על באמת אנחנו משלמים כשמדובר בביטוח מקיף?

אנשים רבים רוכשים ביטוח מקיף לרכב אך אינם יודעים על מה הם משלמים ולא מבינים מדוע העלות של פוליסת הביטוח המקיף של חבריהם נמוכה יותר משלהם. מאמר זה יסביר אודות ביטוחים מקיפים לרכב, כיצד נקבע המחיר שלהם ומדוע יש הבדלי עלות בין ביטוח מקיף אחד למשנהו.


ביטוח מקיף- על מה מדובר

ביטוח מקיף וזאת בהשוואה אל ביטוח חובה לרכב הוא ביטוח רשות. כלומר, אף אחד אינו מחייב את בעלי הרכב לרכוש אותו. אם אתם מעוניינים לדעת מדוע בכל זאת אנשים מחליטים לשלם מדי חודש על ביטוח מקיף, נוכל לומר לכם שהסיבה היא שהם מעדיפים לשלם לחברת הביטוח על הביטוח המקיף מאשר לשאת בתוצאות ולשלם מכיסם הפרטי על הנזקים ותיקון הנזקים שאירעו לרכב. ביטוח מסוג מקיף משלים למעשה את ביטוח החובה. אם ביטוח החובה מכסה את כל הקשור אל פגיעות גופניות של הנהג, הנוסעים ברכב ואנשים מחוץ לרכב שנפגעו על ידו, ביטוח מקיף לרכב מכסה את הנזקים שקרו לרכב עצמו וזאת כתוצאה ממצבים של שריפות, גניבות, שיטפונות ועוד.


מה משפיע על המחיר

חשוב לקחת בחשבון שהפרמטרים שקובעים את העלות של פוליסת ביטוח רכב חובה שונים מאלו אותם לוקחים בחשבון לגבי ביטוח מקיף לרכב. כל מי שמעוניין לרכוש ביטוח מקיף לרכב ומעוניין לדעת מה העלות של ביטוח זה צריך לדעת שהפרמטרים כאן נחלקים למשפחות שונות, המשפחה הראשונה של הפרמטרים תשתייך אל משתנים של הנהג, המשפחה השנייה כוללת משתנים של הרכב והמשפחה השלישית כוללת את הכיסויים הנלווים בהם בחר המבוטח כחלק מאותה חבילה מקיפה של ביטוח מקיף לרכב:
– נתוני הנהג – חברת הביטוח תמיד תיקח בחשבון את גיל הנהג, מצבו הבריאותי, מהו הוותק שלו על הכביש, האם הוא תבע את חברת הביטוח והאם יש לו היסטוריה של עבירות תנועה. בהתאם לכל אלו חברת הביטוח תיקבע מה הסיכון אותו היא נוטלת כאשר היא מסכימה לבטח את אותו אדם.
נתוני הרכב – כאן מדובר על נתוני הרכב ורמת הסיכון שהחברה לוקחת על עצמה כאשר היא מבטחת רכב מאותו הסוג. הפרמטרים הנכללים הם השנתון של הרכב, נפח המנוע, הדגם שלו, האם מדובר על
מחירי ביטוח מקיף לרכב הפרטי או שמא מדובר על רכב ספורט או על רכב מסחרי, מהי רמת הסיכון בנהיגה על רכב זה והאם ברכב יש מערכות מתקדמות שמבטיחות בטיחות מקסימאלית שקשורה אל יציבות הרכב, בלמים ועוד.
כיסויים נלווים – ביטוח מקיף תמיד מגיע כביטוח בסיס והמבוטח מחליט מהם הכיסויים הנוספים בהם הוא מעוניין. דבר שישפיע על המחיר הכולל של הפוליסה.

לסיכום, מחיר ביטוח מקיף לרכב תמיד יתבסס על נתוני הנהג, מצב הרכב והכיסויים בהם מעוניינים בעלי הרכבים. השוואה בין חברות ביטוח שונות תאפשר לכם לאתר את הפוליסה המתאימה לצרכיכם בצורה האופטימאלית.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *