בחירת בקבוק לתינוק

ההנקה היא ההאכלה הטובה ביותר עבור התינוק. היא המתאימה לתזונה נכונה, ומסייעת להתפתחות הטבעית של שרירי הפה והלסת. במידה והאם אינה מסוגלת להניק, או בזמן שהיא מתחילה לחזור לשיגרת העבודה, זה השלב שבו יש לבחור בקבוק עבור התינוק. בבחירת הבקבוק לתינוק החשוב ביותר הוא להשתמש במוצרים הקרובים ביותר לטבע ולבחור את הפטמה הנכונה לפי כמה פרמטרים החשובים ביותר להתפתחותו של התינוק. להלן מספר טיפים:


צורת פטמת הבקבוק צריכה להיות קרובה ככל האפשר לפטמה הטבעית של האם
– פטמה אורתודנטית (פטמה א-סימטרית שחלקה התחתון שטוח). הסיבה: עם פטמה אורתודנטית ניתן לשלב האכלה טבעית והאכלה מבקבוק בלי שהתינוק יתנגד. פטמה כזאת מחקה את התהליך הטבעי של היניקה, כך שתנועות התינוק כמעט זהות ולכן האכלה זו מדמה הנקה משד האם. מכאן שניתן לשלב בין הנקה להאכלה מבקבוק בעל פטמה אורתודנטית וכמו-כן הגמילה והמעבר מהנקה לבקבוק קלה יותר . כמו כן, פטמה אורתודנטית מסייעת בהתפתחות תקינה של השיניים.


יש לבחור בקבוק בעל פטמה שהמזון יוצא ממנה באופן שבו תיווצר אכילה אקטיבית עבור התינוק. אסור שהמזון ייצא מן הבקבוק ללא מאמץ.
הסיבה: המאמץ ביניקת החלב מביא להתפתחות הסנטר ואזור החניכיים ולכן פעולה זו חיונית לתינוק להפעלת שריר הפה והלסת. אכילה כזאת תימשך 20 דקות. שזהו זמן האכילה הנכון.


יש לשים לב שחור ההאכלה נמצא בחלק העליון של הפטמה בכדי ליצור מגע אופטימלי בין המזון לרוק, המסייע לעיכול קל יותר של המזון.
הסיבה: חיקוי ההנקה מייצר הרגלי אכילה נכונים ומסייע במניעת השמנת יתר והתפתחות גזים ועוויתות בבטן.


מומלץ לבחור בקבוק בעל מערכת אוויר המונעת יניקה של אוויר בעת האכילה
,
חשוב שצורת הפטמה לא תאפשר חדירת אויר מהצדדים בעת ההאכלה (פה התינוק נצמד עליה כמו שד). הסיבה: בכך מופחת הסיכוי להיווצרות גזים וכאבי בטן.


יש לבחור בקבוק המאפשר זמן האכלה הדומה לזה של הנקה
– כ-20 דקות. הסיבה: זהו זמן ההאכלה האידיאלי, מאחר ולאחר 20 דקות מתחיל לפעול מנגנון השובע. בהתחלת תהליך היניקה התינוק מוצץ חזק, מאחר והוא בשיא הרעב, לאחר מכן הוא מוצץ את המזון מעט ובאופן ממושך. ישנו שוני בחוזק המציצה בהתאם לרמת העייפות של התינוק ולכן חלק מהמציצות הן כדי להירגע ולא כדי לאכול. לכן, אם הפיטמה לא נכונה, לתינוק אין תנועות טבעיות של מציצה ואז הוא מתעייף.


רצוי לבחור מותג בקבוק שגם משווק מוצץ בעל פטמה זהה.
הסיבה: השימוש בפטמה זהה יקל על התינוק להתרגל הן לפטמת המוצץ והן לפטמת הבקבוק.


יש לבדוק כי הבקבוק בטוח לשימוש ואינו מכיל ביספינול A.
הסיבה: בריאות התינוק.


רצוי לבחור בקבוקים המציעים יותר מגודל פטמה אחד וכן גדלים שונים של חור הזנה המותאם לפי סוג המזון
– נוזלים דלילים, נוזלים סמיכים, ומאכלים סמיכים כגון דייסות. הסיבה: בחירה מתאימה של גודל הפטמה וגודל חור ההזנה חיונית להתפתחות תקינה של חלל הפה והשיניים ותזונה מאוזנת וטבעית.

באדיבות מיכל קסטן – מאמנת אישית, מנחת קבוצות לאמהות ותינוקות, יועצת של חברת NUK, המשווקת מוצרים לתינוקות


שמיכה לתינוק
חזיות הנקה
מגבת לתינוק

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *