באתי בגלל הסקס, נשארתי בגלל האחווה

מה לא נכתב על העונה החדשה של "סקס והעיר"; שזו העונה הפחות הטובה מבין האחרות, שהן התבגרו והשתנו וכל אחת התמתנה בדרכה, ושדי, כמה עוד אפשר? ועם כל זאת אני עדיין מוצאת עצמי מחכה בכיליון עיניים ליום שני הגדול, להיי לייט של השבוע שלי. דממת הטלפונים במשך 45 הדקות, מעידה כי אני לא היחידה. המעניין הוא שבפרק אתמול אפילו סקס לא היה! אז למה באמת אנחנו ממשיכות לחכות ליום שני כאילו היה מדובר בדייט הראשון שלנו?
בהתחלה אולי באמת הסקס והפתיחות הם שגירו את דמיוננו. הבנות פתחו אותנו לעולם חדש בעל מגוון רחב של סוגי יחסים, ובעצם נתנו לגיטימציה לדחף הפנימי החייתי הבסיסי ביותר שלנו להוביל אותנו (אליבא דה פרוייד – התנהגות על פי עקרון ההנאה עם התחשבות מועטת בעקרון המציאות) והכל בהיתר של "ארבעת אחיותינו הגדולות". והנה הגענו לעונה כנראה האחרונה, כשאנו כבר רואות בקיום הצרכים המיניים שלנו דבר מובן מאליו. היתכן שהסקס כאן הוא לא הדבר שבאמת חשוב? זה מה שמשך אותנו בתחילה, אבל לא רק בגללו נשארנו (הרי כולנו יודעות מה הוא ערכם של יחסים המושתתים אך ורק על סקס). מדובר פה בעצם באחוות נשים ובחברות אמיתית ששבתה את ליבנו.
מי מאתנו לא מייחלת לעצמה להיות מוקפת בשלוש חברות טובות שכאלו שיהיו שם בכל מצב, שיוציאו אותך מהדיכאון של: גיל המעבר, של הפרידה הכואבת במשיבון (או שומו שמיים ב"פוסט איט"), של הייאוש מהעבודה, שיעניקו לך את ההלוואה שאת כה זקוקה לה (גם אם זה אומר שהן יוציאו לך את המיץ) ושישמרטפו לך על התינוק בעודך נמצאת בעיצומה של התמוטטות עצבים, או שפשוט תהני אתן.
האם זה יותר מידי לבקש? אני לא חושבת. אם קארי, סמנתה, שרלוט ומירנדה עשו זאת, גם אנחנו יכולות.

תגובות

  1. כ"כ נכון…
    גם אני רוצה סקס אולטימטיבי ואהבות גדולות מהחיים
    גם אני רוצה חברות באמת טובות שיתמכו בי, לא משנה כמה גרועות ההחלטות שאני מחליטה.

    אני מאמינה שיש תקווה

  2. אני פשוט מכורה לסדרה הזו, ולא משנה לי בכלל שהתסריטים קצת פחות טובים.
    כנראה שכמו כל סדרה טובה גם "סקס והעיר" הגיעה לאיזושהי תחושת מיצוי מבחינת
    העלילה והתכנים.
    בכלל, הסדרה היחידה שאני יכולה לחשוב עליה שהחזיקה המון זמן והפרקים האחרונים שלה
    היו טובים לא פחות מהראשונים היא "סיינפלד". למרות שראיתי כל פרק לפחות 5 פעמים,
    אני עדיין עוקבת אחריה בערוץ 10 וצוחקת באותה עוצמה.

  3. הבנות פתחו אותנו לעולם חדש בעל מגוון רחב של סוגי יחסים? האמנם? לפני כן לא ידענו שיש סוגים שונים של יחסים? לא התנסינו בסוגים שונים? צר לי, קשה לי לחשוב על משהו שלמדתי מארבע הבנות, שלמרות החן, השנינות, הרהיטות והכנות שלהן, לא הייתי ממהרת לכנותן "אחיותי הגדולות".

  4. אידיאולוגיה נשית ולא אחרת:האישה האולטימטיבית קארי בראדשו אל מול הגבר הבלתי ניתן להשגה "ביג" כסמל המושלם.אבל הנשים לא יבינו שלעולם לא יהיה ביג.וכך הן בעצם מתייסות לשאר-כאל צעצועים כשבהן מחפשות את הביג תוך קניות של שאר חפצים וטיפול בשיער.כאן נחשפת האידיאולוגיה הפוסט פמיניסטית במערומיה:אין שומדבר מושלם ולא נתן להשגה ולפעמים יש להתפשר בבנוניות שהיא בעצם הקארי בראדשו.

  5. אלמוני

    תמיד אהבתי ותמיד אוהב את "סקס והעיר" למרות שזו סידרה שלמדתי לגלות רק בשנותי המופלגות יותר מה שמחזק את דבריך שלדעתי אף פעם הסידרה לא היתה הסקס אלאה מעבר לכך העומק של הקשר ביננו לבין ארבעת הבנות המגניבות מניו יורק.ואני יודע שאני לפחות אתגעגע….

  6. Sex And The City baby.
    I live in New yourk, and I dont know how to live without sex and the city, and so sad its over.
    Hey, you can buy all epesodes on DVD's so its all good.

  7. הסידרה סקס והעיר מעוותת את המציאות כמו שהיינו רוצים שתיראה. זה לא שאין חברות אמיצה בין בנות אלא העובדה שאצלינו בניגוד לבחורים זה לא קורה בקומונות- חבורות
    בנוגע למאמר,הכ"כ נכון,האחווה או החלום אולי השאיר אותנו עוד עונה מול המסך גם למכורים וגם לאלה שסתם צוחקים ממנה לא על בסיס קבוע!

  8. כשלעצמי, אני מוותרת על ערכי ה"חברות" המוצגים בסדרה. המפגשים המשותפים של החבורה נראים כמו פורום לניתוח אינסופי שנועד לברר (או לחזק) את הקודים התרבותיים והאופנתיים בעולמן של הגיבורות. אני הולכת בעקבות טור מבריק שכתבה הגר ינאי ב- ynet לרגל העונה החדשה. היא טענה בצדק, שהסדרה כלל אינה עוסקת ביחסים, אלא באופנה, במובן הרחב שלה: קודים תרבותיים שחייבים להבין אותם היטב ולציית להם, עם קשר קלוש ביותר לאהבה או אינטימיות, וכך ניסחה היטב את מה שהציק לי תמיד בסדרה.
    http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2818718,00.html

    אני מוצאת שזה משפיע, קודם כל, על מנעד הגברים ה"ראויים" (ולא במקרה מירנדה יוצאת מן הכלל עם סטיב נטול הסטאטוס), המקומות ה"שווים" שאפשר ללכת אליהם, והחשוב מכל – הנעליים, שהן מין כרטיס ביקור שאומר "אני מבינה בקודים הנכונים".
    בדיוק בגלל זה, כל קשר עם גבר (גם בחיתוליו, גם כשהוא עוד בקושי קיים) חייב להתברר תיכף ומיד במישור הפומבי, כלומר – בבראנץ' החברות המפורסם. אותה "חברות" היא בסה"כ המקום להחליט אם הוא "שווה", מה הוא אמר, למה הוא באמת התכוון, האם יש לזה סיכוי – על סמך מילים ספורות שהוחלפו, ובעיקר – על סמך מעמד, עיסוק, מראה, לבוש, וכו'. לדוגמא: לפני כמה פרקים פגשה קארי את אהוב נעוריה מהתיכון והאש ניצתה, אך מרגע שסיפר לה שהוא מאושפז (מרצון) בעקבות משבר שעבר – מיהרה קארי להציג לו את גבה החטוב, באופן מיידי, אוטומטי וקר. אפילו לא שאלה אותו מה קרה, מה היה המשבר. אפס אמפתיה. שלא לדבר על איידן, ויש עוד מליון דוגמאות. ביג הוא כה נחשק רק מכיוון שהוא מתאים לכל הקודים והדרישות של "גבר שווה", אפילו שאין לו שום דבר להציע לה. מה שיש ביניהם הוא סתם פלירטוט אינפנתילי, מהסוג שבחיים היה שורד אולי 3 פגישות.
    מירנדה היא הדמות האמיתית היחידה (ולא במקרה היא רבה כבר כמה פעמים עם קארי על רקע חוסר הכנות שלה). אצל סמנתה היה בהתחלה משהו משחרר, בכך שלא התחשבה בכללים, ונראתה אותנטית וכנה. אך לאחרונה (אולי בגלל שהיא חוזרת על זה בלי סוף ולא מתפתחת לשום מקום) נדמה שהיא כלואה במערכת חוקים אחרת, לא פחות כובלת: אשה ש"מזדיינת כמו גבר", ולעולם לא נענית לאהבה.
    ומה נשאר? שוב, הנעליים. והן באמת יפהיפיות.

    • שושנת העמקים

      מילים כדורבנו. אכן – צדקת בכל שאמרת. מירנדה היא הכוכבת האמיתית, ולהערכתי הרוב כבר הבינו את זה מזמן. השאר זה FUN – ואין ספק שיש פה הרבה פאן, אחרת לא היינו מתקבצות בימי שני מול המסכים וצוחקות יחד. טוב, מחר זה נגמר, אז – תהני יחד עם כולנו, וגם כשייגמר לא נמות. מה גם שאחרי זה יש את הסדרה האוסטרלית המופלאה "סודות החיים" – תענוג יצוק, אמיתי ובגובה העיניים, שלא כמו ארבע הבנות הנמצאות אי שם בגובה גורדי השחקים על העקבים המטורפים שלהן. אה, כן, בנושא הזה אני לא מסכימה איתך: בחיים לא הייתי קונה ו/או נועלת זוועות כאלו שלא ניתן לפסוע בהן מטר (כפי שהבנות מציינות לא אחת…) בסכומים שבהם אני מבלה שלושה חודשים רצוף באי טרופי קסום… אבל – לא נתווכח על דבר שנמצא כל-כך – נמוך שדורכים עליו, לפעמים אפילו על חרא…

  9. אלמוני

    למעשה אני תמיד ראיתי את הסידרה כמשהו שקיים מעבר לסקס. שכן הסקס הוא לא הכל שם(ולא מוצג בצורה וולגרית) ולמעשה העונה הנוכחית די משעשעת אותי.אפשר לומר שנשארתי בגלל הצחוק (שאלה טובה למה באתי…)

  10. זאת הייתה עונה חלשה במיוחד, תשאירו את האחווה בצד כי פשוט אין יותר טוב מסקס טוב [=
    http://yavanim.crazyblogs.net/
    http://cusit.smut.com

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *