האם תחום ניהול משאבי אנוש מתאים לך? יתרונות וחסרונות

תחום משאבי האנוש בארגון עבר במהלך השנים מהפך של ממש. התחום והעומדים בראשו נחשבים כיום כמשהו רחב הרבה יותר מאשר טיפול אדמיניסטרטיבי בעובדים, כפי שהיה בעבר.

התפקיד, שיכול להתאים מאוד לנשים רבות, נחשב לבעל חשיבות ומאתגר. מעבר לכך, הוא פותח גם אפשרויות קידום רחבות, ומנהלת בכירה בתחום זה נחשבת כיום לגורם לא פחות חשוב אפילו לעומת מנהלים "קלאסיים" כמו מנהלי כספים או מנהלי שיווק ומכירות.

בשורות הבאות נראה למי בדיוק מתאים תחום ניהול משאבי אנוש, וכיצד קורס ניהול משאבי אנוש יכול לסייע בקידום בכלל ועבור נשים בפרט. עוד נראה מהם היתרונות של ניהול משאבי אנוש ומהן החסרונות, בתכנון קריירה מקצועית.

למה כן

ניהול משאבי אנוש מתאים מאוד לאנשים שאוהבים לעבוד עם אנשים, ובכך הוא מתאים מטבעו לנשים. למרות שמחקרים מראים שנשים טובות לא פחות מגברים בחשיבה ריאלית, הרי שאין ספק שבתחומים כמו תקשורת, העצמה, הקשבה וחשיבה גמישה, לנשים יש יתרון ושל ממש.

משאבי אנוש וניהול משאבי אנוש יכולים להתאים לנשים רבות גם בשל סיבות כגון:

– רצון להשתלב ולתרום בתפקידים בין אישיים, עם יכולת להביא לידי ביטוי חוזקות בתקשורת.
– אפשרות לתרום בזכות יכולת הנעה והובלה יום יומיים.
– יכולת טובה יותר בזיהוי איכויות של מועמדים חדשים ויכולת טובה בהדרכה ובהכוונה.
– אפשרות להתקדם בסולם הדרגות והתפקידים, עד כדי השתלבות בדרגות ניהול בפירמות בפרט ובמשק הישראלי בכלל.
– בנוסף, בתפקידים רבים בתחום משאבי האנוש, אפילו בניהול ברמות גבוהות, ישנה הבנה טובה יותר לשילוב שבין קריירה לבין משפחה.

ראוי לציין שבזכות יכולת גבוה של למידה ויישום של תיאוריות בתחום משאבי האנוש, נשים רבות מצליחות, אפילו לאחר קורס בן כמה חודשים, לעשות חייל בתפקידים שונים. היכולת הזאת מאפשרת התקדמות מהירה, יחסית, יותר מכפי שמקובל בתחומים רבים אחרים – הן בשירות הציבורי, הן בחברות פרטיות והן בארגונים חברתיים ומלכ"רים.

למה לא

חשוב לזכור שלמרות כל האמור לעיל, לא כל אישה מעוניינת לעבור מסלול בתחום משאבי האנוש בארגונים ולא כל אישה מעוניינת בקריירה ניהולית. לכן, ראוי לומר שתחום משאבי האנוש בהחלט יכול להוות פתרון לתקופה ראשונית בקיירה, בתפקידים זוטרים, ולאחר מכן מעבר לתחומים אחרים בארגון.

מעבר לכך, ישנן לא מעט נשים שמעדיפות למצות את יכולותיהן בתחומים אחרים, החל מתפקידים שנחשבים לריאליים או מדעיים וכלה בעיסוק עצמאי בתפקידים כגון ראיית חשבון או עריכת דין. נשים רבות תורמות בתעשיית ההיי טק ויש נשים שדווקא אינן נמשכות לתפקידים עם היטב מרכזי של יחסים בין אישיים.

אפשר לפרוח

אם נרצה לסכם בקצרה, הרי שתחום משאבי האנוש, בכל הרמות נחשב לאורך שנים לתפקיד שמתאים לנשים רבות. יכולת גבוהה בתקשורת ובהובלת תהליכים הביאו נשים להגיע להישגים הגבוהים ביותר.

למי שרואה את עתידה כרוך באחריות לקליטת עובדים, הכשרתם, ניודם ולא פחות חשוב – אחריות כללית לפעילות ארגונים שונים, ניהול משאבי אנוש להיות התחום הנכון לפרוח בו.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *