ירוק זה הבריא החדש

הטרנד הירוק הציף את העולם המודרני בעשורים האחרונים ונחשב היום לסמל של תזונה נכונה ועשייה סביבתית מבורכת. הצבע הירוק שנבחר לשמש את "הקמפיין" של המודעות הסביבתית, מסמל למעשה את החזרה אל הטבע ואת המודעות אל הסביבה הטבעית שאוכלוסיית העולם חיה בה.

המודעות לסביבה הטבעית ולהרס שלה על ידי בני האדם, הגיעה דווקא מתוך האלמנט הגלובאלי, שנוצר על ידי העולם הטכנולוגי, וחיבר בין ארצות המזרח לארצות המערב, ובין התרבות הטבעית של מדינות פחות תעשייתיות, בהשוואה אל מדינות בהן המודעות הסביבתית נשכחה ברבדים רבים.

מהו הטרנד הירוק?

הטרנד הירוק למעשה דוגל בכבוד אל הטבע ושמירה עליו וכן בהעדפת מוצרים שמבוססים על מרכיבים טבעיים ולא על מוצרים שעברו הנדסה אנושית, שיכולה להזיק לגוף ולאדם. הטרנד הירוק יכול להתחיל מצריכה של מוצרי תזונה ושתייה, כמו שימוש בעשבים במזונות שונים או שתיית קפה ירוק, ועד אדריכלות ירוקה ומחזור השומר על הסביבה.

מהם משקאות ירוקים?

בגזרת המשקאות, הטרנד הירוק דוגל ומעודד צריכה של משקאות מבוססים צמחים כמו עלי נענע, לואיזה, מרווה ועוד, אשר להם סגולות ייחודיות למערכות הגוף ופעילותו. המרכיבים הטבעיים שבעשבים ובצמחים האלו, תורמים לתפקוד נכון של מערכת העיכול וכן תורמים לתחושת ערנות ולרמות סוכר מאוזנות.

כמו כן, הטרנד הירוק הביא לפופולאריות של הקפה הירוק, שמורכב מפולי קפה שלא עברו קלייה. הקלייה היא זו שקובעת את הטעם והארומה של הקפה, בעוד שקפה ירוק מסמל למעשה פולי קפה טבעיים, שמאפשרים ליהנות מהסגולות הרפואיות של קפה, שלא עבר התערבות אנושית. כמו כן פולי הקפה הירוק מסייעים לחילוף חומרים מואץ ולכן מסייעים בשמירה על המשקל וכן קיימים בהם נוגדי חמצון שתורמים לתזונה מאוזנת.

מהי תזונה ירוקה וטבעית?

בגזרת התזונה, המונח "ירוק" בא להדגיש לא רק את הצריכה של מזונות טבעיים, שלא עברו התערבות של גורם אנושי, אלא גם במקרה הזה, מדובר גם בערך התזונתי של הצבע הירוק הטבעי שקיים בירקות ירוקים. הפיגמנט הירוק נוצר בתהליך הפוטוסינתזה של הצמח עם קרני השמש, אשר מייצר את החומר שנקרא לוטאין.

הלוטאין הוא בעל חשיבות תזונתית גבוהה לגוף והירקות הירוקים יכולים לסייע בירידה של לחץ דם ומאופיינים במינרלים רבים, חומצה פולית, ויטמינים ועוד. הטרנד הירוק ממליץ לצרוך את הירקות בצורתם הטבעית ללא בישול, צלייה או אפייה, אך גם לאחר צורות הכנה אלו, ניתן עדיין לקבל את הערכים התזונתיים הרבים שקיימים בירקות הירוקים.

מהי עשייה סביבתית ירוקה?

עשייה סביבתית ירוקה מהווה מגוון של פעולות הנעשות על ידי האוכלוסייה ודואגות כי הסביבה תיפגע כמה שפחות ממעשים שהם ידי אדם. כך לדוגמא ניתן להשתמש במכוניות שמפיקות פחות חומרים מזהמים ולרכוש מוצרי חשמל שצורכים אנרגיה מינימאלית ולא פולטים חומרים מזיקים. בנוסף, המחזור הוא אלמנט חשוב בתהליך, הדואג למחזר מוצרים שונים כמו מוצרי נייר, המופקים באמצעות כריתה של עצים, שאחראים בין היתר על החמצן שאנו נושמים.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *