בגדי וינטאג' מיוחדים

פריטים מעוצבים משנות ה-50 משתלטים על המלתחה שלנו

לשנות החמישים בישראל ובעולם כולו יש קסם רב ועל כן רבים מחליטים לאמץ את המראה המיוחד של תעשיית האופנה שהחלה בשנות החמישים, בין היתר על ידי קניית בגדי וינטאז' מיוחדים ומיני אקססוריז המאפיינים את התקופה. במאמר זה נסביר אודות שנות החמישים, האופנה ששלטה בעשור זה ונספק נקודות חשובות לכל מי שמעוניין לאמץ לעצמו את כל הקשור אל סגנון זה.


שנות החמישים- כרטיס הביקור

לכל תקופה יש את הקסם שלה. כאשר מדובר על שנות החמישים אי אפשר שלא להזכיר את מלחמת קוריאה, ההכרזה על ירושלים כעיר הבירה שלנו, המלחמה הקרה, השיגור לחלל של ספוטניק על ידי ברית המועצות, הניסויים הראשונים בנשק גרעיני ופצצת מימן, המצאת הרדיו, הסוללה הסולארית, החיסון לפוליו, מוזיקת הרוק אנד רול, הטלוויזיה מתחילה להוביל וגוברת על הרדיו, אי אפשר להתעלם מתרבות הביטניקים, הסרט חופי הכרך זוכה באוסקר יחד עם עוד סרטי קלאסיקה אותם אנו רואים עד היום, ישראל השיגה שליטה על תעלת סואץ, העלייה הגדולה הגיעה לישראל (מיליון איש בקירוב) והרשימה עוד ארוכה. שנות החמישים איגדו בתוכן תרבות שלמה שיצקה את היסודות לחלק גדול מהדברים אותם פיתחנו ואותם אנחנו מפתחים עד היום.


האופנה של שנות החמישים

אחת התקופות היפות ביותר לאופנה והעשור שסיפק לנו השראה בכל הקשור אל בגדי וינטג מיוחדים אותם אנו לובשים היום, הוא העשור של שנות החמישים. בשנות החמישים תמה התקופה הקשה של מלחמת העולם והשפל הכלכלי ואנשים החלו מעצבים ולובשים בגדים ססגוניים בצבעי פסטל שמחים. הבגדים שאפיינו את שנות החמישים היו:
– שמלות- השמלות הדגישו את הגזרה הנשית והיו צמודות לגוף ועדיין עוצבו בצורה מעודנת.
– אורך- האורך של השמלות והמכנסיים תמיד היו שלושת רבעים או הסתירו את קו הברך.
– מחויט- הלבוש היה כמעט תמיד מחויט והעניק תחושה של הקפדה, סדר וקלאסה.
– אקססוריז- רוב אביזרי האופנה בהם השתמשו היו כפפות, תיקים קטנים, מקלות הליכה וכובעים קטנים.
– שיער- התסרוקת לנשים תמיד היו מסולסלות או גליות, בנות צעירות הלכו עם שיער אסוף בקוקו. נשים מבוגרות יותר נהגו להסתפר קצר ומדורג כלפי הצד הפנימי של הפנים.
– חזיות- תמיד בצורת קונוס.
– משקפיים- בדרך כלל עם תוספות שונות, אם מדובר על אבנים ואם מדובר על חומרים אחרים. המשקפיים היו בגזרה חתולית.
– כפפות- היו בגדר חובה. היו כפפות ארוכות עד המרפק וכפפות קצרות לבנות.
– צעיפים- שימשו כחגורה סביב המותניים או שולבו יחד עם התסרוקת או התספורת.
– פריט נוסף ממנו אי אפשר להתעלם היה הקומבניזון ששימש את הנשים מתחת לשמלות.

לסיכום, שנות החמישים היו כל כך עשירות מבחינת סגנון אופנתי, עד כי רבים מאיתנו מאמצים את בגדי הוינטאג' המיוחדים שאפיינו את התקופה עד היום. אם גם אתם מעוניינים לנסות סגנון אופנה זה, דעו כי יש חנויות רבות לבגדי וינטאז' שם תוכלו למצוא אביזרים, מכנסיים, שמלות וכל מיני פרטי לבוש שמשתייכים אל אותה תקופה.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *