הרצון שלנו להיות יפות יותר ויותר ויותר מוביל אותנו הישר לידיה של הקוסמטיקאית, פצירתה של המניקוריסטית והמספריים של הספר. מה יהיה הסוף?

הכי יפה בעולם

איך, איך הם עושים לנו את זה, כל אלה המטפלים יום אחר יום במראנו החיצוני, איך זה קורה? נגיד נכנסת למספרה בוקר אחד לצורך פן בשלושים שקל. הערב יש לך אירוע ואת רוצה להראות במיטבך. "תיראי", מגיש לך הספר זר של שערות ובקול של תכף מקיא עלייך מוסיף: "שרוף". את דווקא היית מאוד מרוצה מעצמך כשנכנסת למספרה, מנופפת את הבלונד מול הראי, חושבת לעצמך שהפעם התספורת ממש הצליחה. אז איך, איך זה שבהזדמנות הראשונה (נגיד מחר) תדפקי 500 שקל על גוונים או צבע ותגיחי לעולם בתסרוקת עדכנית ומגניבה. איך קורה שמול עיניו המאשימות של הספר מתקפל קולו של מנהל סניף הבנק שלך לקטן-קטן ובלתי מורגש כמו אותו שטר מקומט שתקעת לכיס של החופפת? אותו דבר אצל הקוסמטיקאית. את באה לטיפול פנים שגרתי, קצת בשביל השחורים, בעיקר בשביל הפינוק. בכניסה את מעיפה מבט במראה הגדולה ובודקת אם בדרך נוסף עוד קמט. לא רע, את מציינת לעצמך, הקרם בארבע מאות שקל שקניתי בדיוטי פרי, זה עם שברי הפנינה מאינדונזיה כנראה עושה את העבודה. את מרגישה שעורך רך, נעים למגע ובעיקר מתוח עד הקצה. שעתיים אחרי את חוזרת לאוטו מצוידת במיטב השפופרות הטבעיות (בשלושה תשלומים) ותור לחודש הבא.
זה לא יקרה שוב את נשבעת לעצמך, מלטפת בעינייך את הרכישות החדשות, מתעלמת משיחת הטלפון שעוד תגיע ומהקול הפנימי המלגלג. אחר הצהריים את הולכת לקחת זוג מכנסיים שהשאירה חברה לתיקון בחנות. נו, מסתכלת עלייך המוכרת, את לא חושבת שהגיע גם הזמן שלך להתחדש? בבת אחת נראים בגדייך המושקעים, על שילובם עמלת שעה שלמה בבוקר, כמו סמרטוטים שלוקטו מן הפח. כן, את אומרת למוכרת בדיוק התכוונתי. איזה יופי, היא מתמוגגת, בדיוק הגיעה קולקציית סתיו-חורף, בחיי, בדיוק בשבילך. בשיחה עם החברות על דיאט קולה תתלונני שזה פשוט נורא. לכל מקום שאת נכנסת דוחפים לך דברים שאת לא צריכה. כאלה אנשי מכירות החבר'ה האלה, תגידי, נזכרת לשבריר שנייה במניקוריסטית והלק החדש, הם פשוט יודעים את העבודה.
אז זהו שלא, יקירתי, הפעם זו את. ניסיונותייך הנואלים לזרוק את האחריות על מישהי אחרת פשוט לא יצליחו. מכירה, כמו טנגו, היא עניין לשניים ואת, שעומדת מצוין ברוב לחצי החיים נכנעת לצו העתיק ביותר בעולם: תהיי יפה. מול הצו הזה, הבלתי כתוב אומנם, אך גם הבלתי מתפשר בעליל, יהפוך עמוד שידרתך המוצק לרכיכה נטולת עצם, וכוח הרצון שבך יתמסמס כמו ארטיק לימון בלב אוגוסט. את תהיי יפה – אומרות עיניו של הספר, ידיה של הקוסמטיקאית, פצירתה של המניקוריסטית. איך יפה לך מתמוגגת המוכרת בחנות, ואת יודעת שמול אלה אין לך שום סיכוי.
רק אנושי הוא לרצות יותר, ואנחנו רוצות להיות יפות – יותר ויותר ויותר. ממעגל הקסמים הזדוני הזה אין שום סיכוי להימלט, הרי אפילו נעמי וקלאודיה, מושלמות שכמותן, לא מוותרות לרגע. פעם הסתובבו במחוזותינו ילדות טבע יחפות ונטולות איי-ליינר, בשמלות פרחוניות. היום זה נגמר בגיל 12, עם החזייה הראשונה מתחיל המרוץ הכי ארוך בחיים. לא רציונלי, נטול הגיון ומלא הבטחות משומשות. תהיי יפה ותשלמי, ואפשר גם: שלמי, רק אז תהיי יפה. אופי זה הרי, כידוע, עניין למכוערות.

טלי חרותי-סובר

מתחזקת 2 ילדים, חיה בקיסריה וכותבת (ynet, מסע עולמי, חדשות קיסריה)

תגובות

  1. אין מה להגיד, להיות יפה זה איך נאמר: עובד. אבל לא מקבלים נקודות על מאמץ יתר, וכמו בכל דבר בחיים, חייבים להיות מוכווני מטרה.
    לך, ובטח לגבר שאוהב אותך (או אולי עוד לא יודע שהוא אוהב אותך), יש כנראה טעם אחר מאשר לספר או קוסמטיקאית אקראים, שאולי באים מתרבות אחרת, ובואו נודה בזה – ספרים וקוסמטיקאיות אכן באים מתרבות אחרת. בטעם הזה יש אפילו מקום לאמירות קשות כמו: "אני אוהב אותך בג'ינסים" או "נראה לי שבכסף הזה אקנה לי גיטרה חשמלית ואסתובב איתה בחוצות – אין יותר סקסי מזה".

    בצבא פגשתי בחורה. הרושם הראשוני שלי ממנה היה של שתי עיניים כחולות מדהימות עם בחורה מסביב. אני זוכר גם שפתיים ורדרדות חמודות ועור נעים ויפה. ביום השני להכרותנו היא הייתה שונה.

    -שמת איפור
    -כן
    -אל תשימי איפור
    -טוב

    ומאז היא נשארה הדבר הכי יפה בחיי.

  2. צב מעבדה

    כל פעם שאני קורא כתבה כזאת כואב לי הלב על אותן בחורות (והרבה בחורים) שחושבים שהחיים הם סרט ושהן אמורות להראות כמו קלאודיה שיפר 24 שעות ביממה.

    את באמת לא אשמה שאת חושבת ככה, ואני לא מתבדח, המוח שלך נשטף כל כך חזק מצפיה באופרות סבון, טלנובלות וסדרות שמתארות חיים כאילו אמיתיים, פרסומות בטלוויזיה וברדיו, פרסום חוצות ופרסום סמוי, וכל כך לא שמת לב לזה, שזה נראה לך טבעי לגמרי שכל העולם ואישתו נראים מליון דולר 24 שעות ביום, שבעה ימים בשבוע.

    זהו שלא. החיים הם לא סרט. וכמו שלקח לך שנים להטמיעה את התפיסה השגויה שהחיים הם סרט, גם אם את יכולה לדקלם שאת יודעת שסידני קרופורד צריכה להסתרק בבוקר, *ההרגשה שלך היא אחרת* יקח לך הרבה זמן להשתחרר מהתחושה הזאת וזה יקרה רק אם תחזירי את הגלגל אחורה, פשוט על ידי הפחתה דרסטית של צפיה בפרסומות בכלל ובטלוויזיה בפרט.

    המאמר הזה בבננות מסביר קצת יותר למה אני מתכוון.
    http://bananot.com/articles/484

    • אתה סתם מנסה לקדם מאמרים של עצמך………..
      חחח
      🙂

      • צחי בר

        אכן אני מפנה למאמר שכתבתי, אבל לא סתם. המאמר קשור באופן הדוק לנושא הדיון ומציג את עמדתי בצורה רחבה יותר.
        אין צורך להשחית את הזמן שלי ושל אחרים על כתיבה וקריאה כפולה של טקסט.

        חבל שאין לך שכל להבין דברים כאלו לבד.

  3. הכניעה של הצעירים בימינו לשכנוע ולתעמולה האגרסיביים, הנובעים ממבנה המשק החופשי ,מביאה לקטסטרופות שאנו רואים היום. אמהות קונות שמלות במאות שקלים במקום לדאוג לחינוך ילדיהם, אבות קונים לעצמם כל מיני שטויות שהם לא צריכים במקום לדאוג לחוג לילד.
    על האדם הסביר לקבוע לעצמו סדר עדיפויות ולדבוק בו למרות הלחץ מסביב.

    • בילי לום

      הילד יהפוף להיות מאסטר בג'אוג'יטסו אם ילך לחוג?
      הילדה תהייה בלארינה? לא ראיתי מודעות של הבולשוי.
      כן, אני אשלח אותם לחוג התעמלות קרקע, במקום התור הקבוע שלי אצל הספר והם יהפכו להיות אלופי עולם זבי רעב.

      מחשבים שילמדו לבד בבית
      מקסימום, כדורגל למטה, עם הילדים של השכנים!

      • צודקת- אני מכירה מישהי שהוציאה את הילד
        שלה מכיתת מחוננים, כי בגלל עומס השיעורים
        החוגים ההעשרות וה"טעימות" נשארו לו רק 15 ש'
        ביום לכדורגל במקום 20….

  4. כרמית

    הכל טוב ויפה, אני רואה שהתגובות, עד כה, הן של גברים שאומרים שאיפור זה לא לעניין אז הרשו לי לא להסכים. לאיפור, מבחינתי, יש מספר תפקידים – הוא קודם כל מכסה פגמים וכמו כן מדגיש יופי שכבר קיים. כן, אנחנו חיים בתקופה שמאוד תובענית ביחס להופעה חיצונית וזה יהיה מאוד תמים לומר שהיופי הטבעי הוא הדבר שצריך לדבוק בו, כי בתכל'ס זה ממש לא ככה הסביבה (כל סביבה, בכל תחום) מתבוננת על בחורות ובוחנת אותם בקשר להופעה חיצונית כשהדבר מסמל, מעבר ליופי, היבט של טיפוח ואסתטיקה. כמובן אני לא מתכוונת לקיצוניות מסוימת – שבחורות צריכות לחיות ולהיראות 24/7 כחלק מז'ורנאל זה או אחר / שבחורות צריכות להיות מוזנחות ומסמורטטות אך עדיין, אין שום דבר רע בקצת תספורת, איפור נעים עדין ונכון ולבוש מותאם (כמובן, מינון של כל אחד – במידת הצורך).

    • daydreamer

      זה נכון שדברים כמו שמתוארים במאמר יכולים לקרות לכל אחת אבל השאלה היא איך זה משפיע.
      אם את מרוצה מעצמך וממה שיש לך וממי שאת הדברים היחידים שאת צריכה זה טיפולים לפינוק וכמה סידורים בסיסיים כמו גבות, שחי ושיער מיותר.
      אני כמעט ולא מתאפרת, גם כשכן אז בקטנה וכל זה רק כדי להרגיש טיפה יותר מטופחת ולא מעבר.
      הרי זה ידוע שיופי חיצוני הכי יפה כשהוא טבעי.
      רק נשים שאין להן ביטחון עצמי או נטיה לשופינג מוגזם יתחילו לקנות ולשנות דברים לפי מה שאנשים שלא מכירים אותן ומתיימרים להיות מקצועיים מנסים למכור להן.
      לדעתי זה מעיד על אופי חלש, חבל עליהן.
      מקווה שאין הרבה כאלו.

  5. Lady Stardust

    המאמר עצמו יפה מאד וגם נכון אבל באיזשהו מקום הוא לוקח את האמת כמו שהיא ומקצין אותה.
    אנחנו יכולים לשבת שעות ולהגיד עד כמה ש"יופי זה לא הכל" וש"צריך להסתכל פנימה"…
    אז נהיה פוליטיקלי קורקט לכמה דקות ולשם הדיון נסכים שלהיות יפה זה לא הכל. אחר כך-נתאפר, נשים את הבגד היפה והאופנתי מהארון ונצא לנו לעבודה או לערב בילויים.

    במקום להיות קיצוניים לאחד משני הצדדים-בואו ננסה למצוא את האיזון "הנכון".
    אנחנו, הנשים, אוהבות להראות יפה. זה גורף מחמאות ו…מה לעשות…לנשים יפות מתייחסים אחרת. המניע הוא- גם לחץ חברתי חיצוני וגם הרצון הפנימי של "להראות הכי טוב שאת יכולה!!!"-גם לאהוב את עצמך!
    ברגע שאת אוהבת את עצמך ויודעת עד כמה טוב את ניראת את גם יודעת כמה להשקיע בעצמך כדאי שתשיגי את התוצאה הרצוייה. כמה צלליות לשים, איפה לכסות במייק-אפ, מתי להוסיף ליפגלוס ומתי לא, איזה בגד מחמיא לך הכי הרבה ואיזה צבעים להתאים איתו.

    ברגע שקיים חוסר ביטחון אז כל הערה של קוסמטיקאית או ספר או סתם מוכרת ברשת חנויות בגדים בקניון שלה בעצמה לא יזיק בגד אחר יהרוס את כל אשלייה של "ביטחון עצמי" שיש לך!
    כשיש לך ביטחון מלא בעצמך, את מחייכת , מהנהנת בראש ואומרת לה שאת מרוצה ממה שיש לך ואין לך צורך ובטח שלא כסף מיותר להוציא אותם על דברים שאת לא צריכה!

    זה מדהים כשחושבים על זה אבל הן מתפרנסות מלפגוע לנשים בביטחון העצמי ואז מוציאות מהן את השקל האחרון על "קרמים ליישור הקמטים בסנטר" ש…תודי בזה…את לא צריכה!!!!!

    הדרך הכי טובה בשבילך לדעת מה נראה טוב עלייך ומה את צריכה הוא: להסתכל במראה ולעשות ב-ד-י-ו-ק את מה שאת רוצה כדאי לחייך כשאת רואה את עצמך! החוש הנשי שלך לא יישקר. כי אנחנו אוהבות להראות טוב! זה נחמד וזה כיף ואין סיבה להתכחש לזה. אבל לא צריך לחצות הרים וגבהות ולהוציא משקנתא כדאי לעשות זאת. תאמינו לי!!!

    ובפעם הבאה שאיזו דיילת של חברה קוסמטיקה תעקם לכן את העף על ה"מייק אפ שלא מתאים לך" או המוכרת שתגיד לך ש"החולצה היקרה פי 2 נראית עלייך יותר טוב"…פשוט תגידי לה שאם היא חושבת ככה-שתקנה אותו/ה בעצמה!!!

  6. אני צורך להגיב פה לגברים ששיתפו אותנו בעמדתם ע"י סיפור קצר- רק לפני מספר ימים הרגשתי צורך עז לרחוץ את הפג'ו הישן והיקר שלי בעודי יוצאת החוצה, לבושה בשרוואל מעוך, חולצה גזורה וקוקו אימתני התחלתי לקרצף ולשטוף את הג'וניור שלי באהבה. אני מודה לא נראיתי יצאתי מהקליפ של בריטני ספחרס אבל עם הזיעה והכל גם לא ניסיתי ממש.. בדיוק באותו זמן בין הסבון לפוליש- עובר לו בחור חמוד ברחוב הקטן- שנראה מתוק להפליא, ובלי להניד עפעף המשיך ללכת לדרכו, ןאפילו הרשה לעצמו לגחך בכל רם לאור המראה המיוזע וממש לא סקסי שלי… באותו ערב- לבושה ליציאה, מאופרת בקפידה קפצתי למכולת השכונתית לקנות סיגריות ומי היה שם אם לא- החתיך מהצהריים בחברת עוד 2 גברברים מתוקים.. כמובן שדווקא אז המבטים הזילו ריר והשפתיים התקפצו… אז למי אם לא בשבילכם אנו מתאמצות להיראות מיליון דולר 247 ?? ?? הרי כשנהיה מוזנחות ומיוזעות לא תזרקו אלינו מבט, ולעומת זאת את הבושם שלי תריחו למרחקים- חמודים- כל סרט כזה או אחר שלנו הבנות קשור ותחילתו נובעת איפה שהוא שם- בצרכים שלכם הבנים!!! אז אנא אל תתפלאו אם אנחנו כבר מתוסבכות עד השמיים עד שאנחנו נוחתות בגינתכם!!!

  7. העובדות מדברות ואין מה לעשות…
    יופי חיצוני פותח דלתות להצלחה,
    אבל אם היופי הוא חיצוני בלבד אז הדלתות תסגרנה מהר מאוד!!!
    יפה וטיפש/ה היא ממש אמרה מגוחכת ודווקא היא כן מתאימה לאנשים "מכוערים" ולא מפרגנים, ואל תשכחו היופי הוא בעיני המתבונן…

  8. לפעמים בין פן לפן, בין מריטת גבות אחת למשנהה, אני תופסת את עצמי עייפה מההתעסקות הבלתי פוסקת הזאת סביב עצמי.
    אני מאד שלמה עם עצמי (אבל עדיף כשהפן מסודר והקרם גוף מריח נפלא),
    כי ככה חיברתו אותי. ויש לי ביטחון עצמי, אני מודעת לכל המעלות שלי, אך
    אני תוצר של חברה מעוותת שקשה לעשות ממנה סטופ.
    ,

  9. הלוקה בחסר

    בואו רגע נשים בצד את כל הקטעים של איפור, השתלות, וכל הדברים הלא טבעיים האלה, שלומר את האמת, אני לא ממש מחבב אותם. אם נהיה ממש כנים, יש לי טראומות אשכנזיות של ליפסטיק ואודם, אז אתם וודאי מבינים את הסלידה שלי מהנושא.
    אבל, הייתי רוצה להתייחס לנושא אחר, וזה יותר הנושא של: " אם מי מותר לנו להיות – לפי צו החברה/אופנה". ואספר לכם סיפור שכזה: נניח שהכרתם בחור/ה מדהימים, הם מרתקים אתכם שיכלית, הם מקשיבים לשטויות שאתם מדברים כל הזמן, וכשאתם מחזיקים אחד את השניה, אתם מרגישים כמו הדבר הנכון ביותר על האדמה. אבל מה, יש בעיה, לאחד מכם יש נכות פיסית מסויימת. מרגע זה, כולם מסתכלים עליכם בצורה עקומה למדי, מה זה למדי, אפילו מראות בקרקס ישרות ליד המבטים שתקבלו.
    אז אתם אומרים לעצמכם, כוס-אומו, מה איכפת לי מה אנשים אחרים אומרים, העיקר שהמשפחה שלכם והחברים הקרובים יראו שאתם מאושרים ויתמכו בכם, אבל אז מתברר שהם לא פחות צבועים מהחברה עצמה. פתאום, האנשים שגידלו אותך לקבל את כולם, לא לשפוט אנשים על פי מבט, הופכים להיות מפלצות ירוקות עיניים ששינאה בעיניים שלהם. כאילו, הם לא מסוגלים לפרגן? לא מסוגלים לראות כמה אתם מאושרים? או אולי בעתם זה מפריע להם.
    יכול להיות שנולדנו כדי לא להיות מאושרים, וכאשר אנו מוצאים אושר עם השונה והלא דומה לנו, אז אנחנו חייבים לוותר על זה? האם אנחנו יצורים עד כדי כך מזוכיסטים? האם אנו נוטים עד כדי כך להשמדה עצמית?
    יותר מזה, איך אפשר להתמודד עם 30 שנות "חינוך" לפתיחות שקיבלת בבית, שפתאום הופכות להיות "חס וחלילה בבית שלי"? הרי, זה כמו שדם חרדי שחונך כל ימי חייו לאכול כשר פתאום יראה את אביו אוכל בשר חזיר בבית. הרי, רק בעצם מעשה זה, כי החינוך שקיבלנו הופך להיות מסולף, שיקרי, מאולץ, שלא לדבר על גיזעני, סקסיסטי, שוביניסטי, ופאשיסטי באת ובעונה אחת.

    אז כל מה שיש לי לומר לסיום זה את הדבר הבא: לכל האנשים היפים שנמצאים שם בחוץ, שימו לב. אנחנו הרגילים/הפחות יפים, אנחנו רבים יותר, אנחנו חכמים יותר ויש לנו הרבה יותר סבלנות ואורך רוח. הרי, כשהחתיך בן ה26- של היום יגיע לגיל 37, סימני הקרחת והכרס יתחילו להופיע, והכוסונית של היום תהפוך להיות החבית של עוד 10 שנים. אז אם כל מה שיש לכם זה לרדוף אחרי היופי השטחי הזה, אני מקווה שתהנו בתהליך, כי חוץ מזה, לא תהנו מכלום בחייכם.

    על החתום,
    הלוקה בחסר

    • Lady Stardust

      לוקה בחסר יקר!
      כמה דברים לי אלייך.

      קודם כל, כמדומני נושא השיחה והמאמר לא היה "נכות פיסית בולטת", שהוא נושא גדול וחשוב בפני עצמו שאפשר לדון עליו שעות, אלה האובססיה של נשים עם המראה של עצמן וכמה הן מוכנות להשקיע מזמנן ומיכספן כדאי להראות הכי יפה בשביל הסביבה!
      הנושא שאתה מציג מתייחס לצביעות חברתית. ממש לא קשור.

      דבר שני-לפי הדברים שלך אתה מסרב להאמין שיופי יכול לבוא גם עם אופי. למה?
      …"לכל האנשים היפים שנמצאים שם בחוץ שימו לב, אנחנו הרגילים, הפחות יפים-אנחנו רבים יותר,חכמים יותר ויש לנו יותר ויש לנו הרבה יותר סובלנות ואורח רוח"…
      איזה דבר מכליל ומכוער להגיד!
      הרי גם בדברייך מתבטא שנאה או הסתייגות מ"אנשים יפים". אתה טוען נגד הצביעות הזאת מאחרים בחברה-למה אתה מביע אותה בעצמך?!

      כמה אנשים "יפים" הכרת בחייך אם יותר לי לשאול? ועוד משהו…מה זה אומר בדיוק "אנשים יפים"?? ?
      האם אתה מתכוון לדוגמניות ודוגמנים כי…הם פחות מ3% מהחברה!
      יופי הוא בעיני התמבונן, לוקה יקר-ואל תשכח זאת.

      אתה גם שוכח שהרבה מהמשיכה הזאת של "הדוגמן" וה"כוסונת" (או איך שלא קראת לה) נובע מביטחון עצמי גבוה מאד! לא תמיד הוא מוצדק אבל הוא מקרין ומושך אנשים אחרים.

      אני ממליצה לכולם לקרוא את מה שכתבה מיטל.
      "יופי הוא פותח דלתות אבל אם היופי הוא חיצוני בלבד הדלתות יסגרונה מהר מאד."
      ואני מסכימה עם כל מילה.

      ולסיכום לוקה נכבד תרשה לי לאמר לך שבחיי שלא קצרים יצא לי להכיר אנשים "מכוערים" שהיו טיפשים עד בלי הכר ואנשים "יפים" ואינטלגנטים עד מאד.

      עכשיו…אם תרשה לי…אני צריכה ללכת למרות גבות. יש לי דייט היום!

  10. ורוניקה

    בננות היי הקשיבו לי אנחנו הכי כוסיוית וסקסיוית ………….

  11. מרי המשוגעת

    מה שנכון נכון…
    ככל שאני קונה בגד יקר יותר, איפור מתוחכם יותר, או עושה תספורת/צבע/פן מושקע יותר, בן זוגי האדיב רק מתבונן בי מהצד ושואל מה קרה למרי שהוא אוהב ודורש ממני ללכת להתקלח ולחזור לעצמי…
    רק את הפוני הוא מאשר.
    תודה לאל.

    תאהבו את עצמכן כמו שאתן. הכי יפות בעולם.

  12. הכתה הזו מתארת בפשטות ובעדינות את עולמן הקשה והציני של הבנות.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *