על מה את?

כשהייתי קטנה קראתי בכל מקום על הבנות האומללות שלא נזהרו מספיק, ו"נכנעו" לחבר שלהן שלחץ עליהן לשכב איתו, ועכשיו הן נורא מסכנות כי הן בהריון והחבר עזב אותן. בספרים בסגנון "בחינת בגרות" ובכתבות במעריב לנוער ו"על בנים ועל בנות" המטרה היתה אחת – להבהיר לי מעל לכל ספק שכשאני אהיה גדולה, אני אהיה אחראית ובוגרת מספיק כדי ללכת לגינקולוג ולקחת גלולות לפני שאני מתחילה לקיים. ואף פעם לא עלתה השאלה – ומה אם לא אוכל לקחת גלולות?

יחד עם המתירנות המינית הגיעה ההנחה הברורה מאליה שכל בחורה מגיל מסוים ומעלה לוקחת גלולות, ושכל נושא אמצעי המניעה, בעיקר כשמדובר בקשר ארוך טווח, מוטל על האשה. אין בכלל התיחסות לסוגיה של בנות שלא יכולות לקחת גלולות, או שלא רוצות להכניס לגוף שלהן חומרים כימיים על בסיס יומיומי, או לא מוכנות לחיות עם המחשבה התמידית על נטילת גלולה. כמה בנות אתם מכירים שלא מוכנות לקחת אקמול כשכואב משהו כי כדורים זה רע וממכר, אבל מכניסות יומיום לגוף שלהן גלולות, פשוט כי "אין ברירה"? כמה בחורות יש שסובלות מתופעות לוואי חמורות יותר ופחות, אבל הן לא יפסיקו לקחת גלולות?

נכון, מצד אחד הגלולה היא זו ששחררה את הנשים ואפשרה את הפמיניזם והתקדמות מעמד האשה, אבל מצד שני, קיים אבסורד נוראי בעצם העובדה שאין טיפת מודעות בציבור לעניין שנשים משלמות מחיר כבד מאד בגלל נטילת הגלולות. אין שום דיון ציבורי בהשלכות, בעובדה שהאחריות יורדת מהגב של הגברים וככל שידוע לי, אין נסיונות ממשיים ברפואה למצוא פתרונות לאמצעי מניעה שגברים יוכלו לקחת (כשברור מאליו שקונדום לא מספק חלופה ראויה). ובטח שאין כל מודעות ציבורית לעובדה שאחוזים לא מעטים מהנשים לא יכולות לקחת גלולות בגלל סיבות בריאותיות אלה ואחרות (ואחוזים גבוהים יותר לא מודעות לזה שאסור להן, שוב כחלק מאותה הדחקה ציבורית).

במישור בריאותי פרופר, בנות רבות לא מודעות בכלל לאפשרות שבעיות רפואיות שהן סובלות מהן נובעות כתוצאה מהשימוש בגלולות. גרוע מזה, רופאים מסווגים הרבה פעמים בעיות פיזיולוגיות שנוצרות כתוצאה מגלולות כבעיות פסיכוסומטיות ושולחים את האישה "לדבר עם מישהו" במקום לנסות להפסיק את הגלולות. מדובר בבעיות שונות, החל מכאבי ראש ובחילות וכלה במקרים קיצוניים של קרישי דם ומוות כתוצאה מזה (כשאגב, הסטטיסטיקה בארץ מדברת על בחורה שמתה מגלולות אחת לחצי שנה, זה לא כל כך נדיר!); וזה עוד בלי לדבר על הבנות שמוכנות לשלם את המחיר במודע. תופעות הלוואי של בחילות, כאבי ראש, השמנה וכו' הן תופעות שרוב הבנות למדו לחיות איתן, פשוט "כי אין ברירה". והעצוב הוא שזה נכון. באמת אין ברירה.

ולמי שאין את האופציה לבחור? נניח שמדובר בבחורה בריאה בדרך כלל, שיש לה בעיה בריאותית מינורית יחסית, אבל שבעקבותיה אסור לה לקחת גלולות. או, רחמנא ליצלן, בחורה שהחליטה ללכת נגד הזרם ופשוט, מטעמים עקרוניים, לא לוקחת גלולות. אותה בחורה מתחילה לצאת עם בחור, וכמובן שבפעמים הראשונות שמגיעים למיטה השאלה לא עולה, כי יש גם מחלות מין בעולמנו. אבל אז, עובר כמה זמן, ובמקרה הטוב עולה השאלה: "את לוקחת גלולות?", ובמקרה הפחות טוב ההנחה היא "טוב, ברור שאת על גלולות, נכון?" וכשהתשובה מגיעה, ההתיחסות המיידית היא כאל "סחורה פגומה". כאילו היא לא עומדת בחלק שלה בהתחייבות הבלתי כתובה. אמנם אין לצערי את הדרך לבדוק את ההנחה הבאה, אבל נראה לי שאם היה אמצעי מניעה חלופי, נניח גלולה שמונעת את יכולת ההפריה של הזרע, לא היינו מוצאות בקלות רבה כל כך בחור שיקח אותה. מה פתאום? לפגוע בצורה כלשהי בגבריות שלו? ואם חס וחלילה זה ישפיע לטווח רחוק? ובכלל – לזכור יומיום לקחת את הגלולה? הרי לרוב כשבחורים צריכים לקחת אנטיביוטיקה הם מבקשים שנזכיר להם, כי זה מסובך מדי בשבילם.

באופן לא רשמי אני יכולה להגיד שהתופעה הכל-כך רחבה הזו ייחודית לישראל. בארה"ב בנות לא לוקחות גלולות וממשיכות לשכב עם קונדומים בעיקר כתוצאה מהפחד מאיידס. באירופה מאד נהוג לשים התקן תוך רחמי גם לפני הריון ראשון (דבר שבארץ נמנעים ממנו). אני לא רופאה ולא מספיק מכירה את הסכנות שכרוכות בשאר אמצעי המניעה, אבל אין לי ספק שהעובדה שבארץ "כו-לן לוקחות גלולות" לא הגיונית בעליל.

תגובות

  1. פרח בר

    את צודקת. המצב לא הוגן. הגורם העיקרי שלו הוא שהמחקר הרפואי לא מתעסק בזה כמעט – בניסיון ליצור גלולת מניעה לגבר. למה? כי גם בתחומים של מחקר רפואי מתקיימת אפלייה. המצאת גלולה כזו לגבר תקל על נשים. אמנם יש לזה יתרונות גם מהצד הגברי – אחריות משמעה גם שליטה ( מניעת מקרים של 'גניבת זרע', למשל), אבל עדיין האינטרס העיקרי בהמצאת גלולה לגבר היא של נשים, מפני שזה יקל עליהן. וכשמדובר באינטרס נשי, יש סדר עדיפויות בעולמינו הלא שיוויוני. אינטרסים נשיים מובהקים בדרך כלל נדחקים. לא זוכים לדירוג גבוה בסדר העדיפויות.
    למי שלא מאמין שאכן קיימת אפלייה כזו (בעוד תחומי מחקר רפואיים ) יכול לבדוק מחקרים שנעשו בנושא שהוכח מדעית וסטטיסטית (פרטים בשדולת הנשים.)

    עצוב. הבריאות שלנו, לא רק הנוחות שלנו, שווה פחות כנראה.

    קשה לקבל את זה. בעצם, אסור לקבל את זה, אבל מי יודע כמה זמן יקח עד שיתחולל שינוי.

    • הרבה מהתרופות שמפתחים ובודקים על בני אדם (ואני לא מתכוונת לתרופות שמיועדות לנשים כמו גלולות אלא על דברים הרבה יותר פשוטים כדוגמת אקמול לסוגיו)נבדקות לרוב ע"י קבוצות מחקר המכילות גברים בלבד?
      יש בכל זאת איזשהו אינטרס שהכל ימדד על פי אמות מידה זכריות ותמיד כותבים בהוראות השימוש שאין להשתמש בתרופה אם את בהיריון או מניקה. כל עוד תלדי לנו בנים זכרים (וגם נקבות זה בסדר, אם את מתעקשת) אנחנו דואגים לך אבל במידה ואת לא בהריון תיקחי. נזקים? אולי, מה זה משנה?

    • "הבעיה" אם ניתן לכנות זאת כך, היא בהתקדמות הגדולה במעמד האשה.

      אם בסולם הערכים שלנו נתפסו בעבר הריון לידה עוברות וילדים כמו גם ההמנעות מהן כשטח משותף ושווה זכויות וחובות לנשים וגברים. הרי שהיום, כל אלה משניים בחשיבותם ונדחים מפני זכות הנחשבת דומיננטית יותר. זכות האשה על גופה.

      כשם שאין היום אפשרות לגבר להחליט על הפלה או על המנעות מהפלה, למרות שהזיון, ההריון והעובר הם גם שלו, מפני שזכותו השווה בהם נדחית מפני זכותה של האשה, כך גם כשהדברים אמורים באמצעי מנייעה. השוויון בין השותפים לגבי האקט, ההריון והעובר נדחה מפני זכותה של האשה על גופה. זה מה שקובע. כבעלת אוטונומיה מוחלטת על זכות זו, כך על האשה לשאת גם באחריות והחובה הנובעים ממנה. להיות אדון לגופה.

      • פרח בר

        אוי באמת. ההנאה משותפת, הרצון להימנע מהבאת ילד לעולם בשלב זה הוא משותף, בשביל הפריה צריך שניים.
        *כשמדובר בהריון עצמו, היא באמת תצטרך לסבול לבד, לשאת אותו, את כאביו וסימניו בגופה שלה לבדה – לכן יש לה זכות וטו על גופה*.
        אבל בהימנעות מהריון אפשר וצריך להתחלק באחריות.
        זכות האשה על גופה לא אומרת שאת כל הצד הלא-נעים *בהימנעות מהריון* היא מוכרחה לשאת לבד. ההימנעות מהריון היא אינטרס משותף, ההנאה היא אינטרס משותף, למה המחיר או הסבל או אי הנעימות צריכים להיות רק של צד אחד?

    • האמנם כ-ו-ל-ן, או שמא זה עניין תלאביבי, כזה?
      כי אני לא, ויש לי הרבה חברות שלא, וחלקן זה כי הן לא רוצות, ואחרות כי לא צריכות ואין שום סיבה לקחת רעל "סתם".

      מה שכן – אם היו ממציאים גלולה נגד מחזור, ולא נגד הריון, הייתי מוכנה לקחת
      גם אם הייתי מצטרפת למנזר.

    • פוסי גאלור

      אני מכירה כמה גברים שלוקחים את הכדור "פרופסיה" נגד התקרחות גברית.

      בניגוד להריון, שעל השלכותיו הפיזיולוגיות והסוציאליות אין צורך להרחיב את הדיבור, הרי שהתקרחות היא משהו חיצוני לחלוטין, שאפשר לחיות איתו. אלה שלוקחים פרופסיה מעדיפים להכניס כימיקלים לגופם, העיקר להראות טוב.

      תופעות הלוואי הן סיכון לירידה בכוח הגברא, אם כי לפי העלון לרופא זה סיכון נמוך מאוד.
      הגברים שאני מכירה מוכנים לקחת סיכון לפגיעה בפוריות שלהם, ורק שלא תהיה להם קרחת.

      אולי עוד יש סיכוי לגלולה למניעת הריון גברית…

    • שלומית

      אני מסכימה עם כל מילה בכתבה. זה מרתיח אותי שאין חלופה למניעת הריון עבור גברים.
      אני , אישית, סבלתי מהפסקת מחזור לשנה וחצי ! בגלל שניסיתי להפסיק עם הגלולות.
      כיום איני משתמשת בהן. ומסתדרת יופי. איני מוכנה להכניס חומרים גופי שימנעו ממני את האפשרות ללדת. והחבר? כל עוד זה לא פוגע בבריאותו- הוא יכול להשתמש בקונדום.
      אני מציעה לכולן לעשות כך.

  2. פרודנס

    האמת? חבל שלא המציאו גם גלולה לגבר. אולי אפילו משהו שבדרך ישפר את הטעם המפורסם של ה spunk (בייגלה ודג מלוח?)

    מעבר לזה, לא ברור לי עדיין מאיפה הבאת את כל הנתונים הרפואיים לגבי כאבי ראש וקרישי דם, חבל שלא הוספת לינקים למאמרים בנושא, או חומרים מהם הסקת את המסקנות החמורות שהצגת כאן, כי זה הופך את כל העניין ללא כל כך אמין. מעבר לזה, היו פרסומים רבים בזמן האחרון לגבי גלולת מדבקה שאמורה להפחית את תופעות הלוואי של גלולה רגילה, חבל שלא התייחסת גם לזה.
    עד אז, כנראה שכל בחורה שמחליטה לקחת גלולות צריכה להיות אחראית ולבדוק אם הכל בסדר איתה פיזית והיא יכולה לקחת גלולות. מרבית הרופאים לא נותנים גלולות לפני בדיקות ביוכימיות, הורמונליות ואולטרסאונד.מאוד לא מקובל כך סתם לתת מרשם ולהגיד למישהי שהכאבי ראש שלה הם פסיכוסומטיים.
    מי שלא נשלחת לבדיקות כאלה יכולה לבקש אותם בעצמה מהגניקולוג או רופא משפחה, ולהיות אחראית על הגוף שלה, כמו שאנחנו אחראיות על עוד הרבה דברים בחיים שלנו. זה לא מסובך.
    ודבר אחרון, עד שימציאו אמצעי הגנה חדש שהוא לא מזעזע כמו קונדום, ולא מסוכן למי שטרם הייתה בהריון כמו התקן תוך רחמי, אני מעדיפה לחסוך מעצמי את הפחד מהריון, ואת אותן שלוש דקות מהגהנום בחברת הבדיקה עם הפס הכחול (או שלא, בעזרת השם).
    בכל מקרה, הגלולות הן כרגע אחת ההמצאות הטובות של המאה העשרים לנשים, למרות שהן גורמות לרוב הבנות להתנפח, מעבר לכך שהיא נותנת לאשה את הזכות לבחור איך היא רוצה להגן על עצמה, ולהיות בטוחה בכך שהיא מוגנת.

    הכתבה כתובה טוב, לדעתי אפשר היה להשקיע בה קצת יותר מחשבה ולא להביע דעות סתם ככה בלי לתמוך בהן בדרכים נוספות.

    • פרח בר

      אני חושבת שאת גורמת עוול לכותבת כשאת טוענת שהיא "מביעה דעות סתם ככה". זה שהיא לא הביאה לינקים למאמרים מדעיים, זה לא אומר שהם לא קיימים. והיא כתבה כאן רשימה לאתר אינטרנט, רשימה שמביעה דיעה, זה לא הכי מקובל לצרף רשימה ביביליוגרפית…(מי שאחראית על נושאי בריאות בשדולת הנשים תוכל לספק למי שיפנו אליה חומר מדעי רציני.)
      מצד שני, זה לא אומר שהדברים שלה לא נכונים.
      אולי הסיפור האמיתי הוא שאין מספיק מודעות, או יש פשוט הדחקה של הדברים שהיא העלתה כאן? זה לא נעים להבין, שהנורמה החברתית דורשת מאיתנו לפגוע בבריאות שלנו על בסיס יומיומי קבוע… כל כך לא נעים, שהדחף הראשוני הוא להגיד, לא, לא יכול להיות שזה ככה.

      • פרודנס

        אם תקראי שוב את מה שכתבתי היית מבינה שלחלוטין לא אמרתי "לא, לא יכול להיות" ובתור מי שהחליפה גלולות 3 פעמים הדבר האחרון שיש לי להגיד זה שגלולות הן הבריאות בהתגלמותן ואין שום נזק,סכנה או תופעות לוואי בגלולות.
        מצד שני, יש משהו שטחי בכתבה.
        להגיד דברים חמורים כאלה על כל הגלולות (וישנם גלולות שגורמות לפחות תופעות לוואי), להאשים רופאים בחוסר יחס, ולהודיע שאחת לחצי שנה מישהי מתה מגלולות, וכל זה בלי להגיד מאיפה האינפורמציה (ועוד אחרי ששלוש פעמים היא אמרה שהיא לא מתעסקת ברפואה ולא מבינה בזה מספיק) ומאיפה היא כל כך בטוחה, זה משאיר טעם של משהו לא אמין.
        בכל זאת, התחושה שלי הייתה שהיא ניסתה לעשות איזה שינוי בתפיסה שלנו כנשים לגבי לקיחת גלולות, ובשביל זה צריך להביע דיעה מוצקה דווקא לטובת אלה שאומרות "לא, לא יכול להיות" ולא עבור שכמוני, שיודעות הרבה יותר על נושא גניקולוגיה (עניין משפחתי)…
        כדי לשכנע מישהי שלא מאמינה, ולגרום לה לחשוב פעמיים לפני שהיא לוקחת גלולות, צריך להיות הרבה יותר חזקים ואמינים בדרך הצגת העובדות.
        למשל מי שהגיבה אחרייך, הביאה את מה שבעיני היה חסר במאמר.

        • בשביל לשכנע מישהי לחשוב פעמיים אם *לא* לקחת, צריכים להיות יותר חזקים ואמינים?

          אולי הפוך? בשביל לשכנע מישהי לקחת צריך להיות אמינים בשביל לשכנע שלא – מספיק להטיל ספק?

          הרי גישתך היא ההתגלמות של התופעה אותה מבכה המאמרר הזה.

    • פרדונס יקרה,

      כל הנתונים שמופיעים בכתבה לא רק שנכונים, אלא שעוד מחמיאים לגלולות. להלן קטע מתוך אתר רפואי (הלינק מופיע למטה) שמדבר על כך:

      ~*סיכונים הקשורים לנטילת גלולות*~

      לאסטרוגן ולפרוגסטרון הנמצאים בגלולות השפעות על מערכות רבות בגוף בנוסף להשפעות על מערכת המין, לכן כל מי שנוטלת גלולות חייבת להיות מודעת לסיכונים האפשריים העלולים ללוות נטילת גלולות:

      עלייה בשיעור דלקות בוורידים והיווצרות קרישי דם. דלקות בוורידי הרגליים הן השכיחות ביותר ומופיעות בעיקר אצל נשים שלהן נטייה לקרישת יתר של הדם. אין הבדל בשכיחות התופעה בין המינונים הנמוכים השונים בטווח של 20-35 מיקרוגרם.
      הגלולות החדשות במינון הנמוך של 30 מיקרוגרם ומטה אינן מגבירות את הסיכון לתחלואת לב. אך נמצא כי כל הגלולות אסורות בשימוש לנשים מעל גיל 35 והמעשנות עקב עלייה בסיכון לתחלואה כזו.
      תיתכן עלייה בלחץ הדם – יש נשים שאצלן נצפתה עלייה בלחץ הדם לאחר נטילת גלולות, לכן מומלץ לכל אישה הנוטלת גלולות למניעת היריון למדוד את לחץ הדם לפני תחילת השימוש בגלולות ואחת ל-6 חודשים.
      הקשר בין שימוש בגלולות להתפתחות סרטן השד אינו ברור. ייתכן שישנה עלייה קלה בשיעור שכיחות סרטן השד אצל נשים שהשתמשו בגלולות יותר מ-10 שנים. לא נמצא קשר בין מינון האסטרוגן בגלולה לבין העלייה בשכיחות סרטן השד.
      תיתכן עלייה קלה בשיעור מחלות כיס מרה אצל נשים הנוטלות גלולות למניעת היריון ונוטות לכך.

      *~תופעות לוואי~*
      בחילות – לרוב בחודש או החודשיים הראשונים לשימוש בגלולות וחולפות לאחר מכן.
      כאבי ראש – מופיעים בעיקר אצל נשים הסובלות ממיגרנה. אם כאבי הראש ממשיכים ועוצמתם מחמירה, יש לשקול מעבר לגלולה מסוג אחר או לאמצעי מניעה אחר.
      גודש בשדיים – מופיע בחודשים הראשונים לשימוש בגלולות וחולף לאחר מכן.
      עלייה במשקל והצטברות נוזלים – הפרוגסטרון בגלולות אחראי לצבירת נוזלים ולעלייה במשקל. יש לנסות לעבור לגלולה בעלת מרכיב פרוגסטטיבי אחר, או במקרים קיצוניים לאמצעי מניעה אחר.
      דיכאון – יש נשים המפתחות דיכאון תוך כדי השימוש בגלולות. גם כאן, מומלץ לנסות לעבור לגלולות המכילות מרכיב פרוגסטטיבי אחר.
      שינויים בעור – יש נשים המפתחות תוך כדי נטילת גלולות שינויים בעור, ביניהם כתמים חומים על הלחיים בצורת מסיכה, היכולים להתגבר עם החשיפה לשמש. במרבית המקרים שינויים אלה חולפים לאחר הפסקת נטילת הגלולות, אולם יש והם נשארים לעד.
      דמם נרתיקי שלא במועדו והופעת כתמי דם – בשל המינון הנמוך של האסטרוגן והפרוגסטרון בגלולה רירית הרחם דקה ושבירה ביותר. אי לכך דימומים בין-וסתיים וכתמי דם שכיחים ביותר בעת השימוש בגלולות, בעיקר באלו המכילות מינון הורמונלי נמוך מאוד של 20 מיקרוגרם, בעיקר כאשר שוכחים לקחת גלולה אחת או שתיים. תמיד יש להיבדק על ידי רופא/ת נשים, כדי לשלול בעיה רפואית אחרת. אם נשללה בעיה גינקולוגית אחרת והתופעה מתמידה, מומלץ לעבור לגלולה המכילה מינון הורמונלי גבוה יותר. אולם אין להפסיק את נטילת הגלולות עם הופעתו של אירוע ראשון של דמם בין-מחזורי.
      שלשולים או הקאות – מסיבה כלשהי יכולים לגרום לאי-ספיגת הגלולה ובכך להקטין את יעילותה במניעת היריון. במקרים אלו יש להשתמש באמצעי מניעה נוסף או להימנע מיחסי מין, כדי שלא להיחשף להיריון בלתי רצוי.
      תגובה בין תרופות – שימוש בתרופות מסוימות יכול להביא לפירוק מוגבר של הגלולה ובכך לגרום להפחתה ביעילותה במניעת היריון. התרופות השייכות לקבוצה זו הן: תרופות אנטי – אפילפטיות, תרופות אנטי-שחפתיות ותרופות אנטי-פטריות. יש להתייעץ עם רופא/ת נשים בכל מקרה של שימוש בו זמני בתרופה נוספת, כדי להיות בטוחים שאין פגימה ביעילות הגלולה…..

      לסיכום, אצל נשים צעירות ללא מחלות רקע השימוש בגלולות למניעת היריון נטול סיכונים, והגלולה מהווה את אמצעי המניעה היעיל ביותר למניעת היריון. לנשים המחליפות בני-זוג בתדירות גבוהה מומלץ שימוש באמצעי מכני נוסף, כדי להימנע ממחלות המועברות במגע מיני. אצל נשים מבוגרות יותר, אצל נשים מעשנות או אצל נשים עם מחלות רקע שונות – שיעור הסיבוכים הקשור בשימוש בגלולה עולה, ויש לשקול בזהירות את השימוש בגלולה באמצעי הנבחר למניעת היריון.

      http://www.starmed.co.il/Contraceptives/Pill

      במידה ואת בריאה ואין לך כל בעיה לצרוך או שלא נתגלתה אצלך כל בעיה בעקבות צריכת גלולות אז תגידי תודה. ובכלל רפואה שלמה וחג שמח לכולם.

    • 's side effectsI'm glad to discover that there are more girls whom are aware of the pill..
      I'm an example exactly to that bad effect of the pill. I 've got false consultation from few doctors including from a neurology phisician. I was suffering from severe migranes while I was using the pill, but the gynecologist and neurologist decuded that I'm as healthy as an ox..
      Accedently I had the opportunity to have the advice in that metter of a senior gynecologist. He confirmed the facts presented above. I had sensetivity to the pill and was forbidden to take any sort of pills or that new transplant pill, but my own doctor was willing to trade my health with the chance of getting birth…
      I'm not taking pills anymore. Since then, I'm "clean". I don't suffer from migranes any longer. I lost about 8 kg since then.
      I recommend each woman that suffer from severe side effects that might be related to the pill to check it out with several doctors, and to have every possible exam in order to rule out the possibility that it is under the pill's influence. As I said in my case I've been told that the pill caused my migranes and clots that might grow and cause severe damage…
      The pill is great for the majority of weman,but if it causes you troubles, check it out, it can be dangerous, like it was in my case.

    • נמרת חברבורות

      תפתחי כל חפיסת גלולות , לא משנה הסוג ותוציאי את עלון התרופה הנלווה, תמצאי שם שאת מוזהרת מכל הנתונים שהזכירה הכותבת ויותר, כולל מוות.
      לפני שאת קובעת שהמאמר "לא אמין".

      • אביחי

        משום מה לא קראתי בשום חוברת של הגלולות של חברה שלי "מוות" איפו שהוא.
        נכון שהחולרות (חברות התרופות) כיסת"חו את התחת שלהם עם כל שאר תופעות הלוואי (שתכלס כוללות את כל המצבים האפשריים שקורים במהלך החיים) אבל מוות לא ראיתי שם!
        אני בחור שמאוד מפחד על חברה שלו! אני דואג לה בכל מצב כדי שמשהו לא טוב, לא יוכל לקרות! ונזהר מכל דבר שיכול לפגוע בה (נפשה וגופה כאחד) כגון: כדורים נגד כאב ראש, אי אכילה -דבר מאוד נפוץ אצלה- וגם לגלולות התנגדתי!
        אבל יש לי שאלה אחת לכולכן -כי שמתי לב שהרוב פה נשים- מה עושים?
        מה אפשר לעשות?
        לבסוף אני הסכמתי שתקח גלולות (לאחר שקראתי את כל העלונים האפשריים ודיברתי גם עם הרופאה שלה) כי אין מוצא אחר!
        חברה שלי טענה שהיא מפחדת מהריון לא רצוי וגם שהיא: ולפי דבריה "ממש ממש רוצה להרגיש אותך".
        עכשיו אני חשבתי יותר בכיוון של דיאפרגמה – אך לפי מה שהבנתי ההרגשה היא לא נעימה.
        אז אמרתי: או.קיי. התקן תוך רחמי – בדקתי כמעט כל דבר אפשרי בנושא הנ"ל אך מה שהובהר לי זה שהתקן תוך רחמי לבחורה בת 22 זה דיי מזיק (מבחינת הרחם -Untouched- שיש לבחורה בגיל הזה) וגם מבחינת מבנה הגוף ה"רזה מאוד" של חברה שלי. וגם בגלל שהיא פחדה מאוד לעבור את ההתקנה.
        אז אני שואל שוב אתכם הנשים, מה אפשר לעשות? כן אני מפחד מחומרים כימיים שמוכנסים לגוף ותוצאות הלוואי שלהם אך אני גם חושש מכל הסעיפים שהבאתי לע"ל. אז מה עושים?
        אודה לתשובה!

        • אורית

          תשובה מועילה בשבילך אין לי, בחור, רק רציתי לומר שזה היה מחמם את הלב (ולעזאזל, מפתיע) לקרוא על בחור שדואג כ"כ לחברה שלו.
          אהבתי.

    • סיגל לויטן

      את כל הנתונים שהבאתי כאן הבאתי מידע שיש לי מרופאים שעוסקים בתחום. הידע הוא בדוק, והסטטיסטיקות, כמו שכמה אמרו אחריך, עוד יותר חמורות משהצגתי בכתבה.

      אני מצטערת, אבל "להיות אחראית ולבדוק שהכל בסדר איתך פיזית" לא עונה על ההגדרה של "יכולה לקחת גלולות".
      כשאני הייתי בת 18, הייתי אחראית וידעתי שהכל איתי בסדר פיזית. הלכתי לרופא ועשיתי את הבדיקות השטחיות שכל בחורה עושה לפני לקיחת גלולות.
      והתחלתי לקחת גלולות, ובמשך ה- 3 שנים שעברו אח"כ התמודדתי עם תופעות שונות ומשונות (כאבי ראש, איבוד ראיה זמני, רעידות לא רצוניות בידיים ועוד) שהתשובה היחידה שקיבלתי אליהן היתה: "לכי לדבר עם מישהו, את כנראה בלחץ נפשי".
      אחרי 3 שנים, כשאני זו שהבנתי שיש קשר לגלולות, ואחרי מכתב שחרור ממחלקה נוירולוגית בתל השומר שממליץ לי "לא לקחת שבועיים גלולות", הגעתי לגניקולוג המלאך שלי.
      הוא הסתכל על בדיקות מ-3 שנים לפני כן וקבע חד משמעית – יש לך בעיה בקרישת דם. את לא יכולה לקחת אסטרוגן.

      האחריות, הבדיקות, הכל טוב ויפה, כשהכל בסדר. כשמשהו משתבש, פתאום את מגלה שזה לא עובד.

    • פרודנס…לא לכל טענה צריך לינקים וסימוכין למיניהן. כאחת שחוותה "דלקת רמת השומן של העור" כתוצאה משימוש בגלולות, אכן יכולה לתמוך בכותבת המאמר. כשאת/אתה תאלץ/י ללכת עם מכנסיים ארוכים במשך חצי שנה כשרגליך מלאים בנפיחויות אדומות, אז לא יהיה לך צורך באף לינק. בת דודתי הגיע לטיפול נמרץ כתוצאה מקרישי דם כתוצאה משימוש בגלולות, גם היא לא תזדקק יותר לאף לינק…

    • פוסי גאלור

      איזה רופא נותן גלולות אחרי אולטרא סאונד?
      בקושי שואלים אם את מעשנת (התוויית נגד חמורה) או מסבירים על אמצעי מניעה אחרים.
      מהיום שבו התחלתי לקחת גלולות (בגיל 22) ועד שהפסקתי (בגיל 29), אף אחד לא שלח אותי לשום בדיקת דם או אולטראסאונד.
      החלפתי גלולות כמה פעמים, ביוזמתי והרופאה שלי לא התערבה בהחלטותי.
      לטענתה הכל אותו דבר.

  3. איזה קשקוש. כאילו שהנשים רק מחכות להמצאת הגלולה הגברית, והגברים מונעים אותה כדי לדכא נשים. יש מחקרים שמנסים לפתח גלולה לגבר, אבל כמה נשים יהיו מוכנות לסמוך על הגבר שידאג למניעת ההריון? נשים כל הזמן מדברות על זכות הבחירה שלהן, ועל כך שההחלטה לעשות הפלה (למשל) היא שלהן, אז קחו גם אחריות על ההריון.
    אם הייתה גלולה לגבר הייתי לוקח אותה, אבל לא במקום הגלולה הנשית אלא במקביל.
    אני מוכן לקחת אחריות ולמנוע מצב שמישהי נכנסת ממני להריון לא רצוי, אבל זה לא פוטר אותה.

    • לא במקום אלא במקביל? יענו, שניכם בכל מחיר? בשביל מה? אה כן, הרגישות הישראלית – "לא לצאת פראייר"… חחחחחחח…..

      • לא עניין של פראייר, עניין של מניעת תאונות.

        • אלמוני

          אם כל-כך חשוב לך להשקיע בעוד אמצעים, רק ליתר בטחון, אני מאמינה שהיום (עד שימציאו את הגלולות לגברים) אתה משתמש בקונדומים, נכון?!
          חינכו אותך כל-כך טוב…

          • אחותי, להשתמש בקונדומים זה לא חינוכיות, וגם להשקיע בעוד אמצעים זה לא. אני פשוט לא
            רוצה לפזר ילדים בכל מיני מקומות.

    • פרח בר

      והגברים לא "מונעים את הגלולה כדי לדכא נשים". זה לא זדוני. זה פשוט לא בראש סדר העדיפויות. המצאת גלולה כזו שתיצור מצב יותר שיוויוני, התחלקות בנטל האחריות, דורשת משאבים והשקעה. אם לא משקיעים אותם זה לא יקרה. האפלייה היא תוצאה של זה, לא תכנון זדוני מראש.

      הפרדוכס הוא שכל עוד אין אלטרנטיבה…

      • אבל יש נסיונות לפתח גלולה גברית. אם זה בסדר העדיפויות שלכן, אולי אתן צריכות לעבוד על זה יותר, ולא לבוא בטענות לגברים על זה שזה לא במקום גבוה אצלינו.
        למען האמת נראה לי שאם יש כיום דיכוי של נשים, אתן אשמות בו לא פחות מאיתנו.

        • פרח בר

          לגבי הנסיונות לפתח גלולה כזו – מה אתה באמת יודע על זה? סביר שאתה ניזון מפי השמועה. שווה לבדוק אם אמנם ועד כמה.
          ולגבי העובדה שנשים אחראיות למצבן – אתה צודק לחלוטין. וזה מפני שיש להן מודעות נמוכה מדי לאינטרסים הקולקטיביים שלהן. או תמימות לחשוב שמי שצריך לדאוג דואג גם להן… בסופו של דבר, הכל עניין של כוח פוליטי. לדוגמא, הלובי החזק לתרופות מסויימות שנשים צריכות, רק נשים צריכות, הכניס אותן לסל הבריאות. בלי הלובי, הן לא היו נכנסות. זה ככה פשוט.

          • לא כל כך שווה לבדוק למען האמת. כשתהיה – נבדוק אם שווה להשתמש, כרגע זה לא ממש משנה. ובעניין האינטרסים הקולקטיביים שלכן, האם זה אומר שזה בסדר שגם גברים ישתמשו בכוחם הפוליטי למען אינטרסים גבריים (עזבי את זה שעשו את זה תמיד, אני שואל עקרונית)?
            האם אנחנו צריכים לראות את עצמנו כחיילים במלחמת המינים?

            • פרח בר

              לא צריכה להיות מלחמת מינים. צריך להיות ניסיון ליצור איזון בחלוקת המשאבים. במקרה של נשים וגברים, אנשים בוגרים מבינים שאיזון כזה יועיל לכולם.

            • איירינה

              היי אני חושבת שהרעיון של מרדן מצויין.
              למה שחבורת דוקטורנטיות לרפואה גניקולוגית לא יתאגדו ויקימו מייזם לפיתוח גלולה גברית?
              הרי יש הרבה מהן, ואם הן תתאגדנה למטרה כל כך נעלה, הפרסום יבוא משדולות הנשים למיניהן, כך שכסף ומימון לא יהוו בעייה חמורה מדי. למה לא בעצם?[
              כמובן שהכרחי שרופאים ותיקים ובעלי נסיון (או רופאות) יעמדו בראשן, ויתנו למיזם המתוקצב את הפרסום הדרוש.
              אבל גם זו לא תהווה בעיה חמרוה מדי. מאחר ותחום הרפואה לנשים הוא מהתחומים היוקרתיים יותר לבחור להתמחות בהם .בקיצור, אני חושבת שמדובר ברעיון מצויין.

              • פרח בר

                בטח שזה רעיון מצויין. אבל זו גם הבעיה. נשים לא יודעות להתאגד, לא מספיק יודעות להתאגד, למען האינטרסים המשותפים שלהן. כשהן משתפות פעולה, הן מגיעות להישגים. אבל רוב הזמן, רוב הנשים, עובדות נגד עצמן. מתגייסות לטובת אלף מטרות ורק לא למען האג'נדה המשותפת שלהן.

      • מישהו

        עם כל הכבוד לך,הרבה מאוד חוקרים הן מהמין שלך…אם הן לא מצאו לנכון לחקור ולהשקיע בזה זמן,למה את חושבת שחוקר ממין זכרי יעסוק בזה??
        לפני שאת באה למישהו בטענות,תבדקי שאולי אצלך הבעיה..

        • כל המאמר הזה הוא הפוך על הפוך. הגלולה שיחררה נשים מהצורך לסמוך על גברים בנושא מניעת ילדים. גלולה גברית תעשה את אותו דבר לגברים, שלא יצטרכו להשתמש באמצעים יותר דרסטיים כמו קשירת צינורות זרע, או קונדומים שפוגמים בהנאה ובספונטניות.

    • זוגות שחיים יחד ממש?
      לי לא היה אכפת בכלל שבעלי יהיה זה שייקח את הגלולות במקומי.
      ההחלטה של זוג שחי ביחד אם להיכנס להריון או להימנע ממנו, אמורה להיות החלטה זוגית.
      נדמה לי שלזוג שעובר את שלב הקונדום, ואולי אני טועה, אמורה להיות איזושהי החלטה משותפת לגבי מניעת הריון.
      זה לא סותר כמובן אחריות של שני הצדדים.

  4. לנגוסטין

    בגיל 16 כשכל מה שאת רוצה זה לשכב עם החבר שלך ולא להיכנס להריון – גלולות נראות השיטה הבטוחה.
    אני זוכרת את הביקור שלי אצל הגניקולוגית (!) שלא בדקה אותי ולא הסתכלה עלי כמעט – והשאלה היחידה שלה היתה – למה לא באת בגיל 12?
    אחר כך היא רשמה לי גלולות ואני הלכתי שמחה וטובת לב.

    אם הייתי יודעת כמה בעיות הגלולות יעשו לי בחיים לא הייתי לוקחת.
    למשל האי יכולת שלי להרות היום קשורה ישירות לגלולות שלקחתי שנים – כדי לא לחשוב על הריון.
    ואני באמת לא מדברת על ורידים ועל כאבי ראש, שנראים כסף קטן לילדה בגיל ההתבגרות.
    זה טוב להיות אחראית לגופך וליחסייך אבל חייבת להיות מודעות שהיא מעבר לזה – כמו בכל דבר בחיים. לדעת מה כל דבר נותן לי ולוקח ממני כדי לדעת להתייחס לגופו של עניין.
    כרגיל צריך בעיקר להשתמש במוח.

  5. מישהו

    גם בחורות רוצות לקחת גלולות,בעיקר מפני שזה משפר את ההנאה שלהן (בכל אופן עבור רובן..)
    ונכון להיום אין גלולות שגבר יכול לקחת…כשיהיה מצב כזה,אז באמת אתן,הבננות,תוכלו לדעת אם אתן בקשר עם שובינסט או ליברליסט (או רחמנא ליצלן..פמיניסט!!)

  6. לא פעילה

    אני לא אקח יותר גלולות. לפחות לא עד שמישהו יוכיח לי אחרת. החלטתי זאת פעמיים בחיי: פעם אחת תוך כדי קשר של שנתיים, בו הפסקתי לקחת גלולות והחבר שלי "נאלץ" להשתמש בקונדום במשך תקופה ארוכה (והיה מצויין!. ולא – הוא לא עזב אותי, ההיפך הוא הנכון…) ובפעם השנייה כשהתנפחתי, השתערתי, נכנסתי לדכאון ושאר מרעין בישין מהדבר הזה. מה גם שכשאין קשר קבוע (ראה שמי…) זה ממש לא נחוץ. והכתבה שלך חשובה, גם אם לא מעוגנת בכל העובדות, אבל הגיע הזמן שמישהו יגיד את זה. תודה.

  7. מריה שרייבר

    הראש הגברי ממשיך להמציא לנו פטנטים. הפעם מדובר, למי שלא יודעת, בזריקה חדשה למניעת הריון המחליפה את הגלולות. את הזריקה מזריקים לשריר אחת לשלושה חודשים (כמובן שלא באופן עצמאי). היתרונות בולטים, אבל החסרונות, לפי הבירורים שערכתי, עולים על היתרונות. ישנה פגיעה בסדירות הווסת, בחצי מן המקרים הווסת מפסיקה אחרי שנה שבה משתמשים בזריקה, הזריקה גורמת לעליה במשקל והיא לעיתים מעוררת דכאון אצל נשים עם נטייה כזאת. מה שכן, הזריקה יכולה להוות פתרון לאותן נשים או נערות שלא יכולות לקחת גלולות מסיבות רפואיות.

    • סיגל לויטן

      זריקה לא יכולה להוות פתרון למי שלא יכולה לקחת גלולות.
      בזריקה ובגלולות יש את אותם חומרים. המינונים הם שונים, דרך הכניסה לגוף שונה, אבל בשניהם זה הורמונים, ובחורה שלא יכולה לקחת הורמונים לא יכולה לקחת אותם בשום צורה.

      • גבירת הטירה

        לעניין פיתוח הזריקה הזו, הגלולות דווקא לא יוצאות דופן במגמה שיש היום במחקר הרפואי – לנסות לשפר תרופות קיימות מבחינת אופי הלקיחה שלהן ותדירות הלקיחה. אבל מה, בפיתוח תרופות למחלות של ממש יש התקדמות במחקר ופיתוח תרופות מבוססות גנים/חלבונים או בתרפיה תאית. עם הגלולה עומדים בפני מבוי סתום – כי הבסיס הוא הורמונלי, ולא מדובר במחלה שרוצים לרפא מהשורש. טיפול בכל רמה אחרת (גנים, תאים או חלבונים) לא יהיה מיועד לנשים שרוצות הפסקת פוריות זמנית בלבד (לגבי עיקור תמידי, אולי אפשר, לא בטוחה – אבל לא זו השאלה).

        לכן, מבחינת רמת הטיפול, המצב הקיים לא אמור להשתנות בשנים הבאות. בעצם נשארנו עם אמצעי מניעה מכניים מהמאות הקודמות (קונדום) – או עם הגלולה ההורמונלית, שיחסית לתרופות מהדור החדש היא די פרימיטיבית, ולא משנה עד כמה ישפרו אותה.

        • גבירת הטירה

          ל"כאילו-פתרון" לבעיית הגלולה – זו המצאה שה"טיימס" הכתיר כאחת מהמצאות השנה של 2001. מדובר בטבעת גמישה שיש להכניס לגוף, והיא משחררת הורמונים בצורה מבוקרת במשך 30 יום.

          בסך הכל, יש פה המצאה "מתחת לפנס". נכון שזה חוסך את הטרדה היומיומית שבלקיחת גלולות, אבל התרופה היא אותה תרופה, ותופעות הלוואי הן אותן תופעות לוואי. כלומר, חמורות.

          http://www.nuvaring.com/

  8. דר' דוליטל

    שום דבר לא מספיק טוב בשבילכן, הה?

    numerous benefits :

    Menstrual periods are more regular, lighter, shorter and less painful.
    You can choose exactly when to have your period, or when not to have it.
    PMS is often less.
    They increase the chance you'll be able to get pregnant in the future, due to items below marked with an asterisk (*).
    Blood loss is reduced, so the chance of iron deficiency anemia is much less.
    The risk of cancer of the uterus is reduced by 80%.
    *The risk of cancer of the ovary is reduced by 50%. The risk of benign tumors of the ovary is reduced by 90%.
    *They reduce the chance of serious pelvic infections
    *They reduce the probability of developing endometriosis.
    *The chance of ectopic pregnancy (which can require major surgery) is reduced.
    They make your bones stronger.
    Your breasts might get larger.
    Your complexion will improve. If this is important to you, tell your doctor, so you can get the pill that's best for this.
    They cost as little as $5 a month (in subsidized clinics); they're $15 in our office.
    Disadvantages:

    • מעצבן אותי לקרוא כאלה תגובות מגברים. זו הסתכלות כזו צרת מחשבה על הנושא בעיני. קודם כל אתה מציג רק צד אחד של הנושא והוא יתרונות הגלולה – אתה באמת חושב שיש רק יתרונות בלנפח את הגוף בהורמונים סינטטיים ? למה להציג תמונה מעוותת של המציאות ?
      חוץ מזה, מכיוון שאף אחד מאיתנו לא דומה לשני, אצל חלק מהנשים הגלולה יכולה לעזור במצבים מסוימים ואצל אחרות היא תזיק, זאת בכלל לא הנקודה. הנקודה היא שחייבת להיות לנשים הבחירה החופשית אם להשתמש בגלולה, אם מטעמים בריאותיים ואם מטעמי הנאה, ביטחון או השד יודע מה. הכתבה של סיגל יצאה כנגד הקונספציה הזו שאומרת שאם אישה לא לוקחת גלולה אז היא מוקצית מחמת מיאוס, היא לא בסדר, היא צריכה לעבוד על משהו אצלה. נכון, ההריון מתרחש בסופו של דבר בגוף האישה אבל כמו שכתבו כמה למטה, שני הצדדים לא בדיוק מעוניינים בהריון הזה, אז אם כך זוהי בעייה של שני הצדדים ולא של האישה בלבד.
      חוצמזה, יש לי איזו הרגשה עמומה שהטקסט שצירפת לקוח מאיזה עלון פרסומת של חברה ליצור גלולות, ולא בדיוק מאיזה מאמר מדעי או מחקרי. ממש לא במקום לצטט ממנו, עם כל הכבוד לעבודה העיתונאית לכאורה שאתה מנסה לעשות פה.

  9. קתרינה הקדושה מארגון

    אני שונאת את המחזור ההורמונאלי הטיבעי שלי. כשאני לא על גלולות אני נתקפת חולשה בימי המחזור (דימום חזק מדי), דיכאון ליומיים כשהוא חולף, וPMS שגורם לאנשים להתחבא מתחת למיטה. אז אני לוקחת גלולות. כבר עשר שנים (פרט להפסקה אחת שלא ברצוני – גנבו לי את המזודה) ותודה לאל – אני בן אדם, לא מטוטלת הורמונאלית.

    • מכשירה חשמלית

      שכל הפסקה בלקיחת גלולות אחרי זמן ממושך כרוכה בשעות וימים של כאבי תופת. פשוט התפתלויות מכאבים, עד שהיא נכנעת ומתחילה לקחת מחדש.
      אני לא לוקחת גלולות ומעולם לא לקחתי. בהתחלה לא היה חבר קבוע ואחר כך הקבועים לא התנגדו להשתמש בקונדום. מודה למזלי הטוב שלא הייתי צריכה להתמודד עם תופעות הלוואי. כאבי מחזור יש לי, וגם PMS , אבל לפחות לא השמנה, לא שערות על הפנים ולא ורידים בולטים.

  10. אוקיי, זה הולך ככה:
    התקן תוך ריחמי, למי שלא יודע הוא מין חוט מתכת או נחושת בצורה וי שמוכנס לתוך הרחם ושולח יונים שמונעים מן ההריון להתרחש. הסכנה היא שייתרחש הריון פגום או משהו, או שיתרחש הריון כאשר ההתקן בתוך הרחם ואז יהיה צורך לגרד את ההריון (ומה אם האישה לא מעוניינת?) והרי אחרי שלב מסוים גם אסור לגרד את ההריון ומצד שני זה גם מסוכן להוציא את ההתקן כאשר ישנו הריון (גם בשלב המוקדמים) כי יש סכנה לפגוע בעובר או בכלל לפגוע ברחם.

    עכשיו את מבינה למה לא מומלץ לשים התקן תוך ריחמי למישהי שלא הייתה בהריון?

  11. דניאל

    אני, בתור מישהי בת 16, שבעתיד סביר להניח תתחיל לקיים יחסי מין, לא יודעת ואין לי מושג במה להשתמש.
    קונדום? הרי זה לא בטוח במאה אחוז, במיוחד אם לא יודעים להשתמש בו. והאם בכלל כל קיום יחסי מין יכול להוביל להריון? מה האחוזים?
    גלולות?
    תשכחו מזה. בגילי? לא נראה לי.
    אז מה אני אמורה לעשות?
    הפחד מהריון אצלי הוא עצום.

    • נמרת חברבורות

      קונדום, רק קונדום, חזק, מחומר טוב, יגן עלייך סבבה.
      רק תקפידי להתמיד ולא להתפתות לבנים שיספרו לך סיפורים אודות המשגל הנסוג וישאלו אותך בעייני עגל, מה, אני נראה לך חולה במשהו?
      זה שאת לא רוצה להתחיל לקחת גלולות בגילך, רק מעיד על חכמתך!

    • דניאל,
      קונדום מונע הריון ב100% (באם הוא לא נקרע כמובן) וגלולה 97% (לא כולל את ההשפעות השליליות המפורטות כאן בתגובות).
      קונדום מונע מחלות מין (ויש הרבה כאלו) ,הגלולה לא.
      תעשי את החשבון לבד.

  12. בניגוד למה שנאמר בכתבה, אני לא מתייחס לנשים שלא משתמשות בגלולות כאל "סחורה פגומה" – להיפך, בעיני אי נטילת גלולות מטעמים עקרוניים של שמירה על בריאות רק מעלה את ההערכה שלי למי שעושה זאת. הגנה מפני הריון היא בעיה לא רק של האישה שמשתמשת או לא משתמשת בגלולות, אלא גם של בן זוגה, ולכן הנטל הבריאותי, הנפשי, הכספי וכל מה שמשתמע מכך לא צריך ליפול רק עליה.
    אגב, אין זה אומר שיש לי משהו נגד נטילת גלולות לנשים אשר מעדיפות להשאיר את השליטה במצב בידיהם או כאלה שסתם עושות זאת מטעמי בריאות, אני רק חושב שאין פסול בלשמור על הגוף שלך מפני מתקפת הורמונים סינטטיים. חוצמזה, בימינו האיידס הפך את הקונדום להרבה יותר לגיטימי מאשר אי פעם. אני אישית אפילו אוהב להשתמש בו, וטעמיי עימי.

  13. ויטגנשטיין

    עוד לא הגיעה לכאן תגובה שתסביר את מה שהוא מחויב ההיגיון.
    אמצעי הגנה שמים במקום שצריך.
    מניעת התחשמלות נעשית במכשיר החשמלי – לא על גופו של הצרכן המסכן.
    בלמים מתקינים במכונית- לא אצל הולכי הרגל,
    וביטוח רפואי עושה מי שעלול לחלות – לא בית החולים שמטפל בו.
    אז הדוגמאות הללו קצת לא ממוקדות אבל העיקרון צריך להיות ברור.
    גלולה יקח הצד שאם יהיה היריון, עלול להיתקע עם תסבוכת קשה שמגיעה בזמן לא טוב.
    אם אתם מאוד רוצים ילד, לא תקחו גלולה (לגבר או אישה).
    אם מטלת הגלולה נופלת על הגבר, והגבר פישל (ומספיק עם ההערות השוביניסטיות נשיות על הגברים הבאבונים שלקיחת גלולה היא מעבר לכישוריהם) מי נתקעת עם היריון לא רצוי? ואם הגבר גם "לא בנוי לקשר" או שהוא פשוט נבהל – הרי הגברת שכל כך לחצה על פיתוח גלולה לגבר תמצא את עצמה במצב הכי לא שיוויוני, מתרוצצת לבד בין מרפאות הפלה או בנקים והורים תומכים.
    אין מה לעשות,. כל עוד הרחם בנוי לתוך גוף האישה, ואי אפשר להעביר אותו לגבר באופן שיוויוני, כל מה שכרוך בטיפוח ושמירתו נופל על האישה. לא הוגן? לא צודק? לא שיוויוני?
    נו מה לעשות. תגישו תלונה לטבע.

    ותחשבו על הצדדים הנעימים של הענין – אתן לא צריכות להתגלח כל בוקר וכשאת עולה מהבריכה, אף פעם כמעט לא נמצאת במבוכה. ובגיל מבוגר יותר, את לא צריכה לדאוג מהפרוסטטה…

    • סיגל לויטן

      השאלה הנשאלת היא מה קורה כשהבחורה לא יכולה לקחת.
      הריון לא רצוי משפיע עליך לא פחות מעליה. האינטרס למנוע אותו הוא אינטרס של שני הצדדים.
      מסכימה איתך שאין צורך להיות "דון קישוט" ולבחור בדרך הקשה או לחלופין להפיל את האחריות על הגבר רק כי ככה יותר נוח לנו.
      אבל – חייבות להיות אופציות נוספות. זה לא הגיוני שהאופציה הקיימת היחידה היא אופציה שיוצרת הרבה בעיות ואין מודעות לבעיות האלה. לא של הרופאים ולא של הבחורות עצמן.
      שלא נדבר על מודעות של הבחורים.

      • ויטגנשטיין

        אני נורא מצטער אם זה מייאש מישהי, אבל זה שיש בעיה לא אומר שחייב להיות לה פתרון.
        יש נשים שהגלולה לא מתאימה להן. כמו שיש אנשים שבצל עושה להם לא טוב, צנון גורם להם עוד פחות טוב, וסלק – בכלל קטסטרופה. הפתרון – הם לא אוכלים צנון, בצל או סלק למרות שאלה שאוכלים מולם אומרים להם שזה טעים מאוד… ואישה שיש לה בעיה עם הגלולה – נכון, לא לוקחת גלולה. היא יכולה לספור ימים, להשתמש בדיאפרגמה (איכס!) או להתעקש על קונדום (איכס!) או –
        בעצם יש מגוון רחב מאוד של פתרונות. כולל התנזרות. כולל סיפוק עצמי. כולל ההבנה שאת – עושה סקס רק עם מיסטר רייט שבו את בוטחת והוא יקח את הגלולה לגברים (והגלולה תגיע למדפים, היא בשלבי אישור מתקדמים). אף אחד מהם אינו פתרון מושלם כמו גלולת הקסם שאינה גלולה, אבל מה לעשות – גם הילד שגילו לו אסתמה ישכח את חלומות האתלטיקה שלו, ולא יאשים את הממסד הרפואי בקנוניה.
        בקיצור, זה נורא ואיום שיש בעיות ללא פתרון, אבל ככה זה. אפשר לאלתר, לנגן ליד, הכי חשוב – לא להיות מתוסכלים יותר מאשר הילדה שגילו שאין לה קואורדינציה ולא תוכל להיות בלרינה. כי מלגרור תסכולים ומרמורים, לא נגיע אל האושר, ואת זה כולנו רוצות, לא?

    • אתה יודע, יש מערכות יחסים בין גברים לנשים, שבהן יש אמון הדדי ואחריות הדדית ואינטרסים משותפים (למשל, למנוע הריון בשלב זה.)
      ברור שגלולה שגבר יכול לקחת מתאימה למצבים כאלה ולא למין מזדמן, שבו באמת בחורה לא יודעת אם היא יכולה לסמוך על הפרטנר.

  14. ומה עושים כשניצבים מול גבר ילדותי ש 'פשוט לא מוכן' להשתמש בקונדום, וברור לו שאת צריכה לקחת גלולות? כשיש לו אפס מודעות לגבי מה שזה יכול לגרום לך?

  15. ומה עושים כשניצבים מול גבר ילדותי שמכריז בפשטות ש'הוא לא מוכן' להשתמש בקונדום? שברור לו שאת צריכה לקחת גלולות ויש לו אפס מודעות לגבי מה שזה יכול לגרום לך? אחד כזה שאפילו לא דן איתך באפשרויות, אלא פשוט מודיע שהוא לא מוכן?

  16. החבר של שלי

    ככה זה, אנחנו חברה נשלטת על ידי גברים. הגלולה עם כל הכבוד לא נועדה לשחרר את הנשים, אלה להוריד את החשש הגברי מפני אבהות לא רצויה. זה למה שהיא קיימת. הנשים השכילו להשתמש בה קצת מעבר לכך.

    עד שלא נהיה חברה מטריארכאלית אמיתית לא יהיה שינוי.

    החבר של שלי, ששלי שלו לא לוקחת גלולות כי היא פשוט מוצצת כל הזמן…

  17. Shelly Gal

    How can you write an article without getting your facts right? how about some medical advice from experts? did you know that the Pill actually reduces the risk of cervical cancer? on e of the most deadly forms of cancers? did you also know that the Pill helps reduce the risk of getting colon cancer? this are not to be disregarded. anyhow, here in the US, the Pill is very common. Girls who have a monogamous relationships are encourged to take them. Please do some fact checking before you write!

  18. רק ללחוץ

    כנראה שהמצב העגום שאת מתארת אכן קיים לרוב. האם זה גלל כשל בהסברה לבנות עצמן? האם רופאי הנשים (ומיוחד רופאות הנשים) לא מודעים לזה? האין זה תפקידם להזהיר?
    פעם ביקשה ממני ידידה שלי ל"סדר" לה מרשם לגלולות דרך רופא המשפחה שלי (מכל מיני סיבות לא היה לה רופא קבוע) וכשביקשתי הוא אמר לי שללא בדיקת דם הוא לא יכול לתת כלום, אני חושב שזה היה קשור לתפקודי כבד או משהו כזה (ללמדך שיש רופאים שלא רושמים גלולות "על עיוור").
    ולענייננו, אני מניח שאני די חריג אבל לפני שהתחתני וחשבתי על ילדים (הראשון נולד לפני פחות מחודש במזל :-)) חברתי לקחה גלולות במשך תקופה ארוכה (גם לפני שהכרנו). אני חושב שהיה איזה אירוע שגרם לנו לשים שב לעניין הגלולות – היא התייעצה עם רופת נשים שהסבירה לה שהבעיה בה נתקלנו קשורה לעובדה שהיא נוטלת גלולות במשך כל כך הרבה שנים (למעלה מעשר אם אני אינני טועה). חברתי, בעידודי הפעיל, הפסיקה מיד לקחת גלולות ועברנו לקונדומים.
    לא היה לי מוזר להשתמש בקונדום ולקחת את האחריות עלי (זה לא פגם בהנאה עד כדי כך שלא היינו מסתדרים וחוצמזה מה לא עושים בשביל אהבה – הא?)
    בקיצור, במיוחד בנות שנמצאות במערכות יחסים ארוכות אני חושב שיש טעם להתייעץ עם רופא נשים ועם החבר ולראות אם אפשר להסתדר עם קונדום גם לאורך זמן. תמיד אפשר לקיים יחסים בימים הבטוחים (פחות או יותר אבל אפשר להגיע לחישוב הנכון די בקלות) או במילים אחרות, אם יש לכן את האפשרות לרדת מהגלולה (ויש טעם לשתף את בנ הזוג בהחלטה)

  19. there is no need to take the pill, there is a much better solution – anal sex

  20. חוה והנחש

    עזבו גלולות. מהריון לא רצוי אפשר להפטר, אבל מאיידס?? ??

    אני מצטערת להזכיר לכם שהיום צריך להתגונן מפני המחלה האיומה הזו. הריון, עם כל הכבוד, עבר לעדיפות שניה.

    אל תקחו גלולות בנות! בפירוש אל! אם בן זוגכם אינו מוכן להשתמש בקונדום, שלא יתקרב בכלל. ואנא ידעו אותו מראש שאתן ל-א על גלולות, שישקול טוב טוב בטרם הוא מסרב "להתלבש".

    אגב, בנות יקרות, נשים נדבקות הרבה יותר מהר באיידס, אז לתשומת ליבכם…

    לגבי זוגות קבועים זה כבר סיפור אחר, תדאגו להבדק שניכם ורק אז שקלו מעבר לגלולה.

    שומר נפשו יחיה!

  21. המלכה ננה

    1נכון איידס
    2 האם אף אחד לא שמע על הספוגיות ? יש ספוגיות למניעת הריון מעולות
    3 יש דאפגרמות קצת סיקסטיז אבל עובד

  22. ויקטוריה סיקרט

    הסכמתי עם כל מילה בכתבה. אני פשוט שונאת גלולות! ההרגשה לא נוחה, מלאכותית ומוזרה, החזה מתנפח, המשקל עולה….בקיצור על הפנים. אני בדיעה להשאיר הכל טבעי אבל לא לשכוח קונדום.

  23. שמועה

    פעם שמעתי, וזה היה כאן בבננות, שגלולות עלולות לגרום ליובש בנרתיק שמקשה על יחסי המין. מישהי יודעת האם זה נכון?

  24. פאריסאי

    Here is a web site dealing with "A Pill for Men"
    http://www.geocities.com/gthomasca/

  25. ממרומי האולימפוס

    אני פשוט אוהבת את הכתבות הללו או מדוייק יותר, את הכותבות כתבות אלו. מה בדיוק את
    רוצה? לא לקחת גלולות? אל תקחי מי מחייב אותך? חשבת לרגע כי מלבד שיינקין, האשרם
    בהודו ומסיבות האסיד *לאמא טבע* היו תוכניות אחרות לגבי המין האנושי וכי יש תפקידים
    ביולוגיים ספציפיים אשר נועדו לאפשר דבר אחד פשוט ומובן מעליו..? *השרדות* ולצורך כך
    הומצא כל סיפור הפרו ורבו..לא לשם הנאה ואורגזמה בשרשרת..אלא פשוט למען הפעולה
    הכל כך פשוטה של הבאת צאצאים לעולם. דאגה להמשכיות..
    כן כן..אני יודעת כמה כל יפיי הנפש אשר קוראים תגובה זו כעת, סולדים מהניאנדרטליות
    הבלתי נסבלת של כותבת תגובה זו..אבל מה לעשות, זו הכוונה הבסיסית בתוכנית העל ,
    *השרדות*, יש להניח כי אפילו כותבת הכתבה קראה משהו ..בנושא..משהו קל..לפחות.
    ואם אכן כך הדבר..הרי שהרופאה כמו במקרים רבים אחרים למדה לתת פתרונות שאינם
    טבעיים אך הולמים את רוח התקופה, התרבות, הביקוש וכ"ד. היפ היפ הוריי הומצאה
    הגלולה ובא לציון גואל..ואיתו גם הגועל..כן כן..תופעות הלוואי, שכן אין דבר שהוא ניגזרת
    כימית כזו או אחרת אשר אינו נושא יחד עם המטרות החיוביות אותן בא לשרת גם את
    תופעות הלוואי הלא רצויות, (דוגמת אקמול..זוכרים?)
    ואני מניחה שיש דברים בגו..שלו מרבית החוקרים היו נשים ולא גברים מן הסתם כבר היו
    ממציאים גלולה שתעבוד על מניעת פוטנציאל עיבור אצל הזכר ולא אצל הנקבה, ולראיה
    ראו מקרה הויאגרה, כאשר מדובר בהנאה ולא בצרה..תחילה דאגו לזכרים.
    מה לעשות..מה לעשות שהם לומדים מדעים ורוב הילדות הקטנות מעדיפות עדיין להיות
    יעל בר זהר כאר תהיינה גדולות..גם הם אשמים בכך? מאוד יתכן..לא יודעת..
    בכל אופן מן הסתם תהייה גם גלולה גברית, ביום מן הימים ולו בגין אותה אחת שמסרבת
    לרצות להיות קובלית בבגרותה.
    אך גם אז יהיו תופעות לוואי מהם יסבלו הגברים ושוב ראה מקרה ויאגרה, הם לא מתים
    מהתקפי לב על מזבח הזיקפה..? אה..?
    תופעות לוואי תמיד תהיינה..שכן כפי שפתחתי וציינתי..הזדווגות היא חלק מהמסטר פלאן
    וההנאה ממנה היא רק מס ערך מוסף לעודד אותנו לעסוק בכך על מנת להגיע לתוצאות
    המייוחלות..המשכיות.
    אז אם כל הכבוד לכותבת..את נשמעת כמו סתם ילדה מפונקת ולא חכמה במיוחד, אבל ניחא..
    מה ניתן כבר לצפות ממי שרצתה מן הסתם להיות יעל בר זהר ולבסוף התפשרה גם על כך..

    • נסחי שנית וחזרי אלינו. ואם את רוצה תרגיל – נסי את אותו דבר בדיוק בלי לרדת על הכותבת. אם ישאר תוכן, (שורה? שלוש מילים יספיקו), גשי לדוכן הפרסים.

      • ממרומי האולימפוס

        ניסוחים? נסה/י לכתוב יותר משלוש שורות (ללא מילות הקישור כמובן) ואם ישאר דבר מה
        נסה/י לסיים את כתה ו'. באם תצליח/י נסה/י את אותו הדבר שוב והפעם לא בבית ספר לחינוך
        מיוחד.
        על כל פנים נסה/י להראות זאת לכותבת הכתבה (בהנחה שזו לא את, כמה צפוי..) יתכן ויתמזל
        מזלך ותצליח/י גם כן להכנס לשרשת האבולוציה..בהנחה כמובן שהיא תפסיק לקחת גלולות..
        מה שלא נראה לי..

    • גבירת הטירה

      1. הוויאגרה התגלתה בדרך מקרה, תוך כדי ניסויים קליניים בתרופה שנועדה למחלות לב. אז זה לא ש"על הגברים חשבו קודם".

      2. לכן יש לוויאגרה תופעות לוואי שקשורות בלב, גם כן.

      3. די להקביל בין הוויאגרה לגלולה. זה שייך לוויכוח אחר לגמרי.

      4. את צודקת בטענה שהאדם מנסה להערים על הטבע, זה נכון. עכשיו, מה האלטרנטיבה שלך? שנפרה ונרבה כחיית השדה?

      • ממרומי האולימפוס

        א. רבים מהגילויים המדעיים החשובים , התגלו באפקט סרנדיפטי, משמע חיפשו מחט
        בערמת השחת ומצאו את בת האיכר. (לעיתים זה כנראה עובד גם להיפך, לפחות
        על פי הטעון שלך). אז מה? עדיין זה לא משנה כי מרבית החוקרים היום הם גברים
        ואדם אצל עצמו קרוב מאוד. עד כמה שזה ישמע הזוי.

        ב. אכן אין קשר בין הגלולה לויאגרה , מלבד האסוציאציה וחוסר ההגינות שבדבר, כביכול.

        ג. ואכן הנקודה אותה ניסיתי להאיר היא פשוטה, אין לצפות להערים על הטבע כפי שכתבת
        ולצפות כי "התרמית" תעבור בשלמות מדהימה. כולנו הרי יודעים כי לכל התערבות כימית
        בגופנו יש מחיר, גלוי יותר או גלוי פחות. אך הוא ישנו. ולא איני חושבת כי מעתה עלינו לפרות
        ולרבות כחיית השדה. עלינו פשוט להכיר במחירים שיש לבחירות שלנו. וכפי שכבר צויין כאן
        מה לעשות שהאשה היא זו הנושאת את העובר בגופה ולא הגבר מכאן שבשורה התחתונה
        האחריות היא קודם כל שלה. (אם תסלחו לי מכל הפילוסופיה האידולוגית בנושא) והגלולה
        זה המחיר שהיא משלמת תמורת החלטה שלה לנתק את הקשר בין מין לילדים. (לא הוגן
        אך זה מה יש..) אז אני מאוד מקווה כי בעתיד תהיינה חלופות טובות יותר, אך עד אז..
        אני לא ממש מבינה את ההתבכיינות הילדותית הזו..של למה גלולות..כי פשוט ככה, זה כרגע
        הפתרון הכי בטוח וזה המחיר תמורת הבחירות שאת עושה.

  26. רציתי ליידע אתכן ואתכם באחת הבעיות היותר חמורות (לדעתי) שהגלולות עלולות לגרום להן.
    שילוב של גלולות שמכילות הורמונים ושל שמש מסתבר כממש לא חיובי והוא יוצר בעיות פיגמנטציה.
    מעשה שקרה לי: יום אחד, אחרי נטילת גלולות במשך 3 שנים ללא שום תופעות לוואי, צצו לי על הפנים כתמי פיגמנטציה חומים. מילא כתמים, אבל הכתם שצץ לי מעל השפתיים, במיקומו האסטרטגי של השפם, ממש העיק עליי. לפני שאני ממשיכה, אני רוצה לציין שהארוע התרחש לפני חמש וחצי שנים, בהן נלחמתי בכל כוחי ובכל האמצעים שעמדו לרשותי והכתם עדיין שם…
    לחסוך מכם את הפרטים אני רק אציין שהייתי אצל מליון רופאי עור, עברתי מספר טיפולים שונים, הפסקתי כמובן את הגלולות וכלום ! הנזק מסתבר כבלתי הפיך !!!
    הוסבר לי בזמנו, הסבר שחזר על עצמו אצל כל רופא עור, שהשילוב הקטלני של ההורמונים והשמש גרם לפיגמנטציה ואז נראה לי ממש טבעי לנקוט בשלושה צעדים במקביל: הפסקה בנטילת הגלולות, הימנעות מהשמש וטיפול בכתם עצמו. וכך עשיתי.
    אז נכון שהכתם ירד בחלקו, אבל כל פעם שקצת נחשפתי לשמש, ואיך אפשר שלא להיחשף במדינה כמו שלנו, הכתם חזר. הפסקתי ללכת לים, אני שמה קרם הגנה total block גם בבית, אבל זה פשוט חוזר. אז נשבר לי מכל הקרמים וחזרתי לקחת גלולות, כי מה לעשות, אני את המחיר שלי שילמתי והנזק הוא בלתי הפיך, אז לפחות להיות בטוחים…
    שתבינו, שכמה שזה נשמע לא רציני, כי זה אומנם לא מהווה סכנה בריאותית, הכתם הזה רדף אותי המון שנים וגרם לי הרבה תחושות רעות. (שאלות של אנשים, הערות תמימות כמו: "שתית קולה?" וכו'). עד היום אני מסתכלת בראי וזה קופץ לי לעיניים, כאילו זה כל מה שיש לי בפנים.
    והעצה שלי לכן, לפני שתיפגעו, פשוט חפשו אלטרנטיבות. זה לא שווה את זה.

    • טוב שסיפרת לנו את זה.

    • אבישג

      השבוע,לאחר שימוש של 7 שנים בגלולות,(עם מספר מועט של תופעות לוואי שחלפו די במהרה כגון,מצבי רוח דיכאוניים בהתחלה של הנטילה,נשירת שיער וכו'),גיליתי על פניי 2 כתמי פיגמנטציה חומים,שלא התייחסתי אליהם יתר על המידה. לאחר סוף שבוע של שמש וים,והמון קרם הגנה,גילתי שצבע הכתמים ממש התחזק.הם ממש בולטים,וכמו שתמי טענה,בראי הם ישר קופצים לעיניים,ונראים כמאילו הם זה כל מה שיש לי על הפנים.וזה מתסכל.וזה האמת מה שהביא אותי לעמוד הזה,כל מיני ניסיונות לדלות עוד פרטים על התופעה שמתסכלת אותי כ’כ.אני לא יודעת מה עושים עם זה עכשיו,אני בכלל לא בארץ,ולפי תמי,אין ממש מה לעשות. היום הפסקתי עם הגלולות.

    • אבישג

      השבוע,לאחר שימוש של 7 שנים בגלולות,(עם מספר מועט של תופעות לוואי שחלפו די במהרה כגון,מצבי רוח דיכאוניים בהתחלה של הנטילה,נשירת שיער וכו'),גיליתי על פניי 2 כתמי פיגמנטציה חומים,שלא התייחסתי אליהם יתר על המידה. לאחר סוף שבוע של שמש וים,והמון קרם הגנה,גילתי שצבע הכתמים ממש התחזק.הם ממש בולטים,וכמו שתמי טענה,בראי הם ישר קופצים לעיניים,ונראים כמאילו הם זה כל מה שיש לי על הפנים.וזה מתסכל.וזה האמת מה שהביא אותי לעמוד הזה,כל מיני ניסיונות לדלות עוד פרטים על התופעה שמתסכלת אותי כ’כ.אני לא יודעת מה עושים עם זה עכשיו,אני בכלל לא בארץ,ולפי תמי,אין ממש מה לעשות. היום הפסקתי עם הגלולות.

  27. טריניטי

    רוצות סקס אבל לא רוצות להיכנס להריון. מה עושים?
    כמו שאיש חכם אמר פעם (מעניין מי זה היה קיבינימט) – אי אפשר לאכל את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
    קחו גלולות, או שאו בתוצאות.
    אגב, היום הגלולות של היום הן כמעט נטולות הורמונים. תופעות הלוואי של השמנה, שיעור וכו' כמעט לא קיימות היום, אלא אם כן מישהי מעדיפה לקחת "דיאנה" וגלולות אחרות מסוג זה.
    אני משלמת מחיר של מיגרנות בזמן מחזור – ומקבלת אותן באהבה, כי אני יודעת שהריון יכאב לי, מנטלית, הרבה יותר.
    הקונספט של גלולות נראה לי, בניגוד לכמה מכן, גאוני דווקא ואפילו פמיניסטי. מישהי כתבה כאן לפני – האשה לוקחת אחריות על גופה – לטוב ולרע. יכולה להנות מכל העולמות (איידס בצד לרגע) ולהחליט בעצמה מתי, ועם מי, להביא ילד לעולם.
    אין צורך לבוא בטענות אל הגברים, הם לא אלה שנכנסים להריון. הדבר הוא באחריותנו, למרות ששמעתי על זוגות שהחליטו שהגבר יעבור ניתוח עיקור ברגע שיחליטו שסיימו עם מכסת הילדים.
    שוחחתי עם גניקולוגים רבים בחיי, ונאמר לי שגלולות זה לא רעל ואין צורך "להתנקות" מהן, אז מספיק עם הבולשיט הזה. יש תופעות לוואי, כמו לכל תרופה – אפילו אקמול (רוקח סיפר לי פעם איך אפשר להכין "מנה" בעזרת אקמול ועוד כמה כדורים שלא נראים מזיקים….) אז עד שיימצא פתרון חלופי, תחסכו ממני.

    • איזה ניסוח מעצבן יש לך
      תרשי לי להגיד את הפוך –
      רוצים סקס ולא רוצים תינוק?
      השתמשו בקונדום או שאו בתוצאות.
      הגברים לא נכנסים להריון – אבל מכניסים אליו.
      צריך שניים לטנגו הזה.
      מאין הרעין שזה פשוט "לא בעיה שלהם"?
      זו בעיה של שניכם, והיא צריכה להיפתר ביחד.

      • טריניטי

        נורא מצטערת.
        הבה נהיה מציאותיות: התינוק שוכן בגופך ויוצא ממנו. רות סוף.
        גוף שלך, אחריות שלך.
        כל הקטע של "דרושים שניים לטנגו" הוא מאד רומנטי אך לצערנו לא תמיד מציאותי. חסרים גברים שבורחים מאחריות?
        חסרים גברים שאומרים "זה לא שלי", מכחישים שאי פעם הכירו אותך ומסרבים לתרום את חלקם הכספי בהפלה או נמלטים בצווחות ברגע שהבחורה מחליטה לשמור את הילד?
        שימי לב גם למשפט האחרון: מחליטה לשמור…. זו החלטה שלנו, בסופו של דבר.
        תתבגרי.

        • פרח בר

          החלטה שלנו, אחריות שלנו
          אבל גברים מהסוג שתיארת, כמובן שקיימים, אבל היתקלות בהם היא תאונה מצערת.
          ודאי שיש לקחת בחשבון שכל גבר עלול להתגלות כתאונה.
          אבל זה לא אומר שבמערכת יחסים שיש בה אמון, צריך להשאיר את כל האחריות – והמחירים שלה, כמו תופעות הלואי של אמצעי המניעה לנשים, אצלנו בלבד.
          חפשי גבר שאפשר להתחלק איתו באחריות,
          שלא צריך להתייחס אליו כאל ילד נצחי וחסר אחריות.
          בסופו של דבר, הדרישות שלנו או הויתורים שלנו שותפים לקביעת הנורמות שגברים מרשים לעצמם בלי להיחשב למאניקים.
          חפשי גבר שאפשר להגיד לו –
          תתבגר.

          • טריניטי

            אז כדאי להוציא אותו מהתמונה, ומהר.
            במערכת יחסים שיוויונית ואוהבת כמובן שהדברים נפתרים יחד, ולכל אחד עדיין יש את האוטונומיה על גופו ונשמתו, וזכותו להחליט מה להכניס לגופו ובאיזה אמצעים להשתמש. לטוב ולרע.
            הכל טוב ויפה, אך עדיין צריך לזכור שקיימת אפשרות שדברים לא יימשכו לנצח, ולשמור על עצמנו. לזכור שהאחריות היא שלנו, בסופו של דבר אין לנו דבר מלבד עצמנו.
            אי אפשר להפיל אחריות על אחרים.
            חשיבה רומנטית היא דבר נחמד, אך לא תמיד יעיל. ברור שתשתפי בכל את בן זוגך, אך החלטה הנוגעת לגופך תהיה שלך בלבד.

  28. לפני פחות מחצי שנה אחותי בת השבע-עשרה הגיעה לחדר מיון עם קשיי נשימה (קלים) ותחושת גודש וכבדות בחזה. זה היה כארבעה חודשים לאחר שהתחילה לקחת גלולות. לאחר צילום ריאות התברר שהיא סובלת מ- massive pulmonary embolism – קרישי דם מרובים בריאות. היא אושפזה בטיפול נמרץ לב למשך שבוע. הרופאים אמרו שאלמלא הייתה מגיעה במהירות לחדר מיון, היא הייתה יכולה למות (קרישי דם היו יכולים להגיע למוח או ללב או לחסום את הנשימה).
    מסתבר שמדובר בנטייה גנטית לקרישיות יתר של הדם, יש לה פגם גנטי בשני גורמי קרישה – MTHFR ו FACTOR2. אם לא היתה לוקחת גלולות או אסטרוגן, קרוב למדי שלא הייתה מפתחת קרישי דם. בדיקות גנטיות נעשו אצלי והסתבר שאני גם סובלת ממוטציה גנטית בגורמים אלה (אם כי ברמה פחותה) וגם אני נאלצתי להפסיק את השימוש בגלולות.
    אחרי פגישות עם מספר המטולוגים אני יכולה לומר בוודאות שמדובר בבעיה ידועה ומוכחת מדעית, שהגניקולוגים בוחרים (בחוסר אחריות) להתעלם מהשלכותיה האפשריות ולא שולחים נשים ונערות לבדיקת קרישיות דם.
    בבריטניה מתגבשת תביעה ייצוגית נגד חברות המייצרות גלולות נגד הריון (אלו המכונות הדור השלישי – בינהן דיאנה, מליאן, הרמונט, מרסילון ועוד).

    לי ולאחותי יש עכשיו התקנים תוך-רחמיים, שלפי מידע מגניקולוגים, היום בטוחים במניעת הריון כמו גלולות והתקנתם אינה מסוכנת אם הולכים לגניקולוג מומחה.

    כשאתן הולכות לגניקולוג לקבל גלולות דאגו להזכיר לו את הבעיה האפשרית הזאת (של קרישיות יתר).

    • סיגל לויטן

      דפנה – את יכולה בבקשה לכתוב לי לאי מייל את האי מייל שלך?
      אני רוצה לשאול אותך שאלה שממש חשובה לי.

      תודה!!

      (sigal_levitan@hotmail.com)

    • היי!
      כתבת שאתן משתמשות בהתקן תוך רחמי.
      גם אני לא יכולה לקחת גלולות עקב בעיות בקרישת דם ( לקחתי ונוצרו לי אותם כתמים אדומים על הירכיים!).
      אני אישית מכירה בחורה שמתה מגלולות (תסחיף בריאות), וגם שמעתי על בת של חברים של הורי, שהגיעה לטיפול נמרץ בעקבות קריש דם בריאות.
      הבעיה היא כנראה אכן גנטית, כך שאין מה להתווכח אם גלולות זה "טוב או רע", אלא – זה טוב לרוב אך לא לכולן.

      הייתי רוצה שתספרי לי על ההחלטה לשים התקן לפני שילדת.
      כבר שני רופאים הציעו לי את זה, ואני עדיין פוחדת מסיבוכים.
      כי כמו שהגלולה אמורה להיות בטוחה ב-99% ולנו כן יש בעיות איתה – יכול להיות שההתקן בטוח ב99.9999% ושדווקא לי כן יש בעיה איתו.
      הפחד שלי הוא, שאם אכן נוצרת אצלי בעיה עקב התקן לפני שילדתי, זה עלול להביא לעקרות, שזה הפחד הכי גדול שלי.
      אודה לך אם תכתבי בנושא – מיצי.

      • אני גם אשמח מאד לפירוט בנושא.
        גם לי יש את אותה בעיה של קרישתיות יתר, וגם אני לא יכולה לקחת גלולות, וכל הרופאים ששאלתי בינתיים אמרו לי לא לשים התקן לפני הריון ראשון כי זה נורא מסוכן.
        אם תוכלי לפרט על הידוע לך על התקן לפני הריונות, אני נורא אשמח.

        תודה!!

    • ליאת

      רציתי לשאול אם אתן לפני הריון ראשון?
      אני בת 22 ונאמר לי שההתקן מסוכן.
      אני סובלת מקרישיות יתר אבל יש לי מוטציה אחרת שנקראת Factor V Leiden.
      תודה,
      ליאת.

  29. אורחת

    אף אחת לא שמעה על דיאפרגמה? לא מכניסים שום דבר סינטטי לגוף, זה באחריותה הבלעדית של האשה (אבל גם הגבר יכול לעזור להרכיב) וזה לא פוגם בתחושה… ודרך אגב, זה האמצעי הכי נפוץ בארה"ב.

    • הדיאפרגמה בכלל לא בטוחה באחוזים גבוהים (משהו כמו 70-80%) שזה
      ממש לא בטוח במניעת הריון!
      התייעצתי בקשר לזה כבר עם גניקולוגים והם אמרו לי שהדיאפרגמה היא לא אמצעי מניעה
      בטוח,אלא כתוספת לגלולות או לקונדום.

      אולי תפרטי קצת לגבי דיאפרגמה, כי יתכן שהמידע שאני יודעת עליו אינו מדויק.

  30. I absolutely agree to what you say about the responsability of both in order to avoid pregnancy.From experience I tell you that if a man is not willing to share this responsability he doesn´t worth you.

  31. איילת

    עלה פה הרושם כאילו הגברים מכריחים את הנשים לקחת גלולות.
    זה ממש לא נכון. חבר שלי ואני השתמשנו זמן רב בקונדום, עד שבשלב
    מסויים החלטתי שכנראה הקשר באמת רציני והלכתי לגניקולוג.
    למרות שהוא מאוד חשש מ"כל הכימיה" הזו, והסכים להשתמש בקונדומים לעד.
    למרות הסיכונים, אני חושבת שהנוחות האדירה שמספקות הגלולות,
    (אני מקווה שהבדיקה כל חצי שנה באמת שווה משהו…)
    בתור בנאדם שפחד כל חודש מלא לקבל את המחזור (אני לא מאמינה לשום סטטסיטיקות)
    הידיעה שאת כמעט בוודאות לא בהריון, לקבל את המחזור כל חודש בדיוק באותו יום,
    (וכמובן – יותר נעים…) הביאה לי שקט נפשי רב, ואני חושבת שאם באמת דואגים שהגניקולוג הוא אחראי, אז (כמובן אם אפשר) הגלולות הן בהחלט אמצעי המניעה הטוב ביותר, והנוח ביותר.
    בנות משתמשות בהן לא בגלל איזו קונספירציה כלל-עולמית, אלא פשוט בגלל זה.

    אגב, אני לא רוצה להיות בורה, אבל מה זה בדיוק ספוגית? (רק ראיתי את זה בסיינפלד)

    • גבירת הטירה

      יש כאן מידע מועיל:

      http://www.haderech.co.il/briut3.html

      אבל שמעתי שכבר לא משווקים את הספוגית בארץ. לא בטוחה.

    • אף אחד לא אמר שמכריחים אותנו לקחת גלולות, וברור שלבחורה שאין תופעות לוואי זהו אמצעי מצויין, אבל הדיון הוא לא על בנות כאלה – אלא על בנות שחוו תופעות לוואי קשות ביותר.

      אף אחד לא מכריח אותנו לקחת גלולות, אבל יש מין לחץ חברתי כזה כמו שכתבה הכותבת, וגם זה מעצבן שהמדע לא ממציא משהו לא הורמונלי שיהיה נוח כמו הגלולות!

      אז יופי לך שאצלך זה מסתדר – אבל אנחנו מדברות על בעיות שאת לא מבינה כי לא חווית אותן!!

      נ.ב – זה מכוון גם לבנים שמגיבים מבלי בכלל להבין את התופעות המסוכנות שהגלולות גרמו לנו.

  32. הירושלמית

    שכחתם עוד סייד אפקט נחמד של גלולות האושר:
    הן מוציאות את החשק…

  33. כל כך מעצבן וכל כך נכון. במשך שנים התמודדתי עם בעית אמצעי המניעה. לרופאים ברור שאת חייבת, לבן זוגך אולי לא ברור אבל אין לו אופציה טובה יותר. כאחת שמוגדרת "בקבוצת סיכון לחלות בסרטן שד" ובנוסף פוריה להחריד (אני יודעת שזו ברכה, אבל בשבילי זה גם סוג של קללה) ניסיתי במשך שנים לא לקחת בכלל גלולות והתוצאה הייתה 2 ילדים מקסימים ו- 4 הפלות לא טבעיות.
    כמובן שלקחתי גלולות והשמנתי ונראתי כמו אחרי ניתוח הגדלת שדיים (עם המון סיליקון). החלפתי גניקולוגים שהסתכלו עלי כעל חוצנית (אז תעשי קשירה – אין לנו הצעה יותר טובה). בסופו של דבר הפסקתי לקחת גלולות (הרופא הכירורג אמר שאם אני ממשיכה – הוא לא אחראי לתוצאות) ואז שוב נכנסתי להריון שהסתיים בהפלה טבעית.
    יש לי עוד הרבה שנות פוריות אז החלטתי לשים התקן. גם חגיגה. מחזורים אינסופיים, הביוץ הוא כמו חצי לידה, התכווצויות, מה שאת לא רוצה.
    מה אנחנו עושות נגד זה? כלום. משתמשים בגוף שלנו כבעכברי מעבדה. למה לא מפתחים אמצעי מניעה טובים לגברים (חוץ מקונדומים, שהם טובים רק כשלא מדברים על זוגיות מתמשכת). מה, מפחדים לפגוע בגבריות שלהם?
    ממש לא ברור לי

    • אז כן, אני בחורה ואני אפילו לוקחת גלולות,טפו טפו טפו בלי יותר מדי תופעות לוואי
      ואני מבינה את החששות שכולן העלו כאן, מפחיד.
      אבל….
      מה יהיה עם ההשתלחות הפראית בכל הגברים חסרי האחריות השורצים להם בעולם תוך כדי הפגנת חוסר אכפתיות מוחלט לגורלנו?
      החיים הם לא שחור ולבן וההתעסקות האינסופית בתאורית הקשר לגבי אמצעי מניעה גברי יעיל
      קצת מוגזמת.
      מה קורה במצב שבו הגבר כן לוקח אחריות ולוקח בדבקות את אמצעי המניעה החדש והמופלא הזה ומגלה שהוא זה שסובל מתופעות לוואי זוועתיות? תגנו גם עליו? מה אז?
      מין,אחריות,אהבה, ילדים, מחלות וכו' לא אמורים להיות תחרות של מי סובל יותר, מקריב יותר
      ומי שולט ומכריח ועושה לנו ריגשי כדי לא להשתמש בקונדום.
      קצת פרופורציות. לא רוצות, אל תקחו. יש אופציות אחרות וגם אם הן פחות נוחות, נוחיות היא קצת
      קטנונית לאור האלטרנטיבות.

  34. גלולות יכולות להיות נהדרות-אין הריון והמחזור סדיר (לפעמים כמעט ואין מחזור)אם מתעלמים מהתופעות הלא רצויות. האם חשבתם פעם שלבחורה בת 22 יכול להיות כולסטרול בדם ברמה של חולה לב? וכל זאת רק משום שהיא נוטלת גלולות- ואפילו לא אלה עם מינון ההורמונים הגבוה. רופא משפחה שנתקל בתוצאות הבדיקה טען שהן חריגות מאוד לגבי בחורה כל כך צעירה והתוצאות חזרו על עצמן גם בבדיקה שנייה ושלישית. לאחר הפסקה של שלושה חודשים בגלולות-הכולסטרול חזר לרמה נורמלית….

    • no more pills for me

      מכל הסכנות שהוזכרו כאן עניין הכולסטרול באמת נראה זניח. במקרה שלי, כאבי הבטן שהרגשתי הביאו אותי לעשות בדיקות דם, ורמת הכולסטרול שלי היתה גבוהה פי 300 (כן שלוש מאות) מהרמה התקינה. הרופאה ששאלתי אותה אם זה מהגלולות אמרה שגם אם כן, בחורה מדורנית לא יכולה לוותר על הגלולה. מכאן הדרך היתה קצרה לאבנים בכיס מרה, אשפוז ממושך במצב קריטי ניתוח, דיאטה חריפה… ופחד שנשאר לכל החיים
      …הנה לכם נושא למחשבה

  35. תודה על המאמר, חשוב להעלות את השאלה לדיון ושכל אישה תוכל לבחור, לאפשר אופציות אחרות, זה לא מובן מאליו.
    אני הייתי בשבועות האחרונים בהתלבטות (המוכרת לי) – לקחת / לא לקחת והמאמר עזר לי להחליט
    לא לקחת… אז שוב תודה

  36. שלומציון המלכה

    כל כך נכון.
    לי אסור לקחת גלולות בגלל ההסטוריה הרפואית של אימי.
    התרוצים של הגברים לסרוב להשתמש בקונדום לאחר המפגשים הראשונים, פשוט הורסים(מצחוק) להלן אוסף נבחר:
    – לוחץ לי.
    – יש לי אלרגיה לגומי.
    – לא עומד לי עם זה.
    – זה עוצר לי ת'דם.

    גלולה לגבר ומיד!!!

  37. החיפאית

    ההתייחסות לגלולה כאל "משחררת המין הנשי" הביאה להתעלמות מהמחיר שהיא גובה מנשים. מאד מקוממת אותי הטענה ש"אין ברירה". יש ועוד איך! מה יכול להיות יותר טוב מקונדום שמגן בעת ובעונה אחת מהריון וממחלות מין? (גם ביחסים ארוכי טווח זה לא מזיק).
    ובקשר לתירוצים של הבנים- זו בעיה גדולה שלנו אם אנחנו לא יכולות לגרום לחבר/בעל להתחשב בנו ובבריאותנו (זו אולי הבעיה החשובה באמת…).

  38. החיפאית

    מקוממת אותי האמירה "שאין ברירה". יש, ועוד איך שיש. מה יכול להיות רע בקונדום, שמגן בעת ובעונה אחת גם מהריון לא רצוי וגם ממחלות מין (ואגב, זה לא מזיק גם בקשר ארוך טווח).
    ובקשר לתירוצים של הבנים- זו בעיה בפני עצמה, אם אנחנו לא יכולות לגרום לחבר/בעל להתחשב בנו ובבריאותנו (ואולי זו הבעיה החשובה באמת ביחסי נשים-גברים).

  39. בנות חשוב השותף

    מה זה הקישקושים האלו.
    כמובן שהאחריות היא של שני בני הזוג ולא משנה מי נושא את העובר בפועל, גבר שלא מבין את זה אין מה לעשות איתו בנות חד וחלק. אל תהפכו את את זכות הבחירה לכפייה, זה ממש לא ברור שאת צריכה לקחת גלולות ואם אינך מעוניינת אל תקחי. אם הוא לא רוצה לשים קונדום אז שלום ולא להתראות זה כזה פשוט.

    ובאשר למערכות יחסים ארוכות טווח הדין דומה. אני נשואה שנתיים ואנחנו מסתדרים יופי עם קונדומים.
    דרך אגב אם הוא אינו מוכן לדאוג לבריאותך ולהיכנע לדבר פשוט כמו שימוש בקונדום הוא גם
    כנראה לא יתמוך בך בעת הריון לא צפוי.

    אם אין לו סיבה בריאותית מוכחת שמונעת ממנו שימוש בקונדום, אין שום סיבה שתתפשרי הגלולה אמורה לשחרר ולא לכלוא ומניעת הריון כמו ההריון עצמו היא חד משמעית אחריות של שניים,יש בדיקות הקובעות אבהות ויש בתי משפט המכריחים גברים להיות אבות (לפחות כלכלית) למי שיש לו ספק בכך.

    לכן מעבר לאמצעי המניעה חשוב הגבר שאת נכנסנת איתו למיטה שיהיה אחראי לנושא כמוך בדיוק כמו כן חשוב לא פחות שיהיה אחראי לבריאותך לשלומך ולהרגשתך.

  40. שובה של קרנינה

    ראשית, כמו שכבר מישהי אמרה כאן, נטילת גלולות נותנת לנו שליטה על זה, הרי ברור כי נושא הריון לא רצוי הרבה יותר טראוומתי לנו, מאשר להם, אם בכלל.
    ואת לא באמת תסמכי על כל בחור איתו הגעת למיטה שיזכור, ירצה, יהיה מספיק אחראי לקחת אותן, נכון? כמו שכבר מישהי אמרה, לקחת אנטיביוטיקה (כשזה משהו שבריאותם בלבד דורשת) זאת משימה בלתי אפשרית לרוב הגברים.
    בנוסף לכך, יש את הפן המדעי. כמות ההורמונים, אשר יכלו לדכא את המיליונים של זרעונים, אשר נוצרים אצליהם בנוסף לכך קבוע ביחס לביצית אחת או מקסימום כמה אחדות, אשר נוצרת פעם בחודש, היא פשוט בלתי אפשרית . לא סתם, גברים אשר החליטו לא לייצר יותר או בכלל צאצאים, נאלצים לעבור ניתוח. אין כאן הפליה מגדרית, אלא אם כן את מתלוננת על הבורא.:)
    בנוסף לכך, המדענים אכן עובדים על פיתוחים שונים ומשונים כדי להקל על אישה בנושא או אף להוריד ממנה את העול לגמרי. לפני שמאשימים את המדענים, בידקו זאת.
    אני מסכימה שהכנסת הורמונים לגוף אינה רצויה, אבל ביחס לחליפין- היא האופטימלית.
    כמו כן, יש דרכים אחרות להימנע מהריון, כמו התקן תוך-רחמי (ואם את עומדת על כך, יש אפשרות לעשות זאת גם לפני הריון ראשון), וכל מיני תחלופות חד-פעמיות, שאגב יש גם לגברים כבר.
    אבל בסה"כ את צודקת, מישהו/משהו היה פחות נדיב איתנו, מאשר עם בני המין השני. אבל אני בטוחה שלכל אחת כבר תהיה הזדמנות להשוות את ההרגשה שלהם לשלנו. ואני לא פולניה.:)

  41. למה תמיד אנכנו מיתלוננות , תמיד מרגישות דפוקות, יש הרבה יתרונות בגלולה , תחשבו כמה אורגזמות ניתן לקבל ואפילו לא צריך להחליף סוללות, למה שלא נקבל אחריות בנות ונגיד תודה לממציא הגלולה.

  42. זה מאמר חשוב, מעניין, פתח לויכוח ולמחשבה שניה
    תפיצו לכל מכרותיכם/ן

  43. המורה לזמרה

    אנשים מתים בכל דבר: מעישון נאפס, מפגיעת מכוניות, מהתחשמלות ואף מתועד ביומני מקרה של איש שנדרס על ידי פיל תועה שברח מגן החיות. העולם מקום מסוכן הינו, אך פחות מסוכן מהעולם של אז. אין לשלול קידמה ואין להפחיד בנות אומללות בסיפורים על נזקי הגלולה.

  44. לימור

    אולי עוד לא נאמר ש…בעצם המצאת הגלולה היא דרך להגביל את המין.
    המין שביסודו הוא טוב, נעים , מענג, מדהים, ועוד ועוד.
    קראתי כמעט את כל התגובות, גם אם היו תגובות שלא ממש נעמו לי לקרא, קראתי.
    רק בגלל אולי שאני יכולה לומר דברים מתוך ההבנה שלי כאשה שהלכה עם הזרם במשך שנים, עם שהגעתי למה ולמי שאני היום.
    אני יכולה להגיב רק מתוך הנסיון שלי כאשה, ולהזכר עד כמה בהתחלה היו הגלולות משהו שחשבתי שהוא טוב, ובפתאום אחרי שנים גיליתי שהם פשוט חוסמות לי את החשק בכלל.
    אחרי שנים של לקחתי אותן כבר שכחתי מה זה חשק אמיתי. הרגשתי שאני אולי לא נורמלית כיוון שבא לי לעשות סקס רק קצת אחרי המחזור תמיד.
    עד שהפסקתי לקחת אותן כליל, היום כאשה נשואה עם גבר אוהב ומבין הוא פשוט גומר בחוץ עד שנחליט באמת לעשות ילדים והזמן היחיד שהוא כן גומר בפנים זה ממש בזמן המחזור עצמו שאז אין סיכון.
    חברים וחברות יקרים, לא גניקולוג גילה לי את זה, ולא שסבלתי מי יודע מה מהשמנה, או משיעור יתר, כן כאבי ראש כמו כולם עם הלחץ שלפני המחזור כאבי בטן רגילים לחלוטין.
    אך מעבר לכל זה מעבר לכל זה, פשוט לא היה לי חשק כלל לעשות סקס, שלא לדבר על אהבה.
    זה מה ששבר אותי, מעבר לכל שאר הסימפוטומים.
    כן חברים, זה היה לי חסר אחרי הרבה שנים שהגלולות פשוט החניקו בי את החשק והרצון לעשות בכלל סקס.
    אז היום אחרי כמעט חצי שנה שאני לא לוקחת גלולות יותר אני פשוט הגעתי למסקנה או יותר נכון להבנה שהגלולות פשוט חונקות את החשק, הגלולות הן אחת המניפולציות הכי גדולות אולי שנעשו אי פעם לגוף האשה, להחניק את החשק.
    ואם תחשובנה טוב על זה נשים יקרות אולי תגענה לאותה מסקנה כמוני.
    אז הם לא יגמרו בפנים,? SO WHAT. מה קרה, הם יגמרו בחוץ ורק כשאת תיהיה בזמן בטוח של המחזור הם יהנו להם בתוך הרחם החם והחשוך שלנו.
    הגיעה אולי הזמן לקחת חזרה את המושכות ההנאות שלנו בגוף שלנו.
    הגוף הנשי הוא לא כלי ריקון.
    הגוף הזה הוא גוף רך אוהב עגול ונעים, גוף שעם הזמן יזין חיים חדשים בתוכו.
    והיום אני חושבת יותר ויותר שאם מישהו אי פעם היה אומר לי אז, שעם השנים הגלולות הללו יגרמו לי לא לרצות אפילו לעשות סקס, הייתי חושבת על דרך אחרת אולי.
    אך אז רציתי להיות כמו כולם, זה מה שהיה אז.
    היום אני יודעת ומזהה את הגלים הטבעיים של הגוף שלי שהוא רוצה, וזה בא בגלים זה בא במחזורים ותמיד תמיד קצת לפני המחזור ועד שבועיים אחריו החשק שלי לעשות את זה הוא כמעט בלתי נשלט ושנינו נהנים ממנו, אני ובעלי.
    לו כגבר אין גלים ואין מחזורים, כך שאם הוא רוצה כדאי מאוד שזה יהיה בזמנים שגם אני רוצה.
    למה? ככה נוצרנו, הוא גבר ואני אשה.
    הוא לא מחובר לאמא אדמה ואני כן.
    לי יש מחזור כמו לאמא אדמה ולו אין. נקודה.
    ומעבר לכך אפשר להנות ממין גם ללא גלולה, ומעבר לכך כאשה הייתי מספרת על כך לבת שלי שתדע שלה יש את הכוח לשלוט בהנאות שלה ואם יש לה גבר שלא מבין או רוצה להבין איך זה עובד אז תמיד יש אפשרות לקחת גלולה.
    אך היא תדע לפחות שיש גם דרך אחרת. שהוא יגמור בחוץ כי הוא לא ימות מזה.
    עד מתי ניתן להם לגברים לשלוט בגוף שלנו.

    • ג'ינוורה

      גבירתי, אם את לא יודעת עדיין, גם אם בן זוגך גומר בחוץ, יש לך סיכוי להכנס להריון. לפני הגמירה הגבר עשוי לפלוט זרע גם בלי שליטתו, ועם כל הרצון הטוב שלו, את תהיי בהריון.
      ימי המחזור לא בטוחים מפני כניסה להריון. יכול לחול ביוץ גם מייד אחרי המחזור, להיפך, דם המחזור עלול להסוות את הנוזל הנמצא בנרתיק לפני הביוץ, וכך לא תדעי על הביוץ המתקרב.
      כידוע לך, כמה ימים לפני הביוץ יש נוזל בנרתיק, המכין את הביצית להפריה. זו הפרשה שקופה, יש הרגשת רטיבות בנרתיק, ההולכת ומתגברת. שיא התהליך הוא בהמצאות נוזל צמיג הנראה כחלבון ביצה, כשיום אחריו, הוא יום הביוץ. אם בוחנים את התופעה, נוצרת מחזוריות מסויימת, בעיקר אם יש לך מחזור סדיר. מכאן שיש עוד הרבה ימים שבהם אי אפשר להכנס להריון, בעיקר לאחר הביוץ ולפני המחזור הבא.
      אני מייעצת לך לקרוא על הנושא, כאן, http://www.billingsmethod.com/, לאו דווקא לאמץ השיטה, אבל לפחות לדעת משהו בנושא. משגל נסוג אינו אמצעי הגנה בטוח, וגם לא יחסי מין בזמן המחזור.

  45. כן כן בננות יקרות, זה לא הגלולות, לא הגברים ולא שאר האמצעים – זו הקצביה. שבו רגע והזכרו (אופס… הדחקתן חזק מה?), בפגישה הראשונה שלכן עם גיניקולוג. או לחילופין גיניקולוגית. (ותסלחנה לי הנ"ל פגשתי מעט מאוד). כמות ההשפלות שחטפתי אצל גניקולוגים ועברתי הרבה כאלה (השפלות וגיניקולוגים) די מזוויעה. כשאשה מסכימה שרופא יתייחס אליה כמו אל גוש בשר חסר ערך, סיכויים גדולים שהתגובות שלה לגלולות לא יהיו מוצלחות במיוחד. זה מאוד קשור לחיבור של אישה לעצמה. מודעות עצמית. וזה קשה. כי זה לוקח שנים להתבגר וללמוד לעמוד על שלך. לדעת שהרופא הוא לא אלוהים ולהתעקש. לא להתעצל ולברר.
    כמה פעמים גיניקולוג או רופא משפחה נתן לכן מרשם בלי בדיקה? כמה פעמים לא הסתכלו עליכן בכלל, ואמרו לכן משהו, כששאלתן שאלה שנשמע בסאבקונטקסט כמו – "תבלעי ותשתקי…"
    אשה שמודעת לעצמה ולגוף שלה תרגיש בפנים אם היא יכולה או רוצה להכנס לתוך זה.
    אני חייבת להודות ששנים לא הסכמתי לקחת גלולות אחרי נסיון אומלל בגיל 17 (גיניקולוג גאון במיוחד החליט שהוא צריך לסדר לי את הוסת…), אבל מאז עברו עשר שנים והרבה מים בנהר.
    השתנתי התבגרתי. היום אף רופא לא יכול להפוך להיות הגורו שלי. הגוף שלי יודע. וביום הראשון שלקחתי גלולות לפני חודשיים (בדיוק) הרגשתי שמשהו ממש טוב קורה. זה עוזר לי מאוד לאזן את עצמי הורמונלית. כמו שלא הייתי מאוזנת מעולם. וזה קשור גם לגלולות וגם ובעיקר – אלי. הבחירה כאן בידיים שלי. וזו הדרך הנשית וזה הסוד. להתחבר פנימה. קודם כל תכירי את עצמך ואת הגוף שלך. אנחנו יותר מדי סומכות על החוץ (אמא, רופאים, עיתונים וכו) שיגיד לנו מה טוב מה נכון. ואת זה צריך לשנות. זה יפתור הרבה בעיות. לא רק את נושא הגלולות.

  46. צודקת!

    אחלה מאמר
    אני ממליצה על הספר של זרמיין גריר "מין וגורל – הפוליטיקה של פוריות המין האנושי" תוכלו לקרוא שם על כל הסיבות למה לא לקחת גלולות , ועל המון נושאים אחרים. מרתק ומומלץ, וחצמזה – מוכרים אותו ב-20 ש"ח בלבד בצומת ספרים וביריד הספרים

  47. יאיר האילתי

    את צודקת מאוד, אבל למען האמת יש פתרונות הרבה יותר פשוטים:
    הרי ממילא רובכן אוהבות יותר את הלשונות שלנו + האצבעות שלנו הרבה יותר מאשר את האורגינל, וגם לרובנו יש דרכים יותר מהנות לסיפוק ממכן שאינן וגינליות. אז אפשר להסתדר יפה מאוד ובסיפוק מושלם גם בלי להשאיר מזכרות בתוך וגינותיכן.

  48. אביחי

    משום מה לא קראתי בשום חוברת של הגלולות של חברה שלי "מוות" איפה שהוא.
    נכון שהחולרות (חברות התרופות) כיסת"חו את התחת שלהם עם כל שאר תופעות הלוואי (שתכלס כוללות את כל המצבים האפשריים שקורים במהלך החיים) אבל מוות לא ראיתי שם!
    אני בחור שמאוד מפחד על חברה שלו! אני דואג לה בכל מצב כדי שמשהו לא טוב, לא יוכל לקרות! ונזהר מכל דבר שיכול לפגוע בה (נפשה וגופה כאחד) כגון: כדורים נגד כאב ראש, אי אכילה -דבר מאוד נפוץ אצלה- וגם לגלולות התנגדתי!
    אבל יש לי שאלה אחת לכולכן -כי שמתי לב שהרוב פה נשים- מה עושים?
    מה אפשר לעשות?
    לבסוף אני הסכמתי שתקח גלולות (לאחר שקראתי את כל העלונים האפשריים ודיברתי גם עם הרופאה שלה) כי אין מוצא אחר!
    חברה שלי טענה שהיא מפחדת מהריון לא רצוי וגם שהיא: ולפי דבריה "ממש ממש רוצה להרגיש אותך".
    עכשיו אני חשבתי יותר בכיוון של דיאפרגמה – אך לפי מה שהבנתי ההרגשה היא לא נעימה.
    אז אמרתי: או.קיי. התקן תוך רחמי – בדקתי כמעט כל דבר אפשרי בנושא הנ"ל אך מה שהובהר לי זה שהתקן תוך רחמי לבחורה בת 22 זה דיי מזיק (מבחינת הרחם -Untouched- שיש לבחורה בגיל הזה) וגם מבחינת מבנה הגוף ה"רזה מאוד" של חברה שלי. וגם בגלל שהיא פחדה מאוד לעבור את ההתקנה.
    אז אני שואל שוב אתכם הנשים, מה אפשר לעשות? כן אני מפחד מחומרים כימיים שמוכנסים לגוף ותוצאות הלוואי שלהם אך אני גם חושש מכל הסעיפים שהבאתי לע"ל. אז מה עושים?
    אודה לתשובה!

  49. זו שאסור לה

    לי אישית אסור לקחת גלולות. למה? משום שיש לי כולסטרול גבוה בדם והגלולות רק מחמירות את המצב. כשהגעתי לגיל שאפשר להתחיל ניגשתי ברוב גאווה לגניקולוג שלי וביקשתי ממנו מרשם, ללא כל בעיה קיבלתי שכזה ואפילו, תדמיינו לעצמכן, לא היו לי כמעט תופעות לוואי (אולי איזה קילו אחד בחודשים הראשונים). לאחר מספר שנים נתקלתי במאמר, ממש במקרה (אני לא נוטה לקרוא מאמרים שעוסקים ברפואה) וגיליתי שלבחורות במצבי יהיה זה הרסני ממש לקחת גלולות. כשגילו לי כולסטרול הסבירו לי מה מותר לי לאכול ומה אסור, נתנו לי כדורים הומאופטים וכדומה אבל אף אחד לא טרח לבשר לי שגלולות זו סכנה. גם הגניקולוג שלי (איש חביב בפני עצמו) לא שאל אותי כלום על הנושא. זה נכון! קיימת התעלמות מחפירה מהנושא.
    עברו לפחות חמש שנים מאז גיליתי שאסור לי והפסקתי עם הגלולות. כל פעם אני צריכה להסביר, לתרץ, עוד שניה אני מתנצלת לכל הרוחות, למה את בלי גלולות?
    אתן מכירות את אלה שלא יכולים עם קונדום?? בדור האיידס הנפלא שלנו? הם עוד מעזים לא להבין למה אני (שבריאותי בסכנה) לא לוקחת גלולות. מה עשיתי לנפשות המסכנות, עכשיו הם יאלצו לשים קונדום? חלילה, אולי עדיף שילכו הביתה במקום.

  50. מולי

    גלולות, למי שלא יודע, גם פוגעות בחשק המיני, וגם גורמות – בכמויות! – לבעיות הפטריה/דלקת למי שסובלת; כך שאת מוגנת מהריון, אבל למי יש חשק. המשפט הקצר הזה מגלם בשבילי תקופה ארוכה של אי נוחות עד ייסורים. הרופאה שלי אמרה שלהפסיק גלולות ימנע את הבעיות, אבל לא העיזה להציע לי את זה.
    אם רוצים לאסוף חומר נגד גלולות זה פשוט למדי; "דפו פרו-ורה" היא זריקה למניעת הריון שמחזיקה שלושה חודשים, אבל בעיקרון באותו הרכב של הגלולות. מתברר, שלעברייני מין, פדופילים ואחרים נותנים אותה כטיפול לחיסול החשק. אבל מה אני עשיתי רע?
    ובכן, אחרי נסיונות טיפול רפואיים, הומאופתיים, נפשיים – רק תגידו – החלטתי להפסיק על דעת עצמי, מה שקוראים באי.אר AMA. ובכן, נכון שהרשיתי לעצמי רק כשזה כבר המחשבה לחבוק תינוק התחילה להיות נעימה. אבל אלו התוצאות: החשק עלה ועלה, דלקות, פטריות – לא זוכרת מה זה, ובימים הבטוחים או עם קונדומים (אלו בטעמים מטשטשים יפה מאוד את ריח הגומי!) אנחנו עושים יותר סקס מאי פעם.
    שווה לעשות הפסקה ולראות מה קורה.

  51. מישהי יכולה להסביר על שיטה טבעית למניעת הריון – אני יודעת שזה שילוב של ימים בטוחים עם למדוד חום ?

  52. ליבי

    אני בת 18 ועדיין לא קיימתי יחסי מין ואני מתכוונת לעשות זאת אחרי החתונה.
    את הגלולות אני לא אקח בחיים כי הן רעל!!! אפילו כדורים נגד כאבי גרון אני לא לוקחת.
    לגבי החלופות לגלולות, אני עדיין צריכה לחקור בנושא….

  53. אלמוני

    אני הפסקתי עם הגלולות כדי לנקות את הגוף לקראת ההריון, ומה גיליתי? שחזר לי החשק המיני!! מאז נשבעתי שאני בחיים לא לוקחת גלולות, ואנחנו סובלים ביחד עם הקונדום!

  54. באמת לא ברור מדוע ולמה אין הד ציבורי נרחב על תופעות הלוואי של הגלולות.
    אגב,פרודאנס,אני מקרה של קרישת יתר כתוצאה משימוש בגלולות,מחלה שהתפרצה אצלי בגיל 24 אחרי 7 שנים כמעט של שימוש בגלולות.
    הרופאים הגניקולוגיים,לצערי ,מעולם לא האירו את עיניי לאפשרות זו שעלולה לפגוע בחייהן של המון בנות,לא נעשות בדיקות מספקות,והמידע הוא מינימלי.
    היום ברור לי מעל לכל ספק,שאם הייתי עושה בדיקת דם לפני השימוש אולי הייתי נמנעת מהתפרצות המחלה בשלב כל כך מוקדם של חיי,אני לא וללת את הגלולה,שחס וכרפס לא תבינו לא נכון,זה דבר מצויין למי שיכולה לקחת אותה,בלי להיפגע,אבל צריך להעלות את רף המודעות לתופעות הללו,וצריך לדעת שכשלוקחים גלולות,יש סיכון משמעותי לבריאותנו,כשם שסקס בלי קונדום עלול להביא אותנו לתוצאות לא רצויות.
    היום,אחרי שיקום שנמשך שנה לרגל שלי,בגלל שני קרישי דם שסתמו שם ורידים,אני יודעת שאני אמשיך לספר ולהגיד לבנות שבסביבתי,שגלולות זה לא הדבר הכי טוב בעולם,ושילמדו לברר,הרי גם הגלולות הן תרופות,וכמו כל תרופה,גם על זו צריך לדעת…

  55. שירי

    אוי, איזה סיפור עגום זה הגלולות הללו.
    אני לא יכולה לדחוף לתוכי אף סוג של גלולה, הן עושות לי כל כך רע, עד חוסר תפקוד כמעט מוחלט
    אגב, למישהי שאני מכירה נתנו גלולות שדפקו לה את כיס המרה, עשו לה צהבת.
    כרגע אין לה כיס מרה והיא לא תוכל לאכול לעולם שום דבר שהוא מעל 5% שומן.

    אז היא תהיה סופר-כוסית כל חיה, אבל לא חראם?

  56. אלמוני

    טיקון טעות! יש תחלופה לגלולות, ואני מכירה אישית מספר בחורות שפנו לגניקולוג בעקבות תופעות לוואי שאובחנו כתוצאה מהגלולות והגניקולוג יידע אותם לגבי התחלופה הזו. כיום אותן בחורות משתמשות בתחלופה. אינני יודעת בוודאות מהוא התחליף אבל אם תרצי תוכלי לברר בוודאי אצל גניקלוג.

  57. אחת שאכפת לה מעצמה

    קודם כל בתור לוקחת גלולות כבר כמה שנים אני מברכת עליהן שכן הן הקלו על חיי בצורה ניכרת
    נכון יש בהן סיכונים – אבל באמת כולנו בוגרות (חלק יותר וחלק פחות) לקרוא את עלון השימוש לצרכן שנמצא בחפיסת הגלולות – יש שם פירוט נרחב על כל התופעות הקשורות אל הגלולות ואם לא קוראים לא יודעים כך שבמקום לעצום עיניים ולהתעלם מהכל כדאי לדעת מה בא בעיסקת החבילה הזו…
    אני מוכרחה להגיד שמעבר לעיניין של המחקר (קיים או לא קיים) לפיתוח גלולה לגבר אנחנו צריכות לשים את היד על הלב ולשאול את עצמינו: האם העובדה שתהיה קיימת כזו גלולה תרגיע אותנו- או במילים אחרות אם תגיעי למיטה עם גבר שיספר לך שהוא לוקח כזאת גלולה (בהיותו גבר אוליטמטיבי) תסמכי על המילה שלו?
    מה שאני מתכוונת להגיד הוא אנחנו אחראיות לגופינו, אנחנו סומכות על עצמינו, למה לסמוך על מישהו אחר?
    כן אולי זה נראה מאוד נוח לצאת באמירה של קיפוח או התבכיינות על זה שאנחנו נדפקות מכל העסק אבל אם אנחנו רוצות להיות משוחררות מבחינה מינית ולא להכנס להריון מכל שמוק וכן לחיות כרצונינו אז בואו נסתכל על הצד החיובי של העיניין – יש לנו אמצעי מניעה יעיל שאנחנו לוקחות…
    יש גם אופציות אחרות אולי פחות טובות או פחות בריאות או פחות מהנות השאלה היא מה עדיף…
    אל תשכחו שתמיד אפשר גם לא לעשות – אבל על זה בטח אף אחת לא רוצה לשמוע
    העצה הכי טובה ששמעתי היא לא לעשן כשלוקחים גלולות
    אבל עם היד על הלב – מי מכן הפסיקה לעשן כשלקחה גלולות?

    • אני לא מבינה אתכן, כל מה שמוכרים לכן אתן קונות? גם אם יציעו רעל אתן תבלעו?

      לאחר שחברה טובה שלי סבלה מגידול בעצם (למזלה לא ממאיר) והכל בגלל הגלולות.
      כן, כן בגלל הגלולות שהשפיעו לרעה על הגוף שלה ועשו בלאגן בבלוטות. זו לא המצאה, זה הרופאים שעלו על זה לאחר המון בדיקות. הפיתרון היה – הפסקת גלולות במיידי וניתוח.
      לא כולכן לוקחות גלולות רק שנתיים, יש בנות שכבר 10 מכניסות את הרעל הזה לגוף שלהן מבלי לדעת מה זה יכול לגרום להן.

      מהו הפיתרון? ובכן יש התקן תוך רחמי המיועד לבחורות שעדיין לא היו בהריון, זה טוב לשלוש שנים, זה נוח ופצפוני, אף אחד לא מרגיש בזה כולל הגבר שלכן, אין תופעות לוואי, הסכנה בכניסה להריון היא בדיוק כמו עם הגלולות.
      אני כבר 3 שנים עם ההתקן (אחרי תופעת לוואי נוראיות כמו מיגרנות קשות, מצבי רוח וגם ירידה בחשק המיני – כן זה משפיע עליכן, ועלייה דרסטית במשקל) ועלי לציין שאין מאושרת ממני וזה חופש אמיתי !
      סוף סוף אני מרגישה אישה באמת בלי כל מיני תופעות לוואי "נשיות", עם המון חשק ועם 15 קילו פחות במשקל ובלי לחץ של "שכחתי גלולה או לא שכחתי".

      אל תחכו שהגניקולוג שלכן יציע לכן משום שרוב הגניקולוגים לא ממש טורחים לעדכן אתכן במה טוב ומה לא.

      תתחילו לדאוג לעצמכן כי אף אחד אחר לא ידאג לכן.

  58. ורוניקה

    איני יודעת אם הדיון בנושא זה עוד נמשך , אבל בתור בחורה מתירנית, עם בעיות קרישה קשות , שלא זכתה ולו לטיפת מידע בגיל 15 וחצי עת קיבלתי גלולות, למעט מה שחיפשתי ובקושי מצאתי בין רופאים רבים,ובנוסף זכיתי להנות מאי אילו תופעות לוואי בעברי דעו לכן שישנם עוד אמצעים שאינם מוכרים לנו ובתואנות שונות לא נזכה לשמוע עליהם לעולם משמום מה
    ישנה זריקה המכילה פרוגסטרון בלבד(הגורם המשפיע לרעה על בנות מקרישות) הנקראת depo provera 150m"g הניתנת כל שלושה חודשים, ותופעות הלוואי שלה די מעוטות – השמנתי קצת! והפסקתי לעשן.מתגעגעת אבל לא נורא כל כך .ושלא בסוגריים בכלל אסור אסוראסור לעשן כשלוקחים גלולותטיפולם הורמונליים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ההגדרה הרפואית שחזרה על עצמה היא פצצת זמן מתקתקת. וכמובן שהנזקים מופיעים בגיל מאוחר הרבה יותר , והם מגיעים .בגיל 35 45 מקבלים סטירה באחורי המוח או איברים אחרים ואז חבל על הזמן
    חשוב גם לעשות בדיקות דם לפני שלוקחים גלולות ולהתעקש גם בגיל 15 וגם אם הגניקולוג אומר שלא צריך. זה הגוף שלכן .כדאי לשמור

  59. ואזקטמיה הינה שיטה יעילה ובטוחה למניעת הריון שמבוצעת על גבר. כל שנה כ חצי מיליון גברים אמריקאי עוברים את הפעולה. מדובר בפעולה ניתוחית קטנה, מתבצעת תחת הרדמה מקומית ומביאה למניעת הריון ב 100% מהמקרים.

    הזרע מיוצר ע"י אשכים ובתוך נוזל הזרע תאיי הזרע מהווים כ 5%, שאר נוזל בא מערמונית ומשלפוחיות הזרע. תאיי הזרע מועברים מהאשכים דרך אפידידימיס ( epididymis ) וצינור הזרע לשופכה ומשם נפלטים החוצה יחד עם נוזל הפרוסטטה שמהווה את רוב (95%) מהנוזל הזרע. במהלך הניתוח קושרים וחותכים את צינור הזרע דו צדדית וכך נמנע מעבר תאיי הזרע החוצה עם השפיכה. הניתוח כלל לא משפיע על אורגזמה וכמות הזרע .

    כמובן יש לנקוט ב 15 אקטים מיניים ראשונים אחרי הניתוח כאילו לא בוצע הניתוח. זאת להבטיח כי כל תאיי הזרע יצאו מהצינור שהמשכיותו הופסקה.

    הניתוח מתבצע במדיקל סרוור ע"י אורולוג מומחה 03-9049180

    • סתם אחת

      אבל זה פרמננטי….
      זה לא אמצעי מניעה לזוגות צעירים שעוד רוצים ילדים בעתיד

      • כן אבל כל העניין הוא שצריך להבין שגלולות זה לא כל כך פשווט אפילו אם את מכירה אותו אז מה את לא תשכבי איתו בלי לדעת שהוא בטוח….שזה בטוח גלולת אולי מונעות היריון אבל לא יותר מזה…
        אוהבת אני

  60. ליאת

    לכולם ובעיקר לאביחי שלום,
    לדעתי הכותבת צודקת בהחלט! כך מניסיוני האישי:
    אני סובלת מעודף קרישת דם, נטילת גלולות מבחינתי היא התאבדות.
    כבר שמעתי על בחורה שלקחה גלולות שגרמו לה לקריש בראש והיא מתה כתוצאה מכך.
    הובהר לי ע"י הרופאים שאסור לי בשום אופן ליטול גלולות, או כל תרופה הורמונלית אחרת.
    גם במהלך הריון אני אזדקק לזריקות יומיות להבטיח את בריאותי ובריאות העובר.
    אז כן – סכנת מוות בהחלט קיימת.
    ואביחי – אם זה לא כתוב בעלון המצורף (ורצוי שתבדוק שוב) אולי כדאי להתריע על כך.
    בדיקות הקרישה הגנטיות אינן שכיחות ועולות הרבה כסף, לכן הרבה בנות כלל לא יודעות שהן סובלות מהבעיה ומסכנות את חייהן מבלי לדעת.
    עוד מניסיוני: יותר מבחור אחד שעימו הייתי בקשר נרתע מאוד כששמע שאני לא נוטלת גלולות.
    כיוון שכרגע אין ממש פתרון אחר ואני לא מכירה הרבה גברים שמוכנים להשתמש בקונדום לאורך זמן.
    באסה לי….

  61. בודד בקהל עוין

    צר לי, אך מבט חטוף בהודעות כאן חשף איזושהי בורות מפתיעה בקרב הנשים.
    קיימת גם קיימת גלולה גברית, ואני וכמה ידידים שלי נוטלים אותה במידת הצורך.
    לגבי האחריות על אמצעי המניעה – מדוע אתן רואות כל פעולה של בני זוג למין כמעין מלחמת מעמדות ומגדר? עודף פמיניזם גם הוא סוג של שוביניזם ומעורר לא פחות סלידה. אני נוטל את הגלולה בגלל בעיה רפואית המונעת זאת מבת זוגתי, אבל הגלולות מהדור החדש לנשים אינן מעלות סיכון לסרטן הרחם ואף מקטינות את הסיכוי לסרטן השד (זאת פרט לאפקט מטיב עם העור, הגדלת שדיים ועוד, לא בדיוק סיוטה של כל אישה, אפילו תהא פמיניסטית קיצונית). הסקרים בנושא אינם מתבצעים בגברים כפי שנרמז באחת התגובות, וטענה זו מגוחכת. הסקרים בוצעו באוכלוסיות אדירות ובמשך תקופה ארוכה מאוד.טענות כנגד "כימיקלים המוחדרים לגופכן" מעוקרות מתוכן, אם נקרא לילד בשמו – אסטרדיול ופרוגסטרון – הורמונים המצויים בין כה וכה בגופכן. לעומת זאת, הגלולה לגבר צעירה ולא ברורים האפקטים שלה לעתיד. אם אתן באמת אוהבות את בן זוגכן ולא עסוקות בניהול מלחמת מינים על גבו – וגם לא מסובכות רפואית – האם זו גזירה שאין לעמוד בה?
    לסיכום, חלק גדול מהטקסט כאן, על פניו, נשמע יותר כמו תוקפנות כללית כנגד המין הגברי מאשר ביקורת אובייקטיבית, ובכל מקרה משולל יסוד עובדתי.

    • אתה יכול בבקשה לספק יותר פרטים על העובדות שציינת?
      האם יש בארץ גלולה לגבר? מה שמה? היא מאושרת ע"י משרד הבריאות?

  62. דנה אגם

    אני שייכת לזן שלא לוקח,מטעמים עקרוניים.
    למה להתמודד עם תופעות לוואי כשזה לא הכרחי?
    קונדום מספק הגנה גם מהריון וגם ממחלות,וזה טוב מבחינה מינית כמעט כמו בלי.
    עד שלא אנשא,אין סיבה מספיקה להוריד את הקונדום.

  63. אנונה

    בתור אחת שלוקחת גלולות מסיבות רפואיות (PCOD), אני יכולה לומר לך שעיקר החשיבות הוא בביצעו בדיקות מקדימות.
    אני עברתי סוללה של בדיקות לפני שהתחלתי בטיפול, מה גם שהגלולות שאני נוטלת "כבדות" פי כמה מהגלולות שרצות היום בשוק.
    בכל פעם שאמרתי למישהו שאני לא נוטלת גלולות (טרם הטיפול), אף אחד לא הסתכל עלי עקום. אין שום סיבה שיחשבו שאת "סחורה פגומה" ועם כל הכבוד הפסקה הזו נראית לי קצת מפוברקת…
    אמצעי מניעה לגברים?
    יש! ובפיתוח!
    הבעיה העיקרית היא שעד כה, הגלולות לגברים גרמו להם לאי פיריון תמידי…
    כל דבר שנכנס לפה, בעיקר כשהוא ניתן באופן כרוני, חייב בירור.
    ובכך אני יכולה להאשים לא רק את הגניקולוגים (עם דפקט בפני עצמו), אלא גם בחורות שרוצות מרשם לגלולות כבר בפגישה הראשונה. גלולות דורשות בירור קודם (גם גניקולוגי וגם כללי). אם את לא מוכנה לעבור אותו – אל תלכי על זה בכלל.
    בעניין תופעות הלוואי – הפרעות הקרישה מופיעות כמעט בלעדית במי שנמצאת בסיכון יתר (וזה דבר שאפשר לאבחן לפני נטילת הגלולות, בבדיקת דם פשוטה שכל גניקולוג שפוי ישלח אותך אליה). בעניין ההשמנה – גלולות גורמות לאגירת נוזלים, אך הן לא גורמות להשמנה קיצונית. אם החלטת לזלול מרגע זה ואילך, אל תאשימי את הגלולות (מה שכן, הן בהחלט יכולול להגדיל את החזה).

    שוב, אני מדברת מהצד השני לש המתרס, כמישהי שהגלולות שיפרו את איכות חייה ואת בריאותה לאין ערוך.

  64. שלומציון

    את צודקת, מלבד האפשרות של הידבקות באידס יש לפחות עוד חמש מחלות קשות שאפשר להדבק בהן כאשר משתמשים בגלולה ולא בקונדום. דלקת כבד, פפילומה, עגבת, זיבה ועוד כמה דברים שכרגע איני זוכרת. לכן אני ממליצה לכל בחורה שתשלח את בן הזוג איתו היא מתכוונת לקיים יחסי מין לעבור את כל הבדיקות הנ"ל ורק אח"כ להחליט
    על סמך התוצאות ששוללות איזו נשאות להכנס איתו למערכת יחסים מלאה. כדאי מאד לבנות שזה בן הזוג הראשון שלהן. הגלולה כפי שאמרת היא אולי בטוחה נגד הריון אך מה על הבריאות שלך? עם התוצאות את תשארי כל החיים כגון קרישי דם, מצבי רוח, בעיות נפשיות
    וכו'. אנא תגובותיכן.

  65. אחת שלא לוקחת

    בנות, קחו את עצמכן ואת הבריאות שלכן בידיים שלכן כי לאף אחד לא איכפת! יש מצב לאמר "לא!" למציאות האלה (קרי, הגברים) ושהם יקחו אחריות על היחסים ובכלל.
    בצעירותי לקחתי גלולות במשך שנה (ואני לא פרגית…) והבנתי שזה עושה לי נזק, למרות שהרופא ה-ת-ע-ק-ש שזה נפלא ולגמרי לא מזיק! מה הוא יודע?! אמרתי לבן זוגי דאז, ועד היום, אני את הרעל הזה לא לוקחת. אתה רוצה? תדאג לזה בעצמך או שלא יהיה!! והוא דאג! גומי זו אופציה נפלאה ולא מזיקה (מלבד עוד כמה יתרונות אסתטיים…)! אפשר ורצוי לחיות בלי ההורמונים האלה. לידיעתכן.

  66. גם אני לא לוקחת גלולות

    וזה נכון שמסתכלים על זה בארץ באופן שלילי. אבל היו לי תופעות לוואי קשות שכללו לחץ, כעסים, עצב, דיכאון, תחושת דחיה מהגוף שלי (שהוא בעצם די מושלם) וירידה בחשק המיני.
    או איך שאני הסברתי לגניקולוג שלי ששאל אם יש לי תופעות לוואי–
    כן-פרידות.

    כשחשים כל כך הרבה תופעות לווי קשה מאוד להחזיק קשר.
    אז עכשיו אני משתמשת בקונדום עם החבר הנפלא שלי מזה שלוש שנים. מומלץ.

  67. אל תתבישי בשדיים שלך, גברים אוהבים סקס עם חזה קטן
    http://maseil.multiply.com/journal
    סקס

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *