לרגל עונת הכדורגל המתחדשת, עורכת ענת מרון חשבון נפש נוקב בכל מה שנוגע לבנות ובישום היתר במגרשים. כל הסיפור מסתכם, לדעתה, בריח תחתונים מיוזעים

במה את נבדלת?

משהו פה מריח לא טוב

בנות אוהבות או לא אוהבות כדורגל? מבינות את חוקי המשחק או לא? יסכימו לוותר על מסע קניות כי ממש עכשיו באצטדיון רמת גן גמר גביע? לעניות דעתי הלא קובעת, התשובה לכל השאלות תהיה שלילית. אמנם חלק קטן מהן אכן מבין בחוקי המשחק ויודע לקשר את השם של עופר לוי עם הפרצוף אבל ראבק, אם תשאלו אותי, מדובר פה בצביעות חמורה ואפילו מקוממת. הליגה בכדורגל מתחילה ממש אוטוטו, וזה זמן מספיק טוב לחשבון נפש.
זה הטרנד האחרון, תגידי שאת אוהבת כדורגל, ומיד תתחבבי על כל בחור שסימנת לך כמטרה. אבל האם זו השיטה להגיע ללבו של גבר חלומותייך? לא יותר פשוט לבשל לו ארוחת ערב?
שוב, אני לא אומרת שכולן כאלה, אבל בחייכם בחורים, תעזרו לי, אתם לא חושבים שמשהו פה יצא מפרופורציות, איך זה שפתאום כל בחורה שנייה מצהירה על אהבתה לכדורגל, משחזרת אליפות, מתרפקת בנוסטלגיה על ביצועיהם של רונאלדו וסקילאצי ויודעת להבדיל בין נבדל פאסיבי לנבדל של ממש?
זה נשמע מדוקלם ומתוכנן כאילו חולק כאן חינם, בתפוצת נאט"ו מדריך לאוהדת המתחילה.
לי באופן אישי, משהו פה מריח מוזר, ומשום מה נדמה לי שמדובר בריח תחתונים מיוזעים (ממש לא מזמן פורסם מחקר שקיימה אוניברסיטה בארה"ב שגילה שהדבר שמעורר יותר מכל נשים הוא ריח זיעה גברית), ולא סתם תחתונים, תחתוני חוטיני ועוד אלה שבנו את ג'ובאני רוסו בתור אליל ההמונים או נכון יותר אליל הבנות.

איפה היו הבנות לפני חמש שנים?

מה קרה לי אתם שואלים, מאוד פשוט. נמאס לי לשמוע את הבנות היקרות יושבות ומנתחות מהלכים כאילו הן מינימום זאב זלצר. אם היה מדובר בניתוחי משחק מחכימים אז ניחא, אבל בסך הכל מדובר ב"תראה, הוא משך אותו מאחורה", וב"לא נכון, ההגנה שלהם ממש טובה, תראה איך הם מתפרסים ברחבה, והבלם הקדמי שלהם? חבל על הזמן", שלא לדבר על "אין אין רק זוהר צריך לבעוט עונשין" או "שביט אלימלך הזה, אני אומרת לך, ישראל קטנה עליו". אה כן, ואני גם לא קונה את השטות הזו שכולן מספרות על הליכתן למגרשים מגיל אפס.
למה? רק לפני פחות מחמש שנים עוד הייתי בליינית קבועה באצטדיוני ארצנו, שבוע שבוע, ולעיתים אפילו שישבת רצוף, וברזומה שלי גם אצטדיון ימק"א לו אזכור ימים יפים, אבל מה, באף אחד מהמגרשים לא נמצאה אפילו בחורה אחת שתחזיק לי את הדלת בשירותים כדי שזו לא תפתח. ושוב למה? כי לא היו בנות במגרשים!
זאת אומרת, היו. שתיים וחצי בנות שהן במקרה או אחות או חברה של אחד השחקנים, היו גם כמה בנות 13 שהגיעו כי חשבו שרובן עטר, רונן חרזי או אלון מזרחי יזרקו להן חיוך אבל הן לא מילאו את האצטדיון.
יכול להיות שעם סימני הזמן והפתיחות החלו בנות נוספות לאכלס את אצטדיוני ארצנו, אחרי הכל, התקשורת התחילה להשתמש בנשים כשדרניות קווים, הקבוצות התחילו להציע כניסה חינם לבנות ובינינו, מה יותר מבאס כשהחבר שלך נעלם פתאום באמצע השבת לכמה שעות כי הוא נסע לראות את המשחק של קבוצתו האהובה, שלא לדבר על הצגה כפולה או משולשת תרחם ההיא שם למעלה. אני מבינה את השיטה, אם את לא יכולה לנצח את מצטרפת, ובאמת מה רע, ככה את גם מסוגלת להכיר את הפרצוף האמיתי והעצבני של החבר שלך.

צללית נשית ביציע

אבל עם כל התירוצים וכל ההסברים, הגיע הזמן לשים את הקלפים על השולחן, רוב הבנות אוהבות יותר את המסביב.
ואחרת איך תסבירו את תופעת הגנדרנות שכבשה כל יציע?
אם פעם הגעת למגרש כדורגל והשומרים בכניסה שהורגלו למשש הכל ומהכל כדי לוודא שאין חזיז באמתחתך, הרביצו חיוך למראה בחורה ענוגה שנכנסה בשערי האצטדיון, הרי שהיום כבר יש שומרות.
אם פעם החטיף הלאומי במגרשים היה גרעינים. גרעינים שחורים, לבנים ואבטיח, היום הבנות הכניסו לתפריט את הבמבה (גרעינים עושים חצ'קונים). ואם פעם הריח שאפיין יותר מכל היה ריח הזיעה של גברים עצבניים על שופט, אז היום יש ענני אפטר שייב כקונטרה לבישום היתר של הבנות.
מי שחושב שהמניעים של הבנות טהורים שיבושם לו, לי מצד שני קשה לקבל בהבנה את תצוגת האופנה של חולצות הבטן בצבע מדי הקבוצה האהובה, את האיפור התואם (אף פעם לא הבנתי איפה מוצאים צללית צהובה) ואת הצעיף שנסחב מהבית בשביל הלויאליות לחבר או אלוהים יודעת למי.
באופן אישי, הייתי מעדיפה לשמור על הקיים. כן גם בדמותם של האוהדים השרופים שבאים עם אותה חולצת מזל, שהורידו למלמיליאן באליפות של 86' ומאז לא כובסה ולא הוחלפה.
אני מודה, גם לי, כשהייתי צעירה יותר, הייתה פנטזיה להתחתן עם כדורגלן (הכי קרוב שהגעתי היה לצאת עם אחד) ומסתבר שהפנטזיה ממשיכה גם בקרב כאלה שהאמנת עליהן שהספיקו להתבגר.
אני יכולה להבין אותן, כדורגלנים הם מצרך מבוקש בכל אירוע, הם מחתימים את הדרכון כמה פעמים בשנה בעיקר בחותמות של אירופה (מה שמבטיח אספקה שוטפת של קרמים, בשמים ונעליים), מרוויחים לא מעט, מקפידים על מראה מושקע שלא לדבר על נהיגה ברכבים נחשקים והכי חשוב, השאלה אם לקיים יחסי מין לפני משחק או לא, נשארה עדיין בלתי פתורה וההילה עשתה את זה אז וככל הנראה עושה את זה גם היום.
בואו נהיה כנים, גם העובדה שעל המגרש מופיעים 22 גברים בעלי שריר ארבע ראשי מפותח, במכנסונים קצרים, שנוהגים אחרי הבקעת שער להרים חולצות מעל הראש ולחשוף בטן עשויה ריבועים ריבועים בטח תורמת לדינמיקה הקבוצתית שכל כך מלהיבה בנות בימינו.
אבל דחיל ראבק, אני מתעניינת מאוד במדד המעוף ובמצב הנאסד"ק אז מה, זה אומר שמעכשיו אני מעתיקה את מקום הבילוי שלי לרחוב אחד העם? (לבורסה, לבורסה, סוטים שכמותכם).

ולפני שריקת הסיום

כדי לא להרוס עד הסוף את רוח האחדות בנושא אהבת כדורגל אצל בנים ובנות אני אסיים כאן, אבל לא לפני שאתחנן, בלי פלצנות. מצאתן את המשחק מרתק? אני מאושרת, אבל בבקשה, מספיק עם הפוזה, מתי בפעם האחרונה שמעתן גבר שמצהיר בראש חוצות שתצוגת האופנה האחרונה של גדעון אוברזון הייתה ממש מופת ודוגמה לאיך צריך להפיק תצוגות אופנה???

תגובות

  1. פרחח

    האמת ענת, עלית על נקודה לבנה. יש את הקטע הזה, לאחרונה, של כל מיני "בנות" לומר שהן מתות על המשחק מגיל החיתול ואף להגיע למגרשים. ברור שזו פוזה. ברור בעיקר לגברים. את מבינה, מי שלא חי את אהדת המשחק הזה, באמת ידבר על ה"מסביב". אבל מה. זה חביב בעיני.
    קודם כל, אני אוהב שעושים לי פוזות חינניות, חוץ מזה, מה, אני לא מקשקש לעתים בקומקום? בטח מקשקש.

    אישית, כבר חמש שנים שלא הלכתי לקראות את הקבוצה שלי. לפני כן, דווקא הלכתי לשם בחברת נשים (רעייתי לשעבר הייתה כדורגלנית ואף הוזמנה לנבחרת הצעירה של דנמרק עד שקטעתי לה את הקריירה הבטיחה). בחמש השנים האלה, טרחתי, כמובן, לברר מקטמנדו כמה יצאו בשבת, זה כן. זה דבר ראשון שעושים, אבל לסבול את החארות האלה, שאין להם מושג מה זה כדורגל, עוד בשבת? זה מוגזם!

    ככה זה כשגדלת להיות אוהד הפועל ירושלים. כפי שאתם מבינים, מתגרשים, אבל קבוצה סוררת ושרמטית במיוחד לא מחליפים. למה? ככה!!!

    אני בעד חולצות בטן וצבע תואם, אני בעד איפור אדום שיחנקו הצהובים בעיקר אם הם בית"רים מירושלים. כמה שיותר נשים, כמה שיותר "מסביב" ככה יהיה יותר טוב.

    מה, סקס, זו שאלה של הבקעה? לא! ככה לא כדורגל, אם כי בשניהם, אפס אפס בסוף, זה אסון!!!

    🙂

    • שלום.
      אז נכון שהכדור שמעניין אותי הוא לא ממש הכדורגל, לשמחתה הבלתי מוסתרת של חברתי, אבל גם על הכדורסל אפשר להשליך את רוב הנכתב כאן.
      כידוע (לי לפחות) כדורסל נשים יותר פופולרי בארץ מכדורגל נשים (ותסלח לי גב' סילבי ז'אן), וליגת ה-WNBA זוכה לאחוזי צפייה מרשימים יחסית לשידורי הכדורגל, וההבנה בחוקי המשחק בהתאם.
      את שידורי כדורסל הגברים אני משתדל להחמיץ במידת האפשר- כל עוד מדובר בשידורי המשחקים של מכבי ת"א הצהובים להחריד (קדימה הפועל י-ם!), אבל כשמדובר בליגת ה-NBA או במשחקים ניטרליים אני מוצא את עצמי הרבה פעמים צופה בחברת ידידה או אחת מבנות המשפחה, ואני בהחלט מוצא את חברת הנשים היודעות או המבקשות לדעת ולהבין יותר חביבה עלי ביותר. אז לכל הבננות- ההבנה שלכן בתחומי העניין הספורטיביים של הבננים מתקבלת לעיתים בצורה שונה משל הפרחח. הצטרפו בהמוניכן!

  2. סלבדור

    בנים רוצים כדורגל. בנות רוצות כדורגל טוב.
    כדורגל ישראלי זה בולשיט.
    שמינית, רבע, חצי-גמר של גביע אירופה, זה אומנות.

    מה היתה השאלה עוד פעם ?
    אה, כן.
    אז זהו, שלא.

  3. ג'ו המבתק

    כל כך הרבה זמן אני מחפש, ולא מוצא, את הבחורה הפצצה שיודעת את
    ההבדל בין נבדל פאסיבי לבין נבדל אקטיבי, שתבוא איתי ל"טדי" לא בשביל
    לראות את ג'ובאני רוסו החתיך, אלא את הקשר ההתקפי החכם שהביא גביע
    לבאר שבע, אליפות לחיפה, ואינשאללה את שניהם השנה לבית"ר ירושלים
    או, בקיצור: ענת מרון, את רוצה לצאת איתי? הליגה מתחילה תיכף

    • זאתי, נו, איך קראו לה

      עכשיו אתם מבינים למה הן מעמידות פנים שהן מתלהבות מכדורגל? אפילו ג'ו הגדול, החד פעמי, נשבה בקסם.

    • ג'ו אהובי,
      לצערי, צערך אני לא רוחשת את אותו הכבוד והערכה שאתה רוחש למר' רוסו. הוא שחקן סביר ותו לא, כמו הבננות גם הוא אוהב מאוד פוזה.

      וחוצה אהובי, אני חולמת או שהצעת לי בזה הרגע דייט?
      :-))

  4. בועז כהן

    אני מנצל את הבמה המכובדת הזאת ואת העובדה של"בננות" יש קוראים אינטליגנטיים שאמנות ישראלית קרוב ללבם, כדי למסור הודעה:
    ביום חמישי, 3 באוגוסט, יש הופעה של "החשמליות", הלהקה שלי, ב"היינקן הבימה קלאב"
    בתל אביב, בשעה 22:30 – בהופעה יתארח יוסי בבליקי ("עדינה – חייל אמריקאי במיטה",
    "ונדמה שישוב", "יש לך מקום") ויבוצעו גם "לונדון" ו"זיוה", שכתב סולן "החשמליות"
    עמי לוי האליל. המתופף המרוקאי שלנו הוא, אגב, שימי. עוד חבר קבוע בקהילת "בננות".

    אז בואו בהמוניכם. כרטיס כניסה עולה בסך הכל 29 שקלים, הבילוי הכי כייפי לערב
    בהכי מעט כסף. תאמינו לי, זה עולה לי יותר.
    תודה
    וסליחה על ההתפרצות, אבל ככה זה אמנים
    תמיד חייבים לדחוף את עצמם

    אפשר לחזור לכדורגל, הנשים ומה שביניהם

    • ג'ו המבתק

      אני אהיה שם, בהבימה קלאב. אבוא לראות אתכם מופיעים. שיהיה בהצלחה

      • ג'ו, אם אתה, אז גם אני. אהיה שם בהופעה…
        תזהה אותי לפי המיני המאוד קצר. ..
        מעניין אם אזהה אותך…

        • נעמי

          סליחה שאני נידחפת
          מה זאת אומרת איך תזהיי אותו
          לפי הנפיחות בג'ינס לא?
          חיוך

          • זאת שיודעת

            הוא מעשן מרלבורו, הוא אוהב יין אדום צ'יליאני, הוא מטר שמונים, הוא מזרחי והוא אוהב מגפיים, ולכן גם (כנראה) ינעל מגפיים

            לא. לא ראיתי את גו' מעולם. כל הפרטים פשוט מופעיםפ ב"בננות'…

            הכל למדתי ממנו עצמו, במשך השנה האחרונה שאני קוראת תגובות שלו…

      • מאיפה צצת את, פתאום?? טוב, ג'ו. אני אבוא בשביל החשמליות אבל גם קצת בשבילך

    • מיתר

      בועז כהן.
      אני אהיה שם.
      תזהה אותי לפי האחיזה הלופתת של ההיינקן והמגפיים הסגולות.

      • נעמי

        בועז גם אני אהיה שם
        תזהה אותי לפי הסנדלים הזוועתיות ובילבול מה מסביב לעיניים
        או שלא
        }{

        • בועז, אתה ולהקתך נותנים לקהיליית בננות הזדמנות להיפגש בגודל טבעי… אני מציעה שכל אחד יבוא עם ה"ניק" שלו מוצמד לחולצה………
          פרחח, מה אתך?

          • בועז בועז… גם אני אבוא לראות אתכם מופיעים…. המון הצלחה…

            • בועז כהן

              תודה. זה מאוד מרגש, בשיא הרצינות, שאתם רוצים לבוא. באמת חשוב לי שיבואו כמה
              שיותר, ולכן גם התעקשתי על מחיר כרטיס נמוך-עד-מגוחך
              מקווה שתהיה חוויה לכולם
              ביי

              • בננה

                אוף
                פספסתי
                ספרו לי איך היה ואיך כולם נראים (אפשר להתחיל בג'ו)
                די, אז לא פתחתי מחשב יומיים, אז מה?
                תאורגן פגישת בננות מיידית!
                לפני שאני יולדת
                (לא פתחתי גם דואר בועז, ואחי המנייק בסוף לא הסכים לבוא איתי)

                • זאת שיודעת

                  בועז, חשמלית ושמה תשוקה, אפשר לקרוא לך?
                  נהניתי. ואפילו זכיתי לדייט…
                  מתי ההופעה הבאה

                  • בועז כהן

                    אשאיר מודעה בפורום. תודה לכל מי שבא. מאוד שמחתי. תודה תודה תודה תודה תודה על הפירגון מקיר לקיר

                  • זאת שחושקת

                    חיפשתי מגפיים, נאדה. לא מצאתי אפילו ברוך אחד לרפואה שעישן מרלבורו. מרלבורו לייט, לא נחשב, בנות!!!

                    לובשי המגפיים, היו ספורים, ואיך לומר, עולים, אבל לא על בית ספרי.

                    אבל מנגד, ראיתי את כל הנהלת בננות מתלבשת על מישהו, בגופייה, ללא מגפיים אבל עם ג'ינס קרוע. היתכן שזה אתה ג'ו, ולא ידעתי?? ?

                    אם כן…
                    שים עליך מגפיים ובוא אתי אל מרחבי ארץ הבוקרים. דיווווווווו

                    זו שישבה ליד השירותים וחשקה

                    בועז, הייתם מחשמלים!!!!!!!!!!!!!!!!!

                    • הבלונדינית הסודית

                      הבחור בגופיה היה פרחח…

                    • זאת שחושקת

                      מאיפה את יודעת ומה הסוד שלך, בלונדינית?

                      מה עשתה הנהלת בננות בפרחח אחרי ההופעה?
                      למה לא חילקו אותו להמונות?

                    • הבלונדינית הסודית

                      ממממממ….. למה שלא תשאלי את הפרחח בעצמו….. הוא לא מסתתר…. יש לו אי מייל…..

                    • זאת שיודעת

                      החשמליות חישמלו
                      הפרחח זיין כתותח
                      וג'ו ברח…
                      איתי!

                      תקנאו. תקנאו. יש על מה.
                      (זאת שיודעת הרבה יותר טוב עכשיו)

                    • ג' וווווווווווווווווווווו
                      אני בשוק, עוד לא ממש הכרנו וככה אתה בוגד בי?

                    • סתם אחד

                      אז זאת שיודעת זה בעצם ג'ו………..
                      בהתחלה תיארת אותו, כמובן רק מפי השמועה…. בדקנו בכל בננות ולא נמצא אפילו במקום אחד שום דבר שמזכיר מגפיים!!!!
                      אבל חשבת בוודאי, שעל מגפיים, בחושך, 170 בתוספת עקבים, ייראו כמו מטר שלם ועוד שמונים!!
                      ואז ג'ו שיודעת, חטפת פחד, חיל ורעדה?
                      מה קרה ג'ו, ה 180 היו קצת פחות, כמו הסיגריות? ממה פחדת? מהבושה, מהאכזבה?
                      אז היינו רואים שאתה קצת קטן, פותחים לך את הרוכסן ומגלים שגם שם זה לא משהו.. ממה פחדת ג'ו?
                      כן הלכת בסוף עם עצמך הביתה (עם זו שיודעת).. ומאז.. דממה!!! רק זאת שיודעת.. היא לא צריכה הרי לתת הסברים לעם.

                    • פרחח

                      האמת, מה לעשות, פשוטה יותר ודי משעממת,
                      חוץ מהחשמליות, שכמובן חישמלו עד שפקע מיתר.
                      השאר היה בנאלי למדי. פרידה פשוטה, פקק תנועה ושינה עריבה.
                      אפילו לא ביקרתי בשירותים 🙂

                      אבל אולי במחוזותיה של זאת שיודעת יש זכרונות יוצרים…

                    • הבנתי שזה אתה

                      פרחח יקר, הרי האמת היתה יכולה להיות שונה בתכלית. ההתפעלות ממך
                      היתה די טוטאלית, ככה התרשמתי במבט מהצד. עכשיו אני מבינה שזה אתה, כי היה רק אחד בהיינקן עם גופיה, וגם בועז כהן אמר לך שלום, אחרי שהוא ירד מהבמה, אז עכשיו הכל מתחבר לי ובכל אופן לא נראה לי שהחיים שלך כל כך משעממים ופשוטים ולדתעי די בקלות היית יוצא משם עם זיון עם היית רוצה…/

                    • זאת שחושקת

                      נכון פרחח. ואני הייתי ראשונה דואגת שלא תשתעמם וגם ישבתי ליד השירותים, כאילו בדיוק בשבילך. אם רק היית רואה, פרחח. הייתי שם בשבילך ואהיה גם במסיבה, ליד השירותים, אם זה מה שעושה לך את זה.
                      לא יהיה לך משעמם, וואלה לא יהיה משעמם.

                      בוא אתי למרחבי ארץ המרלבורו, אצלי מותק, אתה תתחיל לעשן

                    • הבנתי שזה אתה

                      פרחח יקר, הרי האמת היתה יכולה להיות שונה בתכלית. ההתפעלות ממך
                      היתה די טוטאלית, ככה התרשמתי במבט מהצד. עכשיו אני מבינה שזה אתה, כי היה רק אחד בהיינקן עם גופיה, וגם בועז כהן אמר לך שלום, אחרי שהוא ירד מהבמה, אז עכשיו הכל מתחבר לי ובכל אופן לא נראה לי שהחיים שלך כל כך משעממים ופשוטים ולדתעי די בקלות היית יוצא משם עם זיון עם היית רוצה…/

                    • הבלונדינית הסודית

                      וואלה את, זאת שיודעת (יודעת מה?? )
                      -לך יש דמיון מפותח…….

                    • נעמי

                      כשאת אומרת… בלונדינית סודית
                      את מיתכוונת שמתחת לשיער השחור
                      יש בלונד?
                      או שלבלונד שלך יש סודות שהשתיקה יפה להם
                      חיוך גדול

                    • הבלונדינית הסודית

                      חיוך מאוזן לאוזן…

                    • זאת שיודעת

                      הברנש בגופיה היה הפרחח, שמוליק כהן. וג'ו אכן נעל מגפיים, לא ישב,
                      ליד שולחן בננות, ועישן סיגריות אחרות. לא מרלבורו.

                    • וואללה?

                      זאת שיודעת?

                      באת לצוד לך שם גבר?
                      איזו בקיאות בלבוש את הבחורים.
                      את לפחות נראית טוב?

                    • זאת שיודעת (החברה של ג'ו המבתק)

                      נראית טוב? ג'ו חושב שכן. אז זה מספיק.

                    • בועז כהן

                      וואללה, יש לך דמיון מזרחי מפותח. ג'ו בא לבד והלך לבד

  5. האמת, היא שמבין השיטין עולה נימה קצת קטנונית, אני שרצתי באש ובמים, הייתי אטרקציה – בת רואה כדורגל, הזעתי ונדחפתי, והבנתי טוב טוב מה קורה, ופתאום כל פרינססה נהיתה לה כמוני, והאמת שהן לא כמוך אבל זה לא קשור רק לבנות, זה ענין של מהו הטרנד הנוכחי. גם אנחנו היושבים בבלומפילד מתעצבנים לאללה כשבאים כל אלה אשר נזכרו לכבוד הדאבל שהם אוהדי הפועל ("בכיתה וו היתה לי מדבקה של בארי ליבוביץ" "שששש, זה כדורסל" "אה זה לא הפועל?") אז נכון שטרנד הבנות הוא תלוי תקופה ולא תלוי אירוע, אבל אין בזה הצדקה כדי לפסול את כל התהליך. מאז ומתמיד איכלסו את הטריבונות אנשים המבינים פחות, פחות מזה ואף כלום בכדורגל. אז מה בגלל שהיה להם זין זה שונה? גם תמיד הצטרפו כל שנה ילדים חדשים, שלא בדיוק זוכרים מי זה צ'ארנוחה, ולא ראו את דני נוימן בגודל טבעי מעולם, אז מה? חלק הארי של תרבות הכדורגל הקבוצתית – קרי זו המבוססת על אהדה לקבוצה, היא תרבות שבטית. ההליכה לאיצטדיון היא המפגש בכיכר הכפר, וכמו תמיד בהצבעות על עתיד השבט לוקחים גם חלק אנשים אשר אינם מבינים בניהולו, וזכרונם באשר להיסטוריה שלו הוא מצומצם, אז מה?
    אז יכול להיות שאת חותי במלוא עוצמתך את החויה הביתרית של לצרוח – טורק יא ערבי מניאק בן זונה, או סתם מוות לערבים/שמאלנים/כל דבר שהוא לא ביתר, ומסביבך יש בנות שלא הפנימו זאת אפילו כזיכרון קולקטיבי, אבל אלה אינן רק בנות, יש מיליון ילדים גם כן. אז יכול להיות שאת מבינה בדיוק מהי תנועה בלי כדור, ומהי סגולת עבודתו של השוער המודרני כבלם אחורי, ומסביבך יש בנות שמסתכלות בדיליי של חצי שעה על הכדור (מי, מי הבקיע? שלנו?) אבל אלה לא רק בנות יש גם מיליון בנים כאלה.
    אז יש יותר בנות שלא מבינות ובאות בשביל הפוזה מאשר בנים, אולי (לא בטוח שסטטיסטית זה נכון, אם כי כמותית וודאי), אז מה? אנחנו כולנו יודעים את ההבדל בינך לבינם, וכשפעם נרצה להשחית להרוס ולאבד נפנה אל נסיונך הרב ואף לא נשקול פניה אליהן.
    טוב לכדורגל שהוא מרכז תרבותי, מוסיף לפופולריות, מוסיף רייטינג, מוסיף בסופו של דבר לאיכות ולמיקום בסולם מוצרי הצריכה התרבותית.
    ביננו, יש יותר בנות במגרשים שמבינות בכדורגל, מאשר צופים באופרה שמבינים במוזיקה.
    אז מה?

    • תנחש

      אתה גדול נח. יש לך כושר ניתוח נפלא והגיון צלול שלא נעכר בקלות ע"י פרטים טפלים.
      אתה הגולש הכי אינטיליגנטי בבננות.

      • נעמה

        אכן דברים כדרבנות אמר נח (למרות שאני דווקא מעריצה של האקס המיתולוגי), לא ברור לי על מה כל הכעס – בנות הולכות למגרש ורואות כדורגל למרות שהן לא עושות את זה מגיל אפס, כלומר הן התחילו רק עכשיו כי הן ראו שזה מעניין את החבר שלהן (או משהו כזה?). אכן שערוריה. אני לא הולכת למשחקים כי אני שונאת בני אדם אבל אני אוהבת לראות כדורגל בטלויזיה (וחבר שלי דווקא לא – אלוהים נותן אגוזים וכו), זה גם נחשב?
        ולעניין הפלצנות – פלצנות זה דוחה באופן כללי ואני מעדיפה פי אלף בחורות שמדברות על כדורגל מאשר בחורים שמדברים על כסף, סתם באופן כללי.

  6. חרק אירי

    לא מזמן בחורה חיננית מאד התחילה לדבר איתי ליד הבר.
    משום מה חשבה אותי לאוהד כדורגל.
    ומה אני אגיד לכם, איקוויזיציה זה כלום לעומת מה שהיא עשתה לי.
    אחרי 10 דקות החלטתי שזיון ממש לא שווה עינוי_שיחת_כדורגל שכזאת.
    אז אמרתי לה שעם כל הכבוד לה ולבקיאותה,אין לי מושג על מה שהיא מדברת.
    היא היתה קצת נבוכה לכמה רגעים, ואז אמרה בקול חלש "האמת היא שגם לי לא".
    וחזרתי לשולחן.
    בחורה חמודה.
    אבל אין לי כוח לפלצנות הזאתי.

  7. אז מה הטרנד הבא אצל בנות ?
    דוקים ?

    אני קורא לגברים להתחיל לראות היפים והאמיצים.
    קונטרה.

    • פרחח

      אני למשל, לא הייתי צוחק במקומך על דוקים
      בילדותנו, היינו משחקים, אוהדי הפועל נגד אוהדי בית"ר..

      היינו משחקים אלה נגד אלה, כדורגל, סטנגה, כדורסל, תופסת, חבל, מה שלא תרצה. ובוודאי שב"דוקים" תמיד הקפדנו שאוהדי בית"ר המניאקים, לא יגיעו לשחור.

      דוקים, לא סתם משחק…

      ואגב, זה לא נגמר ב"דוקים" זה היה גם בשיעורי בית, שעשינו אותם אוהדי פועל נגד אוהדי בית"ר
      וגם ב"לא לעשות שיעורי בית" הקפדנו שלא יחדור אוהד בית"ר אל מחננו, בטח לא כאשר יש דרבי בחודש הקרוב..

      אני מציע את זה גם לכם. אני למשל כאן בבננות, ישר לא עושה שיעורי בית עם ענת, כי היא אוהדת בית"ר ובטוח על כן שלא אשחק איתה דוקים.

      דוקים, זה לא צחוק.

      • מה יהיה?
        עוד אחד שלא רוצה אותי.

        פרחח אולי בכל זאת?
        או שאני אשרוף לך תבית…

        :))

        • פרחח

          יותר פשוט לשרוף אותי.. לא חבל על השכנים. לא כולם בהמות.

          אבל מה את מתלוננת, יש לך את ג'ו, אוהד בית"ר.

          • אם היה לך מועדון הייתי שורפת אותו, לשרוף בניאדם? השתגעת? יש גבול לאלימות.

            וחוצה, שג'ו מאז ההצעה לא צייץ, לא אמר שלום, לא שלח פרח, הוא התחרט או שסגרו אותו בטדי אחרי טקס הצגת השחקנים אתמול ומסכן אין לו איך לצאת….

          • מיקי גייטס

            אני חייבת לציין שמעולם לא אהבתי כדורגל. האמת שזה משחק שלנצח ייעדר מבינתי העניין הכרוך בו, העיסוק בצבעים ותנועות (אדום עולה) מזכיר לי שיעור ריתמיקה מהגן, והתאמת המשחק לאקלים הארץ ישראלי המהביל לא ניתנת לתפיסה, אלא אם התופס יושב בפריזר עם ארטיק אחד בפה ואחד על הבטן.

            אבל ויגו… רק בשבילו אני מוכנה לעשות הכל, גם לבהות במרקע מלא דשא וגברים נמוכים.
            כי ויגו… הוא משהו אחר.

      • אני הייתי עד גיל עשר אלוף הקומה בדוק. מלך ללא עוררין. אבל אז בסוף כיתה ד' מתה הזקנה בדלת ליד, והגיע משפחה חדשה ככה שהיה כבר עוד ילד בקומה.

  8. נועם

    פשוט לא יאמן מה שבחורה יכולה לעשות בשביל למצוא חן בעני גברים,או להמצא בחברתם. להכנס לתוך מערבולת של ריחות ,קללות ,אלימות ,לסכן את עצמה פיזית במקרה של תגרה המונית ,ללמוד משהו שלא מענין אותה בכלל (גם לי קרה מקרה בו בחורה התחילה לדקלם לי נתונים משנת 1876 על קבוצת בי"תר דמשק…) והכל בשביל למצוא חן בעינינו!! אני פשוט מלא הערכה לאומץ ולהשקעה.
    אבל זה לא מתבטא רק בכדורגל ,עצם הרצון להתגייס ליחידות קרביות ומיוחדות מבטא רצון (אולי תת הכרתי ) להמצא בחברת גברים .
    אני בתור בוגר קורס מדריכי כליאה (כן,כן,מנאיאק ) זוכר את מורעלותן של הבנות בקורס ואת בכיין(דמעות ממש!) של אלה ששובצו לשרות בכלא 400 (כלא החיילות) שבו משרתות רק בנות .
    תנאי השרות בכלא זה נוחים בהרבה באלה שבכלא של חיילים ובכל זאת הן בכו.
    אז תתעודדו גברים !! אם נשים מוכנות להקריב למעננו נוחות ואף לסכן את עצמן בשבילנו אז לא הכל אבוד ובנות כאלה באמת שוות משהו מבחינה אנושית.
    (אבל אם להגיד את האמת, אני מעדיף בחורה שלא הולכת עם צללית צהובה….)

    • צר לי לאכזב אותך. יותר משהרצון לשרת ביחידות קרביות מבטא רצון להימצא בחברת בנים (את זה הן יכולות לעשות גם בתפקידים מסורתיים של חיילות, ובנוחות רבה יותר, כשהן נראות רעננות ומטופחות מכפי שיראו כקרביות) הוא מבטא את העובדה המעציבה ביותר שאנחנו עדיין חיים בעולם שבו מה שנחשב "גברי" באופן מובהק נתפס כיותר "גבוה" או "חשוב" ממה שניתפס כ"נשי" באופן מובהק. יש עדיין היררכיה בין המינים, בהרבה זירות. הרצון של חיילות להתגייס ליחידות קרביות (או לבצע תפקידים של גברים או בסטטוס שווה להם) מבטא אמביציה טבעית של אדם צעיר, להגיע הכי "גבוה" שהוא יכול, לעשות את הדבר הכי "חשוב" שהוא מסוגל, לטובת תחושת ההישגיות , הערך העצמי, האתגר והסיפוק. גם לנשים יש "אגו" מסתבר, וזה סימן לבריאות נפשית…. אין לזה ולא כלום עם הרצון להיות עם בנים ברמה הרומנטית/זוגית/מינית…
      בשביל זה הן לא צריכות להיות קרביות….

  9. הגרוש

    באחד מביקורי באירופה, הכריח אותי קולגה לצפות באינטר מילאנו עם איזה כושי ששוה עשרים מיליון דולר… היה אצטדיון עם שבעים אלף צופים ומתוכם 25000 נשים ועוד איטלקיות השם יתברך. אני חייב לציין את עוצמת הרגשות של הנשים הנ"ל ממש כיף. מאז אני בעד כדורגל אירופאי…

  10. זאתי, נו, איך קראו לה

    אני, לעומת זאת, לא מבינה כלום בכדורגל וזה נראה לי נורא משעמם לצפות בו בטלויזיה. בחיים לא הייתי חושבת שדיבור על כדורגל יגרום לבחורים להתקרב אלי…… יש גבול………. אני לא חושבת שטמטום מושך בחורים "שווים" ואם הייתי מתחילה לדבר על כדורגל הייתי נשמעת מטומטמת…. מכדורסל, לעומת זאת, אני יכולה להנות, וגם שם לא דחוף לי להתמצא בכל החוקים.
    ככה אני, נקבה נקבית
    שמעדיפה
    אמנות, קולנוע
    או שייט בסירת מנוע….

  11. ענת נכבדתי,
    לא ברור לי מי נתן לך את הזכות לשפוט נשים אשר החליטו פתאום בתקופה האחרונה לאהוד כדורגל…אולי בגלל שאת אהדת לפניהן כדורגל? אז מה עכשיו גם אותן זה מעניין… האם ניתן לך המונופול לאהדת הכדורגל? האם לגברים ניתן המונופול על הכדורגל? בתור אישה שהיא כביכול פמיניסטית, אשר כותבת מאמרים באתר פמיניסטי ששמו הוא בננות זה צבוע לכתוב מאמר שובינסטי שכזה, כנראה שאין לך מושג מהו הפמיניזם ומהי אחוות נשים אם כך את מזלזלת בנשים, אך איני באה בטענות אלייך את שייכת לקבוצה מאוד גדולה של נשים שאין להן מושג מהו פמיניזם ולמרות זאת מציגות את עצמן כפמיניסטיות. לסיכום, אבקשך לחשובטוב טוב בתור אישה "פמיניסטית", האם כל חלומן של הנשים הוא למצוא חן בעיני הגברים? אולי ככה סתם במקרה גם להן בא להתעניין בכדורגל בלי קשר לגברים בחייהן.
    נ.ב.: בטוחה אני שלמרות הכתבה הכה שובינסטית שלך שניתן להבין ממנה שאת "באמת מבינה בכדורגל" אני אוכלת אותך בידע שלי בכדורגל בלי מלח, ואני לא מנפנפת בכך, כי בתור פמיניסטית ברור לי שאם בא לי לאהוב כדורגל, אני יאהב כדורגל וזה יראה לי הכי טבעי שבעולם.

    • דווקא ציפיתי לזה,

      אבל מצד שני חשבתי שאנשים כאן יקראו ויבינו את הטקסט.
      את אולי קורעת אותי בהבנה בכדורגל אבל בהבנת הנקרא…. לא יודעת.

      לפני ההתלהמות, ההתרעמות, הכעס ונידויי ממשפחת הפמיניסטיות למה שלא תחזרי לקרוא את הטקסט, תקדישי עוד חמש דקות להבין את הדקויות ואז אם עדיין תשארי בעמדתך, אני אסביר שוב.

    • טוב, לכל אלה שטוענות שאני חצופה, שוביניסטית, מתנשאת ועוד כל מיני תיאורים מלבבים להלן פרשנות ממש קצרה לדקויות שבחרתן להתעלם מהן:
      1. אמרתי שיש בנות צבועות שמשתמשות ב"תירוץ" כדי למצוא חן (והנה עוד לפני שהמאמר סגר יומהולדת ראשון כבר כמה דוגמאות שמאמתות את טענתי).
      מעצם השימוש במילה יש, אפשר להבין שיש גם אחרות.
      2. לא אמרתי שאין בנות שמבינות בכדורגל.
      3. אמרתי שרוב מי שמתיימרות להבין, כל אחת ממניעיה נשמעות מאוד מצחיק ובעצם יורות לעצמן כדור ברגל, כי ה"פרשנויות" שלהם נשמעות מאוד זהות, לקוניות ולא באמת מעמיקות.
      4. אמרתי שאני מאוד שמחה שבנות מצטרפות לחגיגה, (באמת נוח, אני ממש בעדן, ואני לא מבקשת בעלות על הנושא. ממש לא).
      5. ביקשתי להפעיל שיקול דעת. מי שלא מבינה שתשאל כדי לדעת וללמוד, עדיף על פליטת שטויות. בכל מקרה, לא רק בכדורגל.
      6. וציינתי תופעה שמי שמגיעה למגרשים מודעת לה, תלבושות ופוזות מוזרות שלא תורמות לכלום.
      (פעם אחת חטאתי גם אני והגעתי למגרש עם צעיף וכובע, אני ממש לא רוצה לחזור ולהזכר בתגובה של החבר שלי כשראה אותי כך. זה היה מביך). אוהד/ת לא צריכים רקויזיטים שיעידו על אהבתם. וזו אגב, דיעה מאוד מאוד אישית שלי.
      7. אמרתי ואני חוזרת. כדורגל זה אחלה משחק. ככל שיהיו יותר בנות שבאמת מבינות, באמת מתענינות ובאמת נהנות ככה יותר טוב. מי שלא נהנית אבל עושה כאילו זה בדיוק כמו לזייף אורגזמה.

      אוהבת את כולכם

      • פרחח

        ענת יקירתי, חשבתי קצת להסכים איתך וגם לומר שהמדיום הזה, האינטרנט, מאופיו גורם לקוראים לרפרף יותר מאשר לקרוא ולכן יש לעתים, לא מעטות,טעויות בהבנת הנקרא גם על ידי קוראים אינטיליגנטיים. זה לא טקסט מודפס והכללים אחרים, לכן, צריך גם להקפיד בכתיבה על ניסוחים שונים.

        גם מי שהגיב אלי, למעלה, טעה, ולא שם לב שלמעשה אני תומך בכך ש"בנות" אפילו למען הפוזה יבואו למגרשי הכדורגל, עם עוד כאלה שאינם מבינים. זה יהיה טוב לאווירה, לכדורגל ובכלל זה יהיה נפלא.

        בכדי לאהוד קבוצה, או להינות ממשחק, לא צריך להבין, זה גם לא חשוב. מי שנהנה לא צריך לתת דין וחשבון למה האו נהנה. להינות זה מספיק.

        לגבי מי שמבין. מה אכפת לי אם זה בן או בת, מי שמבין מבין, ואז כשהוא או היא יפרשנו
        הם ידברו פחות שטויות מהפרשנים ה"מקצועיים" של הערוצים השונים.

        אני בעד נשים בכדורגל, אני בעד חנונים בכדורגל, זה יפחית מהאלימות. תראו את הקהל הדני, גברים ונשים איזה סבבה הם עושים במגרש – ללא מבחני ידע מוקדמים..

        וכאן לזיוף…….

        מי שמזייפת הבנה במשחק הכדורגל, משחקת אותה כמו שאנחנו משחקים אותה בהמון תחומים, לא מזיקה לא לעצמה ולא לסובבים והכי חשוב מי שמבין עניין תופס אותה על נקלה…..

        לעומת זאת מי תופס את זו שזייפה אורגזמה, אל תזלזלי באחיותייך.
        שאלו אותי פעם אם זייפו לי אורגזמה… עניתי: " מאיפה שאני אדע, אף אחת לא זייפה כל כך גרוע…
        לעצם העניין מי שמזייפת, חמלה לי עליה ועל בן זוגה. (ואפרופו בגידות ומוסר… היא בוגדת בבן זוגה, איתו!!!)
        גם מי שמזייפת מטעמים של "לא רוצה לפגוע בו" "יאללה נעביר את זה" "שטויות, למה להכניס אותו לאמביציה" "נמאס כבר, שיפסיק" וכיו"ב באלה – אז אם זה לא סטוץ בלתי מוצלח, חבל עליה..ועל היחסים שלה.

        אבל מצד שני אני גם זוכר שמזמן לא נע עלי והזיע אגו גברי בלתי מוכשר בעליל, אז מה אני יודע?!

        • ליאת

          כמה דברים יש לי לכתוב לך על העניין הזה, של זיוף אורגזמות. איך רואים שאתה גבר..
          אבל מה? הדיון יסטה למקום שלא נוכל להשיב אותו ממנו, אז אני אוותר הפעם, ואחכה למאמר שלך בנושא הזה. ואז.. או, אז אני כבר אשתולל…
          🙂

      • "אוהדים לא צריכים רקוויזיטים שיעידו על אהבתם" בעיקר אם הן בנות, המשתמשות, באיפור, כובע, צעיף ועוד. מדוע ענת, מקננת בי התחושה המוזרה, שאילו האוהד היה זכר והרקויזיט היה חולצתו של מלמליאן מאליפות 86 (כן זו שלא זוכה לכביסה) היית מתיחסת לכך כאל חינניות מוכרת ואהודה?

        נכון שכדורגל הוא משחק חכם. ונכון שצריך לדעת לראות ולהבין בשביל להנות מהחוכמה הזו. אבל לא יעזור כלום כדורגל מנוקדת מבטו של אוהד – הוא קבוצה. ומהי קבוצה היום?
        שייע גלזר שיחק במכבי, אחיו חיים בהפועל. יונה פוקס שיחק בהפועל, אחיו אלי פוקס שיחק בהפועל. חודורוב היה השוער של הפועל. אף פעם לא תוכלו להתבלבל בשמות או בקבוצות, למרות שזה היה בשנות החמישים. אבל איפה שיחק אלון מזרחי? או ראובן עטר? או רביבו?
        קבוצה, אינה מזוהה עם שחקנים, גם לא עם מאמן – לא עוד. קבוצה היא סמל, היא דגל. סמלים ודגלים הם השמות הרשמיים למבחר האקויזיטים שאותם אנחנו רואים. זו המשמעות של לאהוד קבוצה, והייתי מצפה דווקא ממך כאוהדת ביתר – קבוצה הידועה בכך שאינה מיצרת שחקני בית, נהנית מהליגה ולא תורמת לה במאומה, להבין שצבעים, איפור חולצות ופריטי לבוש אחרים הם הסמלים, וגיוונם של הסמלים מלבד היותו ססגוני ושובה עין גם מבליט את המאחד שבהם – הצבע הלוגו הרישום.

        • נוח יקירי,
          אתה בעצמך אמרת "אוהדת בית"ר" אז איך לעזאזל אתה מצפה ממני לחשוב??
          :))
          וברצינות…
          אני לחלוטין מסכימה איתך, היום שחקנים משחקים איפה שיש יותר ירוק ולא בהכרח דשא, נגמרו הימים ששחקן היה הסמל של המועדון, של הקבוצה של האוהדים.

          ולעניין הרקויזיטים… יש הבדל עצום בין חולצת בטן, נעליים, גרביים, צעיף, עגילים, טבעת, תיק ואיפור מלא בצבע הקבוצה. לחולצת מזל או סתם טישירט בצבע הקבוצה.
          לטעמי, ואני חוזרת ומדגישה לטעמי האישי, לטעמי האישי זה מגעיל ואפשר להשתמש במילים בוטות יותר.
          תלבושות ובגדים זה חלק מהאווירה אבל אם אני צריכה לצרוח את כוונתי אז בסדר.
          הרבה פרחות מגיעות למגרשים וזה נראה רע.

          בנוגע לחולצות המזל, לשמחתי, מאז שקשטן עבר להפועל הוא אפסן את סוודר המזל שלו שליווה אותו בכל משחקי בית"ר, ומי יודע, אולי בשנה הבאה הוא יחזור ללבוש אותו. רק בטדי אפשר (ויסלח לי גוטמן…)
          ונוח ופרחח והאקס וכולם פה (שימי ממי, אתה ממש חסר לי…) תסכימו איתי, שלעיתים מדובר בתופעה מאוד מביכה. ובלי קשר גם אם כל אחד מאיתנו מזייף קצת פה ושם בנוגע להבנה שלו בכל מיני נושאים, חלק מהבנות אוהב את הפוזה הזאת, וזה לא תמיד חינני.

          • הגזמת לגמרי

            הלו הלו הלו ענת יקרה…..
            מה זה "הרבה פרחות מגיעות למגרשים וזה נראה רע…."??
            אולי את רוצה להציב סלקטורים בכניסה לאיצטדיון?
            או שמרוב שאת יושבת במקומות שיש סלקטורים בכניסה אליהם העיניים שלך כבר התרגלו לנוף אנושי הומוגני……
            הלו גברת- כדורגל זה ספורט. זה עממי. בכל העולם, אוהדי כדורגל יש מכל השכבות. נראה לך שאם בנות נדלקות על זה אז מותר להן להיות רק מסוג מסויים??
            את לא אוהבת פרחות?
            הן נראות לך רע? את חיה במקומות שבהם לא נתקלים בהרבה פרחות?
            אז איזה מזל שאת הולכת לראות כדורגל.

            • מתחסדת יקרה,
              זה שלכדורגל תדמית בהמית וחייתית לא אומר שצריכים להמשיך בה ולהוכיח אותה.

              אפשר להנות מכדורגל גם בסתם טי-שירט, ג'ינס וממש ממש מעט איפור.

              אני יודעת שאני נהנית.

              • הגזמת לגמרי

                למה את קוראת לי "מתחסדת"?? אולי אני בעצמי פרחה?
                לגבי בהמיות וחייתיות- האם אלו הן ההגדרות של "פרחיות" ?
                כי בד"כ לא צריך לחשוב שמישהי היא בהמה חייתית כדי לקרוא לה פרחה. מספיק שהיא לא מספיק מתוחכמת או קצת יותר מדי מאופרת ועושה בלונים עם המסטיק ולחברות שלה קוראים סמדי ואוסי……
                להגיד שמכדורגל בכל העולם נהנים אנשים מכל השכבות ושזה ספורט עממי זה כבר הופך את העסק לבהמי וחייתי? הלא כל הכייף של האוהדים זה הפנאן שכבר תיארו פה אחרים טוב ממני.
                כל מה שלא עושה פוזה של "סופיסטיקייטד" הוא כבר בהמי וחייתי?
                זה לא עסק שלך איך מתאפרת מישהי שבאה לראות כדורגל. למה, האיפור שלה מסתיר לך?
                הדברים שלך מעבירים הרגשה קשה של התנשאות, וכיוון שזה מתחיל להיות שיטתי (אחרי שבמאמר הקודם נקטלה המוזיקה המזרחית) אני מציעה למערכת "בננות" לעשות בדק בית.

                • לא כתבתי מאמר על מוסיקה מזרחית, אבל תודה על הרעיון

                  • הגזמת לגמרי

                    לא התכוונתי למאמר קודם שלך, אלא למאמר הקודם בבננות של השרופה, בו נקטלה המוזיקה המזרחית,
                    במקומכן לא הייתי גאה בהתבטאויות האלה.

          • טוב, אז כאן זו אולי בעיה של אוהדת ביתר בלבד. את רגילה לקהל מעונב, היושב בצורה מסודרת ומקפיד שלא לכחכח אלא בהפסקות המיועדות לכך. את רגילה לקהל שכל המילה הנוטשת את שפתיו במהלך המשחק, נעשית בשקילה זהירה ומגובה בהגיון וניתוח אנליטיים , תוך מתן דוגמאות והנמקה משובחים הכוללים ידע והבנה מעמיקים בתולדות הכדורגל המודרני והקלאסי. ואז פתאום באות כמה פרחות, לבושות כמו סמי-שארמוטות ומתחילות לצעוק, לשיר ולהתנהג בחוסר הבנה מביך – אני יכול להבין על מה את מדברת, אלא שלנו, אוהדי הפועל אין את הבעיה הזאת, את מבינה אנחנו כולנו כאלה. אנחנו צועקים על השופט כל פעם שהוא שורק נגדנו ולא אכפת לנו מה היה. אנחנו מקללים בבוטות ושרים שירים של הקבוצה שלנו לא משנה מה היא עושה. אנחנו מוחאים כפיים הרבה פעמים, דווקא למי שמפספס את השער בסנטימטר, וצועקים על פישונט שעשה מנובר גאוני, רק בגלל שזה שהיה אמור לקבל את הכדור לא הבין את הגאונות, הניתוח היחידי המעמיק והקונסטטיבי שאנחנו עושים הוא בבחינה מקצועית עמוקה של משלח ידה של אם השופט (לדעתי זה ראוי למחקר סוציולוגי, ובכל מקרה זה מדהים – אם את זונה הסיכוי לכך שבנך יהא שופט עולה פלאים), ובכלל כשאנחנו מבינים שהנאצים ממילא הולכים לנצח ושהם לא מבינים מילה עברית, אנחנו מתחילים לשיר ג'ובאני רוסו בן זונה ויורם ארבל הוא מחבל, ככה סתם בלי קשר, אז מה מפריע לנו שיהיו עוד כמה בנות שמתנהגות בדיוק כמונו? פרחות?! אולי, תלוי בהגדרה – אבל מתאים לנו לאללה.

            • אולי נפגש לראות פעם איזה משחק ואז תראה איך כל התיזה שרקמת קורסת לך מול העיניים.

              יש דרך לעשות כל דבר. כל דבר.

              • אין כמו הודעתך זו האחרונה והמזמינה, כדי לחדד עד כמה רחוקה את מן המציאות עליה הצבעתי. אפשר לשבת בבית ולראות הרבה משחקים גדולים ביחד (יש בעיה טכנית, כי אשתי אוהבת כדורגל גם, ואין מי שיביא את הבירות מהמקרר וירוקן את הקליפות של הגרעינים) אבל כשמדובר על כדורגל במגרשים, על קהל אוהדים של קבוצה, ועל שאר המאפיינים של תת-התרבות הזו אשר עליהם עמדתי – הרי אין שום סיכוי בעולם שנראה פעם משחק ביחד. את לא תבואי לשער חמש, ואני לא אשב בציע המזרחי – ככה זה. ולו מטעמים של בטחון אישי (אבל ביננו – הרבה יותר מזה). בטור שכתבתי פעם במגזין אקסיומה (מנוחתו עדן), על הדרבי, הבאתי שיר שתרגמתי משל צ'לנטנו האהוב עלי, אשר גם אוהד את אינטר האהובה עלי, אני חושב שהשיר מדבר בעד עצמו, ואני מרשי לעצמי לצטט אותו גם כאן:
                Berreta: כתב את המילים

                היינו בין מאה אלף

                תסלחי לי! / מה יש?!
                לאן את הולכת? / למה?!
                הו שחרחורת יפה. . .
                אם אני לא טועה, היית בדרבי
                אינטר – מילן איתי. . .
                יכול להיות שאת לא זוכרת.
                באותו היום היינו בין מאה אלף,
                בטריבונה,
                אני של אי – אינטר
                ואת של מי – מילן
                הו שחרחורת יפה. . .
                מקצה לקצה
                חייכתי אלייך, ואת אמרת: כן!
                ואחרי המשחק ראיתי בחטף איך יצאת,
                ועלית עם מישהו לחשמלית.

                עכשיו תגידי לי מיהו.
                כי בדרבי הזה שבינינו,
                את כבשת שער,
                את הבקעת גול
                הישר לשער של הלב שלי,
                ואני הבנתי שבשבילי – יש רק אותך.

                • דווקא כשאני מגיעה לבלומלפילד אני יושבת בשער 1, כן, אני במאושרים שמקבלים הזמנות.

                  • מסביר הכל. כמו שאמרתי, אנחנו לא מדברים על אותה תרבות כדורגל. בטח היית מעדיפה לשבת כמו עשירי וומבלי, בתא עם זכוכית אטומה, עם מוניטור קטן לריפליי, וסדרן שמביא לך שתיה על פי הזמנה.
                    אני אוהב להזיע, אוהב שדורכים וקופצים עלי, אוהב כדורגל בכל החושים גם בריח, ביננו, כשמדברים על פלצנות, יושבי שער אחד, שנראים כאילו הם צופים בלה-בוהם במרכז גולדה, נראים לי הרבה יותר פלצניים מ*הפרחות* של שער חמש, אבל עם יד על הלב? הם לא מפריעים לי, אני מכבד אותם מאד ומעריך עד מאד את דרכם שלהם לאהוב כדורגל.

                    • וכמובן משפט המפתח, בתגובה לזה שלך: יש הרבה דרכים לעשות כל דבר.

                    • אוף נוח אתה ממש מעייף.
                      לא משנה מה אני אגיד אתה תגיד את ההיפך, אבל ככה זה, כבר התרגלתי אוהדי הפועל רואים הכל הפוך.
                      ואני אנסה להיות מתחשבת ומבינה, אחרי הכל נגוז חלום אירופה…..

        • טעות הדפסה שאף אחד לא תיקן, מה אתם לא קוראים מה שאני כותב?
          יונה פוקס (הגבוה) באמת שיחק בהפועל, אבלי אחיו אלי (הנמוך) שיחק במכבי, לא יודע איך כתבתי הפועל בטעות? אולי אני אוהב את המילה הזאת.

  12. דווקא קראתי שוב את המאמר שלך ומעבר לזה שאני מצדדת בכל מילה שכתבה כאן "…ש" אני אף התאמצתי וקראתי שוב את המאמר כדי לחפש את הדקויות עליהן את מדברת,לא רק שלא מצאתי אותן אלא גם התעצבנתי עוד יותר על הזלזול ועל השוביניזם ובמיוחד על ההתנשאות!! באיזו זכות??

    נראה לי שאין בעיה עם הבנת הנקרא, יכול להיות שיש איזו בעיה עם הכתיבה??!

  13. מאיה

    דנה, הקדמת אותי!
    גם אני נתתי עוד צ'אנס וקראתי שוב. ושוב, לא מצאתי את הדקויות עליהן את מדברת ענת.
    ול-ש, מילים כדורבנות, יפה לראות שיסודות פמיניסטיים אמיתיים, טבועים בך!

  14. נועם

    בנות, מתי תבינו סוף סוף שאתן לא מיעוט ולא עדה אלא חצי מהאנושות?? ? תתחילו להתנהג בהתאם ולא כמו חמולה מותקפת. חלס אם כל הבולשיט הזה של הפמיניזם!

  15. ריקי

    נועם,
    תיקון תחבירי קל: כוונתך הייתה עם ב"ע" ולא ב"א"!!!!!

  16. נירית

    קראתי את הביוגרפיה שלך ועכשיו הכל מובן לי…(מדריך כלואים)…אבקשך לא להשליך את הבעיות שלך עם גבריותך עלינו הבנות….

  17. נירית,

    אני רואה שאת קצת פגיעה, תנסי להגיב לכתבה עצמה ולא להיכנס בקטנוניות לויכוחים שעל בנים ועל בנות….נקודה למחשבה, לא?

  18. זאתי, נו, איך קראו לה

    יותר מדי בנים ילדותיים מבקרים בזמן האחרון באתר, אתן לא מרגישות ככה, בננות?
    אנחנו מעדיפות גברים אינטיליגנטיים רגישים וכמובן שיוויוניים. לכל השאר:
    טעיתם בכתובת!!!

    • פרחח

      אני מעדיף מגיבים מכל המינים.
      זה מועיל לויכוח שיש את אלה ואת אלה, חוץ מזה איך תדעי שאת אינטיליגנטית, אם לא יופיע לך "בן לא רגיש, לא שיוויוניסט ולא אינטיליגנט"
      נו, הרי אין שומר בכניסה וטוב שכך. אם מישהו מטריד אותך, כסחי אותו. בעדינות או בכוח, בשפה רפה או במלים קלוקלות (אני יודע שאלה אינם הפכים), מה זה משנה.
      למה זה צריך להטריד אנשים שיש מי שחושבים שונה מהם….
      כאן מתחיל הבידול, כאן מתחיל העניין….

      • זאתי, נו, איך קראו לה

        אני אענה לך ברצינות
        למרות שלא בטוח שלזה ציפית…. כשמדובר בנשים, ובחוסר שיוויון- זה לא רק אוננות אינטלקטואלית. זה משהו שנשים משלמות עליו במטבע קשה ביומיום שלהם, בכל תחום כמעט.
        בגלל זה לפמיניסטיות לא תמיד יש חוש הומור. זה החיים שלנו.
        לך יש סובלנות לדיבורים מטופשים של בנים חסרי מודעות, מפני שאתה לא רואה איך הטימטום הזה משליך על היומיום. גם הרבה בחורות לא רוצות לראות , הן חושבות שהאשמה אצלהן, בודקות מה אצלן לא בסדר, ולא מבינות שהן חיות בחברה לא הוגנת.
        חוץ מזה- אתה מציע לי לכסח אותו, אז מה אתה מבקר אותי על זה שזה בדיוק מה שעשיתי למעלה?….

        • פרחח

          כן, זה היה חצי חצי, כלומר גם בהומור, אבל לא רק.
          אז קודם כל אני מבין אותך. אני אישית, לא סובלני לשובניזםשל יהודים כנגד ערבים- כי אני יהודי ואם הייתי ערבי, לא הייתי צוחק לבדיחה עלי שסופרה בפי מי שאינו ערבי כמוני. שובניזם של גברים כנגד נשים וגם כאן, לו הייתי אשה, לא הייתי צוחקת מבדיחה של גבר על חשבון נשים, בקלות. אם הייתה אשה מספרת זה משהו אחר..

          לני ברוס, יכול לצחוק על יהודים כי הוא יהודי. הומו יכול לצחוק על הומואים, נשים יכולות לפנן על נשים, כי הן נשים.

          אלא מה, לא כיסחת מישהו אלא כתבת את זה לענת. ולא כיסחת אלא רצית סלקציה, שזו עוד מילה לא סימפטית.

          ועכשיו בואי ביחד נגרש את הפרחחים, אם לא את כולם לפחות את האידיוט שכותב כאן…

  19. האקס המיתולוגי

    טוב, בהמשך להערתה של ז.נ.א.ק.ל. אני כופה את עצמי שוב על הבימה הציבורית, כי, היי, "גברים רגישים, אינטליגנטיים ושיוויוניים" זו בכל זאת סיסמת הגיוס שלי במילואים…

    ענת, כיוונת היטב לדעתי שבוטאה בעבר מעל פלטפורמה משעשעת זו. ענת בעצם קוראת בשם הבנים: השאירו לנו פיסת טריטוריה אחרונה. ואני כמובן תורם את קולי למאמץ ומבקש: למה שלא תמשיכו לקטר על הכדורגל שלנו? זה כ"כ הרבה יותר כיף לשמוע את הקיטורים שלכן על כדורגל מאשר לראות איתכן את המשחקים.

    וברוח זו, הייתי מאוד רוצה להאיר עוד כמה טרנדים מאיימים שמבצבצים לאחרונה בקרב הבננות האמיצות ומאיימים להפר את האיזון ההסטורי ביננו לבינכן:

    1. בנות שנוהגות בג'יפים: אני מאויים. בפירוש. אחחח, פעם היו מכוניות נשיות (קטנות) ומכוניות גבריות (גדולות) ותמיד הייתה איזו מישהי שהייתה מבקשת ממני במבוכה להחנות לה את האוטו כי היא לא כ"כ טובה ברוורסים. מה קרה? לאן זה נעלם? למה אתן לא יכולות להישאר נהגות גרועות? מה העניין הזה עם נהיגה בוטחת ב- 4X4 ? אתן חייבות להבין שזה גורם לנו להרגיש נורא קטנים, ואז, כדי להוכיח שאנחנו לפחות נוהגים ביותר מיומנות מכן, אנחנו מתחילים לנהוג בפראות ולא לתת לכן לעקוף, ובסוף יש תאונה! במילים אחרות, נשים בג'יפים גורמות לתאונות. איך עוד לא עלו על זה??

    2. לדבר על זיונים: פעם אנחנו היינו מדברים על זיונים: "בוינה אחי, גמרתי לה על השדיים". "וואלה, אחי? אחלה. תגיד, איך היא? צועקת?". וזהו. זו הייתה שיחת בנים על זיונים, זה היה שלנו ובנות, גם אם הן היו מדברות על זיונים, אף אחד לא ידע על זה. ועכשיו? אני נכנס לחדר במשרד ושומע תיאורי זימה אסרטיביים מהסוג שגברים בכלל לא יכולים להגיע אליהם באופן ורבאלי!!
    צ'יקיטות, זה שלנו. אנחנו אלו שרצים לספר, לא אתן. אתן אלו שמצחקקות במבוכה, שכחתן?

    3. קעקועים: פעם לכל מלח הייתה אשה בכל נמל וקעקוע בכל זרוע. עניין כזה של גברים מסוקסים. אח"כ הנועזים שביננו קיעקעו על הגב איזו גולגולת בגיל 16 והבנות היו עושות חור שני באוזן. זה היה ההסכם. מה עכשיו? אני מתעורר שטוף זיעה בלילה כשפרצופים פלורוסנטיים מחייכים אלי מגופה של התורנית. רבאק, כל אחת נהייתה פופאיי.
    בנות, מה העניין? תחזרו מיד לפחד ממה שאבא יגיד, אתן שומעות?

    4. סנוקר או פול: איפה הימים שמרתפים מלאי עשן התמלאו בגברברים, ערסים לשעה קלה, מכוונים כדור לפינה ונזהרים שהעשן של הסיגריה לא יכנס לעין? היום, בכל שעה שלא תיכנס לאיזה אולם פול כדי להכות בכדור בתנועת נעיצה גברית, תמצא אגן של אשה מרוח על הלבד, לוחש: "השחור לאמצע". השחור לאמצע?? מה קורה לך? לכי מיד לשבת עם החברות בבית קפה! איך אני יכול להתרכז ככה בכדור? למה את עושה לי את זה?
    יודעת מה, תגדלי שפם, תעשני קנט, קחי את המפתחות של הקבריולט ולכי לשרוק לנקבות בטיילת וזהו, טוב?

    פמיניזם נעים לכולן. אני הולך להזמין טייק אוואיי ולראות את הפועל נשחטת.

    • לאקס המיתולוגי,
      אל תמעיט בערכם של הגברים זה שאתה קטן וחלש זה לא אומר שכל הגברים כמוך…רק אתה מרגיש מאויים,לכן אני מציעה לך להתחיל לעבוד על הביטחון העצמי שלך….

      • האקס המיתולוגי

        ….ש היקרה,

        מה קרה לך?

        עשית טעות חמורה.

        פמיניסטית אדוקה וקפוצת שפתיים כמוך נותנת לי טיפים? השתגעת? ומה אם זה יעבוד? בסוף עוד יהיה לי ביטחון עצמי, ואז מה? איך המהפכה הפמיניסטית שלך תצליח אם אני לא אהיה קטן וחלוש?
        טעות. היית צריכה להשאיר אותי בעוורוני.
        רק שתדעי, אם המהפכה תיכשל, תוכלי להאשים רק את עצמך.

        ביי, מותק.

        • המפלרטטת

          אתה בא להופעה?

          • האקס המיתולוגי

            לא, לא כ"כ נראה לי.
            קצת יש לי תוכניות וגם בא לי להתענג עוד קצת על הוירטואליות כרגע.

            אבל, וואלה, באמת תהנו, שיהיה בהצלחה ללהקה, ושתהיה אחלה מסיבת כיתה לכו-לם.

            • בא לך להתענג על הוירטואליות?
              אתה לא חייב להזדהות…

            • בועז כהן

              תבוא להופעה הבאה! ב-15 באוגוסט ב"בארבי". צ'מע, אקס מיתולוגי, חוץ מזה
              שהצחקת אותי עד דמעות, במיוחד עם הקטע של ה"פול" וה-4 על 4 שבנות התחילו
              לחבב, אתה צודק.

              סתם, אני נזכר עכשיו באשתי הראשונה, אי שם בשלהי האייטיז, איך היא אהבה
              להתעקש שהיא תקדח את כל החורים בבית, כדי לתלות את התמונות. ואני הייתי
              עושה קצת קולות של "לא, מה פתאום", אתה יודע – מחאה רפה כזאתי, כדי שהיא
              תרגיש טוב, שהיא נלחמה וניצחה, אבל בת'כלס היה סבבה.

              הייתי יושב במרפסת, עם הרגליים למעלה, אבטיח וגבינה בולגרית על המגש,
              עיתון "חדשות", סיגריה ורדיו פתוח – והגברת היתה קודחת, ומזיעה ותולה
              כונניות, ודופקת דיבלים, ומחפשת בורג פיליפס.
              מה איכפת לך שהן רוצות לנהוג בארבע על ארבע, בינינו?
              סבבה. שהן ינהגו. שהן יקרעו ת'תחת בעבודה עד עשר בלילה. שהן תסחובנה
              את הסלים הכבדים מהסופר, שיעשו קעקוע איפה שהן רוצות.
              תאמין לי, הרבה יותר כייף להיות עם הילדה שלי בבית, מאשר ללכת
              להתפרנס בחוץ, לנהוג בכבישים הפסיכיים שלנו, להתעמת עם הכוחניים
              בעבודה.

    • אוי, כמה טוב שעוד נשארו כמה בודדים עם חוש הומור וציניות לשמה.

      מצחיק, שנון, חכם, ככה צריך להתייחס לדברים.

      אקס מיתולוגי, אלמלא היה לי כבר אקס מיתולוגי אחד הייתי שואלת אם אתה פנוי.

      :))

    • ליאת

      צחקתי נורא.
      אתה ב ס ד ר.

  20. נועם

    אח איזה כיף להרגיש דפוק, הרחמים העצמיים הבריחה מהאחריות האישית ההתחבאות מאחורי קבוצה: דופקים אותי כי אני מרוקאי! לא קיבלו אותי לעבודה כי אני רוסי! פיטרו אותי כי אני אשה ! נכון, יש אי שיוויון בין גברים ונשים אך חלק ממנו מוצדק. ויסלחו לי כל הפמיניסטיות. אני לא אעסיק אדם שיוצא פעם בשנה שנתיים לחופשה של שלושה חודשים או יותר,שלא יכול לתת שעות נוספות ,בתפקיד משמעותי ובעל אחריות ולא מענין אותי אם זה גבר או אישה. האי שוויון לא בא כתוצאה מגזענות החברה אלא מהיותה קפיטליסטית- כל בעל עסק חייב להלחם על לחמו כמו בג'ונגל ובמלחמה כזו לא לוקחים שבוים (או שבויות) .אני טוען שניתן להביא לשויון בין המינים אך ורק אם נשנה מהיסוד את חברתנו לחברה קומוניסטית אמיתית. עד אז נצתרך לסבול אי שוויון הנובע מאופי החברה שלנו.
    אגב לא ידעתי שיש כאן ש.גימליות ומגיהות (:

    • יקירי
      לרוב העובדים הגברים שלך גם יש או יהיו ילדים.
      רוב הנשים לא יולדות כל שנה שנתיים אלא פעמיים שלוש כל החיים.
      המון גברים יוצאים כל שנה למילואים ארוכים.
      הסיפור של הילדים צריך להיות אחריות משותפת של שני ההורים, ומקום העבודה מצידו- כמו שהוא מבין שהוא צריך לתת לעובד אחזקת רכב, למשל, הוא צריך גם לקחת חלק בהוצאות הטיפול בילדים- כדי שהעובד בכלל יוכל להגיע לעבודה. איך אדם שיש לו ילד קטן יכול לעזוב אותו כל יום לשמונה עשר שעות אם לא יהיה מישהו שידאג לו?? ?
      הבעיה היא שהחברה רואה בזה בעיה של נשים(תעבדי חצי משרה, תשבי בבית או תתני את כל המשכורת למטפלת.) אם הסיפור של הבאת ילדים לעולם וטיפול בהם היה נתפס כאחריות משותפת של שני ההורים, אז גם בישראל, כמו במקומות לא מעטים במערב, אפשר היה לראות מקומות עבודה גדולים יוצרים מעונות עבור ילדי העובדים- שמאפשרים להוריהם לעבוד שעות ארוכות ועדיין לראות את ילדיהם ו/או להגיע מהבית ואליו ביחד.
      היינו רואים שהממשלה רואה בהוצאות טיפול בילדים – הוצאה מוכרת לצרכי מס,
      בתי ספר שיש בהם יום חינוך ארוך
      וכו'
      בחברה שבה הורות נתפסת כמטלה משותפת של הגבר והאשה
      וגם גברים יכולים לקחת חופשה לכבוד זה שיש להם תינוק חדש, ולתת לבת הזוג היולדת
      עזרה
      לא צריך להיות הבדל בין העסקת עובד שיש לו או יוולדו לו ילדים
      לבין העסקת עובדת שיש לה או יוולדו לה ילדים.
      ובכל מקרה, מילואים ארוכים עוד ימשיכו לעשות במדינה הזאת עוד הרבה זמן.
      המון גברים עושים מילואים שבועות ארוכים כל שנה. מישהו חושב לא לקבל אותם לעבודה בגלל זה??

  21. אליה

    צודקת במאת האחוזים.
    ונוסף לזה, נועם, חברה קומוניסטית אמיתית? תתעורר, זה לא הולך. יש רעיונות או תיאוריות חברתיות שיפות בתיאוריה, ויפות אך ורק שם. ומכיון שהקומוניזם הוא תיאוריה שכזאת, ורוב החברות דחו אותו למכבר, אין סכוי (וטוב שכך) לדה ז'ה וו בקרוב, ולכן ,לטענתך, גם אין סכוי שיהיה שויון אמיתי בקרוב. כלומר השויון,שצריך להיות דבר ברור מאליו בחברה האנושית, קשור בדגם חברתי שנכשל ולא יחזור, ולכן כך גם יקרה עם השויון בין גברים ונשים..לפי הלך מחשבתך. הדגם הקפיטליסטי כלל לא גורם ותורם לאי השויון, ההיפך.בדגם זה כל אחד (כמעט), יכול לנוע ממעמד למעמד. ללא הבדלי מין גזע וכדומה.
    ובקשר לכדאיות עסקית, עובד טוב, נעדר ויש לו חסרונות.אם הוא עובד ממש טוב, החסרונות יתקזזו בעבודה ובתרומה שיתן לחברה/ארגון, וישתלם למעביד. ללא קשר למינו.

  22. ורציתי להוסיף- עכשיו, כשבנות לוקחות חלק גם בתפקידים קרביים, ומן הסתם תעשינה גם יותר מילואים, באמת הגיע הזמן לחלוקה יותר שיוויונית גם בעול הטיפול בילדים.
    לבני אדם בוגרים יש צאצאים. לרוב המועסקים בכל עסק או ארגון יש ילדים. הדאגה להם היא עניין כלל חברתי, ולא בעיה של נשים, שצריכות לשלם מחירים כפולים ומשולשים.

    • ליאת

      עופר, צבוע אחד. מצד אחד: "הבריחה מהאחריות האישית והתחבאות מאחורי קבוצה", מצד שני "אני לא אעסיק אדם שיוצא פעם בשנה שנתיים (!) לחופשה של שלושה חודשים או יותר"

      מי מתייחס אל מי כקבוצה ולא כאל אנשים..?! ("לא משנה לי אם זה גבר או אישה. yea, right)

      דביל, הגיע הזמן שתפנים: לייצר ילדים זה לא מסתכם רק בלזיין נקבה. צריך גם לדאוג ל גדל את הדבר הזה, שנולד. ואם תואיל לרגע לצאת מהמערה שלך ותתחיל לקחת אחריות, יש סיכוי, יותר מגדול, שלא תוכל להעסיק בעסק לא נשים ולא גברים, כי שני המינים יעדרו מדי פעם מהעבודה לצורך החלפת המטפלת. גם בג'ונגל החיות דואגות לדור ההמשך.

      ואני בכלל לא אסביר לך על תכונות נשיות, על מחקרים שנערכו בנושא ועל תרומה של נשים במקום העבודה. חבל על הזמן, עם יצורים מסוגך.
      אחד העונשים שאני חושבת שהכי יהלמו אותך זה שתמשיך לעבוד במשרד רק של גברים.
      מגיע לך.

  23. נועם

    בנות, אתן פשוט רוצות לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
    במדינה בה שולטים כוחות השוק בצורה ברוטלית כמו אצלנו יתכן ונגיע לשויון מלא אך יתכן ולא. הכל תלוי ברצונם של כוחות השוק. כרגע עקב נסיבות שונות (יקח לי בערך שמונה מאות שורות כדי להציג אותם בקצרה) כוחות השוק אינם מעונינים בשויון. זאת עובדה כלכלית. אם אתן תומכות בכלכלה קפיטליסטית שאולי, בנסיבות מסוימות, תביא לשויון בין מינים וקבוצות אוכלוסיה עליכן לקחת את הסיכון ששויון זה לא יגיע. אני תומך בהנהגתו של שויון מלא על פי עקרונות המרכסיזם ,כמובן עם תיקונים ועדכונים כמו ריבוי (מוגבל-אחוז חסימה גבוה) של מפלגות, התרת בעלות פרטית מוגבלת על אמצעי יצור ועוד מספר תיקונים קטנים.
    אגב בקשר למילואים-אוי כמה שאתן טועות! נושא מרכזי בראיונות עבודה (אוף דה רקורד כמובן)הוא מספר ימי המילואים שאתה עושה בשנה. אני בטוח שהופליתי לרעה עקב כך שאני עושה מעל לשלושים וחמישה יום בשנה אבל שלא כמוכן אני לא בוכה "דפקו אותי כי אני גבר" אלא פשוט מבין את ההגיון הכלכלי העומד מאחורי זה-בג'ונגל כמו בג'ונגל ולא מענין אף אחד שאתה תורם למדינה.
    את המצב צריך לשנות מהשורש ולא תיקונים קוסמטיים כמו שמציעה קודמתי .
    צריך להפוך את הג'ונגל למקום מגורים לבני אדם!

    • ליאת

      בחברה בה שולטים כוחות השוק, מה שיאפשר שויון מלא הוא היכולת שלך לעבוד עם בת זוגך, ולא נגדה. זה נקרא יד רוחצת יד, וזה יכול להועיל לא רק כלכלית, (שי משכורות זה יותר מאחת וחצי) אלא גם כדי ליצור בית שבו יש שני אנשים מסופקים חלקית, (אבל לפחות חלקית הם מסופקים) ולא שני אנשים שאחד קורע את התחת ואחד על תקן משרת.

      והג'ונגל שלך לא יהפוך למקום מגורים מוצלח לבני אדם כל עוד מסתובבות בו בהמות.

    • אחת העם

      יש לי הרגשה שנועם הוא מ"פ של איזה דבר נורא גברי כזה, עם קול סמכותי, מהסוג שאוהב להסביר לבננות איך בדיוק הן צריכות לפעול בשביל שמניאקים שוביניסטיים (לא כמוהו, כמובן, "מה, החברים שלי במילואים קוראים לי הפמיניסט") לא יוכלו להן. כידוע, אין כמו גבר יהודי אשכנזי בשביל להבין אפלייה מהי, ולהסביר לכולם למה זה ככה.
      בננות, למה אתן עונות לו ברצינות בכלל. נו, באמת.

  24. קרין

    1. את בטח לא נשמעת כאוהדת בית"ר
    2. את לא נשמעת בכלל כאוהדת כדורגל
    3. את נשמעת כמו ילדה מפונקת שהביאו לה פוקימון ראשונה מכולם והחליטה שיש לה בעלות על הצעצוע . WAKE UP AND SMELL THE COFEE את לא הראשונה ובטח לא האחרונה.
    4. מה איכפת לך?
    5. בתור אוהדת כדורגל, וכן מגיל צעיר (מה לעשות שהייתי הבכורה ואבא שלי היה צריך ללמד מישהו מיזה כוכב עולה משה סיני ,לאוהדי הפועל שזוכרים את הספר) אני בעד כמה שיותר בנות במגרשים, אם הן מבינות או לא ,אם הן פרחות או לא (מה ההגדרה שלך לפרחה?בדיוק?), פמינסטיות או לא, בעד חוטיני או לא, משועממות או לא , מקבלות או מזייפות אורגזמה.
    6. בננה מצויה אם התחלת לאהוב כדורגל בגלל שביט אלימלך למה לא. תבורכי! אני מקבלת כל בחורה בשמחה במגרשים, חברתי הטובה לא סבלה כדורגל בסוף נמאס לה ממני והיא באה (לא משנה שהיא לא הביאה מזל טוב) עכשיו היא בחודש חמישי (הריון) ורצתה לבוא למשחק, שהרבה אוהדים אחרים של הפועל לא באו, והיא עדיין לא ממש מבינה ברזי המשחק, מה תעשי תאסרי עליה לבוא כי היא לא ממש מבינה?!?:!
    7. יותר אוהדים יותר טוב, קשה לראות את בלומפילד כמעט ריק (שטרום גראץ)
    8. כנראה שהשנה אשב ביציע 1 , בגלל אותה סיבה ,שכן אין לי הרבה כסף, וכן שם גם אני נכנסת בחינם, אבל נפשי יוצאת לשער 7, מה לי ולגניחטים ב-1 חוץ מזה שאני צריכה לעבוד?
    9. אהדה לא נמדדת בבגדים ולא בסמלים אלא בעיקר בלב, והרגעים היפים והרעים שאת נוצרת בליבך, ושמלווים אותך לאורך השנים, אצלי זה נמדד איפה הייתי ועם מי הייתי ומה עשיתי
    איפה את היית כשגילי הכניס את הגול המפורסם? לי זה מזכיר את סבי ז"ל.
    10. מה הם זכרונותייך בצל ימק"א? כשסיני לקח לכם אליפות?
    11. לגבי במבה SORRY לא ראיתי לא שמעתי, את יותר מידי זמן ,כנראה, בשערים "מכובדים".
    12. בנים, הדגש על אוהדי כדורגל, מתחלקים לשני סוגים: 1. אלה שישמעו שאת אוהבת כדורגל ויציעו לך נישואין למחרת.
    2. אלה שמאמינים שעד שלא קיבלת כדור בביצים, ולא חיית את המשחק מגיל חמש את לא מבינה וגם בחיים לא תביני אפילו אם את מבינה מה זה נבדל, אפשר לחשוב ביג דיל.
    13. אותם במידה מסויימת אני מבינה, אבל הם עדיין גברים, ולא אתווכח איתם, הם שם ואנחנו פה, זה שהייתי TOM BOY זה לא סותר את העובדה שהיו לי ברביות. אבל את, מי את שתגידי למי לאהוד ולמה, אני מכירה בחורה מקסימה ,שרופה של מכבי, שהתחילה לאהוד כן בגלל בקהאם היפיוף ,SO WHAT' , היא מבינה בכדורגל והיא אוהבת את המשחק זה משנה הסיבה או העובדה שהיא באה עם צעיף? בדרבי כשלא היה לה עם מי ללכת היא באה איתי ולא התביישה ופחדה (מחברים שלי) לבוא עם הצעיף.
    14. תפסיקי להתחסד ופשוט תהני, תפסיקי לחפש אשמות לעובדה שאת צריכה לזייף אורגזמות אולי פה נעוצה הבעיה?!

    • אוף כמה הרבה כתבת, בלי להגיד הרבה, הפואנטה הובנה מהמשפט השלישי.
      כמה חבל שגם את (קיינר?) לא הבנת, כנראה שהניסוחים שלי לוקים בחסר, או שאולי דעתך השתרשה ולא מסוגלת לשמוע ולקבל צד שונה…
      עם כל הציניות, הסרקזם וקמצוץ הבוז שאכן ניתן למצוא בטקסט, דווקא פירגנתי וייחלתי ליותר בנות במגרשים,אני לא בתחרות עם אף אחת על כיסא בטריבונה, טוב לי בתאהכבוד בר"ג, טדי, קריית אליעזר ובלומפילד ואין לי כוונה להצטער על זה, יושבים שם עוד כמה חוץ מאשר גניחטים…
      ולעניין האורגזמות האישיות שלי, חאליק, גם את? אם כן אז תודה על ההתעינינות, אבל הסירי דאגה מליבך, אני בסדר גמור, יותר מבסדר גמור,
      הלוואי עלייך.
      :))

      (אח, כמה יפה, מלחמת בוץ של בנות בתחרות על למי יש אורגזמות יותר שוות, נו בנים ואתם עוד אומרים שמשעמם פה….)

      • היא דווקא אמרה המון
        ואמרה את זה יפה , ואפילו מיספרה הכל..
        ולפעמים כדאי לכופף את הראש ולא לקפוץ ישר להגן על עצמך…זה עושה (לך) רק יותר נזק..
        והכתבה הזאת..חתיכת נזק..

  25. בואנה יא חתיכת מפגרת – כל הסיבות שפירטטת למה כאילו הבנות אוהבות כדורגל הן בדיוק מה שיגרום לנו לחשוב מה את בעצם אוהבת. למה נראה לך שאת היחידה שבאמת אוהבת את הקבוצה, הולכת למשחקים מגיל 0 וכו וכו? מה, זה כל כך לא הגיוני שבנות אוהבות את המשחק (כן, לא רק את השחקנים, המסביב, הצבעים, השירים וכו – אני מודה : הכל כיף אבל) שנראה לך שאת היחידה?
    הגעלת אותי עכשיו אני חייבת להגיד לך. מתאים לגברים לכתוב ת זה אבל לאישה? סססאמק. טוב נסלח לך אוהדת בית"ר לפי מה שהבנתי קשה – להסתדר עם שני איי קיו…..
    יאללה נמאס להתווכח איתך, פשוט תביני שאין לאף אחד מונופול על המשחק – לא לגברים, לא לאוהדים השרופים שהולכים מהגן למשחקים כל שבת ולא לך האוהדת האמיתית כביכול. מותר לנו לאהוב מה שאנחנו רוצות, זה אפילו לגיטימי, אלוהים תשמור, לאהוב כדורגל רק בגלל הכוסונים… לא שזה המצב אצלי אבל הכל מותר. הנסיון הפאטתי לשמור על הכדורגל כאילו הוא נחלה פרטית שלך ושל הגברים עבר זמנו מזמן מזמן….
    עכשיו תפנימי

  26. סליחה על ההתלהמות פשוט הגבתי מיד אחרי המאמר בלי לקרוא את התגובות. אז ככה – כל מה שרציתי להגיד קרין ניסחה הרבה יותר טוב ממני (וגם נוח). אבל אם כבר אני פה אז למה לא להוסיף: מה רע בצעיף וחלצה? הרי כל הכיף בלראות כדורגל זה שאין חוקים – אפשר לאכול במבה או גרעינים או מה שאת רוצה, אפשר ללבוש חליפה או לבוא בטרנינג. חוץ מזה – לאן תצאי עם החולצה והצעיף אם לא לאיצטדיון? תגידי, ראית בכלל יורו 2000 – שום פרחה לא תוכל להתאפר יותר מהצבעי מלחמה שהלכו שם על הפנים של אנשים. אגב, גם לפרחות זכות קיום – על מי היינו צוחקים אם הן לא היו? ובמיוחד ליד הערסים שבמגרשים….
    ועוד הערה אחרונה לבינתיים: פרשנות של בנות היא לקונית ובנאלית? הקשבת פעם לפרשנות כדורגל? אוסף הקלישאות הכי גדול בעולם!!! זה לא משנה אם את בחורה או זאב זלצר, כמעט תמיד פרשנות תיגמר בהכדור הוא עגול והטבלה לא משקרת וכו וכו – אני בטוחה שגם אתם מכירים את זה בע"פ. אגב, ענת, קחי לתשומת לבך את העובדה שאף אחד לא הבין ככל הנראה את כוונתך, אפילו לא אחרי שניסית להסביר – רוב הסיכויים שזה לא בגלל ליקויי ההבנה של כולנו…
    יאללה ביי

  27. קרין

    ענת,
    נו באמת, מלחמות בוץ?
    זה מה שהפריע לך בתכל'ס, אורגזמות, מכל מה שכתבתי?
    הייתי מעדיפה לריב איתך על היכולת של בית"ר/ הפועל השנה ,ולא על אורגזמות
    תאמיני לי שאת שלי אני מקבלת

    תום,
    שכחת את הבייגלה עם הזעתר …
    ובקשר לזאב זלצר אמרת הכל בעצמך

    • פרחח

      אם מישהו חשב, שלא לוקחים את זלצר לאמן שום קבוצה, בגלל כשלונותיו. הוא טעה. היו כבר נכשלים כמוהו מעולם.

      רק אחרי ששומעים אותו מפרש…מבינים את ה- כ- ל

    • אהלן קרין,
      לשאלתך, לא רק האורגזמות הפריעו לי, פשוט נמאס לי לחזור על עצמי, זה משעמם אפילו אותי, אבל אם ביקשת כל כך יפה…

      אני לחלוטין בעד בנות שאוהבות את המשחק, ואני יותר מבעד שנות שמעונינות להכיר וללמוד לאהוב אותו. יותר מכל אני בעד יותר בנות במגרשי הכדורגל. הרבה כתבות שלי בעבר עסקו בנושא, ואת יכולה לשאול את אברם (לוי), עמנואל (שפר, אללה ירחמו, באמת שאיש יקר ומדהים), זאביק (יקשין), אפילו צ'ארלי (הבוס האמיתי של בלומפילד) כמה שיגעתי להם את השכל בנושא נתונים על מס' הבנות שהיו ולמה לא מאפשרים כניסה חינם, בחיי. זה היה לפני כמה שנים, ואני שמחה שחלק מהקבוצות הפנימו את המסר (כפר סבא היתה בין הראשונות).

      אבל, למרות הכל, האישיו בו בחרתי להתמקד בטקסט, למרות ההתעקשות של שירלי לכתוב על החוויה מנקודת מבטה של אשה במגרש, היה העובדה שיש קבוצה לא קטנה בכלל של נשים, ש"מספרות סיפורים", ונשמעות מביך. לי באופן אישי זה הפריע ועל זה כתבתי.

      מאוד יכול להיות שזה הבאג שלי אבל מי ש"טוענת" שהיא אוהבת כדורגל וכל מה שהיא בעצם אוהבת זה את העיניים הכחולות (הבאמת מדהימות) של שמעון גרשון, מעצבנת אותי. תגידי שהוא חתיך, שהוא מדהים שאת רוצה שהוא יהיה האבא של ילדייך אבל אל תגידי שאת אוהבת כדורגל, ואל תתיימרי להבין במשחק. זה עצוב, זה פאתטי, זה מוריד מכבודך וכמו שפרחח אמר כבר בהתחלה, לא בעיה בכלל לזהות את זה.
      ואם את בכל זאת רוצה לשלב בין השניים, סבבה, תשאלי שאלות כדי לא להראות מטופשת כשכדור יוצא לחוץ באמצע המגרש ואת צועקת בן זונה.

      כמו שכבר אמרתי ל…ש, שאמרה שהיא אוכלת אותי בכדורגל, אני בטוחה שהיא מבינה, ואת ועוד רבות רבות. אני לא בתחרות עם אף אחת ואף אחד. תמיד כשהוצגתי בפני אנשים חדשים חיברו לי את הטייטל "היא אוהבת כדורגל, באמת", כן זה נראה לאנשים תמוה, וכמעט תמיד נדרשתי להסביר מה המשמעות של נבדל (צודקת, באמת ביג דיל לזהות נבדל…) עד שגדלתי ואז הפסקתי. לא יודעים, שיפתחו ספר, אני לא מורה. אני נהנית מהמשחק, ולא צריכה להוכיח כלום לאף אחד.

      למען האמת אני מעדיפה לשכוח את הרגע בו סיני לקח לנו את האליפות, זה היה רגע קשה מנשוא, ולמה את הורסת לי את השבת? אבל אנחנו בזמנים אחרים עכשיו… ועונה חדשה תיכף מתחילה אז נתעדכן בהמשך….

      ולגביי זלצר, האיש אולי אף פעם לא היה מאמן מושלם, אבל ההבנה שלו בכדורגל היא מדהימה, ומי שטוען אחרת, כנראה שלא מבין על מה האיש מדבר.

      • פרחח

        האם זאביק (המדהים) זלצר, שומר את התובנות והידע המושלם לעצמו ובתמורה מייגע את מוחנו בשטויות חסרות שחר?? ??

        אם הוא מבין, הוא מבין בסוד ומגלה רק לך. האיש פרשן רע, באנאלי, מנותק מהמתרחש ופטפטן כרוני, יתרונו הוא בכך שהוא מעצים את האפסיות של האפסים שלידו.
        הוא והשדרן… תיקו אפס אפס

  28. כמה הבנאדם מדבר?!

  29. קרין

    ענת יקירתי,
    אני שוב אשאל, מה איכפת לך? תני לטיפשות באמת לחגוג על הבנתן המזוייפת
    הליגה כמה שהיא חרא (SORRY) מתחילה וזו סיבה מספיק טובה להתחיל לצאת בשירים וריקודים.
    סילחו לי, אבל…
    כל יורו 2000 לא מתקרב לאורגזמה כן, אורגזמה שאני אקבל מניצחון על בית"ר ירושלים
    ולראות את גד זאבי בורח לסוברית שלו.

    וכן על אף הבנתו של מר זלצר עדיין אעדיף לשמוע את מר שגיא כהן

    • אז תראו לאן הגענו, אחנו כבר צריכים להחילט מה אנחנו מעדיפים, זלצר – שאיך להגיד את זה, לא ממש מפענח מערכים טקטיים כשהוא רואה אותם, או שגיא כהן – שאולי יכול – או למה להתלכלך: יכול – אבל עסוק כל הזמן בלבנות תיאוריות ולהוכיחן בשיטת ה-אמרתי לכם. תודו, זה לא זה, כל מי ששמע פרשנים של הBBC, יורו-ספורט, יודע שאנחנו רחוקים מאד, מפרשנים שיודעים כדורגל. בעיתונות הכתובה המצב הרי גרוע שבעתיים, לא מץחילים בכלל להבין איך ועל מה המשחק.

      ישודרג עופר שלח לכדורגל – לאלתר

  30. קרין

    בגלל זה רואים את יורו ביורוספורט
    בייחוד ששם יש דיסקו כל הלילה

    • אוי קרין
      אני יודעת שזה לא קשור
      אבל רציתי לבקש ממך סליחה על הצ'פחות
      זה היה יותר מידיי נכון?
      פשוט היד שלי עוד המשיכה אחריי שהראש כבר אמר
      דיי מפגרת
      חיוך נבוך
      ד"ש לאחות שלך היא מדליקה

  31. יאללה בית"ר יאללה

    • וואו! אז ניצחתם חבורה של ילדים מגרוזיה. לא נורא, בקרוב תגיע לטדי איזו בנפיקה מהדרג הבינוני באירופה ותשחיל לכם שישייה.
      למי שלא הבין, קבוצת המיליונרים, המתקראה " בית"ר י-ם", למרות העובדה שבהרכבה אין ולו שחקן אחד שעבר במחלקת הנוער של האגודה, (ויסלח לי הבן של אברם לוי, שאבד אי שם בסגל המורחב), הולכת להיות ברווז העונה, ( ברווז בחוטיני).
      נ.ב.
      אבחנה סוציולוגית:
      מעניין שאוהדי בית"ר מצליחים בעקביות ראויה לציון להיות גסים, אלימים ומתסיסים גם כשהם מחוץ ליציע המזרחי, אפילו כשהם סתם כותבים שטויות באינטרנט.

  32. חברה של אתי

    אולי התופעה דומה לתופעת החד מיניות שהולכת ומקבלת מימדי ענק , אולי פעם לא העזנו "לצאת מהארון" ולהודות שכן, אנו אוהבות כדורגל ואפילו מאוד.
    וכן, להודות שאנו יודעות את הטבלה בעל פה ומתי הקבוצה שלנו משחקת ומי נגד מי.
    ואפילו מי הספונסר שלנו.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *