אחרי שהצטרף בטעות לקהילת ההיי-טק, מסביר עידו הרטוגזון למה כדאי שנשאיר את התחום המדכא והיבש הזה לגברים ונמשיך להנאתנו במסורת סיבובי הקניות

בנות, אל תעשו את זה לעצמכן!

לאחרונה נתקלתי בטרנד חדש ומבהיל. אוכלוסיית הנשים, שלא יודעת לעיתים מזומנות להבדיל בין טוב לרע, ובתוכה במיוחד קבוצת נשים שהיו רוצות לפעמים להיות קצת יותר כמו גברים, מפלסת לעצמן את דרכן ללב תעשיית ההיי-טק.
אני פונה פה היום לכל נערה, בחורה ואישה בישראל. בנות, אל תעשו את זה לעצמכן!
אם אתן שואלות את עצמכן מדוע אני מרשה לעצמי לקרוא לכן בנות (כינוי שכמו הכינוי nigger מותר בשימוש רק לאלו שנמנים על שורותיו) אני חייב להקדים ולומר שמזה שנים רבות אני רואה את עצמי כבת במחתרת. כלומר, אני חווה את המין שלי כמו אישה, אני נהנה מאביזרי קומסטיקה כמו אישה ואני רגיש כמו אישה – כל זאת בלי להיות טרנסקסואל, טרנסוויסט (טוב אולי קצת) או אפילו הומו. לאחר הקדמה קצרה ומביכה זו, ולאחר שסיכמנו שאני, כאחת מהבנות, נמנה לכל דבר על חברות קהילתכן המעודנה הייתי רוצה להמשיך בהצגת התזה שלי בבקשה.

את מי זה בכלל מעניין אלגוריתמים ובעיות תחביר?

בקיצור, כבת בנשמתה, שהצטרפה לתעשיית ההיי-טק המדכאת אני חייב להגיד. בנות, זה לא המקום להיות בו, לא לבנות ואפילו לא לבנים (אבל נעזוב את הבנים בשקט).
למרות כל הפרסומות לאיי-מאק בצבע אינדיגו תעשיית ההיי-טק היא אחד המקומות הכי לא סקסיים והכי לא נשיים שניתן להעלות על הדעת. בתור חברה בתעשיית ההיי-טק אני חייבת להודות שאנחנו עובדות המון שעות, ולא תמיד בתמורה מלאה. מלבד זאת, עובדי ההיי-טק נאלצים להתמודד מול שלל נוסחאות, אלגוריתמים, בעיות תחביר ובאגים משעממים שרק יצורים חסרי מעוף כמו בנים יכולים למצוא בהן עניין.
עוד סיבה לא להיות בתעשיית ההיי-טק. זהו אחד המקומות הכי לא מודעים לעצמם שקיימים. אנשי ההיי-טק, כנופיות דילברטים קטנים שקמים בבוקר ומחליטים לחזור היום בערב בשעה 23:00 בלילה ולא לעשות כלום חוץ מאולי לראות רבע שעה מדנה מודן לפני שהם הולכים לישון, לא מבינים אפילו שהם דילברטים. יותר מזה, הם נפוחים ובטוחים שדילברטיה שלהם היא המקום החשוב ביותר בעולם. תיקון, המקום היחיד בעולם.
יש לי חדשות לעולם ההיי-טק! לא כולם אוהבים אתכם ולא לכולם אפילו אכפת ממכם. אנחנו נמשיך להביט בקטלוגים על המוצרים שאתה יודעים לייצר ברוב חוכמתכם המופלגת והלחלוטין הלא סקסית, לקנות אותם בזול ולראות אתכם שוחטים את עצמכם מבוקר הערב, לא ככה בנות?!

חיים ומוות בידי הסטארט-אפ
'יש להם הכל, אין להם מספיק'
פרומו לבורגנים, קשת.

לא מזמן יצא לי לצאת עם איש היי-טק לטיול במדבר יהודה. אותו איש היי-טק ממושקף וחיוור שבילה בשנה האחרונה 14 שעות בניהול פרוייקט תקשורת משעמם בחברה שתכריז כנראה בחודשים הקרובים על פשיטת רגל, לא גילה עניין רב בטיפוס על מצוקי המדבר, עד שהגענו לפתע לצוק גבוה במיוחד. לפתע, ללא אזהרה מוקדמת, פרץ איש ההיי-טק בקריאה נרגשת 'אלוהים. כמה המקום הזה מגוחך?!' הוא קרא והחל לפרוץ בצחוק מתגלגל. שאלתי אותו לפשר דבריו והוא מיהר לבאר לי אותם. מתברר שנדהם מחוסר יעילותו של המדבר הזה 'אתה מבין שהמדבר הזה כולו לא שמע על היי-טק ולא יודע כלום על ההיי-טק. הוא יושב פה כל היום כבר מליוני שנה ולא אכפת לו בכלל מההיי-טק. מה הוא עשה בשביל ההיי-טק? בשביל מה הוא קיים בכלל?'. אמרתי לו שלמדבר זכות קיום משלו אולם הוא פטר אותי במשיכת כתפיים באומרו 'חברת סטארט-אפ קטנה בוילה בהרצליה פיתוח חשובה יותר מכל המדבר הזה ביחד'.
בקיצור, אנשי ההיי-טק הם כנופיית אנשים נפוחים ומשעממים שלא כדאי להתקרב אליהם, או שאנחנו עלולים לגמור כמוהם. כמובן, שצריך לקחת בחשבון גם את הסקר של מגזין הנשים Redbook שקבע כי אנשי ההיי-טק הם המאהבים הגרועים בעולם. בקיצור, בנות, כדאי להתרחק מההיי-טק וכל מי שקשור אליו.
ההיי-טק הוא הסיפור על הסנאי בלי השיניים. מה יעזור כל הכסף בעולם אם עד שנסיים את העבודה כל חנויות הבגדים כבר יסגרו?! מה בצע לנו בכל ערכות האיפור בעולם אם שערינו יאפיר ופנינו יתקמטו מדאגה נבזית בעודנו בנות 26?! וכשהבוס שלכן מציע לכן אוטו וטלפון סלולרי זה רק בגלל שהוא רוצה להתקשר אליכן ב- 23:00 ולהודיע לכן לחזור למשרד כי אחד מאנשי ה- QA (מקצוע איום, שאל תעיזו אפילו לחשוב על לנסות אותו ושאני לא כותבת עליו משום שכתיבה של מספר שורות קצרות עליו עלולה להפיל על כל קוראי תרדמת) גילה שחסרה שורת קוד בתוכנה. בנות, ראו הוזהרתן, ההיי-טק רוצה את החיים שלכן, את הנשמה שלכן, את הנשיות שלכן, את הואגינה שלכן.

הנחיות לחיים הטובים

אני מודעת לכך שחלק מהבנות אולי יקראו לי רגרסיבית אך ברצוני לומר, כי דווקא מתוך הכרת עליונותה המוחלטת של האישה על הגבר הממוצע אני פונה לנשים. אתן, שידעתן תמיד מה טוב בשבילכן, שהייתן רגישות לעולם והבנתן פי את ערכו של סניף ניו-פארם מבריק וריחני; אתן שידעתן לחיות את החיים בצורה אותה אני מעריץ ואעריץ עד תום ימי חיי, באירוניות דקה וחתרנות כבושה, אתן צריכות לדעת. השאירו את ההיי-טק המדכא לגברים המשעממים. אנחנו הבנות נלך בינתיים לקניות בניו-פארם או אם חשקה נפשכן להרצאה על סינדי שרמן. רק לא היי-טק בבקשה.

עידו הרטוגזון

יליד 1978. כותב חרוץ של פרוזה/שירה/מחזות/תסריטים. בשנת 1999 פרסם לראשונה סיפור באנתולוגיה 'אוטוטו' שיצאה בהוצאת מעריב-זמורה ביתן. מתגורר בקלן, גרמניה, ועובד כרגע על ספר ביכורים בשם 'אנטי גיבורים'.

תגובות

  1. רויטל

    אני עובדת בתחום המחשבים. שנתיים בצבא, ושלוש שנים באזרחות. בגילי המופלג, עשרים וארבע(אתמול היה לי יומולדת, אתמול!!), אני רוצה לציין שחלק מההנחות היסוד שמניעות את המאמר הזה שגויות לאללה. אני מרוויחה הרבה יותר מחברותיי שבאמתחתן תואר ראשון ואף שני, אני לעולם לא עובדת בימי שישי, ערבי חג ומוצאי שבת(לעומת כאלה, שיש להם משמרות). אה, ואני גם לא עושה משמרות. השעות שלי גמישות. אני באה, הולכת, ובאמצע אני מחויבת לשמונה וחצי שעות ברוטו(כולל צהריים, פיפי, ולפחות חמש הפסקות סיגריה). יש לי יופי של תנאים, חברה צעירה ותוססת(נשמעת כמו פרסומת, אבל שיהיה), מחוברת לאינטרנט, מפטפטת באי סי קיו עם חברים אחרים, מפיקה פרויקטים בלתי רגילים, וכל *ערב*, כשאני חוזרת הביתה, אני חוזרת מבסוטה. מתקלחת, מסירה איפור, ואז אני מביטה במראה, ואומרת: "סאחה, רויטל, שיחקת אותה!". יש לי מקצוע מצוין, יש לי זמן לבלות, יש לי כסף בבנק, וחברים שזוכים לראות אותי כמעט כל סוף שבוע ולפחות פעמיים באמצע שבוע.
    תבין, עידו היקר, זה לא קשור למקצוע. גם בתור סוכן מכירות של שיש מטבחים אתה יכול להטביע את עצמך בעבודה, ולחזור לאישה ולילדים באחת עשרה בלילה. היי טק, זו כבר לא מילה גסה, אני שמחה שאני עובדת בתחום הזה. יכול להיות שאני אחת מיני רבות, יכול להיות שלא. יכול להיות שאני נון קונפרמיסטית בחיים שלי, ה"אזרחיים", נגיד לשם הדיון. אני מטיילת המון, אני קוראת ספרים(ולא רק מנואלים), אני נהנית מסקס, אני *אוהבת* את העבודה שלי, והיא בכלל לא מעכירה את הסקסיות המוחצנת שלי. לדעתי, התפקיד שלי מאוד סקסי. אין דיכאון, ואין נעליים. זה הכל תלוי במה שאתה יוצר במקום העבודה שלך. אני הלכתי על קלילות, שמחה וחיוך ענק כל בוקר עם הקפה. כיפאק היי, בייבי.

    • שנית, קחי בחשבון שתמיד יהיו אנשים שוויתרו על האפשרות להצליח בחיים, ובחרו באפשרות הקלה: קנאה.
      אני מוכן גם להתערב, אם כי איני יודע בוודאות, שאת גם מפרנסת את כותב המאמר מהמיסים שאת משלמת.

    • ג'ורג' שולץ

      כאילו יצאה מפי, רק בשני הבדלים.
      האחד- אני גבר.
      השני- גם הנקבה האחרונה שהיתה אצלנו בחברה עזבה המפח נפש
      כי לא עמדה בעומס.
      אולי זה אומר משהו?
      אני לא שוביניסט, אבל למרות שבזמן ההקמה 70% היו נקבות ורק 30 זכרים, היום אנחנו 100 % זכרים.
      גם הפקיד קבלה.

    • You write & sound marvoulooooooos !
      Want to meet you !

  2. מיכאלה

    כל הגיש הזו: בנות שלא יודעות מה טוב להן, בנות שרוצות להיות כמו בנים, בנות שצריכות להישאר עם השופינג. לא יכולתי לצלוח את הפיסקה השנייה מרוב גועל.

    אולי אחר כך, אקרא שוב ואביא דוגמאות נוספות. בינתיים, למרות רמת הכתבות שמתדרדרת באתר בעקומה תלולה, ראוי לא להעלות דברים כאלה לאוויר. כבר עדיף להעביר עוד יום בלי שום דבר חדש.

    • מיכאלה

      שמדובר גם ביצירה משעממת, וכמו שרוויטל אמרה: חסרת קשר למציאות.

      אגב, גם תוכן באינטרנט נחשב הייטק? לא, שאני אדע איפה אני עומדת.

      • לו לדעתי העניה שאלת, הרי שלא רק שתוכן באינטרנט אינו הי-טק, הוא תוכן, אלא רוב התעשיה הסובבת סביב האינטרנט כמו שאנו יודעים אותו אינו הי -טק. עורי מתרדמתך. יש דברים שהם באמת הי-טק. ולא, לכתוב מאמרים ואף לפרסם אותם דיגיטלית אינו אחד מהם. גם השימוש שלהם לעיתים במוצרי הי-טק, אינו הופך אותם ליותר הי-טק מאשר עבודתו של קבלן שיפוצים המשתמש ברשת סלולרית כדי לנהל את עבודתו.

    • אנונימה1

      את מוזמנת לקחת את המקלדת שלך ולגלוש לאתרים אחרים.

  3. הנעלמת

    יואיל הכותב בטובו להסביר לי מה כה מרתק, מעניין ומעשיר בקניות בסופר-פארם.

    • הכותב השתמש בטכניקה ספרותית-פסיכולוגית זולה להפליא. הרי ברור שהוא גבר, אך אם הוא יכול להפוך את עצמו לכמה שורות דלוחות לאישה ובכך ליצור הזדהות מיידית עם הקוראת ולזכות ס"סחתיין" וקריצה מהקוראים – למה לא? אז זה למה: כי זה שוביניזם במסווה של דאגה כנה. מדוע אינך מרחיק את חבריך מהתעשייה הנלוזה הזאת? מדוע רק עימנו אתה שופע חסד ורוך? האחיותיך אנחנו?. אני מרגישה כמו קלישאה איומה כשאני מצהירה שהשופינג הוא לא משאת חייה של כל נקבה. וחוץ מזה כרגע אני בטוחה יותר מתמיד שאתה הומו.

    • היי, כותב המאמר כתב "ניו-פארם", ולא "סופר-פארם"!!!

      …שזה הבדל חשוב, ענק ומהותי ביותר, כמו ש ב-נ-ו-ת כמונו צריכות, הרי, לדעת.

    • ליידי גודייבה

      מעשיר?…… את הניו-פארם.
      כל אחת מאיתנו צריכה הרי מנוי לקוסמו ועשרה קרמים מיותרים לחלוטין.

  4. אחמד הערבי האמיתי

    לא מכירים בכלל בכלל

    וזה שכתב דברים אלה על בנות בנים אנא עראף
    זה לפעמים צריך לדעת לתרגם מילים
    ואז הכול הופך להיות מובן לאללה
    אז זה צריך להיות ככה

    YOU GIVE
    I TAKE

    קפישו סימן שאלה
    זה כל זכויות שמורות על סלוגן זה

  5. חבל על שפע הזמן שאנחנו מבזבזות (כן, אני גבר – ואפילו מזדהה כשכזה – אבל אני מניח מראש שרובנו נשים כאן ומשום זאת וזאת בלבד אני דובר בלשון רבות) בתגובות ותגובות נגד – יש מישהיא שמוכנה להסביר איך וכיצד מביאים דברים לידי פרסום (בצורת "מאמר") באתר הזה?

    ה"מאמר" הרי בפירוש לא מוצלח מבחינה תכנית ורעיונית וברמה שלא מזכה התייחסות ביקורתית רצינית. האם פירוש הדבר שהמערכת במצוקת חומר? אנא אמרו לנו ונפעל.

    • הנעלמת

      אני מצטרפת לדעתך.
      מדובר במאמר פטרוני הכתוב רע.
      המאמר עד כדי כך מגעיל, שאני אפילו לא מבזבזת את זמני בניסיון לחבר שנינויות שיביעו את סלידתי ממנו.

      • ליאור חתם

        את המאמר קראתי בכיף, ובאשר לתגובות, הגעתי רק עד כאן: אף אחת מכן בנות לא קלטה את ההומור והאירוניה בכתבה של עידו, מדהים – וואלה, איזה כבדות!

  6. חגית גל

    אח, עידו עידו…
    טעות אחר טעות אחר טעות…במה אתחיל?
    אתחיל במילה הכללה.
    היי טק הוא לא מקום עבודה אחד בעל אופי אחד וכו'…
    בנות זה לא אישיות אחת דפוקה- זה מיליוני ראשים שרוטים…
    ואחרי שגמרנו עם ההכללות נטפל בנושא הטכנולוגיה הגבוהה.
    בתור אחת שעוסקת/עובדת/נושמת וחיה מהתחום הלגמרי אסור מבחינתך, אוסיף כמה מילים ברשותך, וזאת תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מבחילים.
    עבודה בתחום ההיי טק כוללת צדדים רבים ושונים של התעסקויות, התמחויות, פיתוחים ואנשים.
    כמו בכל דבר על פני היקום, גם בתחום זה ישנם מקומות מזעזעים ברמה האנשוית והטכנולוגית ולהיפך, אשר בכולם, ללא יוצא מן הכלל אין קשר בין הנ"ל לבין זהותך המינית.
    על שוביניזם בעולם ההיי טק אפשר ואשמח לדון כאן שעות, אבל מאחר וזה לא הכיוון שלך כלל אאלץ למחות בכל תוקף על הנחתך המזעזעת כי על בנות לזנוח עבודות מסוג זה.
    אין כאן עדיין הרבה בנות, אך משקלן של אלה הקיימות ("הגבריות" לדברך ) גדול וחשוב לעניות דעתי.
    לא זו בלבד, אלא שאני גם מפיקה הנאה עצומה מעבודתי.
    אין לי אלא להצטער על כך שאני כה גברית, טפו.
    כמו כן, מלאה צער אנוכי על הטעות הנוראית של זמן לידתך, מוכנה לחתום שאלוהים כיוון לתקופת הבארוק ושכח אותך בתנור.
    יחד עם זאת, יקירי, אני בטוחה שאם תחפוץ אי פעם להיות בן זוגי תוכל, תוך שימוש במשכורתי,
    ללכת מדי יום לשופינג בניו פארם… אך אצלכן בקהילת עקרות הבית, כסף שמגיע מאנשי היי טק נפוחים, ודאי אסור לשימוש.
    בכל מקרה, גם באשר לנודים הנפוחים טעית. פלצנים יש בכל תחום. לך חפש בטלוויזיה, בעיתונות, בממשלה, בשכונה שלך… הם שם! צר לי שנתקלת באחד ששייך להיי טק, מבטיחה לך שיש גם נשים קטנות וכנועות בתחום.
    בכל מקרה, יקירתי, שמעתי שיש מבצע מהמם של בשמים במשביר, נפגש שם ב 19:00 ?

  7. אנונימה1

    יש לי הרגשה שאם הכותבת היתה ממין נשי לא היתה לנו כל בעיה להזדהות.
    ביננו, לא הייתן מעדיפות שהגברים יעבדו קשה ואנחנו נתבטל בהנאה?

    • ברור שלא הייתי רוצה שהגבר שלי יעבוד קשה ואני אתבטל.
      ראשית מפני שהבטלה משעממת בעיני ושנית משום שאין בזה הגיון.

      לגבי תעשיית ההיי טק, שדרך אגב בהחלט גדולה בהרבה ממה שההגדרה המיושנת הזו מכילה,
      למה בדיוק אתה מתכוון מר עידו?
      עושה הרושם שאתה לא מרוצה ממקום עבודתך ולכן הייתי ממליצה לך לעזוב אותו ומהר.
      לגבי המלצתך למין הנשי להדיר רגליו מהעסק? זה מופרך. או שתצא באמירה כנגד עבודה בתחום המיועדת לכלל האנושות, או שפשוט תבין שכשאתה מטיף לנו אתה בעצם מתכוון לעצמך.

      לא יודעת. וחוצמזה אני שונאת את "רשתות הפארם" כפי שהן מכונות לאחרונה. זה דוחה וזה דווקא כן מעוזם של "אנשי ההיי טק" (שמישהו יביא כבר הגדרה אחרת לתחום הזה)

    • ליידי גודייבה

      את באמת רוצה לבקש כסף לסופר? לזארה? לניו פארם?
      בתור פועלת היי-טק מאושרת אני אוהבת לדעת שזה הכסף ש ל י.
      תנסי את זה פעם.

  8. ג'וליה

    מאוד הזוי המאמר הזה, מאוד.
    לא הבנתי מה הוא רוצה, עידו.
    אתה יותר חושב שאתה נשי או יותר חושב שאתה לוחם למען הנשים?
    ומאיפה המידע הזה שהבאת, שההיי-טק רוצה את הואגינה שלי? זה סטארט-אפ חדש?
    ליתר ביטחון סגרתי עליה את המנעול. אני והואגינה שלי, לעולם לא ניפרד.
    (צחוק! צחוק! וסליחה קטנה על הוולגריות שנאלצתי להפגין….)
    אה, כן, ועוד דבר- זה שאתה אוהב קרמים עוד לא עושה אותך דובר המין הנשי. תודה.

  9. לימור

    עידו הנכבד!
    כתבתך שגויה לחלוטין!
    לידיעתך, היה סקר ולפיו בנות מבינות הרבה יותר מבנים בתחום המחשבים ובעולם ההייטק והטכנולוגיה בכלל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    אז לפני שאתה פותח את הפה הגדול שלך המוציא שטויות בלי סוף רצוי שתבדוק את העובדות קודם ותחשוב פעמיים לפני שאתה מדבר!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ותסמוך עליי שלבנים אין מה לפחד מהבנות אם הן רוצות להכנס לתחום זה או לכל תחום אחר
    ותתפלא שיש בנים שהם רקדני בלט לדוגמא ואף בת שאני מכירה לא צחקה עליהם כי הם עוסקים במקצוע "נשי"!
    אני מאד מקווה שבעקבות תגובתי ותגובותיהן של הרבה בנות אחרות תשנה את דעתך ותאמין לי שאם תשנה את דעתך תצא נשכר!!!!!

    • שלומית

      הבעיה עם מיעוטים זה העדר חוש ההומור. איכשהו אנחנו שוכחות את ההומור שלנו כמישהו מערב את הכוס שלנו בדבר זה או אחר ויוצאות למלחמה. מה בסך הכל אמר עידו ? שהיי טק זה חרא דבר. שזאת עבדות מודרנית שאין בזה שום דבר אטרקטיבי והוא מצפה מהמין החכם (זה אנחנו הנשים) להבין את זה ולא לפול לתהום הזאת, של עבודה 17 שעות ביממה, בשביל מה ? בשביל להיות דפוקות ומשעממות כמו הבנים. אז טוב נו בסדר יש לנו כישורים כדי לעשות את זה גם אנחנו יכולות לעשות המון כסף. ביג דיל. מי שמנפנפת בזה כי זה חדש לה, ועוד מתפעלת מעצמה שיבושם לה. הנקודה כאן והיא יכולה להיות מתאימה גם לבנים וגם לבנות, זה נושא העבדות המודרנית הזאת שבה אנשים עובדים כל כך הרבה שעות את עגל הזהב. אני חיה ברמה כלכלית פחות גבוהה משלהם, אין לי ספק בכך. אבל אני לא מקנאה בהם אפילו לרגע. וגם אין לי ספק שבעוד עשרים שנה יהיה תחום עיסוק חדש לפסיכולוגיה כשיהיו עדרים של אנשים שמצאו עצמם בגיל ארבעים או חמישים אחרי שנם של סגידה למולך….. כשהחיים עברו חלפו להם, וחשבונות הבנק שלהם תפוחים אמנם אבל המוחות שלהם ריקים, הזיונים מועטים, והם יהיו מיובשים ויבשים כי זה מה שקורה כשאתה לא משקה את הפרח.
      אותי עידו שיעשע מאוד. ואתן יכולות ללכת לאמן קצת את חוש ההומור שלכם, פמיניסטיות דמיקולו.

      • זאבית

        אני אומרת ששלומית היא גבר.
        מי אמר אני ולא קיבל?

        • שלומית

          פעם אחרונה שבדקתי הייתי אישה. לא נשבר לכן ליפול כל פעם אל תוך הסטראוטיפים שממציאים לכן ? אתן באמת מוכנות לכך שהבחירה שלכן היא בין להיות אשת קריירה שעובדת שבעעשרה שעות ביממה לבין לשים לק על הציפורניים ? אין עוד דברים באמצע. ולמה צריך לבחור ? אפשר גם וגם בבקשה ? אה, בנות ? אולי תרשו לעצמכן ? איך אתן כבולות בסטראוטיפים של אחרים. אתן עובדות בהיי טק כדי להוכיח משהו או כי ככה בא לכן ? אתן לא שמות לק כדי להוכיח משהו או כי לא לטעמכן ? אתן ברובכן אומללות בעיני ועדיין נטועות חזק בערכים שגברים המציאו בשבילכן. לא באמת חופשיות לבחור. ובזה את מי נאשים ? ואולי זה באמת לא קשור לעניין אישה או גבר. מצער אבל אתן ואתם בערכים של הבורגנות שמכתיבה לכן מה לחשוב איך להראות מה לרצות. ומהפכה אין.

          • איתך במאבקך הצודק

            חיוך

          • אורני

            אני מסכימה איתך, אך בכל זאת, היו לעידו כמה התבטאויות קלוקלות ולא נעימות, ואני מסכימה גם עם כל מי שהעיר לו עליהן.
            בקיצור, היי טק זה העתיד, אומרים לנו, והעתיד ע"פי ההיי-טק הוא עבדות מרצון, צבירת כספים ומעט מאוד זמן לעצמך. לחלק מהאנשים זה מתאים ומעניין ומאתגר ומהנה. שיבושם להם, ואשרי להם כי טוב להם.
            לחלק מהאנשים זה לא מתאים, זה חונק ומאיים, ונראה כי עידו הוא אחד מהאנשים האלה. למה הוא לא קם והולך, ופשוט כותב על זה מאמר בבננות? אולי בגלל הכסף. ואם זה כך, שיעשה לבד את החשבון, או שיבכה עוד עשרים שנה.

            רק תזכרו שבתכריכים אין כיסים – אז לא תוכבלו לקחת איתכם את הכסף לקבר. ואני עוד לא שמעתי על אף סטארט – אפ שממציא את סם החיים, את מעיין הנעורים או את הקשר בין עולם המוות לעולם החיים. בננות, טוב לכן בהייטק? תישארו ותעשו חיים.
            עידו, רע לך בהייטק? לך תמצא משהו שתהנה לעשות אותו.
            חיים רק פעם אחת, אז די עם הכללות, עם קונפורמיזם ועם צבירת הכסף.

          • שלומית היקרה, בטח לא תאמיני, אבל אני אישה, עובדת בהייטק, ואני שמה לק! ולא רק זה, יש לי בבית לקים בכל הצבעים והסוגים, ואני מחליפה צבע כל כמה ימים! ועדיין מספיקה לעבוד בהייטק!

      • כמי שעבדה את ההיי טק, ועזבה לטובת חיים, וכמי שעדיין מזווגת לעבד היי טק, אני יכולה להעיד, שגם אם יש כמה אנשים שמצליחים לשמור על שפיותם בתוך הטרוף הזה, שמצליחים לשמור לעצמם פינות משלהם, שלא נגררים אל תוך קלחת אינספור שעות העבודה, שמנהלים שיחות על נושאים מגוונים ולא מסתפקים בחברותא של מי שהם עובדים איתו/למדו איתו/נשוי למי שהם עובדים מולו, הם לא רבים.
        סביבנו הרבה הרבה מכורי היי טק, רובם מכירים בעובדה שאת החלק הארי של חייהם הם מבלים בעבודה, ובחסרונות של העובדה הזאת. רובם ככולם שואפים לכסף הגדול, ומדברים על כך שברגע שחשבון הבנק שלהם יראה איקס אפסים (מספר האפסים נוטה לרדת ככל שמספר השנים במקצוע גדל), יתחילו, סוף סוף לחיות.
        אצלי זה לא היפותטי. באמת ויתרתי על משכורת הייטק, באמת ויתרתי על אפשרויות קידום מזהירות, באמת החלטתי שאני לא רוצה להיות לחוצה תדיר משום שהדד ליינים לעולם אינם הגיוניים, במחסור מתמיד של אנשי צוות, בריצה מטורפת שגורמת למידה רבה של רשלנות והעדר יסודיות מביש.
        והתחום של הפסיכולוגיה עדיין לא קיים רשמית, אבל יש כבר נתונים הנאספים ומראים פגיעות בחיי המשפחה של זוגות ששניהם עובדי היי טק (על זוגות שבהם רק אחד מבני הזוג שפוט היי טק טרם יצא לי לקרוא, ואני יכולה לשער שגם משם לא נעדרות לפחות חלק מן הבעיות), וסטטיסטיקה של בעיות אופיניות לילדים של זוגות מרובי היי טק כאלה.
        והכתבה אמנם קוראת לנשים לוותר על העבודה הזו לטובת בטלה, או קניות, או לטובת הסטריאוטיפ הנשי, וזה מגוחך, וככל הנראה נועד להיות כזה, אבל אם משתדלים קצת אפשר לראות, שלמעשה היא אומרת:
        יש עולם. יש בו דברים שאפשר להנות מהם. יש חיים מעבר לעבדות ההיי טק.

        • בועז כהן

          כן. את צודקת. יש חיים מעבר לקירות. מעבר לדלת החדר שבו אתם יושבים. צריך רק לקום, ללכת אל קצה המסדרון, ללחוץ על הידית – ולצאת החוצה.
          ולא מדובר רק בהייטק, אלא בכל מסגרת שאתם נמצאים בה, מפני שהחלטתם ביניכם לבין עצמכם, שאי אפשר לצאת, שאי אפשר אחרת, שאין ברירה. שככה זה כולם.
          יותר מדי אנשים מוותרים, מרימים ידיים, לא משקיעים כדי להגשים את החלום. קוברים אותו. וכך הם שוקעים לתוך שיגרה משמימה – עבודה, ילדים, ערוץ 2 , לישון – וחוזר חלילה.

          אפשר אחרת. לגמרי אחרת. וכדברי השיר היפה של "להקה מקומית" מאמצע שנות השמונים:

          "ורוד הוא לא רק צבע, ורוד הוא גם תכונה, אז בואי,
          בואי נשנה את התמונה, בואי, בואי, נשנה את התכונה"

    • גרשון

      בנות מבינות יותר מבנים בתחום המחשבים וההייטק?

      אז ככה, כבר בערך תשע שנים אני מסתובב בעולם הזה, ואני חייב לציין _שלא_ שמתי לב לתופעה הזו. לא הבחנתי שבנות מבינות יותר מבנים. אם מסתכלים בממוצע, גם לא שמתי לב שהבנים יותר טובים מהבנות.

      חוץ מאשר בפסגה. אם מסתכלים על האנשים הכי טובים, אלה שמקבלים את ה-35,000 שקל לחודש שלהם + מכונית + מסאג' בעורף כל רבע שעה, אלה שפותרים את הבעיות הסבוכות באמת באותה קלות שצנונים כמוני נועלים נעליים, ביניהם אני לא מכיר אפילו בת אחת.

      אולי זה נובע מהעובדה שיש פחות בנות מאשר בנים בתחום (ואז השיא של הבנים באופן טבעי יותר גבוה, סטיות תקן וכאלה את יודעת), אולי מסיבה אחרת. אני לא יודע. אולי אלה רק האנשים שאני פגשתי, ובמקומות אחרים מעבר לים המצב הוא שונה. אבל מניסיוני מה שאמרת פשוט לא נכון.

      • אם תסתכל ברוב תחומי העיסוק בעולם תגלה את אותו דבר, פחות או יותר.
        יש הרבה נשים טובות, יותר או פחות, ומעט נשים בצמרת.
        זה נכון הן במקצועות שנחשבים גבריים, והן במקצועות ה"נשיים". (השפים הגדולים, מספר יחסי של מנהלי בתי ספר אל מול מספר המורות, ומליון דוגמאות אחרות)

        ויש מליון תירוצים, שהם דיון בפני עצמו, אבל אין לזה קשר רק לאיכות הפוטנציאל.
        זה קשור בעיקר לתקרת זכוכית שבנו גברים, ולכלובי זכוכית שבונות נשים.

        עצוב? לא נכחיש זאת.

        • גרשון

          במשרות ניהול אכן יש הרבה יותר גברים מאשר נשים, כמו בכל תחום (למרות שאם חושבים על זה, כשיעצתי במקום מסודר, הבוס הגדול היה אישה).

          אני התכוונתי לכוכבים מבחינה טכנית, בלי קשר למעמד בחברה (ממילא בחברות קטנות אין כמעט מעמדות, והמפתחים/ות נמצאים כולם באותו רמה בהיררכיה פחות או יותר). כוכבת כזו תתבלט מיד, בכל מקום, מהשבוע הראשון שלה בעבודה. לצערי, כוכבת כזו אני לא מכיר.

          אם במקרה יש פה אחת כזו, אני אשמח להציע לה עבודה…

  10. האקס המיתולוגי

    קראתי את מאמרך הפוסט-מודרניסטי להחריד ומיד רציתי להיכנס בך.
    אבל מה, עדת הפירנאות עשתה זאת היטב ולכן אני, כמובן, מיד בעדך.

    ובהתאם, ככל שאני חוכך בדעתי אני לא מוצא שום דבר טוב להגיד על הטכסט, אבל(!) אני חייב לציין שלא מצאתי ולו שגיאת כתיב אחת. סחתיין. שיחקת אותה.

    אופס… סליחה. טעות. כושי כותבים Nigger ולא Nieger.

    לא הצליח לי הפירגון…

    • שירלי

      תודה על ההערה. השגיאה תוקנה.
      כמה טוב שלא הצענו אותך למכירה פומבית…

      • האקס המיתולוגי

        עזבי, בכל מקום אני משאיר רק הרס וחורבן.
        היית מוכרת אותי ובסוף הקונה/ות היו תובעות את "בננות" על עוגמת נפש…

        תאמיני לי, עדיף שאני אשאר פה בצל עץ הבננות ואעשה הגהות בסגנון חופשי.

  11. ענוגה וגינשטיין

    בקראי את מאמרו של חברי המלומד ( או שמא חברתי? כמה מבלבל ) נרעדה נפשי הענוגה והשברירית. מראות אימים של אחיותינו נאנקות תחת עולם של משוואות מסובכות ואלגוריתמים אימתניים ואולי אף, רחמנא ליצלן, שוחקות את ציפרניהן המטופחות על המקלדת, רדפו את לילותי והדירו שנת יופי מעיני.
    פרצתי בשופינג חסר עכבות למען תת מנוחה לנפשי, אך זכרון אלה שהיו ואינן עימנו עוד בסופרפארם לא נתן לי מנוח.

    חיזרו בנות!
    מהו עיסוק מעניין, אתגר מחשבתי , אפשרויות קידום ותנאי שכר טובים מול ניחוחו המשכר של לק טרי הנמשח על אצבעות הרגליים?
    מה לכן קריירה, אם אפשר להיות יפות ולשתוק?
    חוץ מזה אם תישארו בהיי טק, אולי תפגשו עוד הרבה בוקים סקסיסטיים משעממים כמו כותב המאמר, וזה לכשעצמו, תסכימו איתי, סיבה מספיק טובה.

    • גרשון

      אצלנו יש לא רק בוקים סקסיסטים ומשעממים, יש גם בוקים שיוויוניים משעממים, בוקים הומואים משעממים ואפילו, למרות שאלה עשו הסבה מקצועית, בוקים גבוהים ומשעממים.

      אז אני מבקש, להתנצל מיד.

  12. shlomit
    you are absolutly right and i also didn't get what all you people fuss about. yes, thats right, i read some shovinist tone, but the basic point was right. hi tech for me is a world wich mostly ununderstood. it is only yesterday that i have waited (out of my own free will, and not because i have nothing to do), to my boyfriend who got stuck at his work till 10:00 p.m. the third night on a row

  13. דרוסילהלה

    איכסה בהיי טק איכסה ופיכסה! עבדתי שם בתור סנג'רית וחוץ מלנקות שירותים עשיתי שם הכל ותאמינו לי היה כדאי יותר לנקות את החרא מלדבר איתו, שום מילה על נשיות וגבריות, לעבוד בקיוביקים מאובקים בלי חלונות וכל היום לדבר רק על מחשבים זה מגעיל אותי כל כך!
    ואם כבר נשיות/גבריות אז אל דאגה גם לנשים היה שם שפם ולא רק מעל האף (איפה כל ההייטקיסטיות שיתנפלו עלי?!) זו רק הכללה אז תרגענה, היה שם מישהו נחמד, אמנם אחד מתוך אלפיים אבל היה….

  14. מה תעשו לי?

    כי בסך הכל, מה הוא אמר?
    שעולם ההיי טק חרא
    ושהבנות יותר טובות.

    על האמירה הראשונה אפשר להתווכח (ואכן, כמה כאן יצאו למלחמת חורמה), על האמירה השניה אפילו לא כדאי לנסות.

    והיתה מסקנה: ילדות, הזהרו מעצי הבאובב.

    אז אל תסכימו. חופשי. אבל מכאן ועד להפוך את האיש לשובינסט (אליה), בעל פה גדול שמפיק שטויות בלי סוף (לימור), מגעיל (הנעלמת) ובוק סקסיסט (ענוגה ויגנשטיין)..? נו באמת, לא קצת נסחפנו?
    אי אפשר פעם לקבל את הדברים כמו שהם נאמרים, כולל החיוך? חייבים על כל דבר להלחם עד חורמה? כל דבר זה סוף העולם? אולי די?

    טוב, נו, קדימה. תתקיפו.

  15. ענוגה וגינשטיין

    תגובה לגרשון

    בתור בחורה שלא יודעת לאיית אלגוריתם ( אופס, יצא לי בפוקס ) אולי לא הייתי צריכה בכלל להגיב למאמר. מה לי ולהיי טק? עד עכשיו לא רציתי היי טק, לא חלמתי היי טק וסירבתי להתרשם מכל הגברברים שוחרי הסטארט אפ.

    אבל אני אוהבת לעשות דווקא. כשאומרים לי שמשהו לא בשבילי אני נתקפת חשק עז לעסוק דוקא בו.

    אמרו שאני לא אדע לחנות ברוורס ויכולתי להם.
    צחקו עלי שאני לא מצליחה לתכנת את הוידאו והכיתי אותם שוק על ירך

    אז אין בעיה. כבר זרקתי את גיליונות לאישה והתחלתי לקרוא את "המשפט האחרון של פרמה"
    גם קניתי פאלם פיילוט ועתה נותר לי רק לברר מה לעזאזל זה עושה.
    היי טק – היר אי קם.

    כן יירבו בוקים סקסיסטיים הדוחפים אותנו הנשים לעשות יותר ממה שחשבנו שאנו יכולות.
    תגידו שאנחנו לא בנויות לגרבוץ וגם על זה נשתלט.

    • גרשון

      כל זה בסדר, אבל מה זה קשור אלי? אני אמרתי לך לא לחנות ברוורס?
      אה, וכל הכבוד על זה שהצלחת לתכנת את הווידאו, זה מפיל אנשים רבים וטובים.

      המשפט האחרון של פרמה? מה, הוא מת? (זו היתה הלצה מתמטית, אני מתנצל מראש).

      • למען האמת הספר גרוע.
        אם מתמטיקה גבוהה מחפשים, הספר אינו הכתובת. שום אמירה חכמה על הטכניקות המתמטיות המתקדמות עצמן ההוכחה להשערה השניה, שבהגיעה, גם פתרה את המשפט של פרמה. סתם ספר גרוע.

  16. If you can't write anything that's interesting
    If you can't write anything that's funny
    If you can't write as well as your readers
    If you can't write
    Why write, then?g

  17. המלכה האם

    בתור שאקלית אימתנית במחשבים, אחת שמעט מאוד גברים יכולים עליה, שהוציאה פעם אחת בחיים ציון פחות ממאה במתמטיקה-פיזיקה, בתור אחת כזאתי – שגם עושה אחלה ג'ובות מהג'וב שלה (בחברת סטארט-אפ!) אני אומרת לכן (ולכם): הבחור צודק!!!

    הקלדה ממושכת מאוד לא מועילה לשמירת הלק המושלם. העיניים המאומצות מול המסך לא הופכות את הפנים שלנו ליפות יותר. והעבודה של 15 שעות ביממה, לא מאפשרת את שנת היופי החשובה מאוד. שלא לדבר על המסאז' לשדיים, השחיה, הקרמים על הפנים, הטרימר. למי יש זמן, אם היא עובדת -כמוני – כל הזמן און ליין?

    בסך הכל מאמר משעשע, עם דעה לא פופולרית – אך נכונה. באותה מידה אפשר לכתוב נגד שימוש בטלפונים סלולאריים – זה כמובן לא בריא ומטריד את הסביבה, אבל אף אחת מכן לא תוותר על המירס או האריקסון שלה. נכון?

    איי. מאוחר. הגיע זמן לנקות פנים עם סי ביוטי וללכת לישון במיטת האפיריון

    • מתוסכל

      לא שמתם לב שהוא פשוט QA מתוסכל

      • מתוסכל

        The boy is smoking and leaving smoke rings into the air.
        The girl gets irritated with the smoke and says to her lover "Can't
        you
        see
        the warning written on the cigar packet, smoking is injurious to
        health"
        The boy replies back " Darling, i am a sofware engineer. we don't
        worry
        about warnings, we only worry about errors."

        המסמר האחרון בחיינו העלובים

  18. עידו יקר, או שמא יקרה?! בנים נבדלים מבנות, אכן כך. יתרה מזו, הבדלים רבים אשר נטינו ליחסם לסביבה, סמנטיקה, מקובלות וחינוך, מתגלים לנו לפתע כהבדלים בעלי שורש ביולוגי. בשלב בעוברות המוקדמת נחשפים אנו למינונים גבוהים של הורמוני מין, טיבם של הורמונים אלה, משפיע על היווצרות מוחנו ואכן יותר הבדלים משמעותיים בין חזירים ובין פרות, זאת אומרת בין בנים ובין בנות (מותר לי?) ההבדלים רבים ודקים אולם מתנקזים הם אל שני מפתחות עיקריים, האחד התחום הבין-אישי: גברים מעדיפים תחרותיות והשגיות ויתפקדו טוב יותר במערכת זאלו תנאיה. בנות מעדיפות שיתוף פעולה ואחווה ויתפקדו טוב יותר במערכת שאלו תנאיה (צודקות יותר, לטעמי, ובמושגי הכלכלה החדשה – יעילות הרבה יותר מאיתנו) צרור ההבדלים השני הוא בתחום המושגיות, בנים מתפקדים ומגיעים לתוצאות טובות יותר בעולם מרחבי, בעוד בנות שולטות יותר והשגיות יותר בעולם הורבאלי. אלא מה? וזה עקרון המפתח, הרוב. הרוב הוא כך ולא כולם. ישנם עוברים זכרים הנחשפים להורמונים נשיים יותר בראשית העוברות, ומגלים מאוחר יותר הצטיינות בתחומים הנחשבים נשיים וההפך. בדיקה של אנשי מקצוע במבחנים הבודקים שני תחומים אלה גילתה כי אנשי מקצוע שבחרו בקרירה המזוהה באופן טיפוסי עם בני המין השני, מגיבים לבחינות בהצטיינות המלווה דווקא את בני המין השני, ויתרה מכך תינוקות שבהורתם, נחשפו להורמונים של בני המין השני, ענו גם הם לבחינות באופן הפוך טיפיקלית.
    על אף מאמר זה, שאם יורשה לי אינו פאר היצירה, הרי שכמי שקרא מפרי מקלדתך יכול אני להעיד, כי אין ספק, שאתה אחד מאותם אנשים אשר על אף היותם בעלי סממני התנהגות וסממנים ביולוגיים אחרים גבריים, שולט היטב בתחום המושגים הורבלי. ואם להודות על האמת, הרי שעל כך נסוב בדיוק מאמרך, אלא מה, שמתעלם אתה לחלוטיין, מנדבך אחר. בנות וגם בנים, גם אם אין הם מצטיינים בתחומים השייכים לבני המין השני, מסוגלים לרכוש לעצמם כלים המביאים אותם להתמודדות מעין זו, ומה שנשאר הלא הוא המוטיווציה לעשות זאת. המוטיווציה, על אף היותה בעיקרה טבעית ביולוגית, מושפעת עד מאד מתהליכים סביבתיים חברתיים. ואם כך נשארת שאלת המטרה. האם יש ענין בו בנות יחרגו מעיסוקים טיפקאליים וישתלבו בחזית הכלכלית בת זמננו? לטעמי כן. האם הן יכולות? וודאי שכן, האם על פי רוב תהיה להן המוטיווציה לעשות זאת? לא. וכאן אני חושב שאתה חוטא למטרה. העובדה שאופי נשי טיפוסי אינו כזה ה"מתאים" לעולם ההי-טק, הרי מי שמגלה ולו ראשית מוטיווציה לעשות זאת יש לעודדה לעשות זאת, אמת, זה יתרום רבות לשוויון חברתי מוצק יותר אולם חשוב מכך, עולם הדילברטים אינו כה אפור למי שבחר בו. וורקהוליק נהנה מעבודתו הוא לא סובל, איש ההי-טק נהנה מעבודתו ולא סובל. וגם אלה שיאמרו לך שהם סובלים אין פיהם וליבם שווים. סולב הפועל שאין לו כלל ברירה אחרת, ושנאלץ לעבוד עבודה פיזית קשה במדינת עולם שלישי כדי להביא 100 דולר בסוף החודש הביתה. מי שיש מימד ולו כלשהו של בחירה, אינו סובל. ועל אף שאני ואתה ניצבים משתאים מול עולמם החד גוני (דו לכל היותר) הלא השתוממותו של חברך אינה פחותה בעוצמתה מזו שלנו, בעיניו אני ואתה דילברטים קטנים וחסרי מעוף.

  19. מצטרפת לתחושת הגועל הכללית ומוסיפה דבר אחד שאולי לא קיבל התייחסות:

    הכותב כותב כאילו חיפש תגובות בדיוק כנ"ל

    הייתכן שבא כבר על סיפוקו או שמה נמשיך?? ?? ??

    • נושך הכריות

      אומר ג'ורג'יו ארמאני, המעצב הידוע וההומו המוצהר: "אהבתי גם נשים, אבל צריך ראש בשבילן. עם גברים זה תמיד הרבה יותר קל" ("ידיעות אחרונות", 13 בספטמבר, עמוד 12 במוסף)

  20. מה שהכותב אומר בעצם הוא כך : אתם הנשים הנחמדות והמטופחות תמשיכו לעבוד בתור
    מזכירות ומורות ולהרוויח 3000 ש"ח לחודש, ואנחנו הגברים המשעממים נעבוד בהיי טק
    ונרוויח 30,000 ש"ח בחודש. זוהי כוונתו הנסתרת לשימור הפער במשכורות בין הגברים
    לנשים כדי שאישה תמשיך להזדקק לגבר מפרנס כדי לגדל ילדים ולהתנהג בכבוד.

  21. עידו הרטוגזון

    שלום חברים וחברות,
    קודם כל ברצוני להתנצל בפני כל מי שפגעתי בה או בו. (החל מחלק זה במאמר אעבור, מחוסר ברירה לפניה במין נקבה, ברשותכן).
    כוונתי לא הובנה כנראה במלואה על ידי חלק ניכר מהקוראות ונוספו לה משמעויות נוספות אליהן לא התכוונתי כלל וכלל. על בעיה זו אני לוקח אחריות חלקית.
    אני מצטער, ומתחרט על כך שהדגשתי יותר מדי את נושא הסופר פארם, שלא בכוונה, ובוודאי שלא הייתי בוחר בכותרת המשנה של הכתבה (מפריע גם לי, לקרוא שהכותב מבקש מהבנות 'התמקדו בקניות בניו פארם ובהצראות ובסנדי שרמן' למרות שאני מבין, שחוץ מהניסוח הסמנטי הבעייתי, זהו מסר אותו ניתן להקיש ממאמרי (אולם מסר זה הוא חיובי ומשמעותו היא, התמקדו בלחיות חיים מלאים).

    אני רוצה להגיד פעם אחת, עניין הסופר פארם, באשמתי בין השאר, הוציא את המאמר מאיזון ויצא מכלל שליטה.
    נשיות היא דבר משמעותי וחיוני לחיי ומשמעותה אינה רק סופר פארם, אלא גם ורג'יניה וולף, ויל סלף, עומק רגשי, היפרטקסטואליות ועוד רבים וטובים.
    אבל כן, אני חושב שלסופר פארם חלק חשוב בנשיות (או לפחות באחד מסוגי הנשיות) שאינו פסול, ואינו נוגד מחשבה מעמיקה. כמובן, שמי שלא מעוניינת בסופר פארם, יכולה לוותר עליו.
    סופר פארם מסמל בעיני תרבות צריכה, חיבור ומודעות להנאות הגוף ולגוף בכלל, יכולת להעריך דברים קטנים ודרך חיים שהיא משוחררת וחיובית.
    כאחד מהדברים שניגלו לעיני הצרות בשנה האחרונה, הסופר פארם בשבילי, הוא סוג של מקדש לא פחות מספריה או חנות אופיס דיפו (שהיא דרך אגב הגרסה הגברית של הסופר פארם). אבל מספיק בענייני סופר-פארם.

    אז ככה, אני בוודאי שלא חושב שנשים בעלות יכולת טכנולוגית או מוחית ירודה יותר משל הגברים. מי שרוצה מוזמנת להצטרף לתעשית ההיי-טק ואני מאחל לה בלב שלם בהצלחה.
    אינני מעוניין לשמר את הפער המיני, כפי שטענו חלק מהכותבים. אני פשוט חושב שיש בחיים עוד דברים חוץ מכסף/קריירה וחושב שהנשים בעבר היו חכמות מספיק (יותר מהגברים) כדי להבין את זה.

    בוודאי שלא ביקשתי לנקוט בעמדה של דאגה פטרוניסטית. להפך, אני מדבר מעמדתו של הנחות, זה שמכיר את התעשייה ונמצא בה.

    איני מתכוון להנציח את תלות הנשים אלא אם כבר להנציח את עליונות עולם החברה המופלא של הנשים על חייהם נטולי החיים של רבים מהגברים.
    ובתגובה לאחת הכותבות, לא בקשתי לעצמי תגובות מתלהמות כאלו, ואפילו מצאתי חלק מאותן תגובות מתלהמות כבלתי נעימות במקצת.

    אגב, נדמה לי שהמאמר מסביר את עמדותי בצורה ברורה למדי מלבד הסטיות אותן ציינתי ולכן אפסיק לחזור על עצמי מי שמעוניין לקרוא באמת, ולא לחפש במי להתנגח, ימצא את מבוקשו.

    ואגב אני לא הומו, לא QAי, אולי בוק ומשתדל מאוד שלא להיות שוביניסט (ומאמין שאיני).

    בברכה,
    עידו הרטוגזון

    • אנונימה1

      ברשותך מספר הערות:
      1. אין כל קשר בין תרבות צריכה לבין מודעות הגוף ודרך חיים משוחררת.
      נשים (וגם גברים) בדרך כלל צורכות מתוך תיסכול ויאוש ולא מתוך הנאה צרופה. בהזדמנות זו אני שמחה להפנות אותך לכתבה שהתפרסמה באתר בשם: 'מישהו מטפל בך'. הכתבה עוסקת בקשר בין צריכה לבין תסכול וחוסר סיפוק.
      2. הקביעה לפיה נשים בעבר היו חכמות מספיק כדי להבין שיש בחיים דברים מלבד כסף/קריירה מוטעית (ומכאן אני מניחה הקריאה הנרגשת: המשיכו בתרבות הצריכה, ובהנאות החיים).
      הפריבילגיה של בטלה והנאות מהדברים הקטנים בחיים ניתנה לנשים ממעמד האצולה (שלעולם היוו מיעוט). וגם אז לא היה לבת האצולה מקום בחיים הציבוריים- פוליטיים. האמונה היתה שמקומן של הנשים בכלל בבית (עד המאה העשרים מדיניות זאת הייתה אפילו מעוגנת בחוק). כשהמשפחה פעלה כמשק קטן שדואג לצרכים שלו לדבר לא היה חשיבות מבחינת שוק העבודה. עבודת הנשים והגברים הייתה בעצם שווה (למרות שתפקידי הגברים היו שונים מתפקידי הנשים).
      במאה ה-19 המהפכה התעשייתית הפרה לגמרי את האיזון הכלכלי בין נשים לגברים. גברים השתחררו ממשק הבית, יצאו לעבוד וזכו לתמורה כלכלית עבור עבודתם. הנשים לעומת זאת המשיכו לספק שירותים ללא כל שכר. נוצר מצב בו המשפחה התקיימה מן המשכורת של הגבר ומהשירותים של האישה בבית.
      מי שכן הצטרפו לשוק העבודה היו נשים ממעמד הפועלים (בתנאים קשים מאוד, בשכר נמוך ובעבודות כפיים), אך עבודתן היתה שונה לגמרי מהגברים. אותן נשים הוגבלו למספר תחומים שבדר"כ תאמו את עבודתן הביתית (משרתות, תופרות וכו').
      מה שהגביר יותר מכל את החוסר שיוויון היה חוק לפיו נשים הוגבלו במספר שעות העבודה (ביחד עם ילדים). חוק שלא נועד להגן על הנשים, אלא על הגברים. אותו החוק שירת בעצם את האינטרסים של ארגוני העובדים שביקשו למנוע את כניסתן של נשים לשוק העבודה החופשי עם הגברים.
      ההבדלים שנקבעו אז במאה ה-18 וה-19 קיימים גם היום. לכן אמירה כמו שהעלית בכתבה היא רגרסיבית, פוגעת, מסוכנת ובעיקר מזלזלת בהישגים שהושגו עד היום.
      מבחינתי הכתבה היא לא יותר מפרובוקציה זולה שניסתה לעורר את המגיבים.

  22. אינדי_גו

    כן, זה בהחלט סקסיסטי בעיני לתקוף את הכותב רק כי הוא "עידו" ולא, נניח, "עידית".
    וגם אני ראיתי את ההומור מאחורי התאורים הלכאורה סטראוטיפיים שלו את עדת הנשים כתאבת רעייה בשדות הפארמים הנצחיים. אני עם שלומית, שתגובתה היתה כמעט היחידה כאן שהסכמתי איתה לחלוטין.
    אה, והסיפא, שאולי נוטה גם הוא לקצת סקסיזם, אבל סקסיזם מתקן:
    הנה, במאמר הקודם (ליתר דיוק – בתגובות עליו) הועלתה השאלה השנויה במחלוקת,
    מה עושה גבר לסקסי. ובכן: (אז תסקלו אותי. אז מה)
    זה סקסי בעיני!
    גבר שמחובר לעצמו כל כך, כלומר, לצד שנהוג לכנות "הצד הנשי" שלו, וגם מודה בזה בפומבי (והציניות בודאי יטענו שזו בסך הכל מין אופנה כזו בקרב אוכלוסיה מסוימת מאוד, שמשכנה הטריטוריאלי מזוהה עם רחוב תל אביבי מפורסם וכו'), בכל אופן – בעיני זה סקסי, ומנסיון אני חייבת לציין שגברים כאלה הם גם מאהבים טובים, רגישים, וקשובים יותר,
    שלא לדבר על כך שעור הפנים שלהם נראה יותר טוב (אין כמו שגרת טיפוח).

  23. wow כולם כבר הספיקו לכתוב פה לפני, פשוט רציתי לחשוב קצת על מה שעידו אומר, מעבר לשליחתי לסופר פארם הקרוב למקום מגורי.
    ובכל זאת עידו, למרות שאני נמנת על המין החכם, גם לי לפעמים בוער להצטרף לעבדי ההיי-טק בע"מ. ולא מאהבתו כמו מחשיבה כלכלית. אני לומדת לתואר שני בנוירו' (שזה מדעי הפסיכים), ומתבוננת כל חודש בעניין בתלוש המשכורת שלי שמכיל את הסעיף ה"מופלא" "השלמה לשכר מינימום". אם זה לא היה כואב בכיס זה היה מצחיק.
    אז לאחר חשיבה מעמיקה, אלא אם אני ארש את המילינים של הדוד באמריקה, כדי שאני אוכל להיות עם גב כלכלי שלא תלוי בגבר, צריך לעבוד בעבודה שאין בתלוש שלה את הסעיף המשפיל.
    ומעבר לזה, אני בטוחה שמי שבחר לעסוק בתחום , נהנה. מהבטים כאלו ואחרים אבל נהנה.

  24. ג'וליה

    יאללה, מיצינו.
    אפשר לעבור לכתבה הבאה??

    • המורה שולה מכתה ג/2

      רגע…עדיין לא לעבור לכתבה הבאה..
      אולי, רק אחרי שאסיים להגיד את מה שיש לי להגיד..
      למרות שבטוחני שיהיו אחרי..עוד הדים…רבים לתגובתי..
      נוכל לפתח אולי כתבה אחרת בעקבות תגובתי..who knows?!
      🙂

      אז ככה…עידו,
      רציתי לומר שאומנם אני מגיעה מתחום החינוך..
      אבל, אצלנו המורים החיים לא מצויירים בצבעים יותר "זוהרים"
      (שניה, מעבירה כאן, מרקר על השורה)

      א.אז נכון שיש לנו כמורים חופשות ככל התלמידים
      (בל דאגה משרד החינוך ידאג שלא נשתעמם בחופשה וידרוש מאיתנו להגיע להשתלמויות בו
      בחופשה).

      ב.השכר שלנו מגוחך..אביא לך דוגמה מורה בעל 30 שנות וותק בעל תואר ראשון מרוויח כ5000 ש"ח לחודש. מורה שזה עתה סיים ללמוד ויצא היישר ממכללה להוראה מרוויח בקושי 2000
      ש"ח. לא אשווה את המשכורת שלנו לשלכם רק יביך..!

      ג.השתלמויות בערב..בצהריים ..אסיפות הורים…ישיבות מורים ומה עוד שכחתי..?!
      וכל זה נעשה על חשבון זמננו הפרטי.

      ד.המורה נחשב לעיתים בעיני ההורה כעובד סוציאלי/פסיכולוגי/יועץ לחיי זוגיות/או שק חבטות.
      (יש הורים ששוכחים את עצמם באסיפות ההורים..וחושבים שהם באו לספר על בעיותיהם..ולא,
      לקבל דיווח על מצב ילדם בלימודים).

      ה."הקפצות" טלפון מצד ההורים גם שלא "בשעת חרום" לבית המורה.
      (אז מה קרה אם כתבתי לו הערה ביומן?! כנראה שהגיעה לו)

      ו.ושלא לדבר על הסבלנות וסובלנות שנדרשת מאיתנו המורים לתלמידנו היקרים!
      (ושעוד אח"כ תיהיה לנו סבלנות לבעל ולילדים…שלנו)

      ז.לא אלאה אותך..ואת הקוראים, אני יודעת שכאן זה לא האתר של משרד האוצר
      (למרות ששמעתי שהוא דיי פופולארי בקרב הגולשים..שניה תכף נכנסת לשם..)

      אבל, רק רציתי ל"שתף" אותך..קרי את הקוראים ולומר שבכל מקצוע יש טוב ויש רע ונכון
      שמקצוע ההוראה "נחשב" למקצוע נשי, אך בשנים האחרונות דרישות משרד החינוך מאוד
      גבוהות ואנו נדרשים הרבה להעדר מן הבית הן אחה"צ והן בערבים.

      שלא לדבר שאנו לוקחים את העבודה גם אלינו הביתה..עמ"נ להשלים..דברים שלא סיימנו
      בביה"ס..לבדוק מבחנים, להכין חומר לימודי לשעור הבא..וכיוב'.

      טוב, עד כאן אסיים בכדי שיהיה לכם מקום להגיב..
      קדימה תירו בי..אחד..אחד..
      (רק בעדינות אני רגישה)
      🙂

      נ.ב
      ועוד משהו קטן..לסופאר פארם/ניו פארם לא אלך כי נורא יקר שם.

  25. חיננית הבתה וזיפתנית החורש (בעלה)

    דילברט הוא אחלה!.
    מה קרה לכם? אני קראתי פה כתבות לא פחות קלושות מזו של עידו, שאהבתם, התרגשתם והזלתם מהן דמעות, בכלל בלי חשבון!
    נו אז זה לא פוליטקלי קורקט.
    הבעל (זיפתונית החורש) אומר : לעידו : מה זה ? … אני נמצא בעבודה את המינימום שעות ההכרחי
    ביום בשבוע ובחודש לפעמים אף פחות מכך … יש לי יופי של משכורת ועבודה סופר מעניינת.
    ולא ! אין לי פלאפון של העבודה ואם אקבל אחד כזה תקרה לו ( ולאסלה מסויימת) תאונה מצערת…
    עם הרבה מים…
    ואני לא משעמם ! לא לא לא! בשבוע הבא אני לוקח את המשפחה לטאבה ! כן כן כן !
    בחודש הבא אני לוקח את המשפחה לאיטליה ! לשבועיים ! באמת שכן
    תשאלו את אשתי ! (חיננית הבתה החיננית מאוד ! ) אז ביי ביי פועלי זבל מתוסכלים שלי !
    עידו ! אולי תשקול הסבה למנקה רחובות ? או שוטף כלים במסעדה עזתית ? בהמור כמובן…

  26. יואב באיסלנד (בזכות ההי-טק)

    עידו, שטויות בפיך. אני עדיין חושב שאלגוריתמים הם יותר מעניינים מלמכור הרבלייף ולהיות משועבד לבוסים שזה עתה השתחררו מתפקיד רס"ר בצבא ועכשיו הם מתזזים כל מיני "נשות טלמרקטינג", "מקדמות מכירות", "ע' סמנכ"ל לשיווק", "מתאמת כח אדם" וכל מיני תפקידים בעלי שמות ארוכים, חסרי תוכן, מעמד, קידום, עניין, וגם – ממש חסרי כסף עד כדי סף רעב.

    אז מכל חברותי, ידידותי, ואקסיותי העוסקות במקצועות הללו, לאחר לימוד של איזה תואר שני (כי עם תואר ראשון אפשר למצוא גג תפקיד בשירות לקוחות או מנהלת משמרת בסניף מקדונלד'ס), מעולם לא שמעתי מילים טובות שזה תורם לפיתוח הואגינה שלהן, ונהפוך הוא.

    מאידך, מחברותי בהיי-טק, אעיד, כי זה לא גרם לעורן להיות לבן גבינתי (מרוב קרינת מסך) ולאצבעותיהן להפוך מרובעות עם טביעת אצבע של מקלדת ולחוש ההומור שלהם להפוך לדילברטי. הן גם לא הפכו להיות ממושקפות ואוהבות וול-סטריט ג'ורנל. גם בחברת ההי-טק שלנו בניו-יורק יש הרבה הרבה בנות, שהקול שלהן לא הפך להיות מצחקק בהתנשאות אלגוריתמית, ואף היו בכל ההצגות בברודווי ובכל ההופעות המצויינות וכל מה שניו-יורק מציעה להן. וכן, יש להן, וגם לנו, חברים מחוץ למקצוע, ואנחנו אפילו מתקשרים איתם, לא דרך ICQ.
    ומה שגרם לישראליות שביניהן להגיע לניו-יורק, אגב, זה לא המהירות שהן יכלו להגיד "דומינוס שלום, אפשר להציע לך את המבצעים החדשים שלנו?".

    וכן, בתור מי שמתעסק כבר אי-אילו שנים בהיי-טק, תמיד באתי מתי שרציתי, הלכתי מתי שרציתי ולקחתי חופשות מכאן עד הודעה חדשה, מה שגרם לי לטייל בעולם שנתיים מתוך השמונה האחרונות (ולא בעמק הסיליקון). ועכשיו, כשאני לפני סיום חופשת טיפוס על קרחונים ומזחלות כלבי קוטב באיסלנד וגרינלנד (ותקנאו, כי אלה שעובדות במשמרות בסלקום בשביל לממן חדר בדירה מעופשת בטשרניחובסקי), אני חושב על זה, שמרוב ביקוש למקצוע, אף פעם לא היתה לי חרדת פיטורים או פחד שמא החברה תיסגר ואמצא עצמי בלשכת התעסוקה לאקדמאים, תוך כדי שאני חוזר לאמא ואבא, לבינתיים.

    אז, יאללה יאללה… תחזור לעבודה שלך, ותלקק לבוס שלך שיתן לך הפסקת סיגריה.
    ודרישת שלום לכולכם מרייקיאויק, איסלנד. בקרוב חזרה בניו-יורק.

  27. שמיצה

    שובינסט במסווה של פמיניסט,
    הליכה לאחור תחת דגל הדאגה לנשות המין החלש,
    ואנחנו לא.

    בתור עובדת 'היי טייק' מעולם לא פילסתי את דרכי,
    התקבלתי בזכות כישורים.
    כן אפילו למין הנשי.

    ובכלל זאת עבודה קשה לכולנו, בלי קשר לאיזה איבר מין אנחנו מתחזקים.

    לסיכום, בולשיט, תחזור למערה.

  28. חשבתי לעצמי אם להגיב על עניין ה"היי-טק" שמדגד לי בקצות האצבעות החסרות והחלטתי לוותר. אבל לוותר מבלי כמה "קטנות" אי אפשר..

    שעות עבודה רבות זה לא עניין להיי-טק אלא לבחירה. נהג משאית יכול לעשות טראנס אמריקה ב14 יום או ב 24 יום זה עניין לבחירה ולניצול הזמן ומשאבי הכלי שבו הוא משתמש. זה לא עניין לתחכום, זה לא עניין מיניות, זה עניין לבחירה פשוטה. מה עומד קודם בסדר העדיפויות שלך.

    מיד יקפצו לי אנשי הדד-ליין. ראבאק, תשאלו את הזוג האופנתי הנוסף מה זה דד-ליין, תשאלו את בועז כהן מה זה דד-ליין, תשאלו את אתי אברמוב – הם יודעים טוב מאד מה זה דד-ליין וגם הם יבחרו מה להציב לפני הדד-לייןם ואיך לחלק את הזמן.

    עבדו אצלי במערכות דד-ליין אנשי "היי-טק" ועוד איך עבדו ו…קרסו. כי אצלי דד-ליין הוא סופי ולא משהו מפלסטלינה שדוחפים קדימה ולוחצים ומרפים. כי בעיסוק שלי דד-ליין לא ניתן לשינוי. והם קרסו כי זה לחץ. כי זה היה בריאל וורלד, כי זה היה 0 או 1 ולא משחק באופציות.

    ואני אמר לכם כולכם כאן. זה בולשיט אחד גדול. מי שרוצה להיעדר מהבית ולהכניס את עצמו למשאית, בוחר במשאית ל 14 יום, מי שרוצה לעשות את זה כעיתונאי או כתקציבאי בוחר לעשות את זה כך, וגם אני בחרתי לעתים לשים את ה23 שעוות ביממה (ללא משחקים ואוונטות) אבל ידעתי שזו הבחירה שלי.

    המזכירה שלי יודעת, היום, שאם היא תמלא לי יותר מ 20 שעות בשבוע היא תלך הביתה, אם היא תמלא לי יותר מ 6 שעות ביום, היא יכולה להתחיל לחשב את הפיצויים, פשוט כי בחרתי לעבוד אחרת. לא כי יש פחות לקוחות!!!

    אנשי ה"היי-טק" משחקים ב"דד-ליין" שהם הציבו, בנו מערכות חיים למען הפחד שלהם מעולם החיים שלידם. הם עובדים הרבה שעות, לא מכיוון שהעבודה דורשת את זה אלא כיוון שזו סביבת החיים שהם בחרו בה.

    אני אקח חברה כלשהי, כל חברה שהיא ותוך חודש אוכל לשנות את שעות העבודה ולהעמיד אותן על 40 שעות בשבוע מבלי לפגוע ביעילות – להיפך – אני אעלה את היעילות. צריך רק לרצות לעשות ככה.

    אותם חוכמולוגים שמפעילים את הבולשיט הזה בהיי-טק עשו את זה קודם בצבא. מנעו שינה, מנעו מים, מנעו הכל ויצרו חרא צבא. היום ביותר שעות שינה ויותר מים יש הרבה יותר יעילות, הרבה יותר מקצוענות והרבה פחות הילה מזוייפת של גבריות…באותו צבא לא חכם ודי שמן יש לציין!!!

    אז זה בעניין ה"היי-טק" ורק בגלל כמה מפעלים טובים באמת, לא אמרתי מילה על כך שכל חנות מכולת וכל מגלגל כדורים הפך ל"סטארט-אפ פלאפל" שמבקש השקעות בתמורה לאופציות בשמן מיושן כהלכה.

    אותו דבר ניתן להיעשות בהיי-טק. צריך רק שבעלי הממון או העניין ירצו שזה יהיה ככה.

  29. דווקא כתוב בסדר. לא יודעת מה אתם רוצים. אותי יותר מטרידה העובדה שבוסים של אנשים צעירים נוטים לחשוב שלאנשים הצעירים שהם במקרה העובדים שלהם אין חיים מחוץ לעבודה ואז נורא קל להישאב למעגל הזה של עבודה-הביתה-עבודה (או.קיי, אברקסס מידי פעם, כשיוצאים מהעבודה בשלוש וחצי בלילה ובמילא אף אחד לא מחכה לכם במיטה). ואז הבוסים מתרגלים שאת/ה תמיד זמין/ה בשבילם. גם שישבת.
    הכותב אומר לנו, הבנות: אל תלכו עם אנשי היי טק ואל תכנסו לזה. גם בגלל הסקס. ואני שואלת: למה, עיתונאים (מצטערת, אדם קרוב אצל עצמו)יותר טובים? כל דבר לגופו. ולפחות אנשי היי טק בדרך כלל מפוצצים בכסף אז הטיול בונציה או החתונה בטירה בפירנצה זה (אני חושבת) פיצוי דיי הולם. ולקחת לו את כרטיס האשראי המוזהב גם יכול לפצות על לילה שבו את לא רואה אותו. ולפעמים זה גם יותר טוב (אם הם כאלו גרועים במיטה כמו שמספרים בסקרים…). כלומר, אם כבר לשרוף את השישבת שלך על עבודה, אז לפחות שתעשה לאמא נחת וגם שיהיה לך המון כסף בחשבון הבנק. ולעזאזל התדמית.

  30. בחייך עידו. מאיפה הקשקוש הזה של "אני חווה את המין כמו אשה" וכן הלאה…..

    אתה מצהיר שאתה לא הומוסקסואל ולא טראנסג'נדר (כאילו שהומוסקסואל חווה מין כאשה ולא כהומוסקסואל..) אלא מין גבר כזה שהו איך לומר "קצת אשה"… נו באמת!!!
    אתה נחדר או חודר, רק כדי שאני אבין? או שאתה פשוט מתבלבל בין מה שאתה עושה בצ'ט תחת הכינוי "פנתרה 27" וחושב שזה נקרא לעשות סקס.

    יש רגיש כמו להיות רגיש – אין להיות רגיש כמו אשה
    יש לאהוב קוסמטיקה – אין לאהוב קוסמטיקה כמו אשה
    יש לדבר בשפה בלשון זכר ויש בלשון נקבה
    אשה עושה סקס כמו אשה, גבר עושה סקס כמו גבר, טראנס כמו טראנס והומו כמו הומו. אתה לעומת זאת נשמע לי בחור עם אפעס… בעייה בזהות המינית.
    – אל תדאג במשכורת שלך ניתן לממן מי שיודע לטפל גם בזה…

    בקרב האוכלוסיה ההומוסקסואלית יש ג'נדר כזה "קווינס" שנוהגים לדבר בלשון נקבה. הם לא טראנס ולא נשים הם ג'נדר מסויים. והם אוהבים לומר "איוששש כואב לי הכוס" אז זה מה שכואב לך, או אולי רק בלוטת החנפנות?

    לא היית יכול פשוט לומר: ראו, אני גבר רגיש, אני גבר שאוהב קוסמטיקה, אני עושה בית שחי לפני יציאה ובימים טובים גם מורט ת'חזה.. היינו מבינים, בחיי שהיינו (גם אם לא היית מציין את העובדה שאתה בוכה בסרטים – ביג דיל)

    בקיצור, הגזמת!

  31. הכושי

    לעידו ושאר לוחמי החופש: רק תשימו לב בפעם הבאה שאתם מפרסמים משהו בבננות, במה וכאלה,שאת הגיגיכם/ן אתם/ן מפיצים/ות באמצעות כלי שהומצא ומופעל ע"י צנונים/יות מיובשים/ות בעלי/ות אגו נפוח שאין להם/ן זמן ללק על הציפורניים.
    ככה זה.

  32. האידיוט לא שמע על זארה? מנגו? קסטרו? פוקס?

  33. נדמה לי, לאחר קריאת המאמר, שאם נשמיט (בשמחה) את דבריו של המחבר בכל הנוגע לעתידן של נשים בתחום ההיי-טק והשפעתו המדרדרת על רמת הקמטים בפניהן, ונתמקד לרגע ביחסו המבטל של איש ההיי-טק כלפי המדבר וזילות ערכו וחשיבותו, נווכח שהועלתה כאן נקודה חשובה והיא האדרת תחום ההיי-טק על חשבון התחומים הרוחניים בחיינו. תחום ההיי-טק נטול קשר ונגיעה להיבטים הנפשיים והרוחניים שבאדם. נמאס לשמוע, שעתידנו תלוי אך ורק בהתפתחות טכנולוגית כזאת או אחרת.
    החזירו לספרות, לפילוסופיה (ותקצר היריעה מלציין את כולם) את מעמדן הראוי לקידום ולשיפור איכות חיינו.
    ובקריאה נרגשת זאת אסיים.

  34. קודם כל אני חייבת לציין שכל מי שהביע את דעתו עשה את זה בצורה הטובה ביותר, קראתי כמעט כל מאמר, שברובם נכתבו בצורה יפה (עזבו ת'תוכן, תסתכלו על דרך ביטוי). Back to reallety, אני חושבת שנשים זה פשוט… דבר לא מובן, קשה להן, אבל הן עדיין מטפלות בילדים, שוטפות, מנקות, מבשלות, עובדות מחוץ לבית וכמו שציינתי גם בתוכו, בקיצור ממש "wonder women". בכל אופן רק רציתי לומר שבלי נשים לא היה קיים העולם, עזבו את זה שגברים חושבים שהם THE beast'כל אחד והדפיקה שלו….
    כל הכבוד לגברים שמזדהים עם הנשים!!!
    והאדון שכתב ת'מאמר לעיל- רצויי שתסתום קצת, וכמו שכבר נאמר ע"י אחת הכותבות- הטכניקה שלך גרועה, יעני בחורה…חה,חה, חה…
    HAVE FUN אנשים!!!

  35. טרנסג'נדר

    לא מובן לי איך אדם שנולד זכר ומזדהה עם נשיות, לא מוכן להבין בני אדם שנולדו נקבות ומזדהיםות עם גבריות. כל אדם צריך לעשות מה שטוב לו, בלי קשר לאיבר שקיים בין הרגליים. אני נולדתי כנקבה, מזהה עצמי כגבר, עובד בחברת היי טק ומוצא בזה סיפוק רב. יש נקבות שאינן מזהות עצמן כגברים, אך מעונייניות לעסוק בתחומים גבריים. זה מאד חסר רגישות מצידך לשלול את העצמיות של אנשים אחרים, רק כדי שיהיה לך נוח וטוב בתוך עולם נשי יותר.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *