החוויה הגינקולוגית: שלומית הברון מתארת את הטראומה בביקור אצל גינקולוג, שדוחף לך יד כאילו את קרבורטור

ד"ר פופרניץ וברווז הפלסטיק

כן כן, אני יודעת שחייבים ללכת רק לגינקולוגית, ואסור להניח את כף הרגל אצל גינקולוג. למדתי את זה על בשרי ביותר מפתיחת ברווז אחת. אלא שכל נשות עולם יודעות זאת כמוני, לכן כדי לקבוע תור לגינקולוגית של קופת חולים, יש להתאזר בארבעה חודשי המתנה. זאת ועוד, תחושת הבטן שלי אומרת שכיוון שלרופאות יש כוס משל עצמן, הן מעדיפות ללכת להיות מנתחות לב, אורטופדיות או אונקולוגיות ולכן מספרן של היקרות מפז הללו, הוא דל. דל מאוד.

הבעיה עם תחלואות גינקולוגיות היא שהן מתרחשות עליך במפתיע עם הפיפי של הבוקר או הסקס של הערב ולא לפי לוח השנה והביקור המתוכנן הדו שנתי אצל הגינקולוגית הנורמלית היחידה בטווח חמישים הקילומטרים מביתך. לכן, עם הופעת הדימום, הגירוד או כל תופעה אחרת, אין לך זמן לקחת את כוסך לכוס קפה ולהגיד לו בנועם, "שמע חביבי, יש לנו תור לגינקולוגית מצוינת בעשרים לפברואר, תמתין עם הגירוד הזה בסבלנות", ואת נאלצת להרים טלפון למוקד קופת חולים ולבקש מסיגי, ריקי או שושנה לקבוע לך תור עכשיו, כאן, מיד וברגע זה לגינקולוג האפשרי הראשון.

בחיל ורעדה את לובשת שמלה (מי שלא הלכה לבדיקה גינקולוגית עם שמלה, לא ידעה תחושת שליטה מהי. את באה עם השמלה, מורידה תחתונים, נשארת עם השמלה, עולה על סד העינויים, ורק מרימה אותה. עם תום געגוע הברווז, את מורידה אותה. והופ! את שוב לבושה), אומרת לכוסך "יהיה בסדר" ונוסעת לד"ר פופרניץ, היחיד שהיה פנוי היום בצהרים. ואין פלא שהיה פנוי היום בצהרים, אף אישה שפויה לא תלך אליו אלא אם זה מקרה חירום.

ד"ר פופרניץ גמר את ההתמחות שלו בשנת אלף תשע מאות ארבעים ואחת בארץ נכר אירופאית, הוא לא רואה כל כך טוב, לא שומע כל כך טוב ולא מבין את כתב ידו. אצבעותיו עבות כנקניקיות ואביו חלם שיהיה מוסכניק, לכן, לפי מצוות אבא, הוא דוחף לך יד כאילו את קרבורטור.

ד"ר פופרניץ לא מבין מה את רוצה, למה את בלחץ והוא טורח לנזוף בך על שלל הטעויות שעשית לאורך השנים האחרונות.
"מתי וסת אחרון?" נוזף בך ד"ר פופרניץ (אני מעריצה נשים שמאזכרות ביומן בכל חודש את התופעה הייחודית של המחזור. זו לא אני).
"אה.. בה.. לפני שבועיים וחצי"?! את שואלת אותו בחיל ורעדה ומצפה שישלוף צבת מהמגירה ויעקור לך ציפורן על כך שאת לא זוכרת, לא רושמת, לא אחראית ובכלל, חרא של פציינטית שבאה אליו רק כשיש לך בעיה!

ד"ר פופרניץ מניד בראשו כפי שהנידה המורה שלך ביסודי כשהסבירה לך שממך לא יצא כלום, ממלמל משהו על כך שאת מקרה אבוד ושולח אותך להתפשט מאחורי הוילון. במקרה הטוב, ממתין ד"ר פופרניץ עד שאת מורידה תחתונים ומתיישבת על סד העינויים. במקרה השכיח יותר, ד"ר פופרניץ נכנס בזמן שאת מורידה אותם, לובש כפפות ועושה "כאילו הוא לא כאן".

"לרדת עוד", נוזף בך פופרניץ כשאת לא יודעת בדיוק איך להתמקם על הסד כדי שיהיו לו נוח לדחוף את הנקניקיות שלו. בלי הכנה, בלי אזהרה ובלי להודיע לך מראש, הוא דוחף לך את ברווז הפלסטיק הזה ופוער אותו כאילו לא מדובר כאן בנרתיק עדין.

את יודעת כבר שהברווז הזה הוא אמנם לא נעים, אבל הוא לא אמור לכאוב באמת. אצל ד"ר פופרניץ, הוא כואב. נורא כואב. בתנועות של קצב לוחץ ד"ר פופרניץ על הבטן שלך, דוחף לכאן מציץ לשם, שולף את הברווז ואומר את שלוש מילות הקסם "את יכולה להתלבש". אחרי שתרדי מהסד, תתלבשי ובמקרה הסביר וההגיוני תנגבי את הדמעות, תצאי אל מאחורי הוילון. ד"ר פופרניץ כבר רושם לך מרשם. הוא לא אומר לך אם הכל בסדר, הכל לא בסדר, מה הוא ראה, מה הוא איבחן או מה יש לך. מבחינתו בדיקת המנוע עברה ועכשיו יש להחליף שמן, לגרז את הפלומבות ולהמשיך למכונית הבאה.

את יכולה להיות בטוחה שהמרשם שרשם לך ד"ר פופרניץ מצריך ממך להכניס משהו מאוד ארוך ומאוד לא נעים במשך שלושה לילות לפחות. ד"ר פופרניץ מורה לך לחזור בעוד שבוע. אין סיכוי שתחזרי אליו גם אם תלדי תאומים ברחוב בשתיים בלילה. האינסטינקטים שלך טובים יותר, את מעדיפה להתגרד למוות ולא לחזור לקליניקה שלו.

ואני אומרת. ד"ר פופרניץ, או כל רופא או רופאה אחרים המתנהגים כד"ר פופרניץ, להלן כמה נקודות למחשבה:

1.
הכוס הפעור על סד העינויים, ממש מחובר לאישה שיש לה רגשות.

2.
אל תגידו לי "זה לא כואב". לי זה כואב!

3.
בדיקה גינקולוגית היא עניין רגשי ביותר לרוב הנשים. כאן זה לא מוסך ולא בית מטבחיים. המקצוענות שלכם לא מתמצה רק בידיעה אם זו גרדת, פטרת או צרעת, אלא בעיקר ביחס אותו אתם נותן לי. תהיו נחמדים.

4.
לפני שאתם דוחפים לי, לא חשוב מה, תודיעו. שננו את המשפט: "אני עומד להכניס משהו, זה יכאב קצת".

5.
עם סיום הבדיקה, תסבירו מה ראיתם ומה יש לי. ואל תרשמו לי מרשם כאילו אני כלב ללא בעלים. יהיה נחמד אם תסבירו מה התרופה הזו עושה בדיוק ולמה אני צריכה אותה.

לעולם, אבל לעולם, אל תלכי לד"ר פופרניץ שוב.

שלומית הברון

הכתבת המשוטטת של תוכנית הבוקר של טל ברמן 102 fm, עיתונאית במגזין "מנטה" של ידיעות אחרונות. חובבת פילים וספרים.

תגובות

  1. האמת שלי יש חוויה הפוכה. בצבא שלחו אותי לגניקולוגית – יצור מזדקן ומתוסכל שלא נראתה כאילו היא מבינה משהו במין בכלל ובצנרת הנשית בפרט. דווקא הגניקולוג הנוכחי הוא זכר, אבל איש עם כבוד לאינסטלציה הנשית!
    מה שכן, אולי צריך לחשוב גם על הצד השני. אולי זו הנקמה שלהם על נשים שלא מתקלחות לפני ביקורן בכס הכבוד 🙂

    תמרה

    • שולי

      לדעתי דווקא גינקולוגיות נשים, במקרים רבים פחות סימפטיות. מנסיוני האישי והלא משקף, גינקולוגית אישה פחות מגלה יחס רציני. הראשונה שלי היתה אשה ואחרי השוואה עם חברות גיליתי שהיא לא יידעה אותי על בדיקות חיוניות שכדאי לעבור כל כמה זמן וגם לא שאלה את השאלות הנכונות. כיום יש לי גינקולוג והוא בהחלט אנושי וחביב וגם רציני יותר לטעמי. אם כי, זה כנראה לא קשור למין הרופא. לצערי, יש הרבה מוסכניקים המתחזים לרופאים.

      • גניקולוגיות בד"כ פחות נחמדות, הן בטוחות שבגלל שגם הן נשים אז הן צריכות לדלג על הגינונים והבעת איזו שהיא רגישות. גניקולוגים נורמלים, מאד מנומסים ונותנים להרגיש נוח כי הם מביים שזה לא ברור שבן אדם זר שהוא נפגש איתו פעם בכמה חודשים ישקר פותח רגליים,

  2. הגניקולוגים בארץ הם כל-כך וולגריים, שזה פשוט לא ייאמן
    אני נמנעת ללכת אליהם

    חרפה לרפואה

    • כתבה נחמדה – אבל כמובן שעושה עוול נוראי לענף רפואי כה חשוב.

      ישנם גם גניקולוגים נחמדים וחביבים ( הם בד"כ שמנמנים קרחים ונמוכים ) שאכן מבצעים את עבודתם נאמנה , עם רגש וסימפטיה ואף מעודדים בחורות המגיעות לגיל שאפשר להתחיל …
      להתחיל בעבודת הקודש.. ( הכוונה לפרו ורבו ). אז אל תתיאשו בנות , המאמץ לאתר אותם אכן משתלם.

      עד אז…גירוד נעים.

  3. ד"ר פופרניץ

    מה, לי אין רגשות? תאמיני לי, לא היית רוצה לשמוע מה הבעיות שלך, מהפאדיחה היית בוכה שבוע. וחוץ מזה ראוי לציין שרוב הפציינטיות שלי אוהבות את הבדיקה, בעיקר כי כמו במקרה שלך – זה לא האצבע שמה.

  4. הגניקולוג הראשון שלי היתה אישה. היא היתה מופרעת לחלוטין. המזכירות במרפאה לחשו לי את ההמלצה שלהן – זה שחצי מהעיר הולכת אליו. ומאז ועד שנסעתי הוא היה הגניקולוג שלי. אדם צנוע בלי הרבה תסביכים ו-תאמינו או לא – דוס!! בן אדם, יש לו כבוד רב למטופלות שלו והתהליך ענייני, אמפטי וכמעט לא מביך. אז יש גם כאלה.

  5. פגי מופט

    ללכת לגניקולוגית אשה? בחיים לא.
    פעם אחת, כשהגניקולוג שלי החליט שהוא לא מקבל יותר חברים מקופ"ח שאני רשומה בה, הלכתי לגניקולוגית. איזו טעות ואיזו נפילה.
    היה לי עסק עם אשה רעה, מוזנחת, שיכלה בקלות להתקבל לתפקיד סוהרת ראשית בשב"ס.
    ולחשוב שהיא החדירה לי ברשות מכשירים לואגינה. כמעט התעלפתי מזעזוע.

    נו ת'אנק יו! ברחתי כל עוד נפשי בי חזרה לגניקולוג שלי, אצלו אני מבקרת מאז בקביעות ומשלמת לו ממיטב כספי, ובלבד שלא אצטרך לפגוש בגניקולוגית ההיא. חמוד שכמותו. תמיד אדיב, נקי, ומחמיא לי על המראה שלי (כן, גם שם). תענוג.

    • ריקי

      מה שמו של הגניקולוג האדיב?

    • אני ממש צריכה גניקולוג/ית, ובאמת לא אכפת לי מאיזה מין, העיקר שיהיה נחמד ואנושי (אני מקווה שזה לא יותר מדי לבקש….), ככה אני אשמח לקבל עוד פרטים על הגניקולוג שלך, כך שתהיה לי חווייה ראשונה לא טראומטית מדי…….

      המון תודה,
      מיה.

  6. יפאורה תבורי

    נהניתי מאוד לקרוא וצחקתי, בעיקר בגלל שהחוויה הגניקולוגית הראשונה שלי הייתה לפני שבוע וחצי, ונראתה כמעט ככה – רק עם גניקולוגית של דלת פתוחה (אני עוד נוער. 19).
    אז רציתי לציין, שזה שהיא אישה (מאוד מבוגרת ורוסיה) לא עשה אותה יותר עדינה, למרות שהיא טענה בפניי שאני "מקרה עדין" ובכלל לא התקרבה אלי עם הברווז – לא חושבת שהיה לה סיכוי. עדיין, חוסר רגישות היה שם, וככה גם קישקוש המרשם (וזו גניקולוגית של דלת פתוחה, אני מזכירה שוב) בלי הסבר. והמתקן שקיבלתי לשלושה ימים..אומנם העובי שלו זה ארבעה מ"מ, אבל מבחינתי זה עדיין ברווז. וככה גם הצליח הטיפול..אחרי שבוע חזרתי אליה, מפוחדת אבל נחושה לעמוד על זכותי לבקש ממנה להיות עדינה יותר, אבל היא לא בדקה אותי כי זה עבר (מסתבר שהטיפול הצליח. אין לי מושג איך).
    נהניתי מאוד.

  7. טריניטי

    אני מצטרפת לדעת הבנות. גם אני הגעתי לגינקולוגית בפעם הראשונה, אשה גסה ומתוסכלת (וגם שמנה, זקנה ומכוערת, אבל זה לא ממש צריך לעניין אותי). דווקא הגינקולוגים שפגשתי בחיי היו ממש בסדר, במיוחד אחד, יחיד ומיוחד, שמצליח להצחיק אותי במשך כל הבדיקה ולהוציא את המבוכה הבלתי נמנעת כמעט לגמרי מהמשוואה.
    לאחותי, לעומת זאת, היה מקרה מצער עם גינקולוג שצעק עליה, התנהג אליה בזלזול והכאיב לה. היצור הנאלח הנ"ל גער בה על "חוסר אחריותה" – שנבעה, בעצם, מחוסר יכולתה לזכור תאריכים……. כמו הכותבת. הצעתי לה לחזור למקום ולהפוך איזה שולחן או שניים, או לפחות להתלונן, אבל היא היתה פשוט בטראומה (בחורה עם "ביצים" בדר"כ).
    טוב שכותבים על נושא רגיש, ובצורה חמודה ומשעשעת.

    • buttercup

      טריניטי חמודה מה קורה?

      אני בארה"ב עכשיו אבל עדיין נכנסת לבננות לפעמים.
      ממש התרגשות לפגוש ככה סתם את הניק ניים שלך.

      נשיקות.

      • טריניטי

        מה את עושה בארץ האפשרויות?? ?
        כסף?? ? כנראה…

        התגעגעתי…..
        מצטערת על הקטע האחרון, שלא הצלחנו להיפגש, אבל את תחזרי, לא?

        אגב, מה קורה עם הסמינר והפרוייקט?
        אוהבת+נשיקות+חיבוקים (-:

        • buttercup

          הי קושקוש…
          כן אני עושה כאן כסף ועוד כמה דברים. מעניין לי כאן. (אולי אפילו ייצא לי לספר לך יותר בפירוט בהזדמנות)…
          מה קורה איתך? אפשר כבר לאחל מזל טוב?
          אגב, בסוף התייאשתי, התקשרתי לשגיא יום לפני הטיסה הודעתי לו שיש לי מתנה בשבילו מכולנו ושאולי אפשר להפגש. הוא מאוד התרגש והיה מאוד חמוד אבל גם חולה ולפיכך הפגישה לא יצאה לפועל. כיוון שהמתנה לא שבירה ולא נרקבת החלטנו שזו תהיה עילא לפגישה בעוד כחצי שנה….. את כבר תפגשי אותו לפני…
          הפרוייקט והסמינר כבר וול דאן מזמן. אני מקווה שהציונים יהיו בסדר.
          זהו, יש גבול לבמה שבננות יכולה לתת לשטויות שלי שלא קשורות למאמרים נכון? אז אולי תכתבי לי לאימל? ollie314@hotmail.com
          אז יאללה מתוקה, שתהיה לך שנה חדשה נפלאה. אוהבת, B (גיימס B).

          • לטריניטו ול buttercup האמריקקית: פה זה דיון רציני באתר מכובד על נושא רגיש.את צחקוקי הבננות שלכן תשאירו לאימייל או לICQ .שיש לכן משהו ענייני להגיד,תגידו! שלום!

  8. עכשיו אני יודעת שלא רק לי יש טראומה מגניקולוגים.
    אמא'לה הם כאלה סאדיסטיים!!!!!

    צריך להוסיף למאמר שהם לא רק שואלים "מתי וסת אחרון", אלא אם יש חבר קבוע, כל כמה זמן את עושה את זה, מזהירים להשתמש בגלולות ובקונדום, לא לשכוח שרצוי שיהיה רק בן זוג אחד וקבוע, מפחידים מפני מחלות שרק השם שלהם מזעזע…..
    בקיצור – טראומה לא מהעולם הזה

    אני חושבת שהגניקולוגים צריכים להיות הרבה יותר נעימים, הם צריכים להבין שנערה צעירה שבסה"כ לא מבינה למה אחרי שלוש פעמים עם החבר שלה עדיין ממשיך לרדת לה דם (כאילו.. באמת למה), שיסביר לה, שילמד אותה, שיהיה לה הרופא הנעים והנחמד, שהיא תמשח לחזור אליו גם בעוד חודש, חודשיים, שנה, שנתיים….

    ובקשר לסוגייה של השמלה – אני את הטעות שלי הבנתי רק אחרי שנכנסתי פנימה, חלצתי סנדלים (אתם יודעים כמה זמן זה להוריד סנדלים כשאתם בלחץ?!), הורדתי מכנסיים, היססתי איזה שלוש דקות, והורדתי תחתונים.
    הוא עמד מאחורי הפרגוד ושאל "את מוכנה? אני יכול להיכנס?".

    אני יודעת שלא חשוב מה "הם" יגידו, כמה נחמדים הם לא יהיו, וכמה מתחשבים – "הם" תמיד ישארו הטראומה שלנו!

    • מאדאם ג'י

      בקשר לטראומות,
      ניסית פעם לקחת גלולות, לעשן וללכת לגיניקולוג?!
      אני קבלתי סיפורי אימה מטורפים על בחורות שהפכו לצמחייה וכיוצא בזה
      בתור פורפליי, כדי להרגיע אותי לפני הבדיקה החודרנית
      אז הפסקתי לקחת גלולות מרוב פחד
      ועכשיו אני פצצת הריון מתקתקת

  9. גניקולוג ידוע, סגן מנהל מחלקת יולדות באחד מבי"ח הגדולים בארץ שפשוט היה כל כך עסוק בלהיות מקצועי ששכח קצת להיות אנושי. הייתי אצלו 3 פעמים שבהן גער בי על כך שאינני לוקחת גלולות (אני משתמשת באמצעי מניעה אחרים)-"תגידי, את רוצה להכנס להריון בכוח?"
    צעק עלי "להרפות את השריר" ודחף לי אצבעות בצורה מכאיבה כל כך שחזרתי הביתה ובכיתי שעה. החלפתי רופא,טוב לי.

  10. אהמממ...

    לי יש את ד"ר איליה הכוסון הביישן…
    כשהוא שאל אם קיימתי לאחרונה אמרתי לו שלא, כי היה חודש חלש ולא יצא, הוא התחיל להסמיק ולחייך ומאז הוא אוהב אותי הכי בעולם.

  11. אריאלה

    גם אצלי הראשונה הייתה אישה, והיה מאוד לא נעים. האמת היא שלא חשבתי על הרעיון של השמלה, תבורכי רבות, כל פעם שההשפלה הכרוכה בלהוריד את המכנסיים מעבר לוילון תחסך ממני אני אברך אותך.

    וסתם עצת סבתא מועילה: יוגורט ביו *מאוד* יעיל במקרה של דלקות. לא יוגורט תות כמובן. גם לאכול וגם ל…טוב נו, הרעיון ברור.

    • את רצינית? יוגורט במקומות אינטימיים?

    • יפאורה תבורי

      זה הדבר הכי לא יעיל בעולם
      ניסיתי עם גביע שלם, שעה שלמה לדחוף קצת קצת. זה לא עוזר, הדלקת/פטריה נותרה עד למתקפת האגיסטן 3 ומתקן ההחדרה המחריד שלו.

      • אלכסנדרה זייד

        לא דוחפים קצת קצת. זה לא אווז שמפטמים אותו.

        מורחים קצת, ממתינים חצי שעה או שעה, שוטפים במים (בלי סבון ובלי שטיפה ואגינלית) ומורחים עוד קצת. כך שלוש-ארבע פעמים.

        • ג'ולין

          קונים חבילה
          חלק מהבקבוקים שותים ובחלק משתמשים לטבול בהם טמפונים (אלה בלי המוליך, וגם אז להכניס מהר לפני שמספיק להתרשם מהיוגורט ולהתרחב מידי).

    • אלכסנדרה זייד

      נכון, יוגורט. כמות קטנה – מורחים מעט, שמים פד דק ונרגעים.

      ברוב המקרים (לא שהיו לי הרבה, אצלי כל כך נקי שאפשר לאכול משם), במקרים של זיהום "פשוט", עוזר לתחוב פתילה ואגינלית, שקונים בכל בית מרקחת. זה בסך הכל "נר" עשוי פולידין, שמחטא ומנקה את צוואר הרחם. ללכת עם פד כחצי שעה אחרי זה, לספיגת ההפרשות – ואת שוב נקייה וחדשה.

      *אבל הכי חשוב, בנות – למה אתן הולכות כל כך לגינקולוגים/ות? גינקולוג זה כמו אף-אוזן גרון – לא כמו רופא שיניים. אין סיבה לרוץ לבדיקה תקופתית, אלא אם כן מישהי סובלת מדלקות חוזרות ונשנות, או נמצאת בהכנה להריון. אל תקנו את הכזבים האלה ואל תשתעבדו לבדיקות תקופתיות, גם לא לפאניקות. מישהי פה היתה רצה לרופא על כל פעם שיש לה כאב ראש או כאב בטן? מישהי פה עוברת סי.טי, רנטגן או בדיקת שמיעה, סתם כך? אף אחת.

      לימדו לטפל בעצמכן. ואם בן זוג מדביק אתכן בזיהומים פעם אחרי פעם, הבעיה היא בו ולא בכן.*

      • יפאורה תבורי

        אני משתדלת להימנע ככל האפשר משימוש בתרופות, ונמנעתי בעבר מתרחיצים אינטימיים ואפילו פדים. טבעי זה הכי נוח.
        אבל נדבקתי איכשהו בפטריה ההיא, והביו לא עזר (אני חושבת שגם בדרך שציינת לא היה עוזר).
        אז החלטתי ללכת לגניקולוגית של דלת פתוחה, שכנראה רגילה לעשות שטיפות מוח על לשכב מאהבה. היא צודקת, רק שאני נורא נבהלתי שמה שאני עושה (שוכבת עם אחרים בלי לרצות) הוא מאוד מאוד לא בסדר. וזה לא בסדר, אבל אפשר היה להציג את ה בדרך רכה יותר, ולא להציע לי ללכת לפסיכולוג סקסולוג כשלא השתחררתי והיא קרא לי..מקרה עדין. היא אמרה לי להשתמש בליגיניה.
        אז זה מהפחד, התשובה לדברים שלך. המקום כל כך רגיש, משמש לדברים כל כך רגישים (הכוונה, גם, להבאת ילדים) וכל כך נסתר מוטמע לנו להסתיר אותו והתחושה שמשהו לא בסדר בי כשיש שינוי קל בהפרשות, הערות מבחורים לגבי הריח וכד', שמהפחד – הולכים לגניקולוג ומתמידים בזה. הלוואי אחרי תרופה אחת זה היה מסתדר, אבל אצלי זה לא עובד, נראה לי, ואני לא יכולה לדעת אם כן..רק עניין של הפרשות.
        זהו. אפילו לכתוב את זה ככה עושה לי צמרמורת, נפסיק בזאת.

        • אריאלה

          חוץ מאשר לשכנע אותך שהכוס שלך כל כך לא הגייני, שדרוש לו סבון מיוחד, וחיתול בכל ימות החודש, כי הוא מפריש איכסה פויה ויש ריח. כל סבון יעשה בדיוק אותה עבודה, בהנחה שאת לא שוטפת את הנרתיק עצמו, אלא רק את החלק החיצוני שלו. בשום פנים ואופן לא להכניס סבון לנרתיק, זה רק עושה בעיות.

      • זיהומים, דלקות,,דחיפת פתילים או יוגורט פרו ביוטי??

        אתם בטוחים שאני ואתן מאותו הזן?
        מעולם לא נתקלתי בבעיות כאלה ואפילו קריאה עליהן מעוררת בי חרדה עמוקה.
        —שיכאב שם?? (אאווץ!)

        לא נעים. (ארור שעשני אישה)

  12. סנופקין

    "אם גברים היו צריכים לעבור ממוגרפיה בביצים, הם היו ממציאים מזמן מכשיר שיבדוק אותם כשהם ישנים, דרך הטלפון".

  13. בוא לא נשעה מי זה סיפור!
    בדיקה גיניקולוגית לא צריכה להיות עינוי, ואם אתן הבנות לא תחשבו כך- הינה הולכים לפתוח לי את הכוס, הבדיקה יכולה לעבור בקלילות.
    כל בחורה יכולה להיות מספיק אסרטיבית ולבקש מהגיניקולוג שיספר לה מה הוא עושה ומדוע.
    באשר לנושא גניקולוג או גניקולוגית??
    כמובן שיש לבחור לא על פי מין הרופא אלא לפי האינטואיציה הנשית שלנו….

  14. נ. נ. השלישי

    אני לא בטוח שמותר לי, בכלל בכל מהלך ביקורי באתר אני בעיקר מרגיש צורך עז להתנצל, אבל גבירותיי בכלל ושלומית בפרט, כה לחי. כמי שהבדיקה האינטימית ביותר שעבר הייתה ביום גיוסי לצבא ההגנה לפני כמעט עשור, בדיקה שכללה מבט הצידה ושיעול קצר, אני מצדיע לכן.

  15. 1. גניקולוגית אשה – ביקרתי לפני שנות דור בצבא, חוויה מחרידה סטייל כלא נשים, גרסת סאדו. כיום – אחרי מספר שנים וגברים (גם גניקולוגים וגם לא..) שוב נתתי צ'אנס להתנסות עם נשים (גניקולוגיות), צ'אנס שהביא אותי לגניקולוגית המתחשבת והעדינה בתבל כולה.
    2. חוויה בקופ"ח כללית (שרותי בריאות, סליחה…) – חזרה לאותה מרפאה גיניקולוגית מתפוררת בעיר הולדתי לאחר עשר שנות היעדרות בעיר הגדולה. מסירת מספר תעודת זהות לפקידה תוך ציפייה הגיונית לתיק קרטון רפואי חדש ומבריק בחיקי. אז זהו, שלא. תוך שניות הונח בחיקי תיק צהבהב מיושן המכיל את כל פריטי בעת בקורי האחרון והיחידבמרפאה, אשר לא זכרתי כלל כי אכן התבצע. כך, ישבתי לי בחדר ההמתנה תוך שאני קוראת על האני הגניקולוגי בן ה-17 שלי, כפי שהונצח ע"י גניקולוג בעל אספירציות פסיכולוגיות . שמחתי אכן לקרוא כי נרתיקי צעיר, נאה למראה ומוכן לשמוש מיידי אך יחד עם זאת התעצבתי והתאכזבתי משני בת ה-17 המסרבת למרשם גלולות ואינה מגלה מוכנות להחדרת מכשירים פולשניים. שני בת ה-17 אף טרם קיימה יחסי מין…
    היות שבתקופת בקורי במרפאה נדרתי נדר לפרישה מוחלטת ממין בכלל ומבנים בפרט, נדר אשר הפרתו תפגע קשות בחיי חתוליי – התחושה היתה כסגירת מעגל נפלאה. בינתיים, לחתולים שלום.

  16. גם אני עברתי מסע ארוך ומכאיב אצל פופרניצים למיניהם, ביקורים שבסופם חשתי לעיתים צורך עז להגיש תלונה לאיגוד הרופאים (או לחילופין להזמין משטרה…).
    לשמחתי מצאתי לבסוף גניקולוג חלומי: גם נחמד, גם עדין (הוא לעולם לא ידחוף ברווז או אצבע ללא ג'ל סיכוך) וגם מקצועי.
    לדעתי אסור לחזור פעם שניה לגניקולוג פופרניצי ואף יש מקום להתלונן במרפאה בה הוא עובד.

    • אריאלה

      ששמים ג'ל סיכוך על הברווז? איזו צדיקות. מעולם לא נתקלתי בדבר כזה, ואפילו לא חשבתי על הרעיון.
      יש לי הרגשה שאנחנו כל כך רגילות להדחיק את הביקורים אצל רופא הנשים, שרעיונות הגיוניים לגמרי, כמו להגיע לשם לבושות בחצאית או לבקש ג'ל לא עולים בדעתנו, פשוט, איך שיוצאים מהדלת אנחנו שוכחות שהיינו שם בכלל.

      ועוד עצת סבתא מועילה: במקרה של דלקת בדרכי השתן, תה אוכמניות וכדורי אוכמניות, שניתן לרכוש בחנויות טבע, ולקנח בכמויות ברוטאליות של מיץ אוכמניות. אה, ולא לקחת אנטיביוטיקה אלא אם ממש חייבים, נטילת אנטיביוטיקה גורמת להפרת האיזון החיידקי בגוף, ואופס, אמנם הגרון לא כואב יותר, אבל הכוס לעומת זאת כן.

  17. מאדאם ג'י

    מזדהה בהחלט,
    בבדיקה האחרונה הרגשתי כמו כוס מהלך,
    ההוא דוחף ככה אצבעות, בלי שום פורפליי,
    פורפליי קטן – מה עניינים, מה שלומך, חיוך קטן, משו
    התרגעי הנכון במקומות הקדושים יכול להפחית כאב עד אפס
    הם שוכחים לפעמים שהם לא אינסטלטורים

  18. יפאורה תבורי

    לציין את שמות הגניקולוגים *הטובים* העדינים, המתחשבים, ובאיזה איזור הם?
    אני ממש לא רוצה ליפול על מישהו מפחיד..

  19. ד"ר מישל ברעננה במרפאת לב הפארק הוא גם שייך לקופת חולים וגם בהתחלה שהלכתי אליו הייתי בטוחה שזאת אישה והתבדיתי לטובה עדיין מאוד,
    ואת הברווז הוא משמן.

  20. מיכאלה

    בלונדון מחממים את הברווז. קצת מים חמים והופ.
    נכון, זה אמנם נשמע מודרני ומתחשב משהו, אבל לעומת זאת, אין להם כיסאות, יש להם מיטות שעובדות כמו שג'ק מרים רכבים – יש רגלית שהרופא מרים איתה את המיטה, שמתרוממת בזוית ישרה, עד שהכוס שלך מגיע לגובה העיניים של הרופא. זה נראה תלוש לחלוטין.

  21. בנות יקרות ! לכל הדרומיות שבכן, בקופ"ח ג' בבאר שבע במרכז בריאות האשה יש גניקולוגים (גברים !!) מדהימים . נחמדים וצעירים וקלילים.
    אבל גם אתן בנות, קחו את העניין בסבבה. אם כואב הגרון , הולכים לרופא אף אוזן גרון. כואב הגב , לכירופרקטור. כואב הכוס , לגניקולוג. מה הביג דיל ? כולה שתי דקות, ובמילא יש לו 20 נשים ביום ככה שהוא לא ממש זוכר אתכן אחרי זה. נא להירגע.
    ובכל מקרה , אתן לא חושבות שצריך למכור אגיסטן בלי מרשם ?? באמת ! למה צריך לסבול דקה אחת מיותרת?? בהצלחה לכולן

    • אינדי_גו הו הו

      בארה"ב, אגב, אפשר לרכוש טיפול אנטי פטרייתי בכל חנות תרופות. *ללא* מרשם. הם סומכים שם על נשים, שמכירות את עצמן מספיק כדי לדעת מתי מדובר ב yeast infection שאפשר בהחלט לטפל בו לבד, לבין משהו שבאמת מצדיק ביקור אצל גינקולוג.

  22. הגניקולוגית שלי היא מצויינת: עדינה, מצחיקה ונותנת גלולות חינם
    ללא מרשם, באם יש לה בסטוק.
    מומלצת ביותר לתושבות יוקנעם והסביבה – קופת חולים כללית.

  23. עידית

    לכל בנות המרכז – ד"ר הארט, רופא קופ"ח כללית.
    מדהים, אסתטי, מתחשב בקיצור…
    חלומה של כל אישה!!

  24. ג'ולין

    לד"ר מיכאל טוהר שמקבל במרפאת הנוטרים ברעננה
    אמנם לא הכאיב אבל החוויה הרעה איתו התחילה ברגע שנכנסתי למרפאה שלו והוא נעץ בי מבט של "כן? מה את רוצה ממני בכלל?".

    זה קצת קשה לשאול שאלות ולהסביר מה בדיוק אני מרגישה לרופא שמהרגע הראשון מתנהג כאילו הוא כועס עלי על איזה חטא נסתר. ואיך בדיוק הוא אמור לאבחן אם אני לא יכולה לדבר?

    הרופא הראשון שלי היה סבא חביב במרפאת זבולון בקריות. הוא השתמש בברווזון פלסטיק קטן במיוחד לבתולות שבאמת לא הכאיב וגם התעלם באצילות נפש מהעובדה שציחקקתי במשך כל הבדיקה ורק ביקש בנימה מיואשת קלות שאפסיק כבר לעשות שריר בבטן.

  25. בנות תתלוננו !!!
    רופא שצועק הוא בהמה ולא רופא , לדעתי יש כאן אפילו סוג של אלימות שמצדיקה תלונה במשטרה.
    לא די "בחוויה" הלא נעימה הזו גם לשמוע צעקות ויחס משפיל ? (שבוי מלחמה זוכים ליחס מכובד יותר).

    בכל קופ"ח יש נציגות תלונות הציבור , תפנו ואל תוותרו – רק בדרך הזו הם יבינו שהם לא אלוהים !!!

    אל תוותרו להם !

    רונן .

  26. רגינה

    הכתבה הזאת יכולה להיות נכונה אם תחליף בה את המילה "גניקולוג" ב"גניקולוגית" ולהיפך. טוב, אני מסתמכת רק על הניסיון האישי שלי. אפשר להגיד "יש ויש" על גניקולוגים אבל גניקולוגיות … אולי היה לי מזל בעניין, אבל הגניקולוג שלי כיום הוא המומחה והבן אדם המקסים והרגיש והאיכפתי ביותר. הוא (וגם אחרים) ידעו איך להתנהג בטבעיות תוך בזמן הבדיקה, להרגיע, לספר בדיחה (לא גסה) ולהסביר הכל. לגבי הדביקה עצמה – הגיניקולוג שלי לעולם לא עורך בדיקה לבד- הוא תמיד מזמין אחות, לעולם לא נכנס מאחורי הוילון לפני באני מוכנה והאחות הושיבה אותי כמו שצריך.

  27. מאחר שלעניין ההרופאות/ים כבר הגיבו מספיק, רק עוד כמה הערות: המקבילות של נרות "אגיסטן" ודומיו נמכרות ללא מרשם בארה"ב, ולכן סביר להניח שבקרוב גם בארץ. בינתיים, אם אתן קבועות בבית מרקחת (עדיף פרטי, הם נוטים להיות פחות קשיחים) נסו לבקש מהם, גם ללא מרשם, לפעמים זה מצליח. אם כבר הלכתן לרופא לצורך טיפול בפטריות, בעיקר לטיפול חוזר, תתעקשו על "דיפלוקן" (Diflucan ) – זה כדור שבולעים, פעם אחת , והוא יעיל בהרבה מכל הנרות למיניהם. יוגורט – לאכילה, יעיל במניעה, לפעמים גם בטיפול, אבל פחות.
    דלקת בדרכי השתן לא רצוי להזניח(=לא לקחת אנטיביוטיקה), החיידקים עלולים לטפס לכליות וליצור נזקים הרבה יותר חמורים. חמוציות ומוצריהן יעילים במניעה, לא בטיפול.
    חיים בריאים ושנה טובה לכולן/ם

  28. דר. פיליפ זאבו- מכבי רעננה.
    רופא עדין, נחמד ונעים. אין לו "סד" אלא מיטה רגילה לחלוטין עליה מתבצעת
    הבדיקה. לרשות המטופלת עומד חלוק אותו היא מוזמנת ללבוש. דר. זאבו מקפיד
    לגלות אך ורק את האיזורים שהוא רוצה לבדוק ובסבלנות רבה- לשוב ולכסות את
    החלקים שנבדקן כבר (בבדיקה גופנית מקיפה- למשל).
    הבדיקה נעשית תוך מתן תשומת לב, הרבה כבוד למטופלת ומקצועיות.
    ממליצה בלב שלם- על רופא אנושי ומתחשב.

    ועוד משהו בשבילכן-

    לטיפול בדלקת בדרכי השתן- 3-4 שטיפות ביום, באמצעות פד גזה טבול בתמיסה של מלח
    בישול ומים. אם תופסים אותה בהתחלה- אפשר להמנע מאניטיביוטיקה.
    הטיפול עלול לשרוף מעט- אך הוא יעיל מאוד.

    שלכן, קטנה

  29. כלבתא

    הקפידו להקריא בפניו את רשימת "עשה ואל תעשה" שהכינותן מראש. אצלי זה תמיד עובד.

  30. ריקי

    אשמח לשמוע על גניקולוגית מומלצת באיזור המרכז – אלעד, מודיעין, מקופת חולים מאוחדת.

  31. רונית

    מה האורך המועדף עליכן אחיות שלי?

  32. אני דווקא מאד אוהבת ללכת לרופא נשים. עדיף כזה של הקופה, תורן, שמתחלף. רק מלכתוב אני כבר מתחילה להרטיב.
    אני הולכת עם שמלה, בלי חזיה, וכשהו אומר לי ללכת מאחורי הפרגוד ולהתפשט, הלב שלי מתחיל לפרפר ומיצי הכוס שלי עובדים.
    אני נשכבת עירומה, ומתה על הפנים שלהם כשהם נכנסים, עושים מן הבעה כזו.
    ואני, לא משהו אני יודעת, וכשהוא חופר בסך השערות שלי, ונוגע מרצון או שלא השפתיי, או בדגדגן, אני פשוט מתמוגגת.
    אני מתה על הברווזון, המחשבה של השכיבה חסרת האונים פסוקת רגליים עושה לי את זה!

  33. תגובה ל BEJA FLOR

    לדעתי את חולת רוח

  34. סתם עברתי פה

    חוויתי לא מעט פעמים בדיקה גניקולוגית, ועדיין אין לי מושג על איזה ברווז מדברים פה.
    ולא, אני לא בת 15, ויש לי ילד…

  35. בפירוש אני חייבת לשתף את חברי וחברותי לאתר בחוויה שעברתי אצל גיניקולוג זקן, שמן ואכזרי שקיבל את לקוחותיו/חולותיו בביתו הטחוב בשכונה בלתי נעמה בעליל. בצעירותי הייתי פרפרית לא קטנה, המון סיני, עישונים וכן הלאה. יום אחד גיליתי בעיה גיניקולוגית חיצונית ופעוטה, שגרמה לתחושת גירוד. אותו גיניקולוג היה פנוי, אז ניגשתי אליו. בחדר השני צעקה ובכתה בחורה בזמן שהוא התבוננן פנימה, החדיר ומשך מכשירים, והודיע לי שיש לי הרפס. את יכולה לעשות בדיקת דם, אבל אני משוכנע מאה אחוז. כמובן, בלי חיוך, אמפתיה, הוא לא זרק שום עצם לבחורה בת 20 שלפתע נגלה לה שהיא לנצח תישא את הווירוס. אבל!!! אחרי שעשיתי את הבדיקה, ונתגלו נוגדנים למחלה, הסממנים חזרו וחזרו. אני הספקתי לעסבר לרופא צעיר יותר, נחמד יותר, בעל קליניקה פרטית בשכונה יותר נחמדה. אחרי שנראה היה שההרפס שב וחוזר מדי חודש בחודשו, ושהתרופות המאוד חזקות נגד ההרפס לא מועילות, הוא הציץ בעדינות לעבר האיבר, ואמר שזה בכלל לא קשור להרפס, זה פשוט בעיה שמקורה בחוסר שמירה על הגיינה מספקת.או, במילותיו אלה-למעלה מעשרים שנה אני גיניקולוג ומה שיש לך רחוק מרחק אלף קילומטרים מהרפס. ובאמת, שחייתי בעולם שכולו טרמפים ו וגברים זרים וכן הלאה, לא התקלחתי מדי יום. והנוגדנים? לכל אחד יכולים להיות נוגדנים, למעשה זה סימן טוב, שהגוף נתקל בנגיף ודחה אותו. כמובן שמאותו יום והלאה דאגתי יותר לנושא ההגיינה והבעיה חלפה לה. אני חושבת שסיפורי האישי ממחיש מזווית נוספת את בעית חוסר בתקשורת, חוסר ההבנה, וחוסר האהדה שקיים בין האיבר לגיניקולוג. לעניות דעתי, נשים צריכות לדרבן את אחיותיהן שיילכו וילמדו את המקצוע, ואולי הדבר הכי חשוב הוא שיחייבו כל סטודנט לגיניקולוגיה לעבור בדיקה רקטאלית דומה באורכה ובפולשנותה לבדיקה גיניקולוגית מדי חצי שנה. וכדברי שי, ב'זו ארצנו', בתפקיד המשוררת
    הקוס שלי
    הוא קוס פרטי
    פרטי הוא הקוס שלי
    פרטי הוא קוסי
    ועוד הרבה שורות מאוד דומות ששכחתי.
    אז- הקוס שלי הוא פרטי וחשוב מאוד ונדרש יחס נהדר לאבר המין שלי, שהוא חלק מרכזי בנשיותי, אותה נשיות שכל כך קל לדרוך עליה, שדורכים עליה לעיתים כה קרובות בעולמינו השוביניסטי והאכזרי.

  36. נסטסיה

    כן. מכירים את פומרנץ שצווח לך- תשתחררי ודוחף את כלי המשחית שלו עד לגרון שלך. אבל אני חייבת לספר לכם על חוויה יוצאת דופן שהייתה לי. רופא צעיר בלי אצבעות נקניקיה שקבל את פני בחיוך והורה לי לעלות לסד סדום. הסברתי לו את הבעיה שלכבודה התאספנו- אני בתחילת הריון ויש לי דימום קל. הוא כמובן התכבד בדחיפת ידו ולמרבה תדהמתי לחץ באחת מאצבעותיו על הדגדגן שלי. חברות! אין לי מושג איך הוא עשה את זה בדיוק אבל שתדעו לכן שאני התחלתי לקבל התכווציות של טרום גמירה ועוד שניה הייתי גומרת לו שם. קודם כל הייתי מופתעת מהמהירות שעניין הגמירה עומד להתרחש עלי- בעלי עומל על העניין די הרבה זמן וזה בהינף אצבע אחת גורם לגופי לאבד שליטה 🙂 על כל פנים זעתי באי נוחות והוא הציץ בי. מה קרה שאל אותי. זה כואב לחשתי לו( מה יכולתי להגיד לו? 🙂 ) לא, זה לא נעץ בי מבט מאשים….שהכוס שלי מתכווץ על כף ידו….על כל פנים יצאתי המומה מכל המפגש הזה- קודם אני כמעט גומרת ואחר כך הוא גם הודיע לי שיש לי תאומים…אז טוב מאז עברו יותר מ 13 שנה אבל את אותו רופא
    לא שכחתי…..:)

  37. אני ממליצה על ד"ר קרלוס רוזנברג
    מקבל חברות מכבי
    גם נחמד וגם מצחיק

  38. מה אני היחידה ?

    מה אני היחידה ששכבה עם הגניקולוג שלה?

  39. גם גיניקולוג גם שרברב

    אני יודע גם לעשות גניקולוגיה.
    אני נוהג לבדוק עם הלשון,
    אז בבקשה תרגעו בנות יקרות.
    אצלי תקבלו טיפול ותוכלו לבחור את גודל הברווז

    אני יודע גם אתן בני אדם וכול זה
    ואני אפנק אתכן על זה

    לא נוח כיסא
    אפשר לשבת על הבירזיה של השירותים

  40. בלינדיני

    אז מה אם אני לא גניקולוג
    לי אין צרכים?

    למעוניינות: בלונדיני גבוהה שרירי גר בסיביר מעוניין בשמרתפית שאוהבת ללכת על שש.

  41. המלצה חמה

    אם את חמה אני ההמלצה

  42. אני מאוד מקווה שהגניקולוג שלי יקרא את הכתבה הזאת כי את ברווז הפלסטיק אני לא אשכח הרבה זמן, אני בטוחה שהדבר הזה הוא המצאה של גבר…עכשיו אני מבינה שאני לא היחידה שנתקלתי בקיר אטום שניסיתי בתמימותי לשאול :מה בעצם הבעיה?!

  43. טוב אז ככה..
    קודם כל,כתבה נחמדה ונכונה אולם לא לגבי כל הרופאים ולא לגבי רופאים גברים בלבד…

    לפני שהלכתי לרופא נשים המליצו לי על ד"ר קריסטל לילוב-אנה רופאה נהדרת-סבלנית, מסבירה,מודיעה לפני פלישות וגם מחלקת גלולות כשיש לה בסטוק…היא מקבלת בנתניה במרפאת נתניה דרום לכל המעוניינת.
    דבר אחד לא ברור לי(בתור בתולה) למה הברווז אמור לכאוב אם המקום פתוח להצעות גדולות יותר:)) ??

  44. כל כך הזדהתי עם הסיפור. אכן היה לי פעם גניקולוג ידוע שם שהלכתי אליו באופן פרטי (הוא היה הגניקולוג של אמא, לא סתם) והוא לקה בדיוק בכל התסימים המתוארים בכתבה. היחס שלו היה פשוט מגעיל.
    לשמחתי עזבתי אותו וכיום יש לי גניקולוגית נ ה ד ר ת ! (של קופת חולים כללית), התורים ניתנים לכל היותר לעוד שבועיים, היא אשה חכמה, רגישה ועדינה שניתן לדבר איתה על כל דבר ותמיד יצאתי ממנה עם הסבר מספק לבעיה ולאופן הטיפול.
    לא אחליף אותה באף אחד אחר, בטח שלא בגבר גניקולוג!

  45. צפונבונית אמיתית

    גם לי היה מקרה חירום דומה – הייתי חייבת תור דחוף ובמוקד הפנו אותי לגניקולוגית. היא היתה אישה קרה ומזעזעת – אמנם לא הכאיבה, אבל עם פרצוף חמור ולא דיברה אליי. היא היתה הרופאה הכי מגעילה שנתקלתי בחיי.
    לעומת זאת – רוב הגניקולוגים שהייתי אצלם, תמיד אמרו קצת יותר מידי ("כן, את יכולה להישאר עם המגפיים, כמו סאדו-מאזו..") או נגעו יותר מידי (יד מלטפת את הרגל בזמן הבדיקה)…אבל זה באמת עניין של ליפול על הרופא הנכון, בלי קשר למינו.

  46. דודית

    זה לא ממש משנה גבר או אשה, העיקר שזה יהיה מישהוא נורמלי ,שיתייחס אלייך כמו אדם ולא כמו עוד מספר , שלא ידחוף לך דברים בלי להודיע, שיסביר לך מה קורה, ושיהייה עדין, זהו, אם יש את כל זה, אז מצאת את האדם הנכון – הייתי אצל גניקולוג מאוד מאוד נחמד, חתיך, צעיר, אסטתי, אבל אין לא מושג מה הוא עושה שם בעצם… נראה שהוא שם בשביל הפאן, אין לו בעצם מושג ברפואת נשים! כעת יש לי גניקולוג משגע, לא צעיר, לא חתיך – ד"ר יפעת יצחק מראשל"צ עובד בלאומית ומאוחדת – פשוט מלאך, אין מילים, התגלמות המקצוענות, היחס הטוב, עדין , מתחשב, ואפילו מתקשר אלייך לשאול מה שלומך! לא אחליף אותו לעולם.

  47. היי
    האמת שאני גבר
    אין כזה דבר שרופא בודק ב"מקצועיות"…

    כולם ח-ר-מ-נ-י-ם…

    וחוץ מזה כמו שמשחקים רופא ..
    אפשר לשחק גם רופא גניקוליג ..
    אז אם את מתחת לגיל 25-
    פני אלי ל – SHILYSHILY101@WALLA.CO.IL
    ו… בואי נשחק..
    חה חה חה חה..

    ביי
    ביי

  48. המלצה לגניקולוג: שייך לקופ"ח לאומית, קוראים לו דר' דסקלו, הוא עובד ברה"ע ובהרצליה.
    פשוט מקסים – עדין, נעים, לא מלחיץ, מצחיק. מומלץ.

  49. שמרית

    אני חייבת לציין שהרשימה הזו מצחיקה מאוד ובאותה נשימה, מכמירה את הלב
    אחיותי הנשים! הרשו לי לשתף אתכן בתגלית האישית שלי.
    עד אחרי לידת בני הבכור – ארבע וחצי שנים -שמרתי אמונים לגיניקולוג תל-אביבי (דווקא לא רע, ד"ר פקטור, הוא גם מנהל איזו תת-מחלקה במח' נשים בבילינסון). משעברתי לגור במקום אחר, החלטתי לתור אחר רופא חלופי קרוב יותר לאזור מגוריי.
    שוב לקחו לי כמעט שנתיים – והבן השני כבר בדרך- רופא הנשים "המומלץ" של קופת החולים הקרובה אלי היה כבר המועמד לקדנציה נצחית, כי הוא "בסך-הכל, בסדר גמור".
    לא שהוא דחף ידיים, או משהו כזה.
    אבל יום אחד פשוט נמאס לי.
    הבנתי את זה לאחר שבבתי לב שבכל פגישה הוא מכנה אותי בשם-משפחתי, במין עגת-מילואימניקים שכזו.
    לדוגמא: "אז מה יהיה , לוי?" (נניח שזהו שם-משפחתי כרגע..)
    או – אחרי שאושפזתי בבית-חולים בשל סיבוך הריון כלשהו
    "אני מודאג ממך, לוי!".

    פתאום פשוט נמאס לי. מין סחבקייה מנוכרת, ועוד תוסיפו לזה את ההתערטלות והבושה הזו.
    ללמדכן שלא צריך אפילו להיות אנטיפט ברברי או עב-אצבעות.

    וכך , בהחלטה ספונטנית וצלולה, פשוט החלטתי לשאול על אלטרנטיבה אחרת.
    קיבלתי המלצה משתי מכרות שלי, (אחת מהן רופאה-אך לא גיניקלוגית..) , שהמליצו לי על ד"ר טל גולד – קופ"ח כללית – פרדסיה (אני חושבת שהיא מקבלת גם בהרצליה).
    הספיקה לי פגישה אחת איתה.
    גם אם היא לא מכירה אותי ממש באופן אישי, וגם אם היא רואה אותי אחת לחצי שנה , כל החוויה אחרת לגמרי.
    אחרי הפעם הראשונה אני זוכרת שפשוט אמרתי לעצמי, טיפשה, איך לא חשבתי על זה כל השנים –
    קחי רופאה .

  50. אקסית מיתולוגית

    רופאה זה לא פתרון! הרופאות אכזריות יותר מתנשאות יותר………………

  51. ליאת

    מה כל כך שונה מגנקולוג חשאר המומחים? המון מומחים, בכל תחום החל מרפואה וכלה בעריכת דין ומוסכניקים, מתייחסים לאנשים כאל עוד אחד בפס העבודה היומי שלהם. אין טעם לעשות נזק ספציפי לגנקולוגים.

  52. בננות יקרות,
    הייתי רוצה לקבוע תור אצל גניקולוג/ית לצורך התחלת נטילת גלולות למניעת הריון.
    היות וחוויית הביקור אצל הגניקולוג מעולם לא נשמעה יותר מדי מלבבת, ובמיוחד מפני שזאת תהיה הפעם הראשונה שלי, ממש הייתי רוצה לצמצם את הטראומה הצפוייה למינימום ההכרחי.
    האמת שבהתחלה חשבתי גם אני על גניקולוגית, אך לאור חלק מהתגובות למאמר החלטתי לקחת את הסיכון ולהרחיב את האופציות גם לבני המין הפחות יפה.

    המלצות, בהקדם האפשרי, על גניקולוגיות/ים באיזור ת"א (רצוי של קופת חולים "כללית") יתקבלו בהמון המון ברכה.
    אה, כן, ושיהיו נחמדים (ואנושיים, בבקשה).

    תודה מראש,
    מיה.

  53. אינדיאנית

    כמה שכואב!
    אני הלכתי בפעם הראשונה לגניקולוג לבד, במכנסיים, כשאין לי מושג על החוויה המפוקפקת הצפויה לי, מפאת הפדיחה שבלשאול את החברות הדתיות הנשואות שלי על משהו שרווקה כמוני לא אמורה לשאול. גם הוא היה רוסי. עם אצבעות נקניק
    וכשאני מנגבת את הדמעות,האדיוט אומר לי: "למה את בוכה את יפה מבחוץ וגם מבפנים". טראומה.

  54. יקירותיי,
    מחפשות גניקולוגית משובחת? זה מאוד פשוט.
    ד"ר מימי הטמן .מקבלת בבית הרופאים בתל אביב – רח' שפרינצק. טלפון: 03-6952480.
    מקצוענית, אנושית, חכמה ומקסימה.
    מי צריך יותר מזה?

    • איזה קופת חולים?

      • ד"ר מימי הטמן מקבלת במרפאה ברחוב שפרינצק 3 בבית הרופאים, רק פרטי, אבל שווה כל פרוטה וכל דקה שיושבים אתה! עברתי אינסוף גניקולוגים וגניקולוגיות ואין כמוה מכל הבחינות. מקדישה לכל אחת תשומת לב הרבה ידע וזמן והגונה מאין כמוה. אחת בדורה!

        • עופרה

          כן ממש אין בדורה!!! ממש רופאה מדהימה ומעולה!!! שרקמה מזימות נגד חברתה עופרה חזה… התעללה בעופרה חזה עם בן זוגה של עופרה וניהלה עימו רומן… גזלה מעופרה כסף רב יחד עם דורון אשכנזי… ועשתה פעולות שיהרגו את עופרה בטיפין טיפין… מבלי שאף אחד יחשוד אפילו.היא ודורון לחדש לכם, היו מתעללים בעופרה יחדיו.. וצוחקים לה בפרצוף.
          כל כלב יבוא יומו.

    • עופרה

      כן… מימי הטמן רופאה מעולה ביותר!!! מאוד אנושית… שרקמה רומן ומזימות עם דורון אשכנזי (בעלה של עופרה חזה) איך לרצוח את עופרה חזה באיטיות מבלי שאף אחד לא יחשוד.. עם רעלים שהדריכה אותו לשים לה במנות קטנות בשתייה… שניהם זממו וביצעו זאת לגזול את כספה… והתעללו בה… ממש אנושית!!!

  55. בשביל זה בדיוק הולכים לגניקולוגית הכי טובה בארץ-ד"ר מימי הטמן.
    צלצלו אליה- תרויחו גניקולוגית מנוסה, חמה, חכמה , שתהיה שם בשבילכן בכל בעיה, כמעט בכל שעה.

    • אכן נכון! ד"ר מימי הטמן היא אחת בדורה!תמיד עם סבלנות אינסופית, תמיד בחיוך,תמיד ברוגע ותמיד במיומנות ובעדינות! מי שפגש בה לעולם לא יוכל לומר עליה דברים רעים כי אין אנשים כמוה שיש בהם שילוב נדיר של יופי פנימי,אישיות אצילית,ידע רב ורגישות לחולות.בנוסף לכך היא גם אשה יפהפיה. מה הפלא שפה ושם קמים לה מקנאים ?שימותו כל הקנאים, מה שחשוב, שיש לה עדת מעריצות גדולה ושאין כמוה!

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *