חשבון הבנק הראשון שלי

האם ידעתן כי כל מי שמגיעה לגיל 14 ראשית לפתוח חשבון בנק ראשון? את החשבון כדאי לפתוח גם אם לכן עדיין כסף להפקיד, מאחר שהוא מהווה תמריץ לחסכון של דמי כיס, מתנות יום הולדת וחגים, או שכר מעבודות מזדמנות. חשבון הבנק יאפשר לכן לשמור ולחסוך כסף על מנת לרכוש באופן עצמאי מוצרים ושירותים, כגון גאדג'ט עדכני, אופניים חדשות, מנוי למגזין נוער, בגד אופנתי או בילויי סוף השבוע. מעבר לכך, מכיוון שהבנק מאוד רוצה שתצטרפו עליו, בעת פתיחת חשבון תזכו במגוון הטבות ומתנות כמו נגני מוסיקה, כרטיסים להופעות, תיקים ופנקסי הנחות.

חשבון בבנק – מה זה אומר?

על מנת להבין את משמעותו של חשבון בנק, כדאי להכיר תחילה מונחים בסיסיים הקשורים בו:
בנק – זהו מוסד פיננסי למטרות רווח בו ניתן להפקיד כספים. הבנקים מהווים נדבך בסיסי בכלכלת המדינה ומספקים מגוון רחב של שירותים פיננסיים, כולל פתיחת חשבונות להפקדת כספים מצד אנשים פרטיים ועסקים, מתן הלוואות ואפיקי השקעה וחסכון שונים.

מסגרת אשראי
– זוהי תקרת הסכום שאדם רשאי ללוות מהבנק, החורגת מסכומי הכסף שהפקיד בו, ומכונה בשפה העממית גם מינוס בבנק או אוברדרפט. גובה מסגרת האשראי תלוי במספר גורמים ובעיקר בסכום הכסף שבחשבונות, ובגובה הכנסתו השוטפת של בעל החשבון. חשוב לדעת כי בדרך כלל עבור חשבון ראשון לקטינים ניתנת מסגרת אשראי רק בהסכמת ואישור ההורים.

חשבון עובר ושב
– או בקיצור עו"ש, הינו חשבון מרכזי בו מופקדים כספים שוטפים של בעל החשבון.

תוכנית חיסכון
– מדובר בהפקדת כספים שוטפים או חד פעמיים בבנק, וזאת לתוכנית מיוחדת נושאת רווח הסגורה לשימוש למשך תקופה מוגדרת מראש.

פתיחת חשבון בנק ראשון

ראשית, חשוב לדעת שפתיחתו של חשבון בנק ראשון איננה כרוכה בעלויות, וכל אחד יכול לפתוח חשבון גם אם אין לו עדיין כסף להפקיד. אם אתן בנות 14 תידרשו להגיע לבנק בליווי אחד ההורים. בני 15 נדרשים אף הם לליווי הורים עבור פתיחת חשבון בנק, אלא אם כן הם עובדים במשרה קבועה שמשכורתה עוברת ישירות לבנק מטעם המעסיק. החל מגיל 16 ניתן לפתוח חשבון בנק באופן עצמאי עם הצגת תעודת זהות.

הליך פתיחת חשבון בנק ראשון

לצורך פתיחת חשבון בנק ראשון נדרשת חתימה על חוברת תנאים כלליים, על טופסי פתיחת חשבון קטין, ועל טופס המכונה הצהרה על הנהנה בחשבון. פקיד הבנק יסביר לקטין את משמעות הפרטים בכל טופס, וכאמור מגיל 16 ניתן לחתום לבד וללא ההורים על טפסים אלו. כמו כן, חשוב לדעת כי במרבית הבנקים צעירים בני 14- 16 לא מקבלים פנקסי צ'קים, אלא יכולים להזמין כרטיס למשיכת מזומנים מחשבון הבנק, המצריך חתימת הסכמה מטעם ההורים. .

מערכת בננות

הועניב היושבב שערש שמחויט - שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *