האם את מתאימה לעסוק בפיתוח אפליקציות?

בשעה טובה, הגעת לרגע בו אתם מתלבטת לגבי תחום הלימודים, שבכוחו, פעמים רבות, להגדיר את המקצוע בו תעסקי הלכה למעשה. את מחפשת תחום דינמי, המתאים לעת הנוכחית, ואשר כולל בתוכו שכר נאה ומגוון רחב של אפשרויות קידום. ואז מספרים בפניך על היתרונות המגוונים של תחום פיתוח האפליקציות, ואת מחליטה לברר האם הוא מתאים לך. האם התשובה לכך חיובית? כדי לענות על כך, עליך להכיר את התחום עד לרמת היסוד.

קווים לדמותו של פיתוח האפליקציות

במאה ה-21, דומה שאין צורך להרחיב על הדיבור על אפליקציות, הלא הן יישומים המיועדים לטלפונים חכמים – למעשה, כמעט לכל אדם יש רשימה אינסופית של אפליקציות במכשיר שלו. פיתוח אפליקציות, בהמשך לכך, הוא התחום שנועד להביא את האפליקציה מרמת הרעיון הראשוני שלה, ועד להופעתה בחנויות רכישת או הורדת האפליקציות, ובעיקר Appstore (מכשירי אייפון) ו-Google Play (מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד).

הליך זה כולל בתוכו מספר שלבים עיקריים, המרכיבים את עבודתו של המפתח. ראשית, יש להשתמש בסביבות הפיתוח של יישובי המובייל, בהליך המזכיר תכנות לכל דבר ועניין. לאחר מכן, נבדקים היישומים, תוך כדי פיתוחם, בסביבת הפיתוח הזו, ולרוב גם לבדיקה של לקוחות במכשירי טלפונים מהשורה. כמובן שהדגש העיקרי בפיתוח ובתכנון צריך להיות על התאמה מלאה למכשירים הניידים, על כל הדגמים, הגרסאות או מערכות ההפעלה, ותוך היכרות עם המגבלות שלהם (למשל, מסכים קטנים או סוללה חלשה).

הדרישות לפני הלימודים ובמהלכם

כיום, מוצעים בישראל מספר מסלולים ללימוד פיתוח אפליקציות, כל אחד עם מאפיינים שונים בתכלית. זה מתחיל בדרישות הקבלה, שנתונות לשיקול דעתו הבלעדי של אותו מוסד. בכל זאת, אם ברצונך ללמוד על ההתאמה שלך למסגרות אלה, עליך לזכור שיש מספר תנאים הנדרשים ברוב המקרים, ונבדקים בהליך הקבלה. בין השאר, מדובר כאן על אנגלית ברמה גבוהה יחסית, הכרה מלאה עם יישומי המחשב וציונים גבוהים בבחינות הבגרות במקצועות ריאליים. חלק מהמוסדות עורכים גם שלב של מיון מעשי, שבא ללמוד על הכישורים הריאליים של המועמדים, ומבוססים על עשרות שעות לימוד, ולאחר מכן מבחן מעשי שיש לעבור בהצלחה. במילים אחרות: יש דרישות קבלה, אבל ניתן בהחלט לעמוד בהן.

גם הלימודים עצמם, במסגרת הקורסים השונים, נחשבים למאתגרים, ומצריכים לא מעט תרגול ומשימות מעשיות שנדרש לבצע. תחום זה אינו מבוסס על קריאה פאסיבית של חומרי לימוד, ומצריך השקעה. ועדיין, עבור אלה שעושות זאת, דומה כי הצלחה בלימודים היא כמעט מובטחת.

היום שאחרי הלימודים

בחירת מקצוע נעשית תוך לא מעט מחשבה על התמורות שלו בעולם התעסוקתי. מהבחינה הזו, פיתוח אפליקציות מהווה רעיון מוצלח במיוחד: הלימודים פותחים אינספור דלתות, שעה שכמעט כל ארגון או עסק כיום מעוניין לפתח אפליקציה. אפשרות אחרת היא למצוא עבודה בחברות פיתוח או אפילו סטארט אפים המתמקדים בכך. בכל המקרים, הצפי הוא למשכורות גבוהות, ולמגוון אפשרויות לפריצה ולהתקדמות.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *