צרכנות מבוססת מגדר – יש דבר כזה

אנשים רבים אינם מקדישים מחשבה לכך שיש עולם צרכני שלם שמותאם למגדר הנשי והגברי. העובדה שמודעות זו אינה חלק מחייהם, מונעת מהם ליהנות מהיתרונות הרבים של צרכנות מסוג זה. מאמר זה יסביר אודות צרכנות מגדרית וכיצד היא באה לידי ביטוי.


צרכנות מבוסס מגדר

צרכנות מבוססת מגדר היא צרכנות של מוצרים ושירותים שמתאימים למגדר אחד. כלומר, מוצרים, כמו למשל פדים, חזיות, חזיות הנקה ושלל מוצרים נוספים מותאמים אך ורק לקהל הנשים ולעומת זאת, מוצרי גילוח מסוימים, תחתוני גברים ומוצרים נוספים יותאמו רק למגדר הגברי. צרכנות שמיועדת למגדר אחד מתאימה את המוצרים והשירותים שלה רק למגדר מסוים שמשתמש בשירותים ומוצרים אלו ועיקר הפרסום והשיווק של המוצרים והשירותים השונים מופנים אליו.


תרבות הצריכה שלנו

תרבות צריכה היא תרבות שמעודדת צרכנים המשתייכים לשני המגדרים לצרוך שירותים ומוצרים שונים. חשוב לדעת שכאשר מדובר על תרבות צריכה הכוונה היא תרבות של צריכת מגוון מוצרים ושירותים שאינם בדרך כלל בגדר חובה. בנוסף, חשוב מאוד לקחת בחשבון שאם עד העשור האחרון תרבות הצריכה התבססה על קנייה בחנויות וברשתות, כיום התווסף מימד נוסף לתרבות הצריכה, תרבות הצריכה באונליין. נכון להיום כאשר מדברים על צריכה באופן כללי וצריכה שמבוססת על קהלי יעד מסוימים או מגדר מסוים יש לקחת בחשבון את הדברים הבאים:
– רשתות חברתיות- חשוב לקחת בחשבון שיש לרשתות החברתיות תפקיד גדול בכל הקשור אל שיטות שיווק וקבלת החלטות של צרכנים לגבי קניית מוצר או שירות כאלו ואחרים.
– קופונים ותווים- השפעותיהם של הקופונים והתווים שמחלקים בחגים במקומות העבודה על הצרכנות בישראל.
– צרכנות מקוונת- השפעתו של האינטרנט על הצרכנות בישראל.
– מוצרי חובה ורשות – המותאמים למגדרים מסוימים.
– כחול לבן- מוצרים ושירותים כחול לבן שמתאימים לשני המגדרים.


צריכה מגדרית

יש מוצרים ושירותים מסוימים שמוצעים למגדר מסוים וזאת לאחר בחינת הנושא לעומק וקבלת החלטה שמוצרי החברה משתלמים יותר לאותו מגדר מאשר לאחר. דוגמה לאחד מהתחומים הללו הוא תחום ביטוחי הרכב וביטוחים נוספים. כיום, חברות הביטוח מציעות למגדר הנשי
ביטוח אישי לרכב בתעריפים נמוכים יותר בהשוואה אל הגברים. למעשה, ניתן לומר שחברות הביטוח מתחרות ביניהן על קהל היעד של הנשים בכל הקשור אל ביטוחי רכבים. הסיבה לכך נעוצה בכך שנשים (במיוחד נשים עם ילדים) זהירות יותר על הכביש מגברים. ראיה לכך היא בעובדה שנשים פחות מעורבות בתאונות דרכים. חברות ביטוח כיום מציעות מסלולי ביטוחי רכב לנשים על אותו רכב בו הן נוהגות, במחירים אטרקטיביים ביותר.

לסיכום, חלק בלתי נפרד מהצרכנות היא צרכנות מגדרית. בצרכנות מסוג זה המוצר או השירות מותאם למגדר ספציפי ובדרך כלל העלויות הן בהתאם. מסקנה, בדיקה של מוצרים המתאימים למגדר שלכם יכולה בהחלט להשתלם לכם.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *