רוב הבנות מטומטמות

כן, אני יודעת, אני בחורה, חלק מהעם הנשי, המגדירה את עצמה בדרך כלל כאישה מתקדמת ומערבית, שלעולם לא תתן לגבר להחליט לגבי מהלכים בחייה, שתמיד תנסה חמש מאות פעם לתקן לבד את הסתימה בכיור, לפני שהיא תזמין שרברב…אז אתן בטח תוהות איך אני אומרת דבר כזה. אז ככה, אני לא אביא כאן טיעונים שוביניסטים, שגברים הם אלו שהוליכו את ההיסטוריה, שגברים הם אלו שהבינו סוף סוף (וראשונים) דברים מתוחכמים במדע, רפואה, מתמטיקה, גיאוגרפיה ושאר תחומי חיים. ואני לא אכליל ואתן פתח מילוט לבחורות מעטות ומובחרות שלמזלנו, בנות, באמת מצמצמות מעט את נזקי האסון שנפל עלינו.
אנוכיות, קנאה, אובססיביות, בזבזנות, התחשבנויות, רמאות, מנפולטיביות, חמדנות – כל אלה מקצת התכונות המהוות מכנה משותף ל- 85 % מבנות העולם.
כן, כן אני רואה את הגבות המורמות, את השיניים החורקות, ואת ה- "איך היא מעיזה" שאתן מסננות מתחת לשפתותיכן ברגע זה. אבל מיד אוכיח לכן ולכולם שכמה שהאמת כואבת – כך היא אמת.

טיעון א' או שמאל ימין שמאל

הדבר הכה בי במלוא עוצמתו בצבא. שם פגשתי בבנות ארצנו המגוונות, סמבצ"יות ממורמרות, פקידות משועממות, שלכולן מכנה משותף – מטבחים.
בוקר אחד את קמה מגלה שאת קודחת מחום, הוירוסים משתוללים לך בגוף את עומדת להתפרק ואז את נזכרת שהיום יש לך מטבח. את גוררת את עצמך למרפאה, משקרת לרופא ואומרת לו שאת מרגישה מצוין אבל רק צריכה משהו שירכך את כאבי הגרון שלך. ואז מתחיל המסע המייגע למציאת מחליפה: את עוברת חיילת חיילת, מציעה עסקות חליפין, מוצאת את עצמך מוכרת את נשמתך ומבטיחה סופי שבוע בטורקיה, אם רק מישהי תסכים להחליף אותך. אבל לכולן יש דברים חשובים לעשות בדיוק באותו יום ובאותה שעה, כולן פתאום מאוד מצטערות, והיו מחליפות אותך בשמחה, אבל דווקא היום הן לא יכולות. בסוף את מוצאת את עצמך עם שקדים נפוחים, חיוורת לגמרי, מחוברת לאינפוזיה, מגישה אוכל לחבר'ה שלך מהבסיס, שנותנים בך מבטים מרחמים ושואלים אותך כל שנייה אם את בסדר, ואת עצמך את שואלת שוב ושוב ושוב – למה לא הוצאתי גימלים כמו שכל הבנות עושות?

טיעון ב' או את עושה לי בושות

את דוגמא מספר שתיים אני אציג בשאלה. ראיתם פעם בחורה מתחילה עם בחור, מתוך כוונה שהוא יבין שהוא מאוהב בה, יציע לה לחיות איתו לנצח וללדת לו את ילדיו? כן השאלה מסובכת, וגם הביצוע – קשה לצפייה. כשצפיתי במצב כזה בדיוק התעוררו בי רגשות אלימים; ובקושי הצלחתי לעצור את עצמי ולא לתת לאותה בחורה שני בוקסים ובעיטה. כי אין, אבל אין, דבר יותר מגוחך מזה. זה מתחיל הרבה לפני המפגש, היא עומדת שעה מול המראה, בטוחה שהזווית הנכונה של הגבות זה מה שיעשה את ההבדל. לאחר מכן המפגש – חיוכים מעוררי רחמים והתעניינות מדאיגה בשלומו של האובייקט. ואם הוא לא לבד, אז פתאום מאוד מעניין אותה מה הידידה הזו שיושבת איתו עושה, איך קוראים לה וכמובן שאלות חשדניות על טיב היחסים בינה ובין האובייקט. הכל יכול היה להיות מושלם, אם רק הוא היה מעוניין. הפדיחה לאנושות מתחילה כאשר הבחור המסכן אינו מעוניין באותה בחורה. אז היא עומדת שם שעה, מנסה לדוג מעיניו איזה שהוא מבט שיעיר בה זיק של תקווה לגבי כל מה שהיא כבר בנתה עבורם.
וכשהיא רואה שהשיחה לא מניבה פרי, היא לא תפסיק אותה ותצא מהמצב המביך וידה על העליונה, לא ולא, היא תמשיך לנבור ותעשה עוד הרבה דברים מביכים כאלה, רק כדי לבדוק שוב, אולי היא פספסה; ואז היא תתקל בו שוב, ותבוא להגיד לו שלום, כי היא במקרה עברה בסביבה. בקיצור: לאחר שצפיתי במראה מעורר הרחמים הזה, שוב התביישתי ולא האמנתי שבתוך עמי ישנן נפלים כאלו. איזה בעסה לנו.
בנות – בכל התכניות המבריקות האלה שלכן – לצוד בנים, שכחתן פרט קטן, הם מצליחים לקרוא אותנו בקלות כספרי כיס דקים, ומחר הם יספרו לחברים שלהם על הפוסטמה הזו שמנסה כבר שבוע להתחיל אתם, והם לא יודעים איך להיפטר ממנה.

טיעון ג' או חנה סנש וגולדה מאיר יושבות בבית קפה

נעזוב רגע את הדברים הקטנים. פמיניזם. כמה בחורות נלחמו יומם וליל על מנת לשבת בכנסת, לשחק כדורסל בליגה לאומית, להטיס מטוסים, לצלוח ימים, לטפס על הרים, להחזיק בגאווה את מושכות הזהב של העידן החדש בו נשים אומרות את שלהן, מבצעות את רצונן. כן, גם אני נהנית מאותם הישגים משמעותיים שקיבלתי לידי מבלי שבכלל התאמצתי. הבעיה היא שבאותה חבילה קיבלתי גם דברים שלא הזמנתי, בהם אני נתקלת בכל פעם שאני מבקשת עזרה מגבר: "את רצית שוויון, תעשי את זה לבד…" מצטערת אבל לא אני רציתי שוויון, לי היה טוב אם אתה היית עושה את כל הדברים המסובכים האלה במחשב, מרים ארגזים כבדים, מחליף גלגל במכונית שלי, שוטף לי אותה, משלם עלי בכל היציאות שלנו, מתחיל איתי ולא מחכה שאני אעשה את זה, היה לי הרבה יותר קל אם כל אחד היה יודע בדיוק את מקומו במערכת היחסים שלנו. מי האבא מי האמא, ומי לובש את המכנסיים המזורגגות.
כמובן שלא היינו רוצות שהתפקיד שלנו בעולם יהיה לקפל כביסה כל היום, אבל אם הנשים האלה שהתחילו את כל המהפכה היו עושות את זה עם קצת יותר שכל היינו מצליחות להנות משני העולמות – גם זכויות לנשים וגם חובות לגברים. עכשיו אנחנו תקועות על כביש חד סיטרי וארוך, שמחייב אותנו לחוקק חוקים ולקבוע עובדות ובאותו זמן גם לנהוג (ורוב הנשים לא צריכות להיות על הכביש, אבל זה נושא למאמר שלם ואחר). ואנחנו יכולנו לשבת במרפסת עם מרטיני, לאכול בייגלה ולראות אותו מטאטא את העלים מהשביל. מישהי שם מתחילה להזדהות עם הצער והכאב?

ולסיכום

התחלתי שם ובזה אסיים: רוב הבנות מטומטמות, אז בפעם הבאה שאתן עושות איזה שהוא דבר בפומבי תחשבו על העובדה שאתן מייצגות אותנו, ותשדלו לא לעשות פדיחות.

מיכל לוי

אז אין לי תואר, אני לא לומדת מחשבים ובעצם עוד לא ממש התחלתי לחיות. אני אחרי צבא, לפני טיול, ובין לבין מחייכת לעצמי

תגובות

  1. פעיל תנזים מהר גריזים

    שלום לכם סטודנטים יקרים שלי לרפואה וגניקולוגיה.

    אנחנו רואים מולנו ספיצמנט מרתק לחייה הקרואה "פימוס-אדיוטיקוס" , או בעברית , "אישה טפשה". היא חושבת שהיא שנונה , נונ-קומפורמיסטית , שיש לה עמדה.
    לפעמים-
    יש הברקות. למשל שנשים על הכביש זה אסון תעבורתי.
    המטרה , כמו שאתם יכולים לראות , אם תסתכלו טוב טוב ועמוק מאחורי הממברנה הטמטומית הכבדה היא דווקא לא רעה כל כך. להציג איזו ראיה קונטרוורטית לנישה הפמיניסטית-לוחמנית-מרושעת הרווחת בהרבה יותר מדי מאמרים בבננות.

    וכאן , יש מקום להציג את המוצג השני של היום-
    ה"שירלוס ספיסטיקטוס".
    השירלוס יודעת לקחת את הבחורות הכי מטופשות , ברגעים הכי מבולבלים שלהן , ולהעמיד אותן כאלו שחולקות על דעת הקהל הרווחת באתר , ובכך בעצם לשמור על אותה דיעה חיה ונושמת.
    עכשיו , סטודנטיות יקרות , מובלטות חומוקיים במעילי הרופאים הלבנים ובביריות לבנות , אל תטעו , אני אוהב מאוד את השירלוס , והיא מותק , ללא ספק , ואולי הכנסת המאמר הנ"ל היתה טעות שנבעה מעייפות או אולי אפילו מאלכוהול , אבל , היא משרת יפה כל מני מטרות קונספירטיביות.

    לסיכום,
    מאמר מטופש , עם כוונה נכונה בבסיסו.
    חבל שהוא מחמיץ את מטרתו , על כל פנים.

    שלוש סטודנטיות מתבקשות להשאר אחרי ההרצאה, אני אחזור מיד להנחות אתכן , אני רק מביא אזיקים וסירופ שוקולד , כל היתר – יום טוב!

    • מישהי...

      גם אתה וגם מיכל מגזימים. אבל אתה, מה פתאום נשים גרועות על הכביש, אם תבדוק תראה שרוב הנהגים בתאונות דרכים, אני מדברת על האשמים, הם גברים, אבל ברור שיש נשים שנורא חוששות כהן על הכביש, אבל יש גם גברים כאלה!!!
      ומה הקטע של השפה הלגלגנית והמתנשאת שלך?! מה אתה חושב שאתה?? ??

  2. מאוד אהבתי את הסיגנון!
    ציניות במינון המותר רק במקרה של ביקורת עצמית.
    בד"כ אני לא מגיבה על פרטים שכאלה, אבל אחרי שקראתי את התגובה הראשונה, החלטתי שצריך לאזן.
    ושוב אהבתי…הומוריסטי, זורם, לא יומרני…

    כן, אנחנו כנראה באמת נורא מטומטמות בסירובינו לשחק אותה "מטומטמות".
    ואי, עם יכולות מניפולטיביות כמו שלנו, יכולנו לפטם את האגו האינפנטילי שלהם ב"חולשה הנשית" , ולסובב אותם על אצבע אחת…מה גם שהתוצאה של כל האמנסיפציה היא שאולי קיבלנו עלינו את חובותיהם (שירות קרבי ופרנסת המשפחה הם חובות, גם אם לבנות מסויימות זוהי זכות)
    ,אך לא השכלנו לחלוק עימם את חובותינו שלנו…לנשים רבות לאחר יום עבודה עמוס מחקה בבית "משמרת שנייה"…פרידו-ו-ום…י-יש…

    ועדיין, לא בא לי לעשות מניפולציות ולהתבצר בחולשותיי.
    גאווה היא גם סוג של טימטום…

  3. נסיכת טרויה

    אהבתי!
    משעשע וציני, אם כי מכליל במקצת…
    רוב הנשים אכן מטומטמות ואני אישית לא חובבת בכלל את העם הנשי שאליו אני שייכת. אבל, עליי לאזן ולציין שרוב ה-אנשים- מטומטמים.
    הסתדרתי תמיד יותר טוב עם גברים. אפשר לדבר איתם על ספורט, מכוניות, ספרים, סרטים, מחשבים. נשים זו בעיה לדעתי בתחומים האלו- שיחות על חומרים לשיער, בגדים, לקים והכיבוש האחרון, לא מעניינות אותי. בגדים יש ללבוש לא לדבר עליהם.
    אם גבר תוקף הוא יעשה זאת פרונטלית ולא מאחורי הגב ובנחשיות הנשית האופיינית שבה נתקלתי פעמים כ"כ רבות בחיי הלא כ"כ ארוכים.
    אין הבדל בעיקרו ביכולות הנשים והגברים. אבל, אני לא רוצה להרים ארגזים, לנהוג כשאני לא חייבת, לפתוח בעצמי את הדלת כשאהובי איתי, לנגב את דמעותיו (סטייל הגבר החדש), לפתור את כל הבעיות בבית, לפתוח סתימות וכו וכו
    אני רוצה להיות אישה עדינה, חכמה, מתחשבת ו… אשה! אני רוצה את הגבר אחראי, מפנק, חזק
    ומה ההתנגדות הנחרצת הזו לבשל למישהו? זו לא חובה ומי שבוחרת לעשות דווקא טועה נחרצות במטרות והגדרות הפמיניזם. אין קשר בין הדברים.
    אני יכולה להמשיך ככה לנצח כי הנושא קרוב לליבי.
    אסיים בזאת
    רד באטלר מסקרלט אמר פעם: "אשה היא כמו חתול, צריך לשים אותה על כרית משי ולפנק"
    אבא שלי מתנהג ככה כל החיים ואין מאושרת מאמא שלי, שנראית 20 שנה פחות מגילה האמיתי. ושלא תחשבו שהיא לא עושה כלום, התפקיד שלה היה גורם לגברים רבים לקנא.
    נשים הן עם מדהים והן מוחקות זאת עם כל הלוחמנות הזו. בנות- השענו אחורה ותהנו מהחיים, מותר לכן!

    • אצלי נקרא פשוט עצמאות ואחריות. אני שמחה לעזרה כשאני צריכה אותה, אבל ודאי שלא מתנהגת כמו נסיכה מפונקת, נישאת על כפיים. פינוקים אני מאוד שמחה לתת ולקבל, אבל לא צריכה גבר "מפנק" ו"אחראי" רק כי לא בא לי לקחת אחריות על חיי, להחליט החלטות חשובות, או שאני סתם עצלנית. לבשל לו זה נורא כיף, וגם שהוא יבשל לי, באותה מידה…
      לא ברורה לי חלוקת התפקידים שעשית ולמה את מחליטה שעצמאות שווה לוחמנות, אבל אם נוח לך להיות הילדה הקטנה של הגבר שלך, הדרך פתוחה לפנייך. רק דעי לך שלכל דבר יש מחיר.

    • אני מסכימה, אבל לא במאה אחוז, עשית הכללה מכוערת מאוד עם הלקים וכל זה, אני "אשה" תקראי לזה איך שאת רוצה, ואני לא מדסקסת עם החברות והחברים על השטויות האלו, אומנם, לצערי הרב יש הרבה בנות כאלה, אבל יש גם הרבה עם שכל, ו"ביצים".
      בכל אופן, אני ממש לא מנסה להתאים את עצמי להגדרות שהועלו כאן, אני פשוט בנאדם, עושה מה שאני רוצה, מה שאני מוצאת לנכון לעשות בלי לחשוב אם זה נשי אם פמיניסטי או כל הבולשיט הזה…אם אתן מחפשות משהו לדבר עליו ולנתח אותו תדברו על החיים עצמם ולא על מה שמסביב…זה מיותר.

      • רותם אהבתי את התגובה
        קבלי חיוכים ונשיקה
        צדקת שאמרת שצריך לחיות את החיים ולא להתעסק
        בטפל ובשטויות
        יישר כח

      • סיסקה

        כנראה שלא החליפו אותך במטבח כי לא היית מספיק חברותית ושקועה בתאוריות מתפתחות על שנאה למין הנשי, הדוגמה השנייה- פתטית יותר. בחורה מאוהבת נראית בדיוק כמו בחור מאוהב שרוצה להשיג את מושא אהבתו. אם האימרה הראשונה הסכמתי לנשים יש את התכונות המבישות הללו. אך יחד עם זאת עוד טונות של תכונות טובות. אפשר להחליט כך גם לגבי המין הגברי התחרותי המגלומן … בסופו של דבר מאמר טיפשי ומקומם. מאוד חד- סיטרי שטוח ומעצבן.

    • יפה שהבהרת מראש שאת נסיכה של ממלכה אבודה, שעברה מן העולם זה מכבר.
      טוב היית עושה אם במקום לפתח תיזות על המין הנשי היית מחליפה את הסביבה הנשית הספציפית שבחברתה את מסתופפת. אני וחברותי, לדוגמא, מעבירות בשיחות על לק רק 80% מהזמן (אחרי שעבדנו על עצמנו באופן אינטנסיבי ונחוש), ואין שום סיבה שלא תנסי לעשות כמונו!

      ומעניין מה היית אומרת על אשה שהייתה תוקפת אותך בצורה פרונטלית ומכובדת, "כמו גבר". רוב הסיכויים שהיית אומרת עליה שהיא ביצ'ית היסטרית ומגעילה, ומי יודע – אולי אפילו שהיא לסבית. האם את וחברייך לקבוצת הדיון על סרטים וספרים מגיבים באופן זהה להתנהגות דומה של נשים וגברים? סביר שלא. (דרך אגב – גברים הם לא תככניים בכלל, אף פעם, הו לא).

      למען הסר ספק – גם אני מחכה ליום שבו יותר נשים יוותרו על נשק המניפולציה, שלצערי חלקן עדיין מחזיקות בו. מדובר בשריד של המשטר הישן: המניפולציה היא בסך הכל נשקו של מי שחש שאין לו מספיק כוח כדי לפעול באופן ישיר. האירוניה היא שאת תומכת ביחס "מפנק" כלפי נשים אך זועמת על נשים "נחשיות". מוטב שתביני, שאשה שמקצים לה מראש את המקום ה"מפונק" והילדותי תלמד להשיג את מטרותיה בדרכים עקיפות ולא בעימותים חזיתיים. לשמחתי, כיום רבות הן הנשים שתופסות את עצמן כבני אדם אחראיים לגורלם (שזכאיות ל"פינוק" לא פחות אבל גם לא יותר מהפרטנר הגברי שלהן, למשל) וממילא הן לא זקוקות לנשק הישן.

  4. עכשיו הבנתי מה את מזכירה לי. בכתבה שהיתה לפני לא הרבה זמן בעיתון כלשהו סיפרו על נשים שעובדות בתעשיית הזנות. התפקיד שלהן היה לפתות נשים אחרות שיבואו לעבוד אצל הסרסורים שאיתם הן עבדו והסרסורים הסבירו שהן מפעילות על הבחורות מניפולציות שהם עצמם לא היו מצליחים להפעיל כדי שיבואו לעבוד אצלם. מה שהנשים האלו, שלצורך העניין נכנה אותן עוזרות סרסורים, לא ידעו, היתה העובדה הפשוטה שלמרות שנדמה להן שהמעמד שלהן שווה לזה של הסרסורים, ברגע שתהיה פשיטה של המשטרה או בעיה אחרת, ומספיק שהן סתם יעשו משהו שלא ימצא חן בעיני האדון סרסור, הן מיד יחזרו למעמד הטבעי שלהן, של זונות. וזה מה שאת עושה, גברת מיכל לוי. אני בטוחה שכל הבחורים שיגיבו לכתבה שלך יסכימו איתך, אם לא בהכל אז בחלק ולמעשה את עושה להם שירות מצויין. רק מה? סביר להניח שבכביש גם לך יצעקו מי נתן לך רשיון, וסביר להניח שגם לך בצבא לא ממש בא להחליף במטבח את זו שאף פעם לא תחליף אותך כשתזדקקי (מה שמחזיר אותנו גם לנושא ההתחשבנויות ) והשוני שלך אולי נראה בעינייך, אבל הגברים בחוץ לא יודעים את זה.
    אני לא אומרת שאת טועה לחלוטין ושיש סולידריות נשית ושכל הנשים הן חכמות אמיצות ויודעות לחנות ברוורס בצורה מושלמת, נהפוך הוא. אני חושבת שיש טעם להעיר על כך, אבל אולי לא בצורה שתשיג את המטרה ההפוכה, שתחניף כל כך לגברים, ושתגרום לנשים להרגיש שעוד פעם באה מישהי ועשתה מאיתנו מטומטמות. תנסי מתישהו להגיד את הדברים שאת אומרת בצורה שתתרום לסולידריות. את בצד שלנו אחרי הכל, גם אם זה לא מוצא חן בעינייך.

    • שלום בולי,
      אני גבר, ואני לא מסכים עם הכתבה הזו.
      כרגע עשית הכללה לצד השני.
      יש גם גברים שלא מסכימים עם מה שכתוב – לא כולם שוביניסטיים.
      ותחשבי על זה…. 🙂

  5. שאלת תם: האם מיכל רואה עצמה כנציגת הרוב הנשי (כפי שהוא מתואר על ידה)?
    לא ערכתי סטטיסטיקות בנושא, אבל כנראה שאני מוקפת במיעוט משובח של נשים מזן אחר לגמרי.

  6. פרודנס

    ג'יז וומן! מה עובר עלייך?!
    בחורה עם אוצר מילים כל כך קטן, והתייחסות לחיים שזהה לזו של תלמיד תיכון מחוצ'קן, שהכוסית של השכבה לא שמה עליו זין. אני מתפלאת שנותנים לך לפרסם מאמר עמוס בבולשיט לא מתוחכם, לא מעניין וחסר פואנטה, ככה סתם לאור היום.
    מן הסתם, תקעת כותרת מפוצצת שקשה לא להתייחס אליה, ומתחת הלאית אותנו בגיבוב של כלום.
    אני מסכימה שיש הרבה מטומטמות בעולם הזה, שחלק מהטמטום שלהם נובע מהישות הנשית שלהן, והמוסכמויות של חלק מהחברה לגבי מקומה של אשה ביחסים ובכלל, אבל מכאן ועד לתאר חבורה של בנות בצבא שלא בא להן להתחלף איתך בתורנות מטבח? בחייאת רבאק שאת היית מסכימה. ובכלל. שמעתי על המקרים הנוראיים האלה של הבנות עם האינפוזיה בתורנות מטבח. אני מבינה שהמציאות ואת הסתכסכתן לפני שנים רבות.
    מה קרה? החברה הכי טובה שלך יותר כוסית ממך? אולי בכלל אין לך חברות טובות? יש לך מישהי בעבודה שמביאה לך ת'שועה ? אולי את סתם אחת עם עבר של דחויה מהחברה ואת בטראומת נשים? תני סיבה למה את חושבת שכולן מטומטמות. מה מצדיק את ההכללה הזאת?
    אם יש לך משהו נגד בנות אז תביאי דיעה מנומקת, תשכנעי אותי ואל תתארי לי שתי סיטואציות אימפוטנטיות מהחיים שלך.
    אל תתארי לי איזה אחת שראית אותה מתחילה עם מישהו ומשפילה את עצמה עד עפר ותגידי לי שזה טמטום, ואת מתביישת שהיא מייצגת אותנו.
    כמעט לכל הבחורות בעולם (אינטילגנטיות עד אימה או פוסטמות להחריד), לכולן קרה לפחות פעם בחיים להשפיל את עצמן לטובת גבר, ולעשות שטויות תוך כדי כך.
    ואת יודעת מה, זה קורה גם לגברים. אפילו זה יותר מבאס לראות גברים כשהם מאבדים שליטה ועושים ג'סטות אידיוטיות כשהם מאוהבים.
    אז אל תכתבי כאן מאמרים של כונפה שונאת בנות שלא מגלחת את הבית שחי כאילו את לא חלק מהנשים, ושאנחנו עושות פדיחות, כי אם את שואלת אותי, אם כבר מישהו מפדח פה את המין הנשי, זאת את והמאמר שלך.

    • שבועות.
      זה אומר שאני לא כונפה ולא אשה?

    • מיסיס רוטשילד

      איימן!
      לא יעבור זמן רב ואנשים יתחילו לצעוק "פרודנס לשלטון" ברחובות…
      זה מדהים…כאילו מישהו לקח את כל מחשבות הנאצה שהיו לי בראש לגביי המאמר האדיוטי הזה (כולל הכותבת – אדיוטית לא קטנה בעצמה) והפך אותן לתגובה ראויה. צל"ש.

    • אהבתי, ניסחת יפה את המאמר המטופש הזה אבל אין צורך בקללות…

    • מיכל לוי

      את כל הדברים שברור היה לי שתאמרו-אמרתן, הרי מי אני שאתפרץ למאורת הפמניזם הגדולה ואפרסם בה את מחשבותיי המטומטמות? הרי לא תעמדו בזה, שמא בחור טועה יגיח במקרה לאזור, יפנים את מוסר ההשכל וישליך אותו על חייו.
      סיני זקן אמר פעם: "אם אנשים לא מרגישים נוח להפליץ לידי, הרי שאני הוא הפלצן…"(בתרגום חופשי). וזה בדיוק מה שאתן. כי אם לא כתבתי במאמר מילים ארוכות בלועזית אני טיפשה, ואם לא עודדתי מריטת שיער מהגוף אני לסבית, ואם לא הבעתי הזדהות עמוקה עם הדעות האלק-פמניסטיות שלכן- אני חייה בהכחשה, מנודה חברתית עם בעיות זהות קשות- ואני בטוח לא מבינה על מה אני מדברת…
      בטח לא ישנתן בלילה, בטח חשבתן איך לנקום, איך לגרום לי להניף דגל לבן ולהתנצל על פיגורי העמוק.

      ובמשפט אחד אסכם: I REST MY CASE
      שנה טובה

      • פרודנס

        אם היית מתעמקת קצת בתגובה, היית שמה לב שההערה העיקרית אינה נגד הקביעה בכתבה שלך, כמו שכתבתי, אני אפילו נוטה להסכים עם האמירה בחלקה (ואת זה כנראה לא טרחת לקרוא).
        הבעייה העיקרית שלך היא איכות הכתיבה שלך (או יותר נכון – העדרה) והחוסר נימוקים ממשיים לקביעה.
        ולראיה – ניסוח התגובה שלך.
        תאמיני לי מותק, כתבה אחת חסרת בינה באתר "בננות" לא תדיר שינה מעיני כהוא זה, ואין בי שום רצון לנקמה. מן הסתם אף אחד לא ציפה שתתנצלי, אבל לקחת סיכון לפרסם דיעה לא מנוסחת, חסרת מעוף ועומק באתר שיש לו טוק בק, אז תשלימי עם זה שאנשים יתבאסו לקרוא חומר ירוד, וירצו לתת לך לדעת את זה.
        תרגעי, תנשמי עמוק, ותשמרי את הדגל הלבן שלך לשמלת חתונה או משהו. אל תנפנפי כאן בתגובה עוד יותר גרועה מהכתבה עצמה כי את סתם עושה לעצמך נזק.
        ובאותה הזדמנות – אפשר בבקשה לקבל את המקורות למשפט של הסיני הפלצן והשנון?
        הרי ידוע שהחוכמה הסינית העתיקה דנה בעניני פלוצים, ואני מניחה שלפי ה"תרגום החופשי" את גם דוברת סינית.
        תעשי לי טובה. איפה האופקים שלך?
        נקרעתי מצחוק.

        • מדויק להפליא. פגעת במטרה.
          מה שצרם לי בכתבה זה לאו דווקא התוכן הדל, הרמה הירודה, או חוסר המעוף, אלא הרוע והמירמור שעברו בין השורות. לא הרגשתי כנות אמיתית, אלא סוג של שיטחיות ונסיון "לעורר" בצורה מלאכותית את קהל הקוראים והקוראות.

      • לא בטוח שאת טיפשה וגם לא מעניין.
        לכתוב את לא יודעת, לא ברמת התוכן ולא ברמת הביצוע, אז למה לך?
        מעבר לזה את גם מתרצת את חוסר הכישרון בסיבות חיצוניות, זו לא את זו מאורת הפמיניסטיות הזו.
        זה לא קשור לפמינזם, זה לא קשור לכלום, שגמרתי לקרוא את הדבר הזה השאלות שעלו לי בראש היו בסגנון של מי זאת האשה הזאת? מה היא רוצה ממני? למה שאנשים ירצו לקרוא את הדליחות הזו? כמה זמן היא חיה באשליות?

        • צב מעבדה

          מה העניין

        • צב מעבדה

          שלחתי בטעות את ההודעה לפני שסיימתי. הנה המסר המלא:
          רוב הבנות מטומטמות. אז מה? רוצות/ים להגיב? אחלה! רק שווה לזכור לרגע שאם נתייחס יותר לצורה של התוכן במקום למשמעות שלו, לא נגיע מאוד רחוק. בעצם לא נגיע לשום מקום מלבד משחקי כבוד (שמופיעים בשפע באתר הזה בכלל, ובעמוד הזה בפרט) שלא מועילים לאף אחד, ובטח לא מקדמים את הדיון.
          לעניין: רוב הבנות מטומטמות, אבל זה לא בגלל שהן בנות, זה כנראה בגלל שאנחנו מלאים בעצמנו. עם כזו תפישה באופן כמעט אוטומטי, רוב האחרים, לא הבדל מין, נראים לנו מטומטמים.

  7. אם כך, את בראשן!!!

    רוב הבנות מטומטמות אה?

    לכן רוב הבנות יודעות איך זה לסובב את הבחור שאיתן על האצבע הקטנה,
    לכן רוב הבנות יודעות להשיג מה שהן רוצות תוך שימוש ישיר בנשיות שלהן.

    זה שאת ראית כל כך הרבה דוגמאות לטימטום נשי, אולי אומר שיש פאק בסביבה שלך מותק.

    • לא חשוב

      דבר ראשון – את מכלילה…

      דבר שני – הרבה בנות שאני מכיר – ממש לא יודעות "לסובב בחור על אצבע" – אם כי כמה מהן יודעות איך להוציא ממנו דברים אחרים..

      ובקשר לכתבה עצמה ש"בנים קוראים בנות כמו ספר פתוח" – קוראים אולי, להבין – זה כבר עניין אחר (שבהרבה מקרים ההבנה נכשלת)

  8. אוי מיכל, מסכנה, את כל כך מטומטמת שאת חושבת שכל הבנות הן כאלה. זה די עצוב.
    אם את לא יודעת לנהוג ואוהבת להתנהג כמו ילדה קטנה ומפונקת, עם המבט התמידי של האהבלה, סחתיין עליך, אבל רוב הבנות (לפחות שאני מכירה) הרבה יותר חכמות ועצמאיות ממה שאת מתארת. אנחנו נוהגות כמו מלכות, חונות ברוורס כאילו שנולדנו עם ההגה ביד, אוהבות לקרוא, ללמוד, לעבוד כדי לפרנס את עצמינו. אני אמות שבע פעמים לפני שאני אתן לבן זוגי להחזיק אותי כלכלית. אני יכולה למצוא שוגר דדי במקום. אני לא יודעת לבשל, ואם אני אבשל לבן זוגי, אני חוששת שהוא כבר לא ירצה להיות כזה, אני לא אוהבת לבשל, זה נורא משעמם. אני מחפשת איך להגשים את עצמי כבן אדם ראשית ואחר כך כאישה. אבל זה אני…
    כמובן שאני רוצה שיפנקו אותי ויחזרו אחרי ויפתחו לי את הדלת וישלמו עלי. אבל לא במחיר החופש שלי ולא במחיר האישיות שלי, ובטח שלא במחיר של להיות אהבלה. גם אני רוצה גבר חזק ומגן וגדול, שישמור עלי ושיחבק אותי ושימחה את דמעותי (ולא אני את דמעותיו, איכס) אבל עוד פעם, לא כי אני אישה, אלא כי אני בן אדם, בן אדם שאוהב שמפנקים אותו ועושים לו נעים בגב. ואני מאמינה שגם אם הייתי גבר הייתי רוצה את זה, אולי בפורמט אחר, אבל זה עניין אחר.
    בקיצור מותק, *תתבגרי*, תפסיקי עם הטמטום הזה, ועצה אחרונה, אם תרצי לקבל אותה, תמצאי לך חברות חזקות ועצמאיות שישנו את דעתך.

  9. מישהי

    רוב האנשים מטומטמים. לפחות קצת, לפחות לפעמים. כולנו עושים פדיחות, יש דברים שכולנו לא יודעים לעשות. ולמצוא דוגמאות לזה רק אצל נשים, זו טעות שלך.

  10. פעיל תנזים מהר גריזים

    "למי את קראת מטומטמת? -מטומטמת"

    אוי ואבוי , בננות יקרות שלי.
    אולי אתן לא ממש מטומטמות , אבל אתן צפויות יותר מכל סרט נעורים אמריקאי טיפוסי.
    נחמד נורא לקרוא אתכם , מעלה חיוך, ואני אגיד לכן עוד משו-
    יש איזה טמטום שהגברת לוי לא העלתה , אבל אתן מתפקדות אותו בצורה שפשוט מכריחה אותי למרקר ולהגיש על מגש של כסף-
    איך אפשר להתעלם מתכונת העדר הנשית ,
    הטרנדיות ההו-כו-מתוחכמת,
    של להיות נורא חופשיות , נורא משוחררות , נורא עצמאיות,
    ובעצם לכתוב , לקרוא , לעשן , לעבוד ,לזיין ,להתבטא והכל – בדיוק אותו דבר.

    איזה יופי שאתן יודעות לעשות ניתוחים מעמיקים כל כך ברמת הפסיכולוגיה בגרוש של החסכים בעברה של לוי המסכנה , היא בטח לא פופולארית (בניגוד אלייך ) ,בטח היו לה בעיות בתיכון (תכונה נשית משובחת , לא לבחול באמצעים בכדי להכפיש) וההגיינה האינטימית שלה שואפת לאפס (כי הרי איך תהיי פוסט מודרניסטית ונאורה אם לא תכתבי קוס)…

    פשוט תענוג.
    לקרוא ולחייך.

    ותמשיכו לחשוב שאתן יכולות לסובב כל גבר על האצבע הקטנה והציפורן הבנויה שלכן.
    ותמשיכו לחשוב שאתן משתעבדות מתוך בחירה.
    הרבה יותר קל לעצום עיניים ולדמיין המון אור,
    מלפתוח אותן ולא לראות כלום בחושך.

    אוהב , באמת , ומקווה שלא תשתנו אף פעם
    פעיל תנזים מהר גריזים
    אבל וחפוי ראש (אבל זה כבר לא קשור, אז די)

    • פרודנס

      פעיל אנזים מתקין ברזים היקר,אתה נשמע בדיוק כמו אחד שחושב כמו מיכל לוי, רק מהכיוון הגברי על הנשים.אתה פשוט יודע להתנסח קצת יותר טוב (נקודה לזכותך), אבל מתקשה קצת יותר בהבנת הנקרא (נקודה מינוס).נורא קל לבוא ולומר "הבנות האלה.כל מה שהן שהן יודעות לעשות זה קאט-פייט. לדרוך על יבלות ולחגוג על כשלונות של אחרים".כוונתי מאחורי התגובה לא הייתה לבוא ולומר שהכותבת הייתה דחויה בתיכון, או שיש לה הרגלי הגיינה על הפנים. אלא לבוא ולומר, מותק, אל תגידי שכולנו מטומטמות סתם ככה, ומתחת תכתבי לי ערימה של בולשיט, שמבוסס על 2 מקרים אנמיים בחייה של הכותבת, ואת המסביב תכסי במסגרת של שטויות "אעלק שנונות".אני נותנת לכל אחד שכותב משהו צ'אנס לשכנע אותי במה שהוא חושב, אבל אם היא לא נותנת לי סיבה מספיק משכנעת להאמין שאנחנו מטומטמות (ויש לי תמיכה חלקית באמירה), אני לא מוצאת שום סיבה לראות משהו טוב במאמר הזה. זכותה להביע דיעה ואני בטוחה שהגברת מיכל, היא בחורה נהדרת בדרכה שלה, אבל אם היא לא יודעת לכתוב מה היא רוצה, ויתרה מכך כותבת את זה רע, זכותם של המתקוממים לקבל ג'ננת. הגישה הגברית לגבי חולשה של נשים, מזכירה לי לסביות שהופכות להיות אובר-גבריות, כאלה שכל כך שונאות גברים אבל בעצם הופכות להיות יותר גבריות ונוקשות מגברים בעצמם, ונתקלתי בכאלה באופן אישי (אין לי שום בעייה עם לסביות, ולהיפך).מכאן נושא הכונפה שלא מגלחת. תקרא עוד פעם ותבין – לא אמרתי שהיא לא אסטתית . אמרתי שהיא נקטה בגישה של אחת כזאת. זה הכל.מילא אם זה היה מאמר מנומק ומעמיק. משהו כזה שהולך איתך אחר כך, מסתובב לך בראש ודורש לדעת אולי יש דברים בגו.אבל מכל מה שהיא כתבה, נשארו לי בראש שני דברים שהכותבת רצתה להבהיר:א. כל הבנות מטומטומתב. הלכתי עם אינפוזיה לתורנות מטבחוזה משעשע אותי עד עכשיו 🙂

      • פעיל תנזים מהר גריזים

        פרודנס היקרה (וינוח ג'ון לנון על משכבו בשלום ובטחון)

        כנראה שאת שותפה פעילה לבעיה שלי בהבנת הנקרא, אם פספסת את הביקורת הצורנית שלי כלפי המאמר , שהוא כתוב איום ונורא, בשפה רחובית אך לא ציורית , ותוך שימוש במשלב לשוני שיבייש ילדה בכיתה ב' במוסד כלשהו של ויצ"ו , ואפנה אותך לתגובה השניה למאמר , למען תיווכחי בעצמך.

        ואני לא ניצב לצידה של כותבת המאמר ,
        זו היא שצועדת על כתפי ענקים , הכתפיים מטופחות המכון שלי , אם אנחנו רוצים לדייק , כי אני אמרתי מאז ומתמיד דברים ברוח דומה , ואף נשאתי בגאון את הדגל , ועל הדגל היה כתוב "אישה טפשה".
        ברור שאנחנו עוסקים בהכללות , ואם אני אואשם בשנאת נשים פונדמנטליסטית א-ראציונאלית (כמו שקרה לי לא אחת בזה האתר הנכבד מאוד מאוד) אני אאלץ להתגונן בטיעון שאני רוכש שנאה לכל בני האדם , עם או בלי זרג , כקולקטיב.
        חיה בעייתית , בני אדם.

        על כל פנים , איבדתי את חוט המחשבה בתגובה הזו , ואני חושש שאם אמשיך לכתוב אצטייר בצורה מטופשת שתקשה עלי להעביר את המסר שלי , לכן אפסיק בשלב זה , משהו שכותבת המאמר היתה צריכה לעשות טרם התיישבה לכתוב אותו.

        כל טוב!
        פעיל תנזים אונס עזים

        • אלינה

          פעיל עיזים יקר, (אני מניחה שמדובר בבנגלדשי צעיר עם מחשב נישא ),
          מנסיוני הדל בעולמם של בני האדם, נוכחתי שנשים, ככלל, הן אולי מין מזופת, אבל רק בהשוואה עם נקבות בינה מלאכותית. מאיזו בחינה מזופת? מה לעשות, ואני שופטת אנשים לפי מה שהם עשו, ולא לפי מה שהם יכולים/עלולים לעשות.
          לדעתי הצנועה, הישגי הנשים, היו עד כה, מאוד מאוד צנועים. צנועים באיזה תחום יש לאמר?
          מחזאות- פרט לברנדה מנקברי האירית, אני לא מכירה אף מחזאית רצינית מהמאה הזו, שלא לדבר על המאות הקודמות . אני מקפידה להתייחס רק למאה הזו, מאחר ובמאות הקודמות אפשר להניח שהייתה מאין הפלייה. ניחא.
          ספרות- הספרות הנשית, וכן, כולל את ורג'יניה ולף ג'ין אוסטן ואפילו הנספח של סארטר(סימונה משהו) לא הפיקו לדעתי הצנועה יצירות מופת, אלא בעיקר כתבו על מצוקותיהן, ולא כל כך על נושאים אוניברסליים, כמו מצוקות האדם למשל, שמאפיינת כתיבה טובה (כתיבה טובה היא כתיבה משוללת רגשות אשם ו/או נחיתות).
          מדע- טוב, מה עוד יש לאמר.
          פילוסופיה- פרט לאיימי נטר וקצת סימון וייל, אין שום דבר משמעותי.
          שירה- זה התחום היחיד שאפשר בהחלט לזקוף לזכות המין הנשי.
          טכנולוגיה- לא ממש.
          אין הטענה שהמצב העגום הוא כתוצאה מחוסר פונטציאל, אך, כפי שציינתי, אני שופטת לפי תוצאות ולא לפי פוטנציאלים. ומאחר שאין תוצאות, פסק הדין אכזרי במיוחד. הבעיה העיקרית של המין הנשי היא כניראה חוסר עניין. וחוסר עניין מולד. בנוסף, האישה משמרת, ולא פורצת. לאישה מאוד נעים להיות רחם מתלונן, התפקיד שהיא החלה ממלאה במחצית השניה של המאה, במקום הרחם השותק, עד למחצית השניה של המאה. להתלונן זה נחמד. אבל אם אין ולו מתמטיקאית אחת, ולו פסיכולוגית רצינית אחת (אף כי שמונים אחוז מלומדי הפסיכו' באונ הם נשים), כניראה שהבעיה בנו, ולא בהם.
          לסיכום רק אומר, שכניראה גברת לוי התכוונה לאמר שכל הברברת למעלה שווה הנשים מטומטמות, ומאחר ואני מעדיפה לברבר, כניראה שמסקנותינו שקולות.

          • אלינה
            יפה את מדקלמת את מה שהממסד הפטריארכלי מזה עשרות אלפי שנים מכתיב לך.

            אין השגים לנשים במדע – לא מאשימים את הממסד המדע הגברי שמונע התקדמות של נשים, אלא מאשימים את הנשים. בדקת פעם כמה נשים מקבלות פרופסורה? בדקת מי מעניק את התואר פרופסורה? בדקת מי עומד בראשות הוצאות לאור? בדקת מי מכהן בוועדות פרס למיניהם? האם את יודעת כי לנשים, ביוון למשל היה מעמד של שפחות? ומה יכלו נשים לעשות בתקופת ימי הביניים? מקסימום לטפל בחזירים, כשהגברים המוכשרים הצטרפו למסדרי נזירים והקימו פרוייקטים שהאנושות מודה להם עליהם עד היום (בין השאר, תיעוד חוכמת יוון). שמה של המאהבת של רודן לא יירשם בספרי האמנות, למרות שהייתה פסלית מוכשרת בזכות עצמה. דרך אגב, היא סיימה את חייה בטרם עת בבית משוגעים, בין השאר בשל הדיכוי שחוותה כאשה כל חייה. ו"ההיא של סארטר" כדברייך. סימון דה בובואר, לידיעתך. וכדאי שתקראי עליה קצת. דווקא היה לה מה לומר בכל מה שקשור לדיכוי הנשים.

            והנה את באה, ומשחררת לאוויר העולם תיאוריות רדודות ("חוסר עניין מולד" הא!) ששימשו במשך שנים את המין הגברי במאבקו לשמר את השליטה במשאבים הכלכליים והרוחניים. אכן, יש נשים מטומטמות, למרות שהן יודעות לשלוף שמות של מחזאיות.

            • שלא יהיו אי הבנות, אני לא מעתיקה ממך או משהו, כתבתי את התגובה שלי לפני שקראתי את שלך. פשוט קראתי אותה וזה הרגיז אותי נורא.
              אז יצא שכתבנו אותו דבר, לא נורא, מה זה אומר על נשים? שאנחנו מעתיקניות?

          • בובה,
            זה לא שהן לא עשו כי לא רצו או לא היו מסוגלות עקב טפשותן או חוסר עניין.
            *לא נתנו להן לעשות דברים, לא קבלו אותן לאוניברסיטאות, לא עודדו נשים ללמוד*. והם זה בעיקר גברים, אבל גם נשים שהיו עבד לקונצנזוס הפטריארכלי.
            נורא פשוט להגיד לא היה אז זה כי נשים לא התעניינו (?, תירוץ די שטחי).
            אבל הנשים לא פעלו כי לא נתנו להם וכי לא היה מקובל.

          • את מפגרת ברמות שאפילו לא אתחיל להסביר.

    • אז לא הבנתי, אתה מסכים עם המאמר, או לא? עם התגובות הבנתי שאתה לא ממש מתחבר…

      • לא משנה, תשכח מההערה הזו, היא היתה אמורה להיות מכוונת להערה הקודמת שלך, ובינתיים הבנתי. OK מקובל…

    • איזה כיף היום שכולנו נשיות יפהפיות ויודעות לגלוש .כמובן שזה מאפשר לנו להתכחש לדברים שאנחנו יודעות על עצמנו ולכתוב בקורות שטופות ארס.
      אם בשביל זה הוציאו אתכן מהמטבח ובשביל לכתוב כוס (או קוס?) כדאי שתחזרו לשם….
      דרך אגב ,אף אחד לא יודע לקרוא אתכן ,אנחנו פשוט מנסים להראת חכמים.(כמו שלא נשאל איך להגיע לאנשהו)

  11. זאת מהטרנד של הניקים

    זה נקרא כמו "אתי אברמוב, הימים הראשונים", רק כתוב הרבה פחות טוב. גם אם לא הסכמתי עם דעותיה החשוכות, הפרמיטיביות, המקובעות והמגוחכות להפליא של האברמובית, עדיין צחקתי צחוק גדול מהסגנון הבוטה, המזלזל והשיטטתי שלה(יש לי חושומור שכזה) וכל לילה לפני השינה התפללתי את תפילתי *"ברוך שלא עשני אתי"*.
    המהדרין יוסיפו "חיק טפו".
    אני רק יכולה להסכים איתם(אני והמהדרין ככה=קרובים).
    כשתגדלי, תביני. מצד שני, את בהחלט יכולה לפתח קריירה של "אסכולת אברמוב-הדור הבא".
    יש כאן עדה שלמה של בננות שרק מחכות שהאברמובית תחזור מהודו עם איזו תובנה חדשה שתגרור 350 תגובות("גולנצ'יקים ומרוקאים זה פאסה, בנות, תקשיבו לי, כולנו הילדים של אלוהים, בלי הבדל של דת, צבע, מין וגזע, רק בבקשה, תשלחו לי אותם ארוזים עם האלכוהול והסיגריות הקבועות שלי, בשיא אונם ועם כפות ידיים גדולות ואצבעות ארוכות")…

    אחד המאמרים הכי מטומטמים שיצא לי לקרוא.

    בולינת.

  12. חביבתי, אפשר לחשוב שהגברים הם יצירת מופת שנוצקו בה בינה, חמלה, מסירות ואלגנטיות עד בלי די. אה, שכחתי את הפילנטרופיות והריכוז בזולת! סך הכל רוב האנשים, גברים כנשים, הם בסך הכל בסדר אבל קצת קנאים, לפעמים טמבלים,טועים, מחשבנים ומרוכזים בעיקר בעצמם. את נשמעת כמו בחורה שאף פעם לא הצליחה לראות את היופי באחווה נשית. כן, זה בא עם קצת ג'יפה. כמו כל דבר

  13. ובכן מעולם לא היתימרתי להיות יותר אישה או יותר אשכנזיה או יותר קיבוצניקית
    אני בן אדם וככה גם האנשים שמקיפים אותי.
    אני מוקפת בחבורת בנות מוכשרות, יצירתיות, חכמות ורגישות שליפעמים עושות גם שטויות
    ראבאק, מי לא עושה? ולמה לא לעשות?
    ולעומת זאת אני מוקפת גם בבנים שלא יורדים ברמתם מהבנות סביבי.
    יכול להיות שאני לא אוביקטיבית, אלה הם החברים שלי אחרי הכל…
    אבל מה אכפת לי, לפחות אני לא חושבת שכל הבנות מטומטמות, לחשוב ככה זה לחיות בתיסכול
    עמוק
    וזה לא עושה טוב לעור הפנים….
    סתאאאאם

  14. מה קרה באתר הזה שהתחיל בצורה כל כך מבדרת וסימפטית? מאיפה הגיעו כל הכותבות האיומות והמשעממות האלה? מיכל- אני באמת מצטערת בשבילך אם ככה את יושבת. איך זה לחיות עם רגשי נחיתות מפני המין הגברי החזק והחשוב?

  15. תקומה

    שם מראים לנשים המטומטמות איפה מקומן!

  16. deep ocean

    אני קוראת את כל התגובות הארוכות….ואתם ממש מתפלספים-כל אחד מנסה להראות כמה שהוא חכם, ועוד על חשבון מאמר כזה! (זה כמו ללחום נגד חלשים).

    אז בקצרה-אפלייה ממשיכה להתקיים מכיוון שנשים שותפות לה בראש ובראשונה
    נשים מפנימות וסופגות את ההבניות החברתיות שהן מקבלות
    עד שהן באמת מאמינות בהבניות האלו (כל הבנות מטומטמות/כל הבנות מאנייקיות וכו')

    BUTOOM LINE-אותי המאמר לא הפתיע.

    יום טוב.

  17. ארץ ישראל יפה

    מיכל יקירתי, אני מרחמת עלייך שככה את מרגישה. את כנראה מרגישה מאוד רע עם עצמך והשיטה שלך היא לזרוק את זה על היותך אשה- אני לא דפוקה, אני פשוט בחורה. אם ככה את חושבת אני משערת שחברות זה לא בדיוק התחום שלך והקטע שלך זה בטח להגיד לבנים כמה נשים הן מטומטמות ואיך את שונאת אותן. לא קל לחיות עם כזה תיעוב עצמי. כנראה שיש לך אישיו מאוד רציני עם הנשיות שלך. בינתיים, תכתבי ליומן, חמודה, כי זה ממש לא ראוי לפרסום

  18. רם-און אגמון - מגיב בקיר

    בניגוד לחלק מהמרעים ולא מריעים אני שמח לקרוא ניסיון לבצע הכללה כל שהיא. ולו משום שהכללה יוצרת מושגים, ובכך מפחיתה את ההחללות שכה שגורות בעולמנו.
    מהניסיון שלי להבין תפיסות הרווחות בקרב המין האצילי, היפה והמקסים, תפיסות, שאני אולי איני מכיר, אני חושב שהצלחתי להגיע למספר מסקנות, שהן כמובן, גם הכללות.
    אני חושש שאת עושה בילבול בין התנהגות רווחות לבין יכולות אישיות. נקודת ההנחה הבסיסית שלי היא שגם נשים הן בני אדם. כמה שזה חדשני, הא? ננסח את זה אחרת, אני חושב שבמהות, גבר ואישה הם שניהם בול, אבל בול אותו הדבר. זו תפיסה מוסרית, ומי שינסה להביא מסקנות מדעיות, מוזמן לקרוא את ניטשה. ואני לא מסביר!
    מאידך, הנשים חשופות לעולם שונה מזה של הגברים. לכן, הנשים בהכרח יתפתחו אחרת. מה לעשות, והגברים לא מוקפים בעולם שלם של בעלי חיים הולכים על שניים חזקים מהם, בע"ח המכלים חלק נרחב ממשאביהם בניסיונות נואשים לברר את צבע התחתונים של הנשים. זה מתחיל מגיל הגן, אם להזכיר לכם. גם בגיל הגן, יש הפרדה בין בנים, חזקים, חצופים ומלאי בטחון עצמי ומול הבנות. עטופות בשמלות ולומדות לשחק בבובות.
    נשים אינן יותר מטומטות מגברים, ואולי גם זה די מיותר להזכיר, אבל רוב הגברים, כמו רוב הנשים, לא בדיוק מתעניניים בחוכמה. כסף, מכוניות, תואר אקדמי, אישה, אישה וספורט קצת יותר מעניניים אותך מניתוחים פסיכולוגים, פילוסופיה וספרות. (מגבירי חוכמה ידועים, ומי שלא יודע, גם אי אפשר לשכנע אותו, אז שקט ביציעים!)
    יש נשים מטומטות, יש גם הרבה גברים דבילים. זה נועד כדי להבטיח התאמה בין גברים לנשים. אני חושב.
    בקיצור, ההבדל הוא בעיקר ביישום של אותו טימטום. נכון, שיש הרבה פחות נשים שנוהגות להראות עניין בגברים מאשר גברים המתחילים עם נשים. יחד עם זה, זה לא אומר בהכרח שלהתחיל עם המין השני הוא מעשה חכם. אולי יותר חכם לתת לו להראות עניין, ובכך לחייב אותו לחזר ולהוכיח את עצמו. מה רע?
    הבעיה שלך, אני חושש, היא שאת חושבת בתפיסה שלך שההתנהגות הגברית היא הנכונה. ואת מגדירה אותו כחוכמה, רק משום שהחברה גרמה לך להניח לחשוב שהגישה הגברית היא הנכונה.
    זה פמניזים.
    מצד שני, נקודת הנחה קצת יותר מתקדמת {יומרה, יומרה}, אך בלתי מקובלת לחלוטין (הומור עצמי, ציניות), קרי, שלי בלבד. {יומרה מפוקחת}. הגישה הזו אומרת שהדרך הנשית היא נהדרת. בהרבה מאוד דברים. והגברים צריכים ללמוד מהן. אולי לא בעניני שרידה של אומה, שזה גורם לגברים להרגיש מאוד גברים, אבל כן בהתייחסות למערכות יחסים (דיברנו על בובות קודם?!?) לילדים, אולי גם לנהיגה.
    כך שאני מסכים שרוב הבנות מטומטות, אולי משום שרוב האנושות מטומטמת (זו לא יוהרה, אנשים, לא אמרתי בשום מקום שאני חכם, אז את זה אולי אתם כבר תשללו בעצמכם). גם רוב הגברים מטומטמים. למעשה, כל בני האדם טיפשים במספר דברים. מהניסיון שלי עם דוקטורים לפיזיקה, עדיף לא לדבר איתם על התפתחות פסיכולוגית של דמות בספר, או למעשה, לדבר איתם על חלק נכבד מתחומי הרוח. זה הם, ככה הם חיים. מצד שני, עם רוב הסופרות, לא הייתי מגלגל תיאוריות בנוגע ליישומים של מולכי על בחברה העתידית. כך שלמרות שרוב בני האדם מתנהגים במטמטום, זה לא אומר שהם ממש מטומטמים. הם נחשבים טיפשים בתחום שהתפיסה השלטת טענה שלהיות בו הוא טיפשות. זה לא אומר שזה אכן ככה, אולי לא צריך להיות טובים בתחום הזה?
    יש תחומים שבהם קיימת הסכמה על הנושאים הבסיסים. למשל, לדעת כיצד לשחוט תינוקות לא נחשב כתחום המוכיח על חוכמה. גם אם הדבר נעשה בהשראה, גמישות מחשבתית, יצירתיות ותעוזה. זה תחום שעדיף לא לרשום אותו ברזומה. אבל לדעת לתחמן, להתקדם על סמך מקוריות ויוזמה, כן נחשב חוכמה. לנתח תפוקה של משרפות לבני אדם ולתכנן משלוחים של אנשים בקרונות מסע, נחשב רשעות. המושגים עצמם הם בעייתים. כי ההתיחסות של רוב החברה היא על סמך תפיסות שהונחלו לנו על ידי מעצבי תפיסות העולם שלנו. קרי, השלטון שלנו. המזין אותנו בסולם ערכים שלם. ואף אחד לא אומר שסולם הערכים הזה טוב יותר לפרט, סביר להניח, שהוא ממש סבבה לשלטון.
    כל בני האדם הם בסדר. בעצם ההגדרה המוסרית של אדם. יש כאלו שהסביבה דפקה אותם בכמה נושאים. אצל נשים, זה קורה יותר. ולו משום שהחברה בנויה כדי לדכא נשים. למשל, רוב כלי העבודה בנויים ליד של גבר, לא של אישה. כך גם המכוניות, צעצועי המכוניות והרבה מאוד דברים המשוייכים לעולם של הגברים.
    עוד התנהגות חברתית. אב תמיד עובד על הבטחון העצמי של הבן (מעלה או מוריד) אבל פחות לבת. לבת הוא מעניק חום. (אדיפוס, הושיעה!). האם מעניקה בטחון עצמי לבן (אדי, אדי, בוא בוא), או הורסת לו את הבטחון העצמי (הי! זה פועל גם עם הבעל!). וכן הלאה. משפחות מנחילות את התפיסות לבנים ולבנות. כך שאני בכלל לא בטוח שזה טמטום. רק התנהגות נשית. שווה ביופיה ובמורכבות לזו הגברית.
    (רק שעם גברים אני לא אוהב לשכב, ולכן גם מעריך אותם פחות (ש.ב., למה בעצם?))

    בלי קשר.
    מה שעוד רציתי להגיד, זה שהאתר הזה מדכא. אני ממש לא חושב שכל אתרי הנשים צריכים להיראות כמו לאישה. טוב שיש קצת מחשבה, אבל כל כך פסימי?
    הייתי רוצה לראות פה חלוקה לפי נושאים גם בתקופות. ולא רק מאמרים הנשמעים אקראיים. למשל, חודש, חודשיים של אופטימיות היה יכול להיות נחמד (לתקופת החגים והסתו). להציג עולם נשי מאושר. יש גם כזה, לא?
    חודש השובניזים. גברים בלבד, מוציאים את כל הביקורת שלהן על המין הנשי. חודש שירה, שירה נשית, למה לא לעניין אנשים בשירה. פינה קבועה להמלצות על סרטים טובים לנשים. כמו למשל פרח הסוד שלי, נשים קטנות, גאווה ודעה קדומה, וונוס ביוטי, על תבונה ורגישות, אנקת גבהים. למה להניח שכל מי שנכנס לאתר מכיר את כל היצירות הללו? ואם אני גבר שקרא רק את דוסטייבסקי, גוגול, פוקנר, ניטשה, לונדון, קאמי, ניטשה, בלזק וסולז'ניצקין, מה, אסור לקבל כבר המלצה על איזה סרט/ספר טוב? במדור קבוע. בצד. לא בעירבוביה.
    שנוכל לראות שיש איזו תפיסה מאחורי ניהול האתר.
    וזהו.

    • רם-און אגמון - מגיב בקיר

      נזכרתי בדבר.
      מי שרוצה להתעצבן על כך שאני מבצע חלוקה בין יצירות גבריות לנשיות, אני אומר שהחלוקה היא חלוקה חברתית, לא משהו שלי. אלו ספרים הנחשבים נשיים בקליסיקה. באופן גס, על סמך הידע שלי, אולי טעיתי. בטח טעיתי בכמה. אבל תסכימו שיש תפיסות רווחות לגבי סרטים לגרים וסרטים לנשים.

      • הגזמת אחי, תכתוב מאמר וזהו. איבדתי אותך איפהשהוא בדרך, אתה חייב ללמוד לתמצת את מה שאתה אומר.
        אם הבנתי את מה שאתה אומר (עד לקטע שבו הגעתי, שזה בערך בשליש הראשון של המאמר שלך…) – אני מסכים אתך.

    • השונמית

      מותק, כל הכבוד על הביקורת הבונה לאתר.
      הוא באמת קצת דיכאוני.
      אני מצטרפת לדעתך הצנועה והמנומקת.
      כן ירבו אנשים וגברים כמוך.

  19. רוז מרי

    מאמר נפלא.

    התבוננות עצמית נטולת פניות וביקורת מושחזת אך לא רעת-לב על תלמידות תיכון חסרות בטחון עצמי, ועצוב יותר: חסרות כשרון.

    לא זכור לי מתי נהניתי כל-כך ממאמר מאז הימים העליזים של עלון ביה"ס התיכון.

  20. עדיגי

    רק את מטומטמת.

  21. לא נעים להגיע, אבל הכתבה הזאת היא ממש שפל המדרגה. עדיף היה אם היא לא היתה עולה לאויר. מה זה הקשקוש הזה? כתבה על כלום, טיעונים דלים, וכותבת, אין דרך יפה להגיד את זה, נ-ע-ל!!

    • מורת נבוכים

      היי יפעת
      מסכימה עם כל מילה שלך.
      ממש ביזיון, טימטום, חוסר כישרון מינימלי בכתיבה וניסוח.
      לא מובן מדוע פורסם מאמר דבילי שכזה.
      חבל,,,,,, רק מוריד את רמת המאמרים שחלקם הגדול ניפלא ומעלה חיוך.
      ובנימה אופטימית ובתקווה למאמרים/כתבות מאתגרות ומעניינות יותר.

  22. נכון. יש בחורות מטומטמות, כמו שיש בחורים מפגרים.לא כולם מושלמים, ואין מה לעשות. לעיתים, שני הצדדים מתנהלים לעיתים באהבליות, מסיבות כאלו או אחרות. לצאת בהכרזה ניצחת על טמטומן של רוב בנות המין הנשי, זאת הגזמה.ההבדלים בין נשים וגברים הם הבדלים פיסיים מולדים (כוח וכו') אבל לא הבדלים שכליים. כך או אחרת, נשים בהחלט יכולות לעשות שניים שלושה דברים חשובים, ולא רק להתמסר לגידול ילדים. אני מניחה שאת יודעת את הדברים וכוונתך היתה לעורר או לעשות טיזינג, וזאת זכותך אבל זה לא במקום.ביננו, קצת נמאס לשמוע כל הזמן על השוביניזם, על נשים שמתרפקות בערגה ליום בו הגבר ישלם על הקפה שהזמינו אך גם יהיה השליט העריץ בבית, ומצד שני קצת נמאס לשמוע על פמניזם. אני חושבת שהגיע הזמן לחיות בשלום עם השיוויון. שיש לו גם צדדים חיננים.נ.ב. בדיחה שכבר חזרה על עצמה אין ספור פעמים היא שנשים לא יודעות לנהוג. סתם כדי שתדעי: מבחינה סטטיסטית, רוב תאונות הדרכים שמתרחשות, נגרמות על ידי גברים.

    • מהמילון: שוביניזם- התנשאות של גזע אחד על גזע אחר, אמונה שהוא יותר טוב מעצם היותו הוא. למשל: התנשאות לבנים על שחורים, גברים על נשים. גזענות, בקיצור.
      פמיניזם- שאיפה לשוויון בין המינים.
      סתם לידיעתך. לי אישית נמאס רק מהראשון.

  23. ציידת המכשפות

    לאחר בחינת הטיעונים המורכבים שהעלתה מיכל, חשתי שוב את אותו עיקצוץ מוכר, המממ, עדות לאותו דחף פירומני שמתעורר משנתו השלווה בכל עת שמיכל ואחיותיה מגיחות מין המאורה החשוכה, מתקינות אש, ובוחשות בקדרה את אותו תבשיל תפל אך מסריח.

    החלטתי שהפעם אוותר על הקומזיץ, ה"מאמר", והעומדת מאחוריו עוררו בי יותר רחמים מכעס.
    השאלה אם מיכל נופלת באחוזון ה15% נראת לי לא רלוונטית, אני אתן לה את הקרדיט שאיננה סובלת מליקויים שכליים.
    הלקות ממוקמת בתחום התפיסתי – מיכל לא רואה, מיכל לא שומעת, היא לא מבינה במסך שמעוור את עינייה, בצילצולים שמחרישים את אוזנייה, היא רואה את המציאות מבעד לעדשות שוביניסטיות מהסוג שמרבית הגברים כבר זנחו. היא שומעת את קולה שלה ואינה מבחינה שלא את עצמה היא מדברת.
    לא נעים להיות אישה ע"פ תפיסת הנשיות של מיכל, הן טיפשות, הן קטנוניות, …..
    הפיתרון המיכלי – "הנשים אמנם נגועות בכל הרעות החולות , אך אני שונה, אני לא כמותן."

    ובא לי לצעוק " טיפשה".
    אבל אני מתאפקת, במיכל יש לנהוג כבילד חולה, כבבעל גידול ממאיר שבמקום להאבק בתאים המאיימים לכלות את גופו מחליט לאמץ את הגידול אל חיקו, להתהדר בו, ואם אפשר אז גם לשלוח כמה גרורות מקוונות, מי יודע, אולי זה יתפוס.

  24. אפתח למענך בביאור המושג טמטום,לפי אבן שושן,מכירה?
    אז ככה: טמטום:אטימה,סתימה כהות חושים ,חוסר כל הבנה ותפיסה,בערות.לבחירתך (ד"א על בחירה שמעת?)אחסוך ממך את הפירוש לטומטום.

    ולעיניינו,מספר עצות שייקלו על חייך,או לפחות ימנעו ממך פדיחה קולוסאלית כמאמר הזה.
    1.כמה גימלים כרגע יעשו לך רק טוב
    2.השלכה ,מוכר?(מילון)
    3.סגלי לעצמך מנהג:שתקי!
    ואני אסביר,כשאת כותבת שטויות כאלה גם גברים קוראים אותם ומתחזקים בעמדותיהם השובינסטיות המנוונות. הלאה..
    4.אמצי לך השקפת ביניים כלשהיא,באמת לא משנה איזו,קיים תווח רחב בין עלייה על בריקדות
    מחד והשמצת גנדר כה מבורך מאידך.
    5.עזבי כתיבה,השקיעי את מאמצייך בתיקון השיבר הראשי,הכיור יחכה.
    זה כבר נגמר..
    6.נשיות זו גם רכות,חדות-א/הבחנה,הבנה ,נדיבות ועומק שכנראה פסחו עלייך
    עוד קצת וזהו
    7.נסי לפרגן לנשים,אולי מישהי תתנדב להחליף איתך משמרת ואולי אפילו,את יודעת ….
    ידאגו לך בחולייך

    ולסיום ,בובה,תפילתי ואהבתי אלייך
    וזאת בזכות היותך אישה ולא למרות.
    צאי לדרך!

  25. ג'ינג'ית בדימוס

    מכיוון שאני לא יודעת אפילו איפה להתחיל להגיב, אני אגיב בחלקים, במקום, ובזמן שיתאים לי:
    א) איך באוסף הדוגמאות המצומצם הנ"ל הוכחת שהנשים מטומטמות? לאלוהים פתרונים (ויש לה…)
    ב)מסכנה איזה בנות את מכירה, בואי אני אכיר לך כמה מחברותיי, ותחליפי את החוג מקרמה שאת מסתובבת בו.
    ג)יש לי רחם, רכב, שחלות, חצוצרות ושאר כלי תזמורת -איך THE FUCK? זה עושה אותי מטומטמת?
    ד)אני לא מאמינה שאני אשכרה מגיבה ברצינות על הכתבה הנ"ל, ומשקיעה זמן יקר שיכול היה לשמש ל: בישול, אפייה, סריגה, חנייה קלוקלת, התחלה עילגת עם גברים, כביסה, משחקי פיפ"א 2000, ובחירות לכנסת -בכתבה בלתי שנונה בעליל זו.

    בברכת צום קל
    זו שהייתה ג'ינג'ית

  26. בוגה ??

    בוגה !!!

    • אני מגיב אחרי קריאת כמחצית מהתגובות (19.10, 0:19 )
      נראה לי מיכל, שעשית את העבודה הפוך. סיכמת את התגובות לפני שנכתבו.
      אם היית כותבת אך ורק את הכותרת "רוב הבנות מטומטמות" ומשאירה אותה כך, היית מקבלת את אותן תגובות פחות או יותר ואז היה נותר לך לסכם.
      המסקנות שלי מהתגובות עד כאן:
      1. יש מעט בנות עם חוש הומור בריא
      2. יש בנות שנפגעו מהכותרת והגיבו בהתגוננות חריפה, מה שגרם לכותרת לנצנץ כמו צ'קאלאקה.
      3. גם התגובות הגבריות ה"ענייניות" נפלו לאותו בור שטמנת להם

      לענין הכתיבה, אנא מכם, תקראו מה שכתבתם לפני הלחיצה על משלוח התגובה.
      כאשר הפעיל כותב על ילדה בכתה א' בבי"ס של ויצ"ו ואח"כ שולח לאויר "רוכש" במקום "רוחש" נראה שהוא לא רוחש כבוד לשפה שהוא משתמש בה, או סתם טועה ולפעמים סתם מפספס אות. זה קורה לכולנו. אנחנו גם מוצאים ן במקום ו ו-ע במקום י וכל זה רק כי האצבע פספסה, אבל בעיקר בגלל שלא עשינו הגהה קצרה על מה שהקלקנו.
      חוץ, כמובן, מנעמי, שכותבת שפה פונטית בלתי תקנית בעליל.
      אז תודה לך מיכל לוי על רשימת בידור שהעבירה לי זמן במשמרת לילה.

  27. נתחיל מההתחלה:
    לא,לא רק בנות אובסיסיביות,קנאיות ומניפולטיביות גם בנים – רק העניין הוא שאת לא יודעת את זה! או שאני צריך להזכיר לך את האובססיביות של גברים שרוצחים את הנשים שלהם??
    בקשר לצבא – הבנים מניאקים לא פחות מהכלבתיות הנשית – להיפך,ככל שקשה יותר,ככה המניאקיות עולה לרמות קולוסאליות ומעט בנות היום מגיעות לתנאים ולדרישות קשות במיוחד (עם כל הכבוד לשיוויון…)
    בקשר למרדף אחרי אהבה…נו,מה יש לומר – זה קיים גם אצל גברים,ועד שהבחורה לא תאמר לו שיתחפף לה מהעיניים,הוא לא יפסיק למצוא תירוצים לקחת ממנה את מספר הטלפון שלה…
    ובקשר לשיוויון זכויות – מותק,את לא יודעת כמה שאת צודקת!
    🙂
    כמה פעמים הוצאתי את המשפטים שלך מהפה שלי,אני כבר לא זוכר…
    אז,פעם הבאה,תעשי סקר קטן לפני שאת מוציאה את התותחים הכבדים…
    🙂

    • פעיל תנזים מהר גריזים

      מצטער, אני מתיימר להתדיין אי שם במעלה הת'רד
      אבל
      כאב לי באזניים לשמוע את השטות הזו שככל שקשה יותר ככה אנשים נהיים מאנייקים אחד לשני בהקשר צבאי. את לא שירתת ביחידה מובחרת , או בחי"ר , ואין לך מושג וחצי מושג לגבי אחוות לוחמים והקשר הכל כך עמוק הזה שנוצר כשאוכלים ביחד בוץ וחרא וסוחבים רגליים 60 ק"מ וכובשיפ נ"ג באמצע שום מקום.
      לא רק שזו יציאה מטומטמת ,
      היא מעליבה ופוגעת,
      ואני דורש שתתנצלי.

      פעיל תנזים
      מעוצבן למדי.

      • השונמית

        חאסל, גבר, עם ההתייפיפות הזו. בחייך! אולי החברים בצוות ששירתת בו היו "גוש אחד גדול של אהבה" (אני מכירה צוות כזה א ח ד בכל שיטוטיי הצבאיים והם רבים, תאמין לי) – אבל יש גם הרבה גברים שמשרתים בקרבי אוכלים את אותו הבוץ והחרא שאכלת עם חבריך, באותן "מסעדות גורמה" של גבולותינו ומעבר להם, ובכל זאת הם:
        מרכלים, צבועים, תוקעים סכינים בגב, גונבים בחורות אחד לשני, עושים מניפולציות, מתקדמים אחד על חשבון השני, משקרים במצח נחושה תוך וכדי עוטים הבעה תמימה למראה, מדמיינים איך הם "מזיינים" את האשה של . . . (תשלים בהתאם למקרה) ולפעמים אפילו מצליחים לממש את "|המזימה". כמו נקבות. זכרים ונקבות. בני אדם. אנחנו רק משלים את עצמנו שאנחנו שונים. כבר נכתבו פה באתר כמה כתבות עילגות ע"י גברים ונשים, וגם תגובות אלללה יסטור טפו (רק לאור הזכרונות אני מצטמררת לי) – זה קרה וקורה ויקרה רק בגלל שלוש סיבות:
        1. מי שמפקח/ת על האתר הזה יודע/ת שאוסף מגובב כזה של שטויות וניסוח רדוד יזכו את האתר בימבה תגובות וייצור אחלה ריאקציות בין הגולשים – רבאק, אלו הלחם והמים של האתר.
        2. מי שמפקח/ת על האתר הזה חושב/ת שניתן להבליג על הניסוח הלוקה בחסר לאור התשואות שיבואו בעקבותיו (לדעתי – שיקול מוטעה ומצער)
        3. תמיד יהיו מישהו או מישהי שיספקו את הסחורה הלוהטת הזו בעבור חופן רגעים קסומים של צומתלב ופרסום. (אאווו קינקי . . .)
        ובקיצ, צא מפוזת ה"אנחנו חבורה של גברים חסוננים ורגישים מכוסים בבוץ וחרא ומלאים אהבה זה אל זה" כי גם אנחנו משרתות בצבא ההגנה ל, ולמרות שלפעמים נדמה לך שאנחנו מטומטמות, אנחנו קולטות מידי פעם הבזקים של אמת מתחת למעטה הסכריני המגעיל של "אני והחבר'ה".
        ואת כל זה כתבתי בגלל כמה שורות שלך.
        אתה רואה איך מפעילים אתר בנות?

      • אההה,
        לא נעים לי להיות קטנונית, אבל הכותבת שאתה כל כך מתעצבן עליה, בתגובה שלמעלה, היא כותב.
        תקרא טוב יותר את התגובות לפני שאתה מתנפח ואפילו לא בין השורות, אלא בשורות עצמן.
        לתשומת הלב!

  28. אחלה גבר

    יופי מיכל !
    את יודעת מה הבעיה פה ?
    הבנות באתר הזה התרגלו למצב שאם את כבר כותבת משהו באתר "שלהן" אז זה חייב להישמע בדיוק כמו שהן אוהבות . וחלילה לא לאהשמיע משהו נגדן כי כידוע "האוייב" גם הוא קורא את האתר הזה .
    וחוץ מזה את יודעת כמה מתוסכלות כותבות פה ביקורת רק בכדי שאיזה אביר יקרא את השנינות שלהן ואולי יצא להן ממנו איזה דייט ?!
    תמשיכי ככה זה היה יופי של מאמר. אדם חכם ומאושר הוא מי שגם יודע לצחוק על עצמו !
    וחוץ מזה אפשר להגיד עלינו הבנים הרבה דברים רעים אבל לפרגן למין השני אנחנו יודעים טוב מאוד !
    בהצלחה בהמשך .

  29. טוב, ועכשיו, אחרי כל התגובות הנוראות והאיומות שכתבו לך (לאו דוקא לא נכונות…), לא נשאר לי אלא לעודד אותך – תחזיקי מעמד למרות הסקילה.
    אני לא מסכים איתך לגבי הדברים במאמר, אבל לא ניכנס לזה, כי פשוט כבר לעסו פה את הכל בצורה מטורפת, ודרכו לך על כל יבלת יותר מפעם אחת וזה בטח מה זה כואב…
    יש לי רק שאלה אחת, ואני באמת מעוניין בתשובה עליה, ברצינות גמורה…
    "אבל אם הנשים האלה שהתחילו את כל המהפיכה היו עושות את זה עם קצת יותר שכל היינו מצליחות להינות משני העולמות – גם זכויות לנשם וגם חובות לגברים."
    איך בדיוק? מה הדרך הלא נכונה שהם הלכו בה? והאם נראה לך שהדרך הנכונה והצודקת של העולם היא לחיות עם מין מנצל ומין מנוצל? והשאלה האחרונה והחשובה ביותר מבחינתי – אמרת שרוב הבנות מטומטמות, לא הזכרת ש*כל* הבנים מטומטמים, ולכן אני חושב שאת לא מאמינה שהם כאלה, אז עפ"י הנתון הזה – נראה לך שהגברים היו קונים את המצב הזה בשקט, בלי להלחם עליו?? ??

    better luck alentrainwhatever it needs to write something good next time…

    • היו אמורים להיות אלכסונים בין המילים באנגלית, משום מה זה לא עבד…..

      • סילבי

        הרמיזה העלובה הזו שטוענת שאנחנו נמצאות כאן רק כדי לשמוע את הצד שלנו ולעולם לא לשמוע משהו נגדי – זה בולשיט. ויעידו כל אותם גברברי בננות שזוכים כאן למבטי ערגה ורמיזות על ימין ועל שמאל למרות הדיבור ה"גברי".

        אבל מה, מסתבר שגם צריך לדעת איך לומר.
        והגברת מיכל לא ממש התייחסה לנקודה הזו.
        הבחורה התעצבנה על החברות שלה, כל הבחורות בפאב האפלולי ההוא, מישהי דפקה לה את האוטו והיא מרגישה שהגברים רואים בה אחת מהסתומות. אז היא בחרה להצטרף לגברים.
        עזבו אתכם מסולידריות נשית, מהבנה בסיסית של טיפוסים אנושיים – מיכל פשוט בחרה לשחק "שוברים את הכלים" אבל רק במאמר הזה, תנו לה שבוע והיא מבקשת חיבוק כי האינסטלטור גבה ממנה יותר מדי כסף על הסתימה באמבטיה (ההיא שאי אפשר לתקן לבד…) בגלל שהיא אישה.

        רוצה לשחק ככה, אין בעיה. רוצה לפתוח פה – תעשי את זה מאוזן. דברי גם על הצד הגברי שמשחק כאן. אל תהפכי את כולנו (חוץ ממך, מלכתנו) למטומטמות, חסרות ביטחון וקלאמזיות.

        ככל שעובר הזמן אני מבינה שישנה סבירות די גבוהה שאת מזייפת אורגזמות סדרתית שעוד מסתלבטת על אלו שמודות שהן לא גומרות.

        • ממה במה שאמרתי משתמע שאני לא מסכים איתך?
          מה שאמרתי זה שאחרי שקטלו אותה פה (וסקילה זה דבר נורא – גם אם זה מגיע לבן אדם…) אז אין שום סיבה שאני אמשיך, כי זה יהיה מיותר. באופן עקרוני – אני מסכים איתך לגמרי, ויושב ומגחך מהצד השני של המתרס על המאמר הזה…

  30. כנראה את מדברת מניסיון…….

  31. פעיל תנזים-
    אני חושבת שאתה צריך לכתוב מאמר בבננות.
    אני מאד נהנית לקרוא את תגובותיך.
    בברכה

  32. בונד -- ג'יימס בונד

    כל הכבוד לכל הבנות "החכמות" שבתגובתן רק ממחישות את התוכן של המאמר ורק מהדר את כותבת המאמר…

    לא נורא בנות אין מה לעשות לפעמים האמת כואבת ובעיקר כשאומרים את זה בפנים ובפה מלא..
    (:

    אז תמשיכו לריב לכן בנות "חכמות" (אפילו ניתן לומר "חכמות נורא" .. ) ואנחנו נקרא ונצחק

    כרגיל..

    אז
    please continue

    ביי
    בונד
    ג'יימס בונד

    • שמחנו לעזור ועוד יותר שמחנו להצחיק אותך!
      החוכמה והבינה הניגרות מתגובתך הן פשוט משהו מיוחד. מי היא נערת ג'יימס בונד ששברה את ליבך והפכה אותך לאדם ציני וממורמר?? מי היא אותה נערה שתלשה את ליבך בידה והפכה אותך לשונא נשים מעורער?
      מה קרה? האמת כואבת?

    • אישה..

      אתה חי בסרט… בעצם כולם כאן חיים בסרט..
      אני יושבת לי כאן, באמצע משמרת לילה, במקרה הגעתי לאתר הזה שבהתחלה נראה לי נחמד ואז נתקלתי במאמר לפני כמעט 3 שנים וזה מה שיש לי להגיד..
      אנחנו לא שווים ולא נהיה שווים לעולם, זה לא אומר שאנחנו נחותות יותר וגם לא ההיפך.

  33. נסטסיה פיליפובנה

    היה נחמד לבוא לכאן באישון לילה ולקרוא את הכתבות….

  34. היפיפייה הנוחרת

    פעם נגינת החליל של החלילן שבתה את העכברים והם הפכו נתיניו, אך החלילן איבד שליטה על העכברים והם החלו מסתובבים חופשי. העכברים לוקים בחירפון עמוק ונמצא כי יש להם משיכה בלתי מוסברת לתאוריות. לאחר שהם אתרו תאוריה הם מתחילים לכרסם אותה עד שנשארת עיסה בלתי מוסברת מלאה חורים. נמצאו כבר מספר מגדלי קלפים שכאלו באתר בננות (ע"ע נשים וקניונים) ובזירה זו ממש התגלו סימנים ברורים לתאוריה מופרכת, חסרת כל בסיס, סטריאוטיפית, מכלילה ומטופשת בעליל. יש לנו סבירות גבוהה להאמין כי העכברים היו כאן והשאירו מאמר בלתי ניתן לעיכול.
    אנא ילדים, עיזרו לנו למצוא את העכברים כדי להמנע ממצב מביך זה מלחזור על עצמו בשנית.

  35. רודפת הצדק

    אני לא מבינה:

    – למה רצון לאהבה, הופך את אותן הבנות למטומטמות?

    – למה מטבחים בצבא, זה דוגמא ריאלית למשהו?

    – ומה את רוצה שנעשה?

    מה?

    מה שחמוד, יקירתי, זה מה שמעצבן אותך

  36. השתגעם על כל המוח. בסך הכל מאמר חביב עם מעט הומור עצמי. למה לקחת כל דבר
    בצורה כל כך קשה? חלק מההתבגרות שלנו זה גם לדעת להתייחס אל עצמנו בצורה הומוריסטית, שכן, המאמר הזה אינו עבודה מדעית שאמורה לחולל את המפנה בתפיסה שלנו לגבי עצמנו, לא כל שכן בתפיסה של החברה בנוגע אלינו.

    מעט פרופורציות בתגובות ובהתייחסות שלנו לגבי עצמנו….בחיי שלא תזיק.
    נעשה חיים ונסובב את כל הבחורים על האצבע הקטנה שלנו.

    ביי.

    • את פשוט גדולה מהחיים ואני מסכימה איתך ב300% הבנות רעות, קנאיות, שונאות בנות יפות ולא מפרגנות לאף אחת. נורא לעבוד איתן ונשים שונאות נשים… וגם אני לפעמים כזאת לצערי

  37. יונית

    נסיון פתטי לעורר פרובוקציה

  38. איזבל

    מיכל לוי (שם בדוי. על בטוח)
    מישהו היה צריך להיוולד הבן אדם הכי טיפש בעולם.
    ברכותיי. את עלית בפור. ובלי מאמץ! הידד!

  39. אני לא מבינה איך קבוצה כה גדולה של אנשים שמתיימרים להיות אנשים ברמה מעסיקים את עצמם בשטויות ובתגובות מסוג זה.השפה בה הכותבים השתמשו על מנת להגיב לכתבתה של מיכל גרועה יותר מכל מה שמיכל כתבה בין אם רמת הכתיבה שלה ראויה לפרסום ובין אם לא.
    זכותו של אדם באשר הוא לכתוב את דעתו וכן זכותו של הקורא להגיב אבל אולי נהיה קצת יותר סובלנים בתגובותינו?אולי נשמור על רמה מסויימת של תקשורת,וזה לא משנה אם אנו מכירים את הכותב או אם אנחנו רואים אותו פנים מול פנים או שולחים תגובה דרך המחשב.בימים של חוסר סבלנות וחוסר כבוד אחד לשני קצת דרך ארץ לא תזיק לאף אחד מאיתנו.
    חשוב לי לציין שאני מן הסתם בת גילכם(22)ולא אחת שמנסה להתנשא על אף אחד. פשוט קחו את זה כחומר למחשבה.

  40. אני לא מבין את האתר הזה.
    אין לכם על מה להתווכח??

    החיים לא מספיק נאחס ככר ככה?
    אז מיכל כתבה מאמר משעשע – אם כי לא מי יודע מה מדוייק – על נשים.
    וכולם לוקחים את זה נורא ברצינות. כי זה אתר של נשים עצמאיות חושבות וחובבות מין אנאלי (שלא מתביישות להגיד את זה חס וחלילה).

    ואז קורעים לה את הצורה. מילולית.

    ואז פעילי התנזים שביננו מלבים את האש בלגלוג. ואז בכלל מוציאים את כל התחמושת מהמחסן ומרססים חופשי.

    נו באמת. חבל על סוף השבוע.

  41. וואללה.. טוב שכתבת רוב הבנות- אחרת מה זה היה עושה אותך? אני חושבת שבאופן כללי באמת יש דברים נשיים מעצבנים (וגם לא) שאכן משותפים למרבית הבנות אבל זה בטוח לא עושה אותנו מטומטמות (אפילו בתור בדיחה צינית זה לא נשמע טוב). בכל אופן- לא נראה לי שהצגת כ"כ טוב את הבנות כי צינת ממש מעט ממה שיש לאמר עליהן.
    כוונה טובה- מה שיצא- לא כ"כ
    חבל.
    אגב- חלק מהפאדיחות הנשיות שציינת מתאימות גם לגברים, לדעתי.

  42. רויתו'ש המדהימה

    אני רואה שלפי הכותרת את כבר חושבת שאני איזה צפונית אבל לא! סתם רציתי להשתעשע…….
    ועכשיו לעניון האמיתי: את לא חושבת שאגזמת? למרות שרוב הדברים הם אמת ואני מסקימה איתך ברובם אבל היו דברים שהגזמת לאללה! אז תקחי רגע ותחשבי:
    האם אנחנו באמת כאלה מטומטמות (שאני אומרת אנחנו אני מתכוונת גם אליך!)
    למרות כל הפאדיחות שאנחנו עושות לעצמנו זה לא כמו שאת מגדירה את זה !
    אז תחשבי אל זה!!!!!!!!!!
    ולסיום: כאילו דהההההההה………………………….
    חחחחחחחחחח…………

  43. נסיכת טרויה

    וואו

    כתבתי פה את אחת התגובות הראשונות
    ויש לי להגיד לכן עוד משהו קטן נוסף…. אתן באמת מטומטמות!
    והוכחתם את זה לאורך התגובות
    מזמן לא צחקתי ככה מטיפשות, הטיפשות שיש כאן היא ברמה חדשה לחלוטין
    :)))
    מיכל את צודקת, על תיפגעי מהתגובות כאן הן רק תומכות בטענה שלך…

    ופעיל תנזים, אתה כותב נפלא- כמה צחקתי!

  44. תכתבי כתבה ובה תרשמי מאה פעם-לעולם לא אהיה שוב דוגמטית * 100
    זה עונשך הקט
    או שפשוט תרגשי אותנו בתוקף תפקידך ככותבת (עניין גברי, עם אחריות גברית-דה אולד פאשן וואי)

    אז בהצלחה, ביי (נציג הגברים הטיפשים מוחה)

  45. רות המואביה

    אין לי מושג מה התכלית של המאמר הזה בכלל. לא הצלחתי לרדת לסוף דעת הכותבת או המגיבים.
    אני רק מוכרחה לציין שנקרעתי מצחוק כשמישהי כינתה את פעיל התנזים האימתני "אנזים מתקן ברזים"….
    זה היה טוב, אחותי……
    🙂

  46. תמרין

    מאוד מפתיע שבנות מטומטמות כאילה "קופצות" לך לעיניים. כבחורה מפוקסת ועיניינית, מעניין איזה חוסר ביטחות הן משקפות לך? הלא אחרת, היית חיה בנעימים בלי לשפוט נשים שאינך מכירה, ויודעת שהביקורתיות הזו מעידה רק על הביקורת שלך כלפי עצמך.

    peace אחותי, בא מבפנים…
    נשיקות:)

  47. בובי של דובי

    שוב פעם אתם עושים עושים פרשנות של קסוטו על כל הברה שכתובה פה?
    אחלה קטע קריאה לדעתי.
    משעשע, מכליל, מרגיז בנכונותו-בקיצור, אהבתי גם אם זה לא תמיד נכון.

  48. אחלה גבר

    גברים זקוקים לאישה אחת באזור בכדי להישמע ולהתנהג כמו דבילים ולהתחיל במלחמות עולם .
    נשים זקוקות רק לעוד אישה אחת שנושמת לידן בכדי לעשות את כל המלחמות הללו .
    לקרוא את התגובות שלכן ולא להאמין . יושבות חבורה של מפלצות ששונאות אחת את השניה גם מבלי לדעת איך הן נראות ומשתלכות על כל מה שלא מוצא חן בעיניכן .
    ועוד לחשוב שזה אתר של בנות !!!
    בויינה חיות מה קורה לכן ?? בחורה פה כותבת משהו מדליק וכולכן הפכתן לרוצחות סדרתיות .
    אבל אם המיכל הזאת היתה מחר נופלת חלילה קורבן לאיזה מנייק שהיה מעיר לה חצי הערה שובניסטית עאלק הטרדה מינית , הייתן פתאום כולכן מרימות פה צעקות של מטורפות .
    ככה ? ככה אתן לויאליות אחת לשניה ? הקמתן אתר , מפלגות , כתות , וועדים , הפגנות מה לא ?
    אבל רק צריך להגיד מילה על אחת מוצלחת ואמיצה ואתן כבר מוציאות את כל החרה מהפה שלכן !
    וזה מוביל רק למסקנה אחת . ותקשיבו טוב : גם כשאתן זועקות לשמיים כשאחת מכן נאנסת או מוטרדת , אתן עושות את זה עם קצת שמחה לאיד !!!
    כן וכדאי שתדעו שמיכל הזאת יותר מוצלחת יותר חכמה ויותר אמיצה מכן . כי היא לא מתחבאת אחרי שמות מחורבנים כמו שאתן בחרתן לכם !
    יללה עופו לי מהעיניים מגעילות !
    ותבקשו ממנה סליחה מהר . חיות !

    • רות המואביה

      ראה, יקירי, ה"רצח הסדרתי" הזה, שעושים לכותבת, אין לו שום קשר לנשים ולחיכוכים בינהן. על כל מאמר ישנן תגובות בסגנון הזה.

      לאחר שהספקתי לקרוא את המאמר בעיון, הגעתי למסקנה כי הוא החמצה טוטאלית. דברים "מטומטמים" רבים כלל לא הוזכרו. רעיון הנשים המטומטמות יכול היה לבוא לידי ביטוי רב יותר מאשר זה שמצא במאמר.

      • אחלה גבר

        כן יקירתי ,
        אבל לפעמים נדמה לי שכל הסיפור פה הוא לא ממש להגיב על כתבה בדרך ישרה והוגנת אלא יש פה תחרות מחורבנת שתחליטה : כמה אני שנונה וכמה אני יכולה לכסח את המאמר בכמה שיותר מילים גבוהות .
        יש פה בכלל תחרות אינטליגנציה .אף אחת לא ממש זוכרת את השם של האתר הזה .
        יושבות כמה מרושעות , אבל באמת מרושעות ובוחרות להוציא את כל המרירות על אחת שמעיזה !
        וזה לא רק עליה כבר קראתי פה כמה יציאות שגובלות בנאציזם !
        וחוץ מזה למה כל הצלוליטיסיות הללו נחבאות אחרי שמות מפוצצים ? יללה אתן כאלה חכמות בואו נראה איך קוראים לכן ואיך אתן נראות .
        כדאי לפעמים לצאת לרגע מהמשחק ולהשתכל על הסיטואציה הזאת בעיניים קצת יותר אחראיות.
        אולי המיכל הזאת חלמה כל חייה לקבל במה כל שהיא בכדי להוציא את הכשרון שלה ?
        תנו צ'אנס תהיו אחראיות קצת .
        ?

        • רות המואביה

          אתה מדבר? גם אתה לא בדיוק הזדהית בשמך הפרטי.
          נדמה לי שנאיביות מעיקה מדברת מגרונך. איפה אנו חיים באמת? ככה מעבירים ביקורת. אכזריות ובוטות הן שם המשחק, אין מנוס. עוד לא יצא לי לקרוא ביקורת חיובית כלשהי בעיתונות הכתובה. ואם כבר נתקלתי בכמה מילים של פרגון, אין להן שחר, ואף אדם שקול לא יקח אותם ברצינות.("5 כוכבים! הבמאי האוקראיני המוכשר שוב מראה לצופים מאיפה משתין הגפילטעפיש!"….)
          אין לך סיבה להעלב בשם הכותבת. היא דווקא יוצאת הכי מבסוטה! וכי מה שווה המאמר שלה, אם הוא לא מעורר פולמוס ומסעיר את מוחות הקוראים?!
          אין סיפוק גדול מזה.

    • מיכל לוי

      על אף שכבר הגבתי היו כאן כמה דברים שהעלו חיוך על פני. ולכן אוסיף מספר דברים:
      1. כן, זה השם, זיינתי אתכם, עכשיו לכו חפשו אותי…..
      2. לכל המבולבלים, ובעיקר המבולבלות, לא אני לא לסבית, לא הרביצו לי בגן, לא ישבתי לבד בתיכון, יש לי חברים ואני מאוד משתדלת כן להוריד שערות מהרגליים
      3. ולמי שעדיין תוהה איך אני מפרסמת תועבות כאלה, מוזמן לקרוא את הביוגרפיה הקצרה שלי
      ובעיקר את השורה האחרונה….

      דבר נוסף, הביקורת זה הדבר הטוב ביותר שיכול להיות,היא מוכיחה שוב את טענותיי, היא חושפת את רובד חיידי הזנות הנשיים וכמו שאמר אותו סיני זקן מהתגובה הקודמת שלי: "אישה לאישה זונה" (רק בסינית). כל המגיבות כאן, צבועות. כי אם הייתי איזה פמניסטית מוצהרת מוכרת בסצנה המקומית, הרי הייתן רואות בזה מאמר ציני, חריף ועוקצני. אבל בגלל שזה כתוב ע"י בחורה אלמונית עם שם המוני זה מאמר יבש, משעמם וכתוב רע (וכאן המקום והזמן להודות לכל מי שלא אהב את המאמר בגלל אופן הכתיבה, וממש ממש ממש לא בגלל תוכנו).

      ולמי שחש שאני מדברת מתוך שנאה, כעס, מרמור, הרשו לי לתקן את הרושם שנוצר. וכי איך אוכל לשנוא יצורים חסרי אונים, זה כמו לכעוס על תינוק עיוור שעוד לא מבין שהחרא שלו מסריח

      אני מחייכת. תודה.

    • אריאלה רביב

      אם משתמשים ביותר מדי סימני קריאה הם יוצרים רושם מתלהם ומאבדים מהאפקטיביות שלהם.
      לא שמים רווח לפני סימן פיסוק, אלא רק אחריו.
      משתלכות? משתלחות אולי? פשוט, לבדוק איות אם את משתמשת במילה שאת לא רגילה להשתמש בה.
      ממני: מפלצת, רוצחת סדרתית, חיה, מגעילה, לא מדליקה, מטורפת, דבילית, שמחה לאיד ולא מתחבאת מאחורי ניק.
      אה, והמאמר ממש מטופש.

  49. לעורכות האתר: אני אורחת מקרית באתר זה. הערתי – הבלים זה נחמד, אבל יש להם נטייה להעלים נושאים חשובים באמת, שנוגעים לכל אחת מאיתנו. ותחשבו נא שנייה לפני שאתן פוטרות את תגובתי בהנף יד נון שאלנטי תוך עריכת המאמר המשפיל והדכאני הבא. וסליחה על שאין שום שנינות בתגובתי זאת.

    • מרלין מונרו

      מיכל לוי היקרה,
      אם רוב הבנות מטומטמות – מדוע את כותבת באתר שלהן?
      הדיעות שלך מביכות.
      אם את מחפשת תשומת לב, תוכלי לקבל אותה באתר של מכוניות (רק גברים יודעים לנהוג).
      אם את זקוקה לתחושת עליונות ומשתמשת בחברותייך (יש לך?) כדי לנגח, את תגלי עוד מעט, וזה לא יקרה בעוד הרבה זמן, שאת נמצאת במקום מאוד נמוך.
      אבל לא נורא, יש לך את עצמך – וזה, הרי, הכי חשוב.

      • אחלה גבר

        אוף את מתוקה , איזה עדינות איזה מותק את .בטח כייף להיות חבר שלך . את מתחשבת מבינה
        ובעיקר מפרגנת כמו רוטוויילר .
        מאיפה כל הרוע הזה בא לך ? מה קרה לך בחיים שהגעת לרמת שנאה שכזאת ?

        כולה מאמר מצחיק וקליל ותראי איזה קקה יוצא לך מהפה
        איכס , בנות עאלק .

        • אורלנדה

          קראתי, כמדומני, משפט מרנין באחת התגובות הקודמות שלך, על אותן הבננות הכותבות כאן כדי שבחור כלשהו יתרשם מהן וכך יצא להן דייט…
          מי שמדבר על ארס. כמה שנאת נשים יש במשפט הבודד ההוא.
          אז אנא, טול קורה מבין עיניך. וכן, הפוסל במומו פוסל…

          • אחלה גבר

            אורלנדה יקירה
            איך זה תמיד שכאשר גבר מבקר (מלשון ביקורת)אישה זה אוטומטית נחשב לשנאת נשים וכאשר אלף בחורות צרחניות , חסרות טקט ומעט כבוד לזולת מכסחות עד לעצם בחורה שכתבה מאמר זה נחשב לביקורת לגיטימית .?? ותעשי לי טובה , לפני שאת מפרקת את המקלדת ועונה לי ברשעות תלכי לרגע אחורה ותציצי בתגובות הלוחמניות וחסרות הרחמים על המאמר של המיכל הזאת ותגידי לי בלי למצמץ שהביקורת הרצחנית הזאת אכן רצינית , מבינה ומפרגנת ? והאם מסתתר אחריה באמת הרצון לבקר על מנת לשפר , לתקן , להחמיא או אולי סתם כדי להוציא קיטור ולא חשוב על מי ??
            אני שונא נשים ? אוף אין לך מושג כמה את טועה .
            באמת ממתין לתגובתך

    • שירלי

      ראשית כל ברוכה הבאה.

      המאמרים באתר משקפים מגוון רחב של דיעות, כשחלקן בהחלט יכולות להחשב לא 'מתקדמות' או לא מספיק פי.סי, אבל עדיין לאנשים יש את הזכות המלאה להחזיק בהן ולחיות על פי הן (כמובן שיש גבול מסויים שלא נדון בו עכשיו). בעזרת מנוע התגובות ניתנת לך בעצם האפשרות לבקר או להסכים עם הכותב, ובעיקר לשתף את האחרים בהשקפת עולמך.

      בברכה,
      שירלי

  50. רוב הבנות לא יודעות איך לשחק נכון בקלפים שלהן ורוב הזמן זורקות את עצמן על הגבר שהיו מועניינות שישים לב אליהן… מנתחות יותר מידי כל מצב ובגלל זה נתפסות לדברים קטנים וטפשיים… ככה אנחנו קשה להודות בכך אבל זה נכון.

  51. המסקנה שלי מכל המאמר ומכל התגובות
    שאחלה גבר שכתב כאן הוא באמת אחלה גבר !!
    צדק לכל אורך הדרך…..
    אתם לפעמים מגיבות (חלק מכן כמובן) בצורה בוטה לא עיניינית
    וזה נראה כמו תחורות זולה ובוטה של מיס פולניה הצינית לשנת 2004
    בנות ? זה לא יפה לכן !!
    רועה גורם להזדקנות העור!!!!!!!!!!
    עכשיו תסלחו לי אני צריכה ללכת….
    יאללה ביי
    נתראה בשמחות

    • אחלה גבר

      בוטן מתוקה
      כל הכבוד !
      אני שמח לשמוע שיש לך את ה"בוטנים" להגיד ל"בנות שמרשות לעצמן" שמותר ורצוי לבקר כשצריך , אבל כדאי לברר לפני כן אם הביקורת לא באה רק בכדי להגיד משהו כי משעמם או בכדי להרוג מישהו
      בינתיים נראה לי שלרוב זה הולך לכוון "להרוג מישהו" .
      אבל יש גם ניצוצות מתונים , שבאמת מתייחסים לאתר הזה ברצינות הראויה .
      אחלה , באמת

      • לא הורגת ולא סורגת
        אמרתי את דעתי
        אני קוראת כאן כל יום
        כל יום
        מיום שהאתר נפתח……
        מה לעשות
        אני מהקוראות
        בדרך כלל לא כותבת
        כתבתי כאן אולי…….חמש הודעות עד היום…
        אבל הפעם
        ראיתי את הוויכוח כאן והשערות בכל הגוף (אלו שלא מורידם) סמרו לי גבוהה גבוהה.
        מה זה זה ?
        לינץ'
        קיץ'
        חאלס
        טוב טוב
        בקיצור
        אתה קיבלת מחמאה…..קח תריח……תחייך
        והלאה ((-:
        אני אחזור בשמחות מבטיחה !!
        נשיקות

        • אחלה גבר

          טוב קיבלת מחמאה קטנה על שיפוט נאות ואת כבר מחזירה לי בומבות .
          טוב אז לא אמרתי כלום
          ותחזרי בשמחות
          נשיקות בחזרה .

  52. חיה אסתר-משוררת אוניברסלית

    שלום !
    זה המאמר היפה ביותר שקראתי אי פעם, סוף סוף מישיהי שמעיזה להגיד את האמת. נפעמתי והתרגשתי מהמאמר, טלטלה אחזה בי וחשתי שכל גופי מתכווץ ונעשה חידודים חידודים… היתה לי התגלות נבואית וראיתי בחלום שהמאמר שלך הולך להופיע במדור :"ספרותינו היפה". יישר כוח!

  53. אכן כך , כאשה ממש כואב לשמוע את התגובות של בנות והמושגים שהם משתמשות לדוגמה רותם מכנה נשים ווגינות מהלכות , עד לאן אפשר לרדת, מה כבר לא ניתן לקרוא מאמר ולהגיב במילים יפות.

  54. בהתחלה הרגשתי מתוסכלת מהמבט הפנימי והביקורת הקשה שמעבירים עלינו-נשים
    ואז ראיתי שבאמת הסופרהסופרת(שבזה אינני בטוחה עדין)כותבת המון מילים גבוהות כדאי שיחשבו שהיא חכמה ומכך להסיק שהיא מבינה על מה שהיא מדברת(אני מדברת בלשון נקבה מנקודת הנחה שזאת בת)
    ומכאן בנות אל יאוש
    בגלל שאנחנו גדלים מגיל 0 לכאלה דעות אין זה אומר שזה נכון
    וזיכרו-עד היום מחכים למשיח
    ולא רק שהוא לא בא
    הוא גם לא מתקשר

  55. אני מסכימה עים הכותבת , הגודל כנראה קובע : מוח האשה קטן ב11% ממוח גבר ממוצע, אך לא בזאת אנו מצטינות – חוכמה.
    מה עים חן נשי רכות קול נשי אלו דברים שלוא יסולו בפז.

  56. תמיד אשה

    מיכל לוי היקרה , את בוודאי מכירה את הפתגם הידוע
    "הפוסל – במומו פוסל" , אין לך ולו הזכות הכי קטנה לבקר אנשים
    במקרה הזה נשים בצורה כה פטרונית ומתנשאת , כאלו את זו היא
    היודעת התנהגות הולמת מהי, אם לבחורה מסויימת יש את הצורך לנהוג
    בצורה מסויימת אחרת משלך , אז כל מה שאפשר להסיק מפה זה
    שהיא נוהגת בדרך אחרת משלך . נקודה. היא לא יותר או פחות טיפשה
    או יותר טיפשה, מה עוד שטיפשות כידוע לך היא מילה יחסית
    ואם על פי טענתך רוב הנשים נוהגות באותו האופן אותו את מתארת אזי
    על פי תורת היחסיות הן ממש לא טיפשות כי יחסית הן נוהגות על
    פי הקריטריונים המקובלים, זה כמו להכנס למדינת ליליפוט ולהגיד
    כולם פה נמוכים , בהשוואה למי אליך?? רוב הבנות טיפשות ,
    כמובן שאת בעיני עצמך יוצאת מן הכלל,
    על "יהללך זר ולא פיך " כנראה שלא שמעת.
    זה פשוט לא לעיניין לעשות כתבה כזאת, כמו שיהיה לא לעיניין לעשות כתבה
    על רוב המרוקאים עבריינים , או כל השחורים טיפשים ועוד
    כהנא וכהנא דוגמאות. אני מניחה שגם למאמרים מסוג זה יש מקום באתר
    אבל סתם חבל לראות התייחסות כה שטחית ומבזה לסוג מסויים
    של אוכלוסייה , דבר שכמובן נעשה בלי כל חשיבה מוקדמת לעומק על נושא
    אני מציעה לך לפני שאת ממהרת לשפוט אנשים לחומרה לחשוב
    מה הניע אותם לפעול באותה הדרך, התשובה היא בדיוק מה שמניע
    אותך לפעול , רק הם בחו לבטא את זה בדרך אחת ואת באחרת
    וזה כל היופי שנחנו לא כולנו באותו שטאנץ , בקיצור נמרץ
    לא יפה!! חבל …..

  57. רוזנת רוסית

    אלוהים אדירים! מה הולך פה?
    מיכל לוי כתבה שרוב הבנות הן מטומטמות? זכותה!
    אבל להגיב בצורה של "אם את כותבת כך, אז את בטח מטומטמת בעצמך"? למה הכוונה? אם מישהו באמת חושב שמיכל לוי היא מטומטמת אז למה לנסות לשכנע בזה אותה? לא חשבתם שניסיונות לנהל שיחה עם בנאדם מטומטם זה בעצמו שיא הטימטום? אל תענו לה, או תכתבו למערכת משהו בנוסח "המאמר של מ.לוי פוגע בי באופן אישי", בסך הכל אנחנו חיים בתקופה שכבר המציאו את המושג 'פוליטיקלי-קורקט' , אבל עוד לא המציאו איך להגן על עצמנו מאידיוטים. אפילו אם להאשים את מיכל בזה שהיא כתבה: "גברים הם אלה שהבינו סוף-סוף (וראשונים) דברים מתוחכמים במדע, רפואה…" אפשר להמשיך עם הקו הזה ולהגיע למסקנה שהגברים האלה שייכים לגזע מסויים, למדינות מסוימות. לא היו ביניהם לדוגמא כושים, ז"א שמיכל לוי רוצה להגיד שכל הכושים הם מטומטמים, כי כמו נשים (שכתוב עליהן שהן מטומטמות בגלל שלא המציאו שום דבר) אז זה נכון גם לגבי הכושים.

    האמת שפה אף אחד(ת) לא ממש מתכוון(ת) למה שהוא(היא) כותב(ת). מיכל לא ממש בטוחה שרוב הבנות הן מטומטמות, וגברים לבנים שגרו באירופה וצפון אמריקה הם שיא הגאונות מפני שהם עשו רוב העבודה במדע, רפואה וכו". מי שכתבו לה שהיא בעצמה מטומטמת, גם לא התכוונו לכך ממש, כי מה הטעם להתווכח עם מטומטמת. גם אלה שכתבו שרוב הבנות הן דווקא יצורים פיקחיים ושנוניים, לא באמת חשבו שמישהי קרס עולמה כי היא קראה ב'בננות' שמיכל לוי מניחה שרוב הבנות הן מטומטמות.
    אז מה הפואנטה? מבחינתי הכל מוסבר בקטע על תורנות מטבח. עם כל הכבוד לעבודה בחום +40, אבל האם בחורינה באמת חשבה שאם היא תישאר במיטה, מישהו יגרור אותה למטבח? במקרה הכי טוב הם יצליחו להקים אותה מהמיטה, אבל תמיד אפשר ליפול חזרה. בסוף אפילו המפקדת הכי מטומטמת תבין, שאו שהיא תתן פקודה למישהי אחרת להחליף אותך במטבח הארור, או שיכניסו לה עד הגרון אם חס וחלילה יהיו לך סיבוכים.
    אבל יש כנראה איזשהו תענוג מזוכיסטי בלעבוד עם חום +40. אפשר לחשוב על עצמך כעל קורבן, אפשר לחשוב על עצמך כעל גיבורה שהקריבה קורבן, העיקר שאת לא ממש מתכוונת לכך, את סתם משחקת.
    הרבה אנשים אוהבים לשחק. מיליונר משחק עני, העני משחק מיליונר, בנות משחקות מטומטמות, בנים משחקים חכמים. נורא כייף אם את צעירה יפייפיה להגיד משהו בנוסח "בשמלה מ-DIOR אפילו מכוערת כמוני נראת לא רע", או אחרי שהגשת עבודה מעולה לשאול "נו, אולי זה בסך הכל היה לא כל כך איום ונורא?" פה מחזירים לך שאת נראית נפלא גם בשמלה מ-DIOR וגם בלעדייה, שהעבודה שלך מהממת, שאין בחורה יותר כישרונית ממך… בקיצור סחיטה רגשית שבביצוע נכון מתגמלת בליטופי אגו. אז ככה אנחנו עוברות את חיינו, בחצי חיוך אומרות שאנחנו זקנות, מכוערות שממלאות את העולם בשטויות, ומקבלות בתור תגובה שאנחנו נפלאת, גאוניות ו…
    מה אחר-כך?
    לפי אחת מהגישות של הפסיכולוגיה מומלץ למטפל להקצין את דבריו של המטופל. אם המטופל ,לדוגמה, אומר "אף אחד לא אוהב אותי ולא מתחשב בי", המטפל צריך לענות לו: "לך לעזאזל! אם אף אחד לא מתחשב בך, אז גם אני לא".
    אם נתמזל לנו מזלנו וניתקל בפסיכולוג כזה (לא רק בטיפול, סתם חבר של ידיד) או בבנאדם שתומך ברעיון הזה, אנחנו יכולות עוד בגיל עשרים בתגובה למשפט רגיל שלנו "אני נראית ממש זוועה והעבודה שלי נורא רעה" לשמוע "למי איכפת איך את נראית, אם את לא מסוגלת לעשות עבודה ברמה סבירה?" אם זה לא יקרה, אנחנו יכולות עד סוף ימינו לסחוט מהזולת אמירות כמו "לא, את נראית בסדר", "עשית עבודה תקינה", ולא לתפוס את הרגע
    מתי הפכנו מבחורות יפות, צעירות, חכמות ומפולפלות, אבל צנועות לזקנות מכוערות, לכאלה שלא יודעות לעשות את העבודה, מצוברחות ,אבל עם יתרון אחד – שהן בעצמן מכריזות מראש על כל חסרונותיהן.

  58. בצר לי אני נוטה להסכים עם מיכל לוי היקרה-נשים הן אכן עם טיפש:אנחנו בסופו של דבר מתמסרות בקלות רבה מידי לרצונות הגבר או שהוא גורם לנו לעשות כרצונו בדרכים עקיפות.
    ואם כבר מרדנו והיינו לפמיניסטיות היינו לזוועה אנושית מהלכת ושורפת חזיות!
    איפה שלא נעמוד ובכל עמדה שננקוט תמיד ירמסו אותנו ואת כבודנו.
    אבל אין מה לעשות,גם גברים טיפשים אבל אנחנו יותר חכמות כי לפחות אנחנו מכירות בטיפשות שלנו.
    רוב הנשים מטומטמות אבל כך גם רוב הגברים.

  59. פשוט לא להאמין.. סה"כ כתבה…

  60. אנג'י

    כמה שאהבתי וכמה שאת צודקת
    פעם הבאה שבנות רוצות לעשות הכל שיקחו את האחריות על המעשים.
    די לפמינזם. עצם ההכרה והלחימה בכך לרצות בזכויות ובעוד כל מיני שטויות אחרות שמובנות רק לפמינסטיות אנחנו מכירות בעצם העובדה השובינסטית.
    ומי בכלל רוצה להיות לוחמת? להרים ארגזים? ועוד כל מיני תפקידים שבנים נולדו בשבילהם.

  61. מטוטלת

    לא רוב הבנות מטומטמות,
    רק את….

  62. מטומטמות ועוד איך מטומטמות וממשיכים להיות מטומטמות, והכל החל מהדרישה הפמניסטית
    לשיויוניות, גברים ונשים אינם שוים כל אחד יודע זאת , לא רק שאנו עובדות ומפרנסות נשארנו
    עים כל עבודות הבית, ואים תמשיכו לדרוש שיויון עוד עוד נזכה לברית מילה כמו הבנים, אנא חוסו על הדגדגן. יכולנו להשאר אמהות טובות המחנכות את ילדנו ולא מפקירות אותם לטפלות.
    יכולנו להזדקן בבטחה ,לא רק שתוחלת החיים ירדה גם איכותם תיראו מה עשה לנו הפמניזם.

  63. מיכל-אני משתחווה לך!
    את גדולה!
    כ"כ כייף לגלות עוד בנות שחושבות כמוני ושיש להן מספיק אומץ לכתוב על זה מאמר באינטרנט.
    חששת מבנות שיגידו:"איך את מעיזה לומר דבר כזה?!" , אל תדאגי-יש שני צדדים לכל מטבע ויש בנות שחושבות בדיוק כמוך.
    כל הכבוד!
    פעם ראשונה שאני אגיד את זה לבת אבל-אני גאה בך
    🙂
    נעמה

  64. לא צריך לקחת את המאמר כל כך ברצינות… (ואת החיים בכלל), אבל רק רציתי להוסיף שהבחנתי בעובדה שחזרה על עצמה כל החיים שלי בינתיים –
    נשים הרבה יותר כיפיות ומדליקות כאשר הנוכחות לידן גברית.
    רוב הזמן, וזו הכללה גסה, אישה ואישה יחדיו זה כמו חומר נפץ – נחמד רק למי שמסתכל מבחוץ.
    אחרי טיול במזרח, שרובו עבר עליי בחברת גברים, הבנתי סופית – שנשים אמורות להיות עם גברים ולא אחת עם השניה.
    בפעם היחידה בטיול הזה שטיילתי עם בחורות זה היה קטסטרופה – וברחתי כל עוד רוחי בי.
    (ולא משנה כמה מקסימות הן נראות בהתחלה!).

  65. כדאי שתבקשי קודם מעצמך לא לעשות פדיחות למין הנשי… עם הכתבה השוביניסטית, הפרימיטיבית והטיפשית הזו.

  66. אני שמחה לשמוע שיש אנשים שמודעים למציאות, בנות תתמודדו עם זה, אנחנו(לא בהכרח כולן). מטומטמות אין אף אחד שמבין אותנו.
    בכל אופן, בשביל לומר את דעתי זה מאמר שלם, מיכל לוי- קבלי חיזוק!!!!!!!!!!!!!!!!

  67. טוב.
    האמת, שהכתבה גרמה לי לחייך. אבל אז הרגשתי מנייאק, כי אני זוכר איך התעצבנתי על אתי אברמוב ועל שאר כתבות שמשמיצות את המין הגברי.
    אז ככה, הסיבה שחייכתי היא כנראה שבאמת קשה למצוא בנות שככה מבקרות את המין הנשי. באמת שקשה למצוא כתבות כאלו. הרבה יותר קל למצוא כתבות של נשים שקוטלות את בני המין הגברי. ואני כל כך שמח לראות כאן בין התגובות גם בנות שמצדיקות את הכותבת ומבינות שרוב האנשים בכלל "מטומטמים", וזה לא קשור למינו של האדם. ואני בטוח שמיכל לא התכוונה להכליל על כל המין הנשי, ואני לא מסכים איתה עם הכל, כי אכן נשים מופלות, גם בתחום המדעי, אבל זה שסוף סוף רואים ביקורת של נשים נגד המין הנשי בלי שום תוספת של השמצת המין הגברי גם כן, זה מראה שיש נשים בוגרות, שיודעות שצריך גם לקבל ביקורת.
    ועם "אחלה גבר" אני מאד מסכים, וגברים אכן מפרגנים לנשים הרבה יותר מאשר ההיפך. אך כאשר מדובר בפרגון הדדי, אין הבדל. גברים לא יפרגנו להצלחה של מישהו אם זה פוגע באינטרס שלהם, ונשים בדיוק אותו דבר. לרוב הגברים יש חסרונות, ולרוב הנשים יש חסרונות. אין מין יותר "טוב". אף אחד לא מושלם, ואף אחת לא מושלמת.
    מה שכן, אני אכן תומך בפמניזם ובשיוויון, ואני אכן רוצה שלא יהיו זכויות לנשים וחובות לגברים, אלא זכויות וחובות שוות, והכי חשוב – הבנה הדדית וכנה בין המינים.
    בתקווה לאהבה.
    לב.

    • בהמשך לאחרונים שרשמו פה ,
      קבלו את הזולת בהבנה והעולם יראה יותר טוב ,
      אף אחד מאיתנו לא ישנה את העולם כי אנחנו מה שאנחנו .

      אגב יש פה מישהי יפה בטווח גילאים 19-24 שמעוניינת להכיר .. ?

    • buttercup

      אם במקרה תגלה את התגובה הזאת…
      אין כאן ביקורת משעשעת אלא שנאה עצמית מחרידה, זלזול שלא במקומו וחוסר בינה שזועק למרחקים. כאן, שלא כמו במאמר של גיורא הוד אני לא יכולה לקחת משפט מטומטם אחד ולדון בו כי יש פה רצף דוחה של דעות מבישות. אם העולם היה נראה כפי שהכותבת רוצה – לא היתה לה כל אפשרות להתבטא באתר הזה. היא הרי בחורה מטומטמת שעדיף שתשב בבית, תרכל עם חברות על עניינים לא חשובים, תמרח לק ותבשל לגבר שלה. נו באמת.

      אז לא, זו לא ביקורת מרעננת מנקודת מבט נשית, זה דומה יותר לפח זבל מצחין במיוחד שעדיף היה שיישאר רחוק מאתנו.

      • לדעתי דווקא יש ביקורת משעשעת כאן. ולו רק משום שאכן יש כאן נקודת מבט נשית מרעננת. כי זו אחת מהפעמים המעטות, ואת מוכרחה להסכים איתי בעניין הזה לפחות, שאשה קוטלת את רוב בנות מינה. לא. אני ממש לא מסכים עם דעותיה. כבר אמרתי שזה לא קשור למין האדם. טמטום הוא טמטום. שימי לב שגם היא לא מכלילה, ורק אומרת "רוב הבנות", לעומת אתי שבלי לעשות חשבון מכלילה על כל הגברים. כשגבר יורד על בני מינו, יהיה מאד קשה למצוא אשה שלא תצחק, לעומת זאת, כל ירידה על נשים היום נבחנת בזכוכית מגדלת.. את יודעת מה? לא, גם לא זה – פשוט ישר מותקפת מכל עבר, כשפה ושם תהיינה כמה נשים שתסכמנה עם הנאמר, אבל חלקן הגדול תהיינה חייבות להוסיף את "אבל אנחנו יותר טובות מהגברים" או משהו כזה..בקיצור, אגו נשי..

        • buttercup

          אני באופן אישי מאוד נהנית לקרוא את אתי אברמוב. כבר הבנתי שאתה לא מחבב אותה במיוחד. ההבדל הגדול בין השתיים (ועוד אלף אלפי הבדלות בניסוח ובשנינות) הוא שאתי מבקרת בהומור ועם קריצה. לרב היא מציגה סיטואציה ספציפית מהחיים שלה, עושה הכללה מצחיקה ומורחת טרוניה. הרי ברור לך שהיא לא באמת חושבת שכל הגברים סתומים ומעוניינים, למשל, במובטלת בבית.
          לעומתה, מיכל לוי החליטה לעשות פרובוקציה קטנה ולשם כך הוציאה את כל הרפש התסכול והמרמור שהיא אוגרת (כנראה מגיל הגן) על הבנות. ולא, לא היתה שם אפילו קריצה קטנה. היא התכוונה לכל מילה מטופשת שהיא הורידה למקלדת.
          חוצמזה, יש לי הרגשה שאתה נכנס כאן לאיזושהי מלכודת: אתה כל כך מרוצה מהפורמט – סוף סוף בת שמבקרת בנות – שאתה מתעלם מחוסר הענייניות והרמה הנמוכה שבביקורת.
          אני יודעת. אני יודעת. כבר כתבת שאתה לא מסכים עם התוכן אבל ההתלהבות מהפורמט בכל זאת מעלה חיוך על פניך וזאת נקודה למחשבה.
          בעבר, טענת שמתוך פמיניזם קדוש אני מבקרת כל מה שעולה ממנו ריח אחר. עכשיו, מתוך התלהבות מהפורמט (שהוא על משקל הפמינזם) אתה, בכלל לא מריח את הצחנה ואת חוסר ההסכמה שלך לתוכן אתה פולט בכל ענות חלושה.

          • buttercup

            אויש. איך זה קרה??
            התכוונתי ל"קול ענות חלושה".

            • ראשית, לא אמרתי שהכתבה טובה או כתובה טוב. הכתבה מנוסחת בצורה מאד חובבנית. מדהים אותי שהכללה של אתי אברמוב מצחיקה אותך. תתפלאי, היא באמת חושבת שכל הגברים (או 99 אחוז מהם) סתומים או שאר ההכללות המגעילות שלה, אפשר לראות את זה מהתגובות שלה לתגובות של גולשים לכתבותיה, היא מוציאה שם זעם ומרמור בכמויות מסחריות. וזו הצביעות שאני מדבר עליה! תנסי להיות אובייקטיבית (אלוהים יודע כמה שאני רותח לקרוא את שכתבת:"הכללה מצחיקה"). כן, מיכל התכוונה לכל מילה מטופשת שהיא הקלידה. אני ממש לא נכנס כאן למלכודת (אם כבר, את עם ה"הכללה המצחיקה" שלך) אני ממש לא מרוצה מהפורמט הזה אני רק ציינתי שזה מרענן לראות אשה שקוטלת את בנות מינה, כי מעולם, אבל מעולם לא ראיתי או שמעתי דבר כזה. באמת שלא. ובגלל התקדים הזה, מבחינתי זה תקדים, התעלמתי מחוסר הענייניות והרמה הנמוכה, או יותר נכון- דחיתי בקול ענות חלושה.. ואכן תקדים שכזה יגרום לי לחייך, אחרי כל כך הרבה טרוניות והכללות מגעילות שאני קורא בכתבות שובניסטיות נשיות. את היית מחייכת בדיוק כמוני אם פעם ראשונה היית שומעת גבר שיורד על בני מינו (לדוגמא, יאיר לפיד) אחרי שמעולם לא שמעת דבר כזה.
              ואגב, עדיין המום לקרוא שאת מתייחסת לכתבות של אתי אברמוב בתור כתבות הומוריסטיות, הן לא, הן מלאות טרוניה והאשמות והכללות, את הקריצה שאת חושבת שהיא קורצת את רק מדמיינת, היא לא. היא פשוט שובניסטית נשית מגעילה דוחה ומרגיזה. אוף! כמה שאני כועס!!
              ושיהיה ברור, יש לי חוש הומור עצמי רב, באמת, אני קראתי כתבות הומוריסטיות של נשים שיורדות על גברים, וראיתי בין השורות את הקריצה וההומור ככה שאני יודע מתי זה בהומור ומתי זה ברצינות.

  68. אני מצטערת לשבור פה כמה אשליות בקשר לבנות שלא מסכימות עם הכתבה הזאתי אבל את צודקת לחלוטין…. ומי שלא מסכים איתי תודו שכולם מבינים את הגברים אבל אף אחד וממש א-ף-א-ח-ד לא מבין מה נשים רוצות מעצמן ומהאחרים! נכון אנחנו יודעות שאנחנו לא מושלמות, אבל עדיין אוהבים אותנו :))
    וחוץ מזה על כל חיסרון של אישה יש לגבר 5 חסרונות..
    שלכם אוהבת,
    ניקי.

  69. מכירה את המשפט- תגיד לי מי החברים שלך ואני אגיד לך מי את סביר להניח שאת לא מכירה. הרשי לי להסביר, כל הכתבה הזאת שלך על כך שנשים טיפשות ופתטיות כנראה מתארת את הנשים ה"אינטלגנטיות" שאת מכירה מהעבודה מהמספרה הקרובה לביתך או אפילו ממשפחתך. זאת החברה שאת מסתובבת בה ושאליה את משתייכת-זה כל עולמך אז תרשי לי להגיד לך שאם היית מבקרת מדי פעם במוזיאונים או בכל מקום בילוי אחר שהוא קצת מעבר מהפאב השכונתי היית נתקלת בנשים חכמות, אנטלקטואליות שלא מתחילות עם גברים כמו מטומטמות ודנות עם חברותיהן על נעליים מ-ד-ה-י-מ-ו-ת שהן ראו בשינקין. אבל סביר להניח שלא ביקרת מעולם במוזיאונים או בהצגות או בכלל נפגשת פעם אם עורכת דין או רופאה ובטח לא מדענית כי זה יקירתי כבר לא התחום שלך זה כבר מעלייך ובגלל זה את לא מכירה…

  70. מישהי...

    וואי, מיכל, איזו הגזמה!!!!
    בסדר, יכול להיות שבאמת יש בנות שלא כל כך חכמות אבל אל תגזימי, לא 85%.
    וכל בחורה יכולה להחליט בעצמה אם היא רוצה להתחיל עם גבר או לא, כי יש מקרים שהבנות פשוט לא יכולו יותר, שהם מתות על בחור מסויים וחייבות להגיד לו את זה, אין שום סיבה לשמור את זה בלב!!!
    וזה שבנות נמצאות הרבה מול המראה לפני יציאה, הן רוצות להשקיע בעצמן, למה לא?!?!?!?! כל בחורה מעדיפה להרגיש טוב עם עצמה ולהרגיש יפה ומושכת כשהיא יוצאת עם בחור שהיא מחבבת, ומבחורות שאני מכירה, הן מתייפיפות גם כדי לצאת עם חברות שלהן, לא רק עם בחורים!!!
    בקיצור, לדעתי את צריכה לרדת מהן, שיעשו מה שהן רוצות ואיך שהן רוצות, בלי להגיד להן שהן מטומטמות!!!!
    הכוונה שלי הוא שהגזמת ואני מקווה שתדגברי על ההגזמות שלך.

  71. מייקל

    חשבתי שאני היחידה,לא ידעתי שיש עוד בחורות שמסוגלות לקבל את המציאות כמו שהיא באמת!
    וזה חוץ מהעובדה שמאוד אהבתי את סגנון הכתיבה שלך

  72. did you serve in Bahad 6?!?!

  73. מיכל יקרה
    אין מילים בפי
    את פשוט צודקת
    רוב הבנות מטומטמות ואת מוכיחה את זה יפה מאוד עם הטמטום והשחצנות שלך!

  74. גבר עם זין

    סוף סוף מישהי מתייצבת ואומרת את מה שכולם חושבים אל לא מעזים לאמר בקול רם.
    מיכל – איתך במאבקך הצודק.
    כה לחי,
    ממני
    זבר

  75. הנחושה

    אני תוהה האם מדובר בפרובוקציה זולה שמטרתה לזכות בכמה שיותר תשומת לב או שבאמת מדובר כאן בבחורה מטומטמת.
    ברצוני להתייחס לטיעון מס' 2 (או את עושה לי בושות)- ראשית כל,עדכון לכותבת-אנחנו כבר די הרבה זמן מסתובבים במאה ה-21 כך שיש כמה חידושים נלווים ובאופן מפתיע בנוסף לאינטרנט מהיר,טלנובלות ישראליות ומחבלות מתאבדות יש גם נערות פוחזות שמרשות לעצמן להתחיל עם בחורינו הטובים. נסיוני הטוב הוכיח לי שהבושה לא תביא אותנו לשום מקום,שאם את רוצה מספיק משהו/מישהו הרי שלבסוף תשיגי אותו, NO GUTS NO GLORY,אין דבר העומד בפני הרצון וגומר (תרתי משמע?..).כן,גם אני התחלתי עם בחור יקר. אותו בחור שחולק איתי את ספסל הלימודים האקדמאי בהתחלה לא חשב שהוא מעוניין. הכותבת סבורה שחיוכים מעוררי רחמים לא יועילו.היא צודקת.מדוע לא להשתמש בחיוכים סקסיים,מבט כובש,שורות מחץ שנונות ושיח אינטילגנטי? מדוע להמנע מלהראות לבחור שאת מעוניינת בו? זו אינה עמדת חולשה.להפך.זו עמדה של כח,בטחון וידיעה שאת מובילה את חייך וקובעת כיצד הם יתנהלו.למה לא להתייחס לחיים בהומור הראוי להם. האמיני לי שאין דבר שיותר כובש מבחורה בטוחה בעצמה.נכון,יש לאמץ איכויות של שאהיד,הומור עצמי ונק' השקפה פרפורציונלית על החיים כמו גם הרבה חשק סבלנות ואמונה אך השיטה מוכיחה את עצמה.בסופו של דבר,לילה אחד קסום הבחור ואני מצאנו את עצמינו יחד,חבוקים,נשוקים,סוערים ואוהבים.
    כותבת יקרה,רוב הבנות אינן מטומטמות כלל ועיקר.יש כמה כאלו ואני נוטה לחשוב,על בסיס המאמר המבריק והמתקדם שלך,שאת בינהן.
    אה,דבר נוסף.את עושה לי ולנשים כולן בושות.אנא ממך,נצרי קולמוסך.

  76. buttercup

    אין טיפת הומור במאמר הזה השזור בשנאה עצמית ורגשי נחיתות עמוקים.
    ההכללות הטפשיות שאת עורכת לא מוסיפות לך הרבה כבוד.
    חשבת אולי שאף אחת לא החליפה אותך בתורנות מטבח על בסיס אישי? אין לי מושג כמה רעל פיזרת שם בבסיס ועד כמה הסביבה היתה מודעת לדעות המזעזעות שלך אבל ברור שאם פיזרת שם ולו מעט מהשנאה והבורות שהציפו את המאמר – היתה להן סיבה טובה להתעלל בך קצת!!
    ובאשר לרופאים / מדענים / אסטרונאוטים / טייסים, ברור לך אני מקוה – אם כי אני כבר לא יודעת מה לחשוב – שבמשך שנים ארוכות לא ניתנה לנשים האפשרות לרכוש השכלה גבוהה, להתפתח או לפתח קריירה כלשהי. למעשה, אלמלא הפמניסטיות שאת כל כך מתעבת לא היתה לך האפשרות אפילו להביע כאן את דעתך.
    ומותק – אין צורך לנסות 500 פעם לתקן את הכיור, אפשר להזמין מיד שרברב, ואף אחד לא יגיד לך כלום אם תשבי בשקט ותחכי שמישהו אחר יתפוס יוזמה רק אל תנסי לשכנע אותנו שזה מה שטוב לכולנו.
    ודרך אגב, אני ממש לא מבינה למה את חושבת שמישהו צריך לשלם עלייך, ועוד לספר את זה לכל העולם. את נכה ולא ידענו? את לא יכולה להרשות לעצמך לממן שתייה בבית קפה? או שזה סתם חלק מהאופי הנצלני או הקמצני שלך?

  77. זה שמכל הביקורות הארסיות כאן, אפשר להבין דברים מדהימים על המין הנשי. קודם כל חלקן מתייחס לכתבה כאל "בושות" ומעין מידע ל"אויב", מה שאומר שהן ילדותיות. שנית, חלקן דיבר על כך שהכותבת בעצמה מטומטמת (מה הקשר?) מה שמראה על טמטום. שלישית, מעט מאד מהן קטלו את אתי אברמוב השובניסטית בכתבותיה המבחילות נגד גברים, מה שמראה על צביעות. גם על דברים מצחיקים שהיא כתבה חלק מהבנות התייחס בארסיות, מה שמראה על חוסר חוש הומור. גם על דברים אמיתיים שהיא כתבה (כמו למשל נצנוצים בצבא, תופעה שבתור לוחם ששירת עם לוחמות אני הכרתי מקרוב) כעסו כאן כמה בנות, מה שמראה על חוסר הכרה בעובדות. אני מוכרח לציין לטובה את 2 התגובות של מיכל, בעיקר התגובה השנייה (תגובה חכמה). ולא אני לא באמת חושב שאפשר להבין את כל מה שכתבתי כאן – על המין הנשי, זה סתם היה כי התעצבנתי, אבל בהחלט לגבי החלק הגדול של המגיבות. אז על מה נותר לכן לכעוס? על זה שהיא הכלילה. אבל אויה! היא לא הכלילה! היא רשמה "רוב", לא "כל". אוף! אי אפשר לכעוס כבר עליה, למרות שהיא ירדה על רוב המין הנשי… ושוב, אני לא מכליל, וחלילה לי מלהכליל על הנשים, כרוב או ככלל, תכונה שלילית.

  78. בתחילה טוענת הכותבת כי היא לא מתכוונת להכליל ואח"כ מציינת ש85% מהבנות הן אנוכיות, קנאיות, אובססיביות וכו' – אז אם זה לא הכללה מה כן?
    לאחר מכן מתארת הכותבת סיטואציה בה הבנות לא מעוניינות להחליף חיילת חולה במטבח – מהיכן שואבת הכותבת את ההמצאות המטופשות והתירוצים המטופשים שציינה? אני מעולם לא נתקלתי בקושי להחליף עם חיילת אחרת עבודה במטבח או בכל מקום אחר. יתכן מאד שהכותבת נתקלה בבעיה כזו בעצמה, ואני מוכרחה להגיד שאינני מתפלאה לאור גישתה העולה מן המאמר.
    הטיעון השני שלה מסתמך על סיטואציה בה בחורה מעוניינת להתחיל עם בחור שלא מסתכל לעברה. תסלחי לי מיכל, אבל מה בדיוק הבעיה אם בחורה מעוניינת למשוך את תשומת ליבו של בחור שמוצא חן בעיניה?? מה בדיוק מעורר רחמים בזה?? יכול להיות שהבחור יהיה מעוניין ויכול להיות שלא, אבל בכל מקרה אני בטוחה שהמצב יחמיא לו וקשה לי להאמין שהוא "יספר לחברים שלו על הפוסטמה…" אלא אם כן הוא בכיתה ג'.
    יש לי חדשות בשבילך: לא כל הבנים קוראים אותנו כספר כיס, אם כבר מישהו קורא אותנו בכלל אלה בנות אחרות בעלות אינטואיציה, אותן בנות שאת מזלזלת בהן וקוראת להן מטומטמות.
    חוששתני שהמטומטמת היא כנראה את, ואם את מעוניינת שגברים יעשו בשבילך את כל מה שכתבת במאמר פשוט תעדכני אותם בזה, ואז תוכלי לשבת על המרפסת עם כוס מרטיני ביד ולהנות מהחיים כמה שאת רוצה, רק אל תהיי בטוחה שאם מיכל רוצה- משמע כל הבנות או 85% מהן רוצות את אותו דבר.
    ולסיכום – שום דבר שאני עושה לא מייצג אותך, כמו ששום דבר שאת עושה לא מייצג אותי, ובפרט המאמר (אם אפשר לקרוא מאמר לשרבוב המילים הדל והשטחי הזה) הזה. אז תעשי לעצמך ולנו טובה ותשתדלי לא לעשות לנו יותר פדיחות עם מאמרים מסוג זה.
    בתודה מראש תמר.

  79. אלמוני

    כל הכבוד.
    את במאמר אחד הבעת

  80. חויי בון ג'ובי

    הכותרת שלי אומרת הכל

  81. הכללה מטופשת, כנראה שאת מטומטמת בעצמך.
    ואם את כבר מכלילה באופן כה גורף, לפחות כדאי שהנימוקים שאת מביאה יהיו עניינים ורלוונטים.
    האמירה הבוטה, המתלהמת והפרובוקטיבית שאת מציגה לא מצליחה להסתיר את העובדה שאינך יודעת להתבטא בכתב, ושכשרון הכתיבה שלך שואף לאפס!

  82. מישהי

    וואי אנשים……
    אתם אמורים להיות גדולים ..ומבוגרים
    אני בת 15 ואני פשוט רואה שלאנשים מבוגרים יש ממש בעיות
    כי אתן לא מתביישות…קוראת אחת לשנייה מטומטמת וטיפשה ומקללות אחת את השנייה
    אני בשוק…………………………..
    וואי אני בשוק
    פשוט תתביישו
    איזה דוגמא אתם נותנים לנוער?? ?? ??
    מישהי סך הכל כתבה כתבה…ומתחילות פה ירידות מכאן ועד מחר…..
    זה לא בסדר
    חוצפה!

  83. סתם אחת

    אם היו מילים לתאר עד כמה צדקה הכותבת….
    אני כרגע חיה את המצבים האלה עם השותפה שלי, שהיא בדיוק הסוג
    של המטומטמות המוצגות בכתבה. ואין לכם מושג עד כמה זה בילתי אפשרי!
    היא כבר יותר מחודש מחכה שאיזה ברמן יסתכל לכיוון שלה, והיא פשוט
    מטרידה אותו, ואני צריכה לשמוע את הקיטרוים שלה 24 שעות ביממה!
    עד שלפני כמה שבועות, היא ניצלה את העובדה שהוא היה שיכור ערב אחד,
    ושכבה איתו. ונחשו מה? מאז הוא עדיין מנסה להיפטר ממנה, בלי הצלחה.
    והיא לעומת זאת, מנסה למצוא שמות לילדים שיהיו להם.
    ומה שהכי גרוע פה, זה שהיא אומרת שהיא יודעת שהיא פאטתית,
    ופשוט לא אכפת לה. אז תגידו לי אתם, זה מטומטם או לא?!

  84. פשוט קראת את מחשבותי

    אצלי זה קצת אחרת. יש בנות (נשים) ויש נקבות (בנות מטומטמות)

    מה שקורה זה שהנקבות פשוט מוציאות שם רע, ואפילו איום ונורא לנשים!!
    סליחה- כל הבנות שקופצות מהמאמר

    מיכל, כל מילה נכונה
    (וכן, 85 אחוז מהבנות לא צריכות להיות מאחורי ההגה, עצוב אבל כ"כ נכון)

  85. אני מודה שיש בי רגשות של קנאה אבל אני לא בזבזנית לא אובססיבית לא רמאית ובמיוחד לא אנוכית. אני מאוד מתחשבת ורגישה כלפי עמדות ומחשבות של אחרים ותאמיני לי או לא אני יותר ישרה מסרגל.

    זה שבנות מתחילות עם איזשהו בן שהן נדלקו עליו ומתעקשות על כך זה לא אומר שהן מעוררות רחמים חשבת אולי שמאוד חשוב להן להיות עם אותו גבר? ואולי הן מרגישות שהוא אולי יהיה האחד בשבילם? דרך אגב גם גברים לא כל כך מותרים בקלות על מישהי שנראת להם למרות שהיא לא מראה עניין. בנוסף לכך כשבנים מספרים לחברים שלהם על חוויות שלהם הם מקצינים!!!!! תמיד!!

    את צריכה להתבייש בעצמך שאת מעדיפה שגברים יעשו בשבילך הכל! איפה העצמאות שלך (בכלל ללא קשר לזה שאת אישה). זה שאת לא מסוגלת לפתוח סתימה בכיור רק מראה כמה שאת תלותית ולא מסוגלת לעשות כלום עם עצמך. את מעדיפה שישלמו עלייך- את עצלנית, את מעדיפה שהגבר שלך יעזור לך במחשבו- ת ת ע ו ר ר י אנחנו בתקופה מודרנית. אדם שלא יודע לפתוח WORD לא יצליח לכתוב את הקורות חיים שלו למקום עבודה.

    אני לא מטומטמת אני לא תלויה ואני לא משפילה את עצמי בפני אף אדם. אני יודעת לעמוד על שלי ואני כן יחליף גלגל באוטו, כן ישלם על חבר שלי כשאנחנו יוצאים, אני ארים ארגזים יותר כבדים ממה שאת יכולה לתאר,אני אפתח סתימות ואת יודעת מה? אני אפילו אתפס על הרים!!!
    אבל בבית שלי בעתיד אני לא אהיה היחידה שתקפל כביסה, תשטוף כלים ותטפל בילדים אלא בעלי יהיה שותף מלא לחובות הבית כמו שאני אהייה שותפה מלאה לפירנוס משפחתי.

    ולסיכום אני אומנם שייכת לבני מינך אבל… אני לא מייצגת אף אחת (במיוחד לא אותך)!! אני נערה חופשייה שמייצגת את עצמה בלבד! תביני אני בזכות עצמי!! ואם אני "מפדחת מישהו זה את עצמי בלבד!!!

    מה שניסיתי להבהיר לך אם קשה לך להבין (הרי את אומרת שאת מטומטמת…) זה שתדברי בשם עצמך כי אני בטוחה שיש עוד נשים רבות שלא מייצגות אותך ואף אישה אחרת בעולם הזה

  86. את פשוט מעציבה

  87. well , im sorry im writing this in english , im in south america at the moment , n i wanted 2 have some laughs so i got into this website. n after the ptiha merageshet zo , to my reaction. well , i think (i know!) that all u gals r having so much laredet on our fellow – fem kotvot maamarim , like michal , but let me tell u thta- no – one said that the guys r so brilliant , n they r the supiriour gender , but- those items that michal wrote in her article ,r so god damn true!! no one can resent that!!!! n all of this shit about her writing in low level, well , this is an open stage 2 write what ever u like n know , i find your reactions really as a proof of how girls r metumtamot… if u´d like 2 replay on what i am saying, please do , i think i would like 2 have an intelegentic conversation with one of u faltsaniot , without all the ¨let´s c who can bite each other more¨ have a nice seder n let your minds rrest.

  88. סימן שאלה

    מה זו הגבבה הזו?
    מישהו קרא את זה לפני שזה עלה לאויר?
    אני עונה לכותבת (יותר הגיוני שזה גבר) רק מפאת העניין שלי בחינוך מיוחד:
    העובדה שהצלחת לחולל הרמת גבות וחריקת שיניים, כלשונך, העובדה שגררת תגובות, לא בהכרח אומרת שדבריך היו מעניינים ומאירי עיניים. נכון, בתרבותנו האקסהביציוניסטית – "מתייחסים אלי משמע אני קיים", אך אם תשאלי לטעמי האישי אסביר לך (לאט) שרצוי לא לעורר את סוג העניין שמעוררות לשלשת ציפורים וצואת כלבים.

    "הפוסל במומו פוסל" אמרו חכמים, (גברים, נכון) ומכאן נותר לי להסיק שאת אשה בהמית וקנאית, גסה וסתומה, פוסטמה מיותרת. אין מה לכעוס עליך, כי ברור שזה לא בשליטה.

    מצד שני, כן יש מקום לכעוס על עורכי האתר. באמת, חסרים חיבורים מעניינים המכילים השמצות על נשים? הייתם חייבים לפרסם את הבננה הרקובה הזאת??

  89. מתמטיקאית

    "אנוכיות, קנאה, אובססיביות, בזבזנות … אלו תכונות המהוות מכנה משותף ל-85% מבנות העולם."

    תמהתני.
    איך הגעת ל – 85% דווקא ?
    למה לא 73% ?
    או 90% ?

    נא פרטי ונמקי

  90. שלום מיכל!
    אני מקווה שהמאמר נכתב בהומור
    ובכ"ז רציתי להתיחס לכמה נקודות בו:

    1.לגבי הביצ'יות-אכן יש בנות כאלה ונתקלתי במס' לא מבוטל שלהן אבל אין מקום להכללה שכן יש גם בנות נשמות טהורות שרק מחפשות מקומות לעזור..

    2.לגבי המהפכה הפמינסטית-יש משהו בדברייך שכן במהפכה זו הנשים הכניסו לקבוצתן גול עצמי ברוב הנושאים. כמו למשל העובדה שאשה כיום אמורה לפתח קריירה מזהירה מול ההשקעה העצומה בגידול הילדים ביתר הצלחה..שזה,תסכימו אתי,משימה לא קלה לכל הדיעות..

    3.מעולם לא שמעתי על מקרה כזה שבת התחילה עם גבר בצורה כזו,להיפך,במרבית המקרים הבנות משחקות אותה קשות להשגה (ולא נדון בסוגיה הבעייתית של המשחק הזה שממש לא מקובלת עלי) או שבאמת לא מסכימות והגבר הוא זה שמנסה ומחזר בצורה מעוררת רחמים ומביכה רק בגלל שהאגו הגברי שבו נפגע (האמת שברוב המקרים כשאני מסרבת זה קורה…)

    ולסיכום, אין מקום להכללה שכזו ובטח שלא לכינוי של חצי(ויותר) של העם בכינוי מבזה שכזה!

    (מקווה שיגיעו לתגובה שלי…)

  91. גברת מיכל לוי שלום…
    את מקשקשת כמו שרק רווקה ממורמרת, שנראית על הפנים יכולה…
    מתערבת שאם היית איזה כוסית שמרוצה מעצמה, או אפילו לא כוסית, אבל מרוצה מעצמך לא היית כותבת את כל השטויות האלה לגבי בנות.
    get a life

  92. מישהי שיודעת על מה היא מדברת

    גברת מיכל לוי!
    אני רק בת 13 ואני רוצה להגיד לך שא-ת היחידה שעושה לי בושות עם הכתבה המגוכחת הזאת!!
    הכל שטויות!
    אין לי אפילו מילים להגיד יותר חוץ ממי נתן לך לפרסם ת'כתבה המפגרת הזאת!!

  93. מה כ'פת לך איך קורים לי

    מישהו צריך לתפוס אותך
    לסובב אותך
    להניף אותך
    לקרוע לך את הבגדים
    ולזיין אותך עד שתיתעלפי

    ויבוא לציון גואל

  94. את מוכיחה את הכתבה של עצמך. איחוליי- את באמת מטומטמת ( ושוביניסטית, ותלותית,ופרימיטיבית).את כותבת שבפעם הבאה שאנחנו עושות משהו בפומבי שנזכור שאנחנו מייצגות את עצמנו ולא נעשה פדיחות- ומה את עושה, בבקשה?.
    אני מבינה מכתבתך שהיית מאושרת להיות משוללת אחריות וזכויות. זכותך.כך את נעשית תלויה לחלוטין בגבר שלצידך- ואם לא רוצים להתחיל איתך? או לעשות לך טובות? את תשארי כלואה.
    ולכל שאר הבנות שהגיבו בחיוב-תתביישו לכן.

  95. מה שנכון נכון אז בואו למכון ( ליווי )

  96. יש דברים בגו……(לבנות המטומטמות, יש דברים בגו הכוונה היא שיש משהו בדבריה….)

  97. מתבTELת

    מאמר רדוד ולא מנומק. אייך בדיוק הוכחת ש 85% מהבנות הן בעלות התכונות עליהן את מדברת. מקרה ראשון מוכר וידוע – את לא מרגישה טוב תמיד ביום שיש לך תורנות מטבח – מקרה מוכר ועל זה יש לי רק להגיד – אהה, אהה. מקרה שני – המהפכה הפמניסטית שבלעדיה לנשים למשל, לא הייתה זכות הצבעה. ומקרה הבחורה שלא מבינה רמז – אני פגשתי הרבה יותר גברים שלא מבינים רמזים. מה ניסית להוכיח, מה רצית להגיד…לא נראה לי שאת בעצמן יודעת.

  98. אורטליי

    אני רוצה להגיד לך שאת פשוט ענקית.!
    הלוואי וכולן היו חושבות כמוני וכמוך..!!
    אחלה מאמרר…!!

  99. מישהי

    צודקת.
    נשים מתנהגות בצורה מגעילה אחת לשניה.

  100. דווקא אתייחס להערתך בסוגריים כי "רוב הנשים לא צריכות בכלל להיות על הכביש".
    התגובה המתאימה להערתך זו (כמו למאמר) היא "את מטומטמת", אבל בכל זאת הרשי לי לנמק ולהרחיב:
    הכביש פירושו חופש תנועה, פירושו ניידות ועצמאות לאישה. לאישה ללא רשיון נהיגה וללא רכב יהיה קשה לנהל את חייה ואת עבודתה, בפרט אם היא קרייריסטית שמתמרנת בין הבית לעבודה.
    לא יכול להיות שהתכוונת לשלול זכות זו של הנשים, אז כנראה התכוונת לעניין הבטיחות בנהיגה.
    לענייןהבטיחות, לצערי אני לא זוכרת את המספרים המדויקים, אבל זה ידוע שנשים הן נהגות זהירות יותר שבאחוזים הן מעורבות בפחות תאונות דרכים בכלל, ובתאונות דרכים קשות בפרט. בשל כך, לדוגמא, חברות ביטוח מעדיפות לבטח נהגים.
    ואם את מתייחסת לזה שיש נשים שנוהגות בחוסר ביטחון בכביש – הבי לי 100 כאלה במסלולים לידי בכל נסיעה, ולא נהג אחד שנוסע כאילו הכביש שייך לאבא שלו, תוך חיתוך של כל שאר המכוניות בכביש. הוא זה שיעשה תאונה קטלנית, לא הן. הן אולי יאטו את הגעתך למחוז חפצך במס' דקות. זה הכל.

  101. ציפיתי לאיזשהו פאנץ' ליין בסיום…

    – אכזבה –

    זו גם אחת הבעיות של "הנשים"… אין מספיק ערך עצמי

    – בהצלחה –

  102. מותק, אם להגיב אלייך ברצינות אז הטיעונים שלך נופלים אחד אחד:
    1- גם גברים מאוהבים מתנהגים כמו כלבלבים מתוקים שרק מחקים שיזרקו להם סימן.
    2- גברים מתנדבים כי זה תורם לגבריות שלהם, זו לא הסולידריות שלוקה בחסר, כנראה שמי שלא החליפה איתך משמרת מטבח ידעה מה היא עושה, פלא שיש בנינו כאלה שאף פעם לא הסתבכו עם המטלה הפשוטה הזו.
    3- כשאת לא מבינה כלום בקשר למלחמת הנשים על זכויותיהן וההבנה הסלקטיבית של הגברים אותה- לפחות תשתקי.

    ובקצרה: מה נסגר איתך, בחורה?

  103. אלמוני

    להצלחה גדולה…..

    בקשה מבנות ונשים הצדקניות: נא תכבדי את עצמך – וגם הסביבה תכבד אותך יותר!!! איך אני יודעת שהצניעות צריך שיפור? בגלל כשאני הולכת ורואה את כל הפאות המסולסלות, ואת הבגדים הצמודים ביותר, והפרוצים ביותר, כל חלקי הגוף בולטים!! כן אני יכולה להעיד שאני רואה “כל” חלקי הגוף בולטות, אפילו מהרבה נשי החרדים! אז מה אם הגוף מכוסה.. אבל איפה הצניעות! איפה רבונו של עולם? איפה הלב שלנו? איפה ההרגש שלנו? איפה היראת שמים שלנו? איפה שרה באוהל? איפה הצניעות של יראת ד’? זה מזעזע איך השם יתברך יכול לראות ולסבול את זה ועוד מי דורש מהנשים להתלבש בפריצות?

    מי דורש? הנשים תמימות, שטוענות “אני עושה את זה בשביל בעלי” ועל זה ד’ מאוד כועס עכשיו, זה הבושה הכי גדולה לחרדים שהבעל לא שומר את העינים שלו ומסתכל ברחוב בנשים פרוצות, ורוצה שאשתו תתלבש יפה (שהיא התלבש כ-ז-ו-נ-ה כחלק מנשי חרדים, עם חצאיות מיני חולצות צמודות…) שמושכת העין של בחורי חמד ואברכים, בושה!!! אלף אלפי פעם!!! בגלל נשים הלובשות קצר וכו' הבנים נכשלים בהרהורים אסורים.. רואים הגוף שלכם ברחוב, בתמונות, והראש שלהם בענינים, בגללכם הם שופכים זרע לבטלה! פוגמים בברית שלהם אם אלוקים! מיי יתן על זה את הדין את חושבת? אלו הבנות ונשים היפות, שמושכים את העין בבגדים צרים וקצר! די לעשות מעצמיכם צוחק דיי הגוף שלך יקר אחותי! יש לך כבוד? יש לך ערך? אז תשמרי עליו! אם הגוף שלך יקר תכסי אותו בבגדים ארוכים ורחבים! דבר יקר דבר שיש לו ערך שומרים עליו!! מסתרים אותו!! בכספת!! סליחה על הביוטים אבל רק ככה מבינים. אני פשוט מזועזעת שהשם ישמור את כל עם ישראל וכולם יזכו לעשות תשובה שלמה באהבה ובשמחה.

    חז"ל אומרים שאלמלא נתנה תורה היינו לומדים צניעות מחתול, תראו איך הם בקושי נראים עושים צרכים, לעומת הכלב ההופכי לו, והם מכסים במדויק. נראה שד' נותן לנו כלי להשפיע, רק ננצל. אנא ד’ בזכות התשובה של הנשים צדקניות, שמהיום ילבשו רק מטפחת, אמור לכל צרותינו די.

    אנחנו בדור האחרון שלפני הגאולה- דור בו תנאים לא רצו להיות. ועכשיו המלחמה האחרונה היא המלחמה על קדושת ישראל. היצר הרע משתולל עכשיו, בהבינו שעוד רגע קרב סופו, והוא יודע "אלוקים של ישראל שונא זימה הוא" אז הוא מנסה להגיע לכל סוגי הציבור בישראל וגם לצערנו אצל החרדים..

    על כן בנות ישראל קדושות עלינו להתחזק ולהיות בעוז ותעצומות נפש בכדי לקיים והדר בלבושנו ואז יקוים בנו הפסוק ותשחק ליום אחרון. כי בזכות נשים צדקניות יבוא גואל! ובל נטעה יש לנו אחריות גדולה מאוד על שלום עם ישראל וכן זה מתבטא במלבושינו אנחנו לא לבד בעולם. על כל איבר ואיבר שברא ד' באישה ביקש ואמר "בתי היי צנועה" וגם לחרדיות יש מה לשפר, החצאית הקצרה כדאי שתחזור להיות ארוכה, הפאה המתנופפת כדאי שתהיה מתפחת. ובכלל אנחנו חיילים של המלך הבנים שלו ואנו לא חסים על כבוד השכינה הקדושה? בואו נתחזק ונביא יחד את הגואל!!!

    אפילו מלכת אנגליה שומרת על צניעות כמו חרדית ויודעת שכבודה של בת מלך פנימה כל שכן כשמדובר במלך העולם ולא בבשר ודם.

  104. אלמוני

    להצלחה גדולה…..בקשה מבנות ונשים הצדקניות: נא תכבדי את עצמך – וגם הסביבה תכבד אותך יותר!!! איך אני יודעת שהצניעות צריך שיפור? בגלל כשאני הולכת ורואה את כל הפאות המסולסלות, ואת הבגדים הצמודים ביותר, והפרוצים ביותר, כל חלקי הגוף בולטים!! כן אני יכולה להעיד שאני רואה “כל” חלקי הגוף בולטות, אפילו מהרבה נשי החרדים! אז מה אם הגוף מכוסה.. אבל איפה הצניעות! איפה רבונו של עולם? איפה הלב שלנו? איפה ההרגש שלנו? איפה היראת שמים שלנו? איפה שרה באוהל? איפה הצניעות של יראת ד’? זה מזעזע איך השם יתברך יכול לראות ולסבול את זה ועוד מי דורש מהנשים להתלבש בפריצות?מי דורש? הנשים תמימות, שטוענות “אני עושה את זה בשביל בעלי” ועל זה ד’ מאוד כועס עכשיו, זה הבושה הכי גדולה לחרדים שהבעל לא שומר את העינים שלו ומסתכל ברחוב בנשים פרוצות, ורוצה שאשתו תתלבש יפה (שהיא התלבש כ-ז-ו-נ-ה כחלק מנשי חרדים, עם חצאיות מיני חולצות צמודות…) שמושכת העין של בחורי חמד ואברכים, בושה!!! אלף אלפי פעם!!! בגלל נשים הלובשות קצר וכו' הבנים נכשלים בהרהורים אסורים.. רואים הגוף שלכם ברחוב, בתמונות, והראש שלהם בענינים, בגללכם הם שופכים זרע לבטלה! פוגמים בברית שלהם אם אלוקים! מיי יתן על זה את הדין את חושבת? אלו הבנות ונשים היפות, שמושכים את העין בבגדים צרים וקצר! די לעשות מעצמיכם צוחק דיי הגוף שלך יקר אחותי! יש לך כבוד? יש לך ערך? אז תשמרי עליו! אם הגוף שלך יקר תכסי אותו בבגדים ארוכים ורחבים! דבר יקר דבר שיש לו ערך שומרים עליו!! מסתרים אותו!! בכספת!! סליחה על הביוטים אבל רק ככה מבינים. אני פשוט מזועזעת שהשם ישמור את כל עם ישראל וכולם יזכו לעשות תשובה שלמה באהבה ובשמחה.חז"ל אומרים שאלמלא נתנה תורה היינו לומדים צניעות מחתול, תראו איך הם בקושי נראים עושים צרכים, לעומת הכלב ההופכי לו, והם מכסים במדויק. נראה שד' נותן לנו כלי להשפיע, רק ננצל. אנא ד’ בזכות התשובה של הנשים צדקניות, שמהיום ילבשו רק מטפחת, אמור לכל צרותינו די.אנחנו בדור האחרון שלפני הגאולה- דור בו תנאים לא רצו להיות. ועכשיו המלחמה האחרונה היא המלחמה על קדושת ישראל. היצר הרע משתולל עכשיו, בהבינו שעוד רגע קרב סופו, והוא יודע "אלוקים של ישראל שונא זימה הוא" אז הוא מנסה להגיע לכל סוגי הציבור בישראל וגם לצערנו אצל החרדים.. על כן בנות ישראל קדושות עלינו להתחזק ולהיות בעוז ותעצומות נפש בכדי לקיים והדר בלבושנו ואז יקוים בנו הפסוק ותשחק ליום אחרון. כי בזכות נשים צדקניות יבוא גואל! ובל נטעה יש לנו אחריות גדולה מאוד על שלום עם ישראל וכן זה מתבטא במלבושינו אנחנו לא לבד בעולם. על כל איבר ואיבר שברא ד' באישה ביקש ואמר "בתי היי צנועה" וגם לחרדיות יש מה לשפר, החצאית הקצרה כדאי שתחזור להיות ארוכה, הפאה המתנופפת כדאי שתהיה מתפחת. ובכלל אנחנו חיילים של המלך הבנים שלו ואנו לא חסים על כבוד השכינה הקדושה? בואו נתחזק ונביא יחד את הגואל!!!אפילו מלכת אנגליה שומרת על צניעות כמו חרדית ויודעת שכבודה של בת מלך פנימה כל שכן כשמדובר במלך העולם ולא בבשר ודם.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *