המוטומבו שלי

האפריקאים מנקים איום ונורא. האפריקאים, אם אני כבר חושבת על זה, מנשקים איום ונורא.
פעם אחת זכיתי בלוטו. או שדוד שלי התפגר. או שהלכתי ברחוב ומתוך שקית של בננה רפבליק שמישהו שכח על ספסל, הציצו המון שטרות ירוקים. או כל דבר שהוא.
מייד החלטתי שאני צריכה מנקה.
מנקה מאפריקה.
עם סרבל לבן וזרועות שריריות.
עם אנגלית במבטא מצחיק.
כמו שחקן הכדורסל ההוא. אבל המוטומבו שלי רק עשה את עצמו מנקה. הוא אהב להזיז את הספה. קדימה ואחורה. הוא אהב לגלגל את השטיח ולסחוב אותו על הכתף. מהסלון למסדרון. מהמסדרון לסלון. וכן, הוא אהב לשמוע מאסיב אטאק.
שאלתי אותו פעם אם הוא מתגעגע לאישתו בזמביה. או בניגריה. או בגאנה. או בכל מקום שהוא. מוטומבו שלי התגעגע. הו, איך שהוא התגעגע!

יום אחד השארתי אותו לבד בבית. הלכתי לעשות קניות. כל הדרך חזרה פינטזתי איך אני נכנסת והמוטומבו שלי שוכב במיטה.
עם התחתונים שלי על הפנים שלו.
עם המאסיב אטאק שלי בחלל החדר כולו.
עם צינור שואב האבק שלי בתוך הפה שלי, עם הזין השחור, עם כל הוורידים, בתוך הכוּס שלי, בתוך כל הזוהמה שלא הצליח לנקות אף פעם. כשנכנסתי פנימה, ראיתי שהוא יושב יחף על הרצפה. מוטומבו שלי, כמו ילד קטן, ישב על הרצפה והתייפח. אני חושבת שהיה לו קשה לחיות כאן בינינו. כרעתי לצידו. ניגבתי לו את הדמעות. אחת ועוד אחת. ליקקתי לו הדמעות. אחת ועוד אחת. קמנו ועברנו לחדר המיטות. העור שלו היה מחוספס, גס. אני מקווה שלשפתיים שלי לא היה טעם דוחה.


ספרה של שירה אבן “תל-אביב אינה עונה” יראה אור ב 2002 בסדרה “דרום” בהוצאת בבל

תגובות

  1. בננה טרופית

    גבר שחור, גדול מימדים, שמחכה רק לנו.

    סיפור חמוד, אהבתי.

    • אסיה

      1. מדינה כלשהי באירופה/אמריקה/אפריקה שבה יש חבר כנסת ערבי אשר מנבל פיו, מבזה את מדינתו, בוגד ויורק לבאר ששתה ממנה אך מקבל זכות דיבור והפגנה מוחלטים, למרות שדואג רק לענייני הערבים ולא לכלל הציבור באותה מדינה?
      רק בישראל!

      2. תראו לי מדינה בעולם בה מגזר כלשהו שלא משרת את מדינתו בשום צורה- לא צבא ולא שום שירות לאומי כלשהו, לא משלם מיסים- אך נהנה מזכויות שוות ושכר שווה?
      רק בישראל!

      3. תראו לי מדינה בה מגזר כלשהו נהנה מלימודים אוניברסיטאים ברמה גבוהה ביותר, אשר מקבל חינוך, השכלה, ייצוג בתקשורת, באמנות ועוסק במקצועות חופשיים כעריכת-דין, רפואת שיניים, ועוד כהנה וכהנה- אך מתהלך עם דגל יישות עויינת למדינתו אשר מעניקה לו חופשים אלו ומפגין עויינותו למדינתו בכל יום נאקבה של הפלסטינים ותומך בפיגועי מחבלים והרג אזרחים תמימים?
      רק בישראל!

      4. תראו לי מדינה אשר 53 שנה נאבקת על עצמאותה וקיומה בסביבה עויינת, שונאת ומאיימת, אך תוך כך הצליחה להתפתח בתחומים רבים, להפריח שממה אשר שררה בה עד קיומה ולקלוט את המספר הגדול ביותר בהיסטוריה של מהגרים ופליטים ללא הבדל צבע, גזע ומין?
      רק בישראל!

      5. תראו לי מדינה בעולם אשר נחלצת לעזרת כל מדינה אחרת, מעניקה סיוע כלכלי, משלחות חלוץ לאחר רעידות אדמה בטורקיה, הודו ויוון, מזון לרעבים באפריקה ודרום אמריקה, עזרה רפואית לנדכאות שבמדינות אפריקה-
      רק ישראל!!!

      בבקשה, מנהיגי מדינת ישראל, אנא הפיצו את הדברים הללו בלשון זו והיו חריפים ותקיפים בעמדתכם. הזכירו לעולם מי זו מדינת ישראל!!!

    • מיייייייייי?!

      או אולי בכמה מילים…. איככככככככככככככססססססססס! לא מתוך גזענות אלא פשוט …איככככככככסססססס!!!!

  2. הגונה בנמל

    מה נחמד, מה ?
    עור מחוספס ואת דואגת שלשפתיים שלך יהיה טעם טוב?
    מגיע לך סקס מושקע יותר.
    אה, וגם בנקיון שישקיע יותר !
    מה קורה לך ?

  3. סנופקין

    לפחות אני יודע באיזה ספר אני לא ממש מעוניין בקרוב.
    יש כאן איזה מסר, או שאלה, או תצוגה של משהו, או סתם, פריוויו של טקסט?
    כי אני לא ממש מוצא על מה ולמה.
    אולי איזו אושיה יכולה לעזור?

    עד אז, אני מבטיח לא לפנטז על לנה המתוקה והמסורה, שמתייצבת מדי יום שני בצייתנות, מגהצת, מכבסת, שואבת אבק, עושה פוליש לפרקט, מקפלת בגדים ושמה בארון –

    ולעולם לא אמצא אותה מתייפחת על הרצפה, רק ריח נעים של נקיון וסדר שנשאר אחריה, עד שאצליח לבלגן הכל מחדש.

    • א-קרת בבית

      וואלה אזהרה.
      ולמה רק לי יש אחד רזה, טיפש כמו שרוך נעל ששובר לי בכל יום שלישי איזו ואזה ??
      (רק במקרה הוא גם שחום עור, אבל הפנטזיה הנשית האולטימטיבית ?? לא נסחפנו ?)
      חוץ מזה אני מעדיפה אותם עם קצת פחות פיגמנטים, (עניין של טעם אישי) –
      אולי אם נייבא אותם מהולנד הם גם ינקו יותר טוב ??
      או אז אוכל לפטפט כאן חופשי על פנטזיות !

  4. גבירת הטירה

    …..חדר יותר ויותר עמוק, בזמן שגופו נע בתנועות אקסטטיות מעל גופי המיוזע. האבק מילא את החדר, ושנינו התפתלנו על המיטה. גם בלי הוורידים, הזין שלו היה גדול מהממוצע. גדול מאוד מהממוצע.

    “כן, הו, כן, פאק מי……….”, גנחתי בעוז.

    – “כן?”

    “כן!”, שמחתי, “איט איז היברו פור יס”.

    – “כן, יו סיי? כן, יו בלאדי ביץ’, כן! איי וויל פאק יו! איי וויל שואו יו ווט איט איז טו רייט אבאוט מי לייק ד’יס טו יור בלאדי רידרז. יו וויל פיי פור יור רייסיזם, דו יור היר מי?!”

    “כן…”.

  5. את גזענית עלובת נפש.

    הלואיי ויום אחד תיהי את מנקה אצל משפחה של שחורים.

  6. ניקול גל נושא חזרת

    אני לא מתל אביב ואפילו לא מגוש דן, ואני מבינה ש”מנקה מאפריקה”הוא אחד האביזרים שצריך להצטייד בהם כי זה הטרנד האחרון באיזורים מסויימים בתל אביב.
    ממליצה לך בחום לחזור לחפצים ואביזרים דוממים או שמקסימום תרכשי לך פרבי אם ממש קשה לך.
    בגרמניה הנאצית, היה סיפור דומה, אלא ששם המספר רכש לו “יהודון מזוהם” להנאתו ולשימושו האישי…..
    מתביישת בשבילך

    • האמן שפעם נקרא מזכ"ל ההתאחדות

      יש לו גם (סטטיסטית) זין גדול יותר מאשר ליהודונים, וגם, אם חושבים על זה, הכושים מדברים פחות, והשפה שלהם מאוד אקזוטית וזרה, בניגוד לאידיש שנשמעת די דומה לגרמנית. מכאן, שעדיף לכולם ללכת על כושון סמבו חביב, ולא על יהודון, שלך תדע מאיזה טמפונים של אשתך הוא יעשה את המצות בפסח שלו.

  7. בובית

    מי שלא צחק אפילו קצת פשוט לא הבין שהשחור הוא רק ההומור!
    תפעילו קצת את המוח שלכם לפני שאתם ממהרים להכפיש.

  8. מונדוקאני

    הייתי דופק עכשיו את הראש במקלדת ומצטער קשות על שהסכמתי לפרסם משהו בבננות.
    10 התגובות שלפניי מעידות על חוסר תקשורת בסיסי בין הכותבת למכותבים. מה זה אומר? וואלה לא יודע, אבל זה מאד מטריד, וזה רק מזכיר לי פעם נוספת שבשורה התחתונה, האתר הזה, על כל שלל ענפי הדיונים המגניבים והמתפתלים, לא עובד.
    ונעבור לפינת התגובה / ביקורת העניינית: הסיפור הזה דובר בתדר מאד מסויים ומאד מינימליסטי, תדר שכנראה אינו מתאים לכל אחד. יש משהו די מהפנט בכתיבה שמטרתה להשאיר רק את המינימום ההכרחי, כלומר לבדוק כמה אתה יכול לצמצם את עצמך, לטהר את עצמך, מבלי לפגוע בתוצר הסופי. מצד שני, עדיין מדובר בניסוי, כלומר בעוד שלב התבגרות בדרך לכתיבה נכונה יותר. אני מניח שמה שאני רוצה לומר הוא שהסיפור הזה הוא לא משהו, כלומר הוא פועל בתוך טריטוריות מאד צפויות שכבר נתקלנו בהן בעבר. הרעיונות, מה לעשות, שדופים במקצת. מצד שני, יש לו זרימה טובה מאד, תחושת יאוש/ניכור (מחק את המיותר) אותנטית וחזקה מתחת לפני השטח, ושני משפטים אחרונים שעושים את העבודה היטב. בשורה התחתונה: יש פוטנציאל ויש כישרון, אבל הוא עדיין לא בא לידי מימוש.

    • סנופקין

      כנראה שזה חלק ממחיר התהילה.
      אולי באמת המיקום הספציפי הזה, של במה צדדית במתחם של מדרכוב רעיוני וטקסטואלי, איננו מהמפרגנים ביותר.
      מצד שני, אולי, כהמלצת כל יצרני חומרי הניקוי ואבקות הכביסה, כדאי לבדוק קודם במקום נסתר?
      למשל, בדפים או פורומים מצומצמים יותר, שמיועדים לקוראים יותר סבלניים וחובבי תמרונים טקסטואליים בחשיכה?
      בקיצור, זה כנראה ההבדל בין כתיבת מגירה, לבין חשיפה לאספסוף הגאה.
      ואם עשר התגובות שלפניך מבטאות חוסר הבנה כה קיצוני וגורף של התוכן ושל צורת ההגשה, נראה לי שהמסקנה המתבקשת והבלתי נמנעת, היא *להחליף מייד את הקוראים*.
      ויפה שעה אחת קודם.

    • לוכד עריקים במיל'

      שני אנשים יושבים ומדברים
      א: אתה בן זונה, מניאק, מפגר ואידיוט.
      ב: למה אתה מדבר אלי ככה?
      א: מה לא הבנת? לא התכוונתי לקלל, כנראה אתה לא קולט את התדר שלי.

  9. דאבל די

    ממתי נשים מפנטזות על סקס, ועוד על כושי סמבו? הרי הפנטזיה הנשית היא טבעת וחיתולים (מסבירים לכם כאן הגברים המגיבים), לא? לנשים יש פנטזיות מיניות? תתביישו לכן!

    • מי אני ומה שמי

      תמיד הייתי עצמאי.
      לכן אף אחד לא התפלא כשעברתי לגור לבד בגיל 22.
      אחרי שבוע של כביסה מצחינה וזוהמה גברית נורמלית
      החלטתי שאני לא יודע לנקות ולכבס.
      הרמתי טלפון לסוכן המשרתות שלי והזמנתי צרפתיה שטוחה.
      אחרי יומיים היא הגיעה.
      אויש איזה מגעילה היא היתה!
      מטר שישים ושתייים של חזיית בי 85 ובית שחי שלא ראה תער מימיו.
      בדיוק כמו שאני אוהב אותן.
      עברו שבועיים והיא עדיין לא התקלחה.
      צעקתי נזפתי צרחתי קיבלתי התקף לב התאשפזתי חזרתי בכיתי – לא עזר.
      הבחורה סירבה להתקלח.
      לקחתי אותה לחדר השינה, קרעתי מעליה את בגדי המשרתת שלה,
      והחדרתי לה.
      שוב ושוב.

      אחרי שהכל נגמר היא התקלחה.
      ולחשוב שכל מה שהיא היתה צריכה זה דחיפה קלה.

  10. לילי

    כן, כן, אוקיי, אני מבינה, זה הומור. שירה אבן לא באמת התכוונה להגיד שלהיות ששחור זה רע. ו”כושי סמבו” זה בעצם מן בדיחה “הפוך על הפוך”, להראות כמה שאנחנו ליברליים ולא גזעניים.
    יופי. הבנו.
    אבל כמה אפשר לשמוע את זה? הפוך על הפוך עם שחורים, הפוך על הפוך עם ערבים, הפוך על הפוך עם נשים, עם מזרחים, והאופנה האחרונה – עם גברים (דנה מודן, חברות הכי טובות, בננות). והנה מה יצא לנו? שפה שבה אנחנו שולפים כל הזמן ביטויים גזעניים, מזלזלים ושונאים. האוזן שלנו (או העין במקרה הזה) כל כך רגילה לזה, שאנחנו כבר מזדעקים כשזה צורם למישהו (ראו תגובת תמי: “זה אתה הגזען. לא הבנת שום דבר”).
    ויותר מזה: השימוש הזה בשפה משפיע עלינו: הוא הופך אותנו לקהים, ללא רגישים, וזה משפיע על מה שנתפס כמותר וכאסור.
    אולי האמריקניים מגוכחים קצת בעינינו בגלל ההגזמה בשפת ה-
    politicaly correct
    אבל אולי יש לזה גם צדדים חיוביים.
    אל תשכחי, שירה, לכל דבר שאנחנו אומרים או כותבים, יש השפעה פוליטית או חברתית, באיזשהו מקום. במיוחד אם דבריך מתפרסמים בספר בהוצאת בבל (אבל גם אם סתם את מדברת עם חברות שלך). בוא ננסה לברור את המלים שלנו יותר. אני חושבת שכולנו נרוויח מזה.

    • דאבל די

      הפוך הפוך? איפה את רואה? מדברים כאן תכל’ס על פנטזיות. כן?
      אז ככה, כמו שהבנתי הסיפור מדבר על פנטזיות נשיות. בדיוק כמו שהפנטזיה הגברית (לפי מה שסיפרו לי) היא בלונדינית עם חזה גדול (לא, אני לא בלונדינית), אצל הנשים הפנטזיה היא שחור וכמה שיותר גדול.

      עזבי אותך מניתוחים מיותרים כמו שימוש בשפה או השפעות פוליטיות חברתיות. אולי במקום תורידי את החליפה של המתחסדת, תשעני אחורה בכסא, תרגעי ותספרי לנו לאט לאט מהי הפנטזיה המינית שלך (אל תשכחי שבפנטזיות הכל מותר).

      • מי אני ומה שמי

        היא “”לאנוס”” אותך באכזריות
        “”לירות”” בך ממגדל השמירה
        “”לעקור”” לך את שיני הזהב
        “”לקחת”” לך את הנעליים
        “”לשרוף”” את גוויתך
        “”ולעבור”” לאחותך היהודיה בעלת האף הארוך.
        גם אז זה סתם הומור חביב ולא גזעני?

        • דאבל די

          את טוענת שלכושים אין גדול?

          • מי אני ומה שמי

            אני טוען (עם נון סופית) שהקטע הזה לא מצחיק.
            נקודה.
            וחוץ מזה שהוא לא מצחיק הוא גם מתייחס מאוד בזלזול לאפריקה בכלל ולאפריקאים בפרט
            (“בזמביה. או בניגריה. או בגאנה. או בכל מקום שהוא.”)
            ואני גם טוען שאם הייתי כותב על פנטזיה המזלזלת בנשים היית מתרעמת.

            נ.ב.
            גם ללבנים יש גדול. את מוזמנת לבדוק.

            • דאבל די

              סליחה כן? אבל הקטע הזה לא מצחיק. הוא מדבר על פנטזיה נשית, בדרך התווספו גם כמה קליישאות, ואולי זאת בכלל הפואנטה?

              ראשית, אין כזה יצור ‘פנטזיה’ מזלזלת – גולדן שאוור, העדפה של אסיאתיות וכו’ וכו’ – כולן לגיטימיות.

              ההודעה הנ”ל קפצה לי לעין, והיא רק אחת מיני רבות, שמדברת על הפנטזיה האולטימטיבית שציינתי בהודעה הקודמת – בלונדיניות (רק בלי החזה מפוצץ בסיליקון):
              http://bananot.com/forum/read.php?f=1&i=80234&t=80234

              ושוב, קיים הבדל תהומי בין פנטזיה לבין זלזול גרידא באנשים.

        • דאבל די

          אגב, הפנטזיה של כמה מחברותיי הטובות היא אונס. מה זה אומר?

          • גבירת הטירה

            זה אומר שזו לא פנטזיית אונס, חמודה שלי (סליחה על הפמיליאריות, חזרתי מדרינק קטן).
            אני מכירה את זה, לדעתי כל אחת כמעט מכירה את זה. מדובר על פנטזיה של אובדן שליטה, של סקס כוחני, של ציות, אולי של כמה גברים על אישה אחת, אבל לא על אונס.

            אונס זה כואב, נכון? לא מגרה, לא מרטיב. כואב. יבש.
            פנטזיה זה מגרה ומרטיב, נכון? לא כואב.
            זה לא הולך ביחד.

            הייתי קוראת לפנטזיה הזו “אונס בהסכמה”, אבל אני מפחדת מיעל דיין. בכל אופן, זה סבבה של פנטזיה, אבל היא לא קשורה למוטומבו.
            ואגב, למה לא שמו תמונה שלו? הוא יודע בכלל שמגיע לו נתח בזכויות יוצרים משהו? או שהוא העדיף שלא, שהכומר שלו לא יגלוש פה ופתאום יעלה על זה?

      • לילי

        בוודאי שיש לי פנטזיות, ודווקא יש לי יופי של פנטזיות. אבל לא זה העניין. הפנטזיה בסיפור הזה מלווה בטקסט סטריאוטיפי באופן מוגזם ומכוון (המוטומבו שלי, למשל). משהו שיש בו מאפיינים סאטיריים. והשאלה היא לא אם זה לגיטימי פנטזיה על אדם שחור. גם לי היו פנטזיות על שחורים. הבעיה מתייחסת לכתיבה הגזענית, או ה”כאילו-גזענית”. ומה שאני טוענת שבמקרה הזה זה לא משנה, מכיוון שזה צורח גזענות. שזה הפך להיות לשון יומיומית לדבר בצורה גזענית, שונאת ומזלזלת, וזה כאילו בסדר, להיות כאילו גזעני וכאילו שוביניסט, כי בעצם כולם יודעים שאנחנו לא כאלה.
        אבל לא כולם יודעים. גם אנחנו בעצמנו לא בטוחים

    • קליאופטרה

      סיפור לא משהו. די צפוי אבל בהחלט לגיטימי מבחינת הפנטזיה. למה אסור לפנטז על כושי אפריקאי אמריקאי וכו’?..עם זאת, זה פשוט לא מעניין כשלמישהו אין פנים

  11. חתולה שובבה

    הרסתם את הסיפור…בסה”כ מדובר כאן על פנטזיה חביבה שאני דיי מבינה אותה
    אני רואה אותה כבסדר דמור ואני בטוחה שאם המאמר היה נכתב על ידי גבר ועל אינגה המנקה הרוסייה והחרמנית שלו אז זה היה בסדר נכון?
    אז זהו שגם לנו מותר לפנטז ואם שירה חובבת את מראה שחומי העור כמוני אין בך שום רע..וכן זו עובדה לכושים יש זין יותר גדול… אז שירבו…ולנו מותר לפנטז ולהרגיש סוף סוף את הכוח בידים שלנו כשהוא עובד אצלנו אנחנו הבוס והוא להיום יהיה הצעצוע מין
    ואין בכתבה שום קשר לגזענות אלא פשוט לפנטזיה לגבי מישהו שחור…
    ובקשר לאונס אחת הפנטזיות שלי היא גם להאנס…ואין רע בלפנטז…

  12. דולציניאה

    אין רע בלפנטז כמו שכבר אמרו קודם, אבל למה הפינטוז כ”כ צמוד לסטיריאוטיפ המוכר שהכושי באופן אוטומטי שוכב עם הגברת הלבנה ברגע שבא לה, כלומר, גם בסיפור הזה אין לכושי צ’אנס לחרוג מהתפקיד המסורתי שלו בתור אובייקט מיני – הגברת רוצה את זה ממנו, אז מיד בלי שום סיבוכים בעלילה היא מקבלת.

  13. אם את כל כך מפנטזת עליו

    אז לכי תזדייני איתו ודי.

    בטוח שהוא יסכים.

    ותפסיקי לזיין לנו את השכל .

  14. איילה-בר

    ועוד אומרים שההסברה שלנו לא היתה משהו, ושברוב חוצפתם הצטיירנו כגזענים מגעילים. הם פשוט לא הבינו את ההומור.
    הסיפור שלך היה כל כך מגעיל, וכבר אמרו עליו, ואני בעד שעוד יאמרו עוד הרבה דברים רעים, אז אני אחסוך את מילותיי. מה הדבר הבא? הפועל הערבי? הזונה הרוסיה?
    רק מילה לי לעורכי האתר- תפסיקו לשפוך עלינו את הפח זבל הזה, כדי שאח”כ נוכל להדיין פה בצרחות ונביחות זועמות על כל מיני דברים שלא ברור מה היה הטעם בפרסומם בכלל.

    • בובית

      סליחה,על מה בדיוק את מדברת?
      זונה רוסיה?
      בעוד ששירה משתמשת בגבר השחור שלה בתוך הסיפור, שוב – סיפור! המצאה,פרי הדמיון, פנטזיה.. בפועל,גם במה שאת קוראת בעיתונים,במציאות,בתחנה המרכזית,בחדרים של בתי מלון,במסיבות רוקים או סתם במסיבות “פורקן”של אנשי עסקים… גברים משתמשים, מספקים את הצרכים שלהם,פנטזיות,מנצלים על אמת נשים עולות (לא חוקיות) וסוחרים בנשים.
      אז תגידי לי, למה זה לא מקומם אותך,למה הסיפור הקטן של שירה, בין אם הוא פנטזיה ,הומור,
      סיפור שקרה באמת, whatever … כ”כ מזעזע אותך והראש שלך לא קולט שבדוגמאות שאת בעצמך נתת לא צריך להשתמש בשום סיפור כדי שתתעלפי, ה”זונה הרוסיה” בשבילך היא סטיגמה, באמת הייתי רוצה לדעת האם בפועל עשית או הגנת או אמרת משהו למען ה”זונות הרוסיות” או ה”פועל הערבי”?!

      • לילי

        למה את חושבת שזה לא מקומם אותה?
        אני לא מכירה אותה, אבל אני מניחה שזה כן. אבל גם הסיפור הזה מקומם. זה שהזונות הרוסיות סובלות (ואין ספק שהן סובלות, נורא סובלות), לא מפחית מסבלם של השחורים בעולם. גם בארץ, גם כעובדים זרים בארץ וגם בשל צבע העור שלהם.
        למה הכרחי שמי שמתקומם על כתיבה שכזאת, יהיה גם מתנדב שעוזר להוציא זונות רוסיות מהרחוב? אולי היא כן עושה את זה ואולי לא. אבל זה לא קשור. מותר לבן אדם שיצרום לו לקרוא ביטויים כאלה.

        • בובית

          לא,לא,לא,לא,לא אני לא באתי לעשות פה השוואה בין סבלם של העובדים השחורים לסבלן של
          הזונות הרוסיות. אם כבר העמדתי דבר מול דבר, היתה זו ה”בדייה” הקצרצרה של שירה לעומת
          המציאות, התגובה יכלה להרגיז אותי באותה מידה גם אם היתה מתקוממת על “הכפשתם” של הגננים הסורינמים או הפקידים היפניים. אני גם לא מצפה מאף אחד להתנדב לשום דבר, אני בכוונה הקצנתי את הדברים כדי להדגיש את רמת ההתיפיפות (לדעתי),הצביעות ובעיקר הפחד והשקר העצמי. מעבר לכך, מותר לכל אחד שיצרם לו ויצרב לו ויכאב לו וידאב לו, באיזה מקום אמרתי שאסור? משהו בתגובה בה אנחנו בוחשות היה נראה לי בעצמו מלא ברעל.

          • הטאו של פו הדב

            ואני אומר:
            כושי כלב קאט,
            תטחן אותי לאט
            רק שאף אחד לא ישמע
            אחרת אואשם בגזענות לשמה

            כושי כלב קאט, כבר אי אפשר להנות
            כי יש פה אנשים שלוקחים ללב, את הבננות…

        • פתחתי בפעם הראשונה את המחשב לקרוא ספרות ממוצעת ובנאלית ומצאתי תגובות מענינות הרבה יותר .לא יודעת האים הסיפור הוא רק טריגר לוויכוח המוני ….

      • איילה-בר

        לשמחתי האבולוציה הביאה אותנו לשלב הנפלא הזה שבו אנחנו יכולים להתרעם על גזענות בוטה נגד שחורים (מותר לי להתרעם על גזענות בסיפור, או רק אם באמת יש לה איזה עבד כושי בבית?), וגם להתקומם נגד סבלן של הזונות, וכל זה בו זמנית.

  15. גברת הטירה המופלאה
    שעשעת אותי עם התגובות שלך

  16. בואואנה, אתן/ם לא נורמאליים!

    הסיפור סיפור חמוד וכנה (כן?).

    ודווקא כן, כ ל פנטזיה מותרת, כולל, סליחה, אונס יבש ומכאיב, אם למישהי זה עושה משהו, וזה בהחלט לא אומר שהיא מחפשת להאנס, ו/או שמגיע לה שיאנסו אותה.

    אני מתגרה מלפנטז על מצב בו אני נידון למוות ואין מה לעשות, זה עוד מעט הולך לקרות. אז מה, אני אביא על עצמי מצב כזה?
    (אומר משהו למישהם?

    חמוד גם הסוף, שמוריד אותנו למציאות העגומה. לא מוצא כאן שום גזענות ו/או התנשאות, אלא להיפך, יש סיפמטיה למצבם של העובדים הזרים!

  17. עבד לבן

    אחלה סיפור, מקווה שהספר ימשיך את הרעיון הכללי שלו כפי שהוא משתמע מההתחלה.
    ואגב, אם למישהי כאן יש באמת פנטזיה על איזה עבד טוב, או שסתם נמאס לה לשלם בשביל שינקו לה את הבית, אז תכתבו לי

  18. i agree with one word. Eechs!

  19. מירים

    אין כמו זין של שחורים חבל על הזמן צריך להרגיש ולהנות ממנו פשוט נפלא

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *