איך לעבור קניית רכב יד שניה בהצלחה

רכישת רכב היא חוויה מאתגרת, במיוחד כאשר מדובר על רכישת רכב מיד שנייה אותו יש לבדוק באמצעות מכון בדיקות מורשה. בין שלל החוויות אותם תחוו תוך כדי החיפוש אחר הרכב הטוב ביותר עבורכם, תפגשו את הצורך להתפשר על לא מעט פרמטרים ופגיעות שהרכב קיבל לאורך השנים, לקוות ממש הרבה כי אכן המוכר לא שיקר לגבי היסטוריית הרכב והטיפולים וכמובן לבזבז כל כך הרבה משאבים עד מציאת הרכב עצמו. לכן, תכנון מקדים של תהליך החיפוש וניהול הרכישה, יעזור לכם למקסם זאת ולא להגיע למצב בו הייאוש גובר על הכל ואתם מתפשרים על רכב שהוא לא לגמרי מה שרציתם או קיוויתם שתרכשו. רכב, משמש אדם ו/או משפחה, לאורך מספר שנים בדרך כלל ולכן יש לבצע רכישה מושכלת ונכונה.


כללים חשובים בקניית רכב יש שנייה


מחירונים
– בישראל ישנם כמה מחירונים לרכבים. שנים רבות היה מחירון אחד על פיו כולם פעלו אך כיום, אין המצב כך. בין כל מחירון ומחירון, ישנם הבדלים ולעיתים משמעותיים. על כן, מומלץ להציץ בכל המחירונים הקיימים ולהתמקד בגדולים ביותר. מרבית בעלי הרכבים, יעדיפו לבחור את המחירון בו יקבלו את המחיר הגבוה ביותר אך כאשר תציגו בפניהם את המחירון האחר, הרי שזה יהווה קלף מיקוח חזק וכלי להורדת מחירים.

בדיקה במכון מוסמך
– טרם רכישת רכב באופן כללי ובמיוחד כאשר מדובר על רכבי יד שניה רכב פרטי וכמובן מסחרי, הרי שבדיקה מכנית מדוקדקת היא הדרך היחידה לדעת מה מצבו באמת. לעיתים במהלך הבדיקה, מתגלים ליקויים שבעל הרכב עצמו לא ידע שקיימים ולכן אסור בתכלית האיסור לוותר על בדיקה טרם הקנייה. חשוב לציין כי ישנן מגוון דרכים לבדוק את הרכב אך המומלצת והבטוחה ביותר עבור הקונה, היא אך ורק באמצעות מכון בדיקות מוסמך ומקצועי המעניק גם אחריות לבדיקה זו.

משא ומתן נקודתי
– מרבית האנשים אינם אנשי מכירות מפולפלים ולכן כאשר מצאתם את הרכב הבא שלכם, מומלץ לקחת אתכם מכר, שיוכל להושיט עזרה במהלך ניהול המשא ומתן על המחיר הסופי, בהתאם לתוצאות הבדיקה ולמצב הרכב והשוק. זכרו, אין כל סיבה לרכוש רכב מיד שנייה במחיר מופקע כי קיימת תחושת אי נעימות מקיום הליך משא ומתן. למעשה, ישנה אמונה רווחת כי המוכרים מעלים את המחיר בכוונה מעט, כי הם יודעים שעתיד להתקיים משא ומתן.
לסיכום, אם גם אתם רוצים להצליח לרכוש רכב מיד שנייה ולדעת שעשיתם עסקה טובה, הקפידו לשמור על הכללים שפורטו לעיל. כל כלל חשוב מקודמו וחשוב שלא לוותר ולו על הסעיף הקטן ביותר. כל זאת בתנאי כמובן שאתם רוצים לרכוש רכב עם התמורה הטובה ביותר לכספיכם אותו הרווחתם ביושר ולא מוכנים להתפשר על רכב ולהצטער על הרכישה בכל פעם בו תתניעו את הרכב.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *