מכתב לנתניהו: הגבלת טיפולי הפריה

מר נתניהו הנכבד,
שמי טליה גלוסקא, אני בת 44.
קראתי כי בתקציב 2004 אתה מציע "להגביל את מספר הטיפולים הניתנים בחינם לחמישה, להגביל את גיל האישה לה ימומנו הטיפולים ולהעמידו על ‎44‏ וכן לקבוע כי המימון יהיה רק להולדת ילד ראשון" ולא מאמינה למראה עיני. איך אתה מסוגל להחליט בצורה כל כך שרירותית מי תהיה אמא ומי לא?
לפני קרוב לעשרים שנה חליתי בסרטן מסוג הודג'קינס. עברתי 3 ניתוחים קשים (כולל פתיחת בית החזה כמו בניתוח לב פתוח) וסדרת הקרנות ששרפו אותי וגרמו גם לבעיות פריון שהתגלו רק לאחרונה. בגיל 39 התחלתי לקבל טיפולי הפריה. עברתי 9 טיפולי הפריה תוך כדי קבלת כמויות גדולות במיוחד של הורמונים. הטיפולים הללו נכשלו.
לאחרונה הרופאים החליטו לנסות הפריה חוץ גופית (IVF‏). הטיפול השני (ה-11 במספר הכולל) הצליח לשמחתי הרבה. בסוף השבוע ה-14 עברתי בדיקת אולטרסאונד והרופא שבדק אותי הודיע לי כי התפתחות העובר אינה תקינה והמליץ על הפסקת הריון מיידית. אבחנתו אושרה ע"י 3 רופאים מומחים נוספים. לאחר חמש שנים ארוכות וקשות מכל הבחינות, פיזית, נפשית וכלכלית של נסיונות הפריה, כשחשבתי שהגעתי למטרה הנכספת – להחזיק את תינוקי בזרועותי, נאלצתי לעבור לידה מוקדמת. האינסטינקטים האימהיים שלי התנגדו בתוקף להריגת העובר שלי, אבל לא היתה לי ברירה. היה זה הדבר הקשה ביותר שנאלצתי לעשות בימי חיי. הובטח לי כי העובר לא יסבול במהלך הלידה המוקדמת, דבר שהציק לי יותר מכל, זאת בנוסף למחשבה הבלתי-נסבלת כי אני הולכת לעבור לידה, להרוג את העובר שלי ולצאת מבית החולים בידים ריקות.
נחמתי היחידה היתה הבטחת הרופאים כי אין שום סיבה שתמנע ממני להרות תינוק בריא בעתיד. האם אתה רוצה לומר לי כי אחרי כל מה שעברתי, כיוון שהגעתי לגיל 44 אני יכולה לשכוח מלהיות אמא ולחבוק ילד משלי?

טליה גלוסקא,
קיבוץ רמת יוחנן

תגובות

  1. ינשוף

    נו, כנראה שבאמת *זה* מה שהוא אומר לעשותו.
    אני חשבתי שמדובר רק בהקשית חייהם של החים, והנה מסתבר לי שגם על אלה שעודם בתאוריה בלבד הוא אסר מלחמה.
    נו- איש יודע חרב, כנאמר.

    • עו"ד גבריאל הנר

      פעילות פרו-בונו
      מתוך מודעות לקושי הנפשי הפיזי ולנטל הכלכלי הכרוכים בתהליך של הפריה חוץ גופית, הגיע משרדנו לכלל החלטה כי זוגות לא נשואים אשר יפנו בבקשה לעריכת הסכם בעניין הפריה חוץ גופית, יערך עבורם ההסכם ללא דרישת שכר-טרחה כלשהו.
      אנא הפנו לאתר האינטרנט שלנו לשם יצירת קשר עמנו
      והבנת השירות הניתן על ידינו

      • עו"ד גבריאל הנר

        פעילות פרו-בונו
        מתוך מודעות לקושי הנפשי הפיזי ולנטל הכלכלי הכרוכים בתהליך של הפריה חוץ גופית, הגיע משרדנו לכלל החלטה כי זוגות לא נשואים אשר יפנו בבקשה לעריכת הסכם בעניין הפריה חוץ גופית, יערך עבורם ההסכם ללא דרישת שכר-טרחה כלשהו.
        אנא הפנו לאתר האינטרנט שלנו לשם יצירת קשר עמנו
        והבנת השירות הניתן על ידינו

        כתובת האתר: http://www.hanner.co.il

  2. סיוי העצבנית:(

    פעם עוד הערכתי את הבנאדם ועכשיו..
    אין לי מילים..
    פשוט בושה וכלימה!

    מיום ליום אני שומעת סיפורים יותר עצובים בעניין התקציב וכואב שזה נגזר עלינו כגזירת פרעה(ואם כבר פרעה אז הגזירה שהייתה להשליך כל זכר ליאור לא שונה בהרבה מהגזירות שיש כיום..)

    לך אני אומרת חזקי ואמצי ולצרותייך די!
    ואולי יום אחד משהו(שיכול להזיז עניינים) עוד יפקח את עיניו ויבין את גודל הצרה…

  3. צב מעבדה

    טליה היקרה,
    אני מקווה מעומק ליבי שתצליחי להרות ושתזכי לילד בריא ומשתולל בחצר, זאת זכותך הבסיסית ביותר.

    עכשיו לכי ותסבירי לבחור בין 15 שמחכה להשתלת כבד, שזכותו הבסיסית ביותר לקבל את הטיפול הרפואי שחייו תלויים בו מוגבלת בגלל שאת קיבלת את הזכות הבסיסית ביותר שלך.

    השאלה של סדר עדיפיות בטיפול רפואי היא שאלה קשה ואכזרית מעין כמותה. במהלך לימודי יצא לי להשתתף בקורס שעסק בסוגיות בניהול בית חולים, אחד הנושאים שנדונו שם דיי בהרחבה היה הקצאת משאבים במערכת הבריאות שנתן מנהל בית החולים סורוקה.
    עד כמה שזה ישמע נורא, המקרה האישי שלך הוא רק אחד מתוך הרבה מאוד אלפים של מקרים אישיים דומים מאוד שמערכת הבריאות מתמודדת איתם יום יום. הסיבה (להפך מהפיתרון) לבעיה פשוטה – הטיפולים הטובים ביותר יקרים מאוד, הרבה יותר ממה שהמערכת יכולה לספק לכלל המטופלים שלה, לכן *חייבים* להתפשר איפהשהו. אם היינו מבקשים לבצע בישראל את כל הטיפולים הכי טובים שמערכת הבריאות העולמית יכולה להציעה לכל מטופל ומטופל מדינת ישראל לא הייתה עומדת בתשלומים גם אם הייתה מקצה את כל תקציבה לרבות חינוך, ביטחון ורווחה בטיפולים רפואיים.

    לכן, בכל בית חולים ישנה ועדת אתיקה שתפקידה לפתור בדיוק כאלו סבכים. ועדות האתיקה האלו מחליטות למשל על מי יקבל איבר להשתלה, טיפול (פוריות?) יקר וכן הלאה. כדי למנוע עיוותים שיטתיים הועדות מונחות על ידי החלטות כגון זו שאת יוצאת נגדה.

    אני לא אומר שלילד שמחכה לשתלה יש עדיפות עליך בהקצאת משאבים (למרות שאמא שלו בטוח תטען כך), אני כן אומר שאת עושה את הצעד הכי נכון לשנות את הסדר לטובתך, וזה הגברת המודעת הציבורים לבעיה של אותו קהל שאת מייצגת.

    אם האנשים בארץ היו יותר ישרים מלמעלה עד למטה, הם לא היו גונבים מהמדינה קיצבאות ועובדים בשחור, הם היו דורשים מאינסטלטור חשבונית, משלמים ביטוח לאומי למנקה ואולי אפילו מרמים פחות את הביטוח. במצב כזה מדינת ישראל הייתה מרוויחה הרבה יותר מסים ואולי אפילו הייתה יכולה להמשיך לממן את טיפולי הפוריות שלך.

    תומך במאבקך,
    צב מעבדה

    • אח, הנאיביות….לחשוב שאת הכספים שייחסכו מטיפולי ההפרייה יעבירו לתרופות לסרטן, לצערי לא כך הוא הדבר והכספים שייחסכו יחזרו לתקציב הביטחון ומשם יעברו לעוד פלוגת חיילים ששומרת על שני מתנחלים ועז…..

  4. ציטוט: "איך אתה מסוגל להחליט בצורה כל כך שרירותית מי תהיה אמא ומי לא?"

    צר לי לבשר לך ששר אוצר גם מחליט מי יחיה ומי ימות. אין לו ברירה אחרת.

    אני לא אגן פה על עמדותיו (אני גם לא סובל את הפופוליסט הזה) מכיוון שאני לא מתמצא בתקציב ולא יודע איפה נמצא כל שקל, מה גם שברור שהחרדים למשל ועוד גורמי כח בחברה ימשיכו לקבל מה שלא מגיע להם, כספים שאולי באמצעותם היה ניתן לטפל בך ועוד הרבה יותר מזה.
    אוסיף גם שאני מזדהה עם כאבך ומבין שהצורך להביא ילדים לעולם בוער בך. אני מסכים שהמדינה צריכה לעזור לך בכך.
    אבל מכל הסעיפים לקיצוץ שהופיעו בעיתונות בלט בעיני בחוסר דחיפותו דווקא הסעיף הזה.
    עד היום מדינת ישראל היתה באובססיה של ילודה. לעניות דעתי היא המובילה בעולם בהפריות מלאכותיות. זו מדיניות מיושנת שנועדה להתחרות ברחם הערבי (מה שנועד לכשלון), זו מדיניות הרסנית שמעמיסה על משאבי הטבע המדלדלים של ישראל שהיא גם אחת המדינות הצפופות בעולם. ולכן אני מברך על כל צעד שפרושו צמצום הילודה.
    אני לא אומר שצריך להפסיק לגמרי מימון של טיפולים, אבל אני בהחלט בעד הגבלתם.

    בנוסף אציין את מה שאמר "צב מעבדה" שלדעתי גם ניסה לרמוז שטיפולי הפריה הם לא הדבר החשוב ביותר.
    יש להעדיף את החיים על פני אלא שעוד לא נולדו.
    למרות שכמו שאמרתי: אני לא זה שיכול לקבוע שזה או את או בן ה 15 עם ההשתלת כבד, כי אני לא באמת יודע כמה כסף יש ואיפה, הדברים האלה תמיד יותר מסובכים מכפי שהם מוצגים בעתונות ולכן מוטב להזהר.

    אני מקווה שתמצאי את המימון לטיפולים ושתצליחי להביא ילדים לעולם.
    ועם זאת, אני מעודד אותך לראות את התמונה הכוללת ולא רק את הפינה שלך.

    בברכה ,
    יובל.

    • מרב של ערן

      מקריאת חלק מהתגובות עולה חוסר ידיעה מוחלט לגבי מימון טיפולי פוריות.
      מדינת ישראל כיום לא מממנת כל גחמה של מי שרוצה להרות. מספר הטיפולים מוגבל ל-4 בשנה, עד להולדת 2 ילדים ומוגבל בגיל 45 (מעבר לזה מחויבים בתרומת ביצית). כך שמלכתחילה הטיפולים מוגבלים.
      מדיניות צמצום הילודה, יובל? אם כך מדוע שלא לחוקק חוק המגביל את מספר הילדים הביולוגים שמותרים לכל משפחה? מדוע לצמצם את הילודה רק אצל מי שבכלל לא מצליח להרות?
      למצוא את המימון? כמה אנשים מסוגלים לשלם למעלה מ-20000 ש"ח לכל מחזור טיפול לדעתך?
      מר צב מעבדה יקר – לשיטתך כל טיפול שלא מציל חיים הוא מיותר (מכיוון שאין כסף להכל) אז למה שלא נפסיק את כל טיפולי האורטופדיה? ומה עם ניתוחי עיניים?
      אימוץ? כבר היום כשסה"כ כ-500 זוגות עומדים בתור לאימוץ משך הזמן הוא 6 שנים, מה יהיה אם כל מטופלי הפריון יירשמו לאימוץ?
      וייצר אמהי נכבדה – מחלת טיפולי הפוריות לא מבחינה בין נשים לגברים, בין דתיים לחילוניים בין צעירים למבוגרים, בין יהודים לערבים, ואת יודעת מה? אפילו לא בין מי שאין לו כלל ילדים לבין מי שכבר הצליח. כן, גם את, שהצלחת להרות באופן טבעי לא מוגנת בפני האפשרות שבפעם הבאה שתרצי ילד תתקלי בבעיית פריון.

      • ציטוט מתגובתך:
        "מדוע שלא לחוקק חוק המגביל את מספר הילדים הביולוגים"

        נראה שהכנסת דוגמא זו בניסיון להביא את עמדתי לאבסורד, אבל בעיניי זה בכלל לא אבסורד,
        אני בעד צמצום ילודה.
        הסינים הקטנים האלה יודעים משהו.

  5. אלמוני

    חזקי ואמצי

  6. חתול אחד

    ועל אימוץ חשבת?

    • ביצית

      אחת העיצות היותר מבריקות ששמעתי לאחרונה. בחיי.
      ולעניינו. העובדה שפולשים לנו לרחם ומכתיבים לנו עד מתי אנו קשירות לבצע טיפולי הפריה היא היא שאמורה להקפיץ כאן לבנות את המחוג. ונכון שהאפשרות לאימוץ קיימת, אבל בינה ובין שלילת האמהות כדרך הטבע המרחק רב.
      בכל זאת, אתה רק גבר, לא באמת חשבתי שתבין.

      • אריאלה

        אני מצטערת לפרוץ באמצע הזעם, אבל בין טיפולי הפריה ואמהות כדרך הטבע, אין שום קשר.

        • ביצית

          נכון אריאלה, זה בדיוק מה שטענתי.
          יותר מזה, התגובה שלו הייתה מעליבה, כאילו מה הבעיה שלכן תמיד אתן יכולות לאמץ ילד.

          • חתול אחד

            אימהות – נכון יותר, הורות (כי גם לגברים יש את היצר) – "כדרך הטבע" היא המצאה חברתית-תרבותית. מה הצורך שלך: להפיץ את הגנים? להכניס לחייך אדם משמעותי נוסף, שאת אחראית לגידולו?
            אף אחד לא פלש לך לרחם – את עדיין יכולה לבצע טיפולי הפריה גם בגיל 70. ההבדל הוא שעכשיו חלק יותר גדול מזה יהיה על חשבונך הפרטי ולא על חשבון ציבור משלמי המסים.

            • ביצית

              ההחלטה לקצץ בתקציב טיפולי ההפריה ולהגבילו עד גיל מסוים מחזקת את האפליה. ממחקרים עולה כי תקציב הבריאות לנשים וזקנים נמוך באופן מזה של הגברים.
              לידיעתך אחוז ניכר מאותו "ציבור משלמי המיסים" הן נשים, ואין כל סיבה נראית לעין שיקצצו לנו את הכנפיים ואנו נחייך בנימוס ונאמר תודה.

              • חתול אחד

                מסכים, שתקציב שעוצב על ידי גברים צעירים (לא ברוחם) אינו רגיש לצורכיהן של נשים, או של קשישים (ראי, לדוגמה, המאבק להכללת הפוסלן בסל התרופות).
                בצד זאת, בתקופה של קיצוצים יש מקום לעורר את השאלה אם דווקא הגבלתם של טיפולי פוריות היא הנושא הכי בוער למאבק כנגדו.
                הייתי מעורר דיון מראש בכל שאלת ההתרבות הקדושה של ישראלים אבל זה כבר בגדר "טאבו" כמעט.

  7. ייצר אימהי!

    כולכם צדקנים! פופוליסט, אכזר… נו באמת! אני מבינה אותך ומקווה שתצליחי אבל תבינו דכר אחד – המדינה הזאת הולכת קאפוט בגלל ניהול כושל במשך 50 שנה! אין כסף לכלום! גם החרדים שאתם כל כך אוהבים לשנוא נפגעים מהקיצוץ הזה – אולי הנפגעים העיקריים! כולם חכמים ולכולם יש פתרונות אבל אם הייתם בכסא של שר אוצר בימים אלה אין לי ספק שלא הייתם פועלים אחרת. קל מאד לבקר ולהתלונן אבל קשה מאד לעשות!

    • לא קרובה לצלחת

      וכמה את קרובה לצלחת? העוגה שהוא מחלק בעקבות התקציב וההחלטה הלילית שלה..
      על מנת שיוחלט בזמן עייפות..החלטה אמיצה לעשירון העליון..

      לעצם התגובה : אין לו זכות לקבוע..מי תהיה אם בישראל..האיש הזה שמתיימר להבין בצמיחה כלכלית הורס ויהרוס ועדיין יצביעו בשבילו. כי אנו עם מזוכיסט. לא טוב לנו שטוב לנו.

      • ייצר אימהי!

        צודקת! הלילה, העייפות… כל זה בכדי למנוע מנשים להביא עוד ועוד ילדים ואולי לתת לילדים שיש (ואולי גם בן זוג שיעזור לגדל) קצת איכות חיים. בהחלט… מזימה של נתניהו הצורר כנגד כוווולם, נשים וילדים כאחד! שהרי הוא בטח נהנה מזה ומחכך ידיו בהנאה בשעות הקטנות של הלילה.
        לא טוב לנו שטוב לנו?!?!? אל תשליכי בבקשה את הרגשתך על אחרים שהרי אם את אוהבת לשנוא את עצמך אז בבקשה! לבד בבית! העשירון העליון שאת אוהבת לשנוא (במגזר הפרטי כמובן) הרוויח את כספו במו ידיו ולא על חשבונך או על חשבון המדינה, אם כבר אותו עשירון מממן דברים רבים בעזרת תרומות וכן, גם הפריות לזוגות חשוכי ילדים! ממש פשע!
        העליהום הזה מאד נוח אבל קצת מחשבה לא תזיק!

      • לא נועה

        אמהות אינה "זכות בסיסית" כפי שנטען פה בכמה מהתגובות, היא יכולת ביולוגית שמוטמעת במין הנשי.
        רובנו מסכימים שכדאי לעזור למי שמסיבות שונות אינה מצליחה להרות באופן טבעי, אבל מישהו חייב להחליט היכן עובר הגבול בין עזרה שכזו לבין שפיכת כספי ציבור על גחמותיהם של אינדיוידואלים. האם אישה בת 65 צריכה לעבור טיפולי פוריות על חשבון הציבור? ומה עם אישה בת 55? מישהו חייב להחליט והמישהו הזה הוא שר האוצר.
        איני יודעת מה השיקולים שהביאו לקביעת הקריטריונים במקרה הזה, יתכן שהם שגויים או אפילו נבזיים (מניסיון העבר עם ביבי הייתי אפילו בוחרת בשני), אבל אין זה משנה את העובדה שהוא היה זה שנמצא במקום שבו מתקבלות ההחלטות ולכן היה צריך לקבל החלטה

  8. מירנדה

    מחזקת את ידיך ומקווה שלא תוותרי.
    להלן מספרי הטלפון הפקס של משרד האוצר:

    הכתובת:
    יח' לפניות הציבור משרד האוצר
    רח' קפלן 1
    הקריה
    ירושלים 91131

    טלפון
    02-5317155-215

    פקס:
    02-5317121

  9. הצופה

    כל אחד בוכה מאיפה שכואב לו. מי שכרגע בטיפולי פריון (ואני ואשתי עכשיו במצב כזה) בטוח שזה הדבר הכי דחוף בעולם ושכל חולי הסרטן יסתדרו אחרת. מי שחולה סרטן שואל את עצמו למה המדינה צריכה לממן ילדים. זה לא הפתרון. תשאלו את עצמכם: כמה תקציב ומשאבים מופנה לטיפולים רפואיים הומניים והומניטריים, לעומת כמה כסף מושקע בג'ובים מלאכותיים למקרובים למיניהם? בנקים שכבר סגורים שיש שם צוות ומנכ"ל במשכורת מלאה עם כל התנאים, מישרות "אנשי שלומינו" למניהן. עכשיו יגיד לי כבוד שר האוצר: מה נטפלת לחולים? ?? דווקא משם תבוא הישועה התקציבית למדינה?? ועוד לא דיברתי בכלל על כך שריבוי הטיפולים הרפואיים לכשלעצמו מקדם את המחקר והרפואה.

  10. אמא בת 40

    בעיני, מאמצייך לזכות בפרי-בטן הם בגדר טירוף. האמהות היא אכן דבר נפלא, אבל יש עוד דברים נפלאים בעולם. נכונותך להקדיש את כל חייך ומשאבייך, הפיזים והנפשיים, כדי ללדת ילד משלך, נראים לי כאובססיה. וזאת האובססיה הלאומית שלנו, אובססיית ה"פרו ורבו".

    כל מי שהזדמן לו לחיות במדינות אחרות, מתקדמות, נתקל בוודאי בתופעה של זוגות שלא הצליחו להביא לעולם ילד, ומצאו פתרונות אחרים כדי למלא את חייהם. רק בישראל בני-אדם מוכנים להשתגע, לצרוך תרופות מסוכנות (כן, הן מסוכנות) ולהקדיש את חייהם למטרה ה"מקודשת" הזאת. ובנוסף, הם גם מצפים לכך שעם ישראל יממן את הטירוף המסוכן הזה.

    את היום בת 44, ואם תהרי ותלדי זה לא יקרה לפני גיל 45. כשבנך הפעוט יגיע לכיתה א', כבר תעברי את גיל 50. הסיכויים לסיבוכים שונים בגיל בו תלדי, גם עבורך וגם עבור העובר, גבוהים. אז תוסיפי לעולם בן יחיד, אולי לא ממש בריא, להורים מזדקנים, ולא כל-כך בריאים. ומה תעשי כשיצוצו בעיות בגן, בבית-הספר, בגיל ההתבגרות? מה תעשי כאשר את או בעלך המזדקנים תצטרכו להתמודד עם בעיות רפואיות? מי יטפל אז בילד? האם יהיה לך כוח נפשי ופיזי להתעסק בכל זה? כן, כרגע את בטוחה שכן. את כולך נתונה בתוך האובססיה הזאת. אבל את עתידה לעמוד בפני מצבים קשים שאולי לא חזית, ושאין מהם דרך חזרה. את חושבת כרגע על טובתך הנפשית. ומה עם טובת הילד?

    את האהבה הרבה שיש לך להעניק, תוכלי להעניק גם לאחרים. יש הרבה בעולם שזקוקים לה. ואם את דווקא רוצה להמשיך במאבק המטורף והמסוכן הזה, עשי זאת על חשבונך. כי אם אכן יוולד בנך, אנחנו, בסופו של דבר, נממן גם את התוצאות.

    ואללללל תגידו לי "קל לך לדבר, כי יש לך ילדים". נכון, יש לי ילדים. אבל אילו הייתי צריכה להקדיש את כל חיי ובריאותי כדי להביאם לעולם, לא הייתי עושה זאת בשום אופן. מבטיחה שלא. הייתי מקדישה יותר זמן לקריירה, לבן-זוגי, לטיולים, לחברים. הייתי חיה בלי ילדים, והייתי נהנית מחיי. כן, הייתי אולי עצובה מדי פעם, אבל היי – עצב הוא דבר שניתן להתגבר עליו.

    ולסיום, סליחה על הטון האכזרי, אבל נראה לי שבתוך כל החיזוקים הרגשיים ששפכו כאן עליך יש מקום גם להקשיב מדי פעם לשכל ולהגיון.

    • את יודעת מיהו החכם?
      החכם הוא בעל הנסיון!!!!

      לא את ולא אפ אחד אחר, יכול להביע דעה נחרצת (והדגש הוא על נחרצת, כי דעה כל אחת יכול להביע) ממקום שבו אין לו נסיון נקודה.
      רק אדם שהיה שם יכול להבין באמת מה הבחורה עוברת!
      להיות אמא ל-X ילדים ועוד לחוות כזו דעה נחרצת (שוב, הדגש הוא על המילה נחרצת) זה פשוט גובל בגבול החוצפה – וסלחי לי על המילה חוצפה.

      הכמיהה לאמהות הכמיהה לדור המשך, היא צורך בסיסי ביותר. שלצערנו הרבה מאוד זוגות בארץ ובעולם מתקשים לממש אותה בדרך הטבע.

      האוצר שלנו בחר משום מה לקצץ בשכבות החלשות – למה?
      כי הוא פחד להתמודד עם בעלי האמצעים!!!!עם בעלי הממון!!!! עם בעלי הכח!!!!

      אני אגיד עכשיו משהו חמור מאוד, משהו שאולי אסור להגיד אבל השוואה גסה זו, היא הדרך שלי להראות את העיוותים של הממשלה,,,

      את היטלר אתם זוכרים?
      יפה!
      זוכרים מה הוא רצה לעשות?
      הוא רצה לבנות עולם על טהרת הגזע האירי, ולכן כל מי שלא נמנה עם גזע זה הוא השמיד בנוסף לכל הנכים, החולים וכל מי שלא בעל שיער בלונדיני ועינים כחולות.
      הוא רצה עולם מושלם וככה הוא ראה אותו!

      נתניהו היקר חי בשנות ה-2000 ומה שהוא עושה עד עכשיו זה לקצץ לחולים, לנכים, לחד הוריות ולפנסיונרים – לכל השכבות החלשות.
      משמע,,,הוא רוצה מדינה לעשירים בלבד!

      בכל שנה יש 2000 ילדים חדשים שנולדים לאחר טיפולי הפריה ועל זה הוא עושה איקס אחד גדול, הוא מעדיף להמשיך ולהביא עולים חדשים שהרבה מאוד פעמים מקבלים את סל הקליטה וממשיכים הלאה ואו באים עם הוריהם הזקנים ומהווים נטל על המדינה לעוד הרבה מאוד שנים.

      וזו רק דוגמא אחת קטנה.

      עליה זה חשוב מאוד – זה נכון אבל לא על חשבון ילדים להורים שנולדו פה זה כמה דורות ותרמו את נשמתם למדינה.
      ואין ברירה מלהביא עולים, כי הכמות המספרית שלנו כיהודים במדינה יהודית קטנים לנוכח הפיגועים וכושר הילודה של בני הדודים שלנו.
      אבל שוב,,,מה על חשבון מה?

      יש לי עוד המון השוואות ועוד המון מה להגיד, אבל לדעתי מספיקים רק הדוגמיות האלו.

      ולסיכום אשה יקרה,,,
      הלוואי שתהרי מהר ותגשימי את החלום והלוואי שכל אם בישראל תגשים את חלומה היקר מפז.

  11. מהתגובות האמוציונליות והכנות הצלחתי לראות קשת דיעות מגוונת ורהוטה – אני חייבת לציין שכמעט כל דיעה נכתבה באופן כ"כ משכנע שכמעט וקיבלתי את רובן…
    בתור בחורה צעירה רווקה שרחוקה מרחק רב מנישואים ואמהות שאלתי את עצמי לא אחת "מה יקרה אם".
    אם אני לא אוכל להביא ילדים משלי לעולם מסיבה כזו או אחרת? אם בן זוגי יהיה עקר?
    כבר בתור נערה מתבגרת היה ברור לי שאני אעשה הכל כדי שיהיה לי ילד משלי – והכוונה לילד שיקרא לי אמא. הוא לא חייב להיות ברחם שלי קודם. אני לא חייבת ללדת אותו. גם אימוץ זו חוויה לא קלה ולא זולה. לאמץ יילד קטן – תינוק בן יומו או פעוט מעט יותר בוגר – זו התחייבות גדולה באותה מידה.
    רובנו בסופו של דבר רוצים ילד. זוהי שאיפה לגיטימית בעיני החברה האנושית.
    אבל מה זה משנה מי ילדה אותו, לעזאזל??!!!?
    אם יש אי שם בעולם ילד שאני יכולה לתת לו חום ואהבה (וכמובן תודות לעיקרון ההיזון החוזר גם לקבל ממנו עשרת מונים בכל פעם שהוא יסתכל עליי יחייך ויקרא לי אמא) ולחסוך ממנו שהייה במוסדות, מכות, רעב, חרפה, קור, סבל, תהיות כגון "למה לא רצו אותי, האם אני רע, מה עשיתי" וכו'; אם אני יכולה לתת אהבה טהורה ולסייע לנפש רכה להתפתח, לתת לה את התנאים להבחין בין טוב לרע ולהפוך לבן אנוש עצמאי – מה ישנה הDNA שלו?
    למה רובנו כאן עדיין מתנהגים כמו קופים שירדו מהעצים ורוצים שהזרע שלהם יופץ לכל עבר?

    לעניות דעתי כל הטענות האלה לגבי המיעוט שלנו מול הערבים וכו' וכל הטענות שקשורות לתכתיבי הדת הן בעצם תירוץ עלוב לעובדה שאנחנו כבני אדם וכן, גם כעם, עדיין רצים כמו עדר קופים חסרי בינה. לא יודעים לעצור ולשאול את עצמנו שאלות קשות. תמיד מוצאים אשם להיטפל אליו (שאף אחד לא יחשוב לרגע שאני מגינה על בנימין נתניהו! שומר נפשו ירחק מזה האיש. כבר כשהוא החל לטפס במעלה הסולם הוא גרם לי לצמרמורת. אני עדיין מתעוררת לפעמים מסיוט שבו הוא מכהן כראש ממשלה).
    במדינה הזו העשירים מכניסים הרבה כספים לקופת האוצר. גזירות כלכליות שיופנו כלפיהן יגרמו להם חד וחלק להעביר את העסקים למקומות אחרים. חד וחלק. עם ישראל חי יותר מדי דורות בגולה: התרגלנו לתרבות השנור, לתרבות שבה השלטון הוא הרע, שצריך לרמות את המדינה. עם הטורקים המרוקנים והאירופאים זה אולי היה רלוונטי – אבל כאן זה שלנו זה אנחנו מול עצמנו. בכל פעם שמישהו כשיר לעבודה חותם אבטלה במקום להתאמץ יותר – הוא בעצם יורה לעצמו ברגל. בכל פעם שבעל עסק משלם שכר מינימום או פחות לעובד ויוצר בכך שרשרת תגובות בלתי נמנעת של התפטרות ומעבר למשכורת שחורה של אותו עובד – הוא גורם נזק לעצמו כי בעוד זמן מה הוא ייאלץ לסגור את העסק וללכת להיות שכיר אצל מישהו אחר שינצל לרעה את העובדה שהשוק מוצף באנשים שחולמים על שכר מינימום.
    האנשים שמגיעים לעמדות כוח בישראל מנצלים אותן במקרים רבים לרעה: שוחד, טובות הנאה, העלמות מיסים, עבירות קשות על החוק,ושאר מרעין בישין: ואני אגיד לכם משהו – הכוח משחית ואנחנו לא המצאנו שום דבר.
    אני לא כזו חכמה ואין לי תרופות פלא. נדמה לי שגם לנתניהו אין. הוא עושה על הצד הטוב ביותר את מה שהוא מוצא לנכון כדבר הנכון שיוציא אותנו מהבוץ העמוק בו אנחנו כבר טובעים. הדרך שלו לטעמי אכן משולה לדרכי אותם אנשים שבחזונם רואים ארץ נקייה מחולים נכים ושאר "הפרעות".
    איש אחד שיצא מהמיץ של הזבל אמר לי לא מזמן שכדי לעלות ולהצליח צריך להשאיר את המסכנים והחלכאים מאחור ולא לתת לאומללות שלהם להידבק אליך – כי אחרת אתה מבזבז אנרגיה (אנרגיה = זמן כסף וכוחות נפשיים) ונסחב למטה לבינוניות.
    אישית אני רואה את הגדולה בחמלה נתינה אהבה ורצון לגרום אושר לזולת כמו גם לעצמי. לא לראות את ה"אני" במרכז היקום – והרי על הבסיס הזה מושתת התפיסה של המאות ה-20 וה-21: "ME ME ME".
    אולי אני לא אהיה עשירה אבל אם המדינה שלי תחזיק מעמד במשבר הנוכחי בלי לרמוס את החלשים ואולי גם תצליח סוף סוף לפתח נורמות התנהגות יותר מוסריות ועקרונות סוציאליים אמיתיים שגם יוצאו לפועל במלואם – אני אהיה הכי מאושרת ועשירה ואני יודעת שכמוני רבים אחרים.
    עקרה יקרה – אני מאחלת לך שתמצאי את האושר והבריאות בהקדם ותדעי שלווה נפשית. זה לא קל.
    לצערי אני מסכימה עם אותה אם שכתבה שאת אובססיבית (אמנם המלים קשות – אבל בבקשה תסתכלי מעבר לקושי כי יש שם הרבה.)כ"כ הרבה אומללות יש במדינה שלנו ובעולם – אנא ממך נסי לראות מעבר לאומללותך כי יש גם הרבה אור: את יכולה לגרום כ"כ הרבה אושר לעצמך לבן זוגך ולבריות אחרות. בסופו של יום להיות אוהבת ונאהבת ולדעת שעשית מעשים טובים.

    בכל מקרה – אני מאחלת לך הצלחה שלמה בדרכך ובבחירותייך – יהיו אשר יהיו.

  12. אלמוני

    כדי שתבינו במה בעצם מדובר מצורף לינק של מי שעוברת את הגיהנום הזה
    http://start.msn.co.il/Actualia/Articles/ArticlesPublished_All.asp?articleID=1465

  13. אלמונית

    את נשמעת אחלה הלוואי ותהיי אמא בישראל

  14. אנונימי

    היכרנו בעבר ואני חושב שאת יכולה להיות אמא כי את בחורה מקסימה תמשיכי במאבק להיות אמא

    • זוג לסביות

      וואלה את רוצה להיות אמא גם אנחנו רוצות זה אפשרי? אנחנו גרות יחד וחושבות להיות אמהות זה אפשרי?
      ספרי לנו איך?

  15. טליה היקרה,
    אני תמהה מדוע עברת 9 טיפולי "הפריה" עד שהרופאים החליטו לבצע IVF? (עד עכשיו חשבתי שהמונח "הפריה" מתייחס תמיד להפריה חוץ גופית).
    אחרי שתי הזרעות כושלות בקופת-חולים ניגשנו אני ובן-זוגי באופן פרטי אל אחד הרופאים הטובים בארץ ובתוך 3 חודשים הייתי בהריון. ודאי היה לנו גם מזל, אבל כואב לחשוב על מסכת הייסורים שעברת, ללא תוצאות, כשאולי יכול היה להיות אחרת. אני בטוחה ומאחלת לך שתגשימי את חלומך ותהיי לאם.

    מזל

  16. כולי תקווה כי תצליחי ואינני יכולה לתאר מה היה לו מר נתניהו היה אשה והיה קשה בנושא כה רגיש!! מעבר לכך אוכל רק להמליץ לך על דר. לברון (לא לבלבל עם לב-רן שמטפל גם הוא באסותא) כרופא מקצועי אדיב וחביב ומעל לכל במקרה הפרטי שלי (ועוד כמה…) שהביא לתוצאה המיוחלת להריון ולידה ולבתי נועה שעכשיו ממש בזרועותיי

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *