מאת : חגית גל.
מה יכול להרגיז בננה מאוד?
כשמבזבזים שני מליון שקל על העיצוב החדש של נענע.
ואתם יודעים מתי עוד?
כשמחלקים חמישים אלף דולר למעצב של האתר של ידיעות בשביל העבודה שהוא עשה.
נגיד שעולם האינטרנט הישראלי היה משקף את פרצופו של הישראלי המצוי. רק נגיד.
מה אז היה קורה?
אז ככה, קודם כל היו משקיעים המון משאבים במראה החיצוני. בדיוק כמו שכולם פתאום למדו ללבוש עניבות וחליפות ולומר מילים בלועזית תוך שהם לוגמים מהאספרסו שלהם. בלי נימוסים בסיסיים, תרבות דיבור או ערכים…רק עניבה.
האם יש לנו כזה אתר בארץ? כזה אחד שרק נראה טוב? כזה אחד שאין בו תוכן בכלל, רק עיצוב מגניב, יש?
קריאה ראשונה…קריאה שניה…קריאה שלישית…נמכר.
ואנחנו הרי אוהבים למכור. אנחנו, אנשי הסיפוקים המיידיים.
אל תהיו לי קטנוניים עכשיו, אז מה אם שום אתר לא הפיל אתכם מהרגליים במראהו.
נסו להבין את המשמעות הרחבה של 'נראה טוב'.
הזכרו בכל מסיבות העיתונאים היקרות, ההשקות הנוצצות ויחסי הציבור המוגזמים. כל אנשי השיווק חלקלקי הלשון שליוו פרויקטים חדשים והמכוניות החדשות שרכש מי שרק אמש גר עוד אצל אמא ואבא.
ומה עם הפרסומות בטלוויזיה, שלטי החוצות והתערוכות? אח, התערוכות. יודעים כמה עולה ביתן בהפלצה כמו "אינטרנט וורלד"?
כלכך השתדלנו להראות טוב שכל ענין התכנים והאיכויות פשוט פרחו מזכרוננו.
והנה אנו ניצבים (שוב) אל מול פרק בו עולם האינטרנט רוחש וגועש. המשקיעים עוד משקיעים וכולנו קצת יותר חכמים מלפני שנה, ואולי יש עוד תקווה. אולי פעם גם לנו יקראו אנקל סם.
וכך, עם מעט תקווה, מעט מזומנים וכוחות מחודשים מנסים כולם לדחוף קדימה.
ומה זה אומר לדחוף קדימה? להיות עם היד על הדופק ולדעת לצפות לאן תביא הרולטה את הכדור האדום בסופו של הסיבוב.
כשהכדור האדום יפול על שוק בינלאומי תקראו לי
אז נגיד, אבל רק נגיד, שעולם האינטרנט הישראלי היה מראה לדמותו של הישראלי, מה היה קורה לו מישהו היה הולך להנפיק? האם יכול לקרות מצב בו גם השכן היה רץ להנפיק?
הישראלי השזוף תמיד ירצה אוטו יותר יפה, כי שלו הרי הכי גדול.
באו ידיעות אחרונות ואמרו "שלנו הכי גדול". לקחו את המעצב הכי חזק, הלא הוא נוויל ברודי, איש יקר שעיצב את האתר המצוין של הגארדיאן, ושילמו לו המון כסף כדי שיביא להם כבוד.
באו נטוויז'ן ואמרו "שלנו יותר גדול". השקיעו שני מליון שקל בעיצוב חדש.
ואני, אני רק התחלתי, ואתם תופסים אותי ביום טוב שלי.
אם ישנו צדק בהגזמות הללו וההשקעה תחזיר עצמה בעתיד, אז סחתיין.
ואם כבר באמת הולכים על זה עד הסוף, אז למה האתר של ידיעות יצא כזה מבאס? ולמה העיצוב החדש של נענע לא נראה כמו שניים וחצי מיליון שקל? הא?
על מה הוציאו כאן את הכסף, על פסיכולוגים שיגידו שצד שמאל למעלה הוא המקום הראשון שהעין הולכת אליו בגלישה? או אולי על הצהוב המיוחד מיוחד הזה שרקחו בשבילנו טובי המעצבים?
מצאתי! הכסף הלך על מנוע החיפוש החדשני. הסוגיה פוצחה.
ובכל זאת אני מציעה לכם לרכוש זוג אטמי אוזניים, יש בועות שעושות המון רעש כשהן מתפוצצות.
ספירת מלאי
השנה האחרונה היתה אף על פי כן ולמרות הכל שנה טובה ליהודים.Themarker .com הפציע עלינו לטובה, על שלל תכניו, רמת העידכון שלו ובעיקר הטור הקבוע של פויר.
עיתון הארץ (אם כבר מלקקים לקבוצת שוקן) המשיך להיות עיתון הבוקר הנאמן ביותר, שגם מספק לנו בימי חמישי קומיקס ענק בשם "יתומי הסערה" (באתר ניתן לצפות בכל הפרקים).
שתי חנויות נפתחו די בשקט: בית המרקחת של שור טבצ'נק וגו-מיוזיק.
באשר לבית המרקחת האינטרנטי אין לי אלא לומר איך לא חשבו על זה קודם? לא יודעת מה אתכם אבל כשאני חולה אני מגיעה למצבים סופניים. כאלה שלא מאפשרים לגשת לפלרטט עם רוקחים.
באשר לגו מיוזיק הם פשוט יצרו אלטרנטיבה טובה לחנויות הבינלאומיות, המאפשרת לנו גם לרכוש מוסיקה ישראלית (ספרים, סרטים וכו') ולקבל את הפריטים כמעט מיידית ולא חודש אחרי ההזמנה, במחירים שווים לכל נפש.
בסצינת הסקס קיבלנו את sex4free שהוא אתר מצוין ומעודכן לכל מי שמאס במעלליה של ישראלה.
הקבינט של ד"ר קאליגרי כבר לא חדש אך עדיין מצוין.
כיפאק היי, כיפאק היי, כיפאק היי-היי-היי לכולכם!
www.nana.co.il
www.ynet.co.il
www.themarker.co.il
www.haaretz.co.il
www.hacabinet.co.il
www.drugstore.co.il
www.gomusic.co.il
www.sex4free.co.il