קאפקייקס פרג עם גנאש שוקולד חלב

עוגות פרג רכות מצופות בקרם שוקולד עשיר. יש להשתמש בפרג טחון טרי ככל האפשר. אם קונים פרג טחון באריזות מוכנות מראש (במרכול, למשל), כדאי לטעום אותו לפני השימוש, כדי לוודא שטעמו איננו מר.


תבנית:
תבנית 12 שקעים מרופדת ב־12 עטרות נייר לאפייה מס' 4.

חום אפייה:
בינוני (180 מעלות צלסיוס).


המצרכים:

50 גרם חמאה בטמפרטורת החדר, חתוכה לקוביות קטנות
½ כוס סוכר
1 שקיק סוכר וניל
1 כפית קליפת לימון מגוררת
1 ביצה טרופה
3/4 כוס קמח
1 כפית אבקת אפייה
50 גרם פרג טחון
½ גביע (100 מ"ל, גביע "חצי מנה") שמנת חמוצה 15% שומן
2 כפות מיץ לימון סחוט טרי


לגנאש ולעיטור:

125 גרם שוקולד חלב, קצוץ
25 גרם שוקולד מריר, קצוץ
100 מ"ל שמנת לקצפת
50 גרם חמאה בטמפרטורת החדר
1 כף דבש
סוכריות פנינים בצבעים זהב וכחול


אופן ההכנה:

1. שמים את החמאה בקערה בינונית. מוסיפים סוכר, סוכר וניל, קליפת לימון וביצה. מנפים פנימה קמח ואבקת אפייה ומוסיפים פרג, שמנת חמוצה ומיץ לימון. מערבלים במהירות בינונית במשך 3 דקות, עד שהתערובת אחידה ובלי גושים.
2. מחלקים את התערובת בין עטרות הנייר – כ־½2 כפות לכל עטרת (רצוי להשתמש בכף מידה, כדי להבטיח חלוקה שווה). אופים את העוגות במשך 25-20 דקות, עד שפני העוגות זהובים ומרכזן יציב למגע. מוציאים את העוגות מהתנור ומצננים בתבנית במשך 5 דקות לפני שמעבירים אותן לרשת מתכת להשלמת הצינון.
3. להכנת הגנאש, שמים את שני סוגי השוקולד בקערה בינונית. מחממים את השמנת בסיר קטן עד שהיא מגיעה לרתיחה עדינה. מסירים מהאש ויוצקים מיד על השוקולד הקצוץ. משהים 2 דקות כדי להניח לשוקולד להתרכך. טורפים את התערובת במטרף ידני קטן עד שהשוקולד נמס והתערובת חלקה ואחידה.
4. שמים את החמאה ואת הדבש בקערה שנייה. מערבלים במערבל (מיקסר) ידני במהירות נמוכה במשך 2 דקות, עד שהתערובת חלקה מאוד. מערבלים את תערובת השוקולד (אין צורך לרחוץ את המקצפים) במהירות בינונית־גבוהה עד שהתערובת מצטננת לגמרי ומבהירה מעט. מוסיפים שליש מכמות השוקולד לקערת החמאה ומערבלים במהירות נמוכה עד שכל השוקולד נבלע בחמאה. מוסיפים עוד שליש, מערבלים, מוסיפים את השליש הנותר ומערבלים שוב. כשכל השוקולד נבלע בחמאה והתערובת אחידה וחלקה, מגבירים את מהירות הערבול לבינונית־גבוהה ומערבלים דקה נוספת.
5. מעבירים את הגנאש לשק זילוף עם צנתר כוכב קטן. מזלפים על העוגות כוכבים קטנים צפופים, או פסים מפותלים. מעטרים בסוכריות פנינים.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *