לשיר עם הרדיו שירי אהבה בקולי קולות? בן גרין נתקף פאניקה ויצא לחפש את הגבריות שלו

פסטיבל שירי דיכאון

איים א לוזר בייבי

"בן זונה", אני מסנן לעבר הרדיו. אחר כך, במשך דקות ארוכות, אני מנסה להבין מה לי ולאימא של ג'יימס בלאנט. למי שהשם לא אומר כלום, זה זמר ההשתפכויות הפופולרי האחרון. אם אתן שומעות גלגל"צ, בטח שמעתן אותו בוכה you're beautiful בערך שלושים פעם ביום. הוא מייצג זרם חולני של שירים, שאני מכנה "שירי לוזרים".
שירי הלוזרים מתחלקים לרמות שונות של עליבות נפש, שהגרועים שביניהם מתארים מצב שבו הזמר מאוהב במישהי שלא מודעת לקיומו (כמו השיר הנ"ל). דוגמה נוספת לכך היא השיר secret smile של semisonic. השורה החוזרת היא (בתרגום חופשי): 'אף אחד לא יודע את זה, אבל יש לך חיוך סודי ואת משתמשת בו רק בשבילי'. לי זה נשמע כמו ילדה בת ארבע עשרה שמאוהבת בסתר בחתיך של השכבה. השירים המתונים יותר הם בדרך כלל שירי געגוע למישהי שהייתה ואיננה (ברוב המקרים – זרקה אותו לכלבים). דוגמאות לז'אנר הן: the blowers daughter המעולה של דמיאן רייס, ו- goodbye my lover של ג'יימס בלאנט. לשירים מסוג זה פיתחתי לאחרונה רגישות יתר, לא מובנת בעליל.

א-ה-ב-ה

הכל התחיל בכלל כששמעתי שיר אחר. דניאל סולומון צועק "א-ה-בה!!!", ואני מתמוסס כמו טבלית סוכרזית בקפה. מה קורה לי??? אני, שתמיד ירדתי על שירי האהבה הקיטשיים האלה, מקשיב פתאום לכל מילה? ועוד שר עם הרדיו? הבנתי שהמצב קשה, אבל לא ידעתי עד כמה.
כמה ימים אחר כך, אני בחתונה של חברה ותיקה מהתיכון. אחרי שאני מספר לכולם כמה שזה מוקדם, ואין מצב שאני מתחתן לפני גיל שלושים וחמש, אני מוצא את עצמי מתעניין בשטויות, כמו איזה שיר הם בחרו לסלואו הראשון. וכשהגיעה הכלה, המצב רק החמיר. פתאום אני מדמיין איך היא הייתה נראית בשמלה הזאת, ומשהו זז (בלב, מגעילים!).
"חדר כושר", אני חושב לעצמי. זה מה שאני צריך עכשיו בשביל האגו הגברי המתפוגג שלי. טעות חמורה. כלומר – אני לא יודע מה אתכן, אבל זה לא מוסיף לגבריות שלי, כשכל מיני גייז מנסים להראות לי איך להתכופף נכון. ולראות זקן שמן במקלחות, חופר לעצמו במפשעה עם המגבת? זה בטח לא טוב. יצאתי מהמכון מנופח מבחוץ ומפורק מבפנים. עכשיו אני צריך חיזוק אמיתי. הפתרון: ערב של סקס נטול מחויבות אצל הזמנית.
כמה שעות מאוחר יותר, שנינו מכורבלים על הספה ורואים קומדיה רומנטית בדי.וי.די. מה נסגר איתי? מאיפה הגיע הצורך הזה בחמימות? אני שואל את עצמי, כאילו שאני לא יודע כבר את התשובה. אנחנו נפרדים בנשיקה ואני יוצא אל הלילה, מנסה להסתיר את הפאניקה. מה עושים עכשיו? מה אני צריך לעשות כדי להחזיר לעצמי את הביצים, שחלפו עם הרוח (או יותר נכון, עם יו גרנט וסנדרה בולוק שהחליטו להישאר ביחד)?

צבותוטי

למחרת בבוקר, אני מתעורר לצלילי החדש של ג'יימס בלאנט. כל משפט צובט באופן אישי. כל המילים מתאימות למכתב שלא כתבתי. אני יודע בדיוק מה גרם להתקף הקיטש הזה, ומה יכול היה לרפא אותו. אבל כל דבר בחיים תלוי בבחירות, שלנו ושל אחרים, ועד שלא נחליט לשנות את הבחירה, ניאלץ לחיות עם התוצאות שלה.
אני דן עם ידידה בהצלחה הלא-הגיונית של השירים המשתפכים האלה. "איך הוא מצליח להגיע עם הטקסט הפשטני הזה לראש המצעד?" אני תוהה. כל משפטי האהבה-הבטחה האלה, כמו נדרי חתונה בסרט אמריקאי. "בן זונה", אני מסנן בקול. "איך הוא קולע בול", אני ממשיך, לעצמי. בלב.

תגובות

  1. אל תכנע! לא לשיר המטופש הזה ולא לשטיפת המוח החברתית.
    בטח לא להשפעה של חתונות. ראית אחת ראית את כולן. אין צורך להתרגש. הלחץ הזה למצוא בן/בת זוג בכל מחיר כבר יוצא מכל החורים האפשריים וגם כאלה שעוד לא נקדחו בגוף. ואולי זה רק השפעת החורף? אני מזכירה לך, הוא עוד לא הגיע לארץ.
    בינתיים מציעה לך לשמוע המון מוסיקת רוק בועטת ועצבנית ולראות סרטי סמוראים. אין סיכוי שהלב שלך יתרכך. שמור עליו למתי שבאמת תזדקק לו.

  2. טוב לדעת גם מה אתם מרגישים וחושבים
    אחלה מאמר, נהנתי.

  3. לא יודע למה אבל אני מזדהה עם כל מילה שכתבת.
    המשך ככה, מסתבר שיש אנשים טובים בעולם שיודעים לעשות לאחרים משהו טוב בלב.

  4. אחלה דרך לתפוס כאן "זמניות".

  5. לוויתן ורוד

    כולם אוהבים קטשיות.
    זה כל כך פשוט להבנה…לא צריך לחשוב. שומעים. זה נקלט במוח.
    זהו.
    נגמר. אתה כבר מכור לחלוטין.

  6. אלמוני

    James Blunt – תותח על! ודווקא שאתה רווק אתה יכול להתנחם עם השירים שלו (הנה אפילו לגאון הזה לא מצליח למצוא אהבה!!)
    חוצמזה, ממש מסתייגת מהקטע על הזמנית הזאת שלך
    לרגע קט חשבתי הו' הנה לנו גבר שונה, רגיש…
    ואז מפציע הצורך המאצ'ואיסטי הנאלח שלך להיות מניאקקקק
    והורס את הכל
    אז לך ולכל המניאקים –
    המן ותמשיכו לסבול

  7. דבר ראשון, מאמר דיי מעניין…
    דבר שני- אל תרגיש שאתה לבד בעניין הזה, יש עוד הרבה שחשים כמוך.
    דבר שלישי- לפעמים זה טוב לשמוע מוזיקה קיטשית, אך הייתי מציעה לך רוק, זה מתאים לכל מצב בכל רגע, אני אישית כמעט בכלל המצבים, מוצאת שיר רוקיסטי לעניין מתאים בהחלט!!!
    דבר רביעי- וואט דה פאק, היית חייב להרוס וללכת ל"זמנית"?? טוב… אבל אפשר להבין אתה גבר…

    • מה הבעיה עם ה"זמנית"??
      אף פעם לא הייתן במצב שבו רציתן ממישהו רק סקס, או אולי אפילו קירבה מזויפת, בלי להפוך אותו לבן זוג הרשמי שלכן?
      אם אני נפגש עם מישהי שנמצאת במצב דומה מאוד לשלי, ושנינו נהנים מהמצב הקיים, איך זה שאני יוצא מניאק?
      איפה הפמיניזם המהולל שלכן עכשיו?

    • אלמוני

      צודקת אני מסקים

  8. אלא מאי

    חשוב לנו לדעת מי הבחור שאיתו אנחנו עומדות להתחיל.

  9. אתה כותב ממש יפה, ונשמע בחור מקסים.
    איך זה שאף פעם לא יוצא לי לפגוש בחורים כמוך?

  10. אפרתי

    שבת בבוקר,אני בעבודה ,קוראת ונהנת לדעת שיש עוד בחורים ששירים קיטישים עושים להם את זה .
    כן יירבו שירים וגברים כאלה.
    🙂

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *