טיפים לבחירת יועץ משכנתא

אם גם אתם מעוניינים לקחת הלוואת משכנתא, על מנת לקנות דירה ואינכם יודעים מהו מסלול המתאים לכם, הצעד הנבון ביותר יהיה להתייעץ עם מומחה בתחום, כלומר עם יועץ משכנתאות.


משכנתאות- ההלוואה הנדרשת ביותר

אי אפשר להתעלם מהעובדה שהעשור האחרון מאופיין בתנודתיות גדולה מאוד בכל הקשור אל מחירי הנכסים בשוק הנדל"ן. דבר נוסף אותו יש לקחת בחשבון הוא שאין אנו יכולים לשבת ולחכות לנצח שמא המחירים ירדו. מסיבה זו, אם אתם חושבים לקנות דירה הצעד הנבון ביותר יהיה לעשות סקר בו תכללו את הפרמטרים הבאים: קבלת ההחלטה באשר לאזור המגורים, חישוב ההון העצמי הקיים ברשותכם, סכום ההשלמה אותה תצטרכו לבקש מאחד הבנקים למשכנתאות, (בין אם מדובר על לאומי למשכנתאות או כל בנק אחר), ובחירת יועץ משכנתאות שיכין עבורכם תמהיל משכנתא ויאמר לכם מהו מסלול המשכנתא המתאים לכם ביותר מבין כל המסלולים הקיימים.
חשוב לקחת בחשבון שהלוואת משכנתא היא אינה הלוואה לסגירת אוברדרפט או קנייה של רכב, כאן מדובר על הלוואה לטווח ארוך לעיתים לתקופה של עשור ופעמים אף עשרים שנה ולכן חשוב לבחור את המשכנתא בתבונה ולאחר התייעצות עם מומחה.


משכנתא- מישהו מקל עליכם

ההחלטה לקחת משכנתא משמע לעבור בין הבנקים, לברר מהם מסלולי המשכנתא הרלוונטיים לכם, מהם התנאים אותם הבנקים מציעים לכם ועוד. ההחלטה לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות היא ההחלטה להפסיק לחשוש שמא קיבלתם על עצמכם את ההחלטה הלא נכונה בכל הקשור אל בחירת מסלול המשכנתא. חשוב לקחת בחשבון שבחירה של יועץ משכנתאות היא בחירה שצריכה להיעשות בצורה קפדנית ובמידה והחלטתם לבחור ביועץ מטעם הבנק, חשוב לוודא שמדובר על שירות ללא עלות.


בחירת יועץ משכנתאות- טיפים לבחירה

– עצמאי בשטח- יש להגיע להחלטה האם אתם מעוניינים לבחור יועץ משכנתאות מטעם הבנק או יועץ שעובד בצורה עצמאית ואינו שייך לאף גוף בנקאי. אמנם רוב הבנקים מציעים למתעניינים ייעוץ ללא עלות בכל הקשור אל המשכנתאות שלהם וכמובן שמבחינה חוקית היועץ יהיה אובייקטיבי עד כמה שניתן, אך עדיין יש לקחת בחשבון שמדובר בעובד הבנק שיעבור אתכם על אותם מסלולים שרלוונטיים רק לבנק אותו הוא מייצג. חשוב מאוד להחליט האם מעוניינים ביועץ עצמאי פרטי, או יועץ שכיר של הבנק.
– המלצות- חשוב לבחור במומחה שיכול להציג בפניכם המלצות ושניתן למצוא פידבקים חיוביים אודות שירותי הייעוץ שלו באינטרנט.
– ניסיון- יש לברר מהו הניסיון של המומחה שבשירותיו אתם מתעניינים. המקצועיות של יועץ משכנתאות והניסיון שלו, הם מדדים חשובים מאוד שיעזרו לכם להחליט לגביו.
– תקשורת טובה- חשוב להיפגש עם יועץ המשכנתאות ולוודא ששני הצדדים מתקשרים בצורה טובה.

לסיכום, אם אתם מעוניינים לעשות את הבחירה המוצלחת והנכונה ביותר עבורכם באופן אישי, חשוב שתבחרו ביועץ משכנתאות מקצועי ובעל ניסיון.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *