טיפולים משלימים ומבריאים

הרפואה המשלימה הפכה בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהטיפולים אותם עושים רוב החולים במחלות שונות. אם בעבר הרפואה הייתה משלימה ומעטים היו נוהגים לגשת אליה, היום היא פעמים רבות חלק מהטיפול עצמו. הרפואה המשלימה יכולה להשפיע על תופעות לוואי של הטיפולים הקונבנצינליים, היא יכולה להשפיע על הטיפול עצמו והיא יכולה ממש ליצור תהליכים רפואיים. היום עומדים לרשות המטופלים טיפולים רבים ברפואה משלימה ובניהן:
– דיקור ורפואה סינית
– המאופתיה
– עיסוי
– נטורופתיה
– ועוד טיפולים רבים


ההשפעה של הטיפול המשלים

הטיפול המשלים יכול להשפיע על תופעות הלוואי של הטיפול הקונבנציונלי והוא יכול לפתור בפני עצמו בעיות שונות. ידוע כי התזונה שלנו משפיעה על כל אורך החיים שלנו והיא יכולה לסייע גם למטופלים במחלת הסרטן להימנע מתופעות לוואי ולחזק את הגוף בעת הטיפול הרגיל. הדיקור הסיני יכול להשפיע על כאבים, בחילות, סחרחורות ואף לטפל במחלות. מטופלי סרטן בוחרים לשלב את הטיפולים המשלימים כדי להימנע מתופעות הלוואי של הכימותרפיה או ההקרנות והם מעידים כי הרפואה המשלימה מסייעת להם לעבור את הטיפולים ולהתחזק.


מחלת הסרטן והטיפולים המשלימים

סרטן זו מחלה כללית אשר כל מקרה שלה שונה ומטופל בצורה אחרת. לאחר קבלת חוות דעת רפואית, ישנם מטופלים אשר עוברים כימותרפיה, ישנם שעוברים הקרנות וישנם מטופלים אשר עוברים ניתוח עם טיפולים עוקבים או בלעדיהם. הטיפולים השונים של מחלת הסרטן יכולים להשפיע על כל אורח החיים של המטופלים והם יכולים להרגיש במהלך ההחלמה תשישות, סחרחורות, בחילות ותופעות נוספות. בין אם הטיפול הוא מאריך חיים ובין אם הוא מוביל להיעלמות מוחלטת של המחלה, ניתן לשלב איתו טיפולים משלימים. מטופלים רבים מרגישים הקלה לאחר שילוב של תרופה המאופתית. התרופה ההמאופתית אינה מפריעה לטיפול הקונבנציונלי והיא תורכב במיוחד עבור החולה לאחר אבחון ממושך וממוקד. בקשר בין החולה לבין המטפל ברפואה המשלימה ייקבעו המטרות של הטיפול ובהתאם הוא יתבצע.


חשוב לדעת

הרפואה המשלימה נועדה להקל על תופעות שונות וכמובן גם לטפל במחלות או למנוע אותן. עם זאת, אדם אשר חי את רוב חייו בצורה שאינה מיטבה עימו, יצטרך לקחת בחשבון כי הליך הטיפול יכול להיות ממושך. למשל טיפול תזונתי דורש שינוי באורח החיים והוא אינו יכול להשפיע בין יום על המטופל אלא הוא הליך שיש לאמץ אותו וליהנות ממנו לאורך זמן רב.


בחירת הטיפול המתאים

כל אחד עובר מחלות שונות בחייו וכל אחד מגיע עם מטען גנטי אחר. לכן, לכל אחד יתאים טיפול אחר בהתאם למחלה ולאופי שלו. ישנם אנשים אשר מפחדים ממחטים ולכן אין כל סיבה שהם ינסו לעבור בכוח טיפול בדיקור, גם אם הם שמעו שהטיפול יכול לסייע להם. על מנת שהטיפול המשלים יעזור יש להיות מוכנים לסדרה של טיפולים ומומלץ להרגיש בנוח עם צורת הטיפול המוצעת.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *