האם תואר שני במנהל עסקים יתרום לקריירה המקצועית שלך?

נשים רבות מוצאות עצמן מתקשות למצוא משרה מתאימה ובעיקר מאתגרת, כזו שתשלב מצוין עם אורח חייהן אך גם תהיה מספקת ומעניינת. כשמדובר בעולם העסקים, שבו שולט בעיקר המין הגברי, הקושי הזה הוא רב יותר, ונדרשת סבלנות רבה, אורח רוח וגם לא מעט "מרפקים" כדי להצליח ולהשתלב במשרות השונות. נשים בעלות תואר שני במנהל עסקים יכולות להגדיל את סיכוייהן למצוא את המשרה המעניינת והנכונה להן בתחום זה, ובעיקר בזכות הכלים הרבים שנרכשו לאורך הדרך.

מה כולל במסגרתו תואר שני במנהל עסקים

לימודי תואר שני במנהל עסקים מוצעים כיום על ידי מכללות ואוניברסיטאות שונות בארץ. לימודים אלה מציעים התמחות בעולם העסקים וגם קבלת כלים רבים שיכולים לעזור בהמשך. לימודי תואר אלה יכולים להיות לימודים מעשיים, לימודים עיוניים, לימודים המיועדים למנהלים וגם לימודים במסלול מיוחד הכולל גם תזה. לימודים אלה נועדו להעניק לסטודנטים, הלוקחים בהם חלק, ידע נרחב מאד בתחום ולהכשיר אותם לתפקידים ניהוליים שונים בחברות או בארגונים. במסגרת הקורסים המוצעים במהלך הלימודים יכולים הסטודנטים לפתח מיומנויות חשובות, הנדרשות לכל מנהל, כמו יכולת לנתח מערכות אירגוניות שונות, יכולת לקבל החלטות, יכולת לפתור בעיות ועוד. הסטודנטים נחשפים לעולם העסקי מהיבטיו השונים ומשתתפים גם בקורסים עיוניים שונים, כמו ניהול מערכות מידע, חשבונאות, אסטרטגיה וכדומה. במהלך הלימודים ניתן לבחור, בדרך כלל, התמחות בשיווק, במימון וחשבונאות, בעסקים בינלאומיים או בדיני עסקים.

מדוע חשוב לנשים להמשיך לתואר שני במנהל עסקים

התחרות הרבה על כל משרה ומשרה בתחום העסקי מעודדת רבים להמשיך ללימודי תואר שני כדי להגדיל את סיכוייהם להתקבל למשרה הנחשקת. מכיוון שגם כך מדובר בתחום שבו מרבית העוסקים בו הם גברים, החשיבות להמשיך ללימודי תואר שני במנהל עסקים עבור הנשים עצמן, היא רבה עוד יותר. לימודים אלה מעניקים, כאמור, לא מעט כלים וגם עוזרים לפתח את המיומנויות הנדרשות מכל מנהל ומנהלת. הלימודים עוזרים לקבל בטחון רב יותר בתחום הניהולי, בטחון שיכול לעזור בהמשך לנשים רבות להשתלב במשרות השונות הקשורות בכך. כדי לצמצם את הפערים חשוב שתהיינה יותר ויותר נשים מנהלות. באופן כללי, ובעיקר בהשוואה לגברים, אין הרבה נשים שבוחרות במסלול לימודי מנהל עסקים. זו גם הסיבה, בין היתר, מדוע מתקבלים למשרות הניהול יותר גברים בהשוואה לנשים. כדי להפוך את התחום לתחום שבו לוקחות חלק ובאופן פעיל לא מעט נשים, יש להתחיל עם הבסיס לכך: הקניית ידע ופיתוח מיומנויות חשובות. את כל אלה אפשר לקבל במסגרת לימודי תואר שני במנהל עסקים, לימודים המספקים לא מעט למשתתפים בהם.

לסיכום

כל מי שרואה עצמה כאשת עסקים ומעוניינת להשתלב בעולם העסקי, מומלץ לה לרכוש כמה שיותר ידע וגם תארים, שיוכלו לעזור לה להתקדם ולהתפתח בתחום מאתגר זה. כדאי לבחור באפשרות של תואר שני כדי להגדיל את הסיכוי להתקבל למשרות השונות ולהצליח להביא לידי ביטוי את היכולות הקיימות.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *