חגית גל במסע אל נבכי המוזיקה הדיגיטלית החוקית והלא חוקית. יש גם סמים ומסיבות. אז למה לעזאזל מטאליקה עושה כל כך הרבה רעש.

נאפסטר וציד המכשפות-טייק 2

בואו ואספר לכם סיפור קטן על מסיבות טראנס.
בשלב מאוד מוקדם של התופעה, חשבו כל מיני אנשים חשובים שכל הפרעה למסיבות שכאלה תפחית את השימוש בסמים, ישמרנו השם מאלו. נורא מהר, כמובן, גילו כוחותינו בשטח שזה נורא מעייף לקלקל מסיבות של אנשים, מה גם שכנראה לא מכאן מגיעות הבעיות האמיתיות של מדינתנו הנאורה. הם גם גילו, אגב, שהקשר בין מוסיקה טובה לבין סמים הוא הכרחי ונורא מהר התמכרו לסמים קשים. סתאאם. סמים קלים.
מוסיקאים מתוסכלים וחברות תקליטים מפלצתיות מחפשים אשם אחד בתופעה שאינה ניתנת לעצירה: הורדות המוסיקה והטכנולוגיות המופלאות למציאתן.
כולנו מכירים את נפסטר, תוכנה גאונית שבין היתר עוזרת לנו למצוא קבצי מוסיקה, ולשתף משתמשים אחרים בקבצים הקיימים במאגרנו שלנו.
מדובר בסוג של סוכן שקוף.
התוכנה, שהיא סופר ידידותית, הפכה ללהיט יחדיו עם שאר התוכנות והנגנים החדשים (סוניק, ריו, הנגו ועוד), אשר אוטוטו הופכים להיסטריית הווקמן של הדור החדש.
הלייבלים השונים, חברות הענק והיוצרים שנלחצו נורא מהפסדים צפויים עשו שגיאה נוראית: הם ניסו להלחם בתופעה, וזה אחרי שנים שסבתא שלי כל פעם חוזרת ומזכירה לי את הפתגם:
IF YOU CAN’T BEAT THEM – JOIN THEM
(שוב מכה בי העובדה כי מדי שבוע מחמיצה האנושות כולה שיעורים חשובים בהיסטוריה בהעדרה מארוחות הערב המשפחתיות שלנו.)

|
בדרך אל העושר פרק א’ 😐
קמה להקת רוק רעשנית ומפחידה והקימה ליין שלם של חולצות שחורות עם הדפסים של גולגלות.
לא.
קמה להקת רוק רעשנית ומפחידה והחליטה לתבוע את נפסטר על שלל השימוש בקבצי המוסיקה האיכותיים שלה. 10 מיליון דולר. זה מה שהם רוצים, ו”זה לא בשביל הכסף, זה ענין עקרוני” אמרו ב”מטאליקה”.
(להקות כמו “אופ ספרינג” , “גוגו דולס” דוקטור דרה ועוד בודקות גם הן אפשרות תביעת נזיקין.)

|
בדרך אל האושר:|
קם לייבל עצום שמו EMI והקשיב לסבתא שלי.
הם מצטרפים למהפכה הדיגיטלית ותוך זמן קצר תוכלו להוריד את מיטב היצירות של האמנים החתומים בחברה בפורמטים הפופולאריים ביותר, וכל זאת תמורת סכום צנוע.

|
בדרך אל האבדון:|
קמה חברת סטארט אפ, והקימה את האתר paylars בו מוזמנים אוהדי מטאליקה לתרום ממיטב כספם בעבור כל השימוש שעשו אי פעם בקבצי המוסיקה הלא חוקיים הללו, טפו.

|
שאלות באוויר – דראפט ראשון:|
האם יכול להיות שמטאליקה תובעת בעצם את אוהדיה?
והאם האטימות וחוסר ההבנה יובילו אותנו לנצח לסאגות משעשעות שכאלה ולהמשך המרד בממסד?
והאם מקרים כאלה עוצרים את התקדמותינו התרבותית והטכנולוגית?

|
ולסיום, אייטם רוחני:
|
משטרת ישראל הודיעה באופן רשמי על כך שניתן לאתר כל אדם שיבצע עבירות פליליות באינטרנט.
תהיו טובים.

על הכותבת חגית גל

אשת פרסום במקצועה, כותבת סיפורים קצרים לעצמה ובימים אלו ממש מתאמנת לקראת אליפות העולם בסקי מים

תגובות

  1. דוחף_לויתן

    1. שכחת לציין שלמחרת הפירסום פרצו האקרים לאתר הרשמי של מטאליקה והתעללות בו קימעה – בין השאר התנוססה הודעה, כמעט מאיימת, שמודיעה למטאליקה שכדאי להם לעזוב את נפסטר בשקט.
    2. באמת חבל לכולם על הזמן, בעיקר לאמנים שעדיין לא הבינו שבמחירים כאלה של דיסקים תמיד יצוץ צורך להעתיק, ותמיד כשיש צורך נולד גם הפיתרון. מה עוד שזה פיתרון הרבה יותר זול והרבה יותר נוח, במקום להטריח את עצמך לקום (שזה כולל: משקפי שמש, נעליים, איזה חולצה שתיראה טוב על שיינקין, לחפש את המצית ועוד) לעשות טיול מאורגן לאוזן השלישית, לחכות רבע שעה בתור, ורק אז להבין שאם תזמין את הדיסק אולי תקבל אותו בעוד שבועיים, אבל אולי, כי לא בטוח שזה יהיה בחבילה שתגיע. אז במקום לקום (שזה כולל המון דברים) לחכות בציפיה לא מבטיחה במשך שבועיים ולהתאכזב, באמת יותר קל לחפש את האיקון של הטלפון שמחובר לשני מסכים ולצאת לטיול עם הרבה יותר ביטחון עצמי ופחות סיכוי למפח נפש. אז לא רק שהם דפקו את עצמם בכוון אחד, הם גם נדפקו מהכוון של זמינות החומרים לצרכן הפוטנציאלי.
    האשמים האמיתיים הם כמובן חברות התקליטים. הן האשמות במחירים המשמימים האלה שמתחלפים חדשות לבקרים כאילו מישהו מרוויח ממכירת מדבקות מחירים חדשות. הגרוע מכל אולי, היא העובדה שהרבה חברות מנצלות את האמנים לעשות במקומם את המלחמות שלהם. אני לא מאמין שחברי מטליקה ישבו וחישבו את עלות ההפסדים שלהם בעקבות העתקות לא חוקיות.
    3. מי בכלל ירצה להעתיק שירים חדשים של מטאליקה ? לא עדיף לירות לעצמכם בראש? לא עדיף כבר לשמוע ברי מאנילו או קליפ ריצ’ארד?

    יאללה…לכו תתנאיקו יא מטאליקה טרנטה.

    ><>

    • נאפסטר פותרת לכל מחפשי השירים המון בעיות של זמינות דיסקים שנס ליחם
      מטאליקה היא זניחה בנוף הזה. שערו בנפשיכם שחיפשתי חודשים אחר השיר של טים קרי העונה לשם:I’m so fucking lonely
      באיבחת מקש אחד במקלדת מצאתי את האובדן.
      וחוץ מזה אם תמנו את הדיסקים השוכבים כרגע בעילפון בכוננית שלצידכם, תכפילו בממוצע של 70 ש”ח ליחידה ותראו אין ביזבזתם הון תועפות על תחביב שקשה לוותר עליו.
      בלי מוסיקה אנחנו משולים למתים. בזבזנו הון עתק על מוסיקה אבל עכשיו
      it’s pay back time
      ?isn’t it

      • דוחף_לויתן

        היית מבקשת ממני הייתי מביא לך ת’שיר (שזה גם עברה על החוק?)

        חוצמזה, עכשיו הבאת עלי מפח נפש עת נזכרתי בימיה של לאה עוז.

    • אילן מעוז

      כל זה טוב יפה כל עוד מדובר במטליקה ושכמותה אשר להן אפשרויות רווח והתקיימות יפות בהחלט. אך מה אם מוזיקה ישראלית? חשבת?
      אני משתמש מושבע של נפסטר, אך למרות זאת איני קונה דיסקים מזויפים ואיני מזייף אותם.
      איך אומנים גדולים בקנה מידה מוזיקלי נטו כגון מאור כהן לדוגמא אמורים להתקיים ללא מכירות דיסקים? מהופעות? באמת…
      כשהתופעה תגיע לכדי הפצה המונית של מוזיקה ישראלית ברשת, אז אנחנו אוהדי המוזיקה נהיה בבעיה גדולה, כיוון שכבר עכשיו הפקות של אומנים ישראלים גדולים נדחות ומתבטלות ומה יקרה אז? לאף אחד אין תשובה.
      וחוץ מזה, אני עדיין מעריך את הערך המוסף של מציאת המוזיקה שלי לבד. באם הכל יהפך מהיר ונגיש אז הערך יירד(כמו בכל דבר).

      • מאור כהן אמור להתקיים מיום העצמאות (אפילו שהוא מבקש הכי קצת כסף – 30K להופעה)
        או מסרטים – משהו טוטאלי לדוגמא…. 🙂
        באמת לאומנים ישראליים קשה להתקיים ממוזיקה בכל מקרה. אני מניח שרק אביב גפן , שלמה ארצי וריטה עושים בוחטות )ויחסית לחו”ל גם זה לא משהו.
        חוצמזה, ניסית פעם להשיג שירים עבריים בנפסטר? כמעט בלתי אפשרי לדעתי…

      • דוחף_לויתן

        אילן יקר,

        נו באמת, אמן אמיתי צריך לסבול ולחיות בחרפת רעב, מטאליקה התחילו לאונן מעודף
        תת-תזונה?

        ועכשיו ברצינות.

        כיוון שאני גם הייתי בעברי באזור האפל של המוזיקה האלטרנטיבית, מחתרתית, לא – EASY LISTENING או איך שתחליט לקרא לזה, אני יודע בדיוק מהי חרפת רעב מוזיקלית.
        בארץ אם אתה לא שלמה ארצי, ריטה וכו’ כנראה שתמשיך להיות בארמן או שוטף כלים.
        אין מקומות להופיע (אם כי בשנים האחרונות המצב השתפר), חברות התקליטים לא מסתכלות עליך – אלא אם כן אתה מכיר מישהו או אתה בן של מישהו (ארצי?) אולי רק ליבלים קטנים שקמו בשנים האחרונות יהוו אופציה. בעלי המועדונים/פאבים שכן מסכימים שתופיע אצלהם מעניקים לך חצי כוס בירה כפרי לעמלך ולזיעתך.

        באשר למאור כהן,

        גם אם אף נפש בישראל לא תעתיק מוזיקה שלו, או של כל אומן שתכניס לקטגוריה הזו, הם לא יתקיימו בכבוד. כמה הם כבר ימכרו? את חושב שאם עוד 200, 400, 1000 איש יקנו דיסק שלהם
        הם יוכלו להתענג באמבטיות של חלב אתונות?
        אין סיכוי, כוח הקניה בארץ, מאז ומתמיד היה קטן וזניח – בכל הנוגע למוזיקת “שוליים”.

        נפסטר היא הבעיה האחרונה של המוזיקה האיכותית בארץ (אני בכוונה מתעלם משאר העולם),
        אנחנו מדינה קטנה, זה הכל, רוב האנשים חיים בבינוניות של החיים שלהם וכך נראית גם ספריית הדיסקים שלהם. לא בכדי כל האוספים למיניהם (ראה ערך – מדיה דיירקט) פורחים בארץ כפטריות על רגליו של לוחם גולני.

        אם אתה באמת רוצה לקדם את המוזיקה בארץ, אתה צריך לתמוך באירגוני האמנים, לעורר את דעת הציבור להפניית משאבים – אפילו ברמה של אולפנים מאולתרים במיקלטים (אתה יודע כמה עולה שעה בחדר חזרות + מונית הלוך חזור עם כל הציוד?) בשביל לתת הזדמנות לאמנים הצעירים להרים את הראש בלי פרובוקציות שמעוררות הדים ציבוריים.

        בניתי אתר בית צנוע לזכר הלהקה המיטולוגית שלי, אם אתה מעוניין: go.to/infected

        ><>

        • בועז רימר

          מוזיקה לא ממש קל לעשות בשביל כסף ,אלא אם כן אתה רואה במוזיקת חתונות מוזיקה (הבנתי שזו דווקא פרנסה לא רקעה)
          (תשובה זו ד”א נכתבת מתוך נטסקייפ 3 הותיק)

          בקשר לעלות חדרי החזרות וכיו”ב – באמת להקות גאראז’ הם כנראה הפתרון.
          לא שאני רוצה לפרסם פה, אבל אני אפרסם בכל זאת, מה דעתך לשלוח כמה MP3-ים של הלהקה שלך לבמה חדשה?
          stage.co.il
          לא תהילת עולם, אבל לפחות המוזיקה שלך תגיע לכמה וכמה אזניים

    • מתילדה

      לדוחף הליויתנים אם אתה חושב שאנשים הפסיקו לאהוב את מטאליקה אז אתה טועה ובגדול מטאליקה נימצאת איתנו הרבה שנים והלהקה עושה מוסיקה טובה זה שכבודך לא אוהב את הסיגנון של הלהקה זו בעיה אישית שלך ואתה לא צריך לשתף אותנו בבעייתך הטיפשית ובפעם הבאה אל תיטרח לכתוב את שלל המילים המעודדות שלך

      בכעס רב מתילדה

  2. מבחינתי מטאליקה באמת יכולים לחפש, ועשו בחכמה אלו שהרסו להם את האתר
    לי אין עוד ספרייה של נאפסטר ואני משערת שבקרוב יהיה לי
    קיראו לי מיושנת ,אבל , אני אוהבת לראות את הדיסקים / תקליטים שלי והאמת אני די גאה באוסף הקטן שלי אשר אני מקווה שרק יגדל עוד ועוד.
    וכל דיסק חדש שאני קונה מרגש אותי.

    • פנחסית

      זה בדיוק מה שמטליקה (שם קוד לכל מי שחושב שלתבוע את נאפסטר או את mp3.com יעזור לו להרוויח עוד כמה גרושים) לא מבינים:
      העברת קובצי מוזיקה באינטרנט לא דומה בשום דבר לזיוף דיסקים. אם כבר, אז זו מקבילת שנות האלפיים של להקליט שירים מהרדיו. מעשה שהוא אולי לא חוקי, אבל שחבל לבזבז כסף בלנסות למנוע אותו.
      חובבי מוזיקה אמיתיים לא יוותרו אף פעם על רכישת הדיסק המלא (עם כל התוספות שמתלוות אליו – האריזה, החוברת, הריח של הדפוס, החיוך של המוכר). מהבחינה הזו יכול אפילו להיות שנאפסטר ודומיה אפילו מקדמים את האינטרסים של חברות התקליטים (כמו שהרדיו מקדם אותם), רק שעסקני המוזיקה כנראה עדיין טפשים מכדי להבין את זה.

  3. אייל בן עברי

    בתור דבר ראשון – אני אשמח להצטרף לארוחות המשפחתיות שלך. (סבתא שלך מאוד חכמה)
    ולעיקר – הבעיה היא שבמחיר של 80-90 שקל לדיסק חדש, אני, נער ממוצע מבית ספר, לא יכול בשום אופן להרשות לעצי יותר מדיסק לחודש. בתור חובב מוזיקה מובע אני נאלץ לחפש פתרונות לבעיה.מכיון שלרדיו כבר אין שום דבר מדהים להציע, אני מדבר עם חברי והם מספרים לי על תוכנה שדרכה אני מוריד כל שיר בעולם בחינם. בערך חודש מזמן השיחה הורדתי גרך נפסטר בערך 100 שירים. לאומנים קשה על זה שהרוחים שלהם נפגעים, אבל לתבוע את נפסטר שהיא לא בעצם הזייפנית אלא רק כלי להעביר את הזיופים נשמע מוגזם. מטליקה לא תובעת את האוהדים שלה אלא את עצמה מכיון שתביעה כזאת לא מחבבת אותם על הציבור בעוד שלמורידי השירים זה לא מזיז וגם אם נפסטר תפול תקום פשוט חברה אחרת בעלת אינטרס משותף עם הקהל הרחב, כך שכל מה שמטליקה השיגו היא אולי 10 מיליון דולר (שלא חסרו להם) ופגיעה בתדמית של עצמם.

  4. אתם יודעים מה?
    נמאס לי לשמוע את כל ההתבכיינויות של כל היוצרים (ישראלים ומחו”ל, זה לא כ”כ עקרוני). במחירים האלה, אני מברכת את תעשיית הזייפנים, ואת מהפכת המוסיקה באינטרנט. פעם דיסק עלה 60 שקל. מה נהייה פתאום?? אם אתם זוכרים, רשת הדיסקים (שהספיקה כבר להיסגר…) “פיקדילי” הוכיחה שאפשר גם למכור דיסק לועזי חדש במחיר זול, הרבה יותר זול ממה שמציעים בשאר החנויות, כי הם עקפו את העיניין של יבוא דרך חברות התקליטים. הכל כאן הוא עושק שמבצעות חברות התקליטים באנשים שבסך הכל רוצים להנות ממוסיקה, ולמען האמת, קשה יהיה להם לחיות בלעדיה. לא מקובל עלי, שמהמשכורת הצבאית (משכורת?!)שלי אני הולכת להוציא שליש על דיסק…
    בקיצור, יבורך הנאפסטר, יבורכו הזייפנים, כל זאת עד שלא ימצא פיתרון למחירים המטורפים של הדיסקים. מצידי “שיבואו בשביל לשתוק”, אני יודעת שהדבר האחרון שיש להם לעשות זה לבוא בטענות…

    וטיפ קטן לסיום, יש עוד תוכנה ששמה imesh, שדומה לנפסטר, אך יש בה עוד כמה פיצ’רים שלא קיימים בנפסטר (כמו למשל להתכתב עם כל אלה שמחוברים, ושיתוף כל הקבצים לא רק קבצי אודיו). ניתן להוריד ב-www.imesh.com. ושיהיה בהצלחה.

    • נח שלו

      אין ולו צדיק אחד בסדום? או שהבערות החא שמולידה פניניפ מעין אלה. זה ממש לא חשוב אם אומנים רעבים או מולטי מיליונרים, זה ממש לא חשוב אם ממשכורת של חייל אפשר לקנות דיסק או לא, זה גם ממש לא חשוב מה היא אסטרגית שיווק נכונה בעידן הסייבר ספייס, וזה הכי פשוט חשוב אם ניתן לאכוף את הפירטים ושאר שודדי זכויות היוצרים. יש אנשים שמייצרים יצירות רוחניות. היצירות האלה שייכות להם – ומי שגונב אותם הוא גנב בעל מידות מוסר נמוכות – נקודה. גם על גל גניבות הרכב אין למשטרה סיכוי להתגבר. גם חברות הביטוח ולמעשה ציבור בעלי הרכבים החדישים הנושא בדמי הביטוח אינם, על פי רוב, רעבים ללחם. ברור גם כי לחברות הביטוח משתלם לנהל מחזורים גדולים יותר משום שרווחיהן הם באחוזים. אז מה? אז מותר לגנוב רכבים? זה בסדר? ואל תגידו לי שזה לא אותו דבר משום שזה בדיוק אותו דבר. וגם הנימוק האינפנטילי של אין לי כסף לקנות ולכן עד שלא יוזילו מחירים אני גונב, מקומו לא יכירנו אף בגן ילדים. אז לי אמנם אין משכורת של חייל אבל בעתיד הקרוב, לפחות, לא תהיה לי משכורת שמאפשרת לקנות פרארי, ואני מודיע לכם שאם נפסטר היתתה מייצרת מתקן המאתר מכוניות פרארי חונות והמאפשר להתגבר על אבטחת מכוניות פרארי ומאפשר לגנוב אותם בקלות יתר, היא צפויה היתה לתביעה, ואני אישית לא הייתי מנצל אותה, ולא הייתי גונב פרארי – ואני נורא רוצה פרארי. אז לכל כהי חושי שבכם, לקרוא תגר על מטליקה, ולעודד ואנדליזם נגדה ברשת רק מפני שהיא בחרה לעמוד על זכותה המוסרית והחוקית, בנימוק המקומם שזה לא נכון מסחרית ושהדיסקים יקרים, זה כמו לומר לקורבן אונס שבחרה להתלונן, שלא היה ראוי לעשות זאת, כי א. היא נורא קשה להשגה, ואם היא היתה נותנת לו הוא לא היה צריך לאנוס אותה, וב. כנו שהיא נראית היא לא תקבל זיון אחר בקרוב אז שתכיר במציאות העיסקית ותגיד תודה. ואנדליסטים.

      • שירלי

        נח היקר,
        הנימוקים שהעלית בהחלט משכנעים.
        נפסטר בבסיסה מקבילה לסוג של מסחר כפי שהיה מקובל במשק אוטרקי. הבעיה המהותית היא שהגולשים “סוחרים” ב”סחורה” שאינה בבעלותם. מצד שני נפסטר תורמת להפצה מהירה וגדולה יותר של אותה “סחורה”. לכן קיים צורך בסיסי לפיו האמנים יתוגמלו בדרך זו או אחרת.

      • דניאל

        כשקוראים את הדברים המתחסדים / התמימים הללו אין ברירה אלא להגיב.
        ישנן למעשה שתי סוגיות : הדיסקים המזוייפים וה-MP3 שבאים לידי ביטוי בנאפסטר.
        ראשית , לעניין הדיסקים המזוייפים.
        תופעה זו צמחה רק מסיבה אחת, והיא רדיפת הבצע של החברות שבאה לידי ביוטי במחירים האסטרונומיים שהן גובות על הדיסקים. איזה סיבה בעולם יש , שדיסק של שלמה ארצי יעלה 200 ש”ח (הדיסק הכפול) או דיסק דומה של ריטה, ויש חנויות שלא מתביישות לגבות יותר. תאמרו לי שהשקיעו הרבה כסף בדיסק הזה ? אז למה גם הדיסקים של אומנים זוטרים עולים הון ? הרי עליהם מוציאות החברות גרושים. לכן, אין שום סיבה שאדם נורמלי ישלם סכומים כאלה, כשהוא יכול לקנות דיסק מזוייף ב-25 ש”ח לדיסק רגיל.יותר מזה, הרי הן גובות סכומים אסטרונומיים גם על דיסקי אוסף שונים משנות תרפפ”ו ועל דיסקים שהם הדפסה חדשה של תקליטים ישנים. למה גם עליהם צריך לקחת משכנתה כדי לרכוש אותם ?
        תאמרו שזו פגיעה באמנים ? מי שפוגע באמנים הן חברות התקליטים עצמן. הן עושות זאת פעמיים. פעם ראשונה כשהן עושקות את רוב האמנים בתנאי התשלומים, והפעם השנייה כשהן מנסות לשדוד את הלקוחות ע”י מחירים גבוהים, ולמעשה מעודדות אותם לקנות מזויפים, ולהקטין את המכירות.
        חוץ מזה , אני מציע לכל אדם הגון, ללכת לקנות דיסק מזויף של כל אמן אהוב עליו , ולשלוח חצי מההפרש שבמחיר ישירות אל האמן הביתה. כן, כן, בצ’ק לאמן הביתה. תאמינו לי הוא יקבל 30 ש”ח נניח לדיסק, שזה הרבה יותר ממה שהוא יכול לחלום שהוא יראה מחברות התקליטים. ככה גם הלקוח יהנה מהמחיר הזול וגם האמן. מי שידפק הוא הרשע בסיפור הזה – חברות התקליטים.
        רק לספר למי שלא יודע, אז חברות התקליטים טוענות שמחירי התקליטים גבוהים דווקא בגלל הזיופים !!! ושתופעת הזיופים תאלץ אותן להעלות עוד יותר את המחירים !!! כן, אתם קוראים נכון.
        תאבי הבצע הללו לא מסוגלים להבין שהם כורתים את הענף שעליו הם יושבים. אבל כבר נאמר על קשי הבנה כאלה, שהם יבינו את זה בדרך הקשה.
        לגבי הנושא השני והוא הנאפסטר וה-MP3.
        מרגע שהומצא הפורמט החדש הזה לא ניתן לעצור את הקידמה.ואם הוא מופץ בטכנולוגיה חדשה שהיא האינטרנט, זה בלתי אפשרי להחיל עליה חוקים שמתאימים לעולם הישן.
        וכאן אנו חוזרים לסיפור הקודם.אילו המחיר של דיסק היה נורמלי, אז כל אדם נורמלי היה מעדיף להכנס לחנות הגונה ולרכוש דיסק חוקי וזול, במקום לקנות עותק מזויף בהפרש קטן, או להתחיל להוריד את השירים מהינטרנט – תהליך שלוקח כידוע לא מעט זמן, ובסוף ממילא לא מקבלים את מה שמקבלים כשקונים דיסק אמיתי.
        גם כאן, חברות התקליטם רודפות הבצע, שנתקפו פניקה מאובדן הרווחים הצפוי, יבינו בדרך הקשה כי מוטב להצטרף לטכנולוגיה החדשה מאשר להילחם מלחמת מאסף.
        לסיכום, אני ממליץ לכולנו להמשיך להנות מהטכנולוגיה החדשה ואוורר את הראש במחשבה ביקורתית.

        • נח שלו

          מדהים, אבל מחייב תגובה. נתחיל מהסוף. תמיד ישתלם לזייף ולגנוב מוזיקה. כמו שתמיד ישתלם לגנוב כל דבר יותר מאשר לייצר ולפתח אותו. שנית, בעלי מוזיקה זכאים לבקש כמה שהם רוצים על המוזיקה שלהם, וזכותם המלאה לנהל את הפעילות העסקית שלהם כמו שהם רוצים ולו כמו שמושתנים דוגמת דניאל יאמרו להם. יקר לך? אל תקנה. אתה רוצה לעשוק ? אז לפחות תפסיק להצדיק את עצמך מוסרית. ובגלל שדוגמת גניבת המכוניות אינה ברורה לך מספיק,הבה ואשאל אותך שאלה נוספת? אבל בכנות. בשביל כמה כסף אתה מוכן שיתקעו אותך בתחת? לפני שתענה אני רק יגיד לך שעם זה יותר מעשרה שקלים אז יקר, ולא מוצדק – כי זה באמת לא עולה לך כלום. אז ההמלצה שלי היא למי שבא לו לתקוע אותך, לעשות את זה ואח”כ לקנות לך ארטיק. ככה גם לא יעלה לו הרבה כסף וגם אתה תקבל ארטיק בסוף בלי שהשקעת כלום. אחרי הכל אי אפשר לעצור את הקידמה.

          • דניאל

            הסגנון הזה לא ראוי אפילו לתגובה

          • אמילי

            א. אנלוגיה מעניינת מאוד.
            ב. יש בעיתיות עם הנושא, אמנם זה לא חוקי, אבל מי מאיתנו לא הקליט קסטות מחברים בעברו? בעיני זה היינו הך, לא היה אז בסדר להקליט קסטות, אח”כ דיסקים, אח”כ לצרוב מחברים והיום בלחיצת כפתור מהאינטרנט, חובבי המוסיקה מעולם לא היו נקיי כפיים בעניין זכויות יוצרים, לא שאני אומרת שזה בסדר, אבל זה המצב.
            מעבר לכך, חברות התקליטים אמנם מגזימות במחירים, אבל לא שמעתי עוד על חברת תקליטים אחת בארץ שגורפת בוחטות, זה לא קרה מעולם לא בעידן התקליטים, לא בעידן הקסטות ולא בעידן הדיסקים!!! ולא שיש לי איזה מניות אצלהם או שאבא שלי הוא בעל חברת תקליטים להיפך אילו היה לי את כל הכסף שהשקעתי במוסיקה בחיים שלי, אולי לא הייתי מיליונרית אבל בטח לא היו לי בעיות כלכליות כמו שיש לי.

            • נח שלו

              לצערי להקליט קסטות זה לא אותו דבר.
              החוק בארץ, מאז 1996 מתיר הקלטה של יצירה לצורך שימוש ביתי. האמנים מקבלים את גמולם בדרך של מס על קסטות ריקות.
              הבעיה היא כפולה: החוק לא כולל הקלטה באמצעות מחשב של יצירה. הסיבה ההיסטורית, היא שאם זה היה כולל חברות התוכנה היו מפסידות הרבה כסף. והחוק רצה לכלול יצירות אחרות שאינן תוכנה. החלק השני הוא שאין אפשרות לתגמל בגין הורדות למחשב כי הן לא מוצר צריכה כמו קסטות. אין ספק שאנו עומדים בפני עידן חדש אשר אנשי החוק כמו גם מנהלי העסקים של תעשיית המוזיקה יצטרכו לתת את הדעת עליו, אבל כל עוד החוק לא שונה, זה המצב.
              זה שכולם משתמשים זה נכון, ההצדקה שתולים במחירי הדיסקים היא המקוממת.
              זכותם של אנשים לדרוש מחיר גבוה על תוצרתם בלי שהדבר יצדיק גזלתם

              • מיקי גייטס

                אוי אוי אוי,
                כמה הרבה אפשר לדבר על זכויות יוצרים.
                של תמונות, מוסיקה, סטארט אפים מכל הסוגים.
                נפסטר בינתיים מאפשרת לי לשמוע מוסיקה נקודה.
                אם היה לי כסף לדיסקים הייתי מעדיפה לקנות, מהסיבה הפשוטה
                שאני אוהבת דיסקים מקוריים עם עטיפה וכל הבולשיט הישן.
                אבל אין לי. אז כדי לצאת בסדר אני לא קונה עברי מזויף
                ואת מטאליקה מי לעזאזל בכלל זוכר, שישבו בשקט בטירה שלהם ויעשו משהו עם השיער.

  5. היום יש הגנבות חדשות כמו גנוטלה ועוד הפתעות.
    גנוטלה אין שרת מרכזי. כל קליינט הוא גם שרת, וכולם מחוברים אחד לשני (במין חיבור “וירוס” – כל קליינט מחובר לכמה קליינטים אחרים).
    היתרון בזה הוא שאין “אבא” אף אחד לא יכול לתבוע ממישהו משהו. כמו לדוגמא שנפסטר מחוייבים משפטית לנתק את המשתמשים שהורידו את מטאליקה (שזה לא כזה ביג דיל). אבל מה אם יחייבו אותם (ואת ספקי האינטרנט של המשתמשים) להפליל את משתמשיהם?

  6. יושי פלד

    להוריד שירים זה לא כמו לגנוב פרארי. אני מצטער, זה פשוט לא דומה.
    כשמישהו גונב את הפרארי שלך, אין לך פרארי ולו יש.
    שמישהו “גונב” את המוזיקה שלך (או התוכנה, באותה מידה), אתה לא מקבל על זה את הכסף שהיית מקבל. אז מה? אז לא קיבלת. מה אין לך את המוזיקה הזאת יותר? יש.
    פראירים אחרים יכולים לקנות אותה אם בא להם.
    חישוב פשוט. שעת אולפן עולה כמו דיסק קנוי. בוא נגזים. שעת אולפן עולה כמו 4 דיסקים קנויים.
    מה? מכרת 200 דיסקים לא כיסית את העלויות? כיסית. מה שלא כיסית זה את כל האנשים השמנים עם הסיגר, ואת הב.מ.וו שלהם.
    אני מצידי שהרוקרים ימשיכו לשתוק. אני את הדיסקים שלהם לא קונה. אמיתיים או מזוייפים. רק מוזיקה מחו”ל. ואותה אני מוריד בגנוטלה, למה אני צריך שמישהו ירשום אותי כשאני מוריד שיר? שמטאליקה יחפשו אותי בסיבוב, ושד”ר דרה יחפש מי ינענע אותו. מוזיקה חרא לשינהם, לא פלא שהם מוכנים שהאנשים המקוונים ישנאו אותם.
    http://www.zeropaid.com
    זה המקום.

    • וואללה, אחלה אתר zero paid, הוספתי.

    • נח שלו

      עד כמה רחוק אתה מוכן לקחת את התאיוריה הזו שלך?

      טוח שבחיים לא יצרת משהו שמישהו גנב ממך.

      אתה גם בעד להתפלח לקולנוע? לא כי זה יקר ומנסיוני נשאר להם הסרט אחרי ההקרנה. מה על להכנס לאנשים הביתה בלי רשות ולשבת בסלון לראות טלויזיה. מתוך הנחה שהסלון והכורסא ישארו ברשותם אחרי זה?

      מה על לאנוס זונות? לפי מחקרים נשאר להם אחר כך כוס שלם והם יכולות להמשיך להשתמש בו, וממילא הכסף הולך לכל מיני סרסורים שמנים עם סיגרים וBMW.

      סתם להשכלה, שעת אולפן עולה הרבה יותר מעשרה דיסקים, ואם אתה חושב שהמוצר שאותו אתה גונב הוא שעות אולפן למה שלא תשכור אולפן ותקליט לעצמך מוזיקה?

      המוצר שאתה גוזל הוא מוזיקה, לא שעות אולפן. ויש אנשים שמתפרנסים מליצור מוזיקה, וכמו בהרבה תחומים אחרים אם הולך להם אז הם מתעשרים מזה. ומפרנסים עוד אנשים מסביבם, עד שבאים ונדליסטים ברברים כמוך ומחליטים שהם רוצים לגנוב את מה שלא שייך להם.

      • יושי פלד

        שוב אני אחזור ואגיד: זה לא לגנוב. זה פשוט להשתמש בלי לשלם.
        וכן, אם מישהו היה נותן לי שיטה בה אני יכול להתפלח לאולמות קולנוע בלי לשלם, בשמחה הייתי עושה את זה. אולי בגלל שאני חושב שמגיע לי. אולי בגלל שאני חושב שבזבזתי כמה וכמה משכורות שלמות על רכישת ספריית דיסקים מרשימה במקום לקנות משהו “מועיל”. תרמתי לתעשיית המוזיקה, ולאומנים ה”רעבים”. אני בטוח שאם לארס לא יקבל את ה-3 דולר שלי שיוצא לו אם הייתי קונה את הדיסק שלו, הוא לא יגווע ברעב. מקסימום יקנה 0.001 גרם פחות של קוק.
        אתה לא יודע כמה אני שמח שאני יכול תוך פחות מ-5 דקות לקבל אלי כל שיר שיצא (לפחות בעולם, תאמת ישראלים אני לא מוצא, ואולי טוב שכך). מטאליקה וד”ר דרה יכולים לנשק לי את הטוסיק.

      • יושי פלד

        אה, מלבד זאת, אני לא האיש היחיד שמקבל מוזיקה בחינם.
        גם עיתונאים, אפילו אם הם לא כותבים על המוזיקה הזאת מילה בחיים שלהם.
        מה, להם מותר ולי אסור? הנה, השוותי.
        מוזיקה חינם לעיתונאים ו”האקרים”. ושמישהו יגיד לי משהו.

        • נח שלו

          האמת היא שלמקרא דברי ההבל שלך, האינסטינקט הראשוני הוא לא לענות. כי זה הלא ברור, אתה פשוט לא מבין מה שאני אומר, ואין טעם לחזור שוב ושוב, אלא שלצד הטמטום, עולה גם מאפיין נוסף, שעליו רצוי שלא להחריש, הלא הוא השחיתות המוסרית. מעולם לא תרמת כלום לאף אחד. קנית סחורה וקיבלת אותה תמורת כספך. בכל הכבוד לאדנותך ולרצונך לשלוט בממונם וברכושם של אחרים, אתה לא תחליט על מה יבזבז את כספו מי ששילמת לא, ואתה גם לא תחליט עבורו למי הוא רוצה לחלק דיסקים בחינם (שדרים) ולמי אינו רוצה (האקרים? תעשה לי טובה, האקרים אינם גנבים, לרובם יש יותר דיגניטי ממה שהצגת פה). אולי כדאי שתבין שאף אחד לא חייב לך כלום. וכשם שיצרנים אחרים אינם מחויבים כלפיך גם יצרני תרבות אינם מחויבים כלפיך ומותר להם להחילט כיצד ותמורת מה למכור לך את מרכולתם. מושחת!!!

          • יושי פלד

            זה מאד נחמד להתחיל ויכוח ב”לא הייתי צריך לענות לדברי ההבל שלך, אבל בכל זאת”. ממש קלאסיקה.
            תראה חבוב, המוסרניות השכלתנית והמגומדת שלך היא זכותך, אבל אם אתה חושב שאני צריך לפתח ריגשות אשם בגלל שיש לי אוסף mp3 מגודל, אז אתה רחוק מלהתקרב לאמת. אני אמשיך לשאוב את המוזיקה שברשת, ואתה תמשיך לשלם הרבה כסף לאנשים עשירים, ולהרגיש בסדר.
            אני מרגיש שדופקים אותי, ועכשיו יש לי את היכולת (המועטת) לדפוק בחזרה. אז אני דופק. אני לא מנסה לרגע לחפש צידוק מוסרני או לחפר על איזושהם רגשות אשם (אין לי), סתם ללעוג לנסיונות הפאתטים של מכונות הכסף האלה להצדיק את עצמם. רחמיי עליך.

  7. דניאל

    למקרא הדברים פה אני חייב להפנות אתכם (את החברים האינטליגנטיים פה , כי ברור שיש לפחות אחד שלא כל כך) לכתבה במעריב מיום 14.5.00 מאת יצחק בן חורין בעניין מחירי הדיסקים בארה”ב.
    ומתברר כי בית המשפט שם כופה עכשיו על חברות התקליטים להוריד את המחירים (!!!!) כי……הפתעה…..הן עשקו את ציבור הרוכשים במשך שנים. מסתבר שחמש חברות הענק בארה”ב הקימו קרטל ,פעלו כמונופול וקבעו מחירי מינימום לדיסקים ואפילו הטילו עונשים על סוחרים עצמאיים שניסו לצאת במבצעים. מפתיע…….לא?
    חמשת החברות הללו שולטות ב-85% מהשוק האמריקאי והן שהכתיבו את המחיר 15.99 $ שמוכר לכל מי שקנה דיסק אי פעם בארה”ב.
    היום התגלה כי החברות גרפו יותר מ 2000 (!) אחוזי רווח בהשוואה לעלות ייצור התקליטורים. קראתם נכון – א ל פ י י ם א ח ו ז ר ו ו ח !!!!
    בסה”כ הם עשקו את הציבור האמריקאי ב 480 מיליון דולר מעבר למה שהיה צריך לשלם.

    נשמע מוכר , לא ?
    קצת מזכיר את קרטל חברות התקליטים בארץ…..לא ?
    ואיך קראו לחנות הזאת ליד כיכר דיזנגוף……זאת שניסתה לייבא דיסקים בזול עד שהצליחו לחסל אותה……..?

    אז מסתבר שלא תמיד השוק החופשי עובד כמו שכתוב בספרים , ואפילו באמריקה , המולדת הרוחנית של הקפיטליזם , הבינו שיש גבול לכל תעלול.
    בארה”ב הולכים מחירי הדיסקים לרדת בהוראת בית המשפט שהחליט להגן על הצרכנים.
    אל תידאגו , היוצרים לא יפסידו מזה אגורה. היחידים שיפסידו הם אלה ששחטו את הציבור האמריקאי ועשו מיליונים על גבו בצורה לא חוקית.

    ואצלנו ? הרשות להגבלים עיסקיים , הגוף שאמור להגן עלינו , עדיין אימפוטנט בהרבה תחומים , אבל המהפכה תגיע גם לכאן. ועד אז כדאי להמשיך לקנות דיסקים מזויפים , ואם אתם לא מרגישים בנוח אז תשלחו את ההפרש ישירות אל היוצר האהוב אליכם. תאמינו לי שזה פי כמה וכמה ממה שהוא היה מקבל אם הייתם משלמים מחיר מלא.

    כי מה אתם חושבים התגובה של חברות התקליטים בארץ למשפט שהיה בארה”ב ? כמובן , שהן טוענות שהן לא יורידו את המחירים.
    אז, כרגיל , הן תלמדנה בדרך הקשה.

    בשביל לסכם את העניין , אני מדגיש שאין בדברים האלה שום דבר נגד היוצרים וזכותם להרוויח מהמוסיקה שהם עושים. הבעיה היא המתווכים ביניהם לבינינו , שהם אלה שמגלגלים את המיליונים שהאומנים בכלל לא רואים. אבל טכנולוגיית האינטרנט עומדת הרי לפגוע קשות בכל שירותי התיווך , וביניהם גם בחברות התקליטים. בקרוב לא נזדקק להם יותר בכלל, ואפשר יהיה לקנות את האומנות ישירות מהיוצר ( ראה דיוויד בואי) ושני הצדדים יהנו כך. ומי שיפגע מכך הוא רק מי שניצל אותנו במשך שנים.

    • נח שלו

      הגבלים עסקיים זה טוב ויפה, תחרות חופשית בכלל היא טובה ויפה. תחרות צריכה להיות אמיתית, וכך המשק וגם הצרכן יוצאים נשכרים יותר, והמוצרים הולכים ומשתפרים. מה הקשר בין זה ובין גניבת קנין רוחני?
      בפסק דין שניתן לפני מספר שנים הואשמה חברת גיבור סברינה אשר הוכרזה כמונופול בתחום גרבי המכנס בסרוב בלתי סביר לספק נכס שבמונופולין, הסיבה היתה שאותו סוחר לו היא סירבה למכור מכר במחירים הנמוכים מהמחיר המומלץ שלה ותוך תחרות אמיתית. האם אתה מציע שבעקבות זאת נפרוץ כולנו אל מחסני החברה ונחלק גרביים לכל דורש?

      יתרה מזו, הגבלים עסקייים הוא תחום המוגדר בהגדרות שוק מורכבות כלכלית, לא כל תאום מחירים הוא רע לשוק ולמרכן. ובמה הדברים אמורים בעיקר במוצרי תוכן, כך למשל מתאמים שני עיתוני הערב מישראל את מחיריהם מזה שנים, האם הממונה על ההגבלים לא יודע זאת? ודאי שכן, אלא שדווקא במצב של תאום מחירים התחרות בין העיתונים משוכללת יותר משום שהיא מתמקדת בתוכן, אילו התמקדה התחרות במחירים הרי שבהכרח לא היו מוקדשים כל המאמצים לתחרות תוכן טובה. אם יורשה לי אני חושב שבדיסקים המצב דומה. בדרך נקנים דיסקים על פי תוכנם, ולא על פי מחירם. מחיר זול יכול למכור רק דיסק שממילא רציתי בו.
      אכן, תאום מחירים בין חנויות עשוי לפגוע בצרכן ויש להתלונן עליו אם הוא קיים (בארץ התחרות משגשגת בעיקר בגלל גורמים כמו סופר זאוס, ופיקדילי, אשר הלכו בעקבות פאז ובית התקליט ההיסטוריים והתחילו לייבא תקליטים לבד, התגוהנ לא אחרה לבוא וחברות התקליטים הישראליות הורידו בעשרות אחוזים את מחירי הדיסקים הישראלים.

      אולם החשוב ביותר הוא שמקום בו הזיוף והגניבה הם מהגרועים בעולם (ישראל נמצאת במקום הלא מכובד שבשלישית המדינות גונבי הזכויות – וזה לא בדיוק תורם למעמדינו כצרכנים), לא יוכל לעולם לקיים תחרות הוגנת, משום שמי שגונב תמיד יוכל למכור בזול יותר ממי שלא גונב, והתחרות שנועדה להשביח את המוצר הולכת והופכת את השבחתו ללא משתלם, התוצאה היא הפוכה, כדי להפסיד כמה שפחות, משקיעות החברות פחות ופחות בהשבחת המוצר.
      אבל אתה מה איכפת לך, תחרות חופשית, ומה אכפת לך עקרונות מוסר וצדק, גם לא אכפת לך שיבואניות התקליטים בארץ משלמות מחירים אסטרונומיים על כל דיסק ייבוא בגלל מיקומנו הנכבד בטבלת המזייפים, מה שאכפת לך זה איך להצדיק את חמדנותך ומעשייך הבלתי מוסריים.

      • פרחח

        נח , נח,
        אתה לא שם לב שהם אפילו לא מבינים על מה אתה מדבר?!

        זה נכון, חברות התקליטים מוכרות דיסקים במחירים גבוהים. אבל ככה גם החנויות. על בסיס הלוגיקה שלהם, למה לא לפרוץ לחנות.
        יש שאומרים. אבל זה קניין פיזי וזה לא. מזכיר לי ישהו שאמר לבחורה שנאנסה, אל תדאגי, זה לא מתבזבז.

        הם חסרי מוסר. נקודה.
        כעת, יכול מישהו לומר: אני ככה. לא שם זין על קניין פיזי או רוחני. אבל עד שם הם לא מוכנים ללכת.

        הם – בעיקר היושע – מכסים את חולשת הדעת והרצון שלהם במין שברי אידיאולוגיה הזויה.

        קשה לשלם סכומים נכבדים בעבור תוכנה יקרה, וקשה גם בעבור דיסק טוב.

        נדמה לי שלאף אחד לא היה אכפת, אם מישהו היה מעתיק למען עצמו שיר כדי לשמוע בריצתו בפארק.

        כעת יש כאן גם מנגנון סגור שהם תורמים לו.
        אם אתה גונב ולא קונה זכויות אז המחיר יעלה. ככה זה.
        ולקוני מוזיקת השוליים – אם חב’ התקליטים לא ירוויחו ממטליקה, הם לא ישקיעו באיתור מוזיקאים טובים בשוליים.
        שוליים אגב, זה שוליים, זה לא אומר אם זה טוב או רע.

        ונח. הם לא מבינים. תאמין לי.

  8. Funky Donkey

    My beloved grandmother used to say: “if you can’t beat them join them”
    http://www.mp123.com

  9. יושי פלד

    ויודעים מה?
    רק בגלל שהקרטלים האלה למינהם סגרו חנות נפלאה כמו פיקדילי, מגיע להם.
    אם הייתי מוצא mp3-ים עבריים הייתי מוריד גם.
    חברות התקליטים בארץ יותר זונות מאשר בחו”ל.
    עכשיו הם מבקשים את רחמינו? הם לא מתביישים?

    • פרחח

      כעובדה. פיקדילי נסגרה כי הוא ניהל אותה כושל. כי הוא השתמש בהכנסות לדברים אחרים. כולל הימורים.

      אבל הנה יש לך תירוץ למה לגנוב זכויות מיוצרים ישראלים. ואתה, הרי לא תאמץ את הרעיון של לשלוח כסף לאמן – כי הוא בטח גם משת”פ של חברות התקליטים, לא?

      ואולי גם לשוק הזכויות אתה קורא ג’ונגל ופותר את עצמך מיד.

      אבל זה לא הכל. כם לשלוח כסף לאמן, למה לא את מלוא הסכום, למה רק חלק?? ??

      בקיצור יושע. תכיר בעובדה שאתה גנב. גנב קטן. אבל גנב.

      • יושי פלד

        אתה אומר שפיקדילי נסגר כי הניהול היה כושל, אני אומר באו קרטלים וסגרו אותו בכל דרך שהם יכלו. אולי גם הם שלחו לו זונות צמרת שיזיינו לו את השכל. מה אכפת לי. הייתה חנות שמכרה בזול והייתה מאד פופולארית, פתאום אין. עובדה.
        לקרוא לי גנב זה מאד נחמד. התחלנו עם העלבות אישיות. מוזר שלא מחקו אותך. יש לך קומבינות במערכת?
        תראה, אין ספק שתעשיית המוזיקה היא מאותן התעשיות שממציאה מוצרים שאף אחד לא באמת צריך, ומשקיעה בשיווק שלהם הון. אין ספק שהיא עצבנית (אם תעשייה יכולה להיות כזו) שאנשים מסוגלים להינות מפירות השיווק האלו בלי להשתמש במוצרים עצמם, אלא בדרך עוקפת. אבל אם אתה נהנה לשלם על כך זכותך. אתה יכול להגיד שמבחינה מוסרית אני גנב. אני יכול להגיד שמבחינה מוסרית אתה טרחן מצטדק, שבעצם מקנא בחופש שאני מקנה לעצמי. מלבד זאת אני משוכנע שאתה חוטא מוסרית בדברים הרבה יותר חמורים. אז מה.

      • אבל קטנים, כי גיליתי שמאד מייגע להשתלשל למטה עם כל ההודעות (אולי עדיף שתהפכו את הכיוון, ככה שההודעות החדשות יהיו למעלה?)
        א – ההפצה דרך האינטרנט בהחלט מסמלת מהפכה, והנסיון להתנגד לה הוא נסיון עקר לעצור את הקדמה. אין במהפכה הזו שום דבר לא מוסרי, ככה זה כשדברים משתנים, חלק מהאנשים נפגעים, אחר כך זה מתאזן. זה מזכיר לי בעיקר את עובדי הדפוס השובתים של ידיעות – בגלל שיש אנשים שמתמחים במריחת דיו על משטחי עץ אז לא נכניס מקינטוש למערכת? אנחנו בועטים לעצמנו בראש, במקום לנסות למצוא להם דרכים אחרות להתפרנס, או למקצע אותם ולשלב אותם בתוך ההתנהלות החדשה, אנחנו נישאר באותו פורמט ניאדרטלי? זו חשיבה קצרת טווח ופחדנית.
        המציאות החדשה שיכתיבו חברות כמו נאפסטר הן שהאמנים לא יתפרנסו בהכרח ממסחר במוזיקה שלהם, אלא מדברים כמו מרצ’נדייז (למרות שגם אותם אפשר לזייף, אבל לא נתקלתי באף אחד שמוחה על זה), הופעות, ראיונות, גיחות לטלויזיה ועוד כל מיני דברים שהם תוצרי לוואי של המוזיקה שלהם, ורק לשם הפרוטוקול, מאז שאנשים התחילו להוריד אם פי שלושים ולהעביר אותם בינהם, מכירת הדיסקים דוקא עלתה, אנשים נחשפו ליותר מוזיקה, ובסופו של דבר אנשים שנחשפים ליותר מוזיקה וליותר סוגים של מוזיקה, קונים יותר דיסקים, ויותר חשוב – הולכים יותר להופעות, והרי זה ברור שרוב ההכנסות של היוצרים, במיוחד הזעירים שבהם – באות מההופעות ולא מהתמלוגים.
        ב – המלחמה המוסרית כביכול שמנהלות חברות התקליטים והספיחים שלהם היא מכוערת וצבועה בעיני, לא בגלל הרווחים האסטרונומיים שהם עושים על גבו של היוצר – הרבה יותרמאשר על גבו של הצרכן, כי היוצרים אמורים אעפס להתפרנס מהמוזיקה שלהם, בניגוש אלינו, שצורכים אותה כתוסף רוחני, בלי קשר לשאלה עד כמה אנחנו אוהבים מוסיקה), אלא בגלל שהם הולכים וזועקים בשם תרבות המוזיקה בארץ, המוסר הכפול של רדיפת הבצע מצד אחד, והסתתרות מאחורי דאגה כנה להתפתחות המוזיקלית בארץ, כשברור שמה שקורה הוא בדיוק ההיפך – המסחר ב אם פי שלוש חושף אותנו, הצרכנים למגוון רחב יותר של מוזיקה, ומצד שני מאפשר ליותר יוצרים לבוא לידי ביטוי הרבה יותר בקלות , בלי להזדקק לחסדיהן של חברות התקליטים, בעוד שחברות התקליטים הרדיו והטלוויזיה, מלעיטים אותנו במיינסטרים המשומש והלעוס, ועד עכשיו לא קמה להם אלטרנטיבה ראויה. הנאפסטרים למינהם פגעו בדיוק בכיס שלכם, ולא ביוצרים ובהתפתחות תרבות המוזיקה, שרק קיבלה עוד הזדמנות להגיע בדרך בלתי אמצעית אל צרכני המוזיקה. זה הכל. מה רציתי להגיד? שכחתי.

  10. הקלישאה כי האינטרנט מסמן מהפכה והוא הבסיס לכינון עולם חדש , נאמרת ונשמעת על ידי : פוליטקאים , עיתונאים , אנשי עסקים , מורות בבית ספר , ילדים מחוצקנים וסתם כאלה שלא ממש יודעים מה זה אינטרנט. צו האופנה מכתיב את אמירת הקלישאה הזו בכל הזדמנות , לצערי ללא דרישה ספציפית גם להבין אותה.
    האינטרנט במונחים של תעשיית המוזיקה משמעו – מידע דיגטלי שניתן לשכפל ולהפיץ לכמות אינסופית ולמרחק אינסופי – ללא תשלום.
    אם כן , מי הם המפסידים הגדולים? –
    כיוון שכל מהפכה משמעותה שינוי דרך חלוקת המשאבים ומכאן שיש מנצחים ומפסידים גם מהפכה זו מכתיבה סדר חדש.
    המוזיקאים באופן פרדוקסלי הם המרווחים העיקרים – יחד עם הציבור כמובן. עובדה זו לא ברורה כלכך , וודאי שלא מתוך אינטואציה , אך האמת הנ”ל מתבהרת כאשר ברור מי הם המפסידים.
    המפסידים הם האולפנים וכל אלו שהחליטו במשך שנים מה נשמע באלו כמויות וכמה זה יעלה ( כמה שיותר , לדעתם).
    אם כן ראשי המונופול , אשר שלטו על התוכן , הכמות והעלות נותרים כעת ללא עבודה.
    ואיפה הכסף?
    בחישוב פשוט , אם נניח כי אומן יחליט על הפצה באופן עצמאי דרך האינטרנט , הרי שבמחיר של 10 שקלים להורדה (במקום 70 שח לדיסקט) לאחר 10000 הורדות בלבד ללא הצורך להעלות את מנת הבשר לאולפנים הרווחים שלו יהיו הרבה מעבר למה שנהוג היום.
    אם נראה כי אומנים מפסדים זו רק מראית עין , פרופוגנדה של האולפנים אשר לא רק ההפסדים אלא בעיקר החשש מדפוסי הפצה ומכירה ישירים שמניעה אותם להפיק פרסומות מלודרמתיות. האומנים צריכים להצטרף למציאות החדשה ולא לדשדש אחרי היידים שביד אחד ליטפו וביד האחרת מנעו מהם פרנסה וגזלו את מיטב כספם.

    • יושי פלד

      מילים כדרבנות, רק כמה הערות.
      אם כל מכונת הכסף הזו תעלם, לא יהיה מי שיגיד לנו מה מגניב. בזה כמובן אני כולל את כל הרדיואים למינהם, וידאו קליפים (עולה המון להפיק וידאו קליפ), וכל שאר הבולשיט, כולל עיתונאות וכיו”ב.
      אני מקווה שיהיו מספיק מגזינים מקוונים עם טעם, כדי שיהיה מה לשמוע.

    • מה זה משנה?

      כמה אפשר לדבר? לפחת תחלק את זה לשתי תגובות…

      איזה חרשנים אתם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!: /

  11. יושי פלד

    לקורטני יש כמה מילים להגיד על כל העניין הזה:
    http://www.holemusic.com/digihollywood.html

    מאד מעניין לקרוא.

  12. מה זה משנה?

    מה היה הלהיט הקודם של ריו?? ?
    זה ממש חשוב+דחוף…: /
    בבקשה הגידו לי ..
    משהי/ו
    @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *