אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל – חיסכון בקופת גמל

אם אתם עצמאים או אם לא חסכתם במהלך חייכם משום שהשתמשתם בכסף לצרכים אחרים שהיו חשובים לכם, חשוב שתדעו שאף פעם לא מאוחר מדי וכיום ניתן להתחיל ולחסוך בקופת גמל גם בגילאי שלושים, ארבעים וחמישים.


לא יודעים במה לבחור

אנשים רבים מבולבלים מההיצע הגדול של תוכניות החיסכון ולכן פעמים רבות הם מחליטים לבחור בתוכנית חסכון "על עיוור". צעד זה שגוי וזאת משום שפעמים רבות הם בוחרים בתוכנית שאינה מתאימה במאת האחוזים לצרכים שלהם ופעמים רבות הם אינם מודעים לכך שתוכניות מסוימות מציעות הטבות שתוכניות אחרות אינן מציעות. בשנים האחרונות ניתן לראות שאנשים רבים מחליטים לחסוך באמצעות הפקדת כספים לקופות גמל. אם גם אם מעוניינים לדעת האם קופה זו היא האפשרות המתאימה לכם, חשוב שתדעו מהי ומה יתרונותיה ובהתאם תבצעו את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם.


מהי קופת גמל?

קופת גמל היא תוכנית חיסכון שיכולה לשמש אתכם לטווח בינוני או לטווח קצר. אתם אלו שמחליטים. קופה זו משמשת בעיקר לחסכון לתקופת הפרישה, קרי, כחיסכון פנסיוני וכל מי שמפקיד לקופה זו נקרא עמית. חשוב לדעת שבקופה זו יש רק מרכיב של חיסכון (ללא ביטוחים ותוספות נוספות), וכל מי שמחליט להפקיד בקופה מסוג זה יהיה זכאי להטבות מס. אם אתם מעוניינים באפיק חיסכון ובביטוחים נלווים וזאת על מנת להבטיח לעצמכם שקט נפשי, בוודאי תשמחו לשמוע כי אמנם קופת הגמל היא בעלת מרכיב של חיסכון בלבד, אך ניתן לרכוש עצמאית (וללא קשר לקופה זו), ביטוחים שונים ועדיין להרוויח את הטבות המס שמגיעות לכם במסגרת קופות הגמל.


מצא את ההבדלים

הרבה אנשים לא מבינים מה ההבדל בין קופות הגמל לבין קרנות ההשתלמות, דבר שיוצר פעמים רבות מצבים בהם אנשים מתייחסים לשני הדברים כאותו הדבר. ההבדלים הם שקרן השתלמות מהווה חיסכון בינוני או קצר, מזכה את המפקידים בהטבות מס וניתן למשוך את כל הכספים שהצטברו לאחר שש שנים. המטרה העיקרית של קופת הגמל וזאת בהשוואה אל קרן ההשתלמות היא חסכון לתקופת הפנסיה. מדינת ישראל מעודדת את הישראלים לחסוך באמצעות סוג זה של קופות , דבר שבא לידי ביטוי בזיכוי משמעותי במס.


קופות גמל- חשוב לדעת

– קהלי יעד- רבים בוחרים בקופות הגמל כתוכנית חיסכון פנסיונית. נכון להיום ישנן קופות שמיועדות לשכירים וכאלו שמיועדות לעצמאיים.
– תשלום בעת פרישה- בגיל הפרישה כל הכספים שהצטברו לכם עד שנת 2008 ישולמו כסכום חד פעמי וכספים שהופקדו לאחר שנה זו ישולמו כקצבה חודשית.
– ניהול- חשוב לדעת שניהול של קופות גמל מחייב ברישיון מטעם המדינה ולכל קופה יש תקנון והחברה שמנהלת את כל ענייני הקופה מחויבת לעמוד בכל סעיפי התקנון. כל חברה יכולה לגבות מלקוחותיה דמי ניהול בשווי של עד שני אחוזים מסכום החיסכון שקיים בקופת הגמל.

לסיכום, חיסכון פנסיוני הוא אחד הדברים החשובים ביותר לכל אזרח שגר במדינה. חיסכון זה מבטיח לכל אחד את היכולת לשמור על אורח חיים איכותי ורמת חיים גבוהה בעת פרישה.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *