בנקאי או חוץ בנקאי? מדריך לכרטיס האשראי


כרטיס האשראי הוא אחד הכלים החשובים ביותר ביום-יום שלך

אנחנו לא יכולים לדעת אם יש אמת בתחזיות על מותו הקרוב של הכסף המזומן. מה שאנחנו יודעים הוא שכרטיס האשראי הוא הדרך הפופולארית ביותר לשלם ולהעביר כסף בעולם המערבי. הדבר ברור – כרטיס קטן וחכם שנכנס לארנק. איתו אנחנו לא מרגישים שאנחנו מוציאים כסף והוא חוסך לנו את הצורך להסתובב עם מטבעות ושטרות. אמנם הקלות הבלתי נסבלת בה אנחנו מוצאים כסף באמצעות כרטיס האשראי שלנו יכולה להיות מסוכנת, אך מדובר בנוחות שכולנו אוהבים ומעדיפים. השאלה שנשאלת היא פשוטה – איזה כרטיס כדאי לנו להחזיק? מי שלא מבין בעולם כרטיסי האשראי שומע הרבה מאוד מושגים שהוא לא לחלוטין מבין – מסגרת, מועדוני לקוחות, כרטיסים בנקאיים וכרטיסים חוץ-בנקאיים. אנחנו כאן כדי לעזור לכם לעשות מעט סדר, ולהבין האם כדאי לכם לקחת כרטיס אשראי בנקאי, הקשור ישירות לחשבון הבנק שלכם, או דווקא כרטיס חוץ בנקאי – שעובד דרך חברת האשראי ורק לאחר מכן מחייב את חשבון הבנק שלכם.


יתרונות הכרטיס החוץ-בנקאי

כרטיסים חוץ-בנקאיים, כפי שהסברנו, מונפק ישירות ללקוח בלי קשר לתיווך של הבנק. היתרון הראשון של כרטיסים חוץ בנקאיים הם בדיוק בכך – החופש שניתן ללקוח לבחור את החברה של כרטיס האשראי שלו על פי יתרונותיה, בלי להיות כבול למגבלות הבנק והחשבון שלו. כרטיסים חוץ-בנקאיים מתאפיינים על פי רוב במסגרת אשראי רחבה יותר מאלה הבנקאיים, שמאפשרים לכם גמישות רבה יותר והימנעות מהגעה למצבים של "היתקעות". בנוסף, כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים מאפשרים לרוב קבלת הלוואות שונות כדי לסגור את המינוס וכדי לספק לכם צרכים שונים בשעה שאתם צריכים אותם, גם כשהבנק לא מאפשר לכם הלוואה באותם התנאים. יתרון אחרון שלהם טמון בהטבות הרלוונטיות לכל כרטיס, בהתאם לחברה דרכה אתם מוציאים אותו. לדוגמה – כרטיס אשראי שופרסל יציע לכם הטבות בקניות הקשורות לחברת שופרסל, פז ולאומי קארד, כרטיס אשראי של חבר יציע לכם הטבות רלוונטיות לאנשי קבע וכדומה.


אז למה בכלל כדאי לקחת כרטיס בנקאי?

כרטיס האשראי החוץ-בנקאי הוא לא בהכרח פתרון מושלם, וחסרונותיו טמונים בין השאר גם ביתרונותיו. כרטיס בנקאי, שמטבעו קשור לחשבון הבנק שלכם ולמסגרת החשבון שלכם, מאפשר לכם שליטה טובה יותר על ההוצאות שלכם ומוודא שלא תחרגו ממה שאסור לכם לחרוג כל חודש. המסגרת הגדולה שכרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים מאפשרים יכולה לגרור אתכם להוצאות רבות, בלי להרגיש שאתם חורגים ממסגרת הסביר על פי חשבון הבנק שלכם.


אז מה כדאי להחליט?

במקרה זה אין בהכרח תשובה נכונה או לא נכונה, אבל הדבר קשור בעיקר למידת האחריות והשליטה העצמית שלכם. אם אתם יכולים לשלוט על ההוצאות שלכם ולוודא שאתם לא חורגים ממסגרת החשבון שלכם בכוחות עצמכם – אין סיבה לא לקחת כרטיס אשראי חוץ-בנקאי אטרקטיבי, שיכול לתת לכם הטבות רבות שחבל לפספס.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *