אל תיכנעו לסטטיסטיקה תביטו אחד לשנייה בעיניים

אם אתם סבורים שסטטיסטית גם אתם אמורים להתגרש תוך פרק זמן מסוים, כמו הרבה זוגות אחרים, יש לכם שתי אפשרויות. הראשונה היא להתאים את עצמכם לסטטיסטיקה הקיימת, השנייה היא להיאבק על הזוגיות שלכם ולפתור דברים על ידי ייעוץ וטיפול זוגי.


גירושין הם לא תמיד הפתרון

חיים לא בונים על סטטיסטיקה ולכן אין להיכנע לאותה סטטיסטיקה שמתפרסמת בעיתונים ועיקרה אחוזי הזוגות שמתגרשים מדי שנה. אם אתם עדיין אוהבים אחד את השנייה, אך חשים שהזמן עשה את שלו וחסר לכם חידוש ואותה תקשורת שהייתה חלק בלתי נפרד ממערכת היחסים שלכם בעבר, בוודאי תשמחו לדעת שיש מה לעשות בנידון. יש אפשרות לפנות אל מומחה בתחום טיפול זוגי ולהתחיל לשחזר ולבנות ערוצים חדשים של תקשורת.

זוגיות אינה דבר קל ולכן חשוב מאוד לעבוד עליה ללא הפסקה בכל תקופות החיים. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שבמרבית המקרים פירוק החבילה משמע מוצא קל ויש בהחלט סיכוי שתצטרכו להתמודד עם בעיות דומות גם בזוגיות הבאה שלכם. לכן, אם עדיין קיימת אהבה, חשוב לנסות ולשפר את הקיים.


מדוע מתגרשים?

יש סיבות רבות לכך שאנשים מחליטים להתגרש:
– שינוי באורח החיים- לאורך השנים השתנה התא המשפחתי והתפקידים של הגברים והנשים וכיום אחת מהסיבות העיקריות לכך שזוגות מחליטים להתגרש היא אי היכולת להתמודד עם השינויים באורח חיים זה. אם בעבר, נשים היו נשארות בבית ומגדלות את הילדים ולמעשה היו תלויות בבעל ובפרנסה אותה הוא הביא הביתה, כיום המצב שונה לגמרי ורוב הנשים עובדות ומרוויחות שכר בדיוק כמו הגבר ופעמים אף יותר.
– משבר אבטלה- פעמים רבות מצב של אבטלה מצד בן הזוג או מצב בו האישה מרוויחה יותר כסף מהבעל מוביל לתסכול גדול של בן הזוג, בעיות תקשורת, בגידות וגירושין.
– מוצא מעורב- מנטאליות שונה יכולה להוביל לגירושין. ולעיתים בני הזוג חשים שהם אינם יכולים להמשיך ולהתנהל יחדיו משום שהפערים ביניהם גדולים מדי.
אלו הם רק חלק מהסיבות לגירושין. מה שחשוב להבין הוא שרוב הסיבות נובעות ממצבים מסוימים שיוצרים תסכול מסוים אצל אחד מבני הזוג, דבר שגורר חוסר תקשורת, כעסים ונתק. ברוב המקרים ניתן להתגבר על הבעיות על ידי שיחה ושיתוף.


מטפלים בכם

יש אפשרות להתחיל ולתקשר שוב. יש אפשרות להתחיל ולשתף אודות התסכול שלכם ממקום העבודה, התסכול שלכם מהשכר הנמוך, הדאגה שמא תאבדו את האישה משום שאתם מרוויחים פחות ממנה, יש אפשרות לפנות אל מטפל זוגי ובעל ניסיון שינתח את המצב ביניכם, יבין מה הבעיות, ממה הן נובעות ואט אט יעזור לכם לפתוח מחדש את ערוצי התקשורת ביניכם ולהתקרב אחד לשני, כמו בעבר. דבר שיכול לעזור לכם לשמר את הזוגיות ואף לשפר אותה.

לסיכום, הכל תלוי בכם ולא בשום סטטיסטיקה. אם אתם סבורים שעדיין נותרה בכם אהבה אחד לשנייה ואתם מעוניינים לנסות ולשפר את הזוגיות שלכם, הטיפול הזוגי הוא הפתרון האידיאלי.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *