החשיבות של מים מסוננים לילדך

איכות המים בישראל היא כבר מזמן לא מה שהייתה פעם. יותר אבנית, יותר חלקיקים ופחות טעם, הם כמה מהתלונות הקשות של הציבור הרחב בישראל.

למרות שהחשיבות של שתיית מים נקיים וצלולים ברורה לכולם, הרי שיש להם חשיבות מיוחדת עבור נשים בהיריון, עבור תינוקות ועבור ילדים.

לא רוצים אבנית

בשנים האחרונות עלתה מאוד הפופולריות של שתיית מים באמצעות בר מים מסוגים שונים. יתרון חשוב של מוצר זה, שמספק מים נקיים יותר ומסוננים יותר לעומת מים רגילים, נובע גם מקלות השימוש. לחיצה פשוטה על הכפתור והמים הטעימים פשוט זורמים.

למעשה, פחות משנה באיזו שיטה נהוג לסנן את המים, אך אין ספק בדבר אחד – חשוב לספק לילדים מים צלולים יותר וטהורים יותר, ולא רק בגלל הטעם. סקרים מראים שמרבית הציבור איננו מעוניין לשתות מים עם אבנית ויותר מכל – הוא חושש מהם בהקשר של בריאות הילדים.

לצד מחקרים שטוענים שאין באבנית משום גורם מזיק בריאותית, יש הטוענים שהדבר אינו נכון תמיד. כאשר האבנית מורכבת מחלקיקים של סידן, אולי הדברים אינם נראים רע כל כך, אבל כאשר ישנם חלקיקים רבים אחרים שנמצאים במים (ויש המתייחסים גם אליהם בתור "אבנית"), הרי שאיש לא רוצה להכניס אותם לגופם של הילדים, ובצדק.

מקור החיים ובריאות

המים, שנחשבים למקור החיים, הם אכן חיוניים לבריאות טובה. אספקה סדירה של מים, חיונית במיוחד במדינות בעלות אקלים חם כמו ישראל, ובפרט לנשים הרות ולילדים. שתיית מים בלתי מספקת, תוצאה ישירה של מים שאינם טעמים ואינם צלולים, יכולה בהחלט לפגוע בבריאות.

פגיעה במאזן הנוזלים בגוף, אפילו כאשר לא נגרמת התייבשות, מביאה לפגיעה בכליות, צמיגיות הדם, פגיעה באיברים פנימיים, ירידה ביכולת הגוף לקרר את עצמו ולא פחות חשוב – סילוק פחות יעיל של חומרי פסולת שונים.

מחקרים מראים שכאשר המים המוגשים טעימים יותר וכאשר אין בהם טעמי לוואי, אבנית, וחומרים אחרים, כל המשפחה ובפרט הילדים שותים יותר ונהנים יותר.

לאם ולילד

כאשר מדובר על נשים הרות, שתיית מים מסוננים ונקיים יותר, הינה בעלת חשיבות כפולה. ראשית, מצויה על הפרק בריאותה של האם. שנית, עומדת על הפרק בריאותו של התינוק, פרי בטנה. מכיוון שמשק המים ומערכת הדם הינם משותפים, כל מה שתצרוך האם מגיע, בסופו של דבר, גם לתינוק.

לאחר הלידה, חשיבותם של מים מסוננים, באיכות גבוהה, חשובה במיוחד, שכן הם מהווים מרכיב תזונתי עיקרי עבור התינוק. בין אם מדובר על תינוק יונק ובין אם מדובר על פעוט שמשתמש באבקות של מזון תינוקות, מרכיב המים הוא משמעותי מאוד.

לסיכום, לאור החשיבות היתרה של צריכת מים בכמות מספקת, ולאור טעמי הלוואי וחומרים מזיקים שונים המצויים במי הברז או ואפילו במים רתוחים, חשוב לדאוג לסינון מתאים. זה טוב לבריאות האם ומצוין לבריאות הילד.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *