מקצוע נחשק בתחום התקשורת


חברה מתפתחת

אנחנו מוקפים במידע. אינטרנט, טלוויזיה, טלפונים סלולאריים חכמים – מגוון עצום של מדיה, באפיקים וערוצים כמעט בלתי מוגבלים, המעבירים לנו מידע, בין אם הוא אובייקטיבי או סובייקטיבי. במידע הזה, שאנו צורכים בצפייה או קריאה, מוכנסים מסרים ואג'נדות, גם אם הוא מנסה להיות ניטרלי ככל הניתן. בין אם אנו צופים בקריקטורה פוליטית, סרטון יוטיוב ויראלי, פרסומת רדודה בפריים טיים או מתרשמים מעיצובו של ספר או אתר אינטרנט – הכל נכנס תחת מטריית התוכן הנקראת תקשורת חזותית


מהי תקשורת חזותית

התקשורת החזותית היא כלי משמעותי, שהולך ומבסס מעמדו מיום ליום כחשוב ביותר בחברה המודרנית, להביע דעה על העולם. האדם היוצר מביע את עצמו בתחומים מגוונים, כמעט בלתי מוגבלים – חברתיים, פוליטיים, כלכליים או אומנותיים – דרך התקשורת החזותית. התקשורת החזותית היא רב תחומית, וכוללת בתוכה דיוק ומורכבת מחד, ומאידך חשיבה יצירתית ואסתטיקה המושכת את העין ומעוררת את המחשבה.
התקשורת החזותית משתמשת קודם כל בהתפתחות הטכנולוגית העצומה ובאפשרויותיה הבלתי מוגבלות, ומטמיעה בתוכה הבנה אחת בסיסית – גלובליות. הקשר בין הפרט הבודד שמביע את עצמו להמון הוויראלי מטושטש מאוד, והמסר הנכון שמובע בצורה הנכונה יחדור את המחסום שבין המקומי, הפרטי והאישי לגלובלי – המפורסם והרחב. כמעט ולא נמצא ענף מדיה ותחום עיסוק בו אין שימוש כיום בתקשורת החזותית.
אנשים יצירתיים, חכמים וביקורתיים המעוניינים להביע את דעתם בצורה זו, לפתח את חושיהם היצירתיים והביקורתיים ולקבל את הכלים להשפיע דרך היצירה שלהם – יכולים וצריכים ללמוד עיצוב תקשורת חזותית.


תכנית הלימודים

את תכנית הלימודים בלימודי העיצוב ניתן להפריד לשני תחומים – התחום המעשי מול התחום הרעיוני. בתחום המעשי לומדים הסטודנטים שימוש, עיצוב ועריכה בתוכנות העיצוב השונות, בהן – פוטושופ, אילוסטרייטור, פלאש, 3D Max, אינדזיין, סוליד, אפטר אפקט, עיצוב ממשק ועוד קורסים שונים, לפי צורכי ורצונות הסטודנט.
אך הכלים המעשיים בתוכנות העיצוב משמשים רק כבד הציור עליו יצקו הסטודנטים את התוכן. הסטודנטים נדרשים בחשיבה יצירתית, חשיבה חופשית ואומנותית דרכה יוכלו הסטודנטים להשתמש בתקשורת החזותית בכדי לייצג את מסריהם ודעותיהם.


מבנה הלימודים

הלימודים מחולקים לשלוש שנות לימוד, כשלכל שנת לימוד מהות ותפקיד משלה:

– שנה א': שנת היסודות. בשנה זו נלמדים הכלים המשמעותיים בתקשורת החזותית, כמו רישום, יסודות העיצוב, תוכנות העיצוב, המחשה וטיפוגרפיה. שנה זו מהווה בסיס ליצירתיות ולחשיבה שתפותח בהמשך ותהפוך את הסטודנט למעצב.
– שנה ב': בשנה זו ממשיכים הסטודנטים ללמוד כלים להבנת תחום התקשורת החזותית, כמו צבע, וידאו, צילום ועוד. במקביל מתחילים הסטודנטים ללמוד של העברת מסרים ופיתוח שפה. כך מתחילים הסטודנטים להתרגל לחשיבה הרב-תחומית הנדרשת בתקשורת החזותית.
– שנה ג': שנת הפרקטיקה. בשנה זו בוחרים הסטודנטים את תחומי התקשורת החזותית בהם הם רוצים להתמקד, ומפתחים פרויקטים במגוון גדול של תחומי עיצוב. אפשרי ומומלץ לבחור גם כאן בעשייה רב תחומית, שתיצור מהסטודנט תוצר מוגמר ושלם בעיצוב התקשורת החזותית.

לסיכום – יצירתיים, אומנותיים, ביקורתיים ומחפשים את הדרך להביע את זה? תקשורת חזותית היא התשובה בשבילכם.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *