לעבור לפרברים – יתרונות וחסרונות


לעבור לפרברים או לא? החלטה שכל זוג צעיר צריך לקבל

העיר הגדולה היא משאת נפשו של כמעט כל צעיר בכל רחבי העולם, כשבמדינת ישראל ההתגלמות של העיר הגדולה תמיד הייתה ותמיד תהיה תל אביב. תל אביב בישראל היא מה שהערים המסחריות והגדולות הן בכל מקום אחר בעולם – המרכז התרבותי, הצעיר והשוקק של המדינה, כולל תרבות חיי לילה מפותחת שמושכת רבים מאתנו. עם זאת, ככל שאנחנו גדלים ומתפתחים החיים שלנו משתנים ואיתם גם המצב הזוגי והמשפחתי שלנו, וכשאנחנו בסופו של דבר מתמסדים, מוצאים את בן או בת הזוג שמתאימים לנו ומתחילים גם להקים את התא המשפחתי שלנו, אנחנו צריכים להחליט האם אנחנו נשארים בעיר הגדולה או שאנחנו עוברים לפרברים השקטים.


יתרונות הפרברים – הרבה יותר מחנייה

הפרברים, כפי שניתן להבין, הם האופציה השקטה שלנו לחיי עיר שלווים באזור המרכז בלי העומס של העיר הגדולה והסואנת. פרברי תל אביב יכולים להיות הפרברים הצמודים לה – רמת גן, גבעתיים וכדומה, או פרברים מרוחקים ושלווים עוד יותר כמו רעננה, כפר סבא, רמת השרון וכדומה. המכנה המשותף בין כל אלה הוא הקרבה לעיר הגדולה – לא יותר מחצי שעה נסיעה בין מרכזי הערים – ועם זאת ההנאה מהשקט של עיר שיש לה הפסקה, בניגוד לעיר ללא הפסקה שהיא תל אביב. בפרברים אנחנו נהנים משפע חנייה, מתרבות שלווה ומשכנות נעימה וטובה באיכות חיים גבוהה יותר. אגב, לא מן הנמנע שנשלם על הדירה שלנו בפרברים מחיר דומה או אפילו גבוה מזה ששילמנו על זו שבתל אביב, אבל השטח והמרווח שבה יתאימו הרבה יותר למשפחה.


חסרונות הפרברים מול העיר הגדולה – הם לא העיר הגדולה

החסרונות של הפרברים מול תל אביב הם, ובכן, שהם לא תל אביב. מי מאתנו שרגיל לחיי העיר הגדולה יתקשה, בוודאי בתחילה, להתרגל לשקט הפרברי. זה יכול להתבטא בדברים גדולים, כמו המחסור היחסי בבילויים ובחיי לילה שהתרגלנו אליהם, ויכול להגיע גם לפרטים הקטנים – אם נהיה בשחק עז לפיצה כפ"ס לא יכולה להציע לנו את המגוון שתל אביב מציעה לנו. אם אנחנו רגילים לאכול בפיצריות הבוטיק של תל אביב, הרי שבחיפוש של פיצה כפר סבא תכלול ככל הנראה רק את הרשתות הגדולות. עם זאת, מדובר פה בשינויים קוסמטיים שניתן להתגבר עליהם.


אז האם כדאי לנו בסופו של דבר לעבור לפרברים או שלא נעזוב את העיר?

נחזור לדוגמת הפיצה – אין כל מניעה שבחיפוש איכותי של פיצה כפ"ס תמצא לנו פיצריות איכותיות בדיוק כמו שאלה בתל אביב, ובמידה ובכל זאת נשתוקק לפיצה הישנה שלנו מתל אביב, הרי שהיא במרחק של לא יותר מחצי שעה של נסיעה. היתרון של הפרבר הוא בשקט שהוא מציע מול הקרבה לעיר הגדולה, ולכן אם אנחנו עומדים בפני חיי משפחה לראשונה אין ספק שההחלטה הנכונה, האחראית והטובה שנוכל לעשות היא לעבור לפרברים.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *