כתבה חדשה…

אין ספק שהעולם שלנו היה עולם טוב יותר ונעים אם אלוהים אכן היה אישה. אין לי מושג אם יש אלוהים וגם בטח לא אזכה לתשובה, אבל מוזר לי לחשוב שמתייחסים אל אלוהים בלשון זכר. פעם חשבתי שאלוהים הוא עץ. עץ עבוט עם שורשים עמוקים ומסועפים והמון ענפים מפוצלים, מלאים בעלים וכמעט קורסים מהעומס, וכל פעם שיש מלחמה בעולם או משבר במזרח התיכון, משיר העץ המון עלים כמו בשלכת. וכל פעם שמסתיים עידן דיקטטורי או נופלת ממשלה של רודנים רעים, מתמלא העץ בפריחה ירוקה. אבל אם יש שם משהו, זה בטח לא עץ. מקסימום שיח.

ברור לגמרי שאם אלוהים היה אישה, היה סדר עולמי כמו שרק אישה יודעת לארגן. דברים בסיסיים כמו חרפת רעב, מצוקת דיור ועוני היו נפטרים בהינף יד. היא לא הייתה נותנת לילדים בקמבודיה למות מרעב. היא לא הייתה נותנת לנשים לספוג אלימות והשפלות מהבוסים שלהן, מהבעלים, מהסביבה. אין מצב שהיא היתה נותנת לשואה להתקיים ושלא לדבר על שתי מלחמות העולם עם אופציה לשלישית. היא הייתה פותרת הכל בדרכיה החכמות והאלגנטיות, בשקט, בלי שאף אחד ישים לב.

מעצם היותה אישה, היו לה את הכלים הדרושים לניהול עולם תקין. הרי עולם הוא כמו מפעל – רצוי שכל העובדים יסתדרו האחד עם השני, אפילו ברמה של "שלום שלום", שיהיו מרוצים בחלקם, ישאפו להתקדם ומומלץ, כמובן, שהעסק יהיה ריווחי. היא הייתה דואגת לרווחת העובדים, מחלקת בונוסים למסורים וממעטת בפיטורים (הרי לפטר מהעולם זו כמעט התאבדות).
אלוהים כזו הייתה רוצה שלום. שלום בין מדינות, בין דתות ובעיקר בין אדם לחברו. היא הייתה גורמת לזה לקרות בתחכום מהול ברגישות הנשית האופיינית. גם לגברים היה טוב יותר בעולם כזה. הם היו עצבניים פחות וחביבים הרבה יותר.

אם הייתי צריכה לבחור אלוהים, הייתי מלהקת את מדונה או בריג'יט ברדו. שילוב מנצח של עוצמה, מיניות וסטייל. אלוהים כמותן היה גורם כל חודש לסיילים והנחות מטורפות על קוסמטיקה, נעלים ובגדים בעיקר של דולצ'ה גבאנה (וגם דיזל). תחנות האוטובוס היו נצבעות בוורוד, המנורות ברחוב היו של איקאה והספסלים בשדרה של הביטאט (שיהיה נוח). הן היו פותרות בעיות קיומיות בקליק קטן.

במציאות קשה ואכזרית כמו העולם בו אנו חיים, מספיק פשוט להאמין במישהו או במשהו: יוגה, טנטרה, קבלה, אסטרולוגיה, טארוט וביו-אנרגיה. זה ממש לא חשוב. העיקר להאמין, להאמין בעצמך.
בסוף יהיה טוב. תאמינו לי.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *