לקראת החג – מדריך לבחירת מתנה שכיף לקבל

בכל שנה לקראת תקופת החגים עולה השאלה מהי המתנה המושלמת. אין עוררין על כך שמדובר על מתנה שכיף לקבל, בכל גיל וללא קשר למצב כלכלי או סוציו-דמוגרפי. הבעיה היא למצוא את המתנה הזו ולבחור את הפריט שיגרום לאדם קרוב לחייך ולשמוח.

קודם כל, חשוב להדגיש שככל הנראה אין מתנה אחת ויחידה שיכולה לזכות במקום הראשון. לכל אדם יש העדפות אחרות הבאות לידי ביטוי גם בבחירת המתנות. חלק מעדיפים מתנות סטנדרטיות כמו בושם, פריט לבוש או מוצר אופנתי, בעוד חלק מחכים דווקא למוצר טכנולוגי או מכונת קפה.


כלל מפתח: מתנה שהמקבל צריך אך לא יקנה לעצמו

מי שמחפש קיצורי דרך צריך להכיר את כלל המפתח הגורס כי המתנה המושלמת היא מוצר שמישהו צריך, אך הוא לא יקנה לעצמו. זה יכול להיות כל סוג של מתנה ובכל טווח מחירים. אנשים רוצים הרבה דברים אבל לא תמיד הם מרשים לעצמם להגשים את החלום. הדגש בהקשר הזה הוא על בחירת מתנה רלוונטית ולאו דווקא מפתיעה. במילים אחרות, אלמנט ההפתעה פחות חשוב מתחושת הסיפוק. לא חייבים להפתיע מישהו כדי לגרום לו לחייך. אותו אדם אהוב יכול לפזר רמזים מראש ולהכווין אותנו לקראת רכישת מכונת קפה ספציפית. תפקידנו הוא לעקוב אחר הרמזים ולנצל את הסיטואציה של תקופת החגים כדי לרכוש עבורו משהו שהוא צריך ורוצה.

עוד טיפ לבחירת מתנה שכיף לקבל הוא לחשוב על הטווח הארוך. אין טעם לרכוש כרטיס להופעה לחייל בשירות סדיר שלא יודע מתי הוא יוצא הבית, או לקנות מכונת קפה לאדם קשיש. הטווח הארוך משפיע על שביעות הרצון מהמתנה. הוא קובע עד כמה מקבל המתנה יוכל להשתמש בה וליהנות ממנה. אם רוצים לבחור מתנה שכיף לקבל, צריך לחשוב גם מתי לעשות את זה.


מה התקציב למתנה?

הנקודה הרגישה סביב רכישת מתנות לחג היא התקציב. יש להקדים ולומר כי המחיר הוא לא פקטור בהצלחת הרכישה. אפשר לקנות מתנה מהממת גם בתקציב של עשרות שקלים, או להוריד לטמיון אלפי שקלים על מתנה מיותרת שלא תגרום לאף אחד תחושה כיפית. התקציב למתנה סובייקטיבי ותלוי ביכולת האישית. אדם המעניק מתנה צריך להרגיש נוח עם מה שהוא רוכש. תחושה זו עוברת דרך כרטיס הברכה, המתנה ובסוף גם המפגש האישי.

הדגש הוא על בחירת מתנה המתאימה למישהו ספציפי. כדי להשיג את המטרה הזו צריך להכיר את העדפות מקבל המתנה ולנסות לנחש מה יעשה לו טוב. אפשר להתעניין דרך חברים ובני משפחה, לעקוב אחר אורח החיים ולנסות לדלות רמזים עקיפים בשיחה ישירה. אין סיבה להתבייש כאשר מחפשים מתנה וכדאי אפילו לנצל את ההזדמנות על מנת ללמוד דברים חדשים על אנשים קרובים.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *