כושר ואימון גופני בזמן ההריון: להלן כל הסיבות למה כדאי לך לשקול להזיז את עצמך בהריון

כושר בזמן הריון

אפרת מני, מדריכת רשת מועדון הכושר לנשים Curves המתמחה באימון כושר לנשים בהריון ואחר לידה, מספקת לכן טיפים ועצות לשמירה על כושר וגוף חטוב גם במהלך ההיריון. "כאשר ההריון בריא ותקין, ניתן לבצע פעילות גופנית, המותנית באישור רופא כמובן. תקופת ההיריון עמוסה בלחצים, התרגשויות ושינויים הורמונאליים החלים בגוף האישה ההרה. לכן, מומלץ לא לוותר על כושר גופני ולהכין את הגוף לשינויים הגדולים שהוא עומד לעבור עד הלידה, במהלך הלידה ואחריה. נשים המקפידות להתעמל גם בתקופת ההיריון, מצליחות לחזור לאחר הלידה בקלות ובמהירות רבה לגזרתן הקודמת" טוענת מני.
ממחקר פסיכולוגי שנערך בארה"ב עולה כי נשים העוסקות בפעילות גופנית בעת ההריון, עשויות להעלות את רמת ה- IQ של ילדיהן.
עוד עולה כי נשים שהתעמלו 30 דקות ביום בזמן ההריון, רמת האינטליגנציה של ילדיהם היתה גבוהה ב- 8 נקודות, לעומת ילדים שאמותיהם עסקו פחות בפעילות גופנית. הפעלת קבוצת השרירים הגדולים, מגבירה את צמיחת המעבירים הבין–עצביים ומגדילה את אספקת הדם למוח.
והנה עוד מקבץ סיבות הגיוניות למה כדאי לקום מהספה ולהפעיל את עצמינו בעת התפיחה הגדולה:


לאימון הגופני בעת ההיריון יתרונות פיזיולוגים רבים
, ביניהם: עלייה בקיבולת האירובית ובסיבולת לב – ריאה, משפראת מחזור הדם, מוריד לחץ דם, מעלים או משפר סוכרת הריונית, משפר את פעילות המעיים, משפר את השינה, מאזן שרירים, הגורמים ליציבה טובה יותר, מחזק את רצפת האגן – תומך באיברים פנימיים, מוריד שכיחות לטחורים, גורם לירידה בצורך של גירוי Oxytocine בזמן הצירים, גורם לירידה בתחושת הכאב בזמן צירים ומקצר את תהליך הלידה".


לפעילות הספורטיבית השפעה רבה גם על מערכת השריר והשלד:
שרירים חזקים ובעלי סבולת גבוהה יותר, מפרקים יציבים, יציבה נכונה, תמיכה טובה לאיברים פנימיים, ושמירה על טווח תנועה, גמישות ותנועתיות".


בזמן ההריון מתרחשים שינויים פיזיים רבים:
כמות הנוזלים בגוף עולה, נפח הדם גדל ב-30%-50%במנוחה, קצב הלב עולה ב-10-16 פעימות בדקה, זרימת הדם איטית מהרגיל ויכולות לגרום לבצקות ברגליים, הרחם לוחץ על הסרעפת ומקשה על הנשימה והעליה במשקל מעמיסה על מפרקי הגוף.


כושר בהריון ככלל, אינו מזיק לעובר, כל עוד מבצעים אותו נכון.
עם זאת, בהחלט כדאי לאישה לדעת מה מתרחש בגופה במהלך ההריו ומהן ההשפעות של הפעילות הגופנית על גוף האישה ועל העובר.


הפעילות הגופנית תורמת רבות לחיזוק
שרירי השלד, גידים ורצועות, מבטיחה את ייצוב מפרקי הגוף לקראת עומס המשקל הצפוי, תורמת לחיזוק כללי של הבטן ושרירי רצפת האגן, שיפור היציבה והדימוי העצמי וכמובן מכינה את הגוף להתמודדות קלה יותר עם המשך ההריון והלידה.


מומלץ מאוד לבצע פעילות גופנית בטוחה, יעילה ובצורה הדרגתית, כ- 3 פעמים בשבוע למשך 30 דקות, בעצימות בינונית.
ניתן להגביר את העומס בהדרגה (מספר פעמים, משך הפעילות או עצימותה), בהתאם ליכולת האישית.


סינר הנקה
מגבת לתינוק

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *