הסתמסויות במקום להירדם יחד מחובקים? הרהורים על החיזור המודרני בין גבר לאישה

אהבה בעידן המודרני

העולם המודרני והטכנולוגיה המתפתחת נותנים לנו יותר דרכים לדעת, לטייל ואפילו לתקשר. עד היום אני לא מבינה איך גדלתי בלי נייד. איך במקום לחזור מבית ספר, הלכתי לגינה עם חברה שלי ולאמא שלי לא היתה שום דרך לדעת איפה אני. איך התקשרתי מהצבא אולי פעמיים בשבוע. איך טיילתי בדרום אמריקה אחרי הצבא והסתפקתי בשיחת הטלפון השבועית בלי אי-מיילים, מסנג'ר או אפילו סקייפ כדי להודיע להורי שאני בחיים ושהקולומביאנים עוד לא חטפו אותי.
כמובן שכל ערוצי התקשורת האלו שנועדו להקל על חיינו (ולהוציא מאיתנו עוד קצת כסף, אחרי ששכנעו אותנו שהם צורך בסיסי), חדרו גם לאזור הדמדומים שבין גבר לאישה. איך הצלחתי לצאת לדייטים בלי שהיה לי כרטיס באתר היכרויות? אני כבר רואה איך הבת שלי תסתכל עליי בעיניי עגל מתפלאות ותשאל, "מה אמא, באמת יצאת לדייט עם בחור שלא ידעת איך הוא נראה?" אז אולי האנושות יכולה לטפוח לעצמה על השכם, אבל לפעמים דרכי התקשורת הנפלאות האלו רק הגבירו את הניכור ואת חוסר התקשורת עד למצב שכל הקשר שלנו הסתכם בישיבה מול מסך המחשב והאצבעות שלנו היו עסוקות בהקלדה נמרצת. ספייק לי כבר מזמן הזהיר אותנו בסרט "דניס מתקשרת", במהלכו אנשים נפגשים, עושים סקס, יולדים ואפילו מתים והכל דרך הטלפון ופתאום אנחנו מגיעים לתובנה שאף אחד מהזוגות לא נפגשים מעולם.

אס.אמ.אס

בכל פעם שגבר מסמס לי מילים מחניפות, אני מיד יודעת שיש לי עסק עם מניאק. פעם אפילו הצליחו להפתיע אותי ולסמס כבר (או במקום) השיחה הראשונה. אני לא יכולה לשמוע את הטון שלו ואז אני לא יכולה להבין אם באמת הוא מתכוון למה שאמר, או שאולי אין לו כוח לשיחה שלוקחת יותר זמן, עולה יותר ויש לה סיכוי להיות יותר אמיתית. לא משנה מה תגידו, האס.אם.אס לא נועד לחיזור. לפעמים האס.אם.אסים הופכים לתמצית העניין ולמטרה עצמה במקום להיות רק אמצעי. גברים חושבים שזה נורא רומנטי לשלוח פעם ביום אס.אם.אס עם המילים הנצחיות "מתגעגע" או "לילה טוב וחלומות מקסימים". אם אתה כל כך מתגעגע אליי, אז תטרח לפגוש אותי ואם אתה שולח לי ברכת לילה טוב, אולי יש דרך פחות מנוכרת לסיים את היום ופשוט לבוא ולהירדם מחובקים?

סקס וירטואלי

מעולם לא התחברתי לז'אנר הזה. איך אפשר להרגיש סקסיים ולתאר תחתוני תחרה כשאני יושבת בבית עם פיז'מה וקרם ירוק על הפנים? הרי גם סקס הוא סוג של תקשורת, כשהגופות שלנו מדברים ביניהם. אין לי שום בעיה עם פלירטוט קליל במסנג'ר כמשחק מקדים, הרי החרמנות מתחילה בראש. אבל אחרי כל הגירוי המנטלי, המגע הפיזי דוחק הצידה את המחשבות ומשאיר את כל המקום לליטופים ולליקוקים ולכל החומרים הכימיים שמתרוצצים מהראש ועד קצה האצבעות.

אתרי היכרויות

ועכשיו הגענו להמצאה השטנית באמת שדובר בה רבות, אתרי ההיכרויות. אלו הם רק שכלול של משרדי השידוכים שמציעים אהבה בצורה כל כך מלאכותית ועוד עושים כסף מהמצוקה והבדידות של אנשים. בכל אתר יש אפשרות לסנן על סמך קריטריונים ולבחור גבר כמו שאת בוחרת דגנים בסופר. רק נכנסת לאתר ומתנפלים עלייך עשרות גברים ואת לא מצליחה לדבר עם אף אחד יותר מדקה. יש אנשים שחושבים שזו ברכה, כי איך אחרת היו יכולים להכיר? אולי אם לא היו אתרי היכרויות, הם היו נאלצים לצאת החוצה ולהכיר פנים אל פנים ואז היו מגלים שהאהוב שלהם נמצא מתחת לאף ולא בסיבוב הופעות בלאס וגאס ואולי הם היו ממילא נפגשים כי הם נועדו להיות ביחד, לא משנה אם בעזרת קופידון, חברה או טיול בשדרה.

היו ימים

פעם גבר רצה אישה ושר לה סרנדות מתחת לחלון, הקריא לה מכתבי אהבה שגבר מכוער עם אף ארוך כתב, הזמין אותה לכוס קפה (לא בסגנון "רוצה לעלות אליי לקפה?", אלא קפה אמיתי), הזמין אותה לשחק ביליארד רק כדי להחזיק אותה מאחור ולהראות לה איך מחזיקים מקל. אבל עוד לפני זה. פעם גבר ראה אישה, הם החליפו כמה נהמות, הוא גרר אותה בשערות למערה שלו והם לא יצאו משם כל הלילה. כמה פשוט, ככה רומנטי.

ענבל גלעדי

בת 30. גרה בפ"ת וחיה בת"א. בעלת תואר ראשון בתקשורת וניהול. כותבת למגזין קוסמופוליטן. חזרה לאחרונה מטיול בניו זילנד, אוסטרליה ותאילנד וכעת מתמודדת עם החיים

תגובות

  1. ילד מזדקן

    ואינני יודע לשלוח SMS

  2. חמוד ביותר 🙂
    חייבת לטעון מנגד, שלולא פלאי הטכנולוגיה שציינת הבדידות היתה עמוקה וכבירה הרבה יותר. כך שאיכשהו זה יותר מועיל ממזיק

    • נשים היתעוררו, ואולי פשוט הגיע הזמן ליזום קשר ולא לחכות ולחכות,
      אנו במאה ה21,
      היתעוררו….

  3. מוצ'ה דה קוצ'ה

    כל מילה חקוקה בסלע, באמת כמעט כל גבר שמפלרטט בSMS יתגלה כמניאק. זו פשוט שיטה נורא קלה להתקדם במערכת יחסים בלי להתאמץ (ברגע שלומדים בע"פ איפה נמצאת כל אות במקשי הטלפון).

    רק רציתי לתקן, ספייק לי לא עשה את דניס מתקשרת, כנראה שהתבלבלת עם סרטו "נערה מספר 6". את דניס מתקשרת (סרט חמוד, אגב) ביים וכתב האל סלווין.

  4. זה כל כך נכון. כל כך עצוב…
    ובל נשכח שSMS אפשר לשלוח גם כשאתה יושב באוטו ומחכה למישהי אחרת שתרד. הטכנולוגייה עוזרת להם לבגוד. אני שונאת SMSים

    • ילדה.יפה

      נושי.המתוקה.
      גברים.יבגדו.בכל.מצב.הם.לא.צריכים.SMS.כדי.לבגוד.בבחורה.אולי.באמת.במידה.מסוימת.הSMS.עושה.להם.את.החיים.יותר.קלים.אבל.גבר.בוגדים.היה.ונשאר.כזה.ללא.ועם.הSMS.זה.לא.הפך.אותם.לבוגדנים.תהיי.אופטימית.אולי.יש.שם.איזה.אחד.שיושב.באיזה.חור.נידח……ולא.בוגד.לשם.שינוי…..:)

  5. הכול נובע מכך שחלק מהגברים החדשים הרבה יותר מפונקים וחלושים מאלה שהיו בדורות הקודמים, והחשש מדחייה פנים מול פנים מחרפן להם את הראש.
    החינוך הרכרוכי והמסרס הרס לכולם.
    אם יש משהו שכובש בחורה זה הפגנת ביטחון עצמי במידה סבירה. לא תרנגול אך גם לא שפן.

  6. אלאונור

    עדכון – אנחנו כבר בפוסט שאחרי הפוסט – מודרניזם

  7. אביטל

    מה שנכון- נכון.
    לפני איזה זמן, בחור שיצא לי להכיר, החליט לאזור אומץ ולהציע לי להיפגש. אבל הוא לא אזר מספיק אומץ בשביל להתקשר, הוא פשוט שלח אסמס- "קפה?" התעלמתי.
    למחרת עוד איזה אסמס קצר. החזרתי לו תשובה קצרה- "מותק, העולם הוירטואלי בעוכריך"
    הוא לא ממש הבין את המסר. להזמין בחורה לצאת באסמס, זה לא לקחת אחריות על מה שאתה רוצה, על מה שאתה אומר. היה לו סיכוי קצת יותר טוב, אם הוא היה מתקשר…

  8. שרון

    לדעתי SMS הוא הדבר הכי גרוע שקרה למין הנשי. הוא גורם לגברים להתחמק משיחות ישירות, אלא לתמצת את עצמם ב- SMS לחיוב (לילה טוב מתוקה..) או לשלילה (זה נגמר ביננו). ולנשים לנסות לתקשר בלי להתקשר (זה רק SMS זו לא שיחה באמת) ולשלוח את כל ההודעות הקצרצרות והדביקות (לפני פרידה, אחרי פרידה). בימים שלפני ה- SMS לפחות היתה דרך אחת פחות לעשות טעויות :S

  9. אני דווקא חושבת שאין כמו מילים והSMSים הנוגעים שקיבלתי היו אלו שעשו לי את יום ואת החודש, זו עוד דרך להגיע אליך ולא תמיד צריך להתחייב לשיחת טלפון.אגב ממש ממש אהבתי את הפסקה האחרונה, נקווה שיהיה יום וזה יחזור.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *