חגית גל צפתה בתוכניתה החדשה של מרב מיכאלי וכבר מתגעגעת לשוקו ולחמניות על הבוקר. ארז טל, אברי גלעד, וטל ברמן עשו את זה טוב. איפה זה משאיר את הלחמניה המיתלוגית???

הלחמניה תוקפת שוב

בימים כתיקונם הטלוויזיה בארץ סובלת ממחסור. מחסור בתכנים מקוריים, מחסור בדרמות בריטיות, מחסור בקומדיות ובסרטים משובחים. אך בעיקר סובל המדיום היחסית צעיר מחסך גדול באנשי מקצוע טובים. מפיקים, במאים, צלמים ומגישים.
הצופה סובל ממיחזור יתר ומפחות מדי דמויות מרתקות.
בואו נעשה חשבון נפש קטן ונבדוק מי ממלא בנוכחותו את מסכנו הקטן:
חיים יבין, מיקי חיימוביץ' ויעקב אילון, מני פאר וטל ברמן (שגם הוא, אם לא יזהר, יגמור עם ורסיות של "פרפר" בגיל 60), דנה מודן, יעל בר זוהר, ארז טל ואורנה בנאי, סנדי בר וסיגל שחמון, צביקה הדר ואורלי ויינרמן, אמנון לוי אברי גלעד וקובי מידן… ועוד ועוד…
חסר לנו ענין, חברים. דוגמגישות זה נחמד, כוכבים כמו ארז טל ואברי גלעד זה נחוץ, אבל דחיל ראבק! תנו לנו קצת שמות חדשים. תרגשו אותנו עם גילויים חדשים, עם הברקות, עם מוחות מטורפים…

מכאן ועד לצפות בכליון עיניים לתוכניתה החדשה של מרב מיכאלי הדרך קצרה וברורה.
מרב מיכאלי היא דמות מרתקת.
דרכה לתהילה נעשתה דרך גלי האתר וטורי הרכילויות, כשהיא דואגת לשמור על קור רוח היאה לאשה חכמה ויפה שכמוה ויחד עם זאת לעשות רעש במקומות הנכונים ולנהל רומנים מתוקשרים.
מיכאלי נושאת באמתחתה מספר נסיונות טלוויזיוניים אשר לא ביישו אותה אך גם לא הצליחו להמריא עימה למחוזות לא נודעים, והשאירו את הרדיו כבית חם ואוהד בו יכלה לנחות חזרה מכל ניסיון שכזה. והרדיו, מצידו, אהב אותה תמיד.

לכאורה, אין שום סיבה נראית לעין לחוסר ההצלחה של מיכאלי בטלוויזיה.
גם מג ראין לא יודעת לבחור תסריטים והיא עדיין נערצת ומצליחה. אולי טעו המפיקים בהערכתם את יכולותיה של מיכאלי ואולי היתה זו היא שעשתה בחירות לא נכונות של תוכניות ושל צוותים.

השוואה ליאיר לפיד, במקרה שלנו, תהיה לא פיירית אם כי נכונה.
כל שהיתה צריכה מיכאלי לעשות עכשיו הוא לתפוס את הנישה של לפיד ולשבת בלילה, אחד על אחד עם אורחים. לא משנה מי, היא כבר היתה מוצאת את הקסם המתאים על מנת להוציא מהם שיחה מרתקת.
תוכנית שכזו היתה יכולה לרוץ שלוש שנים שבסופם היתה צוברת ביטחון וניסיון ותופסת את מקומו של גידי גוב או אמנון לוי…

בבדיקה של ציפיותנו אל מול התוכנית החדשה גילינו מבוכה קלה.
מבוכה שהיא בראש ובראשונה חוסר היכולת להחליט מה צורם יותר. אולי זוהי התפאורה הרעה במיוחד, אולי הבימוי המזעזע שקופץ משיטוטים באולפן לקלוז אפים נוראיים, אולי העובדה שנראה כאילו מיכאלי עצמה איבדה מעט מבטחונה העצמי במהלך שהותה מחוץ למסך, או שאולי זהו שי גולדשטיין, הסייד קיק של מיכאלי בתוכנית אשר לא מצליח למלא את תפקידו כסייד קיק וגם לא מתאים לפורמט האינטימי הלילי.
גולדשטיין, שגם הוא מגיע מהרדיו, אינו עובר מסך טוב, עובדה כואבת לנוכח הצלחתו המסחררת ברדיו. עוד דמות מבריקה שהרדיו עושה לה הרבה יותר טוב.
כל הבעיות הללו, יחדיו עם העובדה שחצי שעה עם אורלי ויינרמן פשוט לא נקראת תוכן, מביאות אותנו לכדי אכזבה קשה.

מרב מיכאלי היא אכן אשה חזקה, מרשימה, מבריקה ויפה אז אולי, פשוט, לאף אחד לא נעים לומר את האמת: מרב מיכאלי היא אשת רדיו.

חגית גל

אשת פרסום במקצועה, כותבת סיפורים קצרים לעצמה ובימים אלו ממש מתאמנת לקראת אליפות העולם בסקי מים

תגובות

  1. אמה שמשון

    תסלחי לי חגית. כמה הערות.

    א. מג ראיין יודעת לבחור תסריטים – לפחות כאלה שעושים לה את הקריירה – "הארי פגש את סאלי" במאי ותסריטאית מבריקים (אולי היא יודעת לבחור במאים). אין ספק שזו הקריירה שלה.

    ב. יש גם את האח של ארז טל. הוא מעצבן אבל יש עליו יותר פרומואים מזמן מסך.

    ג. התוכנית רק התחילה. אפילו סיינפלד לא משך בכמה פרקים ראשונים.

    ד. לא ראיתי, אבל גרמת לי לרצות לראות.

    ה. את טורחת להדגיש שמרב יפה. בבקשה? עם צוואר כזה?
    מבריקה? אולי שנונה. אם חוסר בטחון מופגן, אז בטח לא חזקה…

    • מרב אולי בן אדם סבבה אבל לא יותר מזה…
      מה שבאמת מפריע לי זה שני הפורמטים הנפוצים היום בטלוויזיה:
      תוכניות אירוח – סלבס מארחים סלבס (חופשי תמשיכו לפרגן אחד לשני)
      תכניות אירוח – סלבס עורכים פריק שואו (חופשי תחזקו לעצמכם את האגו) ראו את קיציס לדוגמא.

      חסרות לי סדרות איכות (לא מהסוג הפלצני אלא העמוק יותר), תכניות תרבות טובות וכד'.

      • לא מכיר את מירב אישית, אבל נראה לי שהולך להיות פה טרנד חדש. הטרנד של הפמיניסטית המזדקנת. אין מה לעשות, הגיל הוא אכזר. לדעתי, הקסם של מירב כשהייתה צעירה – הולך ודועך. היום היא חייבת להתעדכן – כלומר להתבגר.
        חוץ מזה, הנה דוגמה מובהקת "להישגיה" של הפמינסטית המוצהרת, זו שלא חששה לבעוט בכל דבר זז. נו, על מה כל המהומה? מה יש לה היום מכל "מלחמות הנשים".
        מסקנה: במקום לדאוג יותר מדי ל"ציבור הנשים" אולי הגיע הזמן שתסתכלי פנימה. לאנעים להודות אבל לדעתי מירב בתהליך של התבגרות. מספיק עם הדגלים – הגיע גם זמנך להיות רכה ולא רק שנונה וצינית.
        מקווה שהטעם של מירב בתפאורה לא מהווה חשיפה לעולםמה הפנימי המצוייץ…

    • אלמוני

      בניגוד לתכנית של מירב בערוץ 2 בימי שישי, דווקא בשיחה אישית היא מצטיירת פחות פרובוקטיבית, ורדופת רייטינג. יש בה משהו הרבה יותר נינוח ונעים. אולי כדאי לרענן את התכנית עם אנשים יותר מעניינים ועם פחות שיחות טלפון בשידור שלפעמים קוטעות את השיחה. חוץ מזה, בהצלחה.

  2. בצער רב וביגון אני מסכימה עם כל מילה. אני לא הצלחתי לשרוד אף אחת מ… כמה היו 2 או 3 התוכניות. המרחק בין תוכניות הרדיו הנהדרות של מירב מיכאלי, לבינוניות המביכה של תוכניות הטלוזיה היא כמעט לא נתפסת. אני לגמרי מבינה את המיכשלה שלנסות שוב ושוב, הלא יש לה "את זה". עובר מספיק זמן והנסיון המר הקודם מגליד, וכולנו רצים למסך בתקווה שהקסם של "לחמניות" יעבור גם תמונה, אבל let's face it זה כבר כנראה לא יקרה. חבל.

  3. כל הבעיה אצל המפיק.כולנו מסכימים שמרב 10.היא רק צריכה להיות היא עצמה ולשחזר ההצלחה ברדיו.ביום בו תפשו את עירית תלאביב שודדת כסף בדוחות החניה היה צריך להעלות את חולדאי.וביום בו מותקפת המתלוננת על הטרדה מינית אסור ממש אסור למרב לטפל בשום נושא אחר.אני בטוח שמרב יודעת זאת.תכנית בראש מורכן צפויה לשחיטה.אז קדימה מרב אנחנו אתך.הסתערי על הנושאים החמים.תני להם את הטפול האישי המיוחד שלך ותנצחי כמו ברדיו.מהמעריץ השקט בכח זל.

  4. איילת

    למה לא לפרגן כשאפשר?זו לא תוכנית מקורית וגם לא כזו שאסור להחמיץ, אבל בהחלט מרעננת יחסית לשאר הטוק שוא'ז המשמימים.את מירב מיכאלי או שאוהבים או שלא, אין באמצע. (אני נמנית על הקבוצה הראשונה…)

    • קרין רווה

      את התכנית עדיין לא יצא לי לראות אבל ההרגשה שעלתה לי מהכתבה היא שכל המדבררים כאן מכירים את מרב ממש מקרוב. כמה קרוב?? תלוי כמה אתם דבוקים למסך.

      • סביון

        אני דווקא מאוד אוהבת את מירב, היא חריפה ושנונה ולא פוחדת מאף אחד..
        ..עד היום.
        כרגע בתוכניתה מירב נראית כמו פודל שסירקו לו את התלתלים וכל כמיהתה היא שיאהבו אותה
        הב הב
        היא, שפעם היתה כדוברמן נועץ שיניים
        תתעוררי, מירב, רף רף

        • קרין רווה

          אתמול במקרה צפיתי בשידור חוזר (ראיון עם רפול) ולדעתי מרב ממשיכה לנבוח. דווקא בתכנית אירוח אחד על אחד היה נחמד אם השיחה הייתה יותר בגובה העיניים.

          • צביקה

            מירב,בטוחני שהבקורות על תוכניתך באתר "בננים" יהיה יותר אוהד.
            היתכן שהתגובות הנ"ל קשורות למינן של המבקרות?? ??

            • שירלי

              צביקה היקר. אני מסכימה לגמרי עם חגית. מרב היא אשת רדיו מצוינת.
              אחרי הודעות אחרות שהשארת בשאר הכתבות נראה כי כל מטרתך היא לבקר שזה לגיטימי. רק שהביקורת שאתה משמיע נשמעת כמו תקליט שבור. אתה לא מבין איפה הפמיניזם, ובעיקר אתה משוכנע שבנות כותבות מתוך תיסכול.
              יכול להיות שכל המבקרים העיתונאים נטולים כתיבה שנובעת מתוך תסכול??
              חוצמזה קראתי ביקורת חריפה אם לא לומר עוינת של עיתונאי על התכנית של מרב מיכאלי. אני מציעה לך לראות שוב את התכנית ואז להגיב. וגם לקרוא שוב את התגובות בעיקר את זו של אלדד (בחור, לא?? )

              ד"א מה שבטוח התגובות שלך הם דווקא אלו שקשורות למין הכותב.

  5. רבותיי, הבא נודה בזה, הרמה של התוכניות המקוריות בטלוויזיה אינה מצויה בשיאה מאז שמוטיב הרייטינג שולט ביד רמה. אברי גלעד עושה טלוויזיה אשר לפני כמה שנים הייתי יכולה לחתום שהוא היה מקיא ממנה, ארז טל מבטא אצת הקריאטיביות שלו בעיקר מאחורי המסך, שלא לדבר על תכניות כמו שמש, משפחת עזאני ורמת אביב ג', אשר משום מה מצליחות לגרד אחוז יקר מכלל הצופים. חבל באמת שאישה כה חכמה ושנונה כמו מרב מיכאלי מנסה ללא הרף לשלב עצמה במדיום הכה בינוני הזה ולהתאים עצמה לאילוצי הרייטינג, מאשר להסתפק ברדיו הישן והטוב. מרב, חזרי הבייתה…

    • אני לא ראיתי אף פרק מהתוכנית החדשה שלה ואני גם לא הולך לראות, אבל זה ממש לא משנה לי, מירב מיכאלי בשבילי היא תמיד תישאר המלכה!!!!!!!!!!!!!

  6. בועז כהן

    סליחה, אבל למה "לא נעים לומר" שמרב מיכאלי היא "אשת רדיו"?? בתוכניות הרדיופוניות שלה, מרב מיכאלי אכן מפגינה נון-שלנטיות, נעימות וגישה בוטחת כלפי המדיום. בטלויזיה לא. אז מה. מי אמר שמוכרחים להצטיין בכל תחום? אמנון לוי היה עיתונאי מעולה, אבל הוא בדרן איום ונורא. רפי רשף היה תותח ב"נכון לעכשיו", והוא סוחט דמעות מניפולטיבי בטלוויזיה. דורי בן-זאב הוא שדרן מצויין, אבל לא עובר מסך. עמית שהם הוא כותב שנון, אבל ב"גם בישראל" הוא משדר בעיקר לגלגנות מסלידה ושפת גוף בלתי נעימה לעין.
    הבעיה נעוצה בכך שבשנות התשעים של המאה העשרים אנשים החלו לחשוב שהם יכולים לעשות הכל באותה רמת מצויינות, ולעבור ממדיום למדיום בקלילות אלגנטית. זה לא עובד ככה. הרבה כותבים מצויינים היו עורכים גרועים, ולהיפך. הרבה אנשי רדיו מעולים לא צריכים להיכנס לאולפן טלויזיה). וברגע שאנשים יבינו שזה הגיוני וטבעי, התקשורת הישראלית תקפוץ כתה.
    בועז כהן

  7. האקס המיתולוגי

    השבוע סיימה מיכאלי את עונת השידורים של בערוץ 3.
    אני תוהה אם קברניטי (אחלה מילה) הערוץ יחתימו אותה לעוד עונה.
    בכל אופן, לטעמי תוכניתה הייתה עלובה, רווייה בקלישאות, שתיקות מביכות, בחירת אורחים תמוהה ונטולת כל עניין.
    מיכאלי, מלבד היכולת לצחקק את צחוקה המזוייף ולפלבל בעיניה לא הצליחה לדובב בשיחה אינטימית, רגישה או קולחת את אף, אבל אף, אחד ממרואייניה.
    אלו עובדות, לא ביקורת.
    הביקורת היא פשוטה: זו תוכנית לא טובה, לא מעניינת, לא מחדשת דבר בקונספט הרווי והמאוס של תוכניות האירוח ולכן לא רלוונטית ולא ראויה לשידור.

    הטענה כאילו מיכאלי היא אשת רדיו מעולה מצריכה אף היא חשיבה ביקורתית.
    בלחמניות, היא זיקקה את תרבות השטות, הכלום והשום דבר לרמות הרבה יותר גבוהות. אני תופס ממנה אחת האחראיות העיקריות לזילות מילות התואר בימינו, כשכל מילה שנייה שלה היא "מדהים", "משגע", "מהמם" וכו'.
    למשל: "ועכשיו נפנה לשחר(ף?) סגל המהממת בצומת _____ , שם היא מחלקת לחמניות מדהימות עם … ".
    כשכל מילה שנייה היא מילת תואר מפוצצת, את גורמת נזק בלתי הפיך לתרבות הדיבור ולמשקלן של מילים. כך שמירב, בעיניי, לא משתמשת בכח הרדיופוני שלה בתבונה.

    האם מישהו חשב לרגע ברצינות מהי תרומתה התכנית של מירב מיכאלי לרדיו? הרי היא סוג של מגישת רצף מיומנת במיוחד. לצורך העניין, שי גולדשטיין הוא יצרן תוכן הרבה יותר משמעותי ממנה ברדיו.
    מירב מיכאלי מביאה איתה לרדיו קול מאוד נעים, יכולת לדבר מהר או לאט או איך שצריך, הרבה מאוד נסיון. קור רוח וקסם אישי, אבל אפס ערך מוסף. למיטב ידעתי, היא לא עשתה דבר ברדיו חוץ מלתווך בין שירים לבין פרסומות באופן הגון למדי.

    רבותיי, מירב מיכאלי היא אשה מרשימה, אשה איטליגנטית ופעילותה למען מטרות חברתיות היא מבורכת, אבל בעיניי, הקריירה התקשורתית שלה היא כשלון, בכל אמצעי המדיה

  8. נכון, העונה הראשונה של מרב לא הייתה מוצלחת, מהרבה בחינות שנאמרו כאן כבר.
    אבל אם הייתם צופים בפוראמט החדש של התכנית , הייתם רואים מעבר לתפאורה המתאימה יותר, מרואיינים מעניינים,ופחות צמות
    מרב אחרת, שלווה יותר, בטוחה בעצמה ומעבר לכל השיחה קולחת וזורמת.
    מרב מצליחה לשמור על הסגנון הישיר והעוקצני משהו לבין רכות והבנה מתי שצריך
    לדעתי זאת אחת הנשים היותר מעניינות שנימצאות בתקשורת .

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *