כל מה שצריך לדעת על בוטוקוס לפני ש

בוטוקס: כל מה שרצית לדעת

ד"ר מוניקה אלמן, רופאה מומחית בתחום העור ובעלת רשת מרפאות אסתטיקה, מסבירה כמה דברים על בוטוקס:


מהו בוטוקס?

חומר הנקרא בוטולינום טוקסין המשמש להרפיית השרירים. הוא מופק בתנאי מעבדה מבוקרים וייחודיים תחת אישור ה- FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי), ויש לו שימושים רבים בתחום הרפואה והאסתטיקה מזה 30 שנה.


שימושים בתחום האסתטיקה?

יישור קמטים – החלשת שרירי ההבעה בחלק העליון של הפנים; מצח, בין הגבות ובצדי העיניים, וכן בצוואר. מקור הקמטים באזורים אלו הוא בשרירי ההבעה המתכווצים, כשאנחנו צוחקים, נדהמים, חושבים… באמצעות ההזרקה אנו מחלישים שרירים אלה, ובכך "מחליקים" את הקמטים.
טיפול בהזעת יתר – לאזורים ברורים וממוקדים בפנים, לבתי-שחי ולכפות ידיים. באמצעות הזרקה פשוטה לאזור הנדרש, אנו גורמים להרפיית השריר שאחראי לכיווץ בלוטות הזיעה. הטיפול מצריך מספר הזרקות חוזרות לאזורים המטופלים. זהו טיפול שכיח ומניב תוצאות טובות.


אופן ההזרקה

החומר מדולל על פי סטנדרטים בינלאומיים עם נוזל פיזיולוגי, ומוזרק באמצעות מזרק עם מחט עדינה. ההזרקה נמשכת לרוב חמש דקות ואינה כרוכה בחריגה משגרת החיים. ההזרקה מתבצעת במרפאה על-ידי רופא שעבר הכשרה מתאימה.


תוצאות

הבוטוקס פועל ביעילות והתוצאות ניכרות תוך ימים ספורים. השיפור ילך ויגבר תוך עשרה ימים. מומלץ לחזור על ההזרקה לאחר שבועיים-שלושה, בהתאם לצורך. זמן משוער להתפנות החומר מהרקמה הוא בין 3-6 חודשים. עם הזמן האפקט מתארך.


תופעות לוואי אפשריות

במעמד ההזרקה יש אי-נוחות, עשויים להיווצר שטפי דם קטנים ואדמומיות קלה. הכאב מינימלי.
כשמדובר בקמטי הבעה – תופעות לא שכיחות, כגון צניחת עפעף (למשך שבועיים בערך), קשורות בפעפוע (דיפוזיה) של החומר לשרירים סמוכים, ומכאן חשיבות ההזרקה ע"י רופא מקצועי ומיומן.


מהו סוד ההצלחה של הבוטוקס?

הבוטוקס זכה להצלחה גדולה כיוון שהוא הוכח כבטוח, הוא מטפל במקור הבעיה (ולא בסימפטומים), התוצאה המתקבלת מהירה, יש מיעוט של תופעות הלוואי ויכולת לחזור לשגרה מיד לאחר ההזרקה.


למי זה לא מתאים?

– בוטוקס נועד לטפל בקמטי מימיקה וקמטים דינאמיים, בעיקר מסביב לעיניים, בין הגבות והמצח וגם באזור הצוואר, בחלקו העליון. לעיתים, בעור דק מאוד עם הרבה מימיקה יש להיות זהירים בכמויות ולעיתים לשלב בין חומרי מילוי ולא רק בוטוקס. למי שיש א-סימטריה בולטת בין העיניים, צריך לשים לב שחלוקת הבוטוקס תהיה מאוד זהירה ושם חובה להוסיף חומר מילוי נוסף.
– הבוטוקס יכול לגרום לאישה/גבר עם עודף רב של עור בעפעף העליון לנפילתו בשל עודף העור.
– במקרים של עור מאוד שמן וקמטים הבוטוקס לא ייתן פתרון, לכן בחירת מטופלים היא כלי מאוד חשוב להצלחה של טיפול אסתטי.
– למי שיש בעיות בשרירי העיניים או בעיות בשרירים בכלל, יש להימנע מהזרקות של בוטוקס לגמרי.
– בשום אופן אין להזריק בוטוקס למי שעבר הרפס ליד העיניים, עם פגיעה מסוימת ורגישות בעור – לתקופה של חצי שנה.
– לפני ניתוחי עיניים ועפעפיים אין להזריק בוטוקס וזאת בכדי שמצג השריר לא ישתנה, כדי שלמנתח תהיה תמונה אמתית של המצג. בנוסף, גם אחרי ניתוח עיניים אין להזריק עד כשנה, אלא למי שיש מימיקה מאוד חזקה וגם אז ההמלצה היא תקופת המתנה של 6 חודשים.
– אין לעשות יחד טיפול בוטוקס ופילינג מרפאתי.
– על אנשים שעוסקים בספורט אתגרי להימנע מפעילות ספורטיבית 48 שעות לאחר הזרקת הבוטוקס.
– ההמלצה לנוסעים לחו"ל היא להזריק 48 שעות לפני הטיסה, במיוחד בוטוקס עקב הבדלי הלחצים על השרירים.
– גם למצוננים לא מומלץ להגיע להזרקה.

לסיכום, בוטוקס שינה את תמונת האסתטיקה של העידן האחרון. היכולת להגיע לתוצאות אסתטיות על-ידי הזרקה פשוטה יצרה ביקוש עצום, והפכה את הצלחת הבוטוקס לקונצנזוס עולמי. יחד עם זאת, חשוב להקפיד על מינונים מומלצים – פעמיים בשנה, כי אחרת השריר לא מגיב באופן ראוי. יש לקחת בחשבון שבוטוקס לעתים לא נותן את הפתרון האסתטי המבוקש, ואז צריך למצוא פתרונות אחרים לשיפור המימיקה של הפנים. במקרים כאלה ניתן לשלב בהצלחה חומצה היאלורונית, החדרת לחות וטיפולים למיצוק העור באמצעות טכנולוגיה חדשנית.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *