מתכון קאפקייקס קוקוס ובננות מאלף, מתוך "קטנטנות – קאפקייקס בקלי קלות" מאת דנית סלומון

קאפקייקס קוקוס בננה עם זיגוג שוקולד

קאפקייקס רכות ועשירות, ששומרות על טעמן המשובח גם בגרסת הפרווה (מרגרינה במקום חמאה). מומלץ לשמור את העוגות מחוץ למקרר, כדי שלא יאבדו את מרקמן הרך. אם בכל זאת מאחסנים אותן במקרר, רצוי להוציא אותן מתוכו לפחות שעה לפני ההגשה ולהניח להן להגיע חזרה לטמפרטורת החדר.


תבנית:
תבנית 12 שקעים מרופדת ב־12 עטרות נייר לאפייה מס' 4.

חום אפייה:
בינוני (180° צ')


המצרכים:

1 בננה בשלה, קלופה
2 כפות מיץ לימון
50 גרם חמאה (או מרגרינה בלי מלח) בטמפרטורת החדר
½ כוס סוכר
1 ביצה טרופה
½ כפית תמצית וניל
¾ כוס קמח
¼1 כפיות אבקת אפייה
⅓ כוס קוקוס טחון
⅓ כוס נוזל קוקוס משומר ("חלב" קוקוס")


לזיגוג ולעיטור:

75 גרם שוקולד מריר (לפחות 60% מוצקי קקאו), קצוץ
5 כפות נוזל קוקוס משומר
1 כף סירופ מייפל
10 גרם חמאה (או מרגרינה בלי מלח) בטמפרטורת החדר
1 בננה בינונית בשלה – מוצקה ובלי כתמים
1 כף אגוזי פקן קצוצים
מעט רוטב מייפל לזילוף (לא הכרחי)

1. מועכים את הבננה עם מיץ הלימון. בקערה בינונית מערבלים יחד חמאה וסוכר במשך 2 דקות. מוסיפים את הבננה המעוכה וממשיכים לערבל לתערובת אחידה. מוסיפים את הביצה ואת תמצית הווניל ומערבלים היטב.
2. מנפים את הקמח עם אבקת האפייה ומוסיפים לתערובת הבננה יחד עם הקוקוס הטחון ועם נוזל הקוקוס. מערבלים במהירות בינונית רק עד שהתערובת אחידה.
3. מחלקים את התערובת בין עטרות הנייר – כ־2 כפות לכל עטרת (רצוי להשתמש בכף מידה כדי להבטיח חלוקה שווה). אופים במרכז התנור במשך 20 דקות, או עד שפני העוגות מזהיבים קלות ומרכזן יציב למגע. מוציאים את העוגות מהתנור ומצננים בתבנית במשך 5 דקות לפני שמעבירים אותן לרשת מתכת להשלמת הצינון.
4. להכנת זיגוג השוקולד, שמים שוקולד קצוץ, נוזל קוקוס, כף סירופ מייפל וחמאה בחלקו העליון של סיר כפול, או בקערה חסינת־חום המונחת מעל סיר מלא עד חציו במים על סף רתיחה. נותנים למצרכים להתחמם מעל האדים במשך 5 דקות לפני שמתחילים לערבב אותם במטרף ידני. טורפים עד שכל השוקולד נמס והתערובת חלקה לגמרי. מסירים מהאדים. מניחים לתערובת להצטנן עד שהיא מסמיכה מעט – טורפים מדי פעם, כדי לשמור על סמיכות אחידה. תערובת הזיגוג צריכה להיות דלילה מספיק ליציקה וסמיכה מספיק כדי שאפשר יהיה לשלוט במידת ההתפשטות שלה.
5. קולפים את הבננה ופורסים ממנה 12 פרוסות בעובי סנטימטר ו־6 פרוסות בעובי 5 מ"מ. מניחים פרוסת בננה עבה במרכז כל עוגה. חותכים כל אחת מפרוסות הבננה הדקות ל־6 משולשים. יוצקים כף מזיגוג השוקולד על פרוסת הבננה שמונחת על העוגה וסביב הפרוסה – הזיגוג צריך לכסות לגמרי את פרוסת הבננה ולהתפשט סביבה. מסדרים על פרוסת הבננה המצופה 3 משולשי בננה וזורים מעט פקנים קצוצים. לפני ההגשה, מזלפים טיפה או שתיים של רוטב מייפל על עיטור הבננות והאגוזים.

הערה: בננות משנות את צבען כשהן נחשפות לאוויר – אם העוגות אמורות להמתין זמן ממושך, כדאי לדחות את העיטור במשולשי הבננה ובאגוזים עד לשלב ההגשה, או לוותר על משולשי הבננה ולהסתפק באגוזים קצוצים.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *