הטלוויזיה כבר מזמן לא משאירה אותנו בבית

הימים בהם שידורי טלוויזיה חייבו אותנו להישאר בבית ככל הנראה הסתיימו. על אף שמגוון תכני הטלוויזיה עולה והזמן בין השידור המקורי לבין השידור בישראל מתקצר, אף אחד כבר לא נשאר צמוד למסך. יש רק מקרים בודדים המחייבים אותנו ליישר קו ולצפות בטלוויזיה באופן ליניארי. מקרים אלו כוללים בעיקר משחקי ספורט, תכניות גמר של סדרות ריאליטי ושידורים מסביב לשעון בימים של אסונות, מלחמות ואירועים אקטואליים. כל שאר הזמן אנו מרשים לעצמנו לצאת מהבית מבלי לפספס את התכנים האהובים. אך מה הסיבה לכך והאם המגמה צפויה להמשיך גם בעתיד?

הסיבה העיקרית לכך שהטלוויזיה לא מחייבת אותנו להישאר בבית היא שירותי vod. שירותים אלו מאפשרים צפייה בכל סוגי התכנים, בכל שעה וכמעט מכל מקום. ספריות vod זמינות עבור הלקוח בעלות מינימאלית של כמה עשרות שקלים בחודש. הלקוח יכול להשתמש בספריית התכנים כדי לראות תכניות אהובות וגם לנצל את ההיצע על מנת להיחשף לתכנים חדשים. הספריות מתעדכנות לעיתים קרובות והן עולות בקנה אחד עם הרגלי הצפייה של דור המילניום. מעבר לכך, ילדים, צעירים, מבוגרים ובעלי משפחות מוצאים בתוך הספרייה תכנים רלוונטיים לכל אורך השנה וללא תלות בשיקולי לוח שידורים.


שילוב בין vod לאינטרנט

אי אפשר לדבר על שינויים בתחום התקשורת והטלוויזיה מבלי להזכיר את האינטרנט. אין ספק כי אחד הגורמים שהאיצו את כניסת שירותי ה- vod לחיינו הוא האינטרנט. החיבור המהיר לאתרים מכל רחבי העולם עוזר לנו לקבל מידע על תכנים, תכניות, סרטים וסדרות. היום אנחנו כבר רגילים לראות מה שאנחנו רוצים על גבי מסך הטלוויזיה ומסכים נוספים. השילוב בין ספריית התכנים לבין האינטרנט הוכיח את עצמו. ההרגלים שצברנו באינטרנט מקבלים ביטוי בטלוויזיה והשינוי לא איחר להגיע.

הטלוויזיה לא משאירה אותנו בבית והאינטרנט מעודד אותנו לצאת. אנו יכולים לצפות בספריית התכנים ובאינטרנט מהטלפון הנייד, ממחשבי לוח וכמובן ממחשבים ניידים. למעשה, הדינאמיות והגמישות הם חלק בלתי נפרד מהמאפיינים של התקשורת החדשה. השילוב תורם לכל הגורמים המעורבים ביצירת תכני תקשורת והוא מתאים לכל מי שרוצה ליהנות מטלוויזיה בלי להתנצל.


היתרונות של העולם החדש

אין עוררין לגבי היתרונות של השינויים בתחום התקשורת והטלוויזיה. מאז שהטלוויזיה כבר לא מחייבת אותנו להישאר בבית אנחנו מוצאים יותר זמן פנוי. הורים לילדים מנצלים את זה במהלך השגרה, בחופשות ובסופי שבוע. צעירים יכולים ליזום מפגשים חברתיים או להזמין חברים לצפייה משותפת. אין גבול לפוטנציאל היתרונות של העולם החדש ולאופן בו שינויים על גבי מסך הטלוויזיה משפיעים על כל אחד ואחת מאיתנו.
לסיכום, אין סיבה אמיתית להישאר בבית בשביל לראות תוכן מסוים בטלוויזיה. שירותי הזמנת תכנים ואתרי האינטרנט משנים את הפרידגמה ותואמים את צרכי הצופים והציבור.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *