ספר במתנה: "מסע קרפצון אל העיר הגדולה"


10 עותקים במתנה של ספר הילדים "מסע קרפצון אל העיר הגדולה" כתבה וציירה רות צרפתי, הוצאת ספריית הפועלים לנרשמות ראשונות.

"מסע קרפצון אל העיר הגדולה" הוא ספר ילדים אומנותי שחלק מהציורים שבו הוצגו בתערוכה "על גדות הירקון- נחל הירקון באמנות הישראלית," שנערכה במוזיאון תל אביב, בנובמבר 2005.
"ערב אחד," מספרת רות, "ישבתי על גג ביתי ולפתע קלטו אוזניי קול זמר ישן ומוכר העולה מביתו של השכן, קול שהחזיר אותי לילדותי שבכפר. נמנע ממני לזהות את סוגו של היצור המזמר, האם הוא מהקרפדות המצויות או ממין האילניות היפיפיות. על גג ביתו של השכן הייתה בריכת שחיה וכנראה זו הסיבה שאותו יצור בחר להתגורר שם. מדי ערב הייתי מצפה לקול זמרתו עד שערב אחד נדם קולו. האם קרה לו אסון? האם חזר לביצה? ואיך בכלל הוא הגיע לכאן, לבית בשכונה הנמצאת בין כבישים סואנים? שאלות אלו הציתו את דמיוני וכך נולד הסיפור על קרפצון, הצפרדע בעל הקול המופלא, שלא מסתפק בהערצת חבריו לביצה. הוא רוצה להתפרסם גם בעיר הגדולה ויוצא למסע מפרך לאורך הירקון ובנופי תל אביב, עד שמגיע למחוז חפצו. אך כאן מצפה לו אכזבה. הוא מחליט לחזור הביתה, ומגלה מחדש מה רב כוחה של תמיכה והערכה מצד ידידים ישנים".

רות צרפתי היא ציירת, פסלת ומעצבת בדים. הטכניקות שלה מגוונות: מרישומי עפרון, דרך צבעי מים, קולאז'ים ואיורי פנדה, ועד בובות וצעצועים שיצרה ואספה המוצגים במוזיאון הילדים הישראלי בחולון.
נולדה בפתח תקווה ב 1928. כישרונה לציור בלט כבר בגיל צעיר, והיא למדה אצל בכירי האמנים בארץ: אהרון אבני ומשה שטרנשוס שהיה לבעלה ואבי בתה חגית.
הציגה בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם, ביניהן במוזיאון ישראל ומוזיאון תל אביב לאמנות, ובשנת – 1970 יצגה את ישראל בביאנאלה של ונציה.
חתומה על כ-60 ספרי ילדים וההיסטוריה של האמנות הישראלית רוויה בעבודותיה. מ"אופקים חדשים" של שנות החמישים ועד לאיורים למיטב היוצרים כמו ע. הילל, שיצר את דמותו של "דודי שמחה" וזו הפכה להיות מזוהה אתה; נורית זרחי; דבורה עומר; מרים רות; תרצה אתר; גילה אלמגור ועוד.

לקבלת ספר במתנה, יש לשלוח מייל בצירוף שם מלא וכתובת למשלוח לדוא"ל:
carpazon@bananot.co.il

תגובות

  1. איזה ספר מרתק!

  2. אני כבר קניתי ולא מצטערת שפיספסתי את המבצע. הספר תופס אותך כבר מהתחלה. אמיתי עד כאב. הרגשתי כאילו הכותב היה איתי בחיים שלי וכתב עליהם. אני בטוחה שכל אחד ימצא שם את עצמו. מומלץ.רןמ

  3. אני כבר קניתי ולא מצטערת שפיספסתי את המבצע. הספר תופס אותך כבר מהתחלה. אמיתי עד כאב. הרגשתי כאילו הכותב היה איתי בחיים שלי וכתב עליהם. אני בטוחה שכל אחד ימצא שם את עצמו. מומלץ.רןמ

  4. אני כבר קניתי ולא מצטערת שפיספסתי את המבצע. הספר תופס אותך כבר מהתחלה. אמיתי עד כאב. הרגשתי כאילו הכותב היה איתי בחיים שלי וכתב עליהם. אני בטוחה שכל אחד ימצא שם את עצמו. מומלץ.רןמ

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *