איך למשוך כסף מתוכנית חיסכון ללא קנס

הסיבה שגופים פיננסיים מבטיחים ריבית על חסכונות ומעודדים אנשים לצבור כספים בהן היא משום שהם מעוניינים להשתמש בכספים הנזילים לשם השקעות שונות. מסיבה זו ברוב התוכניות יש תחנות יציאה מוגדרות מראש ותנאים שהלקוחות מקבלים רק אם הם מושכים את כספם בתום תקופה. אז מה קורה כאשר לקוח מעוניין למשוך את כספו שלא בהתאם לתנאים?


מעוניינים בכסף כאן ועכשיו

אם אתם עומדים בפני מצב בו אתם חייבים לשבור את תוכנית החיסכון שלכם וזאת משום שאתם חייבים להשתמש בכסף למטרה מסוימת, קחו בחשבון שאם לא בדקתם לפני את התנאים בהם אתם יכולים למשוך את הכסף ולא סיכמתם עם הבנק או כל גוף פיננסי אחר שהוא לא יגבה מכם קנס במקרה ותזדקקו לכסף, קרוב לוודאי שתשתלמו קנס. תשלום זה של קנס נובע מכך "שקלקלתם" לאותו גוף את תוכנית ההשקעה שלו לגבי הכספים שלכם. דבר נוסף וחשוב ביותר אותו יש לקחת בחשבון הוא שיש כל מיני סוגי חסכונות, כמו למשל חסכונות לטווח קצר, בינוני וארוך וחסכונות פנסיונים. מכיוון שתקופות הזמן של החסכונות שונים ולכל חסכון יש את התנאים שלו, טרם ההחלטה אם לבחור בתוכנית זו או אחרת, חשוב לברר האם ניתן למשוך כסף מהתוכנית בה אתם מעוניינים לבחור ללא תשלום של קנס וכיצד ניתן לעשות זאת.


תוכניות חסכון- חשוב לדעת

– תקופה- לכל תוכנית חסכון יש תקופת זמן שונה. כל אדם יחליט מה החיסכון המתאים לו, כלומר לאיזו תקופה מתאים לו לסגור את החיסכון. בדרך כלל ניתן למשוך את הכסף ללא קנס רק בסיום תקופה, אך יש תוכניות שמאפשרות תחנות יציאה ויש תנאים חריגים שמאפשרים גם שבירה של פוליסות חסכון ללא קנס.
– תחנות יציאה- תחנות יציאה בתוכנית חסכון הן תחנות בהן אתם יכולים למשוך את הכסף ללא קנס. תמיד חשוב לוודא זאת מראש.
– תוכניות נזילות- יש תוכנית חסכון שונות מהן אתם יכולים למשוך כספים ללא קנס, כמו למשל בקרן השתלמות. כאן, יש אפשרות למשוך את הכספים ללא קנס במצבים שונים. לאחר שש שנים תוכלו למשוך את הכספים כל אימת שתהיו מעוניינים בכך, כל שתצטרכו לעשות הוא למלא טופס בקשה והכספים יועברו לחשבון שלכם תוך מספר ימי עסקים.

לסיכום, לכל אחד יש את האפשרות לקבל החלטה לגבי תוכנית החיסכון הפנסיונית שמתאימה לו. תמיד חשוב לבדוק מהם התנאים למשיכת הכספים ללא קנסות. נכון להיום כל אחד יכול לבחור באותה תוכנית עם תנאים ידועים מראש שיאפשרו לו למשוך את הכסף גם ללא קנסות.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *