נער החידות ממומביי

ראם מוחמד תומס, "נער החידות ממומביי", הינו רומן ביכוריו של ויקאס סווארופ. הספר הפך לרב-מכר בינלאומי זמן קצר לאחר הוצאתו לאור והוא נחשב לספר מבריק ויוצא מן הכלל ואכן יש לא מעט אנשים שייהנו מהספר, אך חוששתני שאני לא אחת מהן. סיפרו של סווארופ, למרות כל הביקורות הטובות, הוא סוג של ספר טיסה שכתוב בצורה עממית להפליא.
סיפרו של ויקאס מתאר בכל פרק אפיזודה שונה שמסבירה כיצד ידע גיבור הספר ראם מוחמד תומס את התשובה לכל שאלה בחידון הטלוויזיה. כל פרק מתאר את האנשים שראם פגש בהם בשלבי התבגרותו, החל בהינטשו כתינוק ואימוצו על ידי זוג הפכפך שלבסוף העביר אותו הלאה לכומר טוב לב עם מספר סודות שאולי היה עדיף שיישארו נסתרים. עם היעלמו של הכומר מחייו, הגיע תומס לבית יתומים אפל וגדוש בשחיתויות והתעללות בילדים וכך זה ממשיך וממשיך תוך כדי תיאור מרטיט לב של הודו המזעזעת על כל גווניה.
הסופר מנסה בצורה מאוד ברורה להציג את כל צדדיה של הודו החל ממגוון הדתות שאינן חיות בהרמוניה כלל על פי המתואר בספר, העוני השורה בכל רחבי הודו – הצו'לים (סוג של בית גדול שמחולק למספר רב של חדרים, שלכל אחד כניסה נפרדת ולכולם שירותים משותפים, משמש את עניי הודו) הנמצאים בשוליה של כל עיר וכך גם לגבי האזורים בעיר שהינם למגורי זונות בלבד וכלה בפשע – רציחות על פי הזמנה, הימורים לא חוקיים וניצול ילדים לצורך איסוף תרומות למאפיונרים. יש הרגשה מאוד חזקה שהסופר באמת התאמץ בכל מאודו לתת לנו לראות את הודו המכוערת, זו שאולי תצמרר אתכם כאשר תקראו את הספר.
ייתכן והיצירה של סווארופ איבדה משהו מערכה בזמן התרגום לעברית, יש אפילו אפשרות שבשפת המקור הספר באמת מקסים ומרתק ואני לא פוסלת את האופציה הזאת לכן אם יש לכם כמה שעות לשרוף בהמתנה לרופא שיניים, ברכבת או במטוס אפשר לנסות לקרוא את הספר.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *