סינגל שירי


רוי אדרי – "עצור ת'זמן"

רוי אדרי הוא ללא ספק אחד האמנים האהובים עליי בתחום המוזיקה השחורה הישראלית. עוד מימי הופעותיו הראשונות ב"דינמו דבש" הנוסטלגי ועד היום, הוא האמן היחיד שיכול לעשות ראפ ולשיר ולהישמע טוב תוך כדי. בין הפקות שונות לתוכניות טלוויזיה, הספיק אדרי לשחרר את הסינגל הראשון שלו, "כבד לי", שדיבר על ענייני הלב של רוי הרגיש, ושילב אלמנטים של סול והיפ הופ. בסינגל הנוכחי, "עצור ת'זמן", אדרי מוציא לאור שיר שמתאים יותר לאווירת הקיץ החמה ומרקיד אותנו למקצבי הרגאיי הג'מייקני עם הרגשה של חופש אמיתית. השיר הזה גרם לי באמת לקפוץ לים, לשבת על החוף ולנסות למצוא את "השקט שבלב". "עצור ת'זמן" מוקדש לחברו הטוב של אדרי, גדי מרגלית ז"ל, שאף הספיק להקליט קולות בשיר זה. אתן מוזמנות להתרשם מהסינגל החדש ומשירים נוספים של אדרי במיי ספייס www.myspace.com/royuadri או לקרוא את קורות החיים המעניינים שלו באתר הבית.


דניאל סולומון – "היי"

לאחר בלדות מצליחות רבות שכתב והלחין, דניאל סולומון סוף סוף (לשמחתי) משחרר שיר קצבי קצת יותר. כנראה שהקיץ דרש את זה. "היי" הוא סינגל שלישי של סולומון מתוך אלבומו החדש, שיצא השבוע תחת השם המוזר "חיפה 87". הוא מצליח לחשוף פן נוסף שלו כיוצר מוכשר ומגוון. את האמת, חיכיתי לזה. אומנם אני מעריצה מושבעת של שירי אהבה דביקים, אבל נחמד לשמוע שיר משמח יותר מאמן עם קול ייחודי ויכולות הלחנה מקוריות. סולומון טיפה מזכיר לי את ספריגסטין בימיו הנוצצים ופה הוא מצליח להחזיר את הרוקנרול הנצחי. ללא ספק שמדובר בעוד להיט מבית היוצר של סולומון.


התקווה 6 – "לילה לבן"

אלבום הבכורה של להקת הרגאיי הישראלית, התקווה 6, ייצא לחנויות ב-17 לאוגוסט. את הסינגל הראשון שלהם, "אם אפגוש את אלוהים", בטח כבר שמעתן או ראיתן. כעת, לפני צאת האלבום, הם משחררים סינגל שני בשם "לילה לבן", שעל פי סולן הלהקה, עמרי, מוקדש לבחורות. כמו כל שאר הסינגלים שיצאו השבוע, גם הוא מכניס אותנו לאווירת הקיץ המסיבתית. הסינגל אכן סינגל מרקיד, אבל לפעמים זה לא מספיק. הוא יותר מידי מזכיר לי את הרגאיי ששומעים בחו"ל. אני חושבת שאם כבר לקחת ז'אנר כזה שחור ולעשות אותו בעברית, עדיף להוסיף לו את הפלפל הישראלי וטיפה מקוריות. המלל צפוי מידי, וכך גם הלחן. ללהקה יש, ללא ספק, איכויות טובות, אבל קל מאוד ליפול אל תוך מלכודות החיקוי. ציפיתי לאיזשהו טוויסט מפתיע בסוף.

שירי רבר

ילידת 1981, מתגוררת בתל אביב. הוצאתי ב - 2005 אלבום ראפ-רוק בשם אמ.סי שירי - "נסיכת המיקרופון" תחת הלייבל של קובי אוז-לבנטיני.הכתיבה שלי מתעסקת בנושאים חברתיים בכלל, ובנשים בפרט. הסינגל הראשון מהאלבום הוא "מתי תחייכי", שעוסק בנפגעות אונס.האתר שלי:http://www.mcshiri.com

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *