ביטוח דירה – מה זה כולל ולמה צריך את זה?

חוק הפיקוח על השירותים הפיננסיים קובע תנאי מינימום המחייבים את כל חברות הביטוח בנוגע לביטוח מבנה דירה. בפועל, חברות רבות מציעות הרחבות שונות שניתן להיעזר בהן על מנת להשיג ביטוח דירה משתלם. זו גם הסיבה לכך שקיימים הבדלים גדולים בין כיסויים להם זכאי מבוטח במסגרת הפוליסה. ביטוח מבנה דירה בסיסי לדוגמא כולל כיסוי נגד נזקים שכיחים, לרבות נזקי אש, פיצוץ מים, פריצה וגניבה. נזקים שכיחים פחות המכוסים במסגרת הפוליסה הם נפילת כלי טיס על הדירה, נפילת חפצים מתוך כלי טיס, פגיעת ברק, רעד על קולי והתנגשות של כלי רכב במבנה.

ביטוח דירה בסיסי אינו כולל סיכונים בדרגת שכיחות נמוכה יחסית, כגון נזקי מלחמה. רוב הביטוחים גם לא כוללים ביטוח מפני רעידות אדמה, נזקים הנגרמים למבנה במהלך שוד או פריצה ונזקי צנרת. סיכונים אלו מאפשרים כיסוי בתוספת תשלום של פרמיה נוספת. מבחינת תזמון, מומלץ לבטח מבנה של דירה שכורה או כל מבנה אחר המוחזק בשכירות כאשר קיימת התחייבות לכך בחוזה. בדירות פרטיות כדאי בכל מקרה להיעזר בפוליסת הביטוח ולקבל פיצוי כספי במקרה של נזק או אסון.


האם ביטוח דירה מתנגש עם ביטוח משכנתא?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, ביטוח דירה לא תמיד עולה בקנה אחד עם המאפיינים של ביטוח משכנתא. אכן קיים ביטוח מסוים המגיע עם המשכנתא, אך מדובר על ביטוח אותו הבנק מחייב לרכוש על מנת להגן על הנכס. ביטוח זה אינו מתייחס לכיסוי נזקים הנגרמים לציוד בתוך הדירה, לרבות ריהוט, מכשירי חשמל, גניבת חפצים אישיים וכן הלאה. מעבר לכך, במקרה של כפילות ניתן לבצע שינוי בפוליסה וכך להשיג ביטוח דירה במחיר משתלם ככל האפשר.
ביטוח דירה משתלם הוא פונקציה של צרכי הלקוח וסוג הנכס. יש הרבה סוגים של פוליסות ביטוח וקשה לשים את האצבע על ביטוח אחד אופטימאלי. לכל פוליסת ביטוח יש חסרונות ויתרונות אחרים. מי שגר באיזור מועד לפורענות מבחינת נזקי טבע או רעידות אדמה יסכים לשאת בהוצאות על תוספות כגון אלו בפוליסה, אולם בעלי מבנים אחרים יכולים לוותר עליהם וכך לחסוך מאות שקלים בשנה.


הגבלת ביטוח לפריטים יקרים

פריטים יקרים שלא צוינו לגביהם סכומי ביטוח מיוחדים ברשימת הפוליסה נמצאים בתחום אחריות מוגבלת בלבד של חברת הביטוח. כך לדוגמא הכיסוי עבור גניבת כסף מזומן עומד על חצי אחוז בלבד, בעוד הביטוח לכלי כסף הוא לרוב עד %10 מסכום התכולה הכולל.

הביטוח עבור פסלים, תמונות, יצירות אמנות וכן הלאה הוא עד %10 מסכום ביטוח התכולה ומערכות כלי אוכל מכוסות עד %5. אלו דוגמאות נוספות להבדלים בין פוליסות הביטוח ולפרמטרים בהם צריך להתחשב כאשר מחפשים אחר ביטוח דירה משתלם בטווח הקצר והארוך.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *