהיה זה שעושה את כ-ל מה שכרוך בבית, ואני זאת שעובדת בחוץ, אנחנו מנציחים את אותו הטימטום, רק הופכים אותו. אני לא רוצה לכלוא מישהו לעבודות מתישות בדיוק כמו שאני לא רוצה להיות מותשת מהן בעצמי. אני חושבת שאף אחד לא צריך לשרת אותי, בדיוק כמו שאני לא צריכה לשרת אף אחד.

                    חוץ מזה, אני מאוד אשמח לבלות את חיי עם אדם שתחומי העניין שלו פורצים את גבולות גידול הילדים. הילדים בסופו של דבר גדלים. עם האיש הזה אני נשארת.

                    אז אסקימו, הדברים טיפה יותר מסובכים ממה שאתה מנסה להציג כאן.
                    זה לא ש"בעל שמטפל בילדים אם בא לי" יפתור את כל העניין. אני צריכה שותף. ש ו ת ף. אחד כזה שיחלוק איתי את הדברים. כל הדברים.
                    החוויות, הכיף, היופי, והקקה.
                    הכל.

                    • אני כמובן מסכימה איתך. זה מה שניסית להגיד כאן שוב ושוב: הורות כאחריות משותפת.
                      אגב,
                      כשנשים נמצאות במוקדי השפעה
                      הן יכולות לדאוג שהמדינה תעזור- הוצאות טיפול בילדים (מטפלת,מעון)מוכרים לצרכי מס, יום חינוך ארוך, וכו'.
                      בשבדיה, שבממשלתה יש 11 מתוך 19 השרים הן נשים, חופשת הלידה נמשכת שנה.
                      (ויכולה להתחלק בין האם והאב) למה? מפני שזה צורך אמיתי. ברור שזה דורש הבנה ומוכנות ספיגה כללית ורחבה הרבה יותר גם ממקומות עבודה. אבל זה כל העניין: הורות מפסיקה להיות נטל של נשים, של אמהות, ונתפסת כמשהו שהוא באחריות החברה בכללותה. הלא גם לרוב הגברים יש ילדים… והם מתנהלים להם בעולם כאילו אין להם אחריות לטיפול יומיומי בהם- כי אם י ש להם ילדים- יש שם גם אשה שנושאת בעיקר העול….

            • אברם המג"ד

              כלב-אסקימו צודק, כמובן, רק שקשה לכן לקבל את זה. בחורות דופקות הופעה לפני ראיון עבודה, כדי שהמראיין יתרכז בטקטיקות שעליו ליישם כדי להשכיב אותה כמה שיותר מהר על הבטן, ערומה, במקום בשאלות הנדרשות (אז מה הנסיון שלך בתחום דיגי-דיזיין?)

              ובחורות מכוערות מפסידות במירוץ או שהן צריכות להשקיע הרבה יותר אנרגיה כדי להגיע בקושי למקום שאליו הגיעה הכוסית חסרת הנסיון, די בקלות. זה הטבע. אלה החיים. אין מה לעשות. כל אחד משתמש בכלים שנתן לו הטבע ובית ההורים

              • אלה החיים? תלוי איפה. ככל שאתה חי בתרבות יותר שוביניסטית זה יותר נכון. ככל שאתה חי בחברה יותר נאורה או לחילופין כזו שמאפשרת לנשים להגיע לעמדות כח (כלומר, המראיינת למשל, היא אשה) זה פחות נכון. ועוד משהו: בחברה דתית זה פחות נכון מאשר בחברה חילונית. מתוך היכרות פנימית. לפעמים אפילו להיפך. ככל שיש לבחורה מראה יותר צנוע היא נחשבת יותר "רצינית" ואמינה.
                ולכל מי שטוען שאנחנו מתלוננות על מחסומים "מדומים". קחו רגע את הצד של בחורה לא אטרקטיבית….. מדוע סיכוייה נמוכים מסיכוייו של בחור לא אטרקטיבי? ברור למה. ולכן ברור שיש אפליה.
                לפחות קצת יושר אינטלקטואלי מצידכם, בנים. אי אפשר גם לנהוג כלפי נשים בצורה מפלה וגם להגיד שאין להן זכות לימחות על כך.

                • עץ הקיפודים האנגלי

                  אין מה לדבר: אסתי צודקת – ובגדול. יש קיפוח מחפיר כלפי נשים שלא משחקות את המשחק המיני-המפתה ותמיד יעדיפו במשרדים – גם כאלה שדורשים חשיבה ונסיון – את זאת שנראית "ייצוגית"

                  אסתי צודקת ואין שום טעם בשקרים שאנחנו מספרים לעצמנו. יש קיפוח, בהחלט, והשאלה היא רק איך אפשר לפתור אותו, כי אני – אם היו באות לפניי מועמדות לעבודה – מן הסתם גם הייתי מושפע מהמראה החיצוני שלהן, ברמה זו או אחרת, אפילו שהייתי משתדל שלא לעשות זאת…

    • צר צר, אך אני אישית תומך בגישה הלא מעשית כביכול הננקטת בחברות היי טק רבות – עבור אשה שנראית כמו אישה ומדברת כמו אישה מורידים את רף הידע והכישורים הנדרשים ומעלים רף שכר בקבלה לעבודה.
      אולי לא שמת לב לענין, אבל נשים צריכות בד"כ להוכיח הרבה פחות בראיון עבודה ומקבלות כל סכום שתבקשנה – ולו רק בשל היותן פריט אספנות נדיר- ואני מתקשה לפסול את הגישה הבזויה הזאת משום התרומה שתורמת רוח נשית לאוירת העבודה בחברה המורכבת מעדר גברים חסרי חיים פרטיים.
      אז חגית, לפני שאת מתבכיינת על מחסומים מדומים, ראוי שתזכירי את קרש הקפיצה הזה שגברים מעטים זוכים לו.

      • "מתבכיינת על מחסומים מדומים"- באמת נראה לך שכל מה שהיא תיארה זה פרי דמיונה הקודח? הלואי. הלואי וזה לא היה כל כך אמיתי, ולא רק בהייטק. ובקשר לקבלה לעבודה- ככה זה נראה לך מהצד. הדשא של השכן תמיד נראה ירוק יותר, וככה גם את תנאי הפתיחה שלו….
        אבל אף אחד לא שואל גבר בראיון עבודה אם יש לו ילדים או אם הוא מתכוון להביא כמה. כי גם אם כן- זו תהיה הבעיה של אשתו, לא שלו….

      • נועם, תעשה טובה.. אולי תסדר לי איזה ראיון עבודה בחברת הייטק.. מבטיחה לבוא עם שמלה ומחשוף נדיב…
        דוגרי.. נורא מוזר לי מה שכתבת פה "נשים צריכות להוכיח בד"כ הרבה פחות בראיון עבודה ומקבלות כל סכום שתבקשנה".. וואלה?? ??
        יש שתי אופציות. או שאני ממש מכוערת, או שאני מסתובבת במקומות הלא נכונים.
        ממני דרשו ודורשים המון בראיונות עבודה. אם זה להגיש בפעם המי יודע כמה קופי טסט, או לעבור מבחיני גרפולוגיה, לצייר את משפחתי ולהגיע למיון נוסף, ותמיד בסוף יש מו"מ על השכר (לא שאני מתלוננת על מה שיוצא בסוף, אני יודעת לעשות מו"מ, אבל בכל זאת).
        אני באמת שלא מכירה את קרש הקפיצה הזה שדיברת עליו ודווקא יצא לי לעבוד עם לא מעט בוסים גברים בחיי, אני גם מתפלאה על כל הפמיניסטיות פה שעברו על זה לסדר היום, האם באמת כולכן מתקבלות לעבודה בזכות המראה שלכן ולא בזכות הרזומה??

  10. Dear Tech Support,
    >
    > Last year I upgraded from Boyfriend 5.0 to Husband 1.0 and noticed that
    > the new program began making an expected changes to the accounting
    > modules, limiting access to flower and jewelry applications that had
    > operated flawlessly under Boyfriend 5.0. In addition, Husband 1.0
    > uninstalled many other valuable programs, such as Hot-sex 1.0 and
    > Romance 9.9 but installed undesirable programs such as NFL 5.0 and NBA
    > 3.0. Conversation 8.0 no longer runs and HouseCleaning 2.6 simply
    > crashes the system. I've tried running Nagging 5.3 to fix these
    > problems, but to no avail.
    >
    > Desperate Wife.
    >
    > —————————————————-
    >
    > Dear Desperate Wife,
    >
    > Keep in mind, Boyfriend 5.0 is an entertainment package, while Husband
    > 1.0 is an operating system. Try to enter the command: C:/ I THOUGHT YOU
    > LOVED ME and install Tears 6.2.
    > Husband 1.0 should then automatically run the applications: Guilty 3.0
    > and Flowers 7.0. But remember, overuse can cause Husband 1.0 to default
    > to GrumpySilence 2.5, Happyhour 7.0 or Beer 6.1. Beer 6.1 is a very bad
    > program that will create "Snoring Loudly" wave files.
    > DO NOT install MotherInLaw 1.0 or reinstall another Boyfriend program.
    > These are not supported applications and will crash Husband 1.0.
    >
    > In summary, Husband 1.0 is a great program, but it does have limited
    > memory and cannot learn new applications quickly. Consider buying
    > additional software to improve performance. I personally recommend
    > HotFood 3.0, Lingerie 5.3 and Keep-a-nice-body 10.1
    >
    > Tech Support

    • זה דורש קצת יותר חשיפה מברשימת תפוצה אישית לא??
      ונכון שזה לא הכי קשור, אבל דווקא אצל חגית גל שמבינה פירמוטים, תוכנות ושידרוגים זה קלאסי.

    • אומרים שעולם המחשבים מהיר
      תתעדכני
      נא לא לפרסם חומר מתחילת הרשת

      • אני ארביץ למקור שלי, אין שום בעיה.
        חוצפה מצידו באמת לשלוח לי חומר ממוחזר.

        • נורא
          פשוט נורא
          נ.ב.
          כולם, אבל כולם, ללכת לראות את טריקסי הסרט הכי חמוד במילניום

        • האקס המיתולוגי

          וואלה, סחבק האהבל שבתחילת הרשת היה עסוק מדי באתרי סקס כנראה פספס את זה…

          זה מצחיק ביותר.

          וסליחה מנועה חמורת הסבר שנהניתי מחומר ממוחזר. אולי גם את תענישי אותי…?

          • עץ הקיפודים האנגלי

            הלו, טרם סוכם מה יהיה העונש. האם תרצה שתשכיב אותך אחת הבננות על ברכיה, ובננה אחרת – נגיד קוראים אותה ענת – תאחז בשוט אנגלי קצר, ותצליף בישבנך החשוף תוך קריאות הנזיפה הזכורות לי היטב:
            NAUGHTY
            NAUGHTY
            NAUGHTY
            BOY

  11. כאילו יצאה הגננת לרגע וכוווווולם מתפרעים.
    משליכים מילים כאילו היו כריות.
    אוף

  12. ואפילו
    אז בכלל לא משנה אם המתפרעים הם,הןאו הם
    אותו דבר בלי הבדלי דת ,גזע מין ואורך החצאית,או הלשון.
    אז למה?
    כי ככה.
    כי אולי לא רוצים שיהיה אחרת.

  13. כיוון שכך:
    להיות אנחנו,זו לא בושה.
    וכן גם פה ,בלי הבדלי דת וכולי.
    ובפרט אישה
    הלו,להיות אישה זו לא בושה.
    אפילו בהייטק.
    אישה שלא תשתמש בנשיות שלה ,לדעתי הפסידה.
    ו
    בכל עמדה בכירה או לא.
    ודווקא שם לא צריך אפילו טמפון כדי להצליח.
    בטח שלא הדבר ההוא,איך קראתם לו?
    וזה אפילו לא שייך לפמיניזם,שבכלל אם אתפוס את ממציאתו אני אפרק לה בחינניות את הצורה.

  14. אההה בטח,
    הקדמתי והוספתי.
    בטח שיש הבדלים.
    [בין גבר לאשה]
    וטוב שכך.
    ושכל אחד יעשה את מה שהוא יודע הכי טוב לעשות.
    אישה -בלהיות אישה,
    וגבר
    [לא שאני מבינה בזה משהו.}
    בלהיות גבר.
    נורא פשוט לא?

    וכן,אולי גם בהייטק .למה לא?

  15. כל הסקרובול נואר קצת מבלבל ויוצר אצלי תחושה של טיפשות או עמימות. גם מטריקסי יצאתי בתחושה של: היה כאן משהו גדול אבל אני לא הבנתי. כאדם שאוהב את אלן רודולף (גב' פארקר המקסימה, שאחרי שאחרי וכו') קצת קשה לי עם המעבר שלו לחוד הסקרובולי – אלטמני הזה.
    לא יודע לגביו כטוב במילניום.
    נועה, אולי אפשר הסבר ? (ואולי זה לא משהו שמסבירים ?)

  16. כן, חגית… כמה עצוב שמה שאת מספרת לא מפתיע … קלאסי, בחיי, ולי אין שום קשר להיי טק… אבל הפרינציפ אותו פרינציפ, היררכיה בין המינים בלי קשר ענייני לעיסוק…
    ואחרי שגורמים להתנער מכל אבק שייכות למחנה הפמיניסטי הלוחם, ולגחך אחר צירוף המילים המייגע "מעמד האשה", כמה מביך לגלות שלב העניין הוא, שלא מן הגברים תבוא הישועה.
    הוא נמשך אלייך וחושש ממך באותו זמן, מוקסם ונרתע, אבל היכולת שלו להתייחס אלייך באופן ענייני והוגן, תמיד תהיה מוגבלת.
    את יכולה להיות סקסית או לא, להיפך. את יכולה להיות אסרטיבית או בכלל לא- להיפך. את יכולה להיראות כמו מהז'ורנלים או ממש להיפך… את יכולה להיות מבריקה (מאיימת! מאיימת!) או רק בסדר.ממש בסדר.
    אבל את – המין האחר. (כמו שכתבה סימון דה בובואר)
    והרבה דברים עוד צריכים לקרות (מתי הם כבר יקרו? ואיך- אם אנחנו כל כך פוחדות להיאבק למענם?) לפני שתוכלי להיות שותפה שווה, שווה באמת, במשחקים החשובים….

  17. ובעיקר מה שקשור לידע,ויכולת,וניסיון,ותבונה,ומקצוענות.
    בלי הבדלי דת
    גזע
    ומין.
    האין זאת?
    האם לא לשם כך התכנסנו?
    גם פה?

  18. לצער כולנו, כולם יודעים כמה נישואין כיום הם דבר נזיל.
    את בעלי (העתיד בעוד כחודשיים להיות האקס) הכרתי בזמן הלימודים. לאורך כל שנות היכרותנו היה ברור לי ולו כי נישא בחובות (ובזכויות) בצורה שווה. לפני כשלוש שנים נולדה הנסיכה. מאז שהנסיכה הופיעה בחיינו הטיפול בה (מלבד כמובן הנקה, שעקב סיבות טכניות נבצר מחלק מאיתנו) מתחלק ביננו בצורה שווה. גם אבא יודע להחליף חיתולים ולהקריא סיפור כמו אמא, ואמא יכולה להמשיך ללמוד ולעבוד בראש שקט.
    לאורך כל השנים שהיינו יחד, לפני הנישואים ואחריהם, הרווחתי יותר ממנו. וככל שהקרירה שלי עלתה ופרחה, כך הלכו נישואינו וקמלו (שזה נושא למאמר בפני עצמו). מרגע שגרושי לעתיד הודיע לי על כוונותיו, לא היה לי לרגע ספק כי מכיוון שאינני תלויה בו כלכלית ורגשית אני אוכל לדאוג לי ולנסיכה. כבר יש לי בית חדש עם משכנתא מכאן עד מחרתיים (שאני יכולה לשלם בגלל שאני מתפרנסת בעצמי) השיפוצים מתנהלים בשניות אלו (ואינני חוששת מהם) ואני מקווה שאוכל בעתיד להקנות לבתי כמה תובנות על החיים ולהראות לה כי כשהגבר שלך קץ בחיי הנישואים השמיים לא נופלים.
    הידיעה כי אני יכולה לדאוג לכל צרכיה של בתי, ללא תלות באף אחד, היא ידיעה מאד מחזקת. ליד זה, כמעט כל קושי מחוויר.

  19. *
    Shirley, I find it peculiar that you only care when the insult is in English, and it is
    ok when it is in Hebrew.
    I read a few old articles here, and I see that Boaz is always offensive towards all Americans here. If i said it's morning now, he would say it's night time, I think it's sheer jealousy.
    You guys have to accept that Americans know much better than you about what goes on in the United States.

    • *
      Also, why would you have in your website a sick, sick "poem" about a woman nailing someone's balls to the wall, and cutting off his penis?

      • ג'וליה

        הדבר היחיד שאתם עושים טוב יותר זה להמאיס את עצמיכם על הגולשים באתר הזה.
        מה זאת אומרת "האמריקאים יודעים טוב יותר על מה שמתרחש בארה"ב" ?? תגידי, אילנה, או אנונימוס, או דייב שכמותך, או מי שאת, את באמת חושבת שבאתם לחנך אותנו? ולמי אכפת מה קורה ביונייטד סטייטס, גוד דמיט, כל פעם שאתם נכנסים לכאן זה או שיעור בפוליטיקה או תגובות נוסח "אנחנו המתקדמים נלמד אתכם הפארימיטיביים", כל כך גלותי, נו באמת….
        יאאאאללללללללללללללללללההההההההההההההההה
        קחו את הצורה שלכם ותבנו לכם אתר והשתלחו בו אחד בשני עד זוב דם, מהרגע שנכנסתם לכן, חבורת זבי חוטם וצרי עיין, נהיה פה גועל נפש, תת רמה וכולכם פתחתם מלחמות מיותרות.
        עברית את מבינה?
        אתם
        לא
        רצויים
        כאן:
        לא כל עוד התגובות שלכם הם נסיון בלתי פוסק לזלזל ולהעליב.
        ומתוקה, לעולם, אבל לעולם אל תזלזלי באנגלית שלי / שלנו. אין לך מושג מי עומד מולך.
        Sheer jealousy my ass

        • אוולין

          להחליט מי רצוי כאן ומי לא? את זה כדאי להשאיר לכבוד העורכת. השתלחויות גסות בכל שפה יש להפסיק.
          כמו כן, רק טבעי שאדם הגר במקום מסויים מבין ומעודכן יותר במתרחש באותו מקום מאחר הגר במקום אחר. מה העניין של הגלותיות?
          כדאי שתקראי שוב את מה שאילנה כתבה, לא היה שום זלזול באנגלית של הישראלים, אולי כנראה בעיה פרטית שלך בהבנת הנקרא…

          • ג'וליה

            תקראי שוב את אילנה
            ואת דייב
            ואת אנונימוס שכותבת באנגלית
            ותגידי לי את אם את נהנית מההשתלחויות גסות הרוח שלהם
            ותסבירי לי בבקשה מה הקשר של זה שהם יודעים יותר טוב מה קורה בארה"ב למה שאנחנו משוחחים עליו, ואם "אדם הגר במקום מסויים מבין ומעודכן יותר במה שמתרחש בו" אז תסבירי לי בבקשה, אוולין יקרה, מדוע הם באים לחנך אותנו ביציאות נוסח "אתם הרי לא יודעים לנהל מדינה".
            ואחרי זה תטיפי לי על בעיות בהבנת הנקרא, שלוש נקודות
            (שירלי בעצמה מצאה לנכון להעיר להם, כך שנראה שיש דברים בגו)

            • אוולין

              אני לא מוצאת כל הנאה בהשתלחויות גסות באנגלית ובעברית. והיו כאלה גם באנגלית וגם בעברית. למה להפנות רק לכותבים באנגלית?
              ואם יש כבשה טועה, נחרים את כל העדר?

        • ג'וליה,
          כמה שאת צודקת.
          מדהים עד כמה האמריקאים ("הכללה LOL), שהם באמת אומה שהוציאה את ישראל להרבה מאוד תרבות רעה – החל מסרטים, דרך הטלוויזיה וכלה בספרות הזבל (סליחה, הנרי דיויד תורו), מרגישים את עצמם כעליונים מנטלית בכל כך הרבה תחומים. הראייה הזו של הישראלים כבני תרבות קלוקלת שאין לה מה להציע, כל כך צועקת מתוך הוויתם (למרות שהם אינם אומרים זאת במפורש), עד שזה מריח מגזענות מביכה נוסח בן גוריון, מה שבאמת זורק אותי למחשבות על גלותיות ומחשבה "תקועה" במקומות מסוימים. אני מסכים עם כל מילה שלך. אבל הם ימשיכו לכתוב – ליברליזם ורלטוויזם בגרוש, לא ? ומבפנים חושך, שמרנות של סטלנים כבדים.
          אהבתי מאוד את מה שכתבת, ואני מזדהה.
          ואפרופו ליברליזם לא בגרוש – למה העליהום על יהודית כל פעם ? זכותה לקטול את שירי הזימה אם זה מה שהיא חושבת עליהם. לטעמי זה לא פוגע בדיון.

        • כולם חכמים וצודקים, כולם יודעים הכי נכון מה הגישה שצריכה להיות וכולם נורא מתקדמים ונורא סבלניים.. עד ש.. מישהו מעלה להם את הסעיף.
          איפה היתה הסבלנות? הפתיחות? הקבלה? ראבק ג'וליה, לא שמת לב שנכנסת במי שזכאי לומר את דעתו? מה הוא עשה רע? כתב את תחושותיו ועמדותיו לגבי מה שקורה כאן? מה? רק לך מותר?
          וכשאת אומרת דברים שנשמעים מוזרים ביותר, או כשאת מחליטה לפאר את שמו של הבועז, או כשאת קובעת עמדה נחרצת? אז אם מישהו מחליט להגיד שזה מאוס את קופצת להשליט סדר? אם מישהו חושב שאנחנו כאן מבינים פחות את מה שקורה שם (מה שלי, באופן אישי נראה הרבה יותר מהגיוני) את מחליטה להוכיח לו שהוא אידיוט?
          נו באמת, דיי כבר עם השטויות האלה.
          אינטרנט זה ספייס חופשי, אפשר להגיד הכל גם אם את לא תמיד מסכימה ומקבלת, המינימום שאת יכולה לעשות הוא להגיד סטופ ולהסביר את עמדתך. שיכנעת, סבבה, לא שיכנעת לא נורא, תנסי פעם אחרת.
          כשאחד אומר לך שאתה שיכור, אתה יכול להתעלם, כשהשני אומר לך שאתה שיכור אתה יכול להתעלם גם כן אבל כשהשלישי אומר לך את זה, אולי כדאי לעשות חושבים ולהריח את הנשימה?
          תאמיני לי, גם אני הייתי שמחה להיות שותפה לדיון הרבה יותר מתוחכם מסתם שירים (משעשעים שלעצמם), סתם אמירות (לפעמים מצחיקת לפעמים לא) סתם תגובות וסתם דעות אבל זאת המדיה, זה האתר, אלה המגיבים, איפ יו קנט ביט דם ג'וין דם.

          • בועז כהן

            אני מבקש להשאיר אותי מחוץ לדיון הזה ולא לשרבב את שמי שלא לצורך. תודה

          • ג'וליה

            ענת יקירתי
            חבל שאת לא קוראת לפני שאת מגיבה
            חבל שאת לא שמה לב, כמו שיולי גרין כתבה למעלה, שאסתר ואנונימוס מוציאים את החשק לגלוש בבננות, אם זה לא תמרור אזהרה, מה כן?
            וחבל שלא ראית ששירלי, שלמיטב ידיעתי היא העורכת, מצאה לנכון גם היא להעיר בעניין.
            אף אחד לא מדבר על חופש הביטוי, חס ושלום, אלא על העובדה שכל הערה של הנ"ל היא בקטע של להעליב ו"לרדת על…" והם ממש מעכירים את האוירה כאן. נראה אותך ממשיכה עם הטקסטים שלך כשכל שניה קופץ אחד מהטיפוסים המוזכרים לעיל ותוקע לך LOL אדיוט.
            ודרך אגב, חופש הביטוי הוא לא כיסוי התחת שמצדיק כל הערה גסה.

            • *
              Shirley, I think you deleted the message addressed to Boaz only because you know Boaz. When there is disgusting stuff floating around here, like F words, and people talking about body functions in vulgar language, when you still keep that gross poem about cutting off a penis, why was it important to remove the word idiot, when Boaz used it first? Boaz, what's your problem regarding american jews?

              • עץ הקיפודים האנגלי

                אמריקה כל כך גדולה ותרבותית, שפע רב של אפשרויות בילוי אינטלקטואליות. אני לא מבין מה מחזיק אותך באובססיביות כזאת צמודה לאתר ישראלי כמו "בננות", שכתוב בשפה נידחת כמו עברית, עם גולשים שאינם לטעמך. ומה האובססיה שלך עם בועז, בועז כל הזמן. אז הוא לא אוהב יהודים אמריקאיים, SO WHAT?
                טפסי על עץ אחר
                WILL YOU

                THANK YOU

              • שירלי

                גברת אילנה היקרה, אם לא אכפת לך תשאירי את העריכה לעורכים. אני פקחית התנועה כאן, אני לא זקוקה לעזרה ממך. גם לכתוב הודעה שלמה ב*בולד* זה לא כל כך לעניין.
                כל ההודעות שנמחקו עד היום היו כאלה שפגעו באנשים אחרים, בלי קשר מי הם היו. אין כאן מקום להעלבות. לא בשם חופש הדיבור ולא בשם שום תירוץ אחר.

            • טיפל'ה הגזמת אני חושבת…
              להאשים אותי שאני לא קוראת את הדברים וסתם מגיבה…. נו באמת, את לא באמת חושבת שזה מה שקורה.
              חשבת אולי שאני מבינה ומתייחסת לדברים בדרך שונה משלך? האם רק ההבנה שלך היא הנכונה והטובה? והרי על זה בדיוק כתבתי לך בתגובה הקודמת.
              שמת לב למי ענית… אני ענת, נעים מאוד. אני מושמצת על ימין ועל שמאל וראי זה פלא, ממשיכה לחיות. נכון, אני סופר מסכימה איתך. יש פה הערות מתחת לחגורה ברמה יוצאת דופן ויש פה מגיבים שבטוחים שהעולם הוא שלהם ולהם מותר לעשות הכל. סו?
              אני אשנה את העולם? זה האתר כבר אמרתי לך. וכמו שאמרתי פעם לנוח, יש אנשים שאותי באופן אישי לא מעניינים ודבריהם ממש לא חשובים לשגרת חיי ולכן אני פשוט מתעלמת. מתעלמת.
              אני באמת לא מבינה את הרצינות בה את תופסת את בננות. פאן, זה כל מה שזה, הרי לא תצא מכאן מפלגה חדשה ולא אנחנו כאן נשנה את תפיסות העולם.
              אני לא מבינה למה את לא מוכנה לאפשר לאחרים להגיד דברים ששונים ממה שאת יודעת ומבינה. זו הרי כל המטרה דיון. ודיון מטבע הדברים מקיף דעות שונות, חוויות שונות, דרכי ראיה והבנה שונות את יכולה להסכים ואת יכולה לנסות לשכנע בדרך שלך.
              למה שלא תנסי להיות קצת יותר פתוחה לשמוע גם דברים אחרים, את לא צריכה להסכים איתם, רק לשמוע.

              ולעניין הצעתך למסיבת הענשה… אני מוותרת… לא הייתי רוצה להרגיש רע כשג'ו מעניק לי את כל תשומת הלב ואת ושלגיה עומדות ככה לבד ורועדות מקור.. מה גם שבנות לא עושות לי את זה.

              • ג'וליה

                ענת יקרה, אני אשלח לך את התשובה במייל, נראה לי שאנחנו פה על סף מלחמת התשה ואולי עדיף שנחסוך מכולם את העניין הזה, יום שישי אחה"צ, עונג שבת וכל זה…. את יודעת.
                סופשבוע נעים.

      • האקס המיתולוגי

        אילנה נגעה בנקודה מצוינת שמפריעה לי כבר הרבה מאוד זמן והייתי רוצה להצטרף לתלונתה:

        לא יכול להיות שבאתר מכובד כמו "בננות" יופיע שיר אחד בלבד על אמנות תלישת הביצים וחיתוך הזין. זה קיפוח של ציבור שלם. ישנן הרבה מאוד נשים שם בחוץ שעוסקות בתחביב הזה על בסיס יומיומי ולא ייתכן שהציבור הזה יקבל שיר אחד עלוב וזהו. הפואטיקה של הסירוס אינה מקבלת את הכבוד המגיע לה בבננות.

        אני מבקש, עם קצת רצון טוב אפשר לפתח את הרפרטואר לכיוונים נוספים. מה עם נשיכת כיפות? ומה עם תלישת פטמות? ואני לא צריך לספר לכן על הפופלריות של סתימת פיות טבעת בשעווה רותחת.

        ותודה לאילנה שנתנה לי את האומץ ללכת עם האמת שלי…

        • בלגניסטית

          לא רציתי לפרסם את זה כאן , אבל כנראה שזה חשוב!
          אנחנו קוראות לעצמנו חברות מועדון , מזהות אחת את השנייה תוך שני משפטים
          על מזג האויר. כן, כן שנאת הגוף , ההסתרה שלו בבגדים גדולים או לא מחמיאים , שנאת הנפש
          שלנו את את עצמינו , לעולם לא נודה באמת שזה קרה לנו כי איך נעמוד מול עצמנו , איך בכלל
          איפשרנו לדבר כזה להתקיים … איך??
          והמקלחת , לנקות כל שריד , לקרצף טוב טוב את הגוף המטונף . אתה לא מבין כנראה ולעולם
          לא תבין…
          לקח לי כמה שנים להפריד בין המבטים של הגברים בין מבט מחמיא , למבט אונס . שנים רבות
          זה היה כלוא בתוכי , רק בשיחה שהייתה לי כמה שנים מאז…
          הבנתי שמשהו לא בסדר בי שאני לא יכולה לסבול מבט של גבר עלי , כל מבט…
          הטרדה מינית מוציאה אותי מדעתי ,העובדה שזה נחשב לנורמה גורמת לי לטפס על הקירות
          ולאכול טיח , ולא שזה עוזר הרבה…מקוה שאתה נהנה…

          • האקס המיתולוגי

            הטרדה מינית? איזו הטרדה מינית?
            אולי אני מדבר אל עצמי מתוך שינה כי לא זכור לי שהטרדתי מינית לאחרונה.

            מה הסעיר אותך? בכלל הבנת מה כתבתי? הבנת את ההקשר? מה את קופצת? זו הפעם השנייה שאת מבצעת מניפולציות לטכסט שלי וזה מתחיל לעלות לי על העצבים. פעם הבאה אני אשלח לך אישית במייל תרגום צמוד לכל כפל משמעות שאני משגר, או קיי?

            עם כל הכבוד והרגישות שיש לי לטראומה הפרטית שלך והקולקטיבית של הרבה מאוד נשים, אנא, הפעילי שיקול דעת לפני שאת משייכת אותי בהינף מקלדת לקהילת האנסים.

            יודעת מה? אני בקריזה.
            כי כנראה חיפשת הרבה מאוד זמן הזדמנות להכניס וברגע שראית איזה חרך, עירבת עניין כ"כ אינטימי ורגיש כמו הטרדה מינית, גם אם אין לו בדל קשר למה שכתבתי וחשבת שזה יגן עליך או יהפוך אותך לצודקת. השימוש בזה הופך אותך לצינית. נורא צינית.

            ושוב, אני מאוד מצטער על הכאב שלך. אני בטוח שהוא אמיתי והלוואי ולא היית חווה אותו.

            • בלגניסטית

              1- מי האשים אותך בהטרדה מינית?? אני מבינה שנשים כועסות , אפילו בצדק , זה דבר דוחה ומפחיד..צריך להשתמש בכל הכח כדיי להשתיק אותן .
              2- בפעם הראשונה עניתי לך באותה שפה שבה דיברת אלי , וזה בכלל לא
              קשור לנושא , מה אפשר להגיד , היה קשה לא לגחך על קריאות השימחה של נשים מסויימות על זה שאתה לא נמשך לאנורקטיות בנות 12 , וגם בדקו את עצמן לאור המאפיינים שהבאת ).
              מה אני מבינה : שלא היית מוכן לתגובה שלי…
              3 – שאני אחשוב? מה דעתך , לפני שאתה עונה ומזכיר באירוניה טקסטים על תלישת ביצים , לחשוב מאיפה זה בא? ואיפה אתה נמצא?
              4 – אני לא מחפשת להיות צודקת או נחמדה , וגם לא לא צודקת ולא נחמדה
              עם שיק.. אני כותבת מה שבא לי , מה שאני מרגישה , איך שמתחשק לי!

              אתה עוד מעיז להתקיף אותי ולהגיד לי שאני משתמשת בטראומה אישית?? תרגע … יש
              אישה או שתיים שימשיכו לנשק אותך וירטואלית…

            • שלום לך אקס…
              תישמע תישמע
              התגובה שלך היתה כל דבר חוץ ממאופקת…
              היא לא התקיפה אותך אישית
              ובודאי לא שייכה אותך לקהילת האנסים
              אלא הגיבה על הדרך הצינית שבה הגבת לשיר שהיא כתבה.
              ובהתחשב במה שהיא עברה
              מותר לה לכתוב שירים כאלה
              וכדאי להיות יותר זהירים כשמגיבים אליהם.
              באמת, כשמישהו מספר לך בגוף ראשון
              שהוא היה קרבן של תקיפה מינית
              חשוב פעמיים לפני שאתה משתלח בו ככה.
              זה שבסוף כתבת שאתה מצטער על הכאב שלה
              לא מצדיק את ההשתלחות הזו
              שהיתה קצת נימהרת ולא שקולה, לטעמי.

              • האקס המיתולוגי

                תגובתי הייתה לאילנה שכתבה שתי הודעות למעלה התייחסות חסודה לאיזה שיר גס שכנראה מופיע פה.

                הגבתי לה ורק לה.

                אני לא מכיר את השיר שכתבה הבלגניסטית, אין לי מושב על מה אתן מדברות ובעצם אני גם לא יודע לאיזה שיר התכוונה האילנה הזו.

                אני עדיין לא מבין מה אתן רוצות ממני, אבל אתן כמובן צודקות וזה מה שחשוב. אני גבר. אני אטום. אני שטחי. אני לא רגיש למצוקות שלכן ואני בכלל פה בשביל הקוסם והשקיות שהבטיחו בסוף.

                תמשיכו את העבודה המצויינת שלכן.

          • אני אשה בדיוק כמוך, ככה שלא תוכלי להאשים אותי באטימות ובאי הבנה של מצב שנקרא הפשטה בעיניים, מכירה ויודעת על מה את מדברת, אבל תסלחי לי, אני באמת לא מצליחה להבין מה הקשר של זה לכאן.
            אני מחזיקה את עצמי לא להגיד את זה באופן ממש חריג אבל אני מסכימה עם האקס… עברת חוויה שאני בטוחה, משוכנעת ואפילו יודעת שהיא לא נעימה, ולך, לשניה היה נדמה שיש פה פרצה ואת המטען פרקת פה בתגובה לאקס שאין לי מושג מה היה בדבריו שככה הקפיץ אותך.
            אני באמת מקווה שתתגברי על מה שעברת, כי כמו שאמרתי אני יודעת על מה מדובר אבל אל תתני לאמירות ציניות, סרקסטיות וסקסיסטיות להוציא אותך משיווי המשקל.

            • מה זה "אין לי מושג מה היה בדבריו ש…" – למה אתם לא קוראים אחד את השני לפני שאתם מגיבים? אם תעקבי אחרי ההשתלשלות מתחילתה, תביני הכל.

            • בלגניסטית

              יש גם נשים אטומות ציניות עם הערות סרקסטיות…

              • האיש הרגיש

                סאטירה? מה זה.
                חמשירים אירוניים? יש כזה דבר?
                שירי נונסנס? סליחה, מה אתה מקלל?
                ייאוש.

                • נסיכה

                  איפה איפה הפרחח שיעלה קצת את רמת הדיון?

                  • אתם היאהודים, ככה מהר מאבדים את הראש,
                    קצת אבנים, כמה בקבוקים ויאללה אתם משתוללים,
                    בהיסטריה צועקים, מקללים, מתווכחים, ימנים שמאלנים,
                    ואפילו בבננות כפר אין ערכים, אהבה ושלום, רק שנאה ומדונים.
                    הלו שמאלנים, תרגעו, אני עוד צריך לקבל מכן כמה שטחים,
                    מילא הימניים…

                  • מסגירת סוד

                    הפרחח עסוק.עד מעל לראשו.

      • Ilana, Well said
        I, too, fell some resentment toward Americans.

        • *
          Thanks, Girly. Anybody can see that julia hates americans. Most people here are probably unaware of the reason for comments regarding boaz. I've read two discussions, one about the english language, and one about the recording industry. Boaz argued with the american guy on the way some words and names should be pronounced in english…LOL.
          And then, an american girl said something about cd's, it was backed up by facts and numbers, Boaz of course, took the opposite viewpoint and agreed that… there are video clips made for ALL songs on every cd, and that it costs 100 times more to make the videos than a cd. that is of course wrong.
          Can you accept that a local person knows what's going on better than you do?

    • שירלי

      אנחנו לא אתר מפלה. אנחנו מוחקים הודעות פוגעות בעברית ובאנגלית גם יחד.
      * נא לשמור על תרבות הדיון *

      *Lets keep it clean people*

  20. Hello, this is my first time as a participant in this forum.
    I am responding to the message posted here by Julia.
    I think that you are misinterpreting the English messages posted here. First, I am not sure that most of them are "Americans". Secondly, even so, I don't think anyone is trying to tell you what to do or to compare stuff in any way.
    I was afforded the oppertunity to grow up in both places – Israel and the US. When I became an adult, I chose to live my life here in the US. This does not indicate any dislike towards Israel. I like it there, I still care a lot about the country, but for the time being I prefer living here. For me, it is easier that way. Although I sometimes meet Israeli people who do not behave nicely, I still think that Israeli people are great as a group. Evidently, Israelis account for more than half my friends. And yes, when it comes to life here, I guess the locals know more about it than other people, so it is perfeclty normal to comment …
    I hope I succeeded in changing you perception toward the American participants ..
    and I sure hope that we are still welcomed here, just like all the rest …
    Gmar Hatima Tove

    • ג'וליה

      מי שבא לבננות בשביל להטיף לנו מוסר איך לנהל את המדינה, צריך לקחת בחשבון את התגובות לשטויות שלו.
      אילנה, עופרה ושות', דייב הוא זה שחייב לכן דין וחשבון.
      "ג'וליה שונאת אמריקאים…"
      נו, באמת.

    • שלום לך… ברוכה הבאה לבננות (אני מועדת קבלת הפנים), וברור שאת וכל השאר מוזמנים.
      איזו שאלה.
      בננות הוא לא מועדון חברים אליטיסטי מצומצם, אין דורמן בכניסה ואין ועדה שבוחרת את הפאנל.
      כל אחד, זכותו לדעה, ולו רק שתאמר בדרך ארץ.

      אוי, איזה ממלכתית אני…..

  21. Yes Julia, you come across as someone who hates Americans. The fact that
    Dave sends his messages in English doesn't mean anything, he could be in Israel, why can't he make suggestions about politics? Actually I have a comment too, on the next page, the questionnaire, why do we have one option only, to blame the Likud, and not the Labor for the situation? Isn't it bad enough that the whole israeli media is leftist?
    I think we should have a discussion on this subject
    WHY CAN'T ISRAELIS AND AMERICANS GET ALONG? ARE ISRAELIS
    ARROGANT? ARE AMERICANS PATRONIZING?
    can someone please translate this subject to hebrew, thank you

    • ג'וליה

      הגזמת-הגזמת-הגזמת עם ה"שונאת אמריקאים" שהדבקת לי….
      ראבאק, אין לך מושג מי אני. אחת הסופרות האהובות עלי היא נושאת דגל הקפיטליזם ואמריקאית גאה ונחושה (היתה… מתה כבר).
      באמת… אני האחרונה שאפשר להדביק לה שינאת אמריקאים.
      ודרך אגב, דייב היה זה שאמר שאנחנו לא יודעים לנהל מדינה …
      יכולתי להגיד לו שהוא שונא ישראלים (מה שמן הסתם לא נכון) והסתפקתי בלבקש שלא יחנך אותנו, ודי בצדק.
      זה שגיל פיתח מזה תורה שלמה אחרי התגובה שלי עוד לא אומר שאני עומדת דום לנוכח דבריו
      ממש לא.
      ויאללה תרדי מזה, אנחנו משעממות פה את כולם, וחוץ מזה יש לי אי-מייל פרטי אם את רוצה להמשיך לדסקס, ואני אפילו מדברת אנגלית ממש כמוך, רהוטה.
      איך זה?
      שנה טובה ויום כיפור גם כן.

      • No, No, No, Dave's comment was in response to Avi and Boaz, he said that generals cannot, should not, run the country.
        Why is it a good situation when so many ministers, knesset members, mayors, and company presidents are army generals?

        • ג'וליה

          בסוף עוד נסכים על משהו.
          אם תעלי למעלה לתגובה הראשונה שלי, תראי שזה בדיוק אבל בדיוק מה שכתבתי.
          אפשר לסגור מעגל סוף סוף?

          • Not really, why?
            maybe in the upcoming elections you should start a new party called
            GENERALS GO HOME, a.k.a. ISRAEL SHTAYIM

            I'D LIKE TO DISCUSS ISRAELIS AND AMERICANS, IS ANYBODY UP?

            • עץ הקיפודים האנגלי

              אוקיי, מצאתי שיטה טובה לצמצום קריאת הזבל באתר הזה: אני לא קורא שום תגובה יותר באנגלית. חבל, כי זו שפת אמי, אבל בשלב זה לא נראה לי שאני מפסיד משהו

              • עצ יקר,
                תשמע .
                מעודי לא הואשמתי בחוסר דימיון.
                ואני יודעת שזה ממש ,אבל ממש לא שייך לכלום.
                אבל אתה מוכרח לתאר לי אייך נראה עץ קיפודים אנגלי.
                בבקשה?

                • נסיכה

                  ואם כבר אתה מסביר משהו אז תסביר לי גם מה זה LOL ?

                  • עץ הקיפודים האנגלי

                    אין לי שמץ של מושג מה זה. אני יכול לנחש שמדובר בראשי תיבות, אולי
                    LAUGH OH LAUGH

                    • ג'וליה

                      טעית בניחוש, עץ יקר, מדובר בראשי התיבות של
                      Laugh Out Loud
                      מושג שמשתמשים בו בעיקר בצ'טים
                      די מעצבן, האמת, שכל רגע תוקעים לך בפרצוף את ה – LOL הזה, כמו איזה סיסמא של הצופים

                • עץ הקיפודים האנגלי

                  גבוה כמו עץ – 192 סנטימטרים, בלי נעליים, עם קוצים קיפודיים ג'ינגיים על הראש, משקפיים ודרכון בריטי (מה לעשות, עד גיל 17 חייתי בין גויים דוברי אנגלית)

                  וחוץ מזה, גדולה אהבתי ללהקה אנגלית שצריכה לבוא לארץ בקרוב, שנקראת
                  PORCUPINE TREE

                  • יולי גרין

                    פורקיפיין טרי באים לארץ?? מתי ואיך לא שמעתי על זה

                    • בועז כהן

                      פורקיפיין טרי יופיעו בישראל, אם הם לא יבטלו פתאום חס וחלילה, בתאריך 15 בנובמבר בסינרמה בתל אביב בשעה תשע בערב ויארחו את אביב גפן

              • מה שמזכיר לי כמובן שאת השפה האנגלית (בניגוד למה שנדמה להם) דווקא לא המציאו האמריקנים. גם אני נתקעת לפעמים עם מחשבים שאינם דוברי עברית ונאלצת לשלוח תגובות באנגלית, אבל ההתחסדות המתלווה לכמה מהשולחים – טוב די הבנתי מה עיצבן את הבלגניסטית –
                אחת ולתמיד יקירי, האיש שביציו מוסמרו לקיר, היה מטרידן/אנס/נוגע סדרתי שהגיע לו שיחברו אותו לאיזה קיר – ובדחיפות, ולכן מי שהבטן שלו רגישה מידי לתיאורים מהחיים, ולאמת על העונש שמגיע לאנסים – שיעבור בבקשה, בעברית, באנגלית או באספרנטו, לאתר אחר
                ויפה שעה אחת קודם

                and by the way u american newbies – bold letters, CAPITAL letters and the lot – r concidered rude

                get it??

            • I am up for it.

      • ג'וליה אוהבת איין ראנד ? ? ?
        לא כך תיארתי לי,
        מה יש לומר.
        היא לא יוצרת מקורית.
        היא לא פילוסופית מקורית (ואני יכול להראות מאיפה מועתקים יסודות האובג'קטיביזם, 150 שנה אחורה, ועוד לפני ג'ון סטיוארט מיל – "על האינדיבידואליזם כיסוד אחד מיסודות האושר")
        היא קיצונית באופן שמותאם לשילהוב ילדים, ולא אדם בוגר.
        אנו החיים, היא המתה, מבחינתי.

        • ג'וליה

          נכון, היא היתה מעט קיצונית…
          אהבתי את הספרים שלה, למרות שלא אימצתי את התורה שלה כדרך חיים אובססיבית כמו כמה אנשים שאני מכירה.
          אבל הרעיונות שלה עדיפים בעיניי על מרקס ואנגלס האדומים. זה על קצה המזלג, גיל יקירי, ודרך אגב – כמו שאני רואה את זה – אין דבר כזה "יוצר מקורי" – כולנו מושפעים ממשהו, וממישהו, ויש כזה דבר "שיחזור", שלא לומר "העתק"….
          ויש לי גם אי-מייל, בוא לא נתיש את ההמונים בדיסקוס של הנושאים האלה.

        • בלגניסטית

          על הקטשיות של רומן למשרתות…

  22. קראתי את כל (!!!) מה שכתוב כאן, ודווקא נהניתי נורא. הייתכן?

    • אברם המג"ד

      ראיתי יורדים פה על קצינים בצה"ל, אומרים שאנחנו לא מספיק אינטליגנטים בשביל הייטק

      • בלגניסטית

        אני מאוד סקרנית לדעת מה יש לך להגיד על זה…

        • אברם המג"ד

          זהו, שלא קשור. עובדה: אברם המג"ד ידוע במומחיותו הגדולה בתקיעת נאדים רעשניים, נאדים שעומדים במרכז החדר וניתן לחוש בנוכחותם הבלתי נראית, לחתוך אותם בסכין כמעט, אברם המג"ד יודע שאין כמו לתת לקבוצת טירונים להקיף את האפסנאות בשביל שיבינו את מה שעומד בבסיס כל ההייטק: לא חשוב השכל, אלא כוח הסבל

          הצבא, רבותיי, יודע כל מג"ד כמוני, שהגיע לתפקיד מאוד בכיר גם בצה"ל וגם בהייטק, הצבא הוא המקום שיכין אתכם היטב לתחום.
          האוכל בצבא הוא חרא. גם בהייטק.
          האנשים בצבא, אם לא מאפסים אותם, הם סוציומטיים. רק חושבים על היציאה הביתה. ככה גם בהייטק.
          בצבא וגם בהייטק הזמן שלך הוא בעצם לא הזמן שלך.
          וגם הפקידה שלך, היא לא באמת שלך.
          ותיכנון אסטרטגיה מבצעית בגבול המערכת לא שונה בכלל מתכנון אסטרטגיה שיווקית של חברת הסטרט אפ שלך.
          בצבא משפשפים עם חוברות של פלייבוי או "רייטינג" בזמן השמירה. בהייטק גולשים לאתר סקס בזמן העבודה

          בלגניסטית, את בסדר. תחליקי, יאללה, סבבה ועכשיו גשי תביאי לי איזה תגובה טובה
          שלושים שניות
          היית פה חזרה
          עם קיטבג, בטח עם קיטבג

          • בלגניסטית

            כשרון להיי טק אין לי מה שנכון נכון . בצבא הייתי ברוטו עשרה חודשים נטו שישה חודשים .
            רוב הזמן ביליתי בקצין העיר עם חבר שהיה ממלמל לי את שירו הידוע של שלמה ארצי : " שינויי
            מזג האויר הביאו אותי לחשוב…" ובאמת זה היה המשפט הפותח של כל שחרזדה שנועדה
            להסביר למה לא הגעתי גם הבוקר לצבא .
            מסמר פלטינה יקר מפז באגן הירכיים , צולם ותועד בתיק האישי . חברי היקר אף השיג לי
            זוג קביים , שיצרו את האפקט הנדרש , בסיוע של אבן קטנה בנעליים הצבאיות שהזכירה לי
            לצלוע … לרגל ביקורי בבסיס תל- השומר ולפגישה עם המשקיות , חסרות המעוף… הוא
            נהג לענוד כיפה ולהתנשק עם המזוזה , ולסיים כל משפט בעזרת השם .
            ובאמת השם עזר . לא ביליתי יממה אחת בכלא הצבאי על כל העריקויות שדפקתי , וגם קצין
            אחד חביב עם קשרים , שנשבה בקסם סיפוריי המופלאים , והיה מחניק בקושי צחוק היסטרי
            למראה הקביים…
            זוכרת , זוכרת איך הלשינו עלי , ישבתי על ספסל הנידונים , והוא הלך , ואחר חזר , ואז אמר
            בשפתיים חשוקות , תשמעי יא בלגניסטית , אני שולח אותך לשלישות הראשית , דברי שם
            עם אברם.. יהיה בסדר , ולמשמע הודיותי הנרגשות שיחרר חיוך רחב רחב והלך לו
            (לדאבוני) .

            • בלגניסטית

              שלא הבאתי קיטבג ולא הגעתי בזמן כי פרצה כאן סערת ברקים , ברק אחד חדר דרך התריס
              (מאיפה שחודרת השמש בבוקר כשהתריסים מכובים) , פגע בחוט חשמל של המיקרו ואש
              גדולה אחזה במדים ובקיטבג , מזל שירד גשם ושטף את הכל, ניצלתי בנס .
              .

            • ג'ו המבתק

              אברם, אברם, אברם…

          • המחוקה

            לא איכפת לי מה אומרים לך כל מיני גולשים, בעיני אתה הכי מצחיק בעולם, אני מתה ממך כל פעם מחדש.
            כן
            מה כן?
            כן המפקד!

    • יולי גרין

      ייתכן בהחלט. למה לא

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *