רגלי או אוטומט? על כניסתם של האופניים החשמליים לחיינו


אופניים חשמליים?

אם חייתם בבועה בשנים האחרונות, הגיע הזמן שתצאו ממנה – אופניים חשמליים הם אמצעי התחבורה הכי ירוק, יעיל ונכון של 2014. מה זה ואיך זה עובד? ובכן, התשובה היא די פשוטה. מדובר, פשוטו כמשמעו, באופניים קלים ממונעים, כשהמנוע מקבל את עוצמתו מסוללה חשמלית. ישנם דגמים שונים של אופניים חשמליים – כאלה המופעלים בעת דיווש בלבד, שמופעלים גם ללא דיווש, מתקפלים או לא, מהירים וחזקים ואיטיים וחלשים, אך בין כולם מכנים משותפים בולטים – היעילות, החיסכון הגדול והפופולריות.


הרכב הכי פופולרי בתל אביב

לא בכדי האופניים החשמליות זוכות לתואר הזה. תל אביב, בתור המטרופולין העירוני הכי מערבי שלנו, היא עיר שקשה להתנייד בה. היא גדולה יחסית, ולכן לא תמיד נוח ללכת ברגל, ומצד שני התנועה בה ובייחוד החנייה בה בלתי נסבלים כמעט. החוסר במערכת תחבורה ציבורית יעילה כמו רכבת תחתית או קלה גורם לכך שרבים יהיו תלויים באוטובוסים העירוניים – שהם, למרבה הצער, מסורבלים, איטיים, וכפופים לתנועה האיטית והמסורבלת בתוך העיר. בנוסף, קיים גם אלמנט הזיהום – בשנים האחרונות התגברה המודעות הירוקה בעיר, ורכבים פרטיים ואוטובוסים הם רכבים מזהמים מאוד. הגורם השלישי והחשוב ביותר בתחבורה בתל אביב הוא הכסף – מכונית פרטית היא עסק יקר מאוד, גם בקנייתה וגם בתחזוקתה השוטפת ובמחירי הדלק. מכל הגורמים האלה, תל אביבים (ולא רק תל אביבים) רבים אימצו לעצמם אמצעי תחבורה אקולוגי מבורך – אופניים. אך גם אלה לא חפים מחסרונות מסוימים – לא כל אחד בנוי להתניידות באופניים, שיכולה להיות מתישה וכואבת, ולא כולם רוצים להגיע לעבודה או ללימודים עייפים, כואבים ומזיעים. האופניים החשמליות פתרו את כל הבעיות האלה גם יחד – אקולוגיים, מהירים ויעילים יותר מאופניים רגילות, בנויים לתחבורה הצפופה בעיר ולא מעייפים.


והכסף?

זול בהרבה ממכונית פרטית, יקר משמעותית מאופניים רגילים, ומשתנה. ישנם סוגים רבים של אופניים חשמליים – ממותגים שונים ובעלי תכונות שונות. ככל שהאופניים יהיו חזקים ומהירים יותר, ממותג נחשב יותר ובעלי פונקציות רחבות יותר (התקפלות, למשל) – הם יהיו יקרים יותר. בגדול, מחירי האופניים החשמליים נעים בין 3,900 ₪ לסוגים הזולים יותר למעל 7,000 ₪ לאופניים מתקפלים יוקרתיים, עם הילוכים דיגיטליים, כיסא נוח במיוחד ומהירות גבוהה. בתור כלי תחבורה שמשרת צעירים רבים, חלקם הגדול סטודנטים או בעלי עבודות סטודנטיאליות שמתקשים לסגור את החודש – מדובר בהרבה מאוד כסף. האם זה אומר שצריך לוותר, לעבור לאוטובוסים ולהליכה רגלית וגנוז את חלום האופניים החשמליים? לא.


לא להתייאש

לוחות היד שנייה מלאים באופניים חשמליים למכירה. למרות שאנחנו מבינים את הרתיעה שקיימת מדי פעם מקנייה ביד-שנייה, הרשו לנו להבטיח לכם כי ברוב המקרים רתיעה זו היא לא נכונה.
אופניים יד שנייה למכירה הם כמעט תמיד במצב טוב, וניתן ורצוי גם לבדוק אותם לפני הקנייה. הרבה מהמוכרים את אופניהם החשמליים לא עושים זאת בגלל חוסר יעילותם או פגמים בהם, אלא משום שהם הפסיקו להיות נחוצים להם בגלל הצורך בכלי רכב עם יותר ממושב אחד או סתם רכישה של כלי רכב אחר. בקיצור – בדקו מה מוכרים לכם. אם מצאתם אופניים טובים למכירה ביד שנייה ממקור אמין, אתם יכולים לחסוך 500 ל-2000 ₪ בקנייה. כדאי.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *