אז בשביל מי אנחנו באמת מתלבשות? שירי כץ בדקה וחזרה עם מסקנה אחת מטופחת לגרוטאות השלוכיות שביננו

האסופית: גרסת המאה עשרים ואחת

מטנק מרכבה 5 למטוס קרב F16

חברה שלי מאוד שמנה, יש לה שערות עודפות על הפנים, גבות רסטות, היא מתהלכת כאילו יצאה זה עתה מספר אגדות בדמות האסופית, עוטה על עצמה שלל אוהלים (שכן היא חובבת טבע, למרות שהטיול האחרון שלה היה בגיל 17 וכיום היא בת 32). בניסיון הכמעט נואש שלי להפוך אותה מטנק מרכבה 5 למטוס קרב F16 כדי שהיא תתחיל לחיות את החיים ולא ליד החיים, נולדה התשובה לשאלה בשביל מי נשים מתלבשות.

המטופחת, המשרתת והמשונה

בסוגיה זו נשים מתחלקות לשלוש קבוצות:

1.
נשים רווקות המטפחות את עצמן על מנת למצוא חתן/בן זוג/בעל מפעל לזרעים/ספונסר נשים אלו לא יפספסו אף הזדמנות לדפוק הופעה שכן העתיד ממש מתחת לאף שלהן: בעבודה, בהצגה בקאמרי, בבית קפה, בחנות ספרים, בסופר מרקט השכונתי (מה שמגדיל עוד יותר את הסיכויים למצוא זכר), באמצעות הקולקציה האקלקטית החדשה של זארה, יוסף, סיגל אפוד… מוקפדת אלגנטית או ספורטיבית, מעט חשופה, או חשופה מאוד, בהתאם לנסיבות, נראית כמי שזה עתה יצאה מקטלוג אופנה או מפרסומת ענק בקיר חנות מנגו בעזריאלי. ניתן למצוא אותה בכל חברת היי-טק. בכל פעם שבא בחור חדש לשכונה (לחברה) היא נכנסת לכוננות קרב על מנת לכבוש את המוצב החדש. עוטה על עצמה את מיטב מחלצותיה, ושאר אקססוריז המותאמים עד כדי כאב לבגדים. לוק מוקפד, עלק במראה הטבעי, שגורם לחברותיה לקנא (נשים הן עם קנאי מאוד, שלא מפספס אף הזדמנות לא לפרגן, הקרב על המילקי הוא כאין וכאפס לעומת הקרב של ג'ינס פיגוזי אחרון בחנות שעושה לך תחת סקסי). לא תראו אותה יורדת אל פח הזבל עם מינימום איפור חתונה ואימונית של המעצב המועדף עליה. אין עליה כשמדובר בפריזורה.

2.
קבוצת הנשים הנשואות/אלו שכבר צדו בן זוג לכל מטרה שהיא – קבוצה זו מתחלקת לתתי קבוצות.

2.1
נשים מטופחות אשר עובדת היותן נשואות/תפוסות (לפחות כרגע, שזו עוד סיבה טובה לטיפוח) לא גרמה להן להפסיק לחשוב, וכתוצאה מכך להפסיק לטפח את עצמן. הן לא נראות כמו עוזרות המסתובבות בבית, וגרוע מכך ברחוב, חסרות טאץ' של סנדרה רינגלר, עם שרוואלים רחבים, חולצת טישרט שאף פעם לא היה לה עבר מפואר, סנדלי אצבע (לא עלינו), וצבע שיער שפעם היה לו עבר צבעוני ומפואר. נשים אלו שומרות באדיקות על הלוק, ולא רק על מנת להמשיך לחרמן את הנוכחי, אלא גם כדי שיהיה להן כיף להסתכל על עצמן במראה, ראי ראי שעל הקיר מי הכי כוסית בסביבה??? גם כדי לגרום לנשים אחרות לקנא בהן, ולפצוח בשלל קללות על "זאתי זונה אחושרמוטה, אין לה טיפת שומן על הגופה". אבל הכי חשוב, גם אם הן לא מודות בכך, להמשיך להיות שווה בשוק בשר הפו"פ, כי מה יכול להיות יותר טוב משריקה של ערס ("ראית איך הערס הזה שרק לי, מה הוא חושב לעצמו שאני כריסטינה אגילרה? ילדה בת 18? אני אישה מכובדת בת 33", והכול נאמר בחיוך מאוזן לאוזן ובקורת רוח) כדי לעשות להן את היום? ומה כוללת ההשקעה: בגדים, נעלים, תכשיטים, תיקים, ברטים, קוסמטיקאית פעם בחודש או פעם בחודשיים (מעבר לכך זו הזנחה פושעת והפנים מתחילים להתפורר), בניית מגדלי בבל על הציפורניים, פדיקור, מניקור, מסאג' ולמקפידות על כשרות בד"ץ, גם חדר כושר או חוג ספורט (עדיף פילאטיס) לפחות פעמיים בשבוע. זו מחלה סופנית.

2.2
קבוצת הנשים הנשואות שגמרו את הקריירה שלהן כנשים סקסיות ומפתות – הדבר מתרחש בדרך כלל לאחר הלידה הראשונה. בשנות הזוגיות הראשונות, כשהאישה עוד צעירה בימים ו/או ברוחה ועדיין לא מתפקדת על תקן משרתת של הילדים (או של הגבר, אם לא שפר עליה מזלה והיא נשואה לאפנדי), היא מקפידה לדפוק הופעה מושקעת, במיוחד בעת יציאה לבילוי. חשוב לה כי הזכר שלצידה ימשיך לפנטז עליה ולא על כל נקבה אחרת בסביבה. אפילו הייתה זו כלבה. אולם, מתישהו לאחר לידה הראשונה והקילוגרמים העודפים, אלה שלא ירדו מכל הפיצות והקצפת שהועבר דרש, נוצר הצמיג הראשוני, וכוח הגרביטציה מתחיל לעשות את שלו על הציצים. לאחר שנות נישואים לא רבות, שניים שלושה ילדים, מה שנישאר לעשות זה לבהות עם דמעות תנין בקלטת החתונה ולהתענג על ימים יפים יותר.

3.
קבוצת הנשים השונות ואולי גם המשונות (ולמה משונות? כי איך אפשר לחיות כשאת סמרטוט רצפה?!), רווקות או נשואות או תפוסות לכל מטרה שהיא שמראה חיצוני מטופח הוא מהן והלאה, הן בעד מראה חווה. הן לא מכירות את המקצוע העתיק קוסמטיקאית, מתהלכות בעולמנו עם שואה גרעינית על הפנים: עור פנים יבש/שומני/פצעוני. הן קונות את בגדיהן בשוק הכרמל, ואם הן ממש משקיעות בעצמן, הן קונות "מציעס" בשוק הפשפשים, הן חושבות שנעלי שפיצים הן אמצעי הגנה יעיל נגד אנסים ושאר חולי נפש, איפור מתאים לזונות ולא להן, במקרה של אירוע הן מורחות פס שחור על העין ומכערות את עצמן עוד יותר. לא ברור כיצד הגיעו למצב קליני זה: האם משום שגדלו במושב או בקיבוץ (תירוץ עלוב: "אני טום בוי שגדלה במושב"). אולי משום שהאבות והאמהות המייסדים נראים גם הם כמו גבינה צהובה שפג תוקפה – מלאת עובש וירקת? אולי חסר כרומוזום הטיפוח? או משום שהן שונאות את גופן?
שאלה זו דורשת התייחסות נרחבת יותר – אין, נא לקרוא זאת שוב, אין אישה בעולם אשר מרוצה לחלוטין מגופה ומן המראה החיצוני שלה. אישה תמיד תמצא פגם בגופה ותמהר להנציח אותו בשיחה עם כל זר מזדמן. רק שיקשיבו, ולמה, מן הטעם הפשוט, איננו מושלמות, אך חשוב מכך, משום שאנו הנשים זקוקות לחיזוקים חיוביים כל הזמן בהקשר המראה החיצוני שלנו, שיאמרו לנו: "מה את משוגעת? על איזה שומנים את מדברת, הלוואי עלי השומנים שלך, את לא צריכה למנף את הציצים, הם נוסקים מעלה מעלה מעלה". אחת השאלות האינטליגנטיות הנפוצות ששואלים דוגמנית היא מה השווה לא אוהבת בגוף שלה (מתוך הנחה שחייב להיות משהו)? זו הפיגוזית משרבבת לאוויר העולם ש"הישבן שלה רחב מדי (הוא מושלם!), או ש"הציצים שלה קטנים מדי (בהשוואה לפמלה אנדרסון), או "שהאף שלה רחב מדי" (למי אכפת כשאת מרוויחה מיליון דולר לקטלוג). אנחנו אוהבות להתלונן על מה שהטבע נתן ולא משנה עד כמה אנחנו קרובות להיות מושלמות. זה פשוט עושה לנו עמייחא במשך מספר דקות, שכן בעקבות התלונה על תחת גדול/קטן החברות ממהרות לפלוט "מה פתאום, תסתכלי על עצמך קוסית".

ולפני מריטה

בנות יקרות, לא כולנו נולדנו סופר מודל ג'יזל, וגם היא לא מושלמת. פגעי הטבע אינם תירוץ להיותכן גרוטאה שלוכית. נכונה עד כאב של תלישת שיער בשוועה, הקלישאה הידועה כי מראה חיצוני מוכר, שאם לא כך, חברת פוקס לא הייתה משלמת ימבה כסף ליב"ז וליהודה לוי (יש קיצור לשם שלו?) לפרסום המולטי קולקציות שלה. אז מה אפשר לעשות כשאת לא משופעת טבעית בלוק המוכר? לעשות!!! לתחמן את הטבע בדרכים אפשריות והגיוניות: לטשטש אף רחב עם האיפור הנכון, להוסיף נפח לציצים, לעשות דיאטה, ללבוש את הבגדים המחמיאים, המסתירים או המבליטים, ואפילו לנתח. ומה יש מעבר למראה החיצוני? זו כבר שאלה לרשימה אחרת.

תגובות

  1. סנדרה רינגלר

    סיימת?

    לא, כי היה נדמה לי שחשבת שאת מחדשת משהו.

    • ג'וליה למברט

      "סנדרה" היקרה,

      מה בדיוק חשבת שתמצאי באתר בננות?
      נוסחה חדשה לפירוק האטום?
      על איזה חידוש את מדברת?
      אם היית קוראת מאמר זה ב"סגנון" או ב"לאשה" היית מעכלת אותו ביחד עם החסה של ארוחת הצהריים.
      מה נפל עליך, סנדרה? לך יש משהו לחדש?
      תכתבי מאמר. כן, ממש ככה. ואז נראה אותך.
      מה את יורדת על מישהי שהשקיעה וניסתה להאיר שאלה קיומית חשובה כמו בשביל מי אנו הנשים מתלבשות?

      מי בדיוק את חושבת שאת? מבקרת הספרות של YNET?
      פשוט, בגלל האנונימיות את מרשה לעצמך לרדת בגסות בוטה על מישהי שפרסמה משהו. האם היית אומרת "סיימת"? גם לחברתך הטובה בשיחת טלפון?

      תרבות השיחה באתר בננות היתה פעם נעימה יותר – יכולת לראות דיונים על נושא המאמר ולא השמצות גרידא.

      אגב, סתם עברתי פה במקרה ואני מתפלאת שהמערכת מרשה להתנפל על כותבי המאמרים בגסות שכזו. כנראה בשם הדמוקרטיה הכל מותר.

      נ.ב: כמה קל לדמות פיקטיבית כמוני לרדת על דמות פיקטיבית כמוך, סנדרה רינגלר יקירתי. הבעיה מתחילה כאשר את כדמות פיקטיבית מעליבה אדם אמיתי.

      • ז'וסטין פרנק

        רוצה לקבל מכות? הצלפות בשוט מז'מש? צביטות קלות בישבן?
        למה לך להרחיק עד לדאנג'ן?

        כתבי מאמר לבננות וצוות ה"מלכות" כבר ידאג לך.

      • "תרבות הדיבור בבננות הייתה פעם נעימה יותר".
        ילדתי, כמות הארס כאן תספיק לקן נחשים שלם.

  2. "שואה גרעינית על הפנים."
    "גבות רסטות."
    "נראים כמו גבינה צהובה שפג תוקפה".

    אין מילים.
    ליטרלי.

    • סנדרה רינגלר

      פירגון נשי, קוראים לזה.
      אשה לאשה זאב. וזה עוד תחת הקיטלוג "מאמר", כן?

      אז נגיד שהבלגנו על העובדה שאין לשירי מה לחדש, אבל אם את כבר בוחרת לטחון נושא שקראנו אלף פעם, למה להשתמש בביטויים כ"כ מבזים?
      ואני אשאל שוב- סיימת?
      לא, כי היה נדמה לי שחשבת ש"שואה גרעינית" זו הדרך הנכונה לתאר את חברותייך למאבק.

  3. נחרדת

    מה זה החארטה הזה?

  4. הבנתי את המסר שרצית להעביר בכתבה, אבל במקום ללכת על המסר הנכון של "טיפוח עצמי נותן ביטחון עצמי למטפחת", הלכת על מסר שטחי, שרומס ומעליב כל אישה שלא מורטת-צובעת-מנתחת-קונה בגדים באופן אובססיבי. אפשר להיות מטופחת בהרבה דרכים שלא כוללות להיות דקיקה אחרי לידה ראשונה.

    • האמת,די נכון..
      הרגשתי די רע כשקראתי ואף למרבה הצער ניסיתי להשוות עצמי לקריטריונים של הקבוצה השלישית כדי לראות אם אני נכללת בה…
      כואב לי לדעת שיופי ומראה חיצוני כ"כ משפיע (ע"ע יב"ז) שכן זה צריך להופיע בסוף הרשימה הארוכה שיש לנשים (ולא רק…) להציע וכן, אני בעד טיפוח, כל עוד זה לא יקר מדי ולא עולה בבריאות..כי אם זה לא את, זה לא מחייב. ואם כבר אז ארשה לעצמי להתבטא באופן גס ולומר שאם הייתי יכולה וזה לא היה טבו הייתי מרשה לעצמי לא להוריד שיערות למשל ממקומות לא הכרחיים בגוף (בגלל שאני מגיעה למצבים שגילוח שורף לי ואני לא אפרט כאן…)
      בנוסף נמאס כבר לשמוע בכל מקום שקיימות בנות שיחות שמסתכמות באיפור לק פן וכו'…
      אז אולי אני שייכת לדור הישן (אעפ"י שאני רק בת 22…) אבל אני מקווה שיש לנו עוד כמה דברים להציע וכן שהפמיניזם לא יהיה בעוכרינו…

  5. מה את אומרת

    ואני באמת שואלת את עצמי שירי כץ היקרה: מה יש מתחת לאיפור שלך? מתחת לצבע בשיער? מתחרת לבגדי המעצבים? ובעיקר אני שואלת את עצמי מה יש לך בראש.
    עשיתי בלגאן בין כל כך הרבה דברים: לבוש, השמנת יתר, טיפוח עור הפנים ועוד.
    מה הטענה ומה ניסית להוכיח? שיש הרבה סוגי נשים וחלקן מטופחות וחלקן לא וחלקן נשואות וחלקן רווקות וחלקן נולדו עם גנטיקה גרועה במיוחד (עיין ערך חברתך השמנה עם שערות על הפנים וגבות רסטות…).
    אני מקווה שתמצאי לעצמך בחור מטופח (כדורגלן) עם כל האביזרים הנכונים ותחיו באושר ובעושר בין מסע קניות בלונדון ליום טיפוח בספא בהרצליה

  6. תמיד טוב להכנס לאתר, שבדר"כ אני מחבבת, ולמצוא כזו כתבה חשובה עם מסר. בשבילך, שירי כץ, אני אתחיל לחלק פליירים למכוערות ולאלו שלא בראש מעייניהן לקנות זארה וגוצ'י, עם הודעה באותיות קידוש לבנה ששירי כץ לא אוהבת אותן ושיחליפו בגדים ויתאפרו. מה, הן באמת חושבות שאפשר להיות בת אדם בלי איפור?! או חס וחלילה מאושרת?
    אוי ואי

    איך את חושבת שהחברה "טנק מרכבה" שלך מרגישה אחרי שהיא קראה מה ש"חברה" שלה כתבה עליה? את אדם זוועתי.

    אחד הדברים הגרועים שקראתי. אין מסר, אין רעיון, אין פואנטה. אין כלום בעצם. אני מצפה מהעורכים של האתר לא לחזור על הטעות בשנית.

    • אנה היקרה, וכל אחיותנו למאבק.
      עם כמה שאני מבינה את המרמור הפמיניסטי מהכתבה אני מוצאת לנכון להעיר כאן כמה הערות אשר לדעתי רלוונטיות לנושא המדובר.
      קודם כל, המראה חשוב. המראה לא חשוב במובן שבו אם גבר או אישה לא עונים לקריטריוני היופי המקובל אזי חייהם הם לא חיים והם ידונו לבדידות. המראה חשוב משום שאנו יצורים הרגילים להסתמך על חוש הראייה שלנו בבואנו להכיר את העולם. לכן אנו ממהרים לשפוט את טיב האדם לפי המראה שלו. אנו עושים הטיות שונות אשר נובעות מכך, אך עד שאנו לא מפתחים לכך מודעות, ורובנו לא מגיעים לעשות זאת מתוך חוסר חשיפה לנושא, אנו עושים זאת באופן לא נשלט. המראה חשוב ביצירת רושם ראשוני, כשזה מגיע לקשרים אישיים ואפילו לעסקים. זה מושפע מגורמים ביולוגיים ותרבותיים כאחד. הביולוגי גורם לנו לעשות זאת כחלק מהישרדותנו (לראות למי להתחבר, על מי לסמוך וכו') ואילו החברתי קובע מהם הסטנדרטים המקובלים ליופי, לפי רוח התקופה. בבואנו למחות כנגד ההתייחסות למראה החיצוני אין לנו יכולת למחות כנגד הביולוגי: בני אדם ימשיכו להתייחס לאסתטיקה ונקיון כסימנים חיוביים במראהו החיצוני של האדם. יכולתנו היא למחות כנגד החברתי. לבדוק כי האידיאל של היופי הוא בריא ולא גובל בתת משקל, שריפת תאים במיטות שיזוף או ביקורים תכופים תחת סכין המנתחים. שירי בדרכה שלה נתנה איזושהי קריאת התעוררות לכל אותם אנשים, ולא רק נשים כי אין כאן עניין מגדרי אלא אנושי, אשר חושבים כי המראה אינו חשוב. המראה חשוב, מראה מוקפד, מטופח ונקי, לא 175 ס"מ ו45 קילוגרם…

  7. אז את בת 29, רווקה שמרויחה יפה בעבודה שלך. ויש לך זמן וכסף להשקיע באיך שאת נראית. כי כשאת מגיעה הביתה מהעבודה (אפילו ב10 בלילה, כי מי מחכה לך שם ממילא) מה כבר יש לך לעשות? וביום שישי את לא צריכה לשעשע איזה ילד או ללכת לסופר לבשל לאיזו משפחה אז את יכולה ללכת לקוסמטיקאית/שעווניסטית/קינג ג'ורג' לקנות בגדים. נכון, מי שמטפחת את עצמה מרגישה יותר טוב עם עצמה, אבל חשבת על זה שזה גם מאוד עניין של כסף? שכל התהליכים שאת מתארת שחייבים להיות לחם חוקה של כל אחת עולים מאות ואלפי שקלים (בהתחשב בתדירותש את רואה שמחוייבת המציאות)?

  8. אישה לאישה

    מרושע מדי בשביל שבחורה תכתוב את זה

  9. לא לכולן יש כסף לניתוחים, לא כולן יכולות להרשות לעצמן לקנות גוצ'י ושאר המותגים, ולא לכולן יש זמן ללכת לקוסמטיקאית כל יום.
    אבל, ראבק, לצחצח שיניים ולהתרחץ יותר מפעם בשבוע כל אחת יכולה!

  10. s--------o

    מה נסגר איתכם אנשיים?!מה זה תרבות הדיבור הזאת!?!?!? אנחנו לא בתאטרון הצפון…..תפסיקוו לדבר כמו נשים בנות 60 פאאאאאאקקקק

  11. נשים אשר מודעות לעצמן בכזה אופן שלא מחייב אותן "לדפוק הופעה" כדי להוריד את הזבל, בעלות ביטחון עצמי מספק כדי לא לבסס אחד כזה על תיק לואי ויטון, נשים אשר הולכות לסופרמרקט מתחת לבית עם פיג'מה ונעלי בית וגם מוצאות את החבר הבא בין איזור הירקות הקפואים לשתיה הקלה. יש נשים שלא חיות ולא מיתלבשות בישביל אף אחד חוץ מבישביל עצמן, וההחלטה מה או איך להיראות לא נעוצה בשאיפות לחתונה או מתוך מזימה לגרום לאף אישה-חברה לקנא. יש פשוט נשים שניראות טוב, מיתלבשות טוב ובעיקר חיות טוב וזה לא חייב לעלות להן בשן ועין.

  12. זרובה

    הצגת שני קצוות מנוגדים של המתרס – נשים מוזנחות יתר על המידה, ונשים מטופחות יתר על המידה.
    אני מאמינה שקיימות עוד נקבות בעולם שהן איפשהו באמצע [פרט אליי]: שיודעות לדאוג למראה שלהן איפה שצריך לדאוג, אבל לא אובססיביות לגבי טיפוח כאילו הן מינימום דוגמניות מסלול שיוצאות ליום צילומים בחדר המדרגות בדרך אל הפח ובחזרה.
    החוכמה היא לדעת לא להגזים לשום כיוון.

  13. שלגיה

    אני סובלת מזה מאוד….
    מהעובדה שאני מהטיפוס ההוא שמתאפרת כדי לזרוק זבל שמתלבשת במנגו בשביל להרגיש טוב,שהכל אצלי מותאם בצבעים ובסגנון אפילו ההלבשה התחתונה…מזה שאני תמיד מסתקלת במראה 100 פעם ביום מכל הקרמים והבלאגן הזה,ולא אני לא עושה את זה בשביל למצוא בן זוג אבל גם לא כל כך בשביל עצמי…האמת נראה לי שלא.
    ואני בעלת השיער היפה והגבות היפות והאף שמשלמים עבורו ים כסף ולא יוצא להם ככה שונאת את עצמי כי אני יודעת עכשיו שלא פה טמון האושר!!!ולפעמים סת0ם בא לי ללבוש משהו עם כתם וללכת עם ישער כמו שהוא ולא להלחם בו חצי שעה ולא לצבוע ולא להתאפר…אבל אני קורבן של אלו שכותבות את הכתבות האלו והופכות את עצמן למעין מישהי שכאילו יצאה מהקטלוג אבל עכשיו כולם כבר מכירים אותי ככה ואין לי דרך חזרה מרוב שכל מה שאני עושה בכל תנועה שלי זה לנסות להיות מושלמת כמה שיותר למרות שאני ממש לא…אני נמוכה….
    נמאס לי לשים נעלי עקב ולסבול מכאבי רגליים רצחניים אבל לפחד שאיזו אחת כזו תגיד שאני לא עונה לרקיטוריונים של דוגמנית וזה לא בסדר….דיי….אני עייפה והמסר פה בעצם שלא צריך לחפש את האושר בחיצוניות……..

    • רק עברתי פה במקרה.

      אני חייבת להגיד שאת נשמעת במצוקה אמיתית.
      גם אני נמוכה, ובחיים לא אלבש נעלי עקב, אני הולכת לסופר עם טרנינג ונעלי בית ואין לי בעיה עם זה. לא מתאפרת, לא קונה מותגים, חולה על חנויות יד שניה.
      בנות, מה נסגר איתכן?

  14. אמממ אני קונה שוק הכרמל וגם בשוק בצלאל מציעות יד שמינית
    ואני מחזיקה את עצמי כמכתיבת אופנה

    כמו כן אני יכולה לקנות גם בגדי מעצבים
    אין קשר למקום שאתה קונה בו את הבגדים לאיך שאתה ניראה
    הכל תלוי בעיצוב ובשיקים שאתה נותן

    הכי טוב ויפה זה לשלב בין מעצבים לבין בגדי שוק יד מאה שיכולים להסתבר כבגדי מעצבים אחרי זה כשאתה מגיע הבייתה וקורא את הכתובית מאחורה

  15. אני בתור אחת שכן יכולה להחשב מוזנחת יכולה לומר בביטחון מלא שאנשים כמוך הם שטחיים…
    בכל זאת אישה היום מנסה להיות פמינסטית, שוברת את הגבולות אבל בעצם הולכת לכיוון השובניסטי המסריח של להשקיע בעצמך כל הזמן, להיות אשת קריירה, אמא טובה ועוד מיליון תפקידים שמעמיסה על עצמה בלה בלה

    אני חושבת שאנשים שמעליבים אנשים אחרים, שלא עוסקים בהתאמת צבעים, מריטת גבות אינסופית, התקשטות לפני ההליכה לסופר, מריטת שיער אינטנסיבית וכולי וכולי הם האנשים שאותם אני לא אעריך- אפילו לא טיפה
    אם מישו יישפוט אותי בתחום העיסקי על סמך זה שהגבות שלי לא מסודרות- אני לא ארצה לעשות איתו עסקים ואם מישהו ייפסול אותי כבת זוג בגלל המראה שלי, ואפילו לא ייראה שם פוטנציאל
    הוא יכול ללכת לחפש את החברים שלו
    לנתח את עצמך זה פשוט גועל נפש כל הסילקון בשדיים וכל החרא זה שנשים עושות לגוף שלהן
    ואם תשאלי אותי- זו המשמעות של להיות אישה אמיתי ולא בובת-ברבי-שפוטה- של-החברה
    לאהוב את עצמך- כמו שאת

  16. איריס

    לא סתם יש סטיגמה על בנות שהם טיפשות, אתן מוכיחות את הטענה הזאת בצורה הטובה ביותר, בקריאה ראשונה זה נראה כמו סאטירה אבל למרבה הצער,זה לא.

    ולכן הביע את דעתי הכנה במספר משפטים קצרים בשביל להמחיש את תחושת הבחילה שעברה בתוכי.
    אז ככה…את-שירי כץ וחברותייך לפורום זה אשר מסכימות איתך פשוט בנות טיפשות,רדודות,שוביניסטיות,מטומטמות ומעוררות גיחוך.
    אתן מסכימות למרבה הצער עם הדעה הרווחת של "תיהיה יפה ותשתקי" ובמקרה שלך זה גם מוצדק (ה"תשתקי").
    את כנראה איטית ולא מבינה שאת מוציאה שם רע לכל המין הנשי.
    צריך להכחיד בנות טיפשות ואטומות כמוך, שנותנות לשוביניזם הגברי במה.
    ועוד משהו קטן, בשביל צרת מוח כמוך, לא יעזורו גם הגדלת חזה, הגדלת שפתיים, הרמת ישבן,מתיחת שומן,שיפור טוטלי של הפנים- את עדיין תשארי טיפשה והכי חשוב לא מסופקת.

  17. אלמוני

    לעשות דיאטה , למרוט שערות ואפילו לנתח… מעניין שאלו הן המסקנות הסופיות כאן.
    במקום לטפח אצל בנות דברים קצת יותר משמעותיים מאשר הדרך להוסיף נפח לציצים, בחרת לפרט את השיטחיות החיצונית על טהרתה.
    ופלא שהחברה שלנו נראית ככה, וכל מה שמעסיק בנות 12 הוא מראה חיצוני..?

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *