במהלך ההיריון ובהמשך גם בתקופת ההנקה, לשתיית מים בכמות הנכונה ישנה משמעות רבה. הסיבות לכך נעוצות בתהליכים פיזיולוגיים רבים שמתרחשים בגוף של האישה במהלך תקופת ההיריון

שתיית מים במהלך ההיריון וההנקה

במהלך ההיריון ובהמשך גם בתקופת ההנקה, לשתיית מים בכמות הנכונה ישנה משמעות רבה. הסיבות לכך נעוצות בתהליכים פיזיולוגיים רבים שמתרחשים בגוף של האישה במהלך תקופת ההיריון.
בשליש הראשון של ההיריון בשל הבחילות וההקאות, האישה עלולה לסבול מהתייבשות ולכן חשוב להרבות בשתייה. גם מצבים של שלשולים או עצירות שעלולים להתפתח בשלבים ראשונים של ההיריון מצריכים שתייה מרובה של מים מכיוון שמים מזרזים את תהליך העיכול ומונעים ההתייבשות במקרה של שלשולים. בשליש השלישי של ההיריון כמות הנוזלים בגופה של האישה עולה באופן ניכר בשל עליה בנפח מי השפיר ובנפח הדם, השדיים שגדלו מכילים אף הם נוזלים. העובר שגדל ומתפתח זקוק לכמות גדולה של נוזלים החיונית להתפתחות התאים והרקמות. בנוסף לכך, בתקופה זו של היריון עולה כמות המזון הנצרכת על ידי האם וכתוצאה מכך מתגבר תהליך חילוף החומרים. ולסיום, גם תהליך ייצור השתן שמתגבר אף הוא בתקופת ההיריון, מצריך שתייה מרובה על מנת להבטיח כמות מספקת של נוזלים לפעילות תקינה של הכליות.


מה הכי מומלץ לשתות

מכיוון שמיצים מומתקים וחלב מכילים מלבד נוזלים גם לא מעט קלוריות, מומלץ להרבות בשתיית מים ולא במשקאות אחרים. בנוסף לכך, מים מנוצלים על ידי הגוף בצורה היעילה ביותר הן לבריאות האם והן לבריאות העובר, כי מים הוא מקור החיים של כולנו. עבור תינוק נדרשת כמות מים גדולה אף יותר מאשר לאדם הבוגר, זאת בשל מהירות חילוף החומרים בגופו ובשל תכולה גבוהה יותר של מים בתוך רקמות הגוף שלו. התקנת בר מים בבית תקל על המעקב אחר כמות המים הנשתים על ידי האישה ההרה ועל ידי התינוק לכשייוולד.


מהי הכמות המומלצת לשתיה

במהלך השליש הראשון של ההיריון כמות המים המומלצת לשתיה נקבעת בהתאם למצבה האישי של האישה. במידה והיא סובלת מתופעת ההקאות והשלשולים יש להרבות יותר בשתייה. בשליש השני מומלץ לשתות כ-10 כוסות מים ביום ובשליש השלישי הרופאים ממליצים לשתות כ-11 כוסות מים ביום. מים משפרים את החיוניות הדרושה לגוף להתפתחות תקינה של העובר, מונעים תחושת עייפות ומשפרים את מהירות העברת המזון בזרם הדם של האישה.


שתית מים במהלך ההנקה

במהלך ההנקה, התינוק יונק כ-100-250 מ"ל של נוזל בכל פעם. מכיוון שחלב האם מורכב מ-%90 מים, חשוב לשמור על מאזן המים בגוף האישה, השומרים על איכות החלב ומסייעים לתינוק להתחזק ולהתפתח. מסיבה זו, בזמן ההנקה מומלץ להוסיף ליטר נוסף של מים לכמות שתיית הנוזלים הרגילה. מצב של התייבשות עלול לפגוע באיכות החלב ולגרום לעייפות ולתחושה של מותשות וישנוניות. בנוסף לכך גם מידת הריכוז עלולה לרדת באופן משמעותי ולפגום באיכות החיים וביכולת לטפל בילד. על מנת למנוע מצב זה, מומלץ לשתות כוס מים מיד לאחר כל הנקה וכוס נוספת זמן קצר לאחר מכן.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *