להשקיע את כספי החיסכון בתיק השקעות – כמה זה כדאי?

השקעה בתיק השקעות מנוהל עשויה להניב רווחים גבוהים. יחד עם זאת, השאלה עד כמה כדאי להשקיע את כספי החיסכון בתיק מן הסוג הזה תלויה בשיקולים רבים. חשוב לבדוק את דמי הניהול ולוודא השקעה במכשיר פיננסי העולה בקנה אחד עם מטרות הלקוח. יש מכשירים פיננסיים המציעים תשואה גבוהה לטווח קצר עם רמת סיכון בהתאם, לעומת מכשירים לטווח בינוני וארוך שמגלמים רמה נמוכה יותר של חשיפה לשוק ההון. בנוסף, כדאי להישאר עם אצבע על הדופק על מנת לעקוב אחר ביצועי התיק. שוק ההון הוא חלק מענף דינאמי המושפע ממגוון רחב של תהליכים מקומיים ועולמיים.

היתרונות של השקעה בתיק השקעות מנוהל הם קודם כל שקיפות ונזילות. כל ההשקעות מנוהלות בחשבון הבנק של הלקוח והשקיפות היא ערך עליון. בנוגע לנזילות, את סכום החיסכון מתוך התיק ניתן למשוך בכל עת ובאופן חד צדדי מול הבנקאי. הלקוח אינו מחויב לשמור על התיק והוא יכול להשתמש בחיסכון בתור מקור מימון. מהסיבה הזו גם בוחרים אנשי עסקים רבים להשקיע את כספי החיסכון בתיק השקעות המנוהל על ידי גוף מקצועי.


התאמת מסלול השקעות ובחירת אופי ההפקדות

השקעה בתיק מנוהל מציעה מגוון של מסלולים המותאמים באופן אישי לצרכי הלקוח. הלקוח יכול להתייעץ עם נציגי החברות העוסקות בניהול תיקים, להשוות בין מסלולים ולקבל מידע אמין ומלא על האפשרויות העומדות בפניו. כדאי להשקיע את כספי החיסון בתיק השקעות גם אם מדובר על מנהלי השקעות ואנליסטים מקצועיים. תפקידם של מנהלי ההשקעות הוא בין היתר להישאר זמינים עבור הלקוח מסביב לשעון, לכל אורך השבוע ובכפוף לדינאמיות של שוק ההון.

עוד סיבה להשקיע את כספי החיסכון בתיק השקעות היא אופי ההפקדות. הלקוח יכול לבחור האם להפקיד סכומי כסף חד פעמיים, לבצע הפקדות חודשיות שוטפות או לשלב בין השניים. לכל אפשרות יתרונות וחסרונות אחרים. בנוסף, בחלק מתיקי ההשקעות קיימת אופציה של קבלת הלוואה מהבנק תוך שימוש בתיק כערובה להחזר.


איך בוחרים השקעה בתיק השקעות מנוהל?

ניהול תיקי השקעות מחייב מהלקוח בחירה מושכלת והפעלה של מערכת שיקולים אובייקטיבית. כדאי לבדוק את רמת ההתמחות של החברה בניהול תיקי השקעות ולתת עדיפות לחברה שאיננה יצרנית של מוצרים פיננסיים כמו קרנות נאמנות, תעודות סל וכדומה. המלצה נוספת היא לבחור בחברת ניהול הכפופה לפיקוח של הרשות לניירות ערך. על החברה להפעיל אמצעי בקרה עצמאיים ולעמוד בכל התקנות הקבועות בחוק.

השקעה בתיק השקעות מנוהל דורשת בעיקר התאמה לצרכיו הספציפיים של הלקוח. התאמה כזו תצביע על כדאיות של השקעת כספי החיסכון בתיק השקעות ותטה את הכף לטובתו. מנגד, תיק השקעות כללי אינו שווה את העברת החיסכון והוא עלול לגרום יותר נזק מאשר תועלת.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *